Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin tänään gigantissa ostoksilla ja otin samalla siirron Elisalta DNA:lle ja sain muutaman kympin ostosten loppusummasta pois. Määräaikainen tuo DNA:n soppari, myyjä sanoi ettei hän voi minua estää winback-tarjousta hyväksymästä jos sellainen tulee. Onko tuo oikeasti vielä mahdollista perua ja/tai ottaa winback-tarjous vastaan ilman lisämaksuja, vai kärsinkö nyt vuoden DNA:n asiakkaalla?
 
Kävin tänään gigantissa ostoksilla ja otin samalla siirron Elisalta DNA:lle ja sain muutaman kympin ostosten loppusummasta pois. Määräaikainen tuo DNA:n soppari, myyjä sanoi ettei hän voi minua estää winback-tarjousta hyväksymästä jos sellainen tulee. Onko tuo oikeasti vielä mahdollista perua ja/tai ottaa winback-tarjous vastaan ilman lisämaksuja, vai kärsinkö nyt vuoden DNA:n asiakkaalla?
Kyllä sä winbackin saat ottaa tuohon, jos ja kun sellainen tulee.
 
Ei onnistunut siirto täällä kun chättäilin tänä aamuna.


Jos kumminkin netin haluaa niin Telian 50M jos et ulkomailla tarvitse yhteyksiä.

Globetel on kyllä halvempi.

Sai ainakin vielä talvella soittamalla myös numeronsiirron tehtyä tuohon.

Tätä nyt käyttäneenä toimii erinomaisesti.


Aamulla chatissa kyselin kuvanmukaisen tarjouksen perään, että onnistuuko numeronsiirto Elisalta. Ei onnistunut. Illalla uusi yritys ja ilman ongelmia pistettiin numero Elisalta siirtoon ja Tabletti tilaukseen 👍

(Samsung Galaxy Tab A9+ 5G sekä 50M kotimaan netti 24kk / 15€kk)

1000039865.png
 
Kiitoksena asiakkuudesta saisi Elisalta 10M Huoleton liittymän hintaan 18,99e/kk. Ohhoi! Ei jatkoon.

Pistin siirron Moin yritysliittymäksi jotain saa vielä noin 9.40 euroa/kk (7.50 + alv), että mahtaako mitenkää reagoida tälläiseen kuvioon. Piti jo aikaisemmin siirtää firman nimiin mutta kun oli halpoja kuukausia jäljellä niin jäi sitten siirtämättä.
 
Kyllä sä winbackin saat ottaa tuohon, jos ja kun sellainen tulee.
Tässä tapauksessa voinee kuitenkin huomioida sen, että suoraan tiskiltä ostettaessa ei ole kuluttajansuojalain etämyynnin tapaista suoraan laista johtuvaa 14 vrk:n peruuttamisoikeutta. Näin jos palveluntarjoajan sopimusehdoissa ei ole kuluttajalle annettu erillistä peruuttamisoikeutta, ei winbackin ottamalla pääse lähtökohtaisesti samalla eroon tiskiltä otetun määräaikaisen sopimuksen mukaisista maksuista, sillä määräaikaisella sopimuksella ei tällöin ole sanotunlaista vapaata peruutusoikeutta. Tällöinkin winbackin voinee toki ottaa, koska kuluttajalla on aina oikeus siirtää liittymä toiselle operaattorille, mutta jos määräaikaisella liittymällä ei ole peruuttamisoikeutta, tulisi käytännössä maksamaan kahdelle eri operaattorille yhdestä liittymästä määräaikaisen sopimuksen sopimuskauden loppuun asti.

Ks. KSL 6:14 (peruuttamisoikeudesta koti- ja etämyynnissä, joka ei koske suoraan tiskiltä ostamista) ja esim. KKV: Operaattorin vaihtaminen ja numeronsiirto
 
Tässä tapauksessa voinee kuitenkin huomioida sen, että suoraan tiskiltä ostettaessa ei ole kuluttajansuojalain etämyynnin tapaista suoraan laista johtuvaa 14 vrk:n peruuttamisoikeutta. Näin jos palveluntarjoajan sopimusehdoissa ei ole kuluttajalle annettu erillistä peruuttamisoikeutta, ei winbackin ottamalla pääse lähtökohtaisesti samalla eroon tiskiltä otetun määräaikaisen sopimuksen mukaisista maksuista, sillä määräaikaisella sopimuksella ei tällöin ole sanotunlaista vapaata peruutusoikeutta. Tällöinkin winbackin voinee toki ottaa, koska kuluttajalla on aina oikeus siirtää liittymä toiselle operaattorille, mutta jos määräaikaisella liittymällä ei ole peruuttamisoikeutta, tulisi käytännössä maksamaan kahdelle eri operaattorille yhdestä liittymästä määräaikaisen sopimuksen sopimuskauden loppuun asti.

Ks. KSL 6:14 (peruuttamisoikeudesta koti- ja etämyynnissä, joka ei koske suoraan tiskiltä ostamista) ja esim. KKV: Operaattorin vaihtaminen ja numeronsiirto
Tämä on ihan puppua. Jos liittymä ei ole kerennyt aueta uudelle operaatorille, niin silloin uudella operaattorilla ei ole oikeutta laskuttaa mitään.

Niin kuin tuossa laittamassasi linkissäkin lukee:
Numeronsiirtoprosessin aikana voit saada nykyiseltä operaattoriltasi uuden liittymätarjouksen (nk. win back -tarjouksen), johon tarttumalla pysyisit nykyisen operaattorisi asiakkaana. Jos pidät nykyisen operaattorisi tarjousta parempana kuin uuden operaattorin tarjousta, voit halutessasi tarttua siihen ja numeronsiirtoprosessi peruuntuu. Uudella operaattorilla on oikeus laskuttaa sinua puhelinliittymästä vasta sen jälkeen, kun numero on siirtynyt ja vain, jos numeronsiirto toteutuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Tämä on ihan puppua. Jos liittymä ei ole kerennyt aueta uudelle operaatorille, niin silloin uudella operaattorilla ei ole oikeutta laskuttaa mitään.

Niin kuin tuossa laittamassasi linkissäkin lukee:
Tämä tosiaan eri säännös kuin etämyynnin peruutusoikeus. Tämä on säädetty laissa sähköisen viestinnän palveluista (109 §).
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Tämä on ihan puppua. Jos liittymä ei ole kerennyt aueta uudelle operaatorille, niin silloin uudella operaattorilla ei ole oikeutta laskuttaa mitään.

Niin kuin tuossa laittamassasi linkissäkin lukee:
Kävi ajatuskatkos sikäli, että ajattelin winbackia edeltävän liittymän siirtyminen, mutta näin päin se ei tosiaan tavallisesti mene. Liittymän siirryttyä tehtävän tarjouksen osalta sanottu ei sitten olisikaan puppua.
 
Tiistaina siirtyy numero Elisalta Moille. Ei ole kuulunut mitään Elisalta, mutta onhan tässä vielä useampi päivä aikaa... :cigar2:
 
Moista puheen ollen: onko lähiaikoina kukaan käynyt Moin pisteellä vaihtamassa Elisalta pois? Mietin että käynkö Oulun pisteellä Limingantullin Prismassa kyselemässä tarjousta vai vaihdanko suoraan Moin sovelluksella.
 
Maanantaina siirtymässä Elisalta Moille ja nyt kilahti eka tarjous, rajaton 200m 18.99e/kk +50e k-ryhmän lahjakortti, määräaikaisuudesta ei mainintaa. Tuo kuulostaa jo sellaiselta jota lähdin hakemaankin, mutta kannattaisiko silti vielä vedättää pidemmälle ja odottaa parempaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 043
Viestejä
4 798 950
Jäsenet
77 873
Uusin jäsen
Jorginho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom