Mitähän tällä haet? Tuntuu se käyvän globaalisti ja netissä kaikkeen missä valitsee "visa".
En tiedä miten tällä hetkellä on, mutta aikaisemmin laskuttajana oli S-pankki ja muilla käyttämilläni korteilla luottokunta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitähän tällä haet? Tuntuu se käyvän globaalisti ja netissä kaikkeen missä valitsee "visa".
Issued by S-Pankki lukee kortin takana. Norwegianin kortin takana ei lue muuta kuin palautusosoite. Joka on Netsin osoite.En tiedä miten tällä hetkellä on, mutta aikaisemmin laskuttajana oli S-pankki ja muilla käyttämilläni korteilla luottokunta.
1% tulee pisteitä. Eli 200euron lennot ostaakseen tarvii käyttää 20000e. Eli kerran vuodessa keskivertokuluttaja tuolla lennot itselleen saa jos maksaa kortilla kaiken.Paljolla pitää ostaa vuodessa että saa vaikka 1000euroa boonusta tuolla kortilla lentolippuihin?
Issued by S-Pankki lukee kortin takana. Norwegianin kortin takana ei lue muuta kuin palautusosoite. Joka on Netsin osoite.
Eli ilmeisesti S-Pankki myöntää visansa itse eikä luottokunta. Sitä, miten tuosta saa jonkun pilipalikortin tms ei sit taas aukene mulle.
Kai se ihan fiilikseen perustuu itsellä. Tuntuu, että luottokunnan kanssa on luontevampaa asioida luottokorttiasioissa kuin ruokakaupan kanssa.
Kannattaisi ottaa asiakaspalveluun yhteys ja valittaa virheellisestä laskusta. Ei ole minulla mennyt 2 euron laskutuslisää, kun olen maksanut saldon pois ennen laskun saapumista.S pankin visakin löytyy, mutta tuo on typerä kun joudut maksamaan 2€/kk jos korttia käyttää kerrankin. Ei auta vaikka maksaa laskun etukäteen pois.
S-pankin sivuilta kopioitua:Kannattaisi ottaa asiakaspalveluun yhteys ja valittaa virheellisestä laskusta. Ei ole minulla mennyt 2 euron laskutuslisää, kun olen maksanut saldon pois ennen laskun saapumista.
Pistin lainaukseen pienen vinkin. Loput joudut päättelemään itse.S-pankin sivuilta kopioitua:
*Jos Visa-kortin luottoa on käytetty laskutusjakson päättyessä, veloitetaan tilinhoitomaksu 2 €/lasku.
Tämä siis menee aina vaikka kuinka maksaisi laskun ennakoon pois.
Täytyypä olla yhteydessä sitten S pankkiin. Itseltäni on aina tuo pelkkä tilinhoitomaksu 2€ veloitettu laskulla, vaikka olen käytetyn saldon maksanut ennen laskun tuloa jo pois.Pistin lainaukseen pienen vinkin. Loput joudut päättelemään itse.
E: Koska oon komea ja kiva jannu, niin tässä olisi:
"Tilinhoitomaksua ei kuitenkaan veloiteta pelkästä tiliotteesta eli tilanteessa, jossa laskulla ei ole uusia tapahtumia tai laskutettavaa pääomaa."
Tuosta laskutuskaudesta en tiedä, miten se päättyy. Kannattaa ennakoida ja maksaa vaikka jo 20.päivä saldo pois ni pitäisi olla selvillä vesillä.Täytyypä olla yhteydessä sitten S pankkiin. Itseltäni on aina tuo pelkkä tilinhoitomaksu 2€ veloitettu laskulla, vaikka olen käytetyn saldon maksanut ennen laskun tuloa jo pois.
Tähän saakka ollut.Kenelläkään norwegian luottokortti? Onko se tosiaan ns.kuluton?
On käytössä. Tuntuu kelpaavan kaikkialla ja on kuluton, kunhan maksaa 100% kertyneestä summasta (vaatii askartelua, koska ei voi laittaa automaattisesti maksamaan koko laskua).Kenelläkään norwegian luottokortti? Onko se tosiaan ns.kuluton?
On käytössä. Tuntuu kelpaavan kaikkialla ja on kuluton, kunhan maksaa 100% kertyneestä summasta (vaatii askartelua, koska ei voi laittaa automaattisesti maksamaan koko laskua).
Toisena miinuksena, että ei tarjoa näkymää (laskun lisäksi) tehtyihin ostoihin.
Norski tosiaan tuntuu aika kevyesti jakelevan noita korttejaan, ja sinällään aika kaksipiippuinen juttu, uhka vai mahdollisuus. Tuon 3-4000e tuntui murossakin melkein jokainen saavan, enkä kenenkään lukenut pakkeja saaneen.Oho, hakemuksen tein samantein kirjoitukseni jälkeen ja nyt tuli viestiä, että kortti on jo tilauksessa/matkalla...
Luottoa olisi 4000€? Itselläni kulutus hallinnassa jne mutta yhdistettynä helppo luottopäätös ja luoton summa voisi olla aika sudenkuoppa jollekin "mun on pakko saada koska kaverillakin on" mt-ihmiselle.
Siis mitä muuta näkymää kaipaat kuin www.banknorwegian.fi sivulta löytyvän "Tapahtumat" näkymän?
Siinähän on siis listattu kaikki ostokset ja ostopäivät, sekä maksut, voi valita joko koko vuoden 2016 tai laskuttamattomat.
Pitääpä tutustua tarkemmin. Lyhyellä tutustumisella en tuollaista huomannut.
Olen lentänyt useasti norwegianilla ja melkein poikkeuksetta finskiä halvempi. Norwegianilla jopa joskus wifikin koneessa, finskillä maksat siitäkin perus vitosta tunti... Toki johonkin aasiaan ei paljon norwegian lentele, mutta vähän lähempänä pörräykseen kyllä mitään järkeä fisnkin törkyhintoja maksaa ja pureskella sitä kuivaa sämpylää.En ole koskaan Norwegianilla lentänyt, koska aina saanut Finnairilta suorat lennot halvemmalla.
Eiköhän Suomen valtio ota ne velat kontolleenMuistakaa myös rekata korttinne tänne niin saatte ne pisteetkin https://fi.norwegianreward.com
Olen tosiaan kuullut, että monikin kuitannut pikavippejä tuolla kortilla. Ilmeisesti eivät tarkista mitään muuta kuin luottotiedot ja omantunnon mukaan laitettu työpaikka ja palkka määrittelee luoton määrän -> Odotettavissa raskaita luottotappioita sanon minä! Taitaa mennä max. vuosi kun myyvät luottokannan jollekin S-pankille tms. ja luikkivat häntä koipien välissä takaisin sinne vuonojen taakse.
Ei liiallisesta turvallisuudesta voi ainakaan Norwegiania syyttää. Tänään posti toi kortin ja pin koodin. Yhtäaikaa kulkeneet ilmeisesti koko matkan.
Ei liiallisesta turvallisuudesta voi ainakaan Norwegiania syyttää. Tänään posti toi kortin ja pin koodin. Yhtäaikaa kulkeneet ilmeisesti koko matkan.
Noin vuosi takaperin yritin hakea Amexin se vihreän värisen. Asuntolainaa oli noin 35K€, tuloa noin 35K€/v...tuli hylkypäätös.Nyt on Amexilla tarjous Tammikuun loppuun asti, että saa Gold cardin ensimmäisen vuoden ilmaiseksi. Itse ajattelin hommata, kun on ensi vuonna pari ulkomaan reissua tiedossa, niin voi hyödyntään sen neljän ilmaisen lounge-vierailu edun. Sitten vuoden päästä lopettaa kortin, ennen kuin tulee seuraavan vuoden maksu. Muutenhan tuolla kortilla ei oikein tee mitään. Käy aika huonosti missään ja ilmeisesti aika monet liikkeet ainakin ulkomailla veloittaa jotain ekstraa, jos amexilla maksaa.
Norskillahan on yksi erikoisuus aiempiin luottokortteihini verrattuna, minimimaksuerä riippuuu käytetystä luotosta eikä kokonaisluotosta! Muilla esim 4000e luottokortin minimimaksuerän ollessa 5% pitäisi joka kuukausi maksaa 200e riippumatta siitä oliko luottoa käyttänyt 205e vai 3995e, norskilla maksetaan 5% tuosta käytetystä osasta, eli erän suuruus riippuu käytetyn luoton määrästä.
Pitääpä tutustua tarkemmin. Lyhyellä tutustumisella en tuollaista huomannut.
Oman kokemukseni mukaan Norwegianin kortti ei ole koskaan toiminut CDOnissa. Olen sitten maksanut PayPalin kautta Norskilla, mikä kyllä toimii.Tänään ei jostain syystä toiminut Norskin kortti cdonissa, Jimmsillä pelas.
Taitaa olla samaa luokkaa kuin monessa muussakin luottokortissa mitkä ei ole ns. pankin omia geneerisiä Visa tai Mastercard kortteja.EI vittu tuota norjanpankin luottokorttia. Todellinen vuosikorko 22,93%
Tottakai ovat laskeneet, että suurin osa porukoista ei maksa koko luottoa pois. Hyvää bisnestä.
Norwegian huono puoli on se että kaikki ostot mitä ei ole euroissa muunella NOK:iks Sinä häviää sitten riipuen missä suhtessa NOK on EUR.
Sopimusehdot sanoi:Jos luottokorttia käytetään jollain muulla kuin korttitilin valuutalla, osto- tai nostokuitin maksutapahtuman summa muunnetaan ulkomaalaisesta valuutasta euroiksi samana päivänä, jona ulkomaalainen pankki veloittaa summan kortinhaltijan pankilta. Muuntamisessa käytetään valuutan ostoon/myyntiin sovellettavaa markkinakurssia, ja lisäksi veloitetaan valuutanvaihtopalkkio.
Eikö se korttitilin valutaa on NOK.Että kaikki muutetaan NOK:ksi?Taidat sekoittaa siihen PayPalin oletusasetukseen, missä PayPal muuntaa NOK:ksi ja norski muuttaa sitten euroiksi?
Tuli katsottua ja ostekset tosiaan näkee ihan kätevästi. Sen sijaan tehdyt lyhennykset eivät näy oikein. Norwegian näyttää vain sen "pakollisen lyhennyksen", vaikka olisi maksanut koko korttivelan pois jokaisen kuun lopussa -> tekee todellisen luottotilanteen seuraamisen sekavaksi.
Eikö se korttitilin valutaa on NOK.Että kaikki muutetaan NOK:ksi?
Täällä ei ole muutakaan luottokortti-keskutelua niin laitetaan tähän, itselle kävi nimittäin näin että ko. sms-tuli ja luottopuoli on kaput - ensimmäinen kerta tämäkin...
Korttiturvallisuuspalvelu
2. Korttisi uusitaan turvallisuussyistä
Onko joku perehtynyt tarkemmin aiheeseen, sillä tuossa jää selvästi bisnes-syistä verho pahasti raolleen että mitä todellisuudessa on tapahtunut ja miksi näin reagoidaan.
Jollen ihan väärin muista niin esim. oma nykyinen kortti on uusittu syksyllä, sen jälkeen käyttänyt vain "apple pay", "pay pal" ja luottorttipäätteitä kaupoissa / kylmäasemilla kotimaassa. Eli korttia ei ole höylätty missään vinku-intiassa eikä sillä ole ole ostettu verkosta mitään numeroilla eli kortin numeroa ei luulisi olevan päässyt minnekään (ja eihän sillä pelkällä numerolla mitään tee eli muutakin tietoa pitää olla).
Miten kortti voi ko- käytöllä päätyä jollekin "listoille", screenataanko sinne kasa kortteja lähinumeroilta jos yhtä on käytetty väärin, jonkun toimijan tietoturva pettänyt ja kaikki ko. paikan korttimaksut lyöty listalle kun ei tiedetä mitä on vuotanut, onko mitään, joku muu mikä? Eihän tästä nyt siis sinänsä hirveää haittaa ole, mitä nyt uusi kortti pitää taas parittaa noihin palveluihin, lähinnä heräsi uteliaisuus "kerromme jotain mutta emme kuitenkaan kerro mitään"...
Tässä tapauksessa on usko tähän, koska paikat joissa olen tankannut (parit isot ABC-huoltamot valtateiden varsilla ja pari muuta isolla käytöllä olevaa kylmistä), että jos noissa skimmeri olisi ollut niin siitä todennäköisesti olisi myös ollut uutisissa. Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä.Eli mahdollinen skenaario on vaikka se, että joltain bensikseltä missä olet tankannut on löytynyt skimmeri, ja korttifirmat laittaa kaikki ko. asemalla edeltävänä X aikamääreenä asioineet kortit kylmäksi.
nets sanoi:"Olemme saaneet kansainvälisiltä korttiyhtiöiltä tiedon, että korttitietosi ovat mahdollisesti vaarantuneet."
Sinä nyt oletat että ne kopioijat jäävät aina kiinni niiden skimmereittensä kanssa, mutta eihän sitä silloin kukaan harrastaisi. Ja ne luottokorttitiedot noista lähtee aina ulkomaille, ei niitä Suomessa vinguteta. Eli ihan mahdollista, että Suomessa kopioitu, tiedot lähteneet ulkomaille ja sitten siellä onkin jääty kiinni sinun korttitietojesi kanssa.Tässä tapauksessa on usko tähän, koska paikat joissa olen tankannut (parit isot ABC-huoltamot valtateiden varsilla ja pari muuta isolla käytöllä olevaa kylmistä), että jos noissa skimmeri olisi ollut niin siitä todennäköisesti olisi myös ollut uutisissa. Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä.
Lisäksi kun sanotaan näin, niin tuosta ainakin saa käsityksen että kortin tiedot on mahdollisesti vaarantuneet ulkomailla tai ainakin tieto siitä olisi tullut sitä kautta, ei kotimaassa.
Tainnut joku huomata että pankkiautomaatissa/bensiksellä on joku skimmeri ja pankki sitten kylmästi pistänyt kaikki kortit kiinni joita niissä on käytetty.Ne tiedot on muuten voitu kopioida jo esim >6kk sitten mutta niitä käytetään vasta nyt.Noista skimmereistä on muuten jotain versioita jotka käyttää bt:tä/wlania? nykyään eli ne tiedot voidaan siirtää langattomasti ilman että tarvitsee alkaa säätämään mitään muistikorttien kanssa.Onhan noita juttuja uutisissa harva se päivä, että joltain kylmäasemalta on löytynyt skimmauslaite automaatista.
Minulle tuli joskus vuosia sitten OP:lta vain tekstari ja ilmoitus että uusi kortti tulee lähiaikoina. Mutta siitä sitten alkoi ihmeellinen sekoilu, jossa vanhan kortit debit- ja credit puolet toimivat vielä kaupoissa mutta ei verkko-ostoksissa. Uusi kortti ei toiminut kaupoissa ja herjasi väärää tunnuslukua ja kortti toimi ihan hyvin netissä. OP:lta tivasin vastausta ja siellä väittivät että sen pitäisi toimia ihan hyvin ja pin koodi ei vaihdu tämän prosessin yhteydessä. Meni melkein kuukausi ja sitten ilmoittivat että olivat unohtaneet aktivoida kortin ja lähettää uuden pin koodin.Soittaakos ne vain ilmoittaakseen että kortti on pistetty kiinni vai voiko sitä kuolletusta viivyttää jos vastaa puhelimeen?.Tollainen olisi muuten hyvä pilapuhelu.
Kysytään toisin päin, kuinka moni on vastaavan varotoimen kohteeksi joutunut, itse en ole kuullut että olisi osunut kenellekään tutulle?