• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Luottokortit

Mulla on vuotuiset kokonaisbruttotulot vajaa 110 k€ ja jäi platinakortti silti saamatta. Mikä lie sitten ”riittävä” palkkatulo heille…

OP:n asiakasneuvoja tosiaan höpisi aikanaan tuosta sijoitusvarallisuuden tarpeellisuudesta, mutta mitään täsmällistä määrää ei suostuttu kertomaan. Voihan se toki olla, että mulla ei ole ison asuntolainan takia ”riittävää maksukykyä”, vaikka yritin hakea vain minimiluottorajalla olevaa korttia.
Luulen että ongelma on juuri se että hit vain pienellä luottorajala korttia. Koitapa laittaa viisinumeroinen luottoraja nyt. Se ainakin minulla vaikutti.

Molemmat siis löytyy, OP Gold sekä Platinum. Mutta kun ei niitä lentoja tule, niin nuo Lounget jää käyttämättä kokonaan. Pitääkin perua koko Platinum koska varmaan se tulee maksulliseksi vuoden vaihteen jälkeen.

Luulen että ongelma on juuri se että hit vain pienellä luottorajala korttia. Koitapa laittaa viisinumeroinen luottoraja nyt. Se ainakin minulla vaikutti.
Ite kanssa hain 3ke luottorajalla ja tuli hylky. Asuntolainasta maksettu reilusti yli puolet ja bruttotulot ylimmän 5% sisällä. OP:n puolella vain rahastoja (roposia), koska osakkeet on Nordnetissä.
Oliko sulla iso sijoitussalkku OP:lla, vai voiko johtua vain tuosta luottorajasta?

Kävin myös kattomassa positiivisesta luottorekisteristä, että siellä näkyy Nordnetin 25ke superluotto jatkuvissa luotoissa muiden luottokorttien seassa. Voiskohan tuo vaikuttaa :hmm:
EDIT: tänään tulikin ilmoitus Suomi.fi, että OP vähittäisasiakkaat oli tilannut eilen tuon positiivisen luottorekisteriotteen.

Viimeksi muokattu:
Opn luottorajan korotus hakemuslomake ei toimi verkkopalvelussa, tietojen täyttämisen jälkeen tulee virheilmoitus ”palvelu ei ole käytettävissä”.

Sen sijaan mobiilissa toimii, ja kysymyksiäkin on vähemmän.

Viimeksi muokattu:
Olikos siis myös Norwegian Visalla tuo sama kuin S-Visalla eli kortille laskutuskauden päättymisen jälkeen tulleet hyvitykset eivät vähennä sitä avoinna olevan laskun saldoa vaan kirjautuvat miinusmerkkisinä ostoina uudelle kaudelle?

Mulla on vuotuiset kokonaisbruttotulot vajaa 110 k€ ja jäi platinakortti silti saamatta. Mikä lie sitten ”riittävä” palkkatulo heille…

OP:n asiakasneuvoja tosiaan höpisi aikanaan tuosta sijoitusvarallisuuden tarpeellisuudesta, mutta mitään täsmällistä määrää ei suostuttu kertomaan. Voihan se toki olla, että mulla ei ole ison asuntolainan takia ”riittävää maksukykyä”, vaikka yritin hakea vain minimiluottorajalla olevaa korttia.
Mä laitoin 20 000e rahastoihin. Marmatin siinä yhteydessä että en jostain syystä saanut Platinumia, niin sijoitusneuvoja lupasi katsoa asiaa. Sitten menikin hakemus läpi.

Olikos siis myös Norwegian Visalla tuo sama kuin S-Visalla eli kortille laskutuskauden päättymisen jälkeen tulleet hyvitykset eivät vähennä sitä avoinna olevan laskun saldoa vaan kirjautuvat miinusmerkkisinä ostoina uudelle kaudelle?
Norwegianin mukaan näin on, vaikka täällä on päinvastaisia kokemuksia kerrottu.
Bank Norwegian asiakaspalvelu sanoi:
Valitettavasti järjestelmämme ei kykene rinnastamaan hyvityksiä maksuksi.

Olemme hyvittäneet muistutusmaksut sekä kertyneen koron luottokorttitilillesi.

Vastaavissa tapauksissa pyydämme jatkossa suorittamaan laskun summaa vastaavan maksun tai ottamaan yhteyttä laskun eräpäivään mennessä, jolloin saamme tehtyä laskulle manuaalisen korjauksen, ja vältyt muistutuksilta.
Minulle tuli ongelmia enemmän kuin ylimääräinen korko, mutta täällä joku epäili (muistaakseni) että syynä olisi ollut etten maksanut edes 30 € minimimäärää, koska luulin GBiT:n kuittaavan ja maksoin vain loput.

Huomasin muuten Morrowin laskua tutkiessani että Curven kautta Mobilepay siirto on rekisteröitynyt Quasicash tapahtumaksi. Jännä että se menee noin vaikka menee Curven kautta. Eihän tuossa ole riskiä että lähtee korko juoksemaan tapahtumapäivästä jos se tulkitaan "cash advance"ksi?

Myös Curven kautta Revolut tilille tehty top up on kirjautunut Quasicash nimikkeellä.

Viimeksi muokattu:
Ite kanssa hain 3ke luottorajalla ja tuli hylky. Asuntolainasta maksettu reilusti yli puolet ja bruttotulot ylimmän 5% sisällä. OP:n puolella vain rahastoja (roposia), koska osakkeet on Nordnetissä.
Oliko sulla iso sijoitussalkku OP:lla, vai voiko johtua vain tuosta luottorajasta?

Kävin myös kattomassa positiivisesta luottorekisteristä, että siellä näkyy Nordnetin 25ke superluotto jatkuvissa luotoissa muiden luottokorttien seassa. Voiskohan tuo vaikuttaa :hmm:
EDIT: tänään tulikin ilmoitus Suomi.fi, että OP vähittäisasiakkaat oli tilannut eilen tuon positiivisen luottorekisteriotteen.
Superluotto tulkitaan luokkaa pikavipiksi monissa pankeissa esimerkiksi asuntolainaneuvotteluissa. Todella varovaiseksi on luotonanto mennyt nykytilanteessa, varmaan syystäkin.

Huomasin muuten Morrowin laskua tutkiessani että Curven kautta Mobilepay siirto on rekisteröitynyt Quasicash tapahtumaksi. Jännä että se menee noin vaikka menee Curven kautta. Eihän tuossa ole riskiä että lähtee korko juoksemaan tapahtumapäivästä jos se tulkitaan "cash advance"ksi?
Curve säilyttää alkuperäisen toimialakoodin. Tässä varmaan koodina on jokin tilisiirtopalvelu. Kortin käyttöehdoista riippuu, mitä lisämaksuja peritään. Suomessa yleensä käteisnostot ovat lisämaksullisia, ulkopuoliset rahansiirtopalvelut eivät.

Kerran katsoin brittiläisen luottokortin hinnastoa, ja siellä "cash advance" käsitti suuren joukon rahaan verrattavia palveluita. Laaja määritelmä on toki perusteltu, jos halutaan estää käteisnostomaksun kiertämistä.

Curve säilyttää alkuperäisen toimialakoodin. Tässä varmaan koodina on jokin tilisiirtopalvelu. Kortin käyttöehdoista riippuu, mitä lisämaksuja peritään. Suomessa yleensä käteisnostot ovat lisämaksullisia, ulkopuoliset rahansiirtopalvelut eivät.

Kerran katsoin brittiläisen luottokortin hinnastoa, ja siellä "cash advance" käsitti suuren joukon rahaan verrattavia palveluita. Laaja määritelmä on toki perusteltu, jos halutaan estää käteisnostomaksun kiertämistä.

En löytänyt muuta kohtaa tuohon liittyen Morrowin ehdoista kuin tämän:

”8.3 LUOTTOKORON KERTYMINEN

Kortilla tehtyjen käteisnostojen sekä luottotililtä maksettavien laskujen, tilisiirtojen, ml. tilisiirto (SEPA-alueella) ja ulkomaan tilisiirtojen sekä
verkkopankkipalvelussa tai muissa luotonantajan hyväksymissä sähköisissä palveluissa tehtyjen omasiirtojen / tilisiirtojen koronmaksuvelvollisuus
alkaa siitä päivästä, jolloin luotonantaja on veloittanut noston luotolta. Muut luottotapahtumat, kuten kortilla tehdyt ostot ovat korottomia niidenjälkeistä laskutuspäivää seuraavaan eräpäivään saakka, mikäli luotonsaaja maksaa avoinna olevan luoton kokonaissaldon laskun eräpäivänä.”

Tuon perusteella tulkitsisin että ulkopuolinen rahansiirtopalvelu kuuluu kategoriaan ”muut luottotapahtumat”.

Mutta jos jollain olisi ihan konkreettisia kokemuksia?

Myös Curven kautta Revolut tilille tehty top up on kirjautunut Quasicash nimikkeellä.
Olen siirrellyt muutamaan kertaan MobilePaylla Curven kautta luottokorteilta, korko ei ole lähtenyt juoksemaan, mutta bonuksia niistä ei saa.

Olen siirrellyt muutamaan kertaan MobilePaylla Curven kautta luottokorteilta, korko ei ole lähtenyt juoksemaan, mutta bonuksia niistä ei saa.

Hyvä. Ja muistin juuri että keväällä tein Curven kautta Morrowin kortilta top upin Revolutille ja tarkistin kaikki sen jälkeen tulleet laskut eikä ole niistäkään tullut korkoa. Eli vaikka tapahtuman selitteeksi tulee Quasicash, ei siitä näyttäisi menevän korkoa.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 826
Jäsenet
78 317
Uusin jäsen
mikko Kuosmanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom