Lisävalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noz
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tehtyä valoremonttia...
6rAckV5.jpg

Walonia Horizon sai väistyä X-Vision Genesis 600:n tieltä, halogeeniprojektorit vaihtui bi-ksenonprojektoreihin (Yeaky 4500K polttimot DLT F3 Fast Bright ballasteilla) ja apupitkiin tuli kanssa ksenonit (Yeaky 4500K polttimot DLT F5 Fast Bright ballasteilla). Nyt saavat olla niin kauan kuin kestävät (paitsi katsastuksiin vakiovalot).

Puskurin alaosa sahattu pois?
 
Tuli tehtyä valoremonttia...
6rAckV5.jpg

Walonia Horizon sai väistyä X-Vision Genesis 600:n tieltä, halogeeniprojektorit vaihtui bi-ksenonprojektoreihin (Yeaky 4500K polttimot DLT F3 Fast Bright ballasteilla) ja apupitkiin tuli kanssa ksenonit (Yeaky 4500K polttimot DLT F5 Fast Bright ballasteilla). Nyt saavat olla niin kauan kuin kestävät (paitsi katsastuksiin vakiovalot).

Näkee varmasti, itse toivon, etten tule sua vastaan maantiellä. :D
 
Ei antanut oma auto ryöstää pitkiltä virtaa releelle. Minkäslainen hall anturi tuohon nyt kannattaa laittaa? Ja miten autossa kiinnitys. Teipillä pitkien kaapelin ympärille vai jokin parempi asennustapa?
 
Ei antanut oma auto ryöstää pitkiltä virtaa releelle. Minkäslainen hall anturi tuohon nyt kannattaa laittaa? Ja miten autossa kiinnitys. Teipillä pitkien kaapelin ympärille vai jokin parempi asennustapa?
Mikä auto ja mitkä valot siinä?
 
Mikä auto ja mitkä valot siinä?
Opel Astra J ja perinteiset H7 halogeenit.

Mariinin ehdotus on turhan kallis koska Hall antureita saa eurollakin. Lähinnä kiinnostaa aiheuttaako autoilun olosuhteet anturille millaisia vaatimuksia.
 
Opel Astra J ja perinteiset H7 halogeenit.

Mariinin ehdotus on turhan kallis koska Hall antureita saa eurollakin. Lähinnä kiinnostaa aiheuttaako autoilun olosuhteet anturille millaisia vaatimuksia.
Ei kyllä H7 valoilla pitäisi olla ongelmaa ryöstää. Otathan varmasti oikeasta puuhasta ja releen maadoitus kunnossa?
 
Ei antanut oma auto ryöstää pitkiltä virtaa releelle. Minkäslainen hall anturi tuohon nyt kannattaa laittaa? Ja miten autossa kiinnitys. Teipillä pitkien kaapelin ympärille vai jokin parempi asennustapa?
Miten se ilmenee, ettei herätetty voi ryöstää?
 
Voisi veikata että tarvitsee linkin tyylistä can-väylän haistelijaa joka tutkii milloin pitkät ovat päällä ja antaa ohjauksen lisäpitkien releelle:
CANM8 CANNECT HIGHBEAM

Tuo purkki taitaa olla herätevirran ottamiseen ainoa vaihtoehto mk5 Mondeolle, jossa ledivalot. Lyhyet valot Mondeossa on kyllä hyvät, mutta pitkät onkin sitten pohjanoteeraus huikeilla 12,5 referensseillä. Hyllystä löytyisi Clasun 100W SAE-kopio ledipötkö, mutta tuon antama valokuvio ei taida oikein sopia yhteen auton omien valojen kanssa. Pitänee etsiä tilalle jotain muuta.
 
Tuo purkki taitaa olla herätevirran ottamiseen ainoa vaihtoehto mk5 Mondeolle, jossa ledivalot. Lyhyet valot Mondeossa on kyllä hyvät, mutta pitkät onkin sitten pohjanoteeraus huikeilla 12,5 referensseillä. Hyllystä löytyisi Clasun 100W SAE-kopio ledipötkö, mutta tuon antama valokuvio ei taida oikein sopia yhteen auton omien valojen kanssa. Pitänee etsiä tilalle jotain muuta.
Luulisi, että tuolla XBB-releelläkin herätteen ottaminen onnistuisi. Tietysti pitkien ledeillä virtaa syöttävän johdon löytäminen voi olla hankalaa, jos se täytyy etsiä umpion sisältä.
 
Luulisi, että tuolla XBB-releelläkin herätteen ottaminen onnistuisi. Tietysti pitkien ledeillä virtaa syöttävän johdon löytäminen voi olla hankalaa, jos se täytyy etsiä umpion sisältä.

Canm8 taitaa silti olla helpompi saada toimimaan, hintaakin sillä "vain" 70-80€, kun tuo XBB näyttää olevan 120-130€. Tekniikan Maailmasta löytyi aika hyvät kuvat tuon Canm8:n asennuksesta Mondeoon.
 
Canm8 taitaa silti olla helpompi saada toimimaan, hintaakin sillä "vain" 70-80€, kun tuo XBB näyttää olevan 120-130€. Tekniikan Maailmasta löytyi aika hyvät kuvat tuon Canm8:n asennuksesta Mondeoon.
Siitä sitten vaan. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuo olisi hankala asentaa, mutta se on vain mielikuva - en ole kyseiseen tuotteeseen yhtään enempää tutustunut.
 
Luulisi, että tuolla XBB-releelläkin herätteen ottaminen onnistuisi. Tietysti pitkien ledeillä virtaa syöttävän johdon löytäminen voi olla hankalaa, jos se täytyy etsiä umpion sisältä.
Itsellä on esimerkiksi tilanne jossa XBB ei toimi ollenkaan. Opel zafira ja AFL-valot, tarkemmin siis bi-xenon jossa lyhyet/pitkät valitaan varjostimella eikä apupitkiä ole ollenkaan joten tuolla ei ole perinteistä pitkien syöttöä mitä tutkia.
 
Itsellä on esimerkiksi tilanne jossa XBB ei toimi ollenkaan. Opel zafira ja AFL-valot, tarkemmin siis bi-xenon jossa lyhyet/pitkät valitaan varjostimella eikä apupitkiä ole ollenkaan joten tuolla ei ole perinteistä pitkien syöttöä mitä tutkia.
Noissakin se varjostin yleensä toimii 12 voltilla eli siitä luulisi saavan herätteen.
 
Itsellä on esimerkiksi tilanne jossa XBB ei toimi ollenkaan. Opel zafira ja AFL-valot, tarkemmin siis bi-xenon jossa lyhyet/pitkät valitaan varjostimella eikä apupitkiä ole ollenkaan joten tuolla ei ole perinteistä pitkien syöttöä mitä tutkia.
Juuri noihinhan tuo xbb on suunniteltu kun ei saa suoraan herätettä?
 
Noissakin se varjostin yleensä toimii 12 voltilla eli siitä luulisi saavan herätteen.

Juuri noihinhan tuo xbb on suunniteltu kun ei saa suoraan herätettä?
Tästä on enemmän juttua opel-palstalla insignian lisävalojen keskustelussa mutta lyhyesti, umpioille tulee pelkästään virransyöttö+can-väylä ja varsinainen valojen ohjausmoduuli on umpion sisällä. XBB ei saanut haisteltua sopivaa herätettä vaikka oli yritetty laittaa anturi johtonippuun kiinni ja käytännössä umpion sisälle ei kannata alkaa patentteja tekemään joten can-väylää haisteleva purkki on tässä tapauksessa se oikea vaihtoehto. Toki jos autossa löytyy umpiolle menevä +12V pitkille tuo XBB toimii mutta nykyautoissa ei tuohon voi enää luottaa jos valot ovat perusmalleja paremmat.
 
Tästä on enemmän juttua opel-palstalla insignian lisävalojen keskustelussa mutta lyhyesti, umpioille tulee pelkästään virransyöttö+can-väylä ja varsinainen valojen ohjausmoduuli on umpion sisällä. XBB ei saanut haisteltua sopivaa herätettä vaikka oli yritetty laittaa anturi johtonippuun kiinni ja käytännössä umpion sisälle ei kannata alkaa patentteja tekemään joten can-väylää haisteleva purkki on tässä tapauksessa se oikea vaihtoehto. Toki jos autossa löytyy umpiolle menevä +12V pitkille tuo XBB toimii mutta nykyautoissa ei tuohon voi enää luottaa jos valot ovat perusmalleja paremmat.
Vielä pahempi tilanne on, jos autosta löytyy valojen varjostustoiminto. Tällöin lisäpitkät jää palamaan vastaantulijoiden tullessa, koska autossa on tavallaan pitkät päällä koko ajan. Tämän näkee myös siitä, että mittaristossa palaa se sininen merkkivalo koko ajan. Eli tällaisessa tilanteessa CAN-haistelija sytyttää lisäpitkät, mutta sammutus jäisi edelleen kuskin vastuulle. Jos siis varjostusta ja automatiikkaa haluaa käyttää, käsikäytöllä lisäpitkät toki toimii.
 
Siitä sitten vaan. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuo olisi hankala asentaa, mutta se on vain mielikuva - en ole kyseiseen tuotteeseen yhtään enempää tutustunut.

No onhan tuo hankalampi verrattuna tilanteeseen, jossa herätteen saa otettua halogeenipolttimon kannalta. Taivasalla askartelu ei ihan hirveästi kiinnosta tähän vuodenaikaan, joten kysyin hintaa tuon purkin asennukselle. Hinnan (150€) lisäksi sain tiedon, että led-valollisesta Mondeosta saa otettua herätevirran ilman tuota purkkiakin ja ovat tehneet lisävaloasennukset Mondeoihin tavallisella relesarjalla. Jälkimmäisen vaihtoehdon hintaa en vielä saanut, mutta eiköhän valinta osu siihen ja itselle jää vain kilpitelineen ja valojen asennus paikalleen.

EDIT: relesarja 22€ ja asennus 50€ ilman erillistä katkaisijaa, ei siis kannata lähteä kokeilemaan onneaan tuon ~70€ CAN-purkin tee-se-itse-asennuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään lyötiin W-Light Wave 500 paneeli Rellun keulalle ja pikaisen testiajon jälkeen vaikuttaa hyvältä. Halpa budjettiluokan ratkaisuhan tuo oli (119e) ja siihen johtosarja päälle. Valo on pistemäinen eli näyttää kauas mutta ei juurikaan penkoille. Muhkeampaa valokuviota etsivät löytävät varmasti parempiakin vaihtoehtoja mutta itse olen tyytyväinen. Alla vielä Jussimäen lisävalovertailun kuva kyseisestä valosta. Yritän huomenna napata kuvan asennusjäljestä.

W-Light-Wave-500-muokattu-1024x681.jpg
 
Tänään lyötiin W-Light Wave 500 paneeli Rellun keulalle ja pikaisen testiajon jälkeen vaikuttaa hyvältä. Halpa budjettiluokan ratkaisuhan tuo oli (119e) ja siihen johtosarja päälle. Valo on pistemäinen eli näyttää kauas mutta ei juurikaan penkoille. Muhkeampaa valokuviota etsivät löytävät varmasti parempiakin vaihtoehtoja mutta itse olen tyytyväinen. Alla vielä Jussimäen lisävalovertailun kuva kyseisestä valosta. Yritän huomenna napata kuvan asennusjäljestä.

W-Light-Wave-500-muokattu-1024x681.jpg
Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
 
Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
Käsittääkseni tuo on valopaneelien yleinen ongelma. Jos liiallinen kirkkaus haittaa niin lähtisin hakemaan vähän pienempää valopaneelia, esim Typhoon Miniä. Ainakaan kuvien perusteella ei ammu niin kirkkaasti auton eteen. Tai sitten kylmän viileästi pyöreät lamput, niillähän tuota ongelmaa ei ilmeisesti niin herkästi esiinny.

W-Light-Typhoon-MINI-muokattu-1024x681.jpg
 
Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
Kuva vääristänee etualaa aina verrattuna eritavalla valon näkevään ihmissilmään. Kuvan perusteella Genesis 1100 ei valaise etualaa yhtään liikaa ja silti valoa on joka puolella, myös kaukana. Sama koskee myös muita Genesis malleja.

X-Vision-Genesis-1100-240W-muokattu-1024x681.jpg
 
Kuva vääristänee etualaa aina verrattuna eritavalla valon näkevään ihmissilmään. Kuvan perusteella Genesis 1100 ei valaise etualaa yhtään liikaa ja silti valoa on joka puolella, myös kaukana. Sama koskee myös muita Genesis malleja.

X-Vision-Genesis-1100-240W-muokattu-1024x681.jpg
Tuohan näyttää jo paljon paremmalta :)
 
Toi kyseinen Genesis 1100-malli on metrin levynen ja tarkotettu vähän järeempään käyttöön. Sieltä löytyy halvempikin malli joka on paljon järkevämmän kokonen mutta kuitenkin valokuvion luulis olevan samanlainen.

e: ylempi kaveri ehti ensin
 
Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
Optibeam Commander, Walonia Horizon, Swedstuff Curve 120W, X-Vision Genesis 600 (/1100/1300) ja kaikki muutkin jotka "samoja" valaisimia.
Ja sitten on Seeker 10 ja 20 sekä CRX ST86200 / LED-Ivalo 45. Varmaan jotain muitakin on mutta ei tähän hätään tule mieleen.
 
APUA!! Vertailen kahden lisävalopaneelin välillä, asennus tulis katumaasturiin mökkimatkoja valaisemaan. Toinen on uutuus ja sen valokeilasta ei ole tietoa, myöskään arvosteluita ei vielä ole, joten nyt luotan teihin, jotka enemmän valojen kanssa olette pelailleet jo huomattavasti kauemmin kuin minä. Itse asiassa olen ekaa ostamassa :D

Tässä vaihtoehto nro 1 LED-lisävalo X-Vision Domibar 120W, 9-33V - Lumise.fi verkkokauppa

ja tässä nro 2, jota Lumiselta ehdottivat - uutuustuote Opteamilta LED-lisävalopaneeli Optibeam Ultra 6 - Lumise.fi verkkokauppa

No näköeroa on, nro 1 ollessa järeämpikin. Ja nro 1 valokeilan pituus on todella pitkä (liian pitkäkö - kuulemma myös liian hajanainen valokuvio(ko)?) mut esim. merkkinä ja mallina, luotettavuudeltaan - onko eroa? Toi nro 2 on noista ultra-malleista se pienin..
Ja osaako joku sanoa noista perusluvuista jotain; kumpaan kallistua? Etsin kyllä paneelia, jossa keilan pituutta löytyy mut pitäis nähdä penkoille ja aina parasta, jos ei tarviis laittaa pitkiä pois liian aikasin ton paneelin takia..joo kenties liikaa vaatimuksia paneelin osalta :rofl: Nää, kun olis vielä budjetin rajoissa.. Saa ehdottomasti myös heittää vaihtoehtoja lisää kehiin!

Kiitos!
 
Ihan hyvältähän tuo nro 1 vaikuttaa. Penkoille riittää kohtalainen määrä valoa. En ottaisi nro 2:a jo sen takia että siinä on tehoa puolet vähemmän (120w vs 60w).

X-Vision-Domibar-120W-375-muokattu-1024x681.jpg
 
Riippuu siitä kuinka leveän palkin keulaan haluat. Optibeamillä on monta vaihtoehtoa, Commander, Arctus...

Itse tilasin toiseen henkilöautoon tuon Ultran, oletan sen riittävän.

Ps. Katso vähä referenssejä, tuolla on kuitenkin valoja 35-50 ettei lyö yli kun kiihkossa katselee vain kantamaa ja lumeneita.
 
Tuossa vielä tuon Waven kuvat, että miltä näyttää keulilla. Alunperin ostin tuon EU-kilpitelineen mutta sen kanssa kikkaillessa valot olisivat tulleet aivan liian pitkälle keulasta, sillä yläviistosta katsottuna peittivät jopa rekkaria. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut ostaa suoraan se leveämpi kilpiteline johon valot olisi saanut päätykiinnityksellä kiinni. Olisi säästynyt aikaa, hermoja ja asennusjälki olisi huomattavasti siistimpi. Noh, pääasia että näkee, näillä mennään.

wave1.jpg


wave2.jpg
 
No olihan se näköjään siellä valovertailussa mukana. Nimi huijasi sen verran etten löytänyt.

Mutta kyllähän tuo tuohon hintaan voisi olla ihan hyvä ostos.
 
Vertasin tuota omiin Seeker 210 -valoihin Jussinmäen testin avulla ja tällä perusteella sanoisin, että on hintansa arvoinen paneeli.

Itsella siis 2 kpl toisia Seekereitä ja niillä niin sanotusti latu aukeaa.
Pitääpä laittaa harkintaan, jos sitä nappaisi tuon. Jännä kun ilmoitettu"vain" 4000lumenea, kun osassa 8000, vastaavan kokoisissa.
 
Jännä kun ilmoitettu"vain" 4000lumenea, kun osassa 8000, vastaavan kokoisissa.
Tossa on 20 kpl ledejä kun monissa samankokosissa voi olla 40 (tosin noi on 5W kun joissain on 3W). Toi on hiukan matalampi kuin jotkut toiset mallit, joten ledejä on vaan 1 rivi. Mutta paperilla ilmotettu valoteho ei kerro koko tarinaa. Ton valovertailun kuvan perusteella vaikuttaa asiansa ajavalta lampulta, eikä ainakaan siihen 129e hintaan voi hirveesti pieleen mennä. Vaikuttaa kuvassa ainakin suht samalta kuin kaikki muutkin saman hintaluokan vehkeet, miltä se oikeasti näyttää en voi sanoa juuta enkä jaata.
 
Tossa on 20 kpl ledejä kun monissa samankokosissa voi olla 40 (tosin noi on 5W kun joissain on 3W). Toi on hiukan matalampi kuin jotkut toiset mallit, joten ledejä on vaan 1 rivi. Mutta paperilla ilmotettu valoteho ei kerro koko tarinaa. Ton valovertailun kuvan perusteella vaikuttaa asiansa ajavalta lampulta, eikä ainakaan siihen 129e hintaan voi hirveesti pieleen mennä. Vaikuttaa kuvassa ainakin suht samalta kuin kaikki muutkin saman hintaluokan vehkeet, miltä se oikeasti näyttää en voi sanoa juuta enkä jaata.
Ei tuossa ref lukemaa ollut näkyvissä?
 
Hei onko kellää mitään kokemuksia DSM valoista mitä lumise myy/omistaa?
 
Kenelläkään kokemusta Motonetin myymistö LedVision paneeleista ? olisivat ainakin halvat verrattuna muihin. Noissa on kait Osramin ledit tms.
 
Tarkoitus olisi vähän päivittää Auriksen vakiovaloja ja olen päätynyt lopputulemaan että 3xpientä ympyrää keulalle on järkevä laittaa. 2kpl penkoille ja yksi suoraan eteen.
Onko näistä vaihtoehdoista kokemuksia tai sanomista puolesta/vastaan:

Lisävalopaketti LuminaLights X35, Premium X3 - Lumise.fi verkkokauppa

tai

LED-Lisävalo 5

Itsellä on 3kpl näitä W-LIGHT LIGHTNING 125 LED KAUKOVALO - Jussinmäki.net verkkokauppa eli käytännössä samoja kuin mainitsemasi Pureluxit. Jos riittää, että 200m asti näkee sekä ei häiritse myöskään turhan korkealle valaisu niin on hyvät valot. Itselle tulossa vielä yksi lisää keulille.

Näin jälkikäteen ottaisin WALONIA NIGHTGLOW 7" GEN2 - Jussinmäki.net verkkokauppa 3kpl keulille.
 
Onko kellään muuten mitään keinoa siihen, miten estää valojen varkaus? Ennen oli autohalli, mutta nyt on ulkona keskusta-alueella, niin vähän mietityttää.


EDIT: Varmaan estäminen on mahdotonta, mutta hidastaminen.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 994
Viestejä
4 415 687
Jäsenet
73 280
Uusin jäsen
viio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom