Ei ole Dinersista kokemusta, mutta Platinum Amex ollut jonkin aikaa. Tuota quotaamaani kohtaa vähän ihmettelen, koska omat kokemukset täysin päinvastaisia Seuraavassa omia havaintoja.
Kovastihan etujen hyödyt riippuu henkilöstä. Pitää muistaa, että tuo kortti maksaa sen 60€/kk=720€/vuosi, eli etuja pitäisi vähintään sen verran tulla. Mieluiten enemmän. No, verrataan nykyiseen Finskin Dinersiin. Vuosimaksu 50€. Eli 670€jäi jäljelle.
Kommentit tuohon sinun listaan:
- platinum eventit, monesti ilmaisia tai ainakin järkyttävällä alennuksella tarjottavia tapahtumia
Ihan ok. Tosin veikkaan, ettei kauheaa hyötyä tästä itse saisi. Arvataan, että tapahtuma tai pari vuodessa saattaisi osua kiinnostavia, jotka ehtisi saadakin. Laitetaan reilusti yläkanttiin 200€
- hotelliketjujen gold jne automaattiset tasot.
Ei niin mitään hyötyä. Listalla ei yhtään hotelliketjua, jonka hotelleissa olisin yöpynyt elämäni aikana. 0€
- Autonvuokraukseen sama kuin ylempi
Eipä tule autoja vuokrailtua. 0€
- concierge.
Enpä keksinyt mitään iloa tästä. 0€
- pistekertymä.
Finskin Dinersilla 2 Finnair plus -pistettä per käytetty euro. Eli tämä menee tappiolle. Samalla laskentalogiikalla -350€
- lounget.
Dinersilla 20€ per käynti. Ehkä neljä käyntiä minulla vuodessa. Sovitaan, että mukana on aina seuralainen 160€
- sitten "bonuksena" matkavakuutus, hintavakuutus tavaroille, fast track lentokentällä.
Annetaan olla saman 50€. Vaikka onkin yläkanttiin. Tuolla Amexilla, kun ei aina maksaminen kaikilla sivustoilla onnistu ja vakuutus ei ole voimassa, jos et matkaa sillä maksa.
Eli omalla käytöllä verrattuna tuohon Finnair plus Dinersiin tulee amexilla 610€ tappiota. Se on aika iso raha. Vastaavilla laskelmilla olen unohtanut myös tuon Dinersin vaihtamisen kallimpaan sisareen.