Luottokortit

Morrow uusi kortti oli tullut postissa. Mutta enpä taida aktivoida tuota mitenkään koska fyysistä korttia en tarvi, saatika lähimaksua siihen. Ja vanhaa Komplettiakin on jäljellä vaikka kuinka pitkään vielä. Google Payssä näkyy kyllä uuden kortin kuosit mutta kun se on toiminut tähänkin asti niin miksi tuota vaihtaa edes?

Edit. Tos muuten yllä olevaan katevaraus juttuun, että viikonlopun reissusta tullessa katevaraukset pysyi aina tiistaihin asti, ja siellä oli puutteita, kaikki maksut ei näkynyt (mitkä näkyi kyllä GPayssa), kuitenkin ne sinne jälkeenpäin ilmestyi.
 
Morrow uusi kortti oli tullut postissa. Mutta enpä taida aktivoida tuota mitenkään koska fyysistä korttia en tarvi, saatika lähimaksua siihen. Ja vanhaa Komplettiakin on jäljellä vaikka kuinka pitkään vielä. Google Payssä näkyy kyllä uuden kortin kuosit mutta kun se on toiminut tähänkin asti niin miksi tuota vaihtaa edes?

Edit. Tos muuten yllä olevaan katevaraus juttuun, että viikonlopun reissusta tullessa katevaraukset pysyi aina tiistaihin asti, ja siellä oli puutteita, kaikki maksut ei näkynyt (mitkä näkyi kyllä GPayssa), kuitenkin ne sinne jälkeenpäin ilmestyi.
Laitetaampa, itse kukin, tähän ketjuun sitten päivitystä jos tuon vanhan kortin käytössä ilmenee jotain probleemaa. Senkään takia en haluaisi korttitietoja päivittää kun Morrow/Komplett kortti on yhtenä korttina maksuttomassa Curvessa ja Curveen on enemmän kuin 3 ns "underlying maksukorttia" liitettynä. Korttitietojen päivityshän ei varmaankaan edes onnistu ellei upgreidaa Curve tiliä maksulliseksi tai sitten vähennä underlying korttien määrää kahteen siten, että uusi Morrow kortti olisi kolmas kortti Curven alla.

Onkohan tällä hetkellä maksimimäärä 2 vai 3 korttia. Uudet Curve säännöthän piti tulla voimaan vasta joskus marraskuussa muistelen. Ehdoissa on heikennyksiä, paitsi että underlying korttien lkm nousee kahdesta kolmeen.
 
Onko muilla Komplettin syyskuun lasku myöhässä? Nyt on jo viides päivä eikä näy sovelluksessa eikä sähköpostissa.
 
Laskut on tulleet ajoissa, mutta maksuliikenteessä tuntuu olevan jotain häikkää. Vieläkään ei ole omapostin laskut merkkaantuneet saajille maksetuiksi ja töissä talousjohtaja noitui kun Telian alustalta ei ole laskut lähteneet..

Voihan tuo vaikuttaa myös Komplettin laskutukseen..
 
Onko muilla Komplettin syyskuun lasku myöhässä? Nyt on jo viides päivä eikä näy sovelluksessa eikä sähköpostissa.

Ei se nyt juuri normaalia myöhemmässä ole, vaihtelevasti 2.-6. päivä tullu mulle laskut (eräpäivä kuun 20. päivä) ja just äsken tuli tän kuun lasku, viime kuussakin tuli 5.9.

Kunhan tulee min. 14 päivää ennen eräpäivää niin on ajoissa.
 
Ei se nyt juuri normaalia myöhemmässä ole, vaihtelevasti 2.-6. päivä tullu mulle laskut (eräpäivä kuun 20. päivä) ja just äsken tuli tän kuun lasku, viime kuussakin tuli 5.9.

Kunhan tulee min. 14 päivää ennen eräpäivää niin on ajoissa.
Itsellekään ei ole vielä tullut tän kuun lasku, mutta eiköhän se sieltä tosiaan tänään/huomenna akselilla taas tule. Normi on juu itsellä ollut 3.-5. päivä.
 
Mikä on nyt tilanne, onko uus morrowin läpyskä uponnut Curveen?

Just lisäsin oman uuden Morrowin kortin Curveen. Poistin vanhan ja lisäsin uuden tilalle. Ensin jäi rullaamaan "Todennus käynnissä" vaiheeseen eikä Morrowin äppiin ilmennyt maksun vahvistusta vaikka näin piti ohjeiden mukaan mennä. Tää yritys päätyi siis epäonnistumiseen. Koitin samantien uudestaan ja sitten onnistui. Taisi auttaa kun Morrowin äppi oli toisella yrityksellä taustalla jo valmiiksi päällä niin varmistus tuli perille asti.

Nyt ainakin näkyy Curvessa oikein, vaikkakin vanhalla kuosilla. Toivottavasti tulevat maksutkin toimivat ok.
 
Nyt ainakin näkyy Curvessa oikein, vaikkakin vanhalla kuosilla. Toivottavasti tulevat maksutkin toimivat ok.

Tämähän se just huvittaa, kun Curvessa näkyy vanhana kuosina (vanha kortti onkin), mutta GPayssä uutena (vaikka vanha onkin).
 
Tämähän se just huvittaa, kun Curvessa näkyy vanhana kuosina (vanha kortti onkin), mutta GPayssä uutena (vaikka vanha onkin).
Jos käyttää mobiilisovelluksesta Lisää Google Payhin -toimintoa, sovellus varmaan käyttää uuden kortin tietoja, vaikka uutta fyysistä korttia ei olisi käytössä.
 
Muilla ongelmia Morrow:n appin kanssa? Ei toiminut vahvistus eikä kirjautuminen toimi:

Screenshot_20231010-095305.png
 
Muilla ongelmia Morrow:n appin kanssa? Ei toiminut vahvistus eikä kirjautuminen toimi:

Screenshot_20231010-095305.png

Aamulla sanoi samaa, nettisivuilta pääsi kirjautumaan ja siellä oli ilmoitus teknisistä ongelmista. Nyt oisin ottanut screenshotin siitä niin ei onnistu kirjautua nettisivunkaan kautta..
 
Norwegianin kortissa tuli bonarilimitti vastaan. Mikähän olisi seuraava kuukausimaksuton kortti mikä kannattaisi ottaa taskuun?
 
Norwegianin kortissa tuli bonarilimitti vastaan. Mikähän olisi seuraava kuukausimaksuton kortti mikä kannattaisi ottaa taskuun?
Jos on käyttöä norskin letnotpisteille, tai vaikka ei olisikaan, vaihda heti cash back niihin norskin pisteisiin. Näin ollen ei mene ainakaan 100% hukkaan.
 
Ihmeiden aika ei ole ohi, siirty Plutukseen rahat OP:sta samalla sekunnilla. Aikasemmin hyvässäkin tapauksessa siirto on kestänyt tunteja.
Mutta vanhalle kortille matkalle jääneet top-upin palautuminen kestikin sitten melkein 2kk, vasta 29.9. palautui rahat itselle.
 
Ihmeiden aika ei ole ohi, siirty Plutukseen rahat OP:sta samalla sekunnilla. Aikasemmin hyvässäkin tapauksessa siirto on kestänyt tunteja.
Mutta vanhalle kortille matkalle jääneet top-upin palautuminen kestikin sitten melkein 2kk, vasta 29.9. palautui rahat itselle.
Laitoin saman merkille, nyt voi puhua jo ”instant top-upista”. Ja nyt kun PLU hinta pyörii pohjamudissa niin noiden alempien stake tasojen saavuttaminen vaikuttaa suht helpolta. Korttiahan saattaa jopa voida käyttää jatkossakin, jos vaan projekti ei täysin kuole :)
 
15000e per vuosi taisi olla se raja mitä noita bonuseuroja sai kerättyä, sen jälkeen ei tule enää cash back. Eli 75e voi saada cashbackia jos olen oikein ymmärtänyt.
Juuri näin vahvistettu aspasta. Eli kun cashback 75€ on saavutettu niin sitä ei enää kerry lisää. Tämä ei koske norskin lentobonuksia eli tuon 75€ jälkeen vaihda kerryttämään lentobonareita tai vaihda käytössä olevaa korttia.
 
Napsaisin aiemmin viestini pois, kun ajattelin että selvitellään ensin. Mutta eipä tuossa mitään sen kummempaa selvitystä ole vielä tullut niin jaetaan nyt kaikille.

Makselin siis tosiaan noita laskuja Curven takana olevalla kortilla Omapostissa tarkoituksena siirrellä niitä sitten tarpeen mukaan, kun rahaa tulee vähän eri kohdissa kuuta erilaisten tilipäivien johdosta.

No kaikki meni ihan hienosti, viivettä nyt toki oli, niinkuin tuossa aina. Sitten aloin ihmetellä, kun kortille ilmestyi ensin pienempi palautus aiemmin viikolla. No eipä tässä vielä kaikki, refund ilmestyi myös kaikkien seuraavan päivän aikana maksettujen kohdalle, nyt jo nelinumeroisen summan edestä. No ajattelin, että jossain on mennyt pieleen ja kohta alkaa satamaan viestiä, että maksut myöhässä. Mutta vielä mitä, osan laskuista pystyi katsomaan palvelusta ja hienosti napsahtivat maksetuiksi, kuten myös tuo aiemmin palautunut pienempi maksu.

No eilen oli sitten taas kortilla käyttövaraa kun loputkin hyvitettiin pokkana kortille. En ole ikänään vastaavaan törmännyt, eikä edes toinen puolisko joka tekee työkseen maksuliikennettä, keksinyt, että missä vika voi olla. Testasin vielä siirtää pienen oston kortille ja hienosti pelasi. Että mitähän v..

Pankki mainosti ainakin eilen sivuillaan palvelunestohyökkäystä, mutta asiakkaiden varat eivät kuulemma ole vaarantuneet. No ei tosiaankaan kun maksu menee kummallekin osapuolelle ja raha palautuu vielä takaisinkin. :D

Tuohan nyt sitten on sanomattakin selvää, että järjestelmä toki korjaa erheensä sitten "jossain kohtaa", yritin kyllä oikein miettiä, että keltä se raha nyt sitten jäi saamatta, että voisin lähteä asiaa selvittämään tarvittaessa, mutta en oikein keksinyt muuta kuin Postin käyttämän maksunvälittäjän. On kyllä kutakuinkin once in a lifetime -tilanne. Tuossa tuskin Curve vaikutti, joten vika voi olla laajempikin.

Tämähän nyt sitten aiheutti kaikenlaista muutakin kivaa, kuten sen, että maksuja ei voinut siirtää kun ne hyvitettiin jne. Laitoinkin viestiä perään, että hitusen erikoista menoa, että ensin maksu otetaan, se menee vastaanottajalle. Sitten maksu hyvitetään ja tänään sitten aamuyöstä otetaan taas uudestaan kortilta. Että mikäli Curve ja sen ominaisuudet eivät ole tuttuja, eikä tämänkaltainen maksuliikenne ole heille suotavaa, niin josko informoisivat, niin vaihdan korttia. Toinen puolisko makseli norskin kortilla muutaman laskun, eikä niissä mitään ongelmaa ollut.

e. Äsken appi toimi vielä kun laitoin viestin. Nyt ei mene koko viesteihin, eli siellä saattaa tulla nyt viestiä vähän sieltä ja täältä.
 
No nyt tulee suomessakin mahdolliseksi single tap maksaminen yli 50€ ostoksissa. Tässä kohtaa Suomi on kulkenut jälkijunassa koska tuo on yleisesti käytössä Euroopassa.

Korttia ei tarvitse syöttää koneeseen vaan luku+pin riittää.

Nyt odotellaan yleisöosastojen paskamyrskyä kun kortilla maksaminen muuttuu niin turvattomaksi :D

Kaupan kassalla maksaminen muuttuu: Näitä kortteja ei tarvitse kohta syöttää maksupäätteeseen lainkaan

Aika uus kuva.

1697118266919.png


Mutta kai tuo on hyvä uudistus. Jotenkin tuntuu että joillakin on vaikeuksia tuossa syöttämisessä ja se pitkittää turhaan ostotapahtumaa.
 
Luottokortilla kun yrittää maksaa kaupan kassalla sirulla+PIN, tulee ilmoitus "Ei sallittu".

Voiko kyse olla siitä, että kortti on parin PIN yrityksen jälkeen suljettu? Erheellisesti kokeilin nimittäin pariin kertaan väärää PIN lukua sen jälkeen kun kortti uusittiin.

Onnistuuko tuollaisen kortin avaaminen pankkiautomaatilla nosto tai Otto? Onko jollakulla peräti kokemusta tälläisesta?


Kyseessä OP:n K plussa maksuaikakrtti ja OP:n ohjeet tässä:


"
Kortti lukkiutuu, kun tunnusluku näppäillään väärin useita kertoja maksupäätteellä.

Avaa maksupäätteellä lukittu kortti millä tahansa pankkiautomaatilla. Syötä kortti automaattiin ja suorita jokin tapahtuma, esimerkiksi saldokysely tai käteisnosto. Seuraa automaatin ohjeita. Kortin lukitus avautuu vasta kun tapahtuma on suoritettu kokonaan loppuun.
"
 
Myös siis Nosto automaatilla vaikka OP:n linkissä on ohjeen perässä vain Otto automaatien sijaintihakulinkki. Kokeilemallahan tuo selviää.
 
Tein Norwegianin kortilla ostoksen ja curven go back in time ominaisuutta hyödyntäen siirsin ostoksen Finskin kortille. Summa luonnollisesti lähti Norskin kortilta pois, mutta sitä ennen kerkesi tulemaan lasku. Joten tyhmä kysymys, voiko laskun jättää huomioimatta vai tarviiko tehdä joku parin sentin siirto? Kysyn siksi, kun lasku luonnollisesti jäänyt avoimeksi bank norwegian sovellukseen.
 
Single Tap maksaminen. Tarkoittaako tuo, että Norwegian Visa, minikortti alkaa myös toimimaan?
Todennäköisesti. Tosin se vaatii samalla myös online-pinin toimimisen, joka Suomessa toisin kuin useissa muissa maissa ei ole tähän asti toiminut. Eli pin-koodin syöttämisen maksupäätteesseen lähilukua käytettäessä. Tähän asti se on Suomessa vaatinut kortin työntämisen lukulaitteeseen.

Itselläni on ollut Norwegianin minikortti joitain vuosia ja nyt yllättäen minulle ilmoitettiin, että uusi on tulossa postitse edellisen vanhetessa. Niitähän ei pitänyt enää toimittaa Suomessa johtuen juuri tuosta toimimattomuudesta. Käytin korttia muutaman kerran Suomessa, mutta etupäässä ulkomailla ja se toimi pitkään, kunnes sain sen siten lukkoon, ettei se enää toiminut missään. Lukkiutuneen tavallisen kortin voi avata pankkiautomaatilla, mutta lähilukuun perustuvaa minikorttia en saanut toimimaan, vaikka joissain automaateissa on lähilukua tarkoittava symboli myös. En tiedä onko se toiminutkaan Suomessa ikinä.

Nyt on tulossa uusi minikortti ja ehkä pian se myös toimii täälläkin niinkuin pitääkin.
 
Tein Norwegianin kortilla ostoksen ja curven go back in time ominaisuutta hyödyntäen siirsin ostoksen Finskin kortille. Summa luonnollisesti lähti Norskin kortilta pois, mutta sitä ennen kerkesi tulemaan lasku. Joten tyhmä kysymys, voiko laskun jättää huomioimatta vai tarviiko tehdä joku parin sentin siirto? Kysyn siksi, kun lasku luonnollisesti jäänyt avoimeksi bank norwegian sovellukseen.

Ainakin Norwegianilta AINA tulevat 0,00 laskut laitan suoraan nettipankista vain roskakoriin.
 
Ainakin Norwegianilta AINA tulevat 0,00 laskut laitan suoraan nettipankista vain roskakoriin.

Entäs kun apissa on vähimmäismaksettava summa 0,00e ja e-laskussa taas jotain muuta?

Ajattelin ignoroida e-laskun, koska lasku oli ehtinyt muodostua ja löytyi apista & maksoin niillä tiedoilla.

Muutenkin tuo kortti on sekaisin kuin seinäkello tällä hetkellä, niin ehkä laitan tuonne vain pakollisen jatkossa ja hyödynnän jotain muuta.
 
Tein Norwegianin kortilla ostoksen ja curven go back in time ominaisuutta hyödyntäen siirsin ostoksen Finskin kortille. Summa luonnollisesti lähti Norskin kortilta pois, mutta sitä ennen kerkesi tulemaan lasku. Joten tyhmä kysymys, voiko laskun jättää huomioimatta vai tarviiko tehdä joku parin sentin siirto? Kysyn siksi, kun lasku luonnollisesti jäänyt avoimeksi bank norwegian sovellukseen.
Minulla kävi noin tässä pari kuukautta takaperin ja tästä turhasta laskusta tuli muistutuskin, eli automaattisesti ei Norwegian osaa laskua mitätöidä jos kortin saldo on hyvityksillä nollaantunut laskun kokoamisen jälkeen. Itse pistin viestiä asiakaspalveluun ja asia hoitui sillä, ilman mitään lisäkyselyitä, voi olla että tuo sentin maksu toimisi myös.
 
Todennäköisesti. Tosin se vaatii samalla myös online-pinin toimimisen, joka Suomessa toisin kuin useissa muissa maissa ei ole tähän asti toiminut. Eli pin-koodin syöttämisen maksupäätteesseen lähilukua käytettäessä. Tähän asti se on Suomessa vaatinut kortin työntämisen lukulaitteeseen.

Itselläni on ollut Norwegianin minikortti joitain vuosia ja nyt yllättäen minulle ilmoitettiin, että uusi on tulossa postitse edellisen vanhetessa. Niitähän ei pitänyt enää toimittaa Suomessa johtuen juuri tuosta toimimattomuudesta. Käytin korttia muutaman kerran Suomessa, mutta etupäässä ulkomailla ja se toimi pitkään, kunnes sain sen siten lukkoon, ettei se enää toiminut missään. Lukkiutuneen tavallisen kortin voi avata pankkiautomaatilla, mutta lähilukuun perustuvaa minikorttia en saanut toimimaan, vaikka joissain automaateissa on lähilukua tarkoittava symboli myös. En tiedä onko se toiminutkaan Suomessa ikinä.

Nyt on tulossa uusi minikortti ja ehkä pian se myös toimii täälläkin niinkuin pitääkin.
Tämä viittaisi siihen että online PIN toimisi myös?
"
Yli 50 euron ostokset edellyttävät silti jatkossakin pin-koodivarmistuksen, mutta kortin lukemiseen riittää lähiluku. 50 euron varmistusraja säilyy voimassa, sillä korttien luvatonta käyttöä valvotaan lähimaksujen määrää seuraamalla.
"
 
Tämä viittaisi siihen että online PIN toimisi myös?
"
Yli 50 euron ostokset edellyttävät silti jatkossakin pin-koodivarmistuksen, mutta kortin lukemiseen riittää lähiluku. 50 euron varmistusraja säilyy voimassa, sillä korttien luvatonta käyttöä valvotaan lähimaksujen määrää seuraamalla.
"
Tästä samasta juuri itsekin päättelin, että online-pin tulisi toimimaan myös Suomessa. Ihan kiva, koska jo Virossakin se on toiminut vuoden pari ja lähes kaikkialla muualla. Ranska taisi puuttua joku aika sitten vielä. Joka tapauksessa olen aikaisemmin selvittänyt, missä minikortilla pystyi maksamaan, jos sellainen sattui olemaan matkan kohdemaa. Ja aika pitkään selvisin, taisi mennä pari vuotta välillä myös käyttäen korttia Suomessakin.

Aika monta alle 50€ maksutapahtumaa sai Suomessakin tehdä ilman pin-koodia ja kun välillä kävi ulkomailla käyttämässä, jossa online-pin toimii, kortti taas resetoitui. Kellon hihnassa minikortti kulki kätevästi, sillä mukana tuli pieni kiinnityskotelo hihnaan. Nyt kun hommasin alkuvuodesta Nfc-ominaisuudella olevan älykellon osittain siksi, että minikortti meni jumiin ja Norwegianin ilmoitettua, ettei sitä enää tarjota, ajattelin että pitää hommata toinen menetelmä kännykän lisäksi. Nyt on kuitenkin Norwegian ilmoittanut, että uusi kortti on tulossa postissa.
 
Tästä samasta juuri itsekin päättelin, että online-pin tulisi toimimaan myös Suomessa. Ihan kiva, koska jo Virossakin se on toiminut vuoden pari ja lähes kaikkialla muualla. Ranska taisi puuttua joku aika sitten vielä. Joka tapauksessa olen aikaisemmin selvittänyt, missä minikortilla pystyi maksamaan, jos sellainen sattui olemaan matkan kohdemaa. Ja aika pitkään selvisin, taisi mennä pari vuotta välillä myös käyttäen korttia Suomessakin.

Aika monta alle 50€ maksutapahtumaa sai Suomessakin tehdä ilman pin-koodia ja kun välillä kävi ulkomailla käyttämässä, jossa online-pin toimii, kortti taas resetoitui. Kellon hihnassa minikortti kulki kätevästi, sillä mukana tuli pieni kiinnityskotelo hihnaan. Nyt kun hommasin alkuvuodesta Nfc-ominaisuudella olevan älykellon osittain siksi, että minikortti meni jumiin ja Norwegianin ilmoitettua, ettei sitä enää tarjota, ajattelin että pitää hommata toinen menetelmä kännykän lisäksi. Nyt on kuitenkin Norwegian ilmoittanut, että uusi kortti on tulossa postissa.
Milloin sait ilmoituksen uudesta kortista?

Semmonen vinkki vielä, että SumUp maksupäätteellä online pin toimii myös Suomessa.

Monet pienemmän liikevaihdon omaavat yritykset tyyliin esim. käsityömessuilla käyttävät kyseistä maksupäätettä.
 
Milloin sait ilmoituksen uudesta kortista?

Semmonen vinkki vielä, että SumUp maksupäätteellä online pin toimii myös Suomessa.

Monet pienemmän liikevaihdon omaavat yritykset tyyliin esim. käsityömessuilla käyttävät kyseistä maksupäätettä.
Pari viikkoa sitten. Luvattiin tämän kuun lopussa. Uusi minikortti näkyy jo Norwegianin apissa.
 
Täällä kun on ollut paljon juttua Norwegianin luottokortista, niin menin tilaamaan. Kokeilin 5k€ rajalla ja meni sillä läpi. 30.9. avasin tilin ja tilasin kortin. Fyysinen kortti kilahti eilen postiluukusta. Vielä kun olisi tajunnut aktivoida cashbackin ennen ensimmäistä katevarausta :cautious: No laskuja riittää kyllä maksettavaksi jatkossakin.
 
Mulla ei toimi enää tuo BN cashback vaikka lukee että se on aktiivinen. Saldo on 0 ja jos katson cashback tapahtumat niin viimeisin on 6.7.23. Käyttö jotain 3-4k€ välillä / kk kaikkea sekalaista. Pitänee ottaa yhteyttä ja kysyä.
 
Mulla ei toimi enää tuo BN cashback vaikka lukee että se on aktiivinen. Saldo on 0 ja jos katson cashback tapahtumat niin viimeisin on 6.7.23. Käyttö jotain 3-4k€ välillä / kk kaikkea sekalaista. Pitänee ottaa yhteyttä ja kysyä.

Edellisellä sivulla on keskustelua BN:n cashbackin rajoista. Eli 15000€ edestä tai 75€ cashbackia saa kerättyä kalenterivuoden aikana. Sen jälkeen bonukset voi siirtää lentopisteisiin, niin bonukset ei mene täysin hukkaan.
 
Pystyykö Komplettin laskun maksamaan milloin vain vai pitääkö odottaa laskua?
 
Curve oli oletuksena laittanut BN valuutaksi SEK. Vähän aikaa ehdin tällä käyttää ennen kuin huomasin joten tuostahan muodostui jonkun kympin valuutanvaihtokulut. Näitä ei taida saada mitenkään kikkailtua enää pois? Yhdelle euron velotukselle koitin GBT ja sehän meni vain huonompaan suuntaan kun otti valuutanvaihdoksen myös hyvityssummaan.
 
Curve oli oletuksena laittanut BN valuutaksi SEK. Vähän aikaa ehdin tällä käyttää ennen kuin huomasin joten tuostahan muodostui jonkun kympin valuutanvaihtokulut. Näitä ei taida saada mitenkään kikkailtua enää pois? Yhdelle euron velotukselle koitin GBT ja sehän meni vain huonompaan suuntaan kun otti valuutanvaihdoksen myös hyvityssummaan.

Otin kans BN nyt oletuskortiksi nyt kun Morrow tuntuu olevan bonusten osalta täynnä. Lisäksi otin kierron Curven kautta pois ja Google Payltä suoraan Norwegian. Ei ole kyllä mitään tarvetta kierrättää sitä kautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 506
Viestejä
4 498 498
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom