Linux rikkoi ensimmäistä kertaa historiassa 3 % markkinaosuuden työpöydällä

j7u

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
309
Kyllähän minä yritin, kun uuden koneen ostin, pitää sen windows 11 siinä. Alkoi viikossa sellainen vi....tus, että oli vaan pakko ajaa linuxilla yli. Toki Linukkaankin saa noita välkkyviä ja ärsyttäviä vaihtoehtoja työpöydälle mutta KUN saa valita niin mieluummin ei.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Aika monella on käytössä vaan yksi. Ei se ole keneltäkään pois, jos joku harrastelija tekee vielä yhden lisää. Se että joku on joskus koodannut jotain ei tarkoita että sitä on pakko käyttää. Osahan noista on suoraan 80-luvulta ja vaikea uskoa, että monikaan niitä enää käyttää epäironisesti, mutta joku koodinikkari on halunnut pitää koodikannan kuitenkin toimintakuntoisena.

Kokonaisia työpöytäympäristöjä ei taida ihan niin montaa olla käytössä. Aika paljon on kyse ikkunamanagereista X:n päällä. Windowsille on niitä ihan vastaavasti. Eri ikkunamanagerien erot ovat visuaalisesti samaa luokkaa kuin eri teemat + ikkunoiden asettelumanagerit Windowsilla.

Tässähän on taustalla se, että käyttistä ei ole sidottu työpöytäympäristöön ja myös ohjelmat ovat irti työpöydän toteutuksesta niin, että työpöytää voi vaihtaa. Samat ohjelmathan monesti toimivat Macilla ja Windowsilla myös. Moni asia mitä sanot Linuxista pätee BSD-variantteihin myös.
Millään tavalla ei ollut tarkoitus kritisoida. Se vain, että harmiteltiin, että Windowseja on 3 (2 tuettua), kun Linuxilla on yli 600 aktiivista distroa ja yli 30 työpöytäympäristöä. En millään tavalla puolusta tai hauku kumpaakaan, itse olen töissä ja kotona molempien sekakäyttäjä ja olen hyvilläni, että eri käyttötarkoituksiin on eri vaihtoehdot. Lähinnä vain sitä, että jos tuota kehitystyötä sais Linuxin puolella jotenkin paremmin keskitettyä niin missä oltaisiin muutamassa vuodessa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Kyllä mä niin harkitsisin tuota windowsia vielä, mutta kun on 20+ vuotta jo käyttäny Susea, niin ei se windows oikein taivu mun työpöytäkäyttikseksi, kun siihen ei saa kaikkia Linuxohjelmia..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 879
Viestejä
4 212 111
Jäsenet
70 970
Uusin jäsen
3lias5itkia

Hinta.fi

Ylös Bottom