Tytär asuu talvet Floridassa ja kesät Pennsylvaniassa, kolme vuotta sitten viimeksi nähtiin Miamissa. Tuli korona ja sen jälkeen työttömyysjakso eli oli vaikeuksia tehdä uudet treffit. Koronarajoitukset oli ja meni ja sain uuden määräaikaisen työpaikan. Tuli palkkapäivä, sen kunniaksi meni hieman Bacardia ja oli Black Friday, huonohko kombinaatio noin kaikkinensa. No.. koska oli ikävä tytärtä ja rajoitukset poistunut, selailin siinä Finnairin "tarjouslentoja" Floridaan ja mielestäni edullisen välilaskullisen lennon löysinkin Miamiin helmikuun loppuuolelle, 737,76€, varasin lennot ja maksoin ne sen kummemmin mitään mietiskelemättä, tärkeintä että näen tytärtä pitkän tauon jälkeen. Aamulla Bacardit oli verestä haihtunut, lentoliput oli tullut sähköpostiin ja kahvikuppi tutisevassa kädessä siinä sitten tutkiskelin että mitä oikein olin tilannut. Samalla mietin että vittu, eihän minulla ole tuolloin edes lomaa, mistään matkarahoista puhumattakaan. Lentoliput oli Finnairin Economy Light, eli ei onnistu nimenmuutokset tai muutokset matkapäiviin; sitä saa mitä tilaa! No marraskuun 2022 lopusta on jo aikaa, luvallista vapaata olen saanut töistä ja matkakassaakin säästettyä, mutta yksi asia vielä närästää: välilasku on Dallasissa (DFW) ja vaihtoaikaa Miamin koneeseen on vain 2 tuntia 7 minuuttia. Dallasin kenttä on yksi maailman suurimpia, terminaalirakennuksia on viisi. Turva- ja maahantulotarkastukset, haastattelut, oma huono kielitaito ja mahdolliset (todennäköiset) viivytykset/aikatauluongelmat Finnairin lennolla lisää hieman pulssia.. Onko jollain kokemuksia Dallasin kentältä lyhyillä vaihdoilla ulkomaanlennolta sisämaan lennolle? Maahantulotarkastus/ESTA/haastattelu tehdään siis varmaan Dallasissa, eikä sitten enää Miamissa (Lentoyhtiö vaihtuu Dallasissa Finnair --> American Airlines) vai tehdäänkö se ulkomaalaisille automaattisesti molemmilla kentillä?