Luottokortit

Ohjeissa lukee ettei ajokortti muka kelpaisi, mutta hyvin se sinne kelpasi.
Onko tuosta kauan? Minulla ei kelvannut vaikka ajokortti oli suomalaisille vaihtoehtona. Kysyin siitä ja sanottiin ettei teidän ajokortit ole virallisia henkilöllisyystodistuksia. Sillä hetkellä ei ollut voimassaolevaa passia niin vaivauduin kysymään.
 
Onko tuosta kauan? Minulla ei kelvannut vaikka ajokortti oli suomalaisille vaihtoehtona. Kysyin siitä ja sanottiin ettei teidän ajokortit ole virallisia henkilöllisyystodistuksia. Sillä hetkellä ei ollut voimassaolevaa passia niin vaivauduin kysymään.

Minulle kyllä ehdotettiin sitä ajokorttia, otin kuitenkin passin. Ja omasta lärvistä kuvan.

Eipä kelvannut.

Pitää ajaa varmaan parta huomenna ja kokeilla uudestaan.
 
Onko tuosta kauan? Minulla ei kelvannut vaikka ajokortti oli suomalaisille vaihtoehtona. Kysyin siitä ja sanottiin ettei teidän ajokortit ole virallisia henkilöllisyystodistuksia. Sillä hetkellä ei ollut voimassaolevaa passia niin vaivauduin kysymään.
Vähän reilu 6 kuukautta mulla tuo on käytössä ollut eli ei siitä hirveän pitkä aika ole ja olihan jo silloin tuo muutos voimassa ettei ajokortti kelpaa enää kaikissa asioissa pankissa.
 
Eli tuo postissa jo tuleva Curve-kortti on itselle hyödytön. Tarviiko sitä muuten edes ottaa käyttöön jos sitä ei käytä? Oliko tässä nyt se, että pitäisi passikuvia tai muuta lähetellä sinnepäin. Curve toimii jo Google Payn kautta oikein hyvin.
Miksi ajattelet että se olisi sinulle hyödytön?

Ei tarvitse aktivoida.

Sinne tarttee laittaa kuva naamasta ja passista jotta käyttörajoitukset aukeaa. Se saattaa tovin toimia pienillä rajoilla ilman sitä passikuvaakin.
 
Miksi ajattelet että se olisi sinulle hyödytön?

Ei tarvitse aktivoida.

Sinne tarttee laittaa kuva naamasta ja passista jotta käyttörajoitukset aukeaa. Se saattaa tovin toimia pienillä rajoilla ilman sitä passikuvaakin.

Aivan täysin olin tietoa vailla. Surkeat ohjeet tuolla. Onneksi täältä sai neuvoja.

Nyt pitää tosiaan yrittää ottaa se kuva uudestaan sekä naamasta että passista.
 
Liekkö johtui että otin ajokortista kuvan molemmin puolin mutta nyt se meni läpi. Tai sitten johtui että kontaktoin asiaspalveluun sitä ennen.
 
5 päivää kesti itsellä ja sitten palautui tilille. Ohjeet on hieman epämääräiset Plutuksen sivuilla.

Nyt jaksoin ja ehdin tutkia tarkemmin ja löysin seuraavan ohjeen:


Eli tuon mukaan pitää saajan kentässäkin olla oma nimi. Syötin tuon nyt vielä varmuuden vuoksi myös viesti-kenttään. Katsotaan toimiiko tällä kertaa. Kivahan tuonne olisi saada talletettua jotain - toinen vaihtoehto on yhdistää lompakko ja siirtää sieltä kryptoja, ei vaan satu tällä hetkellä olemaan Ethereum-verkon kolikoita jota käyttää..

Tällä toimi ja meni rahat perille parissa minuutissa. Itsekkään en tajunnut, että vastaanottajaksi pitää laittaa oma nimi. Laitoin myös osoitteeseen ja viestiin oman nimeni, kun jotain piti OPlla niihin laittaa.

Mitenhän tuo toimii kun on monta eri käyttäjää samalla nimellä. Linkkaa varmaan tilinumeron aina yhdelle käyttäjän nimelle. Jotain tyyliin John Doe nimisiä tullee helposti ainakin satoja, niin pitää sitten tilinumeroitakin olla reippaasti olemassa :hmm:
 
Minulle ainakin piti olla nimi mitä lukee kortissa. Eli kaikki nimet ainakin näin oli ohjeet seka Crypto että plutus.
 
Tällä toimi ja meni rahat perille parissa minuutissa. Itsekkään en tajunnut, että vastaanottajaksi pitää laittaa oma nimi. Laitoin myös osoitteeseen ja viestiin oman nimeni, kun jotain piti OPlla niihin laittaa.

Mitenhän tuo toimii kun on monta eri käyttäjää samalla nimellä. Linkkaa varmaan tilinumeron aina yhdelle käyttäjän nimelle. Jotain tyyliin John Doe nimisiä tullee helposti ainakin satoja, niin pitää sitten tilinumeroitakin olla reippaasti olemassa :hmm:

Eikös siellä nyt ole Plutuksellakin takana Contiksen sinulle tarjoama pankkitili, samaan tapaan kuin Crypto.comilla vain jonkun toisen pankin (Transactive Systems UAB) tarjoamana? Et kai sä esim. omalle OP:nkaan tilille rahaa siirtäisi niin, että saajaksi laitat Osuuspankin?
 
Eikös siellä nyt ole Plutuksellakin takana Contiksen sinulle tarjoama pankkitili, samaan tapaan kuin Crypto.comilla vain jonkun toisen pankin (Transactive Systems UAB) tarjoamana? Et kai sä esim. omalle OP:nkaan tilille rahaa siirtäisi niin, että saajaksi laitat Osuuspankin?

En tiedä miten nämä uudet systeemit toimii, mutta ei ainakaan millään vanhan rahan finanssipalvelulla ole henkilökohtaista pankkitilinumeroa

IBKR lähetän rahaa Interactive Brokers Ireland Limited. Rahat tulee minun käyttöön referenssikoodin perusteella.
Nordnet voisin lähettää rahaa esim OPn Nordnetin asiakasvaratilille. Rahat tulee minun käyttöön viitenumeron perusteella.

muoks
Myös Crypto.com ohjeistaa lähettämään rahat saajalle Transactive Systems UAB
 
Tällä toimi ja meni rahat perille parissa minuutissa. Itsekkään en tajunnut, että vastaanottajaksi pitää laittaa oma nimi. Laitoin myös osoitteeseen ja viestiin oman nimeni, kun jotain piti OPlla niihin laittaa.

Mitenhän tuo toimii kun on monta eri käyttäjää samalla nimellä. Linkkaa varmaan tilinumeron aina yhdelle käyttäjän nimelle. Jotain tyyliin John Doe nimisiä tullee helposti ainakin satoja, niin pitää sitten tilinumeroitakin olla reippaasti olemassa :hmm:

Itsellä ei ole siirtynyt vieläkään uudenkaan yrityksen jälkeen. Toista nimeä ei ole sen enempää kortissa kuin profiilissakaan. Sitä en tiedä, mitä Nordea laittaa maksajan tiedoiksi kun ei sitä oikein missään näy.

Jos tuo nyt ei ala siirtymään, niin kaipa se on käytettävä edelleen Crypton korttia Spotifyyn. Jos nyt tulee vieläkin bumerangina niin täytynee Plutuksen aspasta kysäistä että missä vika.
 
muoks
Myös Crypto.com ohjeistaa lähettämään rahat saajalle Transactive Systems UAB

Missä näin ohjeistetaan? Jos Crypto.comin sovelluksessa menet siirtämään rahaa FIAT-tilille, niin se antaa nimenomaan eteesi siirtotiedot missä tilinhaltijan nimi on oma nimesi.

Ja siis näissä on taustalla ihan tili, mihin on liitetty kortti. Ihan kuten niillä vanhankin rahan pankeilla.
 
En tiedä miten nämä uudet systeemit toimii, mutta ei ainakaan millään vanhan rahan finanssipalvelulla ole henkilökohtaista pankkitilinumeroa

IBKR lähetän rahaa Interactive Brokers Ireland Limited. Rahat tulee minun käyttöön referenssikoodin perusteella.
Nordnet voisin lähettää rahaa esim OPn Nordnetin asiakasvaratilille. Rahat tulee minun käyttöön viitenumeron perusteella.
Toisaalta taas Degirolle rahat löytää perille samana päivänä kun pankkisiirron täyttää: saajaksi oma nimi, kohteeksi DE-alkuinen pankkitili, ei viitettä eikä viestiä. Maksun täytyy tulla ennalta sovitulta tililtä joten ei voi tietää onko siellä jokaiselle nimikkotili vai tunnistetaanko tapahtuma maksajan tilinumeron ja nimen perusteella.
 
Missä näin ohjeistetaan? Jos Crypto.comin sovelluksessa menet siirtämään rahaa FIAT-tilille, niin se antaa nimenomaan eteesi siirtotiedot missä tilinhaltijan nimi on oma nimesi.

Ja siis näissä on taustalla ihan tili, mihin on liitetty kortti. Ihan kuten niillä vanhankin rahan pankeilla.
Jep, ei kyllä tasan tarkkaan ole tarkoitus käyttää tuota Institution namea saajan nimenä.
 
Sopinee avata keskustelua N26 pankista. mitä kokemuksia? Jotain erityistä huomioitavaa käytössä? Vajaan vuoden jonotin free accountin avausta.
 
Voi v... n komplett..

Eli case detur. Minulla oli kaksi matkaa varattu, toinen tälle syksylle ja toinen ensi kesälle. Tiesin tasan tarkkaan riskit matkoja ostaessa ja siksi maksu luottokortilla. Toinen Norskilla ja toinen kompletin kortilla. Molemmat siis näitä aarteenetsintämatkoja, varauksilla eroa lähes vuosi.

No, ensin detur perui tämän syksyn matkan, annoin 2vkoa pakkautusaikaa jonka jälkeen reklamointi kompletille. Tällä paskayhtiöllä ei ole sovelluksen/sivujen kautta mitään reklamointiväylää joten ensin pyydetään lomake aspasta, täytetään se (ihme kyllä sai palauttaa sähköisenä vaikka vaatiikin allekirjoituksen). Sitten selviää että detur oli pyytänyt tilinumeroa palautukseen eli uusi reklamaatio deturille jossa pyydetään palautusta maksukortille jne.

Kun kaikki on lähetetty kompletille sieltä ei sitten kuulu mitään.. Kysyn erikseen onko kaikki ok jotta palautus käsitellään.. Mitään ei yhtiö osaa ilmoittaa asiakkaalle..

No nyt viikkojen jälkeen tuli viesti että reklamaatio pitää tehdä ruotsiin kammargollektielle joka vastaa palautuksista. Odotetaan mitä vastaavat koska mielestäni korttiyhtiö on ensisijaisesti vastuussa.. Eli kymmenkunta viestiä olen saanut laittaa aspaan eikä vieläkään mikään edisty.

Sama Norwegianilla. Teen illalla reklamaation sovelluksessa liitteineen. Seuraavana aamupäivällä (eli 12h sisällä) tulee vastaus. Ovat välittömästi palauttaneet koko summan kortilleni. Saan lopullisen päätöksen kun Visa tekee ratkaisun. Tietysti päätös voi tosta vielä muuttua mutta tuskin.

Pientä eroa miten asiakaspalvelu ja reklamointi toimii.. Ei tule kyllä kompletilla ostettua mitään missä on pienikin mahdollisuus reklamointiin. Vaikka cashback on parempi kaikki muu yhtiöllä onkin perseestä..

Katsotaan mitä komplett vastaa.. Jos edes vastaavat..
 
Voi v... n komplett..

Eli case detur. Minulla oli kaksi matkaa varattu, toinen tälle syksylle ja toinen ensi kesälle. Tiesin tasan tarkkaan riskit matkoja ostaessa ja siksi maksu luottokortilla. Toinen Norskilla ja toinen kompletin kortilla. Molemmat siis näitä aarteenetsintämatkoja, varauksilla eroa lähes vuosi.

No, ensin detur perui tämän syksyn matkan, annoin 2vkoa pakkautusaikaa jonka jälkeen reklamointi kompletille. Tällä paskayhtiöllä ei ole sovelluksen/sivujen kautta mitään reklamointiväylää joten ensin pyydetään lomake aspasta, täytetään se (ihme kyllä sai palauttaa sähköisenä vaikka vaatiikin allekirjoituksen). Sitten selviää että detur oli pyytänyt tilinumeroa palautukseen eli uusi reklamaatio deturille jossa pyydetään palautusta maksukortille jne.

Kun kaikki on lähetetty kompletille sieltä ei sitten kuulu mitään.. Kysyn erikseen onko kaikki ok jotta palautus käsitellään.. Mitään ei yhtiö osaa ilmoittaa asiakkaalle..

No nyt viikkojen jälkeen tuli viesti että reklamaatio pitää tehdä ruotsiin kammargollektielle joka vastaa palautuksista. Odotetaan mitä vastaavat koska mielestäni korttiyhtiö on ensisijaisesti vastuussa.. Eli kymmenkunta viestiä olen saanut laittaa aspaan eikä vieläkään mikään edisty.

Sama Norwegianilla. Teen illalla reklamaation sovelluksessa liitteineen. Seuraavana aamupäivällä (eli 12h sisällä) tulee vastaus. Ovat välittömästi palauttaneet koko summan kortilleni. Saan lopullisen päätöksen kun Visa tekee ratkaisun. Tietysti päätös voi tosta vielä muuttua mutta tuskin.

Pientä eroa miten asiakaspalvelu ja reklamointi toimii.. Ei tule kyllä kompletilla ostettua mitään missä on pienikin mahdollisuus reklamointiin. Vaikka cashback on parempi kaikki muu yhtiöllä onkin perseestä..

Katsotaan mitä komplett vastaa.. Jos edes vastaavat..
Kyllä se asia kuntoon tulee. Selkeästi ei vain ole prosessit aspassa ainakaan kaikilla tiedossa
 
Kyllä se asia kuntoon tulee. Selkeästi ei vain ole prosessit aspassa ainakaan kaikilla tiedossa

Viimeksi koronan alkaessa lentoyhtiö perui lentonsa eikä suostunut kuin voucheriin. Silloin aspa kertoi korttiin kuuluvasta matkavakuutuksesta ja käski hakemaan sieltä korvauksia.. Taas sai vääntää asiaa rautalangasta kunnes sain lomakkeen mikä piti silloin laittaa liitteineen postissa.

Antaa luottokorttiyhtiöstä tosi luotettavan kuvan tälläinen toiminta..
 
Mitähän kautta tuo Curven kortti tulee? Ei ainakaan laatikkoon ole kopsahtanut vaikka piti olla appin mukaan jo maanantaina. Mietin vain että sähköpostiin on ilmestynyt Postal Services Ticket idxxxxx se on vain mennyt roskapostin puolelle liittyykö vaiko ei?
 
Mitähän kautta tuo Curven kortti tulee? Ei ainakaan laatikkoon ole kopsahtanut vaikka piti olla appin mukaan jo maanantaina. Mietin vain että sähköpostiin on ilmestynyt Postal Services Ticket idxxxxx se on vain mennyt roskapostin puolelle liittyykö vaiko ei?
Voi liittyä tai ei. Kannattaa tutkia. Curve kortti tulee Suomeen myöhemmin kuin mitä ennakoivat.
 
Mitähän kautta tuo Curven kortti tulee? Ei ainakaan laatikkoon ole kopsahtanut vaikka piti olla appin mukaan jo maanantaina. Mietin vain että sähköpostiin on ilmestynyt Postal Services Ticket idxxxxx se on vain mennyt roskapostin puolelle liittyykö vaiko ei?
Jouduin pyytämään uuden kortin jokin aika sitten, Curven arvio saapumiselle 21.10. mutta tuli vasta 31.10.
 
Miten toi muuten, että tuleeko tuohon korttiin PIN eri kautta vai miten tuo menee. Jotenkin koko kortti tuntuu turhalta kun eikö tuota pyöritetä just puhelimen kautta.
 
Pitääkö s-pankin debit/credit kortissa käyttää molempia puolia pin-koodilla maksamiseen ennen kuin molemmat puolet toimivat verkkomaksuissa, vai riittääkö toinen?
 
No ei. Vaan ensimmäinen Curve-kortti lähti epärehellisen henkilön mukaan ja jouduin pyytämään Curvelta uuden. Laitoin vaan taustaksi ettei ollut ensimmäinen kortti sieltä tulossa.

Missä vaiheessa lähti ja mistä tiesit?
 
Kuinka usein tuota komplettin korttia kannattaa yrittää hakea uudelleen? Onko joku ylipäätään hylätyn hakemuksen jälkeen saanut kortin jossain vaiheessa? Pari vuotta sitten hain korttia ja hylky tuli, nyt kokeilin uudestaan ja sama tulos. Tiukassa tuntuu olevan. En sitten tiedä että minkälaisia asiakkaita kaipaavat.
 
Kuinka usein tuota komplettin korttia kannattaa yrittää hakea uudelleen? Onko joku ylipäätään hylätyn hakemuksen jälkeen saanut kortin jossain vaiheessa? Pari vuotta sitten hain korttia ja hylky tuli, nyt kokeilin uudestaan ja sama tulos. Tiukassa tuntuu olevan. En sitten tiedä että minkälaisia asiakkaita kaipaavat.

Hain useasti, mutta sitten tärppäsi. Oli vähän elämäntilanne muuttunut.
 
Kortin voimassaoloaika 5vuotta kerrallaan. Kortin toimitus maksaa kympin. Ei erityisen paha.
Eilen s pankista tilisiirto pian klo 20 jälkeen, tänään saapui heti klo 12 jälkeen. Piti 2-3pv kestää. On ok. Credit / debit kortillakin onnistuu top up, mutta menee 3% kulua paitsi ekasta topupista.
 
Sähköpostilasku loppuun Norwegianin kortista.

Hei

Asiakkaidemme turvallisuuden turvaamiseksi Bank Norwegian on päättänyt, että sähköpostilaskutus poistetaan vuoden 2022 loppuun menneessä.

Pyydämme siksi asiakkaitamme ottamaan e-laskun käyttöön omassa verkkopankissa mahdollisimman pian.

E-lasku helpottaa arkeasi

E-lasku on sähköisessä muodossa suoraan verkkopankkiisi saapuva lasku, joka sisältää samat tiedot kuin paperinen lasku. Maksun tiedot tulevat automaattisesti verkkopankkiisi ja sinun tarvitsee vain tarkistaa laskun tiedot ja hyväksyä lasku. Näin sinun ei tarvitse erikseen näppäillä tilinumeroa, maksettava summaa tai viitenumeroa. Löydät laskut helposti myös jälkikäteen koska e-lasku jää automaattisesti talteen e-laskuarkistoon.

Kirjaudu verkkopankkiisi ja tilaa e-lasku jo tänään.
 
Sähköpostilasku loppuun Norwegianin kortista.

Hei

Asiakkaidemme turvallisuuden turvaamiseksi Bank Norwegian on päättänyt, että sähköpostilaskutus poistetaan vuoden 2022 loppuun menneessä.

Pyydämme siksi asiakkaitamme ottamaan e-laskun käyttöön omassa verkkopankissa mahdollisimman pian.

E-lasku helpottaa arkeasi

E-lasku on sähköisessä muodossa suoraan verkkopankkiisi saapuva lasku, joka sisältää samat tiedot kuin paperinen lasku. Maksun tiedot tulevat automaattisesti verkkopankkiisi ja sinun tarvitsee vain tarkistaa laskun tiedot ja hyväksyä lasku. Näin sinun ei tarvitse erikseen näppäillä tilinumeroa, maksettava summaa tai viitenumeroa. Löydät laskut helposti myös jälkikäteen koska e-lasku jää automaattisesti talteen e-laskuarkistoon.

Kirjaudu verkkopankkiisi ja tilaa e-lasku jo tänään.
Hienoa, e lasku 100% lyhennyksellä onkin ainoa järkevä tapa hoitaa asia.
 
Enkö vaan osannut, vai onko tuo jo saatavilla?
Sovelluksen latasin ja tiedot syötin, mutta kortit kohdassa sanotaan vain "tulossa myöhemmin vuoden 2022 aikana".
Webbiin tosiaan oli tullut speksit kortista, mutta itselläkin Fellow sovellus sanoo edelleen samaa, että tulossa myöhemmin.
 
Laitoin Curven tulille, mutta mulla näkyy 1% casback vain black ja metal plan:eissa.

Muistanko väärin vai pitäiskö sen kuulua jo standard plan:iin?
 
Laitoin Curven tulille, mutta mulla näkyy 1% casback vain black ja metal plan:eissa.

Muistanko väärin vai pitäiskö sen kuulua jo standard plan:iin?

Sisäänvetotarjoukset on loppuneet ja nyt aletaan veloittaa asiakkaita. Cashbackia saa maksullisista palveluista, ennen sai ilmaisestakin jonku muutaman kuukauden ajan.
 
Omapostin kokeilin maksella paria laskua Kompletin kortilla. Tökkäsi vahvistukseen, eli sanoo jotta avaa komplett bank app puhelimesta ja vahvista. No eipä tule sinne puhelimen apille saakka, täysin mykkä. Onko muilla tullut eteen?
NB:n kortilta sitten makselin ja se kävi kuin tanssi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom