Moro!
Mulla on ollu tässä viime ajat vähä vi*****isempi ongelma. Entiiä osaanko avata sitä sillee, että joku ymmärtäis,, mutta katotaan.
Eli käytän DE:nä KDE plasmaa. Se on kiva ja toimii (ei ilmeisestikkää toimi

). Noh, tossa pari viikkoo sitte käytettyäni sen aikasta endeavourOS asennusta putkee noin 3kk, nii yhtäkkii koneen uudellee käynnistyksen jälkee näytöt sekos ihmeellisesti.
Eli käytännössä tilanne oli/on se, että mulla toimi ainooastaan 2. näyttö, ja siitäkin näky noin 2/3. Alhaalla oli pelkkää mustaaa. Tästä johtuen jos halusin esim asetuksii mennä näyttöjä säätämään, niin klikkaukset ei aktivoitunu, kun hiiren vei sen asetuksen kohdallem vaan hiirellä sai vähä ettii sitä oikeeta paikkaa missä se nappi oikeesti oli, vaikka visuaalisesti se oli si taas eri paikassa.
Tää sama ongelma on sit seurannu mua uudelleenasennuksesta toiseen (EndeavourOS ja kertaalleen iha vanilla arch). Ongelmaan ei siis auta se, että meen niitä näytön asetuksii säätää. Kuvaa en saa 1. näyttöö, ellen vetäse piuhaa irti 2. näytöstä. Yritän tässä nyt miettiä, että miten toho lähtis hakee ratkasuu/mikä mulla on hajalla ku ei vaa KDE oo toiminu

Kuiteki ennen sitä ilma ongelmia 3kk oli pystyssä (saavutus meikäläiseltä...sen verra alottelija oon Linuxin kanssa).
Mul on i7 6700k cpu, 16gb ramii ja GTX 1660ti koneessa. Näyttöinä
Asus 27" TUF Gaming VG27AQ sekä joku AOC:n perus full hd.