Lisävalot

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Jotenkin en usko, kun valo ei kuitenkaan huurtunut painepesurilla pesusta tai sateessa seisomisesta. Sen sijaan tuntuu, että sisällä on jotain kosteutta, joka ei vieläkään tullut pois. Tuuletuksen tuohon saa kyllä järjestettyä irroittamalla yhden ruuvin. Ehkä kokeilen Silica Gel -pussia rungon sisällä. Voisi hyvällä tuurilla imeä kosteuden pois :think:
Luulisi kosteuden tuolla kuivattamisella jo hävinneen, mutta voisko tulla esim. piuhaa pitkin sisälle ? Sinne piuhan ulkokuoren alle kun menee kosteutta niin toimintaan ei vaikuta, mutta kestää ikuisuuden tulla pois.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Luulisi kosteuden tuolla kuivattamisella jo hävinneen, mutta voisko tulla esim. piuhaa pitkin sisälle ? Sinne piuhan ulkokuoren alle kun menee kosteutta niin toimintaan ei vaikuta, mutta kestää ikuisuuden tulla pois.
Paha sanoa. Liitin oli kyllä ehjä ja johto on pitkä. Pitää tutkia.

Melkein pääsin murheesta eroon, kun parkkipaikalla toinen auto oli peruuttamassa keulaan. Juuri sain pakin päälle ja torven pohjaan, ettei osunut. Uusi lisävalo toisen autoilijan piikkiin olisi kelvannut ja dashcamin ansiosta syyllisestä ei olisi jäänyt epäilystä. Itse auton vaurioituminen ei olisi kyllä napannut :D
 
Liittynyt
16.11.2022
Viestejä
121
Strandssin paneelista meni kesän aikana hyllyssä noin kolmasosa ledeistä pimeäksi toisesta päästä. Ollut kuivassa tilassa säilytyksessä. ja sen verran vanha, että takuut loppu.
Kannattaako tuota yrittää korjata ja mikähän tuolta yleensä menee rikki? Päät ruuveilla kiinni ja ne ehkä voisi saada auki ja sisälmykset ulos.
Vai onko kaikki yhtenä pakettina noiden ledien takana ja heijastin kiinni linssissä, joka on liimattu runkoon vai miten nämä yleensä on valmistettu? Siinä tapauksessa ei taida pystyä purkamaan.
Strands Nuuk on malli.
Lähtihän se purkaantumaan ja vielä jos joku ymmärtäisi elektroniikasta mikä voisi olla todennäköisin vikapaikka.
Ledien takana on kolme identtistä kuvan mukaista aluetta.
lvalo .jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Lähtihän se purkaantumaan ja vielä jos joku ymmärtäisi elektroniikasta mikä voisi olla todennäköisin vikapaikka.
Ledien takana on kolme identtistä kuvan mukaista aluetta.
Kannattaa varmaan koko paska kuvata ja liittää tänne, jos meinaat kuvien perusteella saada apuja. Tässä nyt näyttäs pikaisella vilkaisulla olevan ainakin yksi diodi? paskana.
lvalo .jpg
 
Liittynyt
16.11.2022
Viestejä
121
Siinä on kolme identtistä kuvassa näkyvää osiota ja tuo yksi osio kolmesta ei toimi.
Kuva on huonolaatuinen ja tuota jälkeä ei tuossa oikeasti ole, vaan se on heijastuma tuosta muovista.
 
Liittynyt
16.11.2022
Viestejä
121
Ei löytynyt vikaa pikku mittauksilla, joten lyhensin lamppua eli pätkä pois päästä. Jää vielä 60W ja tuo on kuitenkin sen verran laatu kampe, että kannattaa muutama tunti askarrella.
Lasi liimaukseen ja testaus ja huomenna paikalleen kauppakassiin.
Yleisesti olen sitä mieltä, että tällaiset kehyksettömät mallit vs ns. kehykselliset ovat puhtaana pysymisen kannalta täysin ylivoimaisia. Työmatka kulkineessa on ollut viime talven kehyksellinen malli ja ei tarvitse kovinkaan paskaa keliä, niin valo on täysin hyödytön. Ei ikinä enää moista tarvi ostaa.



IMG_20231106_124337_resized_20231106_061347274.jpg
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Eipä auttanut. Lamppu oli vuorokauden sisällä purettuna ja lämmitin sitä myös hiustenkuivaajalla. Tämän jälkeen tiivistin lampun huolella, mutta ulos kylmään viedessä linssi meni sisältä täysin huuruun. Kokeilin myös seisottaa autoa pitkät päällä, avasin lamppuun aukon ja peitin takilla, jotta lämpenee oikein kunnolla. Huuru ei kuitenkaan poistunut.

Mitähän seuraavaksi? Silica Gel -pusseja lampun sisään? :D
Mulla oli yhdessä Land cruiserissa ajettu salakalasti jossain perävalo paskaksi niin, että halkeama seurasi punaisen ja valkoisen valon rajaa. Vettä alkoi kertyä muutaman vuoden kuluessa, eikä kukaan löytänyt vikaa. Pölyimurilla löytyi vika, kun laitoin tyhjään lampunreikään kiinni. Korjauksen tein imelältä pölyimurilla Motonetin korjauslitkua saumaan ja kovettamaan ultraviolettivalolla. No ensimmäinen yritys kaatui viallisen lamppuun ja joutui uskomaan aurinkoon pihalla ja hakemaan toisen lampun. Kuitenkin tuo valo on pitänyt vedet ulkopuolella nyt jo 4 vuotta. En tosin tarkkaan tiedä, että tuliko ainoastaan tuo yksi särö umpeutettuja, kun imuroitaessa kuului kohtuullinen räsäkdys, kun osat hakeutui sijoillensa. Teippiä vain siihen käyneeseen mikrohalkeaman reunaan ja litkua päälle. Imuroimaan etäkäytöllä lievää alipainetaso ja ultraviolettivalon, kunnes patterit loppu.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Eipä auttanut. Lamppu oli vuorokauden sisällä purettuna ja lämmitin sitä myös hiustenkuivaajalla. Tämän jälkeen tiivistin lampun huolella, mutta ulos kylmään viedessä linssi meni sisältä täysin huuruun.
Huoneilma on lämmintä ja siinä on vesihöyryä mukana. Tämä vesihöyry tiivistyy varmasti hanakasti kylmiin pintoihin. Ei sitä sisällä kuivaamalla saa oikeasti kuivaksi, se kuivaus pitäisi tehdä ennemmin jossain -40 pakkasessa jossa ilman absoluuttinen kosteus on hyvin pieni.

Ainakin autojen omat valot on rakennettu aina niin, että ne nimenomaan eivät ole tiiviitä vaan pääsevät tuulettumaan jotta valaisimen sisällä olisi sama ilmankosteusprosentti kuin ulkoilmassakin.

Täyttämällä valaisin lämpimällä huoneilmalla ja tiivistämällä se sitten täydellisesti, saadaan sinne sisälle kosteutta joka ei sitten poistu koskaan mistään.

Sitä en tiedä miten tuo valaisin on alun perin tarkoitettu toimivaksi, onko se kasattu jossain äärikuivassa ja pitäisi olla tiivis vai kuuluisiko sen tuulettua jostakin hallitusti joka ei kuitenkaan toteudu.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Huoneilma on lämmintä ja siinä on vesihöyryä mukana. Tämä vesihöyry tiivistyy varmasti hanakasti kylmiin pintoihin. Ei sitä sisällä kuivaamalla saa oikeasti kuivaksi, se kuivaus pitäisi tehdä ennemmin jossain -40 pakkasessa jossa ilman absoluuttinen kosteus on hyvin pieni.

Ainakin autojen omat valot on rakennettu aina niin, että ne nimenomaan eivät ole tiiviitä vaan pääsevät tuulettumaan jotta valaisimen sisällä olisi sama ilmankosteusprosentti kuin ulkoilmassakin.

Täyttämällä valaisin lämpimällä huoneilmalla ja tiivistämällä se sitten täydellisesti, saadaan sinne sisälle kosteutta joka ei sitten poistu koskaan mistään.

Sitä en tiedä miten tuo valaisin on alun perin tarkoitettu toimivaksi, onko se kasattu jossain äärikuivassa ja pitäisi olla tiivis vai kuuluisiko sen tuulettua jostakin hallitusti joka ei kuitenkaan toteudu.
Tein semmoisen tempun, että pidin lamppua vuorokauden avattuna oikein lämpöisessä paikassa. Lampun runko tuntui suorastaan kuumalta. Sitten huolellinen kasaus ja silikonia jokaiseen mahdolliseen väliin. Lamppu pysyi ensimmäistä kertaa kirkkaana testilenkillä ja oli myös yön seisonnan jälkeen täysin kuiva. Ulkona on älyttömä kosteaa ja sateista.

Lupaavalta siis vaikuttaa. Vielä toki odotettava kelien vaihtelua ja painepesurilla pesua. Lampussa on kuitenkin kumitiivisteet joka välissä ja laitoin silikonia niin, että tursusi väleistä ulos. Laitoin johdon läpivientiinkin silikonia. Vaikea kuvitella, että kosteus pääsisi jostain välistä sisään.

Jos nyt vielä hörppää kosteutta sisään, niin harkitsen kovasti uuden valon ostoa Black Fridaysta. Kuitenkin toivon, että näin ei tarvitsisi ehdä. Tuossa Walonia Contrast SC:ssä on hintaluokassaan niin mukavan leveä valokeila ja tehoakin todella siroon kokoon nähden runsaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Noita lämmitettäviä alkaa samaan järkihintaan. Onko näistä kokemuksia täällä;

Lisävalo X-Vision Genesis II 600 Spot Heat - Suora / 55 cm / Ref. 50 (valostore.fi)
Lisävalo Purelux Heat S530 - Suora / 53 cm / 150W / Ref. 50 (valostore.fi)
Lisävalo Purelux Heat 7200 - Pyöreä / 18 cm / 135W / Ref. 25 (valostore.fi)

Pureluxeissa ilmeisesti tuo lämmitys on hoidettu järkevämmin (saa erilliselle kytkimelle) kun taas X-visionissa se on ilmeisesti päällä kun valokin on päällä. Mutta riittääkö noissa tuo lämmitys pitämään oikeasti sulana vai onko liian tehoton ?
Pyöreät tietty hienomman näköiset, mutta tulee sitten 2x hintaakin paneeliin nähden.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Noita lämmitettäviä alkaa samaan järkihintaan. Onko näistä kokemuksia täällä;

Lisävalo X-Vision Genesis II 600 Spot Heat - Suora / 55 cm / Ref. 50 (valostore.fi)
Lisävalo Purelux Heat S530 - Suora / 53 cm / 150W / Ref. 50 (valostore.fi)
Lisävalo Purelux Heat 7200 - Pyöreä / 18 cm / 135W / Ref. 25 (valostore.fi)

Pureluxeissa ilmeisesti tuo lämmitys on hoidettu järkevämmin (saa erilliselle kytkimelle) kun taas X-visionissa se on ilmeisesti päällä kun valokin on päällä. Mutta riittääkö noissa tuo lämmitys pitämään oikeasti sulana vai onko liian tehoton ?
Pyöreät tietty hienomman näköiset, mutta tulee sitten 2x hintaakin paneeliin nähden.
Pureluxista ei ole kokemusta, mutta itsellä oli X-Visionin Genesis 600 Hybrid Heat vuoden käytössä. Lämmitysvastusten tehoksi mittasin 60W ja kyllä se oikeasti tuntui pysyvän sulana yhtä hyvin kuin esim. 55W halogen-lisävalot. Jaksoi myös sulattaa itsensä maantienopeuksissa, jos pääsi jäätymään umpeen. Toki joissakin keleissä olisi ollut hyvä, jos lämmityksen olisi voinut kytkeä pois. Lumi ei olisi silloin sulanut ja jäätynyt kylmälle linssille ollenkaan. Silti mielestäni paljon parempi kuin tavallinen ledipaneeli ilman lämmitystä.

Tuo linkin Genesis on sitten Spot-versio. Vähän turha lisävalo yksinään ja toimii enemmän jonkun leveäkeilaisen lisävalon rinnalla. Hybrid ei häviä kantamassa lopulta kovinkaan paljoa, mutta valokuvio on paljon leveämpi ja järkevämpi.
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Tuo linkin Genesis on sitten Spot-versio. Vähän turha lisävalo yksinään ja toimii enemmän jonkun leveäkeilaisen lisävalon rinnalla. Hybrid ei häviä kantamassa lopulta kovinkaan paljoa, mutta valokuvio on paljon leveämpi ja järkevämpi.
Semmosella erolla että valostoresta ei pysty ostamaan hybrid heattia ja muualla hinta on sitten yli 200 kevyesti. Hinta/laatu täysin ylivertainen tuossa spotheatissa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Semmosella erolla että valostoresta ei pysty ostamaan hybrid heattia ja muualla hinta on sitten yli 200 kevyesti. Hinta/laatu täysin ylivertainen tuossa spotheatissa.
Jep. Vertasin kyllä molempien hintoja. Mutta Spot on silti mielestäni aika kehno ainoaksi lisävaloksi ja kaipaa selvästi jotain leveäkeilaista valoa kaveriksi. Ja jos haluaa Spotin lisäksi Genesiksen sävyn (4500K) leveäkeilaista lisävaloa valaisemaan pientareita, niin sitten saa laittaa rahaa lisää reilusti.

Tuolla videolla näkee, miten Hybridissä on huomattavasti parempi ja leveämpi valokuvio. Spotilla jää pientareet ihan pimeiksi ja Valostoren mittauksissa 1 luxin kantamaa on silti vain 54 metriä enemmän. Jää ostajalleen itselleen arvioitavaksi, onko Spot-versiossa järkeä ainoaksi valoksi tuolla tarjoushinnallakaan. Mielestäni lisävalo on melko hyödytön, jos sillä ei näe hirviä lähipientareilta ollenkaan. 600 metrin päässä suoraan edessä seisova hirvi ei ole samanlainen riski.




EDIT: Black Friday on tulossa ja silloin on yleensä lisävaloista hyviä tarjouksia. Genesis Hybrid Heat maksoi kuitin mukaan jonkun 190€ kaksi vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Jep. Vertasin kyllä molempien hintoja. Mutta Spot on silti mielestäni aika kehno ainoaksi lisävaloksi ja kaipaa selvästi jotain leveäkeilaista valoa kaveriksi. Ja jos haluaa Spotin lisäksi Genesiksen sävyn (4500K) leveäkeilaista lisävaloa valaisemaan pientareita, niin sitten saa laittaa rahaa lisää reilusti.

Tuolla videolla näkee, miten Hybridissä on huomattavasti parempi ja leveämpi valokuvio. Spotilla jää pientareet ihan pimeiksi ja Valostoren mittauksissa 1 luxin kantamaa on silti vain 54 metriä enemmän. Jää ostajalleen itselleen arvioitavaksi, onko Spot-versiossa järkeä ainoaksi valoksi tuolla tarjoushinnallakaan. Mielestäni lisävalo on melko hyödytön, jos sillä ei näe hirviä lähipientareilta ollenkaan. 600 metrin päässä suoraan edessä seisova hirvi ei ole samanlainen riski.




EDIT: Black Friday on tulossa ja silloin on yleensä lisävaloista hyviä tarjouksia. Genesis Hybrid Heat maksoi kuitin mukaan jonkun 190€ kaksi vuotta sitten.
Noin melko varmasti kumpaakaan ei ajettu laillisessa modessa. Ei ole minulle kiinnostavia vertailuita ollenkaan sellaiset. Yllättyisin jos oli.

Videon katsomiset lässytyksineen on sellaista paskaa että ihan joka sekuntia en katsonut jos mainitsi ne käyttömodet.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Noin melko varmasti kumpaakaan ei ajettu laillisessa modessa. Ei ole minulle kiinnostavia vertailuita ollenkaan sellaiset. Yllättyisin jos oli.

Videon katsomiset lässytyksineen on sellaista paskaa että ihan joka sekuntia en katsonut jos mainitsi ne käyttömodet.
Veikkaisin, että suurin osa, joka ostaa kalliin valon, ajaa sitä myös täydellä teholla. Itse olen sitä mieltä, että on vähän turhaa ostaa kallis valo ja kuristaa se sen jälkeen halvemman valon tasolle. Lisäksi täydellä teholla ajamisesta on hyvin vaikea jäädä kiinni edes katsastuksessa. Mutta kukin tyylillään...

Mittaukset, joihin vetosin, olivat täydellä teholla. Samoin videolla ajettiin täydellä teholla. Jos nyt haluaa käyttää laillista tehoa, niin Valostoren mittauksien mukaan E-hyväksytyssä tilassa eroa 1 luxin kantamassa on enää 25 metriä. Hybridissä on kuitenkin edelleen silloinkin paljon leveämpi valokeila. Eli Hybridin paremmuus vain korostuu laillisessa tilassa. Spotilla saattaa nähdä 25 metriä pidemmälle, joka on mitätön ero, mutta Hybridillä näkee tuplasti leveämmin.

Videolla näkyi mielestäni erinomaisesti erot valokeilassa käytännön ajossa. Hybrid valaisee huomattavasti leveämmin, eli näkee myös pientareet ja mutkat. Spotilla on vain kapea keila, joilla näkee kyllä suoran päähän, mutta ei juuri muuta.

Eli yhteenvetona voi sanoa, että Hybrid on ainoaksi lisävaloksi selvästi parempi, ajaa sitä E-hyväksytyssä tilassa tai ei. Spot on hyvä vaihtoehto tuohon tarjoushintaan, jos keulalla on jo lisävalo leveällä keilalla ja haluaa lisää kantamaa lämmityksen kera. Ainoaksi lisävaloksi en sitä kuitenkaan ostaisi tarjouksesta huolimatta, koska pientareet ja mutkat jäävät pimeiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Veikkaisin, että suurin osa, joka ostaa kalliin valon, ajaa sitä myös täydellä teholla. Itse olen sitä mieltä, että on vähän turhaa ostaa kallis valo ja kuristaa se sen jälkeen halvemman valon tasolle. Lisäksi täydellä teholla ajamisesta on hyvin vaikea jäädä kiinni edes katsastuksessa. Mutta kukin tyylillään...

Mittaukset, joihin vetosin, olivat täydellä teholla. Samoin videolla ajettiin täydellä teholla. Jos nyt haluaa käyttää laillista tehoa, niin Valostoren mittauksien mukaan E-hyväksytyssä tilassa eroa 1 luxin kantamassa on enää 25 metriä. Hybridissä on kuitenkin edelleen silloinkin paljon leveämpi valokeila. Eli Hybridin paremmuus vain korostuu laillisessa tilassa. Spotilla saattaa nähdä 25 metriä pidemmälle, joka on mitätön ero, mutta Hybridillä näkee tuplasti leveämmin.

Videolla näkyi mielestäni erinomaisesti erot valokeilassa käytännön ajossa. Hybrid valaisee huomattavasti leveämmin, eli näkee myös pientareet ja mutkat. Spotilla on vain kapea keila, joilla näkee kyllä suoran päähän, mutta ei juuri muuta.

Eli yhteenvetona voi sanoa, että Hybrid on ainoaksi lisävaloksi selvästi parempi, ajaa sitä E-hyväksytyssä tilassa tai ei. Spot on hyvä vaihtoehto tuohon tarjoushintaan, jos keulalla on jo lisävalo leveällä keilalla ja haluaa lisää kantamaa lämmityksen kera. Ainoaksi lisävaloksi en sitä kuitenkaan ostaisi tarjouksesta huolimatta, koska pientareet ja mutkat jäävät pimeiksi.
Laillisuusasiassa ei ole pelkästään tekemistä käyttäjän itsensä näkemisen kanssa. Tarkoitus on toki että muutkin ihmiset liikenteessä näkee jotakin... Jos keulalla on ylettömät määrät laittomia (ja laittoman kirkkaita) valoja joutuu muiden takia pudottamaan pitkiltä pois reilun aikaisin. Josta toki taas seuraa että ei itsekään enää näe kun valot tipahti lyhyille.

Jos taas posottelee laittomilla valoilla ihan lähelle vastaantulijoita, niin ei minulla ole muuta kommenttia kuin että "vitun idiootti".
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Laillisuusasiassa ei ole pelkästään tekemistä käyttäjän itsensä näkemisen kanssa. Tarkoitus on toki että muutkin ihmiset liikenteessä näkee jotakin... Jos keulalla on ylettömät määrät laittomia (ja laittoman kirkkaita) valoja joutuu muiden takia pudottamaan pitkiltä pois reilun aikaisin. Josta toki taas seuraa että ei itsekään enää näe kun valot tipahti lyhyille.

Jos taas posottelee laittomilla valoilla ihan lähelle vastaantulijoita, niin ei minulla ole muuta kommenttia kuin että "vitun idiootti".
Tuossakin voi käyttää järkeä ja vetää vaikka erillisen kytkimen ohjaamoon. Jos ajelee yöllä syrjäisiä korpiteitä, joilla ei tule ketään vastaan, voi ajaa täysillä valoilla. Jos on taas paljon muuta liikennettä, voi pudottaa pitkien valotehoa portaittain tai ajaa pienemmillä valoilla. Rekoissa on usein järkyttävä määrä lisävaloja, mutta harvoin ne häikäisevät liikenteessä. Samoin lisävalojen tehon voi sopeuttaa auton omien lähivalojen mukaan.

Eikä referenssit ja laillisuuskaan kulje käsi kädessä häikäisyn kanssa. Edelliseen autoon (ja nykyiseenkin saisi) sain 2 x 30 referenssin ledipaneelia laillisesti kiinni ja esimerkiksi kahdella Optibeam Commanderilla valaisi (ja häikäisi) enemmän kuin yhdellä Genesiksellä laittomassa tilassa. Kolmella Bilteman halogenilla referenssit nousivat pilviin, mutta ei niillä valotehossa pärjännyt kunnon ledeille millään.

Itse en näe järkeä ostaa vaikka 200€ lisävaloa ja sitten käyttää rajoitettua E-hyväksyttyä tilaa, joka laskee valotehon 100€ paneelin tasolle. Sama säästää rahaa ja ostaa suoraan halvempi lisävalo ilman mitään Boost-tiloja. Ehkä Genesikseen voisi päätyä päätyä lämmityksen takia, vaikka haluaisi välttämättä käyttää E-hyväksytyssä tilassa. Kuitenkin jos vaikka ajaa marraskuisena iltana tihkusateessa korpitietä, jolla ei ole yhtään mitään liikennettä, alkaisi varmaan kaipaamaan täyden tehon tilaa.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Tuossakin voi käyttää järkeä ja vetää vaikka erillisen kytkimen ohjaamoon. Jos ajelee yöllä syrjäisiä korpiteitä, joilla ei tule ketään vastaan, voi ajaa täysillä valoilla. Jos on taas paljon muuta liikennettä, voi pudottaa pitkien valotehoa portaittain tai ajaa pienemmillä valoilla. Rekoissa on usein järkyttävä määrä lisävaloja, mutta harvoin ne häikäisevät liikenteessä. Samoin lisävalojen tehon voi sopeuttaa auton omien lähivalojen mukaan.

Eikä referenssit ja laillisuuskaan kulje käsi kädessä häikäisyn kanssa. Edelliseen autoon (ja nykyiseenkin saisi) sain 2 x 30 referenssin ledipaneelia laillisesti kiinni ja esimerkiksi kahdella Optibeam Commanderilla valaisi (ja häikäisi) enemmän kuin yhdellä Genesiksellä laittomassa tilassa. Kolmella Bilteman halogenilla referenssit nousivat pilviin, mutta ei niillä valotehossa pärjännyt kunnon ledeille millään.

Itse en näe järkeä ostaa vaikka 200€ lisävaloa ja sitten käyttää rajoitettua E-hyväksyttyä tilaa, joka laskee valotehon 100€ paneelin tasolle. Sama säästää rahaa ja ostaa suoraan halvempi lisävalo ilman mitään Boost-tiloja. Ehkä Genesikseen voisi päätyä päätyä lämmityksen takia, vaikka haluaisi välttämättä käyttää E-hyväksytyssä tilassa. Kuitenkin jos vaikka ajaa marraskuisena iltana tihkusateessa korpitietä, jolla ei ole yhtään mitään liikennettä, alkaisi varmaan kaipaamaan täyden tehon tilaa.
Lämmitys juuri onkin tässä se oleellinen asia. Nythän juuri ei oltu ostamassa 200 euron valoa. Sekun taisi tulla heti kärkeen esille kun tarjoukset linkattiin.

Ja tosiaan sillä keinolla millä hoidat ettet ajele päin vastaantulevia tehomoodeilla (kytkimet vaihtamalla ajoissa jne jne) ei ole kiinnostavaa. Kunhan hoidat. En tiedä mitä rekkaesimerkillä varsinaisesti hait. Mutta hehän hoitavat "liika"valoasian sillä että kytkevät valot ajoissa pois. Joka taas on itselle kovin surkea kun haluaisi kyllä nähdä siinä välissäkin jotain.

Kytkimillä (tehomoodin) hoitamisesta taas päästään siihen asiaan etteikö laillisen moodin toiminta olisi kiinnostava nähdä ihan siinä videollakin. Se kiinnostaa jos sitä moodia aikoo käyttää. Videontekijät jotka ajelee vain tehomoodilla päätyy tuohon aiempaan mainitsemaani kategoriaan kovin helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Edellisen auton Genesis II 600 Hybrid Heat oli pirun hyvä lamppu ja pysyi oikeasti sulana talvella. Nykyiseen autoon piti kuitenkin saada keulan tutkan takia joku sirompi valo. Lisäksi Gessun väri oli liian lämmintä auton omien ledien rinnalla. Gessu lähti siis myyntiin ja tilalle tuli Walonia Contrast SC.

On kyllä äkäinen valo hintaan ja pieneen kokoon nähden. Jussinmäen valovertailussa paineli isompien ja kalliimpien valojen luokassa. Kuumeneekin paikallaan yllättävän nopeasti. Valokeila on todella leveä, eli valaisee hyvin pientareet ja mutkat. Korkeuttakin löytyy, mutta ei liikaa, eli eteen tai puiden latvoihin ei tule liikaa valoa. Keskellä on kirkkaampi alue kantamaa parantamaan, mutta tuo voi johtua osin myös auton omista pitkistä. Joka tapauksessa tyytyväinen valoon. Toki lämmityksestä piti nyt tinkiä, mutta noin ohuita paneeleita ei lämmityksellä taida saada.



Kysympä sulta kun pohdin tilaamista eikä muuten selviä, eli saakohan noi parkkivalot myös pois päältä vai onko ne aina päällä? :)
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Kysympä sulta kun pohdin tilaamista eikä muuten selviä, eli saakohan noi parkkivalot myös pois päältä vai onko ne aina päällä? :)
Parkkivalot on oletuksena pois päältä. Jos haluaa kytkeä ne päälle, niin pitää vetää parkkien johdolle virta :D
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Tuli asenneltua tuo Walonia Contrast SC ja on kyllä kokoonsa ja hintaansa nähden soiva peli.

Asennuksen upotin kilven alle, kun tuohon Volvon keulaan ei oikein ulokkeet sovi, niin toivoisi hieman vielä pystysuunnassa matalampaa valokeilaa. Mutta sopivasti toi pientareille lisää valoa ja säätämällä valon sai ihan hyväksi.

Herätteen otin XBB Donglella, ja sekin toimi kuin junan vessa, vaikka omaa automallia ei ollut listattu sopivaksi edes. Hieman ärsyttävä n. 0,2s viive syttymisestä on, mutta ehkä sen kanssa pärjää, ja toimii myös automaattipitkien kanssa.
 

Liitteet

Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Missä välissä on sallittu henkilöautoon asentaa auton katolle kattotelineen tiimoille led-pitkiä lisävaloja tai huomiovaloja?

Noita on satunnaisesti tullut vastaan liikenteessä. Yleensä joku "amisauto" ollut valojen "alustana".

Aikaisemmin ainakin oli sääntönä, ettei auton katolle saanut laittaa lisävaloja tieliikenteessä muuta kuin etuakselin etupuolelle. Eli käytännössä oli sallittu vain kuorma-autoissa ja osassa pakettiautoista.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Eiköhän siitä ole jo vuoskymmen kun muuteltiin, referenssit nousi, parillisuusmääre poistui jne. Muistaakseni Jeep Cherokee (KJ) oli yhdellä varustetasollaan pioneeri, oli tehdasasenteiset lisäpitkät kattokaiteiden alkupäässä koteloituna eli siitä on kyllä tovi kun Cherokeestä puhutaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
Missä välissä on sallittu henkilöautoon asentaa auton katolle kattotelineen tiimoille led-pitkiä lisävaloja tai huomiovaloja?

Noita on satunnaisesti tullut vastaan liikenteessä. Yleensä joku "amisauto" ollut valojen "alustana".

Aikaisemmin ainakin oli sääntönä, ettei auton katolle saanut laittaa lisävaloja tieliikenteessä muuta kuin etuakselin etupuolelle. Eli käytännössä oli sallittu vain kuorma-autoissa ja osassa pakettiautoista.
Eiköhän siitä ole jo vuoskymmen kun muuteltiin, referenssit nousi, parillisuusmääre poistui jne. Muistaakseni Jeep Cherokee (KJ) oli yhdellä varustetasollaan pioneeri, oli tehdasasenteiset lisäpitkät kattokaiteiden alkupäässä koteloituna eli siitä on kyllä tovi kun Cherokeestä puhutaan.
Laki taisi muuttua 2017 tai 2018, jolloin luovuttiin mm. parillisesta määrästä ja annettiin mahdollisuus asentaa lisävalo myös katolle.

Oikein tehtynä en näe ongelmaa katolle asentamisessa, mutta dorkan näköistähän se on.

Ja se ei saa aiheuttaa häikäisyä kuljettajan näkökenttään, mitä ei nähtävästi valvota millään tasolla sillä ainakin noissa bensalenkkareiden tapauksissa näkee kilometrin päähän että koko auton konepelti loistaa kun sen katolle asennetun pitkän laittaa päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Missä välissä on sallittu henkilöautoon asentaa auton katolle kattotelineen tiimoille led-pitkiä lisävaloja tai huomiovaloja?

Noita on satunnaisesti tullut vastaan liikenteessä. Yleensä joku "amisauto" ollut valojen "alustana".

Aikaisemmin ainakin oli sääntönä, ettei auton katolle saanut laittaa lisävaloja tieliikenteessä muuta kuin etuakselin etupuolelle. Eli käytännössä oli sallittu vain kuorma-autoissa ja osassa pakettiautoista.
Se on muuttunut iät ajat sitten niin ettei ole mikään pakko olla etuakselin etupuolella. Tai parillista määrää.
 
Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
13
Missä kannattaisi käydä asentamassa lisävalot HKI/ESPOO suunnalla? Kokemuksia oteaan vastaan myös muista PKI-seudulla olevista paikoista
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Aika hyvä paikka hoitaa asennuksia. Neljät valot ja parit Webaston korjailut tullu teetettyä.

 
Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
13
Mitä suosittelisitte lisävaloiksi maasturiin, pyöreitä n. 18cm valoja olen lähinnä katsellut. Lämmitys olisi hyvä olla ja sisällä kytkimet (saa tarvittaessa lisävalot pois toiminnasta ja samoin lämmityksen, eli kaksi nappia?). Mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon? Referenssiluku autossa on yht. 40. Tämmöistä ajatellut:
Lisävalo Purelux Heat 7200 - Pyöreä / 18 cm / 135W / Ref. 25
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369

Vanhat kunnon ämpärit, 9" pitää käydä noutamassa liikkeestä jos sen haluaa.

Yhdellä tai ilman kytkintä pärjäis näillä, riippuu siitä haluaako ajaa ilman lisävaloja pitkät päällä, itse en ole keksinyt syytä sille. Millaiseen autoon tulisi, onko halogeeni, ksenon vai led valot itsessään?

e: näis olikin iso ref 37,5. Kyllä nuo valitsemasi vaikuttavat fiksulta parilta.
 
Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
13
Mitä suosittelisitte lisävaloiksi maasturiin, pyöreitä n. 18cm valoja olen lähinnä katsellut. Lämmitys olisi hyvä olla ja sisällä kytkimet (saa tarvittaessa lisävalot pois toiminnasta ja samoin lämmityksen, eli kaksi nappia?). Mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon? Referenssiluku autossa on yht. 40. Tämmöistä ajatellut:
Lisävalo Purelux Heat 7200 - Pyöreä / 18 cm / 135W / Ref. 25
Entäs Optibeam SE7EN Led, kumpi olisi parempi? Toisessa on lämmitys
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 478
Viestejä
4 163 584
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom