- Liittynyt
- 30.05.2018
- Viestejä
- 4 181
Voiko ne noin vaan ilmoittaa että lento siirretty? Sitähän on voinut valita lennon juuri sen ajankohdan takia esim. just ettei tarvitse (aamu)yöstä kulkea kentälle. Ainakin tosta pitäisi saada joku hyvitys.. Jos ei matkalaukkua ruumaan laitettavaksi pakkaisin käsimatkatavarat reppuun ja vaikka fillaroisin kentälle..
2 viikkoa ennen lähtöä saavat siirtää ilman mitään korvausvelvollisuutta. Saa sitten itse päättää hyväksyykö muutetut lennot vai ottaa rahat takaisin.
Airbaltic on sinänsä hyvä yhtiö, Riika nopeasti kenttä vaihtaa (max 10min tuloportilta lähtöportille) mutta heillä on ollut paha tapa muuttaa lentoja. Liittyy siihen että A220-300 moottoritoimittajalla on ollut ongelmia huoltojen kanssa. Lisäksi peruvat jonkin verran lentoja ja muuttavat reittejä jos kysyntää ei ole tarpeeksi.
Aspa heillä taas toimii hyvin, vastaavat nopeasti ja kun omat aikataulut eivät sopineet muutettuun Tampereelta lähtevään lentoon sain vaihdettua sen Helsingistä lähtevään. Pari lentoa ovat omalta kohdalta muuttaneet ja niistä tieto on tullut hyvissä ajoin. Tietysti tulee ongelmia jos matkapäivissä ei ole joustoa tai on varannut hotellin ilman peruutusoikeutta.
Tuohon A220-300 huolto-ongelmiin liittyy myös se että ovat joutuneet vuokraamaan kalustoa charter yhtiöiltä. Joillekin iso pettymys kun A220-300 vaihtuukin Carpatairin A319/A320 koneeksi. Itse lensin Carpatairilla Riika-Barcelona-Helsinki eikä ollut valittamista vaikka kone ei uusin ollutkaan.