Luottokortit

Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
163
Uusia tapahtumia ei enää huomioida bonus-tapahtumina. Vasta sen jälkeen kun vanhemmasta päästä "vapautuu" quotaa niin bonusta rupeaa taas kertymään. Käytännössä voit katso Morrowin verkkosivuilta koska viime vuoden vastaavaan aikaan on tullut tehtyä ostoja, eli mille päiville pistetapahtumia on kertynyt. Samassa paikassa näet, paljonko bonusta on kertynyt viimeisten 12kk aikana.

Morrow tuntuu olevan jatkuvasti bonukset tapissa, niin käytännössä teen kaikki maksut curvella, jossa on norski oletuskorttina. Kun olen tarkistanut, kuinka paljon Morrow quotaa on käytettävissä ja milloin sitä vapautuu lisää, teen GBIT morrowille. Tai plutukselle, tai crypto.com'lle.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
891
Uusia tapahtumia ei enää huomioida bonus-tapahtumina. Vasta sen jälkeen kun vanhemmasta päästä "vapautuu" quotaa niin bonusta rupeaa taas kertymään. Käytännössä voit katso Morrowin verkkosivuilta koska viime vuoden vastaavaan aikaan on tullut tehtyä ostoja, eli mille päiville pistetapahtumia on kertynyt. Samassa paikassa näet, paljonko bonusta on kertynyt viimeisten 12kk aikana.

Morrow tuntuu olevan jatkuvasti bonukset tapissa, niin käytännössä teen kaikki maksut curvella, jossa on norski oletuskorttina. Kun olen tarkistanut, kuinka paljon Morrow quotaa on käytettävissä ja milloin sitä vapautuu lisää, teen GBIT morrowille. Tai plutukselle, tai crypto.com'lle.
No tuota, Curvea käytän juu. Kannattaako tässä nyt laittaa Norski oletuskortiksi sieltä vai miten tän kanssa nyt pelais? Vai onko parempi jatkaa Morrow:lla ja tulee mitä tulee, koska 0,5 prosentti nyt ei paljoa mitään kerrytä Norwegianiilla.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 698
No tuota, Curvea käytän juu. Kannattaako tässä nyt laittaa Norski oletuskortiksi sieltä vai miten tän kanssa nyt pelais? Vai onko parempi jatkaa Morrow:lla ja tulee mitä tulee, koska 0,5 prosentti nyt ei paljoa mitään kerrytä Norwegianiilla.
Itse käytän Morrowia kunnes pisteet tapissa (käytännössä jatkuvasti) ja sen jälkeen norski käyttöön hetkeksi.. morrow uudelleen käyttöön kun on pisteitä taas saatavilla.

Viikoittain tulee vaihdeltua noiden korttien välillä. Jotakuta saattaisi häiritä korttiin vaihtelu, itseäni ei.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
163
No tuota, Curvea käytän juu. Kannattaako tässä nyt laittaa Norski oletuskortiksi sieltä vai miten tän kanssa nyt pelais? Vai onko parempi jatkaa Morrow:lla ja tulee mitä tulee, koska 0,5 prosentti nyt ei paljoa mitään kerrytä Norwegianiilla.
Makuasia aika pitkälle. Voit joka tapauksessa siirtää GBIT’llä tapahtumat jollekin toiselle kortille, jos Morrowin quota on täysi. Itse olen valinnut norskin oletukseksi lähinnä paremman luottorajan takia. Siirtelen siitä sitten ”parempituottoisille” korteille kun quotaa on vapautunut tai top-upattu.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
68
Onko Morrow+BN+Curve kombinaatiosta vielä mitään tuottoisampaa komboa jos haluan pysyä cryptoista tai muistakaan talletuksista erossa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Plutus saanut oman korttikuvan Curveen.
Plutuksen seuraava Difficult Adjustment tän kuun lopussa. Odotamme arvon laskua sen jälkeen.
Sitten varmaan nousua juuri ennen, kuin nuo uudet alemmat stacking tierit tulee päälle.
Oma top-up edelleen kateissa vanhalle plutuksen kortille. Ollut nyt 1,5kk kateissa, alkaa haiskahtaa koko firma ns. kusetukselta.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
37
Tulipa hommattu ihka ensimmäinen luottokortti. Päädyin Norwegianiin, kun se oli saanut kehuja täällä ja muualla. Pieni kysymys siihen liittyen: lähteekö Spotify, Patreon yms suoraveloitustilauksista korko juoksemaan maksupäivästä lähtien vaiko ei?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 455
Tulipa hommattu ihka ensimmäinen luottokortti. Päädyin Norwegianiin, kun se oli saanut kehuja täällä ja muualla. Pieni kysymys siihen liittyen: lähteekö Spotify, Patreon yms suoraveloitustilauksista korko juoksemaan maksupäivästä lähtien vaiko ei?
Jos maksat aina luottokorttilaskun kokonaan, etkä jotain pienempää kk-erää, niin korkoja ei tule.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
124
Oon nyt kokeillut Mobifyä laskujen maksamiseen ja saanut ekat bonukset tilille. Sillä saa 0.3% bonuksen kun sen kautta maksaa viitenumerollisia laskuja. On ihan toimiva ja ei vaikuta olevan mitään koiraa haudattuna.
Isommat laskut, kuten luottokorttilaskut ja yhtiövastike on hyvä maksaa tuon kautta. Ihan hauska että luottokortilla tehdyistä MobilePay-maksuista ja käteisnostoista saa bonusta tätä kautta. Säännöllisten pienempien, suoraan pankkiin tulevien e-laskujen kanssa ei ehkä maksa vaivaa käyttää tätä.
Googlettamalla löytää referral-koodeja joilla saa 5€ liittymisbonuksen. Allekirjoittaneelta saa myös YV:llä koodin jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
163
Jos on foliohattu päässä, mobifyn käyttöön voi luoda erillisen tilin, johon sitten valtuuttaa maksupalvelun tekemään tapahtumat. Näin maksupalvelu saa näkyville vain itse tekemänsä laskut eikä muita tilitapahtumia.

Bonuksista kannattaa huomata, että maksimibonus on 1000p eli 10e per lasku ja 1500p/15e per kk. Kuukausi gap menee kalenterikuukauden mukaan.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
163
Tosiaan kaikille luottokorttien bonus-haukoille mobifyn käyttö luo näppärän keinon bonusten ketjuttamiseen. Ekaksi itse kortin 2%/1%/0.5% ja sitten laskun maksusta mobifyltä 0.3% päälle. Ja mahdollisuuksien mukaan kaikki mahdollinen menemään kortin kautta, jotta kertyy niin kortti kuin lasku bonuksetkin. Esim. DNA'n ja Helenin laskut voi maksaa MobilePay'lla, joten niistä saa kaiken irti.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 989
Nordean Stockmann-kortin tunnusluvun voi hinnaston mukaan tarkastaa maksutta verkkopankissa. Onnistuuko tuo mitenkään muiden pankkien asiakkaille? OmaLuotto on hyvin yksinkertainen, mutta muistelen että aiemmin olisi onnistunut, ellen sotke lopetettuun Walletiin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 078
Nordean Stockmann-kortin tunnusluvun voi hinnaston mukaan tarkastaa maksutta verkkopankissa. Onnistuuko tuo mitenkään muiden pankkien asiakkaille? OmaLuotto on hyvin yksinkertainen, mutta muistelen että aiemmin olisi onnistunut, ellen sotke lopetettuun Walletiin.
Nordean mobiilipankista onnistuu tosiaan tunnuslukujen katselu, ilman sitä ei onnistune oikein mitenkään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 191
Nordean Omaposti palvelusta ehkä voisi kysellä. On muuten todella kätevää aktivoida Google Payhyn toi Stockmannin kortti kun ei ole Nordean asiakas. Täytyy ensin liittää kortti Google Payhyn ja sen jälkeen käydä tuolla Nordean Omapostissa pyytämässä kortin aktivoimista.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 037
Hyvin on norski toiminut ja oli ihan jees tuo heidän kamppis, että sai mistä tahansa ostoksesta 25e edestä cashbackiä :)

En tiedä tuliko tuo kaikille korttiasiakkaille vai mulle(kin) sen takia kun en ole korttia käyttänyt varmaan vuoteen (koska Plutus ja Morrow).
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 037
Sähköpostilla tuli tuo viesti?
Joo, "Ansaitse lisäetuna 250 CashPoint-pistettä tai vastaavasti cashbackia seuraavasta ostoksestasi."

Epäilytti alkuun vaan maksoinpa ruokakauppareissun Norskilla ja sieltähän pärähti 250 cashback-pojoa eli 25e. Käytin nuo vielä samantien ja hyvin toimii.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
165
Ajatuksia visa.de kampanjasta miksei suomessa saa voisi olla tämäntapaista etua omaa korttia käyttäen. Olen pyynnön suomen visaan nyt lähettänyt mielipiteitä
heiltä tms. ( kysymyksessä oli uutiskirje eikä spam sorry) Tarvittaessa voin toimittaa Visan saksan osaston vastaavan yht tiedot joka kertoo asiasta enemmän. Miksi suomessa asiat aina jälkijunassa tai ei ollenkaan kehitetää paremmaksi asiakaslähtökohtaiseksi koska sieltä se käyttö tulee ym.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
361
Ajatuksia visa.de kampanjasta miksei suomessa saa voisi olla tämäntapaista etua omaa korttia käyttäen. Olen pyynnön suomen visaan nyt lähettänyt mielipiteitä
heiltä tms. ( kysymyksessä oli uutiskirje eikä spam sorry) Tarvittaessa voin toimittaa Visan saksan osaston vastaavan yht tiedot joka kertoo asiasta enemmän. Miksi suomessa asiat aina jälkijunassa tai ei ollenkaan kehitetää paremmaksi asiakaslähtökohtaiseksi koska sieltä se käyttö tulee ym.
On pikkusen eri kokoset markkinat Saksassa ja Suomessa. Suomi on kärpäsenpaska näissä asioissa, ei tänne kannata mitään tommosia tuoda.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
165
Mutta käytämme heidän korttejamme päivittäin . Jossain välissä se lasikatto on rikottava ja innovatiivistä kanssakäymistä lisättävä ja asiakas palvelussa mukana ja saajana. Harmi että suomessa näin asiat on tai on ollut iät ajat. Itse saan kivasti jälkikäteen takaisin ja olisihan se kiva samalla jokaisella suomalaisella saatavilla kunhan muista itseä rekisteröidä. Oman nenä ajattelu pitäisi päättyä jo. Palvelu kaikille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Saksalaiset eivät tietääkseni vieläkään ole kovin ahkeria kortin käyttäjiä, toisin kuin suomalaiset. Siellä siis kannattaakin kannustaa maksukortin käyttöön, mutta Suomessa ei tarvitse kun maksetaan muutenkin kortilla.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 989
Miksi suomessa asiat aina jälkijunassa tai ei ollenkaan kehitetää paremmaksi asiakaslähtökohtaiseksi koska sieltä se käyttö tulee ym.
Tietämättä mikä on visa.de-kampanja, niin Suomessa käytetään kortteja paljon verrattuna käteiseen. Saksassa käteinen ei ole menettänyt suosiotaan yhtä nopeasti, tai ainakin muutama vuosi sitten tilanne oli sellainen. Joten on mahdollista että Visa, kenties yhdessä myyjäyritysten kanssa, pyrkii lisäämään korttien käyttöä.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
418
Miksi ajaa jotain kampanja ja tuhlaa rahaa kun ei siitä ole mitään hyötyä kun iso kansasta käytää korteja jo.
 

mahonen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2023
Viestejä
195
Saksalaiset eivät tietääkseni vieläkään ole kovin ahkeria kortin käyttäjiä, toisin kuin suomalaiset. Siellä siis kannattaakin kannustaa maksukortin käyttöön, mutta Suomessa ei tarvitse kun maksetaan muutenkin kortilla.
Kyllä. Taitaa olla jotain pari vuotta sitten kun saksalainen kollega oli käymässä suomessa muutaman päivän. Ensimmäisenä päivänä kun saapui suomeen, meinasi että on käteiset vähissä ja pakko lähteä nostamaan lisää. Kyselin, että mihin ihmeeseen oikein käteistä tarvitset? Vastaukseksi kertoi, että jos käydään vaikka illallisella niin hän haluaa tarjota ja jos sattuu ravintola missä ei kortti käykään... siinä meni sitten joku hetki vakuutellessa että suomesta voi olla liki mahdotonta löytää ravintolaa joka ei hyväksy korttimaksuja :D
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 289
Mistä saa Norwegianilta 25 euroa yhdestä ostoksesta?
Sillä että ottavat sut kampanjaan mukaan. Itsellekin tästä tuli viesti kesällä kun oli kortti ollut pöytälaatikossa marraskuusta 21 saakka, ilmeisesti kalastellaan epäaktiivisia asiakkaita takaisin kortin käyttöön…
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
891
Sillä että ottavat sut kampanjaan mukaan. Itsellekin tästä tuli viesti kesällä kun oli kortti ollut pöytälaatikossa marraskuusta 21 saakka, ilmeisesti kalastellaan epäaktiivisia asiakkaita takaisin kortin käyttöön…
Täytyy myöntää että kaikki norskin sähköpostit tulee kipattua saman tien roskalaatikkoon. Noissa viimeissimmissä en huomannut moisesta puhetta olleen. Viimeisin Norskin käyttö 30.8.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 363
Norwegianin sivuilta cashbackiin liittyen: "Koskee kortin käyttöä 15 000 euroon asti kalenterivuodessa"
Siis saako tosiaan vaan 75e/kalenterivuosi cashbackkiä? Ts. 0,5%*15 000e? Pystyykö tätä tarkkailemaan omilla sivuilla jostain?
Oon pitänyt norwegiania "rajattoman cashbackin korttina", mutta näinkö ei tosiaan oo? Hyvä tietää, niin osaa finnair plus pisteille ottaa sit.
 

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
485
Siis saako tosiaan vaan 75e/kalenterivuosi cashbackkiä? Ts. 0,5%*15 000e? Pystyykö tätä tarkkailemaan omilla sivuilla jostain?
Oon pitänyt norwegiania "rajattoman cashbackin korttina", mutta näinkö ei tosiaan oo? Hyvä tietää, niin osaa finnair plus pisteille ottaa sit.
Kyllä vain 75€/vuosi cashbackia, tosin sen jälkeen voit vaihtaa sen kerryttämään norskin pisteitä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 989
Plutuksesta, hmm.. ymmärsinkö oikein, että ostamalla 649 € hintaisen jäsenyyden saa siis puolen vuoden ajan x perkkiä 30 € asti. Että x olisi riittävän suuri, rahaa täytyy olla kiinni muutenkin. Sen sijoituksen sentään saa halutessaan pois. Plutus-aiheisille paidalle ja hupparille en osaa antaa arvoa, missä niitä kehtaisi käyttää :D

Suomessa järkeviä suurempia kertaostoksia voi tehdä Lidlissä ja Shellillä, joillekin voi sopia kuukausittain myös Ikea, Amazon ja eBay, harvempi käyttää Booking.comia tai AirBnB:tä säännöllisesti. Muuten tarjolla on vain pikaruokaa tai useamman kuukausimaksullisen palvelun stäkkääminen. Josta seuraa ettei niitä kaikkia ehdi käyttää kovin paljon.

Sitten, saadakseen maksimin reward-tuplauksen täytyy tehdä yksi iso ostos, esim. 5 % tasolla 1000 €. Ja tämä joka kuukausi sen puolen vuoden ajan että saa parhaan hyödyn. Ei taida ihan jokaiselle osua sellaisia ostoksia. (En tiedä millaisia prosentteja paremmilla jäsentasoilla on, kunhan heitin 5 %)

Ei siis vakuuta, mutta ehkä en vaan ole kohderyhmää :) Korjatkaa jos tulkinta on liian negatiivinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 802
Plutuksesta, hmm.. ymmärsinkö oikein, että ostamalla 649 € hintaisen jäsenyyden saa siis puolen vuoden ajan x perkkiä 30 € asti. Että x olisi riittävän suuri, rahaa täytyy olla kiinni muutenkin. Sen sijoituksen sentään saa halutessaan pois. Plutus-aiheisille paidalle ja hupparille en osaa antaa arvoa, missä niitä kehtaisi käyttää :D

Suomessa järkeviä suurempia kertaostoksia voi tehdä Lidlissä ja Shellillä, joillekin voi sopia kuukausittain myös Ikea, Amazon ja eBay, harvempi käyttää Booking.comia tai AirBnB:tä säännöllisesti. Muuten tarjolla on vain pikaruokaa tai useamman kuukausimaksullisen palvelun stäkkääminen. Josta seuraa ettei niitä kaikkia ehdi käyttää kovin paljon.

Sitten, saadakseen maksimin reward-tuplauksen täytyy tehdä yksi iso ostos, esim. 5 % tasolla 1000 €. Ja tämä joka kuukausi sen puolen vuoden ajan että saa parhaan hyödyn. Ei taida ihan jokaiselle osua sellaisia ostoksia. (En tiedä millaisia prosentteja paremmilla jäsentasoilla on, kunhan heitin 5 %)

Ei siis vakuuta, mutta ehkä en vaan ole kohderyhmää :) Korjatkaa jos tulkinta on liian negatiivinen.
En myöskään itse ihan keksinyt mikä olisi se tapa millä nuo saisi hyödynnettyä täysimittaisesti, tosin nuo perkien suuremmat rajat nyt ei ollut ongelmana, jos ottaa nuo tasot millä perkejä saa pinottua. Stäkkäisi kaikki perkit Lidliin (tai pariin muuhun mitä nyt kukin sattuu käyttämään), niin sillähän nuo nyt toki kuluisi.

Mutta sitten nuo yksittäisten transaktioiden tuplacashbackit on vaikeampi. Pitäisi olla siis useampia tonnien (riippuu omasta steikkaustasosta mikä se ostoksen arvo pitääkään olla) ostoksia vuoden aikana, mitä sitten tuplailee.

Sama noissa kultaisissa tiketeissä. Ei nyt ainakaan itsellä ole kutsuttavia sellaista läjää, eikä ehkä oikein muutenkaan houkuttele noiden kutsubonarien keräily.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
388
Korkeilla stake tasoilla tuo kallein paketti taas on lähes pakollinen hankinta. Maksaa itsensä niin nopeasti takaisin, että ei oikein ole järkeä olla ottamatta jos staken aikoo muutenkin säilyttää.

Tokeni kyllä voi ottaa osumaa kun käytännössähän tuossa nyt vain myydään tokeneita alennuksella pois kun tuo paketti maksaa sen 1250€ ja kuukaudessa saa sen 440€ edestä lisää PLUta pelkillä perkkibonareilla (11 perkkiä 10€/kk-->50€/kk).

Ikävästi vähän haisee siltä, että rahantarve on projektilla aika kova, kun nykyisellä korkotasolla ei enää ilmaista lainarahaa ole tarjolla.

1695498313487.png
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 037
Jänniä muutoksia. Sinäänsä mikään näistä ei itseäni kiinnosta niin kauan kun palvelussa ei saa tokenia muutettua taas suoraan euroiksi. (Voisihan tätä tehdä metamaskin jne. kautta vaan periaatteesta epäilen tänhetkistä menoa tuohon asti. Alkaa Q4 lähestyä aikalailla jolloin pitäisi taas ns. vapautua)

Tuskin lähden stakettaan mitään vaan lypsän palvelusta ilmaiseksi (tai ainakin lähes) kermat päältä niin kauan kuin se annetaan tapahtua ja sitte kiikaroidaan taas seuraavaa keissiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
17
olen nyt seuraillut tätä ketjua ja tämä komplett bankin politiikka kortin saamisen suhteen ihmetyttää. Itse hain bank norwegianilta lainaa 10000 edestä minkä sainkin silloin. Samalla sähköpostiin kolahti tarjous komplettilta, kortti ja 8000 euroa luottoa. Olen itse ihan suorittavaa työtä tekevä duunari ja tulot on noin 2300 euroa kuukaudessa. Otin kortin vastaan ja maksan kaikki ostokset sillä. Viime kuussa lyhensin luottokorttilaskua 70 euron edestä. Muistaakseni hain sen bn lainan jonkin omalaina.fi tai muun palvelun kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 547
olen nyt seuraillut tätä ketjua ja tämä komplett bankin politiikka kortin saamisen suhteen ihmetyttää. Itse hain bank norwegianilta lainaa 10000 edestä minkä sainkin silloin. Samalla sähköpostiin kolahti tarjous komplettilta, kortti ja 8000 euroa luottoa. Olen itse ihan suorittavaa työtä tekevä duunari ja tulot on noin 2300 euroa kuukaudessa. Otin kortin vastaan ja maksan kaikki ostokset sillä. Viime kuussa lyhensin luottokorttilaskua 70 euron edestä. Muistaakseni hain sen bn lainan jonkin omalaina.fi tai muun palvelun kautta.
Tähän ehkä pätisi sellainen kuva missä on futuraman fry pohtimassa ja teksti tehosteena, mutta en viitsi laittaa :)

Aika oppikirja esimerkki asiakkaasta jonka luottokortti firmat haluaa kirjoilleen. Säännölliset tulot, mutta ottaa korkeakorkoista vippiä. Eli todennäköisesti jättää kortille luottoa ja maksaa siitä 20% korkoa...
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Siltähän tuo hiukan vaikuttaa, että kortin saa, kun on tarpeeksi todennäköistä, että sille jää kuukauden jälkeen saldoa.

Itse mietin kaiken maksuliikenteen siirtämistä korteille kun Curven gbitiä pystyisi sitten hyödyntämään paljon nykyistä enemmän.

Kaikkia en ole jaksanut kokeilla, mutta ainakin Aktian Visalla on voinut laskuja maksella ja siitä taitaa vielä saada jopa pisteet, niin ihan kelpo valinta.

Postin sivuilla oli vieläpä hienosti, että tililtä maksu on toistaiseksi poissa käytöstä, niin oikein kannustavat tuohon. :D

Oli tosin myös, että jotkut laskun lähettäjät estävät maksun luottokortilla, mutta enpä ole vielä tähän mennessä yhteenkään kyllä törmännyt laskuja kortilla maksaessa. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 547
Siltähän tuo hiukan vaikuttaa, että kortin saa, kun on tarpeeksi todennäköistä, että sille jää kuukauden jälkeen saldoa.

Itse mietin kaiken maksuliikenteen siirtämistä korteille kun Curven gbitiä pystyisi sitten hyödyntämään paljon nykyistä enemmän.

Kaikkia en ole jaksanut kokeilla, mutta ainakin Aktian Visalla on voinut laskuja maksella ja siitä taitaa vielä saada jopa pisteet, niin ihan kelpo valinta.

Postin sivuilla oli vieläpä hienosti, että tililtä maksu on toistaiseksi poissa käytöstä, niin oikein kannustavat tuohon. :D

Oli tosin myös, että jotkut laskun lähettäjät estävät maksun luottokortilla, mutta enpä ole vielä tähän mennessä yhteenkään kyllä törmännyt laskuja kortilla maksaessa. :hmm:
Tällee itse olen tehnyt paitsi nyt kun Curven rajaton gibit siirtyy 15.11.2023 vain Black tai paremmalle kortille jolloin kk maksut 2,5€ -> 10€ niin aattelin tipuuttaa ilmaselle curvelle toistaiseksi. Siihen saa kolme korttia niin yks debit käyttö kortti, paras luottokortti ja kaveriksi sitten plutus jos sitä enää jaksaa käyttää. Viitsi tollasia kk maksullisia juttuja kerätä määräänsä enempää kun menee äkkiä kymppejä sinne ja tänne. Muutenkin vähän hämärtää kulutusta kun maksaa kaikki luotolla ja ikuisuus aikaa roplata niitä debit puolelle ja sitten toi posti juttu että pyörittää kortilta toiselle. Tulee helposti kerättyä luottoa enempi mitä tarkoitus kun se on "ilmaista".

Pitää muistaa vaan tyhjentää toi gibit pankki tuolta marraskuun puoliväliin mennessä. Ilmainen curve kyllä silti ehdottomasti jää kun pari vuotta tottunut maksamaan kännykällä ja curvella saa minkä vaan kortin sinne.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 698
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.. kun tohon siniseen curveen lisää toisen kortin niin missä vaiheessa esim kaupan kassalla valitaan kummalta kortilta maksu menee ?

Sen verran vanhanaikainen olen että curvellakin tulee käytettyä tuota fyysistä korttia.. wallettia en ole koskaan jaksanut ottaa edes käyttöön.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.. kun tohon siniseen curveen lisää toisen kortin niin missä vaiheessa esim kaupan kassalla valitaan kummalta kortilta maksu menee ?

Sen verran vanhanaikainen olen että curvellakin tulee käytettyä tuota fyysistä korttia.. wallettia en ole koskaan jaksanut ottaa edes käyttöön.
Curven apissa valitaan, millä kortilla maksetaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Tällee itse olen tehnyt paitsi nyt kun Curven rajaton gibit siirtyy 15.11.2023 vain Black tai paremmalle kortille jolloin kk maksut 2,5€ -> 10€ niin aattelin tipuuttaa ilmaselle curvelle toistaiseksi. Siihen saa kolme korttia niin yks debit käyttö kortti, paras luottokortti ja kaveriksi sitten plutus jos sitä enää jaksaa käyttää. Viitsi tollasia kk maksullisia juttuja kerätä määräänsä enempää kun menee äkkiä kymppejä sinne ja tänne. Muutenkin vähän hämärtää kulutusta kun maksaa kaikki luotolla ja ikuisuus aikaa roplata niitä debit puolelle ja sitten toi posti juttu että pyörittää kortilta toiselle. Tulee helposti kerättyä luottoa enempi mitä tarkoitus kun se on "ilmaista".

Pitää muistaa vaan tyhjentää toi gibit pankki tuolta marraskuun puoliväliin mennessä. Ilmainen curve kyllä silti ehdottomasti jää kun pari vuotta tottunut maksamaan kännykällä ja curvella saa minkä vaan kortin sinne.
Tähän jäi kommentoimatta eilen, että itsekään en kyllä enää Curvesta luopuisi - on se vaan siinä määrin kätevä laitos puhelimella maksaessa. Nyttemmin tuo on kelvannut myös Apple Payn, Paypalin yms. taakse, joten maksaminen on helpottanut toiseen potenssiin - ja jos sattuu vieläkin menemään "väärälle" kortille, niin gbitillä voi korjata. Valitettavasti huvilla on toki sitten myös hintansa, mutta ehkä mieluummin tähän laitan rahaa kuin johonkin suoratoistoon, jota en edes ehdi katsomaan - siis mikäli asian haluaa näin ajatella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 126
Viestejä
4 300 036
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom