Sai noita windowsissakin tehtyä, omilla ikoneillakin. Tosin silloin kun jotain itse kehittelin niin ei ollut kyllä helpoimmasta päästä tuo toteutus, olikohan että piti rekisteriin jotain purkata tms.Voi olla. Se oli vain vitsi, itse kun en oikein voi tehdä mitään arviointia kun tietotaito ei systemd:stä ja muista Poetteringin tekeleistä ole hääviä. Olen vain törmännyt aika usein Poetteringia ja hänen tekeleitä halventavaan kommentointiin kun olen linuxasioita/uutisia lueskellut.
Sas muuta.Pitää nyt vielä testata, että ymmärsin oikein ja saan toimimaan kaikki. Toisaalta vähän harmittaa kun olen niin tykästynyt (skriptien) koodaukseen. Jotkut asiat on aika hankalia ja vaatii opettelua jonnin verran mutta sitten joskus on tosiaan näitä "näin helposti vaan?"-juttuja, esim. viime aikoina tein Nemon hiiren oikean napin kontekstivalikkoon omia toimintoja (Nemo Actions) ja niihin sai myös valita kivat ikonitkin, ja kaikki tämä onnistui tekstitiedostolla johon piti lisätä vain muutamia rivejä juttuja. Muistan, että windowsissa tuota ei pystynyt tekemään edes millään 3:n osapuolen softallakaan, en ainakaan itse sellaista ikinä löytänyt.
Ja täytyy sanoa että systemd on ihan mukava kun siihen on tottunut. Aiemmin olin vannoutunut sysv-mies mutta jossain vaiheessa vaan oli luovutettava ja täytyy sanoa että se kannatti. Ja nyt kun tuli vielä tuo timer-juttu ilmi niin ei enää tarvitse itsekään kaikkea croniin tuupata, helpottaa taas paria juttua ihan pirusti.