Luottokortit

Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Eipä ole koskaan tullut eteen. Mutta nyt tuntuu, että ehkä on joutunut kusetuksen uhriksi.

Mitenkä VISA reagoi jos näin on käynyt, kuinka pitää toimia rahojen takaisin saamiseksi?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
42
Eipä ole koskaan tullut eteen. Mutta nyt tuntuu, että ehkä on joutunut kusetuksen uhriksi.

Mitenkä VISA reagoi jos näin on käynyt, kuinka pitää toimia rahojen takaisin saamiseksi?
Pankista riippuen suoraan pankille tai Netsille reklamaatiota menemään. Jos et ole saanut maksamaasi tuotetta/palvelua niin saat kyllä rahasi takasin 99% varmasti, jos on creditillä maksettu :)
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Pankista riippuen suoraan pankille tai Netsille reklamaatiota menemään. Jos et ole saanut maksamaasi tuotetta/palvelua niin saat kyllä rahasi takasin 99% varmasti, jos on creditillä maksettu :)
On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?

Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
42
On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?

Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
Norskin sivuilla ja mobiiliapissa on ihan valmis kaavake tuota varten, toki ensin pitää selvittää asiaa myyjän kanssa mahdollisimman pitkään. Jos ei ole asia edennyt niin täytät vaan kaavakkeen...
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Norskin sivuilla ja mobiiliapissa on ihan valmis kaavake tuota varten, toki ensin pitää selvittää asiaa myyjän kanssa mahdollisimman pitkään. Jos ei ole asia edennyt niin täytät vaan kaavakkeen...
Okei, odotellaas sitten vielä. On vain niin paska korttikotelo nyt käsissä että tuota odotan kuin kuuta nousevaa mutta kun ei vain kopsahda laatikkoon.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
418
On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?

Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
Tietämättä nyt yhtään millaisesta tapauksesta on kyse, mutta luottokorttiyhtiöillä on sen verran suuret muskelit ja painoarvoa, että jos katsot että kauppias tms. yrittää kusettaa, viivytellä, kiemurrella tms. ja haluat rahat takaisin niin vastaat vain kauppiaalle englanniksi tyyliin: "Not acceptable, I'll contact my credit card company and ask them for a refund. They will be in touch with you." Ja sitten otat yhteyttä sinne luottokorttifirmaasi ja pyydät apua. Heille tuo on rutiinia ja kertovat kyllä, mitä tositteita tms. sinulta halutaan.

Itsekin tässä paraikaa hoidan keissiä Netsin kanssa 1Moren suuntaan, kun kerta viallisia tuotteita myyvät ja eivät suostu vastaamaan yhteydenottoihin.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Tietämättä nyt yhtään millaisesta tapauksesta on kyse, mutta luottokorttiyhtiöillä on sen verran suuret muskelit ja painoarvoa, että jos katsot että kauppias tms. yrittää kusettaa, viivytellä, kiemurrella tms. ja haluat rahat takaisin niin vastaat vain kauppiaalle englanniksi tyyliin: "Not acceptable, I'll contact my credit card company and ask them for a refund. They will be in touch with you." Ja sitten otat yhteyttä sinne luottokorttifirmaasi ja pyydät apua. Heille tuo on rutiinia ja kertovat kyllä, mitä tositteita tms. sinulta halutaan.

Itsekin tässä paraikaa hoidan keissiä Netsin kanssa 1Moren suuntaan, kun kerta viallisia tuotteita myyvät ja eivät suostu vastaamaan yhteydenottoihin.
Kiitos tästä vastauksesta. Otan talteen.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Jos menee persiilleen niin tarviiko tämän enempää lähetellä tuonne.

upload_2020-2-1_13-16-18.png
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Eiköhän sieltä kerrota, millaista tositetta kaipaavat. Ripeästi homma tulille kun tulee ongelmia. Toki saisit tarkempia ohjeita, jos kertoisit, mistä kyse.
No siis. Tilasin tuossa uudenvuodenpäivänä itselleni mielestäni hyvän kapistuksen.

Sitten nyt kuukausi takaperin mitään ei ole kuulunut, ja sitten perään kyseltyäni tuo yllä oleva postaus tuli vastauksena.
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 677
Ei muuta kuin kortin myöntäneelle taholle reklistä sisään jos firmasta ei saa järkeviä vastauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
No siis. Tilasin tuossa uudenvuodenpäivänä itselleni mielestäni hyvän kapistuksen.

Sitten nyt kuukausi takaperin mitään ei ole kuulunut, ja sitten perään kyseltyäni tuo yllä oleva postaus tuli vastauksena.
Jäiköhän sulta nyt vahingossa laittamatta se firmalta tullut vastaus? Vaikea tosiaan oikein sanoa tapaukseen mitään kun tiedot on aika olemattomat. Mutta luottokorttiyhtiö kyllä tosiaan auttaa tarvittaessa.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Jäiköhän sulta nyt vahingossa laittamatta se firmalta tullut vastaus? Vaikea tosiaan oikein sanoa tapaukseen mitään kun tiedot on aika olemattomat. Mutta luottokorttiyhtiö kyllä tosiaan auttaa tarvittaessa.
No tässä.



Huom. ja kaikki osoitteet näkyy sivustolla ihan oikein kuten pitääkin.
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 677
Näyttää joltain Google translatella pyöräytetyltä vastaukselta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
No tässä.



Huom. ja kaikki osoitteet näkyy sivustolla ihan oikein kuten pitääkin.
Lähinnä tuo nyt näyttää onnettomalta käännökseltä? Kannattaa asioida englanniksi niin saa jotain tolkkuakin, minusta kuitenkin vaikuttaa siltä että lähetys olisi ehkä lähtenyt takaisin kun Posti tai kuljetusfirma ei ole saanut toimitettua. Ja nyt haluavat vain vahvistaa osoitteesi ennen kuin lähettävät uutta.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Lähinnä tuo nyt näyttää onnettomalta käännökseltä? Kannattaa asioida englanniksi niin saa jotain tolkkuakin, minusta kuitenkin vaikuttaa siltä että lähetys olisi ehkä lähtenyt takaisin kun Posti tai kuljetusfirma ei ole saanut toimitettua. Ja nyt haluavat vain vahvistaa osoitteesi ennen kuin lähettävät uutta.
Lähetin tosiaan vastauksen tänään englanniksi, mutta kun sivustolla osoite on oikea. Pitääkö tuo tosiaan vielä lähettää uudestaan asiakaspalveluun osoite siis?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
Lähetin tosiaan vastauksen tänään englanniksi, mutta kun sivustolla osoite on oikea. Pitääkö tuo tosiaan vielä lähettää uudestaan asiakaspalveluun osoite siis?
Kannattaa nyt varmaan odotella sitä yhteydenottoa englanniksi, josko se homma tuosta selkiytyisi. Mutta siltä tuo onneton käännös minusta vaikuttaisi. Ylipäätään ei ehkä lähtökohtaisesti kannata edes yrittää asioida suomeksi ulkomaisten nettikauppojen kanssa, vaan suoraan englanniksi niin väärinkäsitysten määrä on varmasti pienempi.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Kannattaa nyt varmaan odotella sitä yhteydenottoa englanniksi, josko se homma tuosta selkiytyisi. Mutta siltä tuo onneton käännös minusta vaikuttaisi. Ylipäätään ei ehkä lähtökohtaisesti kannata edes yrittää asioida suomeksi ulkomaisten nettikauppojen kanssa, vaan suoraan englanniksi niin väärinkäsitysten määrä on varmasti pienempi.
Ei tässä muuten, eniten ihmetyttää että miksi ei tuo pikkuinen paketti saavu.
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 677
Ei tässä muuten, eniten ihmetyttää että miksi ei tuo pikkuinen paketti saavu.
Noh siinä on voinut käydä osoitteen kanssa joku fiba ja sitä ei ole saatu toimitettua -> palautunut. Tai sitten vaan hukkunut. Mutta tosiaan kannattanee nyt jatkaa viestintää englanniksi niin voinee saada vähän järkevämpiä vastauksia kun ei tuo kotimainen näytä oikein onnistuvan firman puolelta. Ihan kiva yritys silti :p
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 522
Pikkasen ku Googlas, niin kyseinen firma on mielenkiintoinen. Sivustot käännetty ja ostettu domainit ties kuinka monelle eri kielelle (konekäännös paskoja oletettavasti kaikki). Suurimmassa osassa ei laisinkaan yhteystietoja edes annettu. Parista sitten löytyy ihan eri osoitteetkin, yksi on Britanniaan, yksi on Maltaan, että semmonen kauppa taas.
En kyllä laittas rahojani tollaseen...
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Pikkasen ku Googlas, niin kyseinen firma on mielenkiintoinen. Sivustot käännetty ja ostettu domainit ties kuinka monelle eri kielelle. Suurimmassa osassa ei laisinkaan yhteystietoja edes annettu. Parista sitten löytyy ihan eri osoitteetkin, yksi on Britanniaan, yksi on Maltaan, että semmonen kauppa taas.
En kyllä laittas rahojani tollaseen...
Kiva juttu. Kiitos tästä. Taidanpa laittaa VISA palautetta.

Kuitenkin ihan todella luotettavalta näytti. Onneksi ei sentään kuin 25 euroa kiinni.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 522
Tämä on näitä perinteisiä heitetään koukku useaan lampeen kerralla ja katotaan moniko nappaa. Onhan tuolla paljon palautteita noissa joissakin Review sivustoissa, tiedä sitten totuusperää niissäkin aina. Ainakin tuntuu moni kritisoivan juurikin toimituksista ja kommunikaatiosta...

Nykyään ei todellakaan kannata luottaa, jos sivusto näyttää hienolta. Aina kannattaa Googlata firman nimi ja tutkia pikkasen. Sekä katsoa sivustolta tarkkaan etenkin yhteystiedot ja takuu sun muut asiat. Niistä huomaa helposti etenkin tuon konekäännöksen.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Tämä on näitä perinteisiä heitetään koukku useaan lampeen kerralla ja katotaan moniko nappaa. Onhan tuolla paljon palautteita noissa joissakin Review sivustoissa, tiedä sitten totuusperää niissäkin aina. Ainakin tuntuu moni kritisoivan juurikin toimituksista ja kommunikaatiosta...
Kunhan tosiaan saa tuon käsiinsä. Tai sitten rahnat ilman liikaa säätöä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
669
Mitäs nyt en osaa:
Maksaminen curve+S-pankki yhdistelmällä onnistuu s-marketissa.
Yritin tankata abc:llä niin herjasi "payment declined". Tankkasin siis automaatilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 020
Mitäs nyt en osaa:
Maksaminen curve+S-pankki yhdistelmällä onnistuu s-marketissa.
Yritin tankata abc:llä niin herjasi "payment declined". Tankkasin siis automaatilla.
Voi olla tuurista kiinni. Ei kaikki aina toimi. (Jos kuitenkin s kortilla maksat s paikoissa niin eikö kannattaisi maksaa mobilepaylla ja abc mobiililla?)
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
55
Mitäs nyt en osaa:
Maksaminen curve+S-pankki yhdistelmällä onnistuu s-marketissa.
Yritin tankata abc:llä niin herjasi "payment declined". Tankkasin siis automaatilla.
Ei toimi tankkaus Curvella. Teboilin kylmäasemalla testasin niin ei toiminut..

Samoin Subway ei hyväksynyt Curvea jostain syystä,
Tuli vain että kortti ei kelpaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 020
Ei toimi tankkaus Curvella. Teboilin kylmäasemalla testasin niin ei toiminut..

Samoin Subway ei hyväksynyt Curvea jostain syystä,
Tuli vain että kortti ei kelpaa
Ei ole tullut vielä itselleni vastaan paikkaa jossa ei toimisi. Olisiko maksupäätteistä sitten kiinni? Toivottavasti kaikki päivittävät nuo niin että toimii. Oletko koittanut mitään muuta puhelinmaksutapaa noissa? Tai onko siis curvesta kiinni vai olisiko ennemminkin Google paysta kiinni?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
669
Voi olla tuurista kiinni. Ei kaikki aina toimi. (Jos kuitenkin s kortilla maksat s paikoissa niin eikö kannattaisi maksaa mobilepaylla ja abc mobiililla?)
Pystyykö mobilepay+abc mobiililla maksamaan kylmäasemien automaateilla?
 

Make

Tekee järkeä.
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
645
Jos verkkopankin kautta estää debit/credit kortista verkkokauppamaksut, niin tarkoittaako se että esim. MobilePay ei enää toimi? Ajattelin estää käyttötiliini liitetyltä kortilta verkkokauppaostot varkauksien ja muiden riskien minimoimiseksi, mutta miten pahasti se rampauttaa kortin käytön? Mulla on erikseen Norwegianin kortti mitä käytän kaikkiin verkkokauppaostoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 723
Saakos Norwegianin kortilta jostain määritettyä että lähettäisivät laskun aina koko luottosummasta? Ei äkkiseltään osu omaan silmään moista valintaa. Tavoite olisi laittaa tuo e-laskuksi niin ei tarttisi muistaa erikseen maksaa tuota, mutta summa laskulla on aina tuo minimilyhennys, niin ei ihan suoraan toimi...
 

tatulpin

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 011
Saakos Norwegianin kortilta jostain määritettyä että lähettäisivät laskun aina koko luottosummasta? Ei äkkiseltään osu omaan silmään moista valintaa. Tavoite olisi laittaa tuo e-laskuksi niin ei tarttisi muistaa erikseen maksaa tuota, mutta summa laskulla on aina tuo minimilyhennys, niin ei ihan suoraan toimi...
E-laskun aktivoinnin jälkeen saa täpättyä, että lähettää e-laskun koko luoton määrälle.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
697
Norskista siirtynyt pikkuhiljaa Kompletin kortin käyttöön. Toimii ihan ok mutta muutaman asian kun parantaisivat niin olisivat käyttökelposuudessa Norskin tasolla..

- appi mobiililaitteisiin
-laskut e-laskuna
-siru lukee todella huonosti vrt. Norskin korttiin, saa laittaa pin koodia jatkuvasti
-myönnetyn luottomäärän nosto. Norskillahan saa anottua korkeampaa luottoa mobiili sovelluksenkin kautta. Komplet myönsi säälittävän pienen, tonnin luottorajan kun esim. Norskilla itselläni on 8,5k ja Nordealla 10k luottorajana.
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
6
Google payn kanssa tullut käytettyä nyt jonkun aikaa. Todella hyvin toiminut kyllä ja kätevä käyttää. Tuolla kun maksaa Lidlissä niin saa jopa jotain bonusta.(saa valita kauppoja joista saa bonusta, mutta ei tainnut olla muita kun Lidl jotka on Suomessa). Bonus hommeli oli voimassa vaan jonkun aikaa rekisteröitymisestä joten kohta kai loppuu.
Jou. Tänään tuli Curve ja sain aktivoinnin jälkeen lisättyä Google Payhin, mutta lähimaksua ei saa aktivoitua vaikka päällään seisoisi. Voitko vahvistaa että tosiaan käytät Curvea Google Payssa lähimaksulla kaupoissa ym? Oliko alkuhankaluuksia?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
119
Itsellä norski ja komplett. Tulee kyllä komplettia käytettyä jatkuvasti kun ainoa kortti millä Apple Pay itsellä. Alhainen luottoraja häiritsee myös ja asiakaspalvelu ei suostunut nostoon vaikka kysyin. Kertaakaan ei ole ongelmia ollut maksun kanssa Apple Payn kanssa ja verkkokaupoissa tuplabonarit. Mobiilisovellus saisi tosiaan tulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 020
Jou. Tänään tuli Curve ja sain aktivoinnin jälkeen lisättyä Google Payhin, mutta lähimaksua ei saa aktivoitua vaikka päällään seisoisi. Voitko vahvistaa että tosiaan käytät Curvea Google Payssa lähimaksulla kaupoissa ym? Oliko alkuhankaluuksia?
Ei ole ollut mitään hankaluuksia missään vaiheessa. Käytän siis curvella op ja s pankin kortteja googlepaylla ja maksan tällä combolla lähimaksulla kaupoissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
669
Jou. Tänään tuli Curve ja sain aktivoinnin jälkeen lisättyä Google Payhin, mutta lähimaksua ei saa aktivoitua vaikka päällään seisoisi. Voitko vahvistaa että tosiaan käytät Curvea Google Payssa lähimaksulla kaupoissa ym? Oliko alkuhankaluuksia?
Tässä oli että curven uudet kortit on blokattu kaikkialla paitsi UK:ssa.
Eli et saa vielä toimimaan gpayssä ennenkuin toiminta avautuu.
Alkupään kortit toimii edelleen.
Tästä ollut aiemmin keskustelua.
 

EAN

Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
128
Saako tuolla Komplett bankin kortilla todella sen 1-2% rahana takaisin?
Sivujen perusteella vaikuttaisi enemmänkin siltä, että saa pisteissä sen 1-2%. Eli ostat 100€ edestä, saat 1-2 pistettä jonka arvo on 0,1-0,2€.
Näin kerrytät bonuspisteitä:
  • 2 % verkossa tehdyistä ostoista*
  • 1 % muista ostoksista
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
697
Saako tuolla Komplett bankin kortilla todella sen 1-2% rahana takaisin?
Sivujen perusteella vaikuttaisi enemmänkin siltä, että saa pisteissä sen 1-2%. Eli ostat 100€ edestä, saat 1-2 pistettä jonka arvo on 0,1-0,2€.
Samat on kyselty Norskinkin kohdalla kun on sekoitettu prosentit ja pisteet.

Vastaus kysymykseen, saa sen 1-2%, kuten Norskiltakin saa sen 1% takaisin. Molemmat kortit itselläni käytössä.
 
  • Tykkää
Reactions: EAN
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
181
Samat on kyselty Norskinkin kohdalla kun on sekoitettu prosentit ja pisteet.

Vastaus kysymykseen, saa sen 1-2%, kuten Norskiltakin saa sen 1% takaisin. Molemmat kortit itselläni käytössä.
Miten noita Norwegianin bonuksia voi käyttää?
 
Toggle Sidebar

Ylläpitoa paikalla

Statistiikka

Viestiketjut
83 998
Viestejä
1 728 613
Jäsenet
37 310
Uusin jäsen
jonilandia

Hinta.fi

Ylös Bottom