Luottokortit

terve ! Tuossa lähitulevaisuudessa pitäisi hoitaa kohtalaisen iso hammasremontti Gdanskissa. Pari kruunua sekä yksi implantti. Dental Clinic haluaa maksun Puolan Zlotyissa. Tuon pystyy kyllä neuvotteleen Euroiksikin. Mikä on raadin idea maksusta...zloty vai Euro ?
kyseessä siis maksu Norwegian-luotolla. Yllättävän hyödyn voisi siis käyttää hotelliin tms. (Toimenpiteen hinta sama Zlotyissa ja Euroissa ).
Juu siis tuossa ihmetystä siis tarkoittaa muunnot Zloty-Euro-Nrk tai Euro- Nrk- Zloty
Varmaan joku ymmärtää...kyseessä siis useamman tuhannen korjaus jopa euroissa..homma liitetään lomamatkaan..sama homma esim. halvassa Virossa n. 5000€.

Jos EUR hinta on sama kuin PLN niin maksa euroissa, jotta vältät 1.75% valuutanvaihtopalkkion.


37. Muut ehdot / Hintaliite Tämänhetkiset korot
  • Vuotuinen korko 19,99%
Tämänhetkiset maksut Valuutanvaihtopalkkio 1,75 %
  • valuuttakurssiin lisättynä Käteisnostot Suomessa 0 euroa
  • Käteisnostot ulkomailla 0 euroa
  • Muistutusmaksu 5 euroa/muistutus
  • Tilinhoitopalkkio 0 euroa
  • Paperilasku 4 euroa
 
Tuota, pysyykö tuo Norwegianin laskun viitenumero samana vai vaihtuuko se joka laskuun?
 
Joo, näkyy tuokin pysyvän, se jopa erikseen lukee tuolla niiden sivuilla kun otti silmän käteen. Ei vaan oo vielä ehtinyt mulle kahta laskua tulla, ni aattelin varmistaa. On muuten jollain tavalla sössitty dansken tunnareilla kirjautuminen Norskin mobiili-appiin, dansken sivu skaalautuu pävi puhelimessa niin ettei nää mitä turvalukua se kaipais.
 
Mites nämä luottokorttien matkavakuutukset toimivat käytännössä? Ostin lentoliput ulkomaille Bank Norwegianin luottokortilla itselle ja siipalle. Aloin vähän aikaa sitten heräämään matkavakuutusasiaan, ja tajusin, että Bank Norwegianin luottokortille maksettaessa minulla ja siipalle on matkavakuutus ko. matkalle.

Vakuutuksen tarjoaa AIG, joka on ilmeisesti tanskalainen pulju. Jos jotain problematiikkaa tulee reissussa, otetaan sinne ilmeisesti puhelimitse yhteys.

Hämmentävää oli ehto, jonka mukaan "Hoitokulukorvausta ei makseta hyönteisen tai punkin pureman tai piston aiheuttamasta tartuntataudista tai sairaudesta seurauksineen"

Sama ehto oli myös toisen luottokortin mukana tulevan matkavakuutuksen ehdoissa. Onko tuo joku vakioklausuuli?
 
Katsoin perheen matkavakuutusehtoa (If) ja siinä tuo mainitaan tapaturman varalta lisärajoituksena. Eli tapaturmana ei korvata "hyönteisen tai punkin pureman tai piston aiheuttamaa tartuntatautia tai sairautta seurauksineen". Tulkitsin tuon niin, että jos matkustan tropiikkiin ja saan dengue-kuumeen, niin sairauden hoitokulut vakuutus kyllä korvaa.
 
Noista luetelluista voi saada enemmän kuin sen yhden prosentin. Esim. Hotels.com:sta taisi saada 5%

Ainakin Hotels.comin suhteen kannattaa olla varpaillaan. Varatessa Norwegian Rewardsin Hotels.com -käyttöliittymän kautta hinnat olivat vähintään 5% normaalisivustoa kalliimmat. Toisin sanoen maksat itse "bonuksen" ja vähän kipurahoja päälle. Myös Rewardsin Telian "liittymätarjous" on harvinaisen kallis.

Muutoin hyvä ja toimiva kortti. Muutama kymmenen tuhatta egeä tullut höylättyä lentohilujen perässä ja aina toiminut moitteetta. Mukaan mahtuu myös yksi claimi jossa kortin tiedot päätyneet vääriin käsiin ja 600e veloitus Hong Kongilaisessa huonekalukaupassa. Poliisi ei alkanut tutkimaan (yllätys), mutta Norski palautti rahat ja kortti uusiksi.
 
Onko kellään kokemuksia Dinersin Premium -kortista ja erityisesti conciergesta? Ajatuksissa vaihtaa Amexin platina tähän, kun Platinum-edut alkavat olla ihan yhtä tyhjän kanssa. Lähinnä tuota korttia on pidetty sen varalta, että jossain vaiheessa pitäisi saada Centurion, mutta tätäkään ei näytä heruvan vaikka käytön pitäisi riittää. Amexin concierge ei myöskään tunnu saavan mitään aikaan, kun olemme useampaan kertaan koittaneet saada heiltä ehdotuksia tai pöytävarauksia eri puolille maapalloa. Conciergen vastaus tuntuu aina olevan ettei "heillä ole yhteistyötä alueella" ja pitäisi ottaa yhteyttä jonnekin muualle: no olemme ottaneet jo, mutta ajattelimme katsoa mitä tällä vuosimaksulla saisi aikaan teidän kauttanne... Priority Pass taas on paljon halvempi pelkältään. Onko Diners parempi vaikka ei olekaan ns klassikko?
 
Ainakin Hotels.comin suhteen kannattaa olla varpaillaan. Varatessa Norwegian Rewardsin Hotels.com -käyttöliittymän kautta hinnat olivat vähintään 5% normaalisivustoa kalliimmat. Toisin sanoen maksat itse "bonuksen" ja vähän kipurahoja päälle. Myös Rewardsin Telian "liittymätarjous" on harvinaisen kallis.

Joo, ei kannata mennä noiden sivujen kautta ja luonnollisesti tarkistaa aina saman huoneen hinta icognito-tilassa.
 
Amexin käyttäjille vinkkinä, Finnairilla menossa "50% lisää Plus pisteitä" kampanja. Amex myös mukana, eli MR pisteitä Finnairille siirtäessä saa tuon 50% lisää(1000 MR -> 1200 Plus pistettä)

Kampanjaan täytyy rekisteröityä viimeistään tänään! 30.4. https://www.finnair.com/fi/fi/plus-50

pisteet voi siirtää 30.6. mennessä
 
Ensimmäistä kertaa kävi niin että luottokortin (Norwegian Visa) tiedot menivät vääriin käsiin ja tänään oli ilmestynyt neljä kappaletta -127,52 euron (10 000 INR = Indian rupee) katevarauksia, tekijänä "+NEW DADAR BRANCH" ja kaupunki Mumbai. Kortti oli mennyt samantien lukkoon, ja noin tunti siitä, kun itse huomasin tapauksen, tuli Norwegianilta tekstiviesti, jossa kehotettiin soittamaan. Viesti oli suomeksi mutta puhelimessa piti asioida englanniksi. Linjalla varmisteltiin, etten ole Intiassa. Kortti suljettiin lopullisesti ja asiakaspalvelija sanoi, että uusi kortti tulee 7-10 päivän kuluessa. Reklamaatio-ohjeet tulivat sähköpostiin jossa sanottiin mm. näin:

"Mikäli haluat täyttää reklamaation ennen seuraavan laskun tai tiliotteen vastaanottamista, voit tehdä tämän OmatSivuni-palvelussa.
Tapahtumien tulee näkyä veloitettuna ennen kuin reklamaation tekeminen on mahdollista.
Tapahtumat näkyvät veloitettuna järjestelmässämme tavallisesti 3-4 arkipäivän sisällä."

Eli varmaan riippuen siitä säilyvätkö nuo katevarauksina vai peruuntuvatko, pitää tehdä reklamaatio.


Tili oli mm. hotels.comissa, jota epäilen vuotajaksi mutta voihan se toki muukin olla. Korttia tulee käytettyä myös ahkerasti Venäjän matkailussa ja ei veli venäläisestä aina tiedä.
 
Ensimmäistä kertaa kävi niin että luottokortin (Norwegian Visa) tiedot menivät vääriin käsiin ja tänään oli ilmestynyt neljä kappaletta -127,52 euron (10 000 INR = Indian rupee) katevarauksia, tekijänä "+NEW DADAR BRANCH" ja kaupunki Mumbai. Kortti oli mennyt samantien lukkoon, ja noin tunti siitä, kun itse huomasin tapauksen, tuli Norwegianilta tekstiviesti, jossa kehotettiin soittamaan. Viesti oli suomeksi mutta puhelimessa piti asioida englanniksi. Linjalla varmisteltiin, etten ole Intiassa. Kortti suljettiin lopullisesti ja asiakaspalvelija sanoi, että uusi kortti tulee 7-10 päivän kuluessa. Reklamaatio-ohjeet tulivat sähköpostiin jossa sanottiin mm. näin:

"Mikäli haluat täyttää reklamaation ennen seuraavan laskun tai tiliotteen vastaanottamista, voit tehdä tämän OmatSivuni-palvelussa.
Tapahtumien tulee näkyä veloitettuna ennen kuin reklamaation tekeminen on mahdollista.
Tapahtumat näkyvät veloitettuna järjestelmässämme tavallisesti 3-4 arkipäivän sisällä."

Eli varmaan riippuen siitä säilyvätkö nuo katevarauksina vai peruuntuvatko, pitää tehdä reklamaatio.


Tili oli mm. hotels.comissa, jota epäilen vuotajaksi mutta voihan se toki muukin olla. Korttia tulee käytettyä myös ahkerasti Venäjän matkailussa ja ei veli venäläisestä aina tiedä.

Omalla kohdallani huomasin vajaan 700e veloitukset itse. Rekkulaprosessi eteni ihan nätisti. Aspan ohjeistuksen mukaan tein asiasta rikosilmoituksen ja nakkasin sen rekkulaan pdf-liitteeksi. Veloitukset häipyivät kohtuullisen nopeasti. Itse rikosilmoitus ei johtanut toki mihinkään, viikossa tuli paperinivaska etteivät tutki koska ei selviä kuitenkaan

Veikkaan omalla kohdallani vuotajaksi joko Hotels.comia tai pienehköä matkatoimistoa Dubaissa.
 
Näissä luottokortin väärinkäytöissä ei taida olla mitään omavastuuta, toisin kuin debitillä?
 
Tällainenkin tapaus paljastui kuukausi-pari sitten:
Tietomurto matkailuyhtiön järjestelmiin: myös suomalaisten maksukorttitietoja vaarassa
eBookersin emoyhtiö Orbitzin matkanvarausjärjestelmään kohdistunut tietomurto - myös suomalaisten tietoja saattanut vuotaa

Monet hotellien vertailusivuthan on usein saman firman omistuksessa (esimerksi tässä trivago ja hotels.com kuuluu samalle omistajalle). Vaikka periaatteessa noiden pitäisi olla itsenäisiä järjestelmiä, melkein järkevintä olisi tilata uusi kortti heti, kun paljastuu mahdollisia vuotoa missään emoyhtiön omistamissa varausjärjestelmissä niin säästyisi jälkiselvittelyiltä.
 
Kyllä tuo norwegianin luottokortti on kieltämättä ollut ihan ok. Täällä vuoden ollut käytössä ja näköjään lähes 200e arvosta noita bonuksia kertynyt kortin vinguttamisesta. Pitää varmaan jossain kohdin napata lennot johonkin suuntaan norskilla :) Tuo kortti tosiaan sopii sellaisilla jotka maksavat luoton takaisin nollille ennen kuin nuo törkykorot alkavat rullaamaan. Muussa tapauksessa ei kyllä kannata ottaa
 
Kyllä tuo norwegianin luottokortti on kieltämättä ollut ihan ok. Täällä vuoden ollut käytössä ja näköjään lähes 200e arvosta noita bonuksia kertynyt kortin vinguttamisesta. Pitää varmaan jossain kohdin napata lennot johonkin suuntaan norskilla :) Tuo kortti tosiaan sopii sellaisilla jotka maksavat luoton takaisin nollille ennen kuin nuo törkykorot alkavat rullaamaan. Muussa tapauksessa ei kyllä kannata ottaa

Hyvä kortti on...ainoa vika, että laskun summaa ei saa automaattisesti siihen summaan joka on kulutettu vaan on tyyliin 30 euroa.
Ei sitten voi pistää automaatti maksuun vaan joka kuukausi pitää käsin säätää.
 
Hyvä kortti on...ainoa vika, että laskun summaa ei saa automaattisesti siihen summaan joka on kulutettu vaan on tyyliin 30 euroa.
Ei sitten voi pistää automaatti maksuun vaan joka kuukausi pitää käsin säätää.

Sama homma omissa Nordean ja S-pankin korteissa, e-laskut tulee aina summana minimilyhennys.
Tosin itse en muutenkaan pidä laskuja automaattimaksussa, vainoharhainen kun olen niin tykkään vahvistella manuaalisesti.
 
Sama homma omissa Nordean ja S-pankin korteissa, e-laskut tulee aina summana minimilyhennys.
Tosin itse en muutenkaan pidä laskuja automaattimaksussa, vainoharhainen kun olen niin tykkään vahvistella manuaalisesti.

Nordean Masterissa saa kyllä vaihdettua "käytetyn summan" laskun loppusummaksi ja sit automaatti maksuun.
Siinäkin tosin vakiona pieni summa, mutta sentään pyydettäessä saa tehtyä tuon muutoksen.
Norski ei siihen suostunut vaikka kuinka anelin :)
 
Hyvä kortti on...ainoa vika, että laskun summaa ei saa automaattisesti siihen summaan joka on kulutettu vaan on tyyliin 30 euroa.
Ei sitten voi pistää automaatti maksuun vaan joka kuukausi pitää käsin säätää.
Tämä on kyllä juu ainut rasittava asia. Tuskinpa vaan mihinkään on muuttumassa kun bisnes perustuu noihin ryöstökorkoihin mutta noh.. :)
 
Mitä kaikkea tuossa norwegianilla pitää tehdä että niitä pisteitä alkaa tulemaan?

Kun joku joskus huomautti että muistattehan sitten rekisteröidä kortin kun olette luoneet reward tunnuksen että kaikki menevät sinne.
Tänään sitten huomasin kun pari kk sitten hommasin kortin ja rekisteröin sen rewardeihin kun tuli se kuukausittainen maili että 0 pistettä, menin katsomaan sivuille niin siellä vielä möllötti että ei rekisteröityä korttia.

Sivut jostain syystä rewardseissa toimii tosi hitaasti tällä hetkellä ja antaa erroria puolet ajasta niin en päässyt kokeilemaan uudestaan rekisteröintiä mutta eikö sen pitäisi riittää että sen sinne kerran rekisteröi ja ei tarvitse muuta tehdä?

Pystyykö noita jotenkin takautuvasti vielä hakemaan kun ihan kiva se 2kk pisteet olis saada?
 
Mitä kaikkea tuossa norwegianilla pitää tehdä että niitä pisteitä alkaa tulemaan?

Kun joku joskus huomautti että muistattehan sitten rekisteröidä kortin kun olette luoneet reward tunnuksen että kaikki menevät sinne.
Tänään sitten huomasin kun pari kk sitten hommasin kortin ja rekisteröin sen rewardeihin kun tuli se kuukausittainen maili että 0 pistettä, menin katsomaan sivuille niin siellä vielä möllötti että ei rekisteröityä korttia.

Sivut jostain syystä rewardseissa toimii tosi hitaasti tällä hetkellä ja antaa erroria puolet ajasta niin en päässyt kokeilemaan uudestaan rekisteröintiä mutta eikö sen pitäisi riittää että sen sinne kerran rekisteröi ja ei tarvitse muuta tehdä?

Pystyykö noita jotenkin takautuvasti vielä hakemaan kun ihan kiva se 2kk pisteet olis saada?
Eihän siellä muistaakseni mitään ihmeitä tarvinu tehdä... Rekisteröi vain sen kortin.
Hitaalta kyllä vaikuttaa nyt nuo reward -sivut. Liekö haalineet jo liikaa pisteidenkerääjiä ja tappiota tulee :P
 
Onko joku saanut laitettua tuon Norwegianin luottokortin näyttämään minimisummana koko summan tai muuten saanut tuon koko summan automaattiseen maksuun?
 
Tän kuun lopussa tulee 2v täyteen norskin kortin käyttöä. Pääsääntöisesti toiminut ongelmitta jokapaikassa, tosin banaanivaltioissa ei oo tullut matkustettua.. Varakortteina S-Visa ja Nordean Masteri jos tulee joku suurempi ongelma. Ainoa miinus on etten ole Norskin luottorajaa saanut nostettua ylöspäin nykyisestä 6,5keurosta. Maksan laskun tosin aina eräpäivänä, noita possukorkoja en ole maksanut eikä ole jatkossakaan tarkoitus maksaa.

Vähän alle 300eur tullut tänä aikana takaisin lentopisteinä, Norwegiania tulee käytettyä vähintään kerran vuodessa joten on noille pisteillekkin ollut käyttöä.
 
Tuo norwegianin syetemi on aika ovela.

Kortti on periaatteessa ilmainen eikä sen käytöstä tule mitään kustannuksia, ja saa jopa vielä bonuksia norwegianin lentoihin, mutta tämä vain JOS jaksaa käsin käydä huolehtimassa ja säätämässä että varmasti makselee koko laskun aina kerralla(mikä on hankalaa. Ja sitten jos maksaa vain sen summan joka laskussa lukeaa, makselee oikein kunnon kiskurikorkoja.
 
Tuo norwegianin syetemi on aika ovela.

Kortti on periaatteessa ilmainen eikä sen käytöstä tule mitään kustannuksia, ja saa jopa vielä bonuksia norwegianin lentoihin, mutta tämä vain JOS jaksaa käsin käydä huolehtimassa ja säätämässä että varmasti makselee koko laskun aina kerralla(mikä on hankalaa. Ja sitten jos maksaa vain sen summan joka laskussa lukeaa, makselee oikein kunnon kiskurikorkoja.

Juuri näin. Fiksu käyttäjä joka huolehtii raha-asioistaan saa ilmaisen kortin + etuja. Taitaa olla ainoa oikeasti ilmainen kortti Suomessa minkä normi kuluttaja saa. Huolimaton tai huonosti raha-asioitaan hoitava taas maksaa tämän ensimmäisenkin ryhmän edut :D
 
Oliko Norskin kortti sellainen, ettei siinä mene kuukausittaisesta laskusta laskutusmaksuakaan? Eli jos käyttää ns. "maksuaikakorttina" maksaen saldon aina tyhjäksi joka kuukausi niin on täysin kuluton?
 
Oliko Norskin kortti sellainen, ettei siinä mene kuukausittaisesta laskusta laskutusmaksuakaan? Eli jos käyttää ns. "maksuaikakorttina" maksaen saldon aina tyhjäksi joka kuukausi niin on täysin kuluton?

Juuri näin, ei mene mitään kuluja kunhan maksaa laskun seuraavan kuun viidestoistapäivä viimeistään.

Ei mene kuluja myöskään kun kortti hukkuu ja tilaat uuden.
 
Öö siis mitä tarkoitat että jos maksaa vain sen summan mikä laskussa lukee? Ite noin olen nyt tehnyt pari kertaa, ensimmäisellä kerralla ainakin oli ihan se hinta mitä olin käyttänyt, toista en ole tarkastellut.
Käyn nyt samantien kattomassa.

Joo taas näkyy ihan oikein mun mielestä tuo summa.
Vai tarkottiko tuo "vain laskun summan" tuota perus 30€?
 
Kiitokset varmistuksesta @kilroy1 !

Piti nyt tilata itsellekin varakortiksi kun kaikki muut kortit on Mastereita niin hyvä olla yksi Visakin joukossa kun kerran ilmatteeksi saa :tup:
 
Norwegianin kortti ollut lähinnä työmatkakulukäytössä (stanan kehitysmaafirmat, jotka eivät tarjoa firman luottokorttia matkustaville), reward-pisteitä joku ~1000 kertynyt; yritin etsiskellä Norskin sivuilta taulukkoa minkä verran pisteitä syö esim matkatavara- tai istuinpaikkavaraus mutten onnistunut löytämään. Kenelläkään näkemystä/kokemusta aiheesta?
 
Norwegian 1 piste = 1 NOK, 1000 NOK = ~105€. Riipuu ottatko Lowfare tai Lowfare+ kun lennät. Lowfare+ maksaa matkatavara ja istuinpaikkavaraus. 18€ jos ostat erikseeen Lowfarellä niin se on 24€
 
noi Norskin pisteet menee tosiaan niin että ovat 1% ostoksistasi. Jos vuodessa käytät luottokorttia 10 000eur edestä voit norwegianilta ostaa lentoja, matkatavaroita yms. sadalla eurolla. Helposti tulee tolla maksettua kerran vuodessa yhden hengen meno-paluu eurooppaan.
 
Tulipa laitettua itsekkin vihdoin norskin luottokortti hakuun. Makselee kaikki kulut tuolla ja kerralla lasku pois, niin ei tule tiliotteelle turhaan sivukaupalla tavaraa mitä on vielä kaikenlisäksi vaikea tarkistaa.
 
Norwegian 1 piste = 1 NOK, 1000 NOK = ~105€. Riipuu ottatko Lowfare tai Lowfare+ kun lennät. Lowfare+ maksaa matkatavara ja istuinpaikkavaraus. 18€ jos ostat erikseeen Lowfarellä niin se on 24€
Noniin, tämähän selvensi tilannetta huomattavasti. Tänks.
 
JOS jaksaa käsin käydä huolehtimassa ja säätämässä että varmasti makselee koko laskun aina kerralla(mikä on hankalaa
Minulla ei ole Norwegianin korttia, mutta ihan samalla tavalla toimii myös Dinersin ja Aktian korttien laskutus. Lasku tulee aina minimisummalla.
 
Itse olen kyllä aina luottokorttia tilantessa saanut valita sen minimilyhennyksen jonka mukaan lasku tulee. Laittaa sen 100% niin sittenhän se lasku on aina oikein.
 
Itse olen kyllä aina luottokorttia tilantessa saanut valita sen minimilyhennyksen jonka mukaan lasku tulee. Laittaa sen 100% niin sittenhän se lasku on aina oikein.

Tilaappa sit Norski ja pistä kuvakaappaus laskusta, jossa summa 100% käytetystä luotosta...olettaen, että luottoa on käytetty edes 50 euron verran.
Ei oo meikällä onnistunut...
 
Itse olen kyllä aina luottokorttia tilantessa saanut valita sen minimilyhennyksen jonka mukaan lasku tulee. Laittaa sen 100% niin sittenhän se lasku on aina oikein.

Juu, niin mäki olen saanut kaikkilla muualla paitsi Norwegianilla. Ne ei missään vaiheessa kysynyt mitä haluan minimilyhennykseksi vaan tuuppas sinne jotain. Tietty heidän koko business casehan on, että tarjotaan "ilmainen kortti" jossa on sitten 20% korko niitä varten jotka vahingossa tai tahallaan jättää sinne velkaa...

Muissakin pankeissa on ollut sitten aina niin, että jos minimilyhennykseksi on valittu joku muu kuin 100% niin laskutkin tulee sen lyhennyksen mukaisesti. Joku täällä taisi aiemmin kirjoitella, että Nordealta sai pyynnöstä laskut tulemaan 100% lyhennyksellä vaikka minimi olisikin jotain muuta, mutta oletuksena kaikki laittaa laskut tulemaan minimilyhennyksen mukaisesti, mikä taas vaatii aina manuaalista muokkausta e-laskuunkin ennen kuin sen laittaa maksuun jos haluaa maksaa koko velan kerralla pois.
 
Ei saa tosiaan Norwegianlilla itse päättää minimi lyhennystä, mutta toisaalta itse olen kaikissa luottokorteissani pitänyt jotain vakio minimi lyhennystä kuitenkin ja muokannut sitten kerran kuussa sitä e-laskua niin, että maksan koko saldon pois kerralla. Ainakin OP:n mobiili apilla tuo on varsin helppoa eikä vaadi edes avainlukulistaa, joten parin luottokortin laskun summan muuttamiseen menee ehkä se 10 sekuntia kuussa yhteensä niin ei ole minusta paha "hinta" siitä, että Norwegian kortilla saa ulkomailla nostettua rahaa kuluitta automaatista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 756
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom