Luottokortit

Kyllä noista esim. S-Pankin uudemmista korteista saa lähimaksun disabloitua halutessaan.

Samoin TransferWisen MasterCard-kortista lähimaksun saa päälle ja pois kääntämällä kännyapista "Enable contactless transactions"-nappi eri asentoon. Eli kyllä se teknisesti onnistuu, mutta jostain syystä monet kortinmyöntäjät eivät tällaista ominaisuutta tarjoa.
 
Lähinnä mietin et eiks kyseinen kortti pidä olla tuettuna esim verkkokauppa.comissa oli tällee Luottokortti (Visa, Mastercard tai American Express)Et onks se vaa et tuo aktiiviraha lukeutuu tuohon mastercardien joukkoon.
 
Lähinnä mietin et eiks kyseinen kortti pidä olla tuettuna esim verkkokauppa.comissa oli tällee Luottokortti (Visa, Mastercard tai American Express)Et onks se vaa et tuo aktiiviraha lukeutuu tuohon mastercardien joukkoon.
Maksaminen ulkomailla ja verkossa | aktiiviraha.fi

Eikö ny vaan kannattaisi lukea tuo sivusto, ku ensimmäinen lause jo kertoo:
Aktiiviraha-kortti on kansainvälinen Mastercard, maksuaika- ja luottokortti, joka käy maksuvälineenä lähes kaikkialla – Suomessa, maailmalla ja verkossa.
 
Viimeisen 2 vuotta olen heittänyt kortille x määrän euroja ruokaostoksia varten ja pisteet tulleet koko ajalta. Teen joka kk tämän, niin pysyn käyttötilin kanssa kartalla. Vaikeaa ehkä, sopiiko minulle, sopii.

Avaatko vielä hieman tätä? Itsellä ei (vielä Norwegianin korttia ole mutta saatko siis pisteitä jo pelkästään tallettamalla sille luottotilille rahaa?
 
Avaatko vielä hieman tätä? Itsellä ei (vielä Norwegianin korttia ole mutta saatko siis pisteitä jo pelkästään tallettamalla sille luottotilille rahaa?

Ei siitä saa, vaan laitan sinne n. 600e kk ylimääräistä eli yli luoton ja kun kulutan tätä 600e siitä tulee sitten pisteitä. Voihan tämän myös tehdä kuluttamalla luottoa 600e ja sitten maksaa takaisin, ihan kuinka vain, sama loppu tulema.
Kun kortille laittaa ylimääräistä näkyy siellä omilla sivuilla kortin saldo, eli paljonko on ns. plussalla. Esim Omasp:n visalle kun talletat extraa se näyttää sitä 2.000e saldoa niin kauan kun luotto kuluu. Eli ei mtn hajua paljonko on plussalla.

Ja jos vielä höylää etukortteja tulee siitäkin sitten jotain. (s-ryhmä,Plussa yms). Kun tein OKT-remontin höyläsin Norjan kortilla kaikki + s-kortti.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä okt-projekti käynnistymässä ja sopisi hyvinkin tuollainen järjestely, että pyrkisi ostamaan/maksamaan kaikesta luottokortilla, jolla saa pisteitä.. (ja toki s-kortit, k-plussat lisäksi).
--
Onkohan jotakin erityisen soveltuvaa korttia tuohon hommaan eli että vuoden tai vajaan verran kulutusta tulee reilusti, mut sen jälkeen kortin voisi vaikka sulkea? Lentämiseen nyt ei sinällään ole mitään erityistä pakkoa/tarvetta. Ja todennäköisesti rauta-prismaan tulee keskitettyä kaupat..
 
Itsellä okt-projekti käynnistymässä ja sopisi hyvinkin tuollainen järjestely, että pyrkisi ostamaan/maksamaan kaikesta luottokortilla, jolla saa pisteitä.. (ja toki s-kortit, k-plussat lisäksi).
--
Onkohan jotakin erityisen soveltuvaa korttia tuohon hommaan eli että vuoden tai vajaan verran kulutusta tulee reilusti, mut sen jälkeen kortin voisi vaikka sulkea? Lentämiseen nyt ei sinällään ole mitään erityistä pakkoa/tarvetta. Ja todennäköisesti rauta-prismaan tulee keskitettyä kaupat..
Komplett bankin luottokortilla saa 1% cashbackia. Ja netissä tehdyistä ostoista 2%
 
Komplett bankin luottokortilla saa 1% cashbackia. Ja netissä tehdyistä ostoista 2%

Komplettilla vaan aika pienet nuo rajat, pisteitä kertyy korkeintaan 500 kuukaudessa ja 2000 eli 200€ edestä vuoden aikana. Parempi kun ei mitään tietysti mutta aika pieni osa ok-talon budjetista.

Taitaa paras ihan raha-etu olla esim St1 kortti joka on maksuton, ja jolla saa kaikista ostoksista vähintään 0,5% bonusta jonka voi vähentää ihan laskun loppusummasta.

Tietysti sitten jos haluaa kerätä jonkun tietyn lentoyhtiön pisteitä, tai saada vaikka vuodeksi ilmaisen platina-amexin niin noilla ostoillahan se onnistuu mutta hyöty on jokaisen itse mietittävä.
 
Onko Amex Platiniumiin tällä hetkellä mitään referral kampanjaa käynnissä? Olisin aikeissa ottaa kyseisen kortin ja melkein aina ollut joku tarjous, mutta nyt en löytänyt.

Ei ole tosiaan kamppista. Platinium on siitä kätevä, että sisältää prioritypassin kortin haltijalle ja rinnakkaiskortin, kummatkin saavat tuoda yhden vieraan, joten 2:lla kortilla pääsee 4 henkeä loungeen (lapsen kanssa kun matkustaa, niin helpottaa merkittävästi). Vuodessa tulee reissattua 6-8 kertaa, niin jo pelkkä lounge-etu on rahanarvoinen. Harmi että oslossa ei loungea ole, muuten löytynyt joka kentältä (paitsi rodos ja oslo) joku paikka joka on rauhallisempi kuin normi puoli.
 
Itsellä okt-projekti käynnistymässä ja sopisi hyvinkin tuollainen järjestely, että pyrkisi ostamaan/maksamaan kaikesta luottokortilla, jolla saa pisteitä.. (ja toki s-kortit, k-plussat lisäksi).
--
Onkohan jotakin erityisen soveltuvaa korttia tuohon hommaan eli että vuoden tai vajaan verran kulutusta tulee reilusti, mut sen jälkeen kortin voisi vaikka sulkea? Lentämiseen nyt ei sinällään ole mitään erityistä pakkoa/tarvetta. Ja todennäköisesti rauta-prismaan tulee keskitettyä kaupat..
Eikös sillä vihreällä kortilla maksaessa saa maksutapaetuna 0,5% vielä bonusten päälle? Jos kuitenkin olet S-ketjuun keskittämässä hankintoja. Tekee ainakin st1-kortin tuossa kohtaa tarpeettomaksi vaihtoehdoksi.
 
Curve sai Apple pay tuen. Onko kenelläkään tuosta kokemusta että toimiiko itse Curve hyvin?
 
Curve sai Apple pay tuen. Onko kenelläkään tuosta kokemusta että toimiiko itse Curve hyvin?
Google payn kanssa tullut käytettyä nyt jonkun aikaa. Todella hyvin toiminut kyllä ja kätevä käyttää. Tuolla kun maksaa Lidlissä niin saa jopa jotain bonusta.(saa valita kauppoja joista saa bonusta, mutta ei tainnut olla muita kun Lidl jotka on Suomessa). Bonus hommeli oli voimassa vaan jonkun aikaa rekisteröitymisestä joten kohta kai loppuu.
 
Eipä ole koskaan tullut eteen. Mutta nyt tuntuu, että ehkä on joutunut kusetuksen uhriksi.

Mitenkä VISA reagoi jos näin on käynyt, kuinka pitää toimia rahojen takaisin saamiseksi?
 
Eipä ole koskaan tullut eteen. Mutta nyt tuntuu, että ehkä on joutunut kusetuksen uhriksi.

Mitenkä VISA reagoi jos näin on käynyt, kuinka pitää toimia rahojen takaisin saamiseksi?

Pankista riippuen suoraan pankille tai Netsille reklamaatiota menemään. Jos et ole saanut maksamaasi tuotetta/palvelua niin saat kyllä rahasi takasin 99% varmasti, jos on creditillä maksettu :)
 
Pankista riippuen suoraan pankille tai Netsille reklamaatiota menemään. Jos et ole saanut maksamaasi tuotetta/palvelua niin saat kyllä rahasi takasin 99% varmasti, jos on creditillä maksettu :)

On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?

Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
 
On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?

Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.

Norskin sivuilla ja mobiiliapissa on ihan valmis kaavake tuota varten, toki ensin pitää selvittää asiaa myyjän kanssa mahdollisimman pitkään. Jos ei ole asia edennyt niin täytät vaan kaavakkeen...
 
Norskin sivuilla ja mobiiliapissa on ihan valmis kaavake tuota varten, toki ensin pitää selvittää asiaa myyjän kanssa mahdollisimman pitkään. Jos ei ole asia edennyt niin täytät vaan kaavakkeen...

Okei, odotellaas sitten vielä. On vain niin paska korttikotelo nyt käsissä että tuota odotan kuin kuuta nousevaa mutta kun ei vain kopsahda laatikkoon.
 
On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?

Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
Tietämättä nyt yhtään millaisesta tapauksesta on kyse, mutta luottokorttiyhtiöillä on sen verran suuret muskelit ja painoarvoa, että jos katsot että kauppias tms. yrittää kusettaa, viivytellä, kiemurrella tms. ja haluat rahat takaisin niin vastaat vain kauppiaalle englanniksi tyyliin: "Not acceptable, I'll contact my credit card company and ask them for a refund. They will be in touch with you." Ja sitten otat yhteyttä sinne luottokorttifirmaasi ja pyydät apua. Heille tuo on rutiinia ja kertovat kyllä, mitä tositteita tms. sinulta halutaan.

Itsekin tässä paraikaa hoidan keissiä Netsin kanssa 1Moren suuntaan, kun kerta viallisia tuotteita myyvät ja eivät suostu vastaamaan yhteydenottoihin.
 
Tietämättä nyt yhtään millaisesta tapauksesta on kyse, mutta luottokorttiyhtiöillä on sen verran suuret muskelit ja painoarvoa, että jos katsot että kauppias tms. yrittää kusettaa, viivytellä, kiemurrella tms. ja haluat rahat takaisin niin vastaat vain kauppiaalle englanniksi tyyliin: "Not acceptable, I'll contact my credit card company and ask them for a refund. They will be in touch with you." Ja sitten otat yhteyttä sinne luottokorttifirmaasi ja pyydät apua. Heille tuo on rutiinia ja kertovat kyllä, mitä tositteita tms. sinulta halutaan.

Itsekin tässä paraikaa hoidan keissiä Netsin kanssa 1Moren suuntaan, kun kerta viallisia tuotteita myyvät ja eivät suostu vastaamaan yhteydenottoihin.

Kiitos tästä vastauksesta. Otan talteen.
 
Jos menee persiilleen niin tarviiko tämän enempää lähetellä tuonne.

upload_2020-2-1_13-16-18.png
 
Eiköhän sieltä kerrota, millaista tositetta kaipaavat. Ripeästi homma tulille kun tulee ongelmia. Toki saisit tarkempia ohjeita, jos kertoisit, mistä kyse.

No siis. Tilasin tuossa uudenvuodenpäivänä itselleni mielestäni hyvän kapistuksen.

Sitten nyt kuukausi takaperin mitään ei ole kuulunut, ja sitten perään kyseltyäni tuo yllä oleva postaus tuli vastauksena.
 
Ei muuta kuin kortin myöntäneelle taholle reklistä sisään jos firmasta ei saa järkeviä vastauksia.
 
No siis. Tilasin tuossa uudenvuodenpäivänä itselleni mielestäni hyvän kapistuksen.

Sitten nyt kuukausi takaperin mitään ei ole kuulunut, ja sitten perään kyseltyäni tuo yllä oleva postaus tuli vastauksena.

Jäiköhän sulta nyt vahingossa laittamatta se firmalta tullut vastaus? Vaikea tosiaan oikein sanoa tapaukseen mitään kun tiedot on aika olemattomat. Mutta luottokorttiyhtiö kyllä tosiaan auttaa tarvittaessa.
 
Jäiköhän sulta nyt vahingossa laittamatta se firmalta tullut vastaus? Vaikea tosiaan oikein sanoa tapaukseen mitään kun tiedot on aika olemattomat. Mutta luottokorttiyhtiö kyllä tosiaan auttaa tarvittaessa.

No tässä.

upload_2020-2-1_11-14-14-png.340805


Huom. ja kaikki osoitteet näkyy sivustolla ihan oikein kuten pitääkin.
 
No tässä.

upload_2020-2-1_11-14-14-png.340805


Huom. ja kaikki osoitteet näkyy sivustolla ihan oikein kuten pitääkin.

Lähinnä tuo nyt näyttää onnettomalta käännökseltä? Kannattaa asioida englanniksi niin saa jotain tolkkuakin, minusta kuitenkin vaikuttaa siltä että lähetys olisi ehkä lähtenyt takaisin kun Posti tai kuljetusfirma ei ole saanut toimitettua. Ja nyt haluavat vain vahvistaa osoitteesi ennen kuin lähettävät uutta.
 
Lähinnä tuo nyt näyttää onnettomalta käännökseltä? Kannattaa asioida englanniksi niin saa jotain tolkkuakin, minusta kuitenkin vaikuttaa siltä että lähetys olisi ehkä lähtenyt takaisin kun Posti tai kuljetusfirma ei ole saanut toimitettua. Ja nyt haluavat vain vahvistaa osoitteesi ennen kuin lähettävät uutta.

Lähetin tosiaan vastauksen tänään englanniksi, mutta kun sivustolla osoite on oikea. Pitääkö tuo tosiaan vielä lähettää uudestaan asiakaspalveluun osoite siis?
 
Lähetin tosiaan vastauksen tänään englanniksi, mutta kun sivustolla osoite on oikea. Pitääkö tuo tosiaan vielä lähettää uudestaan asiakaspalveluun osoite siis?

Kannattaa nyt varmaan odotella sitä yhteydenottoa englanniksi, josko se homma tuosta selkiytyisi. Mutta siltä tuo onneton käännös minusta vaikuttaisi. Ylipäätään ei ehkä lähtökohtaisesti kannata edes yrittää asioida suomeksi ulkomaisten nettikauppojen kanssa, vaan suoraan englanniksi niin väärinkäsitysten määrä on varmasti pienempi.
 
Kannattaa nyt varmaan odotella sitä yhteydenottoa englanniksi, josko se homma tuosta selkiytyisi. Mutta siltä tuo onneton käännös minusta vaikuttaisi. Ylipäätään ei ehkä lähtökohtaisesti kannata edes yrittää asioida suomeksi ulkomaisten nettikauppojen kanssa, vaan suoraan englanniksi niin väärinkäsitysten määrä on varmasti pienempi.

Ei tässä muuten, eniten ihmetyttää että miksi ei tuo pikkuinen paketti saavu.
 
Ei tässä muuten, eniten ihmetyttää että miksi ei tuo pikkuinen paketti saavu.
Noh siinä on voinut käydä osoitteen kanssa joku fiba ja sitä ei ole saatu toimitettua -> palautunut. Tai sitten vaan hukkunut. Mutta tosiaan kannattanee nyt jatkaa viestintää englanniksi niin voinee saada vähän järkevämpiä vastauksia kun ei tuo kotimainen näytä oikein onnistuvan firman puolelta. Ihan kiva yritys silti :p
 
Pikkasen ku Googlas, niin kyseinen firma on mielenkiintoinen. Sivustot käännetty ja ostettu domainit ties kuinka monelle eri kielelle (konekäännös paskoja oletettavasti kaikki). Suurimmassa osassa ei laisinkaan yhteystietoja edes annettu. Parista sitten löytyy ihan eri osoitteetkin, yksi on Britanniaan, yksi on Maltaan, että semmonen kauppa taas.
En kyllä laittas rahojani tollaseen...
 
Pikkasen ku Googlas, niin kyseinen firma on mielenkiintoinen. Sivustot käännetty ja ostettu domainit ties kuinka monelle eri kielelle. Suurimmassa osassa ei laisinkaan yhteystietoja edes annettu. Parista sitten löytyy ihan eri osoitteetkin, yksi on Britanniaan, yksi on Maltaan, että semmonen kauppa taas.
En kyllä laittas rahojani tollaseen...

Kiva juttu. Kiitos tästä. Taidanpa laittaa VISA palautetta.

Kuitenkin ihan todella luotettavalta näytti. Onneksi ei sentään kuin 25 euroa kiinni.
 
Tämä on näitä perinteisiä heitetään koukku useaan lampeen kerralla ja katotaan moniko nappaa. Onhan tuolla paljon palautteita noissa joissakin Review sivustoissa, tiedä sitten totuusperää niissäkin aina. Ainakin tuntuu moni kritisoivan juurikin toimituksista ja kommunikaatiosta...

Nykyään ei todellakaan kannata luottaa, jos sivusto näyttää hienolta. Aina kannattaa Googlata firman nimi ja tutkia pikkasen. Sekä katsoa sivustolta tarkkaan etenkin yhteystiedot ja takuu sun muut asiat. Niistä huomaa helposti etenkin tuon konekäännöksen.
 
Tämä on näitä perinteisiä heitetään koukku useaan lampeen kerralla ja katotaan moniko nappaa. Onhan tuolla paljon palautteita noissa joissakin Review sivustoissa, tiedä sitten totuusperää niissäkin aina. Ainakin tuntuu moni kritisoivan juurikin toimituksista ja kommunikaatiosta...

Kunhan tosiaan saa tuon käsiinsä. Tai sitten rahnat ilman liikaa säätöä.
 
Mitäs nyt en osaa:
Maksaminen curve+S-pankki yhdistelmällä onnistuu s-marketissa.
Yritin tankata abc:llä niin herjasi "payment declined". Tankkasin siis automaatilla.
 
Mitäs nyt en osaa:
Maksaminen curve+S-pankki yhdistelmällä onnistuu s-marketissa.
Yritin tankata abc:llä niin herjasi "payment declined". Tankkasin siis automaatilla.
Voi olla tuurista kiinni. Ei kaikki aina toimi. (Jos kuitenkin s kortilla maksat s paikoissa niin eikö kannattaisi maksaa mobilepaylla ja abc mobiililla?)
 
Mitäs nyt en osaa:
Maksaminen curve+S-pankki yhdistelmällä onnistuu s-marketissa.
Yritin tankata abc:llä niin herjasi "payment declined". Tankkasin siis automaatilla.
Ei toimi tankkaus Curvella. Teboilin kylmäasemalla testasin niin ei toiminut..

Samoin Subway ei hyväksynyt Curvea jostain syystä,
Tuli vain että kortti ei kelpaa
 
Ei toimi tankkaus Curvella. Teboilin kylmäasemalla testasin niin ei toiminut..

Samoin Subway ei hyväksynyt Curvea jostain syystä,
Tuli vain että kortti ei kelpaa
Ei ole tullut vielä itselleni vastaan paikkaa jossa ei toimisi. Olisiko maksupäätteistä sitten kiinni? Toivottavasti kaikki päivittävät nuo niin että toimii. Oletko koittanut mitään muuta puhelinmaksutapaa noissa? Tai onko siis curvesta kiinni vai olisiko ennemminkin Google paysta kiinni?
 
Voi olla tuurista kiinni. Ei kaikki aina toimi. (Jos kuitenkin s kortilla maksat s paikoissa niin eikö kannattaisi maksaa mobilepaylla ja abc mobiililla?)
Pystyykö mobilepay+abc mobiililla maksamaan kylmäasemien automaateilla?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 545
Viestejä
4 499 606
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom