Joo tää peli on vähän hämärä, se tulee kaikessa vastaan. Toisaalta aika moni pelaaja oli odottanut tätä päivitystä jo viikko sitten, koska sen oli ennustettu epäsuoraan asioista jotka oli tulleet jo kuukausi takaperin.(kuten kaupassa olevien skinien myynti) Ne saattaa hyvittää tuon expert eventin aktivoimisen. Itse mietin vähän että ottaisko riskiä ja tarkoituksella menisi sen aktivoimaan väärällä hahmolla, jos ne hyvittäisi sen antamalla toisen. En kuitenkaan luota Amazoniin tarpeeksi, ne todennäköisemmin hyvittää sinnepäin arvoltaan vastaavan kertasatsin materiaaleja.
Ihan hyvä feiton powerpass, piti tulla ilvl 960 hahmo, sain lvl 34 ilvl 130 hahmon.
Menee kohta uninstalliin koko paskaläjä
Pelaa se eka setti, ja sitten skippaa loput. Niin sitten se alkaa se varsinainen seikkailu. Siinä pitäisi kirjaimellisesti lukea niin. Tää on vaan niin hämärä käyttöliittymältään tää peli. Nytkin tänään kun resetin jälkeen ekaa kertaa kokeilin, ekaksi ihmettelin missä se powerpasss on, kun se ei tule siihen suoraan. Hiuman myöhemmin ihmettelin miten tuoreella hahmolla otetaan se Vern knowleadge transfer käyttöön, sekin vaatii hirvittävän loogisesti hetken aikaa pelaamista siellä ekassa kaupungissa, jotta pääsee omaan strongholdiin aloittamaan sen prosessin. Ei mitään järkeä kun esim. se training juttu, sen voi vaihtaa toiselta hahmolta toiselle, jos on kirjautuneena kolmannella hahmolla. Ja se on ihmeellistä kun tää peli on kuitenkin 2 vuotta vanha.
Nyt oli vähän aikaa leikkiä tuolla laskurilla. Otin tarkasteluun tuon Feiton powerpassin parantelun hinnan T3 alkuun.(1100, josta saa sitten Punikan chaos dungeonista 1300 varusteet) Hintoina käytin pitkälti näitä. Yleensä hinnat on nyt resetin jälkeen alhaisimmillaan, punaisten ja sinisen kivien arvelen nousevan 5 kullan tasolle joskus sunnuntaina luultavasti. Yhtä materiaalia tuo ei näemmä näytä koska sillä ei ole T2 luokitusta, (vaikka sillä on.) Samaten tuo kuuhönkäys luultavasti on hieman halvempi Mari-kaupassa, T3 bonusmateriaaleissa ero on paljon suurempi. Ja noiden shardien hinnaksi oletan nolla, koska suurin osa mitä saa, ei ole vaihdettavissa. Ja toisaalta noi on paljon kalliimpia kuin siellä Mari-kaupassa.
30k kultaa voi tuntua vielä kovalta, mutta kyllähän sitä nimellisesti saakin kivasti, kun noita materiaaleja tienaa. Mulla ainakin noi melko kalliit leapstonet on pitkälti bound materiaalia, ja hieman yleensä on ylimääräisiä tradable jotka voin sitten myydä. Sen takia niillä voi pitää jonkinlaista arvoa laskurissa, toisin kuin noilla shardeilla jotka eivät ole myytävissä joten ne täytyy vaan tienata. Silti vähän mietityttää, että yleensä kai mulla jää hahmolta myytäväksi joku ehkä 50 noita leapstonea kun saan sen puskettua seuraavalle tierille, eli niiden oikea arvo ei välttämättä ole tuo 13, kun lähes kaikki on bound. Joitain kompromisseja ja hihavakioita on tuon laskurin kanssa väkisin käytettävä.
Sitten se oleellisin asia eli paljonko noilla optimal materials voi säästää. 3500 kultaa, tai 12%. Vahvistaa mun mielikuvaa että T3 noiden huomioiminen on ehdotonta. T2 loppupään todennäköisyydet kun kuitenkin eivät tipu kovin alas, kun taas T3 aika nopeastikin ne tippuu alhaisiksi.
Mulla nyt ei ollut peliä auki tässä, mutta jos yrittää vähän vielä tarkempia arvoa käyttää, kuuhönkäykset vaikka 4 kultaa Mari-kaupasta, ja en muista mutta jos noita kirjoja saisi vaikka 3 ja 15 "ilmaiseksi" eventistä viikossa, eli laskee niiden arvon olevan 40% oikeasta arvosta, ja sitten huomioi paremmin sen että vain pieni määrä leapstoneista mitä voi normaalisti tienata, omaa arvon, eli heittää niiden arvoksi 5. Ja noi fusion materiaalit on aina halvempia tehdä kuin ostaa markkinoilta, ne myös saattaa olla Mari-kaupassa vielä halvempia, mutta tätä en muista. Niiden arvoksi 4.
Niin sitten erot kapenee: 21k kultaa, vs 18k.
Silti, T3 tää on aika varmasti melko tärkeä juttu. Mun päähahmo on ollut tässä nyt reilun viikon 1360, koska mä katson niitä 10% ja 30% onnistumistodennäköisyyksiä, kaikki kirjat loppuu samantien ja niitä bonusmateriaaleja ei saa juuri mistään ilmakseksi yhtään, ja mua ei huvita tuhlata siihen touhuun sokkona mitään. Mulla oli tuossa päivällä 17k kultaa, alkuillasta kun lopetin tankkaamisen oli mulla 5k enää. Varsinkin noita T2 perusmatskuja tankkasin. Katsotaan jos jaksaisin syöttää noi T3 juttujen arvot laskuriin, mutta tosiaan se edellyttää tarkempia arvoja ja lähes jokaisen tarkastamista että onko se halvempi Mari-kaupassa vai markkinoilla.