Verkkiksellä on aika hyvät tarjoukset päällä Delseyn laukuista, omalla kokemuksella tuntuvat ihan laadukkailta vehkeiltä. Myös verkkiksen oman Feru brändin laukkuja ollut pari kappaletta, nämä myös ihan asiallisen oloisia mutta Delseyt tuntuu laadukkaammilta. Ferua saa välillä kunnon alennuksesta todella halvalla, mutta riippuen toki koska tarvitset ei ehkä kannata jäädä odottelemaan.
Mitä ikinä teetkään, niin kovista, tai yleensäkin kaksiosaisista laukuista kannattaa ostaa vain sellaisia malleja joissa kannessa on täysi ”väliverho”, ei missään nimessä pelkkiä henkseleitä molempiin puoliin. Tarpeen huomaa viimeistään kun pakkaa sen kannen täyteen tavaraa ja yrittää sulkea laukun. Paras olis omaan makuun jos molemmilla puolilla olis kunnon verho mutta useimmissa on pohjassa vain henkselit.
Jos olisin itse just nyt ostamassa laukkua tarpeeseen niin hakisin tällaisen verkkiksestä:
Delseyn Ordener -matkalaukut ovat erittäin kestäviä, mutta samalla keveitä ja ne ovat ihanteellisia sekä lyhyille että pitkille lentomatkoille. Matkalaukut on valmistettu 100% polypropyleenista
www.verkkokauppa.com
Mulla on myös yksi ”puolikova” Eastpakin laukku, se on ollut myös mainio ja käytän sitä aina lyhyemmillä reissuilla. Niitä saa myös isoina versioina ja tämä 70 senttinen on nyt ihan järkihinnalla myynnissä jos tuollaista hakee mieluummin:
Nelipyöräiseen laukkuun on päivitetty entistä enemmän ominaisuuksia. . Sisällä on vetoketjulliset lokerot molemmilla puolilla ja ulkopuolella integroitu lukko
www.verkkokauppa.com
Itse kyllä tykkään nelipyöräisistä etenkin jos tarve rullailla lentokentällä, mukavampi tasaisella kuin kaksipyöräinen perässävedettävä.
Joo siis sellaiset ”vanhanaikaiset” paksut kovamuoviset laukut on painavia, mutta nämä uudet ohuet joustavasta materiaalista valmistetut laukut on kevyitä kuin mitkä. Esim. tuo linkkaamani 77 cm Delsey painaa 3,48 kg kun vastaavan kokoinen kovamuovinen hirvitys on tuplat siitä.