Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä siirtyi tänään Telialta Elisalle. Telia ei antanut minkäänlaista winback-tarjousta. Kerran tuli jokin viesti, missä harmiteltiin lähtöä ja tarjottiin keskittäjän etuja.

Liekö syynä se, että olen jo pari lahjakorttia saanut Telialta tänä vuonna ja hinta oli 17,99€/kk. Ei taida olla parempaa tarjolla.

Tuolla olis 17.99€ 100mbps + lidlin korttia
 
Täältä löytyy kolme samanlaista liittymää Telialta ja on aika raju muutos hintaan jos ei saa mitään järkevää tarjousta.

Liittymät ovat toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia 18,21 €/kk 11.10.2025 asti, jonka jälkeen 27,23 €/kk.

Telialta eilen tulleessa sähköpostiviestissä puhutaan, että liittymän muutokset tulevat voimaan (uusi hinta on 28,99€/kk) vasta sopimuksen päättymisen jälkeen jos on määräaikainen tai edullisempi etuhinta.

Mitä tiedän, ettei sopimusmuutokset koske minua heinäkuun alusta alkaen, kun Telian sivuilla lukee, että liittymäni ovat "toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia" vai joutuuko tässä nyt chattailemaan tai soittelemaan Telialle?

telia.PNG
Numeroa muualle ja winbackinä käyt nakutteleen tuolta? Erikoisetu sinulle | Telia
 
Ostin Telian liikkeestä liittymän 12 kk määräaikaisuudella ja avausmaksulla, mikä oli vähän hölmö temppu. Numero siirtyisi 19.5.2025. Nykyinen operaattori Elisa tarjoaa winbackina 70 euron lahjakorttia, joka houkuttelee. Voinko vielä huoletta tarttua Elisan tarjoukseen vai pitäisikö siitä maksaa Telialle vuoden maksut?
 
Ostin Telian liikkeestä liittymän 12 kk määräaikaisuudella ja avausmaksulla, mikä oli vähän hölmö temppu. Numero siirtyisi 19.5.2025. Nykyinen operaattori Elisa tarjoaa winbackina 70 euron lahjakorttia, joka houkuttelee. Voinko vielä huoletta tarttua Elisan tarjoukseen vai pitäisikö siitä maksaa Telialle vuoden maksut?
Jos yhteys ei ole ollut käytettävissä, kuluttajalta ei saa periä maksua.
 
Ostin Telian liikkeestä liittymän 12 kk määräaikaisuudella ja avausmaksulla, mikä oli vähän hölmö temppu. Numero siirtyisi 19.5.2025. Nykyinen operaattori Elisa tarjoaa winbackina 70 euron lahjakorttia, joka houkuttelee. Voinko vielä huoletta tarttua Elisan tarjoukseen vai pitäisikö siitä maksaa Telialle vuoden maksut?
Jos yhteys ei ole ollut käytettävissä, kuluttajalta ei saa periä maksua.
Tiedoksi muillekin asiaa pohtiville, että sain Telian asiakaspalvelusta kirjallisen vahvistuksen: irtisanomismaksua ei tule maksettavaksi, jos numeronsiirron peruu win back -tarjouksen ottamalla. Eli mitään kustannuksia ei siis pitäisi tulla.
 
Tiedoksi muillekin asiaa pohtiville, että sain Telian asiakaspalvelusta kirjallisen vahvistuksen: irtisanomismaksua ei tule maksettavaksi, jos numeronsiirron peruu win back -tarjouksen ottamalla. Eli mitään kustannuksia ei siis pitäisi tulla.
14pvä peruutusaika on kysymättäkin
 
Hmm en ole kyl tietoinen etteikö 14pvä palautusaika koskisi tuotakin, kuin muissakin ostoksissa. Tarviikin vilkaista.
Mitä tarkoitat? 14 päivän peruutusoikeus koskee etämyyntiä yleisellä tasolla. Kaikki muu on peruuttamatonta. Erikseen on sitten vapaaehtoisia goodwillejä kuten Verkkiksen vapaaehtoinen 30 päivän peruutusoikeus tms.
 
Täältä löytyy kolme samanlaista liittymää Telialta ja on aika raju muutos hintaan jos ei saa mitään järkevää tarjousta.

Liittymät ovat toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia 18,21 €/kk 11.10.2025 asti, jonka jälkeen 27,23 €/kk.

Telialta eilen tulleessa sähköpostiviestissä puhutaan, että liittymän muutokset tulevat voimaan (uusi hinta on 28,99€/kk) vasta sopimuksen päättymisen jälkeen jos on määräaikainen tai edullisempi etuhinta.

Mitä tiedän, ettei sopimusmuutokset koske minua heinäkuun alusta alkaen, kun Telian sivuilla lukee, että liittymäni ovat "toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia" vai joutuuko tässä nyt chattailemaan tai soittelemaan Telialle?

telia.PNG
Aika kallis hinta myös tuo 18.21€/kk 20M liittymästä.
 
Viimeksi muokattu:
Täältä löytyy kolme samanlaista liittymää Telialta ja on aika raju muutos hintaan jos ei saa mitään järkevää tarjousta.

Liittymät ovat toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia 18,21 €/kk 11.10.2025 asti, jonka jälkeen 27,23 €/kk.

Telialta eilen tulleessa sähköpostiviestissä puhutaan, että liittymän muutokset tulevat voimaan (uusi hinta on 28,99€/kk) vasta sopimuksen päättymisen jälkeen jos on määräaikainen tai edullisempi etuhinta.

Mitä tiedän, ettei sopimusmuutokset koske minua heinäkuun alusta alkaen, kun Telian sivuilla lukee, että liittymäni ovat "toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia" vai joutuuko tässä nyt chattailemaan tai soittelemaan Telialle?

telia.PNG
Itellä ollut sama liittymä määräaikaisena 14,99€/kk + särkänniemireissu (15,17 alv muutoksen jälkeen) ja tuli sama viesti.

Toki kaksi kuukautta sitten tuli tällainen viesti:

Nimetön.jpg


Päättäisivät mitä hintaa haluavat tarjota :) Tulee toki vaihdettua Moille ja Elisalle sitten joskus, Telian kuuluvuus hieman kehno paikoitellen.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole ollut kovin herkkua viimeaikoina liittymän päivitys. Elisan myyjä sai houkuteltua vaihtamaan nykyisen Telian liittymäni elisalle. Sovittiin että liittymä astuu voimaan loppukesästä kun nykyisen liittymän tarjoushinta loppuu. Myyjä sanoi että saattaa jo tulevina viikkoina tulla viestejä että liittymä aukeaa "huomenna", mutta kuulema ei tarvitse välittää kun hän on "manuaalisesti" laittanut liittymän aukeamaan vasta loppukesästä. Ihmettelin kun alkoi telialta jo seuraavina päivinä tulemaan vastatarjouksia joihin en heti reagoinut. Sitten tulikin viesti että elisan liittymäsi aukeaa huomenna, jolloin päätin ottaa elisaan yhteyttä ja varmistaa asian. Chatissa asiakaspalvelija kertoi että kyllä liittymä on aukeamassa huomenna, eikä he edes pysty ajoittamaan liittymän aukeamista loppukesään (toisinsanoen elisan myyjä kusetti).

Otin sitten yhteyttä telian myyjään ja kysyin vastatarjouksen. Tarjosi nykyisen "yhteys mukaan kotimaa 50M" tilalle "Rajatonta 5G 300M" yhteyttä pari € kalliimmalla kuin nykyinen liittymäni, johon tartuin heti. Huomasin sopimuksen hyväksymisen jälkeen että kyseessä ei ollutkaan normaali "Rajaton 300M 5G" vaan "Yhteys mukaan 300M 5G", eli myi vain päivityksen nykyiselle liittymälle, jossa kaikki viestit ja puhelut maksaa. Tämä ei sinänsä vielä ollut ongelma kun kaikki puhelut ja viestit menee whatsapin kautta. Olin kysynyt vielä ennen sopimuksen hyväksymistä että pysyyhän nykyinen numeroni jatkossakin, johon vastattin että "kyllä". Vanha liittymä oli irtisanoutumassa huomenna ja ajattelin ottaa uuden liittymän käyttöön jo tänään. Ehdin ottaa sim kortin käteen kun huomasin mukana tulleessa paperissa lukevan ihan eri puhelinnumero kuin nykyinen numeroni (taas oli varsin kusetettu olo). Soittelin äsken telian aspaan ja peruin päivityksen. Täytyy varmaan pistää taas liittymä siirtymään toiselle operaattorille jotta saan tuon oikean "Rajaton 5G" liittymän lahjakortteineen erikoisetu hintaan telialta.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
 
Ei kait tuo yllätys ole että puuhelmipojat kusettaa tiskeillä. 14vrk:n peruutusoikeutta kannattaa käyttää joa on kusetettu. Seuraavan kerran kun ständin ohi kävelee, niin muistuttaa kusettajaa seurauksista.
 
Yhteys mukaan- nimiset liittymät on kertakäyttöisiä dataliittymiä. Ei saisi käyttää puhelimessa ja siksi Telian mielestä on ihan normaalia ja ehtojen mukaista, että uusi ja nopeampi dataliittymä on uudella numerolla.

Numero kuitenkin on siirrettävissä kilpailijalle.
 
Täytyisi ottaa kokonaan uusi liittymä lapselle, joka 9v eli ei vielä kovin kummoista käyttöä, varmaan dataa tarvii ja puheluita. Mikä paras?
Vai ottaako vaan netin kautta esim. Elisan jonkun perus 4G:n ja vähän myöhemmin winbäkkien kautta optimoi sitä.
 
Lapsenkin liittymää - tai itse asiassa nimenomaan alakoululaisen liittymää varten - voisi ensin kokeilla prepaid-liittymän kanssa miten puhelut kuuluvat niillä alueilla joilla hän yleensä liikkuu. Luonnollisesti jos perheellä on jo vaikkapa juuri mainitswemasi Elisan liittymiä niin on vaivatonta jos uuden liittymänkin saa samalle laskulle.
 
Kyyyyllä tätäkin lankaa lukiessa täytyy vaan sanoa, että persiistä on koko operaattoreiden toiminta. Ihme vedätystä ja suoranaista kus€tusta suorastaan!

Ja itsehän läksin vuosien ja vuosien jälkeen Telialta sen jälkeen, kun muka 4G- liittymiä ei enää myyty vaan väkisin olisivat vaihtaneet kalliiseen 5G:n jota en tarvitse... Noh, pitiväthän sitten tunkkinsa :p
 
Viimeksi muokattu:
Kyyyyllä tätäkin lankaa lukiessa täytyy vaan sanoa, että persiistä on koko operaattoreiden toiminta. Ihme vedätystä ja suoranaista kus€tusta suorastaan!

Ja itsehän läksin vuosien ja vuosien jälkeen Telialta sen jälkeen, kun muka 4G- liitymiä ei enää myyty vaan väkisin olisivat vaihtaneet kalliiseen 5G:n jota en tarvitse... Noh, pitiväthän sitten tunkkinsa :p
eivät osanneet telialla kertoa taloyhtiöliittymästäkään jonka myyneet, joka tääl käytössä, että mistä rööristä se tulee. Tai kuinka nopea on nettikotiinXL-liittymä tähän osoitteeseen heidän myymänä... jos ottaisin muuta kuin taloyhtiöliittymän, koska se rajattu 100M. Yritin kysellä onko se 200 300 500m vai mitä, ni sen nopeus on kuulemma XL täh töh tik tok jep jep

sit samal miettii et vuosi 2000+25 tosijjaa :geek: degeneraattiaspa
 
Täytyisi ottaa kokonaan uusi liittymä lapselle, joka 9v eli ei vielä kovin kummoista käyttöä, varmaan dataa tarvii ja puheluita. Mikä paras?
Vai ottaako vaan netin kautta esim. Elisan jonkun perus 4G:n ja vähän myöhemmin winbäkkien kautta optimoi sitä.
Jos hidas netti ei haittaa, niin laitenetti. Eli joko
  • Telia Yhteys mukaan laitteeseen, 8,99€/kk + puhelut 0,091 €/min
  • Elisa Laitenetti S, 5,29 €/kk + puhelut 0,142 €/min
Kahdella lapsista on Elisan Laitenetti ja puhelinlasku molemmista oli yhteensä 12,41 euroa.
 
Täytyisi ottaa kokonaan uusi liittymä lapselle, joka 9v eli ei vielä kovin kummoista käyttöä, varmaan dataa tarvii ja puheluita. Mikä paras?
Vai ottaako vaan netin kautta esim. Elisan jonkun perus 4G:n ja vähän myöhemmin winbäkkien kautta optimoi sitä.
Meillä lapsella Moi laitenetti 4e/kk, ei pysty soittamaan normaaleita puheluita mutta vastaanottamaan kyllä. Mutta whatsapilla toimii tietenkin kaikki.
 
Täytyisi ottaa kokonaan uusi liittymä lapselle, joka 9v eli ei vielä kovin kummoista käyttöä, varmaan dataa tarvii ja puheluita. Mikä paras?
Vai ottaako vaan netin kautta esim. Elisan jonkun perus 4G:n ja vähän myöhemmin winbäkkien kautta optimoi sitä.

Kelloliittymä:



Hinta 12 euroa kuussa. Sisältää rajattomasti kotimaan puheluita normihintaisiin numeroihin ja ja sitten netin rajattoman käytön. Toisella 5 ja 10 Mbit/s nopeudella.
 
Ei oo kummoisia tarjouksia telialta saanut moin asiakkaana, lähinnä 4G 100M tarjoavat hintaan 18,99e/kk ja 30e lahjakorttia telialle
 
Kelloliittymä:



Hinta 12 euroa kuussa. Sisältää rajattomasti kotimaan puheluita normihintaisiin numeroihin ja ja sitten netin rajattoman käytön. Toisella 5 ja 10 Mbit/s nopeudella.
Okei, toimiiko nämä kelloliittymät siis puhelimissakin normaaliin tapaan?
 
Otin Telialta 6 liittymää. Lupasivat Lidlin lahjakortteja 300 euron edestä. 30 euron edestä tuli. Soitellut parin viikon tai kuukauden välein ja kysellyt lahjakorttien perään.
Pahoittelevat asiaa ja lupaavat selvittää sen ja palata asiaan eli soittaa minulle. Kertaakaan ei soittoa ole Telialta tullut.
Soitin taas tänään Telialle ja sieltä vastannut henkilö sanoi että asiat on kirjattu niin sekavasti ettei niistä saa selvää.
Ihmettelin tuota ja sitä ettei asiakkaalla ole vaikutusmahdollisuuksia vaikuttaa heidän toimintaansa. Olen sanonut jo monta kertaa että hehän nauhoittavat puhelut.
Kuunnelkaa nauhoitukset ja lähettäkää puuttuvat lahjakortit. Sanoi että kiireitä jne. jne. Hermo meni ja poikkaisin puhelun.
Miten tällaisessa tilanteessa tulisi kuluttajan toimia?
 
Vuodenvaihteessa piti tulla minullekin Lidl lahjakortti, otin yhteyttä Chat kautta ja sieltä ohjeistivat käyttämään heidän yhteydenottopyyntö lomaketta.

Tuosta meni reilu viikko, niin kolahti luukusta kirje, jossa lahjakortti, osoite oli käsin kirjoitettu.
Ehkä kokeilla tuolta, jos sieltä kautta saisi vielä hoidettua...
 
Gigantti lähdössä mukaan operaattoribisnekseen eli saatamme saada Moille kilpailijan:

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on myöntänyt teleyritystunnisteen Giga Mobiili Oy:lle. Uuden operaattorin takana on Gigantti.

Suomen Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström vahvistaa Iltalehdelle Gigantin loikkaavan operaattoribisnekseen.


– Olemme tosiaan perustaneet alkuvuoden aikana uuden yrityksen, Giga Mobiilin, tutkiaksemme mahdollisuuksia laajentaa palvelutarjontaamme, Sandström sanoo.

– Giga Mobiili Oy on oma itsenäinen osakeyhtiönsä ja sille tullaan palkkaamaan oma toimiva johtonsa, Sandström sanoo.


Vielä ei tietoa, kenen verkossa tämä virtuaalioperaattori tulee toimimaan.
 
Okei, toimiiko nämä kelloliittymät siis puhelimissakin normaaliin tapaan?

Toimii ihan normaalisti puhelimessa ilman ongelmia. Nopeus on netillä DNA kelloliittymässä 5 megaa lataus ja 1 mega lähetys. Se kuitenkin riittää erinomaisen hyvin varsinkin 9-vuotiaalle lapselle. Pyörii hyvin Yle Areena ja Netflix ja YouTube 720p teräväpiirron osalta ja Whatsappit yms. toimii. WhatsAppissa myös videopuheluiden soitto onnistuu tyydyttävällä kuvanlaadulla lähtevän puhelun osalta.

Läheisillä ollutkin noita puhelimessa viime kesästä. Itselläkin oli, mutta vaihdoin siihen Elisan 7 euroa kuussa maksavaan 24 kuukauden hinnalla ja 100 megan netillä. Sitä ei enää saa millään sillä hinnalla. Eli ei vaihtoehto nyt.
 
Gigantin normaalitoiminta on jo lähellä kusetusta aika-ajoin, että hyvin sopii liittymäbisnekseen myös. Olisko Telia luontainen kumppani?
 
Kirjallinen reklamaatio ja vaadit siihen vastausta 14 vrk sisällä.
En tiedä, ovatko asiat yhtään muuttuneet, mutta pari vuotta sitten, kun olisin halunnut reklamoida Telian virhelaskutuksesta, ei heidän sivuiltaan löytynyt sen paremmin sähkö- kuin paperipostiosoitetta, johon olisi voinut reklamoida. Chatissa sitten kyselin, muttei sieltäkään annettu osoitetta, kehotettiin vain selittämään asia siinä keskustelussa.

Asia sitten selvisi sillä chatilla, että sikäli ok kokemus. Mutta periaatteessa vähän ankeaa, jos chattia virallisemman tuntuinen kirjallinen reklamointi ei ole mahdollista.
 
En tiedä, ovatko asiat yhtään muuttuneet, mutta pari vuotta sitten, kun olisin halunnut reklamoida Telian virhelaskutuksesta, ei heidän sivuiltaan löytynyt sen paremmin sähkö- kuin paperipostiosoitetta, johon olisi voinut reklamoida. Chatissa sitten kyselin, muttei sieltäkään annettu osoitetta, kehotettiin vain selittämään asia siinä keskustelussa.

Asia sitten selvisi sillä chatilla, että sikäli ok kokemus. Mutta periaatteessa vähän ankeaa, jos chattia virallisemman tuntuinen kirjallinen reklamointi ei ole mahdollista.


Telia Finland Oyj
Pasilan asema-aukio 1
00520 Helsinki

Tai

Telia Finland Oyj
PL 106
00051 TELIA

Luultavasti melkoiset kustannukset tulee Telialle, kun tuonne pistää paperista reklamaatiota iteljoonin kuskaamana menemään.
 
Meinasin vaihtaa Moille ennen vuoden vaihdetta ja jäin sitten kuitenkin Elisalle winback tarjouksen turvin (edullinen hinta + mojova lahjakortti). Onko kukaan kokeillut, että millä aikavälillä tämän kikkailun voisi toisintaa? Liittymä siis luokkaa voimassa toistaiseksi.
 
Meinasin vaihtaa Moille ennen vuoden vaihdetta ja jäin sitten kuitenkin Elisalle winback tarjouksen turvin (edullinen hinta + mojova lahjakortti). Onko kukaan kokeillut, että millä aikavälillä tämän kikkailun voisi toisintaa? Liittymä siis luokkaa voimassa toistaiseksi.
Jos siis lahjakortit kiinnostaa, niin ainakin viime vuonna sain usean lahjakortin.
 
Jahas. Gigantti puskee operaattori markkinoille Giga Mobiili nimellä. saapa nähdä vaikuttaako hintoihin millään tavalla.
 
Ruotsin Gigantti näyttäisi myyvän vain "oikeita" operaattoreita, joten ei voi päätellä mahdollista verkkoa sitä kautta.

Toivottavasti toisivat jotain erilaista. Vaikka mahdollisuus ostaa dataa määrällisenä pakettina ajallisen sijaan. Mutta saattaahan tuosta tulla vain liittymän ja osamaksupuhelimen paketointi.
 
Eiköhä tule olemaan kuin Moi, eli valtavirrasta poikeavilla paketeilla haalitaan asiakkaita ja kun tilanne stabiloituu niin joku isoista operaattoreista ostavat firman pois
 
Kirjoittelin tuonne Telian foorumille saamatta jääneistä lahjakorteistani. Siellä joku Telialta vastaa että on harvinaista saada 300 euron lahjakortti.
On näköjään harvinaista, enhän minäkään ole saanut vaikka niin luvattiin. Eikö Telia nauhoitakaan puheluita? Meinaa olla vähän loukkaavaa jo
tuo Telian toiminta.
 
Kirjoittelin tuonne Telian foorumille saamatta jääneistä lahjakorteistani. Siellä joku Telialta vastaa että on harvinaista saada 300 euron lahjakortti.
On näköjään harvinaista, enhän minäkään ole saanut vaikka niin luvattiin. Eikö Telia nauhoitakaan puheluita? Meinaa olla vähän loukkaavaa jo
tuo Telian toiminta.
Näytä niille tilausvahvistus, kai siinä on sovittu mitä on tilattu?
 
Kirjoittelin tuonne Telian foorumille saamatta jääneistä lahjakorteistani. Siellä joku Telialta vastaa että on harvinaista saada 300 euron lahjakortti.
On näköjään harvinaista, enhän minäkään ole saanut vaikka niin luvattiin. Eikö Telia nauhoitakaan puheluita? Meinaa olla vähän loukkaavaa jo
tuo Telian toiminta.
Ei ne mitään yhtä 300€ lahjakorttia anna vaan ne Lidlin kortit on joko 30€ tai 50€ mitä per liittymä on saatu eli jos olet väärin sinne kirjoittanut niin en yhtään ihmettele jos ihmettelevät. Ja tilausvahvistuksissa tuo ainakin itsellä oli mainittuna joka liittymän kohdalla erikseen mikä lahjakortti tulee.
 
Eiköhä tule olemaan kuin Moi, eli valtavirrasta poikeavilla paketeilla haalitaan asiakkaita ja kun tilanne stabiloituu niin joku isoista operaattoreista ostavat firman pois

Toistaalta jos Gigantti on vakavasti taustalla niin tavoitteena voi hyvinkin olla saada enemmän liittymien myyntiloista itselleen mitä liikkeissä tekevät. Toki tämä edellyttää, että saavat toiminnan voitolliseksi ennen kuin luovuttavat...
 
Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
 
Ruotsin Gigantti näyttäisi myyvän vain "oikeita" operaattoreita, joten ei voi päätellä mahdollista verkkoa sitä kautta.

Toivottavasti toisivat jotain erilaista. Vaikka mahdollisuus ostaa dataa määrällisenä pakettina ajallisen sijaan. Mutta saattaahan tuosta tulla vain liittymän ja osamaksupuhelimen paketointi.
DNA:n verkkoahan tuo tulee käyttämään, mikä on aika luonnollinen valinta, koska sekä Gigantin että DNA:n omistajat ovat norjalaisia. Hesarissa myös tuohon vahvistus.
Traficomin toisen viranomaisasiakirjan mukaan DNA on luovuttanut maaliskuussa Giga Mobiilille matkaviestinverkon numeroita.
 
Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
Jos vaikkapa soittelee tai jättää soittopyynnön operaattorille (esimerkiksi Telia ja DNA), _saattaa_ sitä kautta löytyä piironginlaatikosta joku suht' siedettäväkin, tai jopa yllättävän hyvä, ratkaisu, jota ei muutoin ole mitenkään näkyvissä. Ensin voi kysellä vaikka nimenomaan matkapuhelinliittymää (sehän sinällään ajaisi periaatteessa saman asian pääsääntöisesti), ja jos riittävän hyvää hintaa ei kuulu, niin sitten kysymys mobiililaajakaistasta.
 
Toistaalta jos Gigantti on vakavasti taustalla niin tavoitteena voi hyvinkin olla saada enemmän liittymien myyntiloista itselleen mitä liikkeissä tekevät. Toki tämä edellyttää, että saavat toiminnan voitolliseksi ennen kuin luovuttavat...
Vähän veikkailen että tässä tullaan ainakin osittain käyttämään taktiikkaa "osta puhelin Gigantista, saat semi-edullisen Giga-liittymän samalla, muussa tapauksessa hinta on korkeampi".
 
Tuntuu että Telia ei paljoa välitä vanhoista asiakkaista. Näitä täälläkin mainittuja tarjouksia ei vanha asiakas saa. Itseltä nyt lopettivat jo neljännen kerran liittymän joka itsellä on. Ja taas kerrran maksut nousisivat ja muuten huononisi. Kun soittelin heille niin tarjosivat 12kk määräaikaista sopimusta ja sanoivat että kaikki sopimukset heillä on nyt määräaikaisia (ei pysty lopettaman/vaihtamaan 12kk aikana). Luin sitten täältä näistä tarjouksista (ei mitään määräaikaa) ja ajattelin sitten vaihtaa moille (ei ollut vielä mennyt sitä kahta viikkoa puhelustani telialle). Vaihtoyrityksen jälkeen sain sopimuksen telialta ilman määräaikaa (vuosi 20M 17.99e/kk) mutta 30e lahjakorttia en saanut vaikka heillä vaihdon peruutuksesta kampanja? Toivottavasti moilta ei nyt sentään tule mitään maksua (telia peruuttaa nyt vaihdon pari paivää siitä kun otin liittymän).

Ja telian asiakaspalvelun mukaan nykyisissä 100M keskittäjille liittymissä ei ole mahdollista soittaa normipuheluita (olisin muuten ottanut sellaisen)? Meillä siis nyt vielä 4 telian liittymää (yksi vanha 100M keskittäjäliittymäkin jolla vielä voi soittaa mutta puhelut tietysti maksaa). Oli viideskin telian nettiliittymä joka nyt vaihdettiin muualle.
Saattaa olla että telia alkaa häipymään meidän perheestä kokonaan kun näiden vuoden tarjoushinnat loppuu (pitää seurata tarjouksia josko vaikka sieltä gigantista tulisi joku hyvä avajaistarjous). Tuntuu niin joltain huutokaupalta ja riipuu sitten asiakaspalvelijasta minkälaisen sopimiksen sitten lopulta saa.
 
Tuntuu että Telia ei paljoa välitä vanhoista asiakkaista. Näitä täälläkin mainittuja tarjouksia ei vanha asiakas saa. Itseltä nyt lopettivat jo neljännen kerran liittymän joka itsellä on. Ja taas kerrran maksut nousisivat ja muuten huononisi. Kun soittelin heille niin tarjosivat 12kk määräaikaista sopimusta ja sanoivat että kaikki sopimukset heillä on nyt määräaikaisia (ei pysty lopettaman/vaihtamaan 12kk aikana). Luin sitten täältä näistä tarjouksista (ei mitään määräaikaa) ja ajattelin sitten vaihtaa moille (ei ollut vielä mennyt sitä kahta viikkoa puhelustani telialle). Vaihtoyrityksen jälkeen sain sopimuksen telialta ilman määräaikaa (vuosi 20M 17.99e/kk) mutta 30e lahjakorttia en saanut vaikka heillä vaihdon peruutuksesta kampanja? Toivottavasti moilta ei nyt sentään tule mitään maksua (telia peruuttaa nyt vaihdon pari paivää siitä kun otin liittymän).

Ja telian asiakaspalvelun mukaan nykyisissä 100M keskittäjille liittymissä ei ole mahdollista soittaa normipuheluita (olisin muuten ottanut sellaisen)? Meillä siis nyt vielä 4 telian liittymää (yksi vanha 100M keskittäjäliittymäkin jolla vielä voi soittaa mutta puhelut tietysti maksaa). Oli viideskin telian nettiliittymä joka nyt vaihdettiin muualle.
Saattaa olla että telia alkaa häipymään meidän perheestä kokonaan kun näiden vuoden tarjoushinnat loppuu (pitää seurata tarjouksia josko vaikka sieltä gigantista tulisi joku hyvä avajaistarjous). Tuntuu niin joltain huutokaupalta ja riipuu sitten asiakaspalvelijasta minkälaisen sopimiksen sitten lopulta saa.
Täältä olisit saanut samaan hintaan 100megaisen liittymän ja 30€ lahjakortin Lidliin. Eikä Moilta tule mitään maksuja, jos liittymä ei sinne ole auennut.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
280 945
Viestejä
4 829 228
Jäsenet
78 186
Uusin jäsen
Andy7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom