Luottokortit

Jep voi heittää toisen ”ääripään”. Reissuja ulkomaille paljon vuosien aikana (tänäkin vuonna varmaan about 20), enkä ole ikinä käyttänyt terveyspalveluita suomen ulkopuolella.
Keket1n vaimon 1500€ säästöllä tuskin saa vakuutuksia loppuelämäksi.

Vakuutus antaa mielenrauhan, mutta onko se taloudellisesti järkevää isossa kuvassa, tuskin.

Laskin pelkästään reissujen ajaksi otetut matkavakuutukset. Näytti olevan jatkuvana 7,60 euroa kuukaudessa (ja kun katkaisee aina reissun jälkeen, niin parin viikon hinnaksi tulee alle 4 euroa).
 
Vakuutus ei olekaan sijoitus, vaan se pitää ajatella palveluna, eli on oletusarvoisesti hankkijalleen tappiollista. Ongelma on siinä, että terveydenhoito on hyvin kallista (helposti kymmeniä, jopa satoja tuhansia euroja) ja palvelua ei välttämättä saa, jos ei ole rahaa tai pysty vakuuttamaan, että pystyy rahat jostain hankkimaan, jolloin panoksena on pahimmillaan henki, kun ei saa tarvitsemaansa välttämätöntä hoitoa tai esim. ambulanssilentoa takaisin Suomeen. Puhun siis juuri terveydenhoidon kattavasta vakuutuksesta, matkatavaravakuutusten osalta voikin tehdä kannattavuuslaskelmia.

Eurooppalaisen sairaanhoitokortin avulla ei erillistä terveydenhoidon kattavaa vakuutusta tarvitse sen voimassaoloalueella matkatessa.
Terveyteen liittyvissä vakuutuksissa on se ongelma, että jos esim käsi menee poikki tai aiheutuu jokin muu peruuttamaton pysyvä terveyshaitta, ei se vakuutus saa tilannetta ennalleen. Noilta osin, terveyden hoidon kattava vakuuttaminenkin on vain materian vakuuttamista. Afrfikan reissunkaan osalta, ei itse matkaelämystä vakuutus tuo takaisin. Sen matkaelämyksen vuoksihan sinne matkustetaan.
 
Laskin pelkästään reissujen ajaksi otetut matkavakuutukset. Näytti olevan jatkuvana 7,60 euroa kuukaudessa (ja kun katkaisee aina reissun jälkeen, niin parin viikon hinnaksi tulee alle 4 euroa).
Eli jatkuvana tuo on noin 100e per vuosi? Onko teillä monta perheenjäsentä? Esimerkiksi jos neljä, niin vuosi tekee 400EUR? Viides vuosi menisi siten jo omaan piikkiin tuon 1500EUR:n osalta.
 
Oletan että vakuutus on voimassa kunhan korttia on höylätty tämän vuoden puolella. Vakuutusehdoistahan sen saisi selville, jos jaksaisi lukea.

Ainakin Curven viesti antaa täysin päinvastaisen kuvan:
As of 31 December 2023, you will no longer be insured under your Curve premium plan. Our insurance partner AXA will continue to service all eligible claims for incidents preceding this date, as long as they are submitted in accordance with the applicable insurance terms and conditions.
 
Mites Morrow Bankilla voi tehdä reklamaation ostoksesta? Amazon lähetti tilauksen puutteellisena (tilattu 2 kappaletta, mutta toimetttu vain 1) ja mietin, että pitääkö suoraan reklamoida luottokorttiyhtiölle, jos tästä pitää alkaa pidempään vääntämään.
 
Mites Morrow Bankilla voi tehdä reklamaation ostoksesta? Amazon lähetti tilauksen puutteellisena (tilattu 2 kappaletta, mutta toimetttu vain 1) ja mietin, että pitääkö suoraan reklamoida luottokorttiyhtiölle, jos tästä pitää alkaa pidempään vääntämään.
Kannattanee varmistaa asia ensin Amazonin kanssa.
 
Curven (Axa) vakutuus on ollut ainoa mistä sai takaisin lentoyhtiön hajottamat 2 matkalaukkua (Aegean ei korvaa mitään, vaikka kuinka heille reklamoi) sekä reissussa hävinneet vahvuuksilla olleet aurinkolasit ja hupparin. Näihin ei ainakaan IFin matka- tai kotivakuutus korvannut mitään.

Harmi että loppuu, koin hyödylliseksi.
 
Curven (Axa) vakutuus on ollut ainoa mistä sai takaisin lentoyhtiön hajottamat 2 matkalaukkua (Aegean ei korvaa mitään, vaikka kuinka heille reklamoi) sekä reissussa hävinneet vahvuuksilla olleet aurinkolasit ja hupparin. Näihin ei ainakaan IFin matka- tai kotivakuutus korvannut mitään.

Harmi että loppuu, koin hyödylliseksi.
Joo meni mulla se suurin hyöty curve korttista oli juuri toi vakutus. Olin aikessa päivitää että saisi toi puhelinvakutus kans.
 
Joo se on jo tehty, mutta en kuitenkaan kysynyt tähän neuvoa vaan miten se reklamaatio voidaan tehdä, jos sitä tarvitsee.
Hieno homma.

Tuossa alkuperäisessä postauksessasi kirjoitit kuitenkin, että "pitääkö suoraan reklamoida luottokorttiyhtiölle...". Siitä jotenkin ajattelin, että Amazon reklamaatio jäisi välistä tai olisi vähintään kesken. Morrow, kuten varmasti muutkin toimijat, myös edellyttää että asiakas ratkoo ensin ongelmaa myyjän kanssa.

Ole hyvä. Löytyi hyvin nopeasti morrow.fi sivuilta UKK:n osion alta vaikka ei oma asia ollutkaan: UKK - Morrow Bank


""
 

Liitteet

  • MorrowReklamaatio.JPG
    MorrowReklamaatio.JPG
    39,5 KB · Luettu: 42
Oliko OP Platinum kortin omaaville tullut jo F-Securen VPN käyttöön? OP:n sivuilla luki, että tulisi automaattisesti 1.12. mennessä, mutta eipä näytä aktivoituneen. Pitänee laittaa OP:lle viestiä jos ei ensi viikon aikana tule.
 
Tuossa alkuperäisessä postauksessasi kirjoitit kuitenkin, että "pitääkö suoraan reklamoida luottokorttiyhtiölle...". Siitä jotenkin ajattelin, että Amazon reklamaatio jäisi välistä tai olisi vähintään kesken. Morrow, kuten varmasti muutkin toimijat, myös edellyttää että asiakas ratkoo ensin ongelmaa myyjän kanssa.
Sama lause kuitenkin minulla jatkui "...jos tästä pitää alkaa pidempään vääntämään.", ja valitettavasti vääntämiseksi se jo meni kun myyjä sanoi, että hinta oli muka väärin. Katsotaan miten tässä nyt käy, mutta usein nämä Amazonin tiedot on tuotteissa ihan väärin.
 
Oliko OP Platinum kortin omaaville tullut jo F-Securen VPN käyttöön? OP:n sivuilla luki, että tulisi automaattisesti 1.12. mennessä, mutta eipä näytä aktivoituneen. Pitänee laittaa OP:lle viestiä jos ei ensi viikon aikana tule.
Ei oo tullut. OP asiakaspalvelun tieto oli, että "tämän päivän aikana". Outoa kyllä ettei jo näy.

Edit. Illalla alko näkyy, ja Freedome toimii
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä muista, mutta itse mieltäisin tuon tarkoittavan edellisen 30 päivän aikana eli ns. ”rolling 30”.

Vastaus tuli tänään ja se oli juuri tämä eli rullaavasti. Käytännössä siis 30pv välein voi tuon tonnin ottaa. Pitää hiukan suunnitella jos tuota aikoo laskujen maksuun käyttää.
 
Sama lause kuitenkin minulla jatkui "...jos tästä pitää alkaa pidempään vääntämään.", ja valitettavasti vääntämiseksi se jo meni kun myyjä sanoi, että hinta oli muka väärin. Katsotaan miten tässä nyt käy, mutta usein nämä Amazonin tiedot on tuotteissa ihan väärin.
noh, kuten voi varsin helposti löydettävästä Morrow UKK:sta lukea, se vääntö Amazonin kanssa pitää ensin saada maaliin ja vasta sitten tarttee pohtia miten asia esitetään luottokorttiyhtiölle. Selkeästi se vääntö Amazonin kanssa ei ainakaan valmis ollut. Siksi ehdotin, että kannattaa varmistaa se lopputulos ensin myyjän kanssa.
 
Itselläni on ollut käytössä Wisen maksukortti ulkomaisia nettikauppa ostoksia varten. Nyt kuitenkin tänään ilmoittivat, että jatkossa palveluun pitäisi ajokortin sijasta laittaa passin tai henkilökortin kuva. Ja kuva pitää laittaa 7 päivässä tai palvelussa ei voi siirtää enään rahaa. Itselläni ei ollut voimassa olevaa passia tai henkilökorttia joten en saanut kuvaa lisättyä. Joten ajattelin kysellä onko tuolle Wisen kortille olemassa muuta vaihtoehtoa kuin Revolution? Eli hakusessa olisi vaan semmoinen kortti mitä voi käyttää semmoisissa verkkokaupoissa mihin ei halua aktiivi käytössä olevaa luottokorttia laittaa.
 
Itselläni on ollut käytössä Wisen maksukortti ulkomaisia nettikauppa ostoksia varten. Nyt kuitenkin tänään ilmoittivat, että jatkossa palveluun pitäisi ajokortin sijasta laittaa passin tai henkilökortin kuva. Ja kuva pitää laittaa 7 päivässä tai palvelussa ei voi siirtää enään rahaa. Itselläni ei ollut voimassa olevaa passia tai henkilökorttia joten en saanut kuvaa lisättyä. Joten ajattelin kysellä onko tuolle Wisen kortille olemassa muuta vaihtoehtoa kuin Revolution? Eli hakusessa olisi vaan semmoinen kortti mitä voi käyttää semmoisissa verkkokaupoissa mihin ei halua aktiivi käytössä olevaa luottokorttia laittaa.
EIköhän ne nykyään vaadi sen henkilökortin tai passin muutkin. Helpoin ja nopein varmaan hommata passi ja päivittää Wise:n tidot.
 
EIköhän ne nykyään vaadi sen henkilökortin tai passin muutkin. Helpoin ja nopein varmaan hommata passi ja päivittää Wise:n tidot.
Näinhän se todennäköisesti on että vaativat muissakin palveluissa tuon henkilökortin, mutta itseäni ärsyttää juuri nyt Wisessä se, että tuon uuden henkilökortin lisäämiseen annetaan aikaa vaan 7 päivää. Tuo on käytännössä mahdottomuus jos ei ole jo voimassa olevaa henkilötodistusta.
 
Nyt kun curvella ei saa enää crypto cashbackia niin onko enää mitään hyvää credit korttia millä saisi ilman stakettamista cashbackin cryptoina?
 
Konffasin ton Plutus noston ja laitoin toimeksiannon. Ihan ok 470e / 6kk satunnaisia ostoksia. Coinbase wallet ja rabbylla ulos. Kuumotti, mutta ihan helppo loppuunsa. :)
 
Tuosta passista kuvan lähettämisestä, kuinka turvallista ja järkevää tuollainen nykyaikana on? Nykyäänhän jotkin nettikaupatkin kai tuota yrittää toisinaan.
 
Tuosta passista kuvan lähettämisestä, kuinka turvallista ja järkevää tuollainen nykyaikana on? Nykyäänhän jotkin nettikaupatkin kai tuota yrittää toisinaan.
Ei sitä tarvitse lähettää ainoastaan lisätä sovellukseen. Eipä noita luottokortteja muuten oikein saa ellei jotenkin tunnistaudu.
 
Morrow Bank alustavasti hyväksyi luottokorttihakemuksen ja luottorajaksi olisi tarjonnut kahdeksaa tonnia. Palkkakuitin lähettämisen jälkeen (ihan samat tiedot kuin hakemuksessa) tulikin hylky eli varmaankin se ihminen sen sitten hylkäsi siellä. Koittanut soittaa tuonne pari kertaa perjantain aikana, mutta aina vaan "olet seuraavana jonossa, arvioitu odotusaika 2 min" tms. ihan sama miten kauan odottaa. :hmm:
 
Ei sitä tarvitse lähettää ainoastaan lisätä sovellukseen. Eipä noita luottokortteja muuten oikein saa ellei jotenkin tunnistaudu.
Kyllä kuva siitä lähetetään sovelluksen kautta, ei sitä lisätä sinne.

Pitää tunnistautua ja nykyaikana se vaaditaan. Kun kyse luotettavasta pankista, niin ei siinä ole mitään ongelmaa.
 
Ei sitä tarvitse lähettää ainoastaan lisätä sovellukseen. Eipä noita luottokortteja muuten oikein saa ellei jotenkin tunnistaudu.
Sovellukset nyt
Morrow Bank alustavasti hyväksyi luottokorttihakemuksen ja luottorajaksi olisi tarjonnut kahdeksaa tonnia. Palkkakuitin lähettämisen jälkeen (ihan samat tiedot kuin hakemuksessa) tulikin hylky eli varmaankin se ihminen sen sitten hylkäsi siellä. Koittanut soittaa tuonne pari kertaa perjantain aikana, mutta aina vaan "olet seuraavana jonossa, arvioitu odotusaika 2 min" tms. ihan sama miten kauan odottaa. :hmm:
Aika tylyä kyllä. Olisiko voinut mennä netto ja bruttopalkka jotenkin ristiin hakemuksessa. Onko mitään ajatusta miksi olisi hylännyt? Määräaikaista työsuhdetta en usko.
 
Kyllä kuva siitä lähetetään sovelluksen kautta, ei sitä lisätä sinne.

Pitää tunnistautua ja nykyaikana se vaaditaan. Kun kyse luotettavasta pankista, niin ei siinä ole mitään ongelmaa.
Niin, kyllähän siihen pankin sovellukseen on pakko voida ja osata luottaa. Joissain tapauksissa sovelluksen avulla saa näkymään kortin tiedot CVV ja PIN lukua myöten
 
Niin, kyllähän siihen pankin sovellukseen on pakko voida ja osata luottaa. Joissain tapauksissa sovelluksen avulla saa näkymään kortin tiedot CVV ja PIN lukua myöten
En puhunut luottamisesta sovelluksesta mitään, vaan luottamisesta pankkiin.
Mitä tulee luottamisesta sovellukseen, on toinen asia.
 
Esim Curve: Ei sovellusta, ei korttia. Ei ole merkitystä luotatko pankkiin ellet luota sovellukseen.
Tässä varmaan on kyse siitä, että on eri asia luottaa sovellukseen maksupalvelun omien asioiden hoitoa varten kuin antaa maksulaitoksen haltuun kopioita henkilötodistuksista tai kasvokuvista, joita voi käyttää väärin myös palvelun ulkopuolella.
 
Curve, on sovellus ja on kortti. Edelleen sama asia kuin aiemmin.
Okei, en nyt saa kiinni mitä tarkoitat.

Minun pointti Curven osalta on se, että jos haluat Curven korttia käyttää, on sinun luotettava sekä Curveen että Curve sovellukseen, jota ilman ei voi Curve korttia käyttää. Samalla lailla toimii Revolut, N26, Wise jne.
 
Okei, en nyt saa kiinni mitä tarkoitat.

Minun pointti Curven osalta on se, että jos haluat Curven korttia käyttää, on sinun luotettava sekä Curveen että Curve sovellukseen, jota ilman ei voi Curve korttia käyttää. Samalla lailla toimii Revolut, N26, Wise jne.
Ei Curven sovellusta tarvi käyttää jos ei haluaa, laitta vain yhden kortin sinne ja se on siinä.
Edelleen, ei Curven sovellukseen tarvi siltikään luottaa niin että henkilötiedoilla olisi sen kanssa jotakin tekemistä.
 
Ei Curven sovellusta tarvi käyttää jos ei haluaa, laitta vain yhden kortin sinne ja se on siinä.
Edelleen, ei Curven sovellukseen tarvi siltikään luottaa niin että henkilötiedoilla olisi sen kanssa jotakin tekemistä.
Itselläni on se Curve sovellus käytössä.

Miten ilman sovellusta tulee varmennetuksi maksut jotka normaalisti hyväksytään sovelluksessa, esim verkko-ostot ja bensa-automaattitankkaukset? Pankkilainsäädännön puitteissa, myös Curve jossain kohtaa vaatii henkilöllisyystodistusta toimitettavaksi. Miten sen voi toimittaa ilman sovellusta, sovellusta turvallisemmin?
 
Itselläni on se Curve sovellus käytössä.

Miten ilman sovellusta tulee varmennetuksi maksut jotka normaalisti hyväksytään sovelluksessa, esim verkko-ostot ja bensa-automaattitankkaukset? Pankkilainsäädännön puitteissa, myös Curve jossain kohtaa vaatii henkilöllisyystodistusta toimitettavaksi. Miten sen voi toimittaa ilman sovellusta, sovellusta turvallisemmin?
Kyse oli henkilöllisyyden todentamiseta, aiemmin sanottiin että tiedot tallennetaan sovellukseen, mikä ei pidä paikkaansa.
 
Kyse oli henkilöllisyyden todentamiseta, aiemmin sanottiin että tiedot tallennetaan sovellukseen, mikä ei pidä paikkaansa.
Ei toki tallenetta sovellukseen vaan lähetetään Curvelle sovellusta apuna käyttäen. Joka tapauksessa Curven sovellukseen on osattava luottaa jos haluaa korttia käyttää.

Ei Curven sovellusta tarvi käyttää jos ei haluaa, laitta vain yhden kortin sinne ja se on siinä.
Edelleen, ei Curven sovellukseen tarvi siltikään luottaa niin että henkilötiedoilla olisi sen kanssa jotakin tekemistä.
Kyllä Curven sovellusta tarvitsee käytää ja siihen sovellukseen pitää osata luottaa myös sen avulla lähetettävien henkilötietojen osalta jos haluaa käyttää Curven korttia.
 
Kellään kokemusta curvesta, jos päivittää halvemman tilauksen niin voiko jatkaa metallikortin käyttöä?
 
:sfacepalm:
Curve Metal:
  • In the case of Curve Metal, we’ll also refund you for the remaining subscription period and the downgrade will be processed with immediate effect.
  • However, as per the Fee Schedule, we’ll ask you to pay a £59 Curve Metal card fee covering the costs of delivery and manufacturing if you choose to downgrade in the first 6 months. For more details about downgrading your subscription tier, please see our Terms of Service.
Ymmärtääkseni kortti jää sulle käyttöön ellet sulje ja erikseen uutta tilaa,halua. Yli 6kk Metal asiakas joudut olemaan muuden 60e joudut maksamaan kortin valmistus toimitus kuluja jne.

Nykyään on sormuksia ,ranneketjuja curve ominaisuudella eli korttia ei tarvitse mukaan reissussa olla.
 
:sfacepalm:
Curve Metal:
  • In the case of Curve Metal, we’ll also refund you for the remaining subscription period and the downgrade will be processed with immediate effect.
  • However, as per the Fee Schedule, we’ll ask you to pay a £59 Curve Metal card fee covering the costs of delivery and manufacturing if you choose to downgrade in the first 6 months. For more details about downgrading your subscription tier, please see our Terms of Service.
Ymmärtääkseni kortti jää sulle käyttöön ellet sulje ja erikseen uutta tilaa,halua. Yli 6kk Metal asiakas joudut olemaan muuden 60e joudut maksamaan kortin valmistus toimitus kuluja jne.

Nykyään on sormuksia ,ranneketjuja curve ominaisuudella eli korttia ei tarvitse mukaan reissussa olla.
Tänks, 6kk tulee täyteen kevyesti. :)
 
Kortti kyllä jää käyttöön, mutta uusi kortti lähetetään automaattisesti kun downgreidaa. Ja tämä uusi kortti on tästä lähin sovelluksessa, eli vähintäänkin vanhan kortin PIN kannattaa ottaa talteen, jos sen käyttöä jatkaa.
 
Tosiaan, vieläkö se vanha Komplett MC kortti toimii esim Curvessa?

Tarkoitan vanhalla kortilla sitä Komplett kuosilla varustettua korttia jossa on vielä voimassaoloa (kk/yy) jäljellä, mutta sen kortin tilalle on saanut uuden Morrow kuosilla varustetun kortin, jossa on sama korttinumero, mutta uusi voimassaoloaika ja varmaankin myös uusi CVV. Uutta Morrow kuosilla varustettua korttia ei siis vielä ole otettu käyttöön eikä sillä olla tehty mitään ostoksia, koska se vanha kortti on ainakin tähän asti toiminut, joskin siitä on jo tovi kun on viimeksi käytetty koska ne bonukset on olleen tapissa (200E/12kk).

Kävi tuossa vaan niin, että kun Curvessa vaihdoin defaultin "underlying" maksukortin BN Visasta aiemmin Curvessa aktiivisena olleeseen Komplett MC korttiin, ei maksu mennyt läpi. Heti kun vaihto takaisin BN Visaan, maksu meni läpi.

Onko joku vielä saanut vanhalla Komplett MC kuosin kortilla menemään maksuja läpi?
 
Minulle saapui postissa uusi Morrow Bankin kortti, mutta en saa sitä lisättyä Curveen. Morrow Bankin varmistus ei onnistu. Olen maksanut kortilla kaupassa PIN koodilla, lähimaksullan ja ostanut netistä tavaraa, joten Morrow kortti ainakin toimii.

Onko muilla ollut ongelmia kortin lisäyksen kanssa. Olen kysynyt Curvelta kolme viikkoa sitten mutteivat vastaa.
 
Minulle saapui postissa uusi Morrow Bankin kortti, mutta en saa sitä lisättyä Curveen. Morrow Bankin varmistus ei onnistu. Olen maksanut kortilla kaupassa PIN koodilla, lähimaksullan ja ostanut netistä tavaraa, joten Morrow kortti ainakin toimii.

Onko muilla ollut ongelmia kortin lisäyksen kanssa. Olen kysynyt Curvelta kolme viikkoa sitten mutteivat vastaa.
Samaa ongelmaa ollut lähes aina Komplett ja nyt Morrow Bankin Mastercardeissa Curven kanssa. Kokeiles käydä Morrow Bank applikaatiossa ja laita puhelimesi luotetuksi ja sitten uusi yritys.
 
Minulle saapui postissa uusi Morrow Bankin kortti, mutta en saa sitä lisättyä Curveen. Morrow Bankin varmistus ei onnistu. Olen maksanut kortilla kaupassa PIN koodilla, lähimaksullan ja ostanut netistä tavaraa, joten Morrow kortti ainakin toimii.
Minä kyllä sain tuon suoraan toimimaan. Mobiilivarmistuksissa voi olla sellainen ongelma, että joskus sovellukset on koodattu huolimattomasti ja niiden tila menee sekaisin, kun vaihdellaan sovelluksesta toiseen. Tällöin toiminta on vakaampaa, jos sovelluksen vaihtamista voi välttää: kortin varmistus tehdään eri laitteella kuin Curven asentaminen tai molemmat sovellukset avataan yhtä aikaa jaetun näytön tilaan. Laitteesta riippuen sovelluksia voi avata rinnakkain tai popup-ikkunaan.
 
Minulle saapui postissa uusi Morrow Bankin kortti, mutta en saa sitä lisättyä Curveen. Morrow Bankin varmistus ei onnistu. Olen maksanut kortilla kaupassa PIN koodilla, lähimaksullan ja ostanut netistä tavaraa, joten Morrow kortti ainakin toimii.

Onko muilla ollut ongelmia kortin lisäyksen kanssa. Olen kysynyt Curvelta kolme viikkoa sitten mutteivat vastaa.
Sain sen vanhan toistaiseksi toimimaan vielä niin en ole jo syksyllä tullutta morrow kuosillista korttia yrittänyt asentaa curveen. Otitko ensin pois sen vanhan kortin curvesta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 134
Viestejä
4 744 089
Jäsenet
77 269
Uusin jäsen
Thorben Frank

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom