Luottokortit

Mistä saa Norwegianilta 25 euroa yhdestä ostoksesta?
Sillä että ottavat sut kampanjaan mukaan. Itsellekin tästä tuli viesti kesällä kun oli kortti ollut pöytälaatikossa marraskuusta 21 saakka, ilmeisesti kalastellaan epäaktiivisia asiakkaita takaisin kortin käyttöön…

Sillä että ottavat sut kampanjaan mukaan. Itsellekin tästä tuli viesti kesällä kun oli kortti ollut pöytälaatikossa marraskuusta 21 saakka, ilmeisesti kalastellaan epäaktiivisia asiakkaita takaisin kortin käyttöön…
Täytyy myöntää että kaikki norskin sähköpostit tulee kipattua saman tien roskalaatikkoon. Noissa viimeissimmissä en huomannut moisesta puhetta olleen. Viimeisin Norskin käyttö 30.8.

Norwegianin sivuilta cashbackiin liittyen: "Koskee kortin käyttöä 15 000 euroon asti kalenterivuodessa"
Siis saako tosiaan vaan 75e/kalenterivuosi cashbackkiä? Ts. 0,5%*15 000e? Pystyykö tätä tarkkailemaan omilla sivuilla jostain?
Oon pitänyt norwegiania "rajattoman cashbackin korttina", mutta näinkö ei tosiaan oo? Hyvä tietää, niin osaa finnair plus pisteille ottaa sit.

Siis saako tosiaan vaan 75e/kalenterivuosi cashbackkiä? Ts. 0,5%*15 000e? Pystyykö tätä tarkkailemaan omilla sivuilla jostain?
Oon pitänyt norwegiania "rajattoman cashbackin korttina", mutta näinkö ei tosiaan oo? Hyvä tietää, niin osaa finnair plus pisteille ottaa sit.
Kyllä vain 75€/vuosi cashbackia, tosin sen jälkeen voit vaihtaa sen kerryttämään norskin pisteitä.

Plutuksesta, hmm.. ymmärsinkö oikein, että ostamalla 649 € hintaisen jäsenyyden saa siis puolen vuoden ajan x perkkiä 30 € asti. Että x olisi riittävän suuri, rahaa täytyy olla kiinni muutenkin. Sen sijoituksen sentään saa halutessaan pois. Plutus-aiheisille paidalle ja hupparille en osaa antaa arvoa, missä niitä kehtaisi käyttää :D

Suomessa järkeviä suurempia kertaostoksia voi tehdä Lidlissä ja Shellillä, joillekin voi sopia kuukausittain myös Ikea, Amazon ja eBay, harvempi käyttää Booking.comia tai AirBnB:tä säännöllisesti. Muuten tarjolla on vain pikaruokaa tai useamman kuukausimaksullisen palvelun stäkkääminen. Josta seuraa ettei niitä kaikkia ehdi käyttää kovin paljon.

Sitten, saadakseen maksimin reward-tuplauksen täytyy tehdä yksi iso ostos, esim. 5 % tasolla 1000 €. Ja tämä joka kuukausi sen puolen vuoden ajan että saa parhaan hyödyn. Ei taida ihan jokaiselle osua sellaisia ostoksia. (En tiedä millaisia prosentteja paremmilla jäsentasoilla on, kunhan heitin 5 %)

Ei siis vakuuta, mutta ehkä en vaan ole kohderyhmää :) Korjatkaa jos tulkinta on liian negatiivinen.

Plutuksesta, hmm.. ymmärsinkö oikein, että ostamalla 649 € hintaisen jäsenyyden saa siis puolen vuoden ajan x perkkiä 30 € asti. Että x olisi riittävän suuri, rahaa täytyy olla kiinni muutenkin. Sen sijoituksen sentään saa halutessaan pois. Plutus-aiheisille paidalle ja hupparille en osaa antaa arvoa, missä niitä kehtaisi käyttää :D

Suomessa järkeviä suurempia kertaostoksia voi tehdä Lidlissä ja Shellillä, joillekin voi sopia kuukausittain myös Ikea, Amazon ja eBay, harvempi käyttää Booking.comia tai AirBnB:tä säännöllisesti. Muuten tarjolla on vain pikaruokaa tai useamman kuukausimaksullisen palvelun stäkkääminen. Josta seuraa ettei niitä kaikkia ehdi käyttää kovin paljon.

Sitten, saadakseen maksimin reward-tuplauksen täytyy tehdä yksi iso ostos, esim. 5 % tasolla 1000 €. Ja tämä joka kuukausi sen puolen vuoden ajan että saa parhaan hyödyn. Ei taida ihan jokaiselle osua sellaisia ostoksia. (En tiedä millaisia prosentteja paremmilla jäsentasoilla on, kunhan heitin 5 %)

Ei siis vakuuta, mutta ehkä en vaan ole kohderyhmää :) Korjatkaa jos tulkinta on liian negatiivinen.
En myöskään itse ihan keksinyt mikä olisi se tapa millä nuo saisi hyödynnettyä täysimittaisesti, tosin nuo perkien suuremmat rajat nyt ei ollut ongelmana, jos ottaa nuo tasot millä perkejä saa pinottua. Stäkkäisi kaikki perkit Lidliin (tai pariin muuhun mitä nyt kukin sattuu käyttämään), niin sillähän nuo nyt toki kuluisi.

Mutta sitten nuo yksittäisten transaktioiden tuplacashbackit on vaikeampi. Pitäisi olla siis useampia tonnien (riippuu omasta steikkaustasosta mikä se ostoksen arvo pitääkään olla) ostoksia vuoden aikana, mitä sitten tuplailee.

Sama noissa kultaisissa tiketeissä. Ei nyt ainakaan itsellä ole kutsuttavia sellaista läjää, eikä ehkä oikein muutenkaan houkuttele noiden kutsubonarien keräily.

Korkeilla stake tasoilla tuo kallein paketti taas on lähes pakollinen hankinta. Maksaa itsensä niin nopeasti takaisin, että ei oikein ole järkeä olla ottamatta jos staken aikoo muutenkin säilyttää.

Tokeni kyllä voi ottaa osumaa kun käytännössähän tuossa nyt vain myydään tokeneita alennuksella pois kun tuo paketti maksaa sen 1250€ ja kuukaudessa saa sen 440€ edestä lisää PLUta pelkillä perkkibonareilla (11 perkkiä 10€/kk-->50€/kk).

Ikävästi vähän haisee siltä, että rahantarve on projektilla aika kova, kun nykyisellä korkotasolla ei enää ilmaista lainarahaa ole tarjolla.

1695498313487.png

|le

Jänniä muutoksia. Sinäänsä mikään näistä ei itseäni kiinnosta niin kauan kun palvelussa ei saa tokenia muutettua taas suoraan euroiksi. (Voisihan tätä tehdä metamaskin jne. kautta vaan periaatteesta epäilen tänhetkistä menoa tuohon asti. Alkaa Q4 lähestyä aikalailla jolloin pitäisi taas ns. vapautua)

Tuskin lähden stakettaan mitään vaan lypsän palvelusta ilmaiseksi (tai ainakin lähes) kermat päältä niin kauan kuin se annetaan tapahtua ja sitte kiikaroidaan taas seuraavaa keissiä.

olen nyt seuraillut tätä ketjua ja tämä komplett bankin politiikka kortin saamisen suhteen ihmetyttää. Itse hain bank norwegianilta lainaa 10000 edestä minkä sainkin silloin. Samalla sähköpostiin kolahti tarjous komplettilta, kortti ja 8000 euroa luottoa. Olen itse ihan suorittavaa työtä tekevä duunari ja tulot on noin 2300 euroa kuukaudessa. Otin kortin vastaan ja maksan kaikki ostokset sillä. Viime kuussa lyhensin luottokorttilaskua 70 euron edestä. Muistaakseni hain sen bn lainan jonkin omalaina.fi tai muun palvelun kautta.

olen nyt seuraillut tätä ketjua ja tämä komplett bankin politiikka kortin saamisen suhteen ihmetyttää. Itse hain bank norwegianilta lainaa 10000 edestä minkä sainkin silloin. Samalla sähköpostiin kolahti tarjous komplettilta, kortti ja 8000 euroa luottoa. Olen itse ihan suorittavaa työtä tekevä duunari ja tulot on noin 2300 euroa kuukaudessa. Otin kortin vastaan ja maksan kaikki ostokset sillä. Viime kuussa lyhensin luottokorttilaskua 70 euron edestä. Muistaakseni hain sen bn lainan jonkin omalaina.fi tai muun palvelun kautta.
Tähän ehkä pätisi sellainen kuva missä on futuraman fry pohtimassa ja teksti tehosteena, mutta en viitsi laittaa :)

Aika oppikirja esimerkki asiakkaasta jonka luottokortti firmat haluaa kirjoilleen. Säännölliset tulot, mutta ottaa korkeakorkoista vippiä. Eli todennäköisesti jättää kortille luottoa ja maksaa siitä 20% korkoa...

Siltähän tuo hiukan vaikuttaa, että kortin saa, kun on tarpeeksi todennäköistä, että sille jää kuukauden jälkeen saldoa.

Itse mietin kaiken maksuliikenteen siirtämistä korteille kun Curven gbitiä pystyisi sitten hyödyntämään paljon nykyistä enemmän.

Kaikkia en ole jaksanut kokeilla, mutta ainakin Aktian Visalla on voinut laskuja maksella ja siitä taitaa vielä saada jopa pisteet, niin ihan kelpo valinta.

Postin sivuilla oli vieläpä hienosti, että tililtä maksu on toistaiseksi poissa käytöstä, niin oikein kannustavat tuohon. :D

Oli tosin myös, että jotkut laskun lähettäjät estävät maksun luottokortilla, mutta enpä ole vielä tähän mennessä yhteenkään kyllä törmännyt laskuja kortilla maksaessa. :hmm:

Siltähän tuo hiukan vaikuttaa, että kortin saa, kun on tarpeeksi todennäköistä, että sille jää kuukauden jälkeen saldoa.

Itse mietin kaiken maksuliikenteen siirtämistä korteille kun Curven gbitiä pystyisi sitten hyödyntämään paljon nykyistä enemmän.

Kaikkia en ole jaksanut kokeilla, mutta ainakin Aktian Visalla on voinut laskuja maksella ja siitä taitaa vielä saada jopa pisteet, niin ihan kelpo valinta.

Postin sivuilla oli vieläpä hienosti, että tililtä maksu on toistaiseksi poissa käytöstä, niin oikein kannustavat tuohon. :D

Oli tosin myös, että jotkut laskun lähettäjät estävät maksun luottokortilla, mutta enpä ole vielä tähän mennessä yhteenkään kyllä törmännyt laskuja kortilla maksaessa. :hmm:
Tällee itse olen tehnyt paitsi nyt kun Curven rajaton gibit siirtyy 15.11.2023 vain Black tai paremmalle kortille jolloin kk maksut 2,5€ -> 10€ niin aattelin tipuuttaa ilmaselle curvelle toistaiseksi. Siihen saa kolme korttia niin yks debit käyttö kortti, paras luottokortti ja kaveriksi sitten plutus jos sitä enää jaksaa käyttää. Viitsi tollasia kk maksullisia juttuja kerätä määräänsä enempää kun menee äkkiä kymppejä sinne ja tänne. Muutenkin vähän hämärtää kulutusta kun maksaa kaikki luotolla ja ikuisuus aikaa roplata niitä debit puolelle ja sitten toi posti juttu että pyörittää kortilta toiselle. Tulee helposti kerättyä luottoa enempi mitä tarkoitus kun se on "ilmaista".

Pitää muistaa vaan tyhjentää toi gibit pankki tuolta marraskuun puoliväliin mennessä. Ilmainen curve kyllä silti ehdottomasti jää kun pari vuotta tottunut maksamaan kännykällä ja curvella saa minkä vaan kortin sinne.

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.. kun tohon siniseen curveen lisää toisen kortin niin missä vaiheessa esim kaupan kassalla valitaan kummalta kortilta maksu menee ?

Sen verran vanhanaikainen olen että curvellakin tulee käytettyä tuota fyysistä korttia.. wallettia en ole koskaan jaksanut ottaa edes käyttöön.

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä.. kun tohon siniseen curveen lisää toisen kortin niin missä vaiheessa esim kaupan kassalla valitaan kummalta kortilta maksu menee ?

Sen verran vanhanaikainen olen että curvellakin tulee käytettyä tuota fyysistä korttia.. wallettia en ole koskaan jaksanut ottaa edes käyttöön.
Curven apissa valitaan, millä kortilla maksetaan.

Tällee itse olen tehnyt paitsi nyt kun Curven rajaton gibit siirtyy 15.11.2023 vain Black tai paremmalle kortille jolloin kk maksut 2,5€ -> 10€ niin aattelin tipuuttaa ilmaselle curvelle toistaiseksi. Siihen saa kolme korttia niin yks debit käyttö kortti, paras luottokortti ja kaveriksi sitten plutus jos sitä enää jaksaa käyttää. Viitsi tollasia kk maksullisia juttuja kerätä määräänsä enempää kun menee äkkiä kymppejä sinne ja tänne. Muutenkin vähän hämärtää kulutusta kun maksaa kaikki luotolla ja ikuisuus aikaa roplata niitä debit puolelle ja sitten toi posti juttu että pyörittää kortilta toiselle. Tulee helposti kerättyä luottoa enempi mitä tarkoitus kun se on "ilmaista".

Pitää muistaa vaan tyhjentää toi gibit pankki tuolta marraskuun puoliväliin mennessä. Ilmainen curve kyllä silti ehdottomasti jää kun pari vuotta tottunut maksamaan kännykällä ja curvella saa minkä vaan kortin sinne.
Tähän jäi kommentoimatta eilen, että itsekään en kyllä enää Curvesta luopuisi - on se vaan siinä määrin kätevä laitos puhelimella maksaessa. Nyttemmin tuo on kelvannut myös Apple Payn, Paypalin yms. taakse, joten maksaminen on helpottanut toiseen potenssiin - ja jos sattuu vieläkin menemään "väärälle" kortille, niin gbitillä voi korjata. Valitettavasti huvilla on toki sitten myös hintansa, mutta ehkä mieluummin tähän laitan rahaa kuin johonkin suoratoistoon, jota en edes ehdi katsomaan - siis mikäli asian haluaa näin ajatella.

Ecsterin kortti tulee ilmeisesti nykyisin Ruotsista tms. Joka tapauksessa tietenkin vain fyysinen kortti ja 6.9. tosiaan toivoteltiin jo tervetulleeksi asiakkaaksi ja Secure ID:n pystyi asentamaan. Korttia sen sijaan ei ole edelleenkään näkynyt, mikä nyt ei sinänsä ole mitenkään ihme Suomen Postin nykyisillä käytännöillä.

Lopun viimeinhän nuo kyllä kusevat omiin muroihinsa tuolla hitaalla toimituksella - tuokin on ns. matkatilin kautta tullut kortti joten jos nyt ajatellaan, että sopivaa matkaa ei löytynyt joten laittoivat kortin tulemaan, mutta nyt olisi matka, niin ainakaan tuolla kortilla sitä ei tarvitse maksella. :D

Vaan tosiaan se 2vko toimitusaika saattaa hyvinkin tuplaantua pelkästään harvahkojen postinkulkupäivien takia Suomessa, mutta ehkä voisi olla asiakasystävällisempää pohtia jo nykyaikana virtuaalikorttia. :hmm:

Eipä tullut edelleenkään Ecsteriä, ensi viikolla sitten jo täysi kuukausi täynnä. Ei oikein viitsi peräänkään kysellä, kun saattaa käydä kuten Aktian Visan kanssa, että edellinen kortti kuoletetaan ja uusi lähtee tulemaan & taas odotellaan.

Toimiikos tuo norskin kortti vielä omapostin laskun maksussa? Pohdittiin tuossa samaa käytäntöä toiselle puoliskolle ja siellä ei ole ihan yhtä hyvää pakkaa kortteja mutta norski löytyy.

Tähän jäi kommentoimatta eilen, että itsekään en kyllä enää Curvesta luopuisi - on se vaan siinä määrin kätevä laitos puhelimella maksaessa. Nyttemmin tuo on kelvannut myös Apple Payn, Paypalin yms. taakse, joten maksaminen on helpottanut toiseen potenssiin - ja jos sattuu vieläkin menemään "väärälle" kortille, niin gbitillä voi korjata. Valitettavasti huvilla on toki sitten myös hintansa, mutta ehkä mieluummin tähän laitan rahaa kuin johonkin suoratoistoon, jota en edes ehdi katsomaan - siis mikäli asian haluaa näin ajatella.
No joo onhan noita suoratoistoja useampi, mutta niistä hyötyy koko perhe. Lähtökohtaisesti jos plutusta ei ole koen, että curveilu gibit + oma posti vetää rahan käytön vähän liian hövelille. Ihan mielelläni palaan toistaiseksi takaisin siihen, että lähtee tililtä samantein.

Toimiikos tuo norskin kortti vielä omapostin laskun maksussa? Pohdittiin tuossa samaa käytäntöä toiselle puoliskolle ja siellä ei ole ihan yhtä hyvää pakkaa kortteja mutta norski löytyy.
Toimiihan se.

btw. täällä on tollanen editti aka muokkaa nappula

No joo onhan noita suoratoistoja useampi, mutta niistä hyötyy koko perhe. Lähtökohtaisesti jos plutusta ei ole koen, että curveilu gibit + oma posti vetää rahan käytön vähän liian hövelille. Ihan mielelläni palaan toistaiseksi takaisin siihen, että lähtee tililtä samantein.

Toimiihan se.

btw. täällä on tollanen editti aka muokkaa nappula
Kiitos. :thumbsup:

Olen kyllä tietoinen editistä, mutta ajattelin, että kehuminen ansaitsee oman viestinsä. :)

Heinäkuussa täällä oli juttua että norskin kortilla menee palvelumaksu otto automaateilla. Kokeilin itse tänään (29.9.) nostaa 140e otto automaatilla niin enää ei ainakaan mennyt palvelumaksua

Makselin tänään laskuja omapostin kautta ja isoimman kohdalla hyppäsi heti Curve Fronted -ilmoitus. Näppäsin päälle koska eipä nuo itsellä yli kympin kuussa mene kuitenkaan ja sitten toimi kaikki mainiosti Aktia Finnairilla Curven kautta.

Korttipakan kanssa pelatessa tuo antaa Curve Metalin kanssa mahdollisuuden siirrellä maksut muille korteille. Samalla voi mukavasti keräillä finskin pisteitä, joita olikin näköjään tullutkin kortin käytöstä n. 10k lentämättä metriäkään, lennot sitten erikseen.

Ah, eli ainakin joku kortti toimii omapostissa curven kanssa. Itse olen saanut norskin toimimaan siellä, mutta nimenomaan ilman curvea. Curven kera maksu menee hylkyyn vahvistuksen jälkeen. Ja tarkennuksena että kyse nimenomaan luottokorteista.

Ah, eli ainakin joku kortti toimii omapostissa curven kanssa. Itse olen saanut norskin toimimaan siellä, mutta nimenomaan ilman curvea. Curven kera maksu menee hylkyyn vahvistuksen jälkeen. Ja tarkennuksena että kyse nimenomaan luottokorteista.
Aktia ainakin toimii ongelmitta Curven kautta. Tosiaan vaati itsellä tuon Fronted-ominaisuuden päälle mutta sitten toimi.

Curve ei muistini mukaan aiemmin toiminut itsellänikään, mutta on kyllä parantanut toimintaansa viimeisen vuoden aikana ja menee tosiaan nykyisin jo lähes kaikkialle.

Jos nostan luottokortilta rahaa tilille ja tietysti korkoa alkaa heti juoksemaan.. Niin jos nostan nyt vaikka 1000e tilille (korko alkaa juoksemaan), ja sitten 7pv päästä maksan kortille takaisin 1000e, niin loppuuko koron maksu heti vaiko laskutuspäivään/katkopäivään asti maksellaan?vaikuttaako asiaan, jos sitten sen tilinoston lisäksi käyttää korttia arjessa? Sovelletaanko firsr in first out korkoihin?

Jos nostan luottokortilta rahaa tilille ja tietysti korkoa alkaa heti juoksemaan.. Niin jos nostan nyt vaikka 1000e tilille (korko alkaa juoksemaan), ja sitten 7pv päästä maksan kortille takaisin 1000e, niin loppuuko koron maksu heti vaiko laskutuspäivään/katkopäivään asti maksellaan?vaikuttaako asiaan, jos sitten sen tilinoston lisäksi käyttää korttia arjessa? Sovelletaanko firsr in first out korkoihin?
Mikä kortti? Vinkkinä vaan, että esim. Norwegianilla/Morrow kun käteisnostot ovat ilmaisia, pystyt toki nostamaan automaatilta tuon tonnin ja sitten vain tallettamaan sen talletusautomaatilla käyttötilille, ja korkoja ei mene.

Mikä kortti? Vinkkinä vaan, että esim. Norwegianilla/Morrow kun käteisnostot ovat ilmaisia, pystyt toki nostamaan automaatilta tuon tonnin ja sitten vain tallettamaan sen talletusautomaatilla käyttötilille, ja korkoja ei mene.
Norwegianilla korko juoksee käteisnostoista vasta laskun eräpäivästä eli saa parhaimmillaan kuukauden korotonta. Tätä ei kait ole muutettu ?

Morrowilla se juoksee nostopäivästä.

Norwegianilla korko juoksee käteisnostoista vasta laskun eräpäivästä eli saa parhaimmillaan kuukauden korotonta. Tätä ei kait ole muutettu ?

Morrowilla se juoksee nostopäivästä.
tietääkseni kyllä käteisnostot ovat maksuttomia molemmilla yhtiöllä (laskun eräpäivään asti). Sen sijaan tilisiirto korttiluotolta, jota edellinen postaaja kyseli, on korollista heti nostopäivästä.

tietääkseni kyllä käteisnostot ovat maksuttomia molemmilla yhtiöllä (laskun eräpäivään asti). Sen sijaan tilisiirto korttiluotolta, jota edellinen postaaja kyseli, on korollista heti nostopäivästä.
Morrowin korko myös käteisnostosta alkaa juosta nostopäivästä eteenpäin

Screenshot_20231002_135234_Chrome.jpg

Uusi Morrowin logolla varustettu kortti saapui tänään. Edellisessä Kompletin kortissa olisi ollut leimaa vielä 2 vuotta.

Uusi Morrowin logolla varustettu kortti saapui tänään. Edellisessä Kompletin kortissa olisi ollut leimaa vielä 2 vuotta.
Joo, mulle tuli kanssa tänään. Siinä on jännä lovi kortin sivussa entisen viivakoodin paikkeilla. Tietääkö kukaan että mikä funktio tuolla on?

PXL_20231002_135023897.jpg

Joo, mulle tuli kanssa tänään. Siinä on jännä lovi kortin sivussa entisen viivakoodin paikkeilla. Tietääkö kukaan että mikä funktio tuolla on?

Sokeille vähän helpotusta.

Mm. OP:n uudessa mallistossa on myös lovi. OP:n mukaan kyse on esteettömyydestä: heikkonäköinen tuntee, miten päin korttia käytetään.

Puhun nimenomaan tilisiirrosta (netissä), ja käsittääkseni kaikilal korteilla alkaa korko heti juoksemaan, kun siirtää ns. tilisiirtona "internet-rahassa" kortilta omalle tilille.

Ja kun se korko alkaa juoksemaan (ja se siis toki alkaa heti), niin kysymys oli siis se, että loppuuko koron juoksu heti jos vaikka 7pv päästä on palkkapäivä ja maksaakin1000e takaisin..

Esimerkki

1.10 nostaa tilisiirtona 1000e omalle tilille --> korkoa alkaa juoksemaan
2.10 ostaa s-market 50e
3.10 ostaa xxl 10e
4.10 ostaa prisma 70e
5.10 ostaa k market 90e.
6.10 ostaa juustoportti 40e
7.10 maksaa luottokorttitilille 1000e. Loppuuko tuo 1000eurolle koron maksu välittömästi? Ostoksistahan alkaa menemään korkoa vasta ns. luottorttilaskun eräpäivän jälkeen. Mutta miten on tilisiirron laita; loppuuko koron maksu heti kun rahaa on tilille laitettu vai?

Ja kun se korko alkaa juoksemaan (ja se siis toki alkaa heti), niin kysymys oli siis se, että loppuuko koron juoksu heti jos vaikka 7pv päästä on palkkapäivä ja maksaakin1000e takaisin..
Kuluttajansuojalain mukaan "Kuluttajalla on oikeus määrätä, mitä useammista saman luotonantajan saatavista hänen suorituksellaan lyhennetään."
Jos lyhennys ei automaattisesti kohdistu korolliseen nostoon, se kohdistetaan siihen vaatimuksesta. Mielekäs oletus on kohdistaa suoritus siihen osaan, joka erääntyy ensin eli jos korko juoksee jo nostosta, lyhennys pitäisi kohdistaa siihen. Jos asiakkaalle on muodostunut lasku, josta on minimierä maksamatta, siihenkin voi perustellusti kohdistaa.

Viimeksi muokattu:
Kuluttajansuojalain mukaan "Kuluttajalla on oikeus määrätä, mitä useammista saman luotonantajan saatavista hänen suorituksellaan lyhennetään."
Jos lyhennys ei automaattisesti kohdistu korolliseen nostoon, se kohdistetaan siihen vaatimuksesta. Mielekäs oletus on kohdistaa suoritus siihen osaan, joka erääntyy ensin eli jos korko juoksee jo nostosta, lyhennys pitäisi kohdistaa siihen. Jos asiakkaalle on muodostunut lasku, josta on minimierä maksamatta, siihenkin voi perustellusti kohdistaa.
Ok. Pitäneekö ihan testata pikkusummalla, ja katsoo miten käy. Vaikka 100e siirtää, ja pitää korollisena vaikka pari päivää, eiköhän siinä jo korkokustannuksia synny?

MobilePay-sovelluksen käyttäjille on tiedotettu, että 2. lokakuuta 2023 alkaen uusien kanta-asiakkuuksien (Bonus, K-Plussa ja Frank) aktivoiminen ei ole enää mahdollista MobilePayssa. ”Jos olet aktivoinut yhden tai useamman kanta-asiakkuuden ennen kyseistä päivämäärää, voit hyödyntää niitä normaalisti vuoden loppuun saakka maksaessasi MobilePaylla maksupäätteellä”, kerrotaan viestissä.

Vuoden lopussa on päättymässä ylipäänsä MobilePaylla maksaminen maksupäätteillä.

”MobilePaylla maksaminen maksupäätteellä Bluetooth-yhteyden kautta päättyy 31.12.2023. Siihen saakka voit maksaa ostoksesi MobilePaylla kuten tähänkin saakka”, muutoksesta kerrotaan.

Puhun nimenomaan tilisiirrosta (netissä), ja käsittääkseni kaikilal korteilla alkaa korko heti juoksemaan, kun siirtää ns. tilisiirtona "internet-rahassa" kortilta omalle tilille.
Tämä riippuu kunkin luottokortin ehdoista. Jos ehdoissa puhutaan vain käteisnostoista, koron kertymistä ei voi laajentaa tilisiirtoihin. Vastaavasti Morrowin hinnaston mainintaa "tilisiirrot ja laskujen maksaminen Omat Sivut -palvelun kautta" ei voi laajentaa siihen, että se koskisi myös ulkopuolisia rahansiirtopalveluja.
Kokeilin ladata Morrowin kortila 100 euroa Wise-palveluun, josta voi mm. tehdä tilisiirtoja. Siitä ei ainakaan vielä ole kirjattu korkoa, maksoin sen nopeasti takaisin. Bonusta tällaisista palveluista ei tullut, eli bonusten kertymisestä on rajattu ilmeisesti laajasti pois maksupalvelut.

Norwegianin korttiehdoissa myös kielletään "rahoitusvälineet ja digitaaliset valuutat (esim. kryptovaluutat)", minkä voi minusta tulkita kattavan myös rahan lataamisen prepaid-maksukortille tai Wisen kaltaisiin palveluihin. Uhkapelaaminenhan kielletään sekä Morrowin että Norwegianin ehdoissa, mikä taitaa perustua Norjan lainsäädäntöön.

Viimeksi muokattu:
Ei varsinaisesti liity luottokortteihin, mutta prosenteista kun on puhe...

Voinko Mobifylla siirtää omalle tililleni rahaa ja kerätä siitä 0.3% pikkubonukset? Kai tämä porsaanreikä jotenkin on tukittu.

Tänään tuli myös itselle ja vaimolle Morrowin kortit, ilmeisesti lähettivät isomman satsin kerralla.
Sama täällä, uusi kortti tuli. Eri CVC koodi. Muuten samat tiedot.

Onko teillä onnistunut uuden Morrow-kortin lisääminen Curveen? Yrittäessäni lisätä korttia vahvistusviestiä ei vain tule Morrow-appiin. Muistelen, että aiemmin Morrowilla maksajan nimi on pitänyt olla juuri oikeassa muodossa tai vahvistusta ei tule, mutta olen jo testannut kombinaatiot etunumet + sukunimi, sukunimi + etunimet sekä ilman toista nimeä ja viestiä ei vain kuulu. Google Wallettiin uusi kortti meni heti.

Peripherial

BANNATTU
BANNED
Onko teillä onnistunut uuden Morrow-kortin lisääminen Curveen? Yrittäessäni lisätä korttia vahvistusviestiä ei vain tule Morrow-appiin. Muistelen, että aiemmin Morrowilla maksajan nimi on pitänyt olla juuri oikeassa muodossa tai vahvistusta ei tule, mutta olen jo testannut kombinaatiot etunumet + sukunimi, sukunimi + etunimet sekä ilman toista nimeä ja viestiä ei vain kuulu. Google Wallettiin uusi kortti meni heti.
Kysytään nyt vaikka tämän olet varmasti tehnytkin… Oletko poistanut Curvesta vanhan kortin?

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
233 574
Jäsenet
69 789
Uusin jäsen
piqulee

Hinta.fi

Ylös Bottom