- Liittynyt
- 28.07.2020
- Viestejä
- 885
Ei saatu eilen omalla tai vaimon Morrow-kortilla maksettua Prisman verkkokaupassa, varmaan jotain laajempaa päällä.
Onkohan niillä nyt jotain yleistä ongelmaa joka paikassa, kun tuota samaa virhettä se itselläkin heittää paikoissa missä pitäisi sovelluksella saada tapahtuma vahvistettua?
Hyvä tietää, että jotain yleisempää ongelmaa siis. Morrow Bank ei turhaa tiedottamista harrasta... Odotellaan korjausta.Ei saatu eilen omalla tai vaimon Morrow-kortilla maksettua Prisman verkkokaupassa, varmaan jotain laajempaa päällä.
Samaa virhettä tulee itsellä kun yritän lisätä korttia Curveen. Muutama viesti ennen viestiäsi, unohtui mainita tuo tarkka virheilmoitus.Onkohan Morrow Bank estänyt OmaPostilla laskujen maksamisen? Antaa virhekoodia "NONE_01_01_MASTERCARD_REFUSAL_ALL_201", kun yrittää maksaa laskua.
Itse maksoin myös perjantaina OP:n kautta ja näkyi samana päivänä maksettuna.Maksoin perjantaina Morrow:n luottokorttilaskun, vieläkään ei näy että olisi maksettu.
OP:lta maksoin ilta-kahdeksalta, tarkistin myös laskun tiedot ja oikein menivät.Itse maksoin myös perjantaina OP:n kautta ja näkyi samana päivänä maksettuna.
Ei lataudu täälläkään laskut.OP:lta maksoin ilta-kahdeksalta, tarkistin myös laskun tiedot ja oikein menivät.
Nyt ei näy laskuja ollenkaan Morrowin applikaatiossa. Eikä näy laskuja myöskään verkkopankin puolella. Muuten kaikki tiedot näyttää olevan oikein ja summat myös kortilla.
samanlaista erroria täällä kun koitin maksaa prisman verkkokaupassa. Käytössäni siis edelleen se vanha komplett kuosinen kortti. En ole ottanut Morrow kuosista kortia vielä käyttöön.Onkohan niillä nyt jotain yleistä ongelmaa joka paikassa, kun tuota samaa virhettä se itselläkin heittää paikoissa missä pitäisi sovelluksella saada tapahtuma vahvistettua?
Sain aamulla asiasta geneerisen ”olethan käynnistänyt koneesi uudestaan”-vastauksen, johon kerroin vian olevan laajempi kuin vain minua tai uusia asiakkaita koskeva ja liitin vikakoodin vastaukseen. Lupasivat sitten selvittää asiaa. En siis väitä että itse laitoin rattaat pyörimään, vaan että selvästi ainakaan aspa ei ollut tietoinen laajemmasta viasta, joten on ihan hyvä jos noista mahdollisimman moni ilmoittelee.Mulla toimii nyt Morrow kortti, aiemmin tuli tota NONE_01_01_MASTERCARD_REFUSAL_ALL_201 erroria parina päivänä, kun koitin Curveen lisätä. Ei siis vaatinut muita toimenpiteitä kuin odotusta.
Ei sinulla varmaan ongelmaa ollutkaan, koska olit kortin jo lisännyt kyseisiin palveluihin aikaisemmin. Eihän MobilePay tai curve kysele varmistusta morrow:n sovelluksella joka maksun yhteydessä, vaan ainoastaan silloin kun kortti lisätään palveluun ensimmäisen kerran. Ja selvennän vielä että tuota Morrow Bankin omalla sovelluksella tapahtuvaa vahvistusta lukuunottamatta kortti kyllä toimi aivan normaalisti.Jännä seurata näitä kommentteja kun itsellä ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia Morrowin kortin kanssa. On tullut maksettua viimeisin lasku ongelmitta, maksettua Mobilepayn kautta kaverille ja muutoinkin käytettyä Curven kautta todella useaan kertaan niin verkkokauppoissa kuin kivijaloissakin. Liekö pitäisi koputella puuta tai jotain.
Onko kokemuksia kauan tuossa siirrossa pitäisi mennä Coinbaseen? Tein ohjeiden mukaan maanantaina aamusta eikä vielä näy.Suora nosto Coinbaseen tai KuCoiniin näillä ohjeilla ja sitten myynti.
Vaihtelee todella paljon, tällä hetkellä Discordin perusteella 2-3vrk. Mutta joskus kun nostoja paljon jonossa niin voi mennä yli viikko.Onko kokemuksia kauan tuossa siirrossa pitäisi mennä Coinbaseen? Tein ohjeiden mukaan maanantaina aamusta eikä vielä näy.
OP:lle oli liikaa tuo noin 20 GBITiä samalle päivälle, meni kortti sulkuun No sai avattua asiakaspalvelussa 15min jonottelun jälkeen.En ole vahtinut, kuinka kauan GBIT hyvitys oikeasti tarvitsee kirjautuakseen. Tapahtuma näkyy ensin pending transactionina, josta se jossain vaiheessa resolvautuu. Tuo mainitsemasi 11.5 vs 17.5 varmasti kuitenkin riittää hyvin. Olen itse monesti tehnyt GBIT 15. pv erääntyvälle laskulle 10'nnen päivän korvilla ja hyvin ovat ehtineet mennä läpi. Kunhan ei pelkkiä pyhäpäiviä osu väliin niin varmasti tuollainen aika riittää.
GBIT'n voi tehdä yhden kerran per transaktio, eli samaa tapahtumaa ei pysty määräänsä hivuttamaan eteenpäin. GBIT'n kokonaismäärä on perus ja X tasolla 3x/kk ja black/metal tasoilla rajaton. Aikanaan näitä sai ihan ilmaistasolla tehdä rajattomasti, mutta viimeisen parin vuoden aikana ovat siirtäneet tätä hintavammille tilaustasoille.
Niitä ei ole.Mistä näkee Norwegian bankin luottokortin turva/ostorajat? Ja mistä niitä voi muokata.
Oman kokemuksen mukaan näissä ei oo mitään yhtenäistä linjaa. Aktian Finnair Visaa en saanut millään mutta Norwegianilta helposti 5 numeroisen rajan.Onko tietoa noista Morrowin perusteista hylätä hakemus. Useamman kerran hakenut ja aina tulee hylsyä. Nyt kokeilin norwegiania ja heti tuli 4000e luottokortti. Velkoja ei juurikaan ole ja palkkakin ihan siedettävä.
Varmaan just tuo, Morrow:lla tuntuvat tykkäävään kun on vanhoja luottoja pohjalla.Velkoja ei juurikaan ole
Jep, Morrowia ei irronnut sitten millään aiemmin mutta syksyllä sitten kelpasi. Tosin velkoja nyt ei ollut sitäkään mitä aiemmin mutta lottokone arpoi 3500e luottorajan..Varmaan just tuo, Morrow:lla tuntuvat tykkäävään kun on vanhoja luottoja pohjalla.
Ompa jännä. Itse sain muistaakseni tuon Morrowin ensiyrittämällä. Oisko noin 3 vuotta sitten haettu. Ei luottohäiriömerkintöjä, talous kunnosssa. Velkaa noin 100k€, josta suurin osa kiinteistöön. Korteilla ei ole koskaan korollista velkaa.Jep, Morrowia ei irronnut sitten millään aiemmin mutta syksyllä sitten kelpasi. Tosin velkoja nyt ei ollut sitäkään mitä aiemmin mutta lottokone arpoi 3500e luottorajan..
Nyt tuli. Noin 4,5 vrk meni.Vaihtelee todella paljon, tällä hetkellä Discordin perusteella 2-3vrk. Mutta joskus kun nostoja paljon jonossa niin voi mennä yli viikko.
Mielenkiintoisia nämä erot, kun minulla on Morrow 1,5k, BN 10k ja Finnair 8k. Tulot pienemmät.Morrow 8k€ (taisi tuo raja tulla suoraan kun korttia anoin)
Bank Norwegian 6k€ (tässä oli joku pienempi limitti, johon hain korotuksen)
Finnair Visa 3k€ (pienehkö limitti, muistaakseni pyysin isompaa mutta ei herunut)
En usko että tulojen määrä näyttelee kovin isoa roolia tuossa että myönnetäänkö vai ei, luottorajaan kylläkin.Mielenkiintoisia nämä erot, kun minulla on Morrow 1,5k, BN 10k ja Finnair 8k. Tulot pienemmät.
Asiasta toiseen, MobilePay aikaisemmin uutisoi, että luottokortilta siirto toiselle henkilölle lakkaa 4.5., mutta yhden sentin kokeilusiirrot menivät vielä sen jälkeenkin läpi.
Nuo Wise/Revolut/N26 on valuuttamääräisissä maksuissa selvästi halvempia kuin ns. perinteiset kortit. Se, mikä näistä on halvin, riippuu asianhaaroista. Kirjoitin näistä valuuttakomissioista taannoin tähän ketjuun vertailun, mutta se ei ole ajan tasalla, saanee kuitenkin suuntaa asiasta: LuottokortitLuottokortti ulkomailla kysymys. Tätäkin on varmasti käsitelty jo täällä aiemmin,
mutten löytänyt.
Olen ulkomailla yleensä käyttänyt N26 pankkikorttia kopiointipelon takia, koska siinä ei paljoa menetä tilin ollessa lähes tyhjä. Siirrän aina noin päivätarpeen tilille.
Eilen maksoin kuitenkin op visalla 15,7 punnan ostokset ja veloitus 18,73€. N26 vastaava 14,20£ euroina 16,53.
En aiemmin tajunnutkaan, että korttien valuuttakursseissa on eroa.
Kysymys siis on, että mikä kortti olisi halvin käyttää euroalueen ulkopuolella?
Täällä oli sama juttu... Kiitos!Tappelin viikon verran saada S-pankin korttia Aplle payhin ja ongelma oli se etta iPhonen default voice line oli eri numero kuin S-pankin tiedossa oleva puhelinnumero.
Jos Danskesta kyse niin suora lainaus Dansken luottokorttien Plussa-sivultamulla on tällä hetkellä perus debit credit kortti jossa k-plussa. K-plussa ominaisuus poisti luottokortilta matkavakuutuksen. Näin ainakin vuonna nakki kun pankissa asiaa hoidettiin.
nyt kun katsellut oman pankin sivuja ja muidenkin on k-plussa + matkavakuutukset yms kaikki mahdollista olla samalla kortilla. Onko näin asianlaita nykyään? vai onko kyse vain että rahalla saat kaikki samalle kortille?
pankillekin laitoin kysymyksen, mutta palvelu on hidasta.
Nykyään on luottokorteissa kah kummaa on matkavakuutusta, vuokra-auto vakuutusta, tuoteturvaa, f-secure turvaa, lounge palvelua tarjolla. Nämä kaikki palvelut toki ottaisin.
Danskella en ihan vielä ole premium asiakas, jolle tarjotaan lounge korttia..
En tarvitse osamaksu toimintoa.
K-Plussan lisäys ei vaikuta kortin muihin käyttöominaisuuksiin ja asiakastiedot pysyvät jatkossakin erillään.
Korttiisi on liitetty kattava matkavakuutus, joka on voimassa aina, kun maksat matkastasi vähintään 75 % Mastercard Platinum Credit/Debit –korttisi credit-puolella.
Noin se vain ikävästi menee, kun maksaa muulla valuutalla. Huomaa, että yritys mitä todennäköisimmin sai sekä palautti saman summan Yhdysvaltain dollareissa, mutta tämä 60 euron "menetys" näkyy nyt vain sinun puolellasi, koska pankit veloittavat myös omansa hinnastonsa mukaisesti.En tiedä voiko tässä tehdä mitään mutta pitää jatkossa olla varovaisempi.
Huono tuuri tällä kertaa. Ehkä ensi kerralla kurssivaihtelut on suotuisempia ja saat satasen plussaa.Varoitus:
Ostin tavaran, maksoin luottokortilla, valuuttana oli USD, kortilta meni tasan 1500 euroa. Viisi päivää myöhemmin firma peruutti tilauksen ja palautti rahat.
Sain takaisin 1440 euroa.
Hävisin 60 euroa.
Luottokorttiyhtiö sanoo että tuo johtuu päivittäisistä kurssivaihteluista ja välittäjäpankkien kuluista. Asialle ei voi tehdä mitään. Valittaa voi yrittää firmalle mutta ei varmaan auta.
Firma oli siis jo ehtinyt tekemään pysyvän veloituksen tuotteesta, ei vain katevarausta, joten rahanpalautus oli erillinen plus-transaktio kortille, eikä alkuperäisen peruutus.
En tiedä voiko tässä tehdä mitään mutta pitää jatkossa olla varovaisempi.
Tai sitten maksaa vaikka USD tililtä ja saat samanverran takaisin. Eikä euro tililtä dollareissa jolloin provisiot plus muutoskulut plus halpa pankin valuuttakurssi tms. Siinä vaan häviää.Varoitus:
Ostin tavaran, maksoin luottokortilla, valuuttana oli USD, kortilta meni tasan 1500 euroa. Viisi päivää myöhemmin firma peruutti tilauksen ja palautti rahat.
Sain takaisin 1440 euroa.
Hävisin 60 euroa.
Luottokorttiyhtiö sanoo että tuo johtuu päivittäisistä kurssivaihteluista ja välittäjäpankkien kuluista. Asialle ei voi tehdä mitään. Valittaa voi yrittää firmalle mutta ei varmaan auta.
Firma oli siis jo ehtinyt tekemään pysyvän veloituksen tuotteesta, ei vain katevarausta, joten rahanpalautus oli erillinen plus-transaktio kortille, eikä alkuperäisen peruutus.
En tiedä voiko tässä tehdä mitään mutta pitää jatkossa olla varovaisempi.
Jos valuuttaostoja tekee usein, kannattaa harkita Wisen kaltaista maksukorttia. Valuutanvaihtokulu on useimpia pankkeja halvempi, ja halutessaan voi pitää USD-saldoa, jonka vaihdon hoitaa itse. Palautus tulee silloin USD-tilille ilman ylimääräisiä kuluja.Ostin tavaran, maksoin luottokortilla, valuuttana oli USD, kortilta meni tasan 1500 euroa. Viisi päivää myöhemmin firma peruutti tilauksen ja palautti rahat.
Sain takaisin 1440 euroa.
Hävisin 60 euroa.
Norwegianilla ei ainakaan lähde. Eli käteisnostot tosiaan korottomia samalla tavalla kuin ostotkin. Eli korko alkaa juosta vasta jossei maksa eräpäivänä. Max nostoraja 500e / vrk. 1500e / viikko.Morrowin ja Norwegianin luottokorteissa ilmaiset käteisnostot? Olenko ymmärtänyt oikein, ettei lähde mikään korko juoksemaan nostopäivästä heti kuten tilisiirroissa?
Morrowilla korko alkaa muistaakseni juosta heti nostopäivästä (niinkuin yleensä luottokorteilla) Norskilla korko juoksee vasta ensimmäisen eräpäivän jälkeen.. saa korjata jos olen väärässä.Morrowin ja Norwegianin luottokorteissa ilmaiset käteisnostot? Olenko ymmärtänyt oikein, ettei lähde mikään korko juoksemaan nostopäivästä heti kuten tilisiirroissa?
Tietenkin rahat saa takaisin. Mikä luottokortti kyseessä?Varoitus:
Ostin tavaran, maksoin luottokortilla, valuuttana oli USD, kortilta meni tasan 1500 euroa. Viisi päivää myöhemmin firma peruutti tilauksen ja palautti rahat.
Sain takaisin 1440 euroa.
Hävisin 60 euroa.
Luottokorttiyhtiö sanoo että tuo johtuu päivittäisistä kurssivaihteluista ja välittäjäpankkien kuluista. Asialle ei voi tehdä mitään. Valittaa voi yrittää firmalle mutta ei varmaan auta.
Firma oli siis jo ehtinyt tekemään pysyvän veloituksen tuotteesta, ei vain katevarausta, joten rahanpalautus oli erillinen plus-transaktio kortille, eikä alkuperäisen peruutus.
En tiedä voiko tässä tehdä mitään mutta pitää jatkossa olla varovaisempi.
Tämä vastaus ei liity mitenkään luottokortilla maksamiseen.Noin se vain ikävästi menee, kun maksaa muulla valuutalla. Huomaa, että yritys mitä todennäköisimmin sai sekä palautti saman summan Yhdysvaltain dollareissa, mutta tämä 60 euron "menetys" näkyy nyt vain sinun puolellasi, koska pankit veloittavat myös omansa hinnastonsa mukaisesti.
Esim. tässä lisää OP:n sivuilta poimittuna (Maksaminen ulkomaille - Ulkomaanmaksu verkkopankissa):
Ulkomaanmaksun hintaan vaikuttaa se, vastaako maksaja kaikista pankeille aiheutuneista kuluista. Jos maksat ulkomaanmaksun ETA-maahan, maksaja ja vastaanottaja vastaavat kumpikin oman pankkinsa kuluista eli kulut jaetaan (SHA). Tämä on suositeltavin tapa maksaa ulkomaanmaksu. Kun maksat muualle kuin ETA-maahan, voit myös valita, että maksat kaikki maksamisesta aiheutuvat kulut sekä maksajan että saajan osalta (OUR).Rahan siirto ulkomailta Suomeen on maksutonta, kun ns. SEPA-maksun edellytykset täyttyvät. SEPA-alueen ulkopuolelta saapuvista maksuista veloitetaan osuuspankkien omien hinnastojen mukaan.
Eli et voi asialle tehdä mitään. Mikäli maksutavaksi sopii esim. PayPal tai vastaava, aina olisi vaihtoehto käyttää sitä, mutta taas kerran, kun pitäisi palautus tehdä, niin sen päivän kurssilla ja muilla kuluilla maksuliikenne toteutuu joka tapauksessa. Taitaa kuitenkin joissain tilanteissa esim. PayPal olla edullisempi, kuin pankki, mutta summa summarum, ulkomaille maksaessa erityisesti eri valuutalla on omat riskinsä.