Täällä Linux Mint Cinnamon 20.3 (ensiasennus taisi olla 20.0), rautana peliläppäri jossa Nvidian RTX2060. Ihan tyytyväinen olen, paitsi Nvidian linux ajureiden laatuun. Käsittääkseni kuitenkin jos haluaa nitistää viimeiset tehotipat raudasta peleihin niin dual-boottiin winkkari. Olen muutamaa peliä pelannut linux-puolella (lähinnä 3rd person point&click seikkailut + yksi kevyt FPS) ja vaativammat pelit on pyörinyt dual bootin win10:ssä josta olen kiristänyt kaikki turhat pois (esim. virustorjunta pois kokonaan). Hibernate-toiminto linuxin puolella on toiminut lähes täydellisesti (ainahan joskus on jotain snägää kaikessa, suurin syypää Nvidian ajuri tässäkin asiassa, mutta jos löytää hyvän version niin ei ole ongelmia) joten boottaus winkkariin ja takaisin on nopea toimenpide nvme-levyn kanssa.
Linux Mintin Update Managerin kerneleiden hallinnointi:
Toki ei varmaan ole taattua, että 100% toimii uudetkin kernelit, mutta aina voi koittaa.
Lisäksi Mintistä on "Edge"-versio.
Linux Mintin Update Managerin kerneleiden hallinnointi:
Toki ei varmaan ole taattua, että 100% toimii uudetkin kernelit, mutta aina voi koittaa.
Lisäksi Mintistä on "Edge"-versio.
This image ships with newer components to be able to support the most modern hardware chipsets and devices.