Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin tuossa kaaren prisman moi pisteellä, sieltä löytyi valmis lappu missä tuo 9e 200M liittymätarjous Elisalaisille. Muutama minuutti meni niin sai simmin mukaan.

Oli aiemmin siis 13,90e Tarkka 100M elisalla. 8 päivää sanoi että menee siirrossa.
 
Jaahas Moille ei asiakkaat ja raha näköjään kelpaa, kun luottotiedoista kitistiin eikä liittymää irronnut. Onhan se toki loogista, että kun Elisalle maksaa pitkästi yli 30€/kk, niin Moille vaihtaessa numeronsiirrolla se 15-20€/kk katkaisisi kamelin selän. Ja vielä suoraveloituksella, mutta kun ei heille raha kelpaa niin ei toki väkisin.
 
Jaahas Moille ei asiakkaat ja raha näköjään kelpaa, kun luottotiedoista kitistiin eikä liittymää irronnut. Onhan se toki loogista, että kun Elisalle maksaa pitkästi yli 30€/kk, niin Moille vaihtaessa numeronsiirrolla se 15-20€/kk katkaisisi kamelin selän. Ja vielä suoraveloituksella, mutta kun ei heille raha kelpaa niin ei toki väkisin.
Mistäs Moi sen tietäisi paljonko maksat Elisalle (tai kenellekään muullekaan)?

Sinällään ihan loogista että liittymiä, joille saa liittymälaskulle ostettua vaikka ja mitä, ei haluta välttämättä avata luottotietonsa menettäneille.
 
Jaahas Moille ei asiakkaat ja raha näköjään kelpaa, kun luottotiedoista kitistiin eikä liittymää irronnut. Onhan se toki loogista, että kun Elisalle maksaa pitkästi yli 30€/kk, niin Moille vaihtaessa numeronsiirrolla se 15-20€/kk katkaisisi kamelin selän. Ja vielä suoraveloituksella, mutta kun ei heille raha kelpaa niin ei toki väkisin.

Eihän tuohon sentään nykyisen liittymän hinta tai suoraveloitus mitään vaikuta. Ennen piti maksaa satojen eurojen vakuusmaksu niin homma onnistui ilman luottotietoja. Nykyään ainakin googletuksen perusteella käytäntö vaihtelee paljon eri operaattoreiden välillä. Luulisi, että homman saisi onnistumaan asiakaspalvelun kautta isolla vakuusmaksulla.

En nyt ihan tässä yhteydessä syyttäisi, ettei raha kelpaa. Jos palveluntarjoaja katsoo, että aiemmin asiakkaalle ei ole laskujen maksaminen kelvannut niin eihän se kumma ole jos ei kovin sujuvasti hoidu asiat toiseenkaan suuntaan. Näin siis ex- luottotiedottoman kokemuksella. Ihan aiheesta niitä vakuuksia vaaditaan ja luottotietoja tarkastellaan tässä ja muissakin asioissa.
 
Melkoisen aggressiivinen asiakkaiden kalastelu kyllä Elisalla menossa, mutta näyttää Moi siihen myös reagoivan. Tässä omalta kohdalta tämän viikon kokemus:

Soitin alkuviikosta Elisalle ja kerroin kuulleeni heillä olevan käynnissä hyvä kampanja nykyisille Moi:n asiakkaille, jossa saisi 24kk ajaksi datan osalta rajattoman liittymän & puhelut erikseen 2,99€/kk hintaan. Tämä kuulemma onnistuisi ja kysyin samalla onnistuuko muuttaa toinen jo heillä nimissäni oleva (100M rajaton netti & puhelut erikseen 12,99€) vastaavan hintaiseksi. Se ei kuulemma ollut mahdollista, koska siinä oli jo niin hyvä tarjous, ettei parempaan pysty. No sitten vain se yksi siirtoon Moi -> Elisa.

Tässä vaiheessa jo ihan tyytyväinen edes tuohon vähäiseen säästöön ja koska vaimon nimissä myös useampi liittymä moilla niin sama ruljanssi myös niille.

Mutta tänään sitten tuli puhelu Moi:lta ja tiedusteltiin syytä miksi olin liittymää vaihtamassa. Kerroin tuon tarjoushinnan ja sieltäpä tulikin hyvä vastatarjous. Rajaton 4G 100 3€/kk ja puhelut erikseen max 4€/kk. Eli käytännössä ihan sama kuin nuo Elisan tarjouksetkin, paitsi noissa puheluissa on aina se 4€ katto. Kysyin sitten mites se minun toinen nyt jo Elisalla oleva liittymä. Jos sekin siirrettäisiin Moi:lle, niin saanko samaan hintaan? Ei suoralta kädeltä luvannut, mutta varmisti esimieheltä. Ja jos tänään tekisin tilauksen MunMoi:n kautta, niin lupasi samaan hintaan!

Kerroin jossain välissä, että vaimolla onkin jo teillä muutama liittymä ja oli tarkoitus vaihtaa nekin Elisalle. Moi:n asiakaspalvelu toimi tässä kohtaa kyllä erittäin fiksusti ja pyysi vaimoa soittamaan heidän asiakaspalveluunsa ja kertomaan mitä minulle luvattiin. Samalla hinnalla saataisiin myös hänelle tuollainen "3€/kk + puhelut max 4€/kk" -hinta kaikkiin liittymiin ilman turhia numeronsiirto tilauksia Elisan suuntaan.

Joten nyt viikon lopulla tilanne on se, että vanhat Moi:n potti-liittymät on jo päivittyneet tuollaisiksi Rajaton 4G 100 liittymiksi ja ainoastaan omani odottelee numeronsiirtoa. Ja varmasti myös puhelinsoittoa Elisan suunnalta ;)
 
Mistäs Moi sen tietäisi paljonko maksat Elisalle (tai kenellekään muullekaan)?

Sinällään ihan loogista että liittymiä, joille saa liittymälaskulle ostettua vaikka ja mitä, ei haluta välttämättä avata luottotietonsa menettäneille.
Vaikka siitä kun kerroin heille siitä kysyessäni liittymää?
Eihän tuohon sentään nykyisen liittymän hinta tai suoraveloitus mitään vaikuta. Ennen piti maksaa satojen eurojen vakuusmaksu niin homma onnistui ilman luottotietoja. Nykyään ainakin googletuksen perusteella käytäntö vaihtelee paljon eri operaattoreiden välillä. Luulisi, että homman saisi onnistumaan asiakaspalvelun kautta isolla vakuusmaksulla.

En nyt ihan tässä yhteydessä syyttäisi, ettei raha kelpaa. Jos palveluntarjoaja katsoo, että aiemmin asiakkaalle ei ole laskujen maksaminen kelvannut niin eihän se kumma ole jos ei kovin sujuvasti hoidu asiat toiseenkaan suuntaan. Näin siis ex- luottotiedottoman kokemuksella. Ihan aiheesta niitä vakuuksia vaaditaan ja luottotietoja tarkastellaan tässä ja muissakin asioissa.
Ne voi menettää muutenkin kun jättämällä laskut maksamatta, mutta aihe ei kuulu tähän ketjuun. Ja Moilla ei ole vakuusmaksukäytäntöä.
 
Melkoisen aggressiivinen asiakkaiden kalastelu kyllä Elisalla menossa, mutta näyttää Moi siihen myös reagoivan. Tässä omalta kohdalta tämän viikon kokemus:

Soitin alkuviikosta Elisalle ja kerroin kuulleeni heillä olevan käynnissä hyvä kampanja nykyisille Moi:n asiakkaille, jossa saisi 24kk ajaksi datan osalta rajattoman liittymän & puhelut erikseen 2,99€/kk hintaan. Tämä kuulemma onnistuisi ja kysyin samalla onnistuuko muuttaa toinen jo heillä nimissäni oleva (100M rajaton netti & puhelut erikseen 12,99€) vastaavan hintaiseksi. Se ei kuulemma ollut mahdollista, koska siinä oli jo niin hyvä tarjous, ettei parempaan pysty. No sitten vain se yksi siirtoon Moi -> Elisa.

Tässä vaiheessa jo ihan tyytyväinen edes tuohon vähäiseen säästöön ja koska vaimon nimissä myös useampi liittymä moilla niin sama ruljanssi myös niille.

Mutta tänään sitten tuli puhelu Moi:lta ja tiedusteltiin syytä miksi olin liittymää vaihtamassa. Kerroin tuon tarjoushinnan ja sieltäpä tulikin hyvä vastatarjous. Rajaton 4G 100 3€/kk ja puhelut erikseen max 4€/kk. Eli käytännössä ihan sama kuin nuo Elisan tarjouksetkin, paitsi noissa puheluissa on aina se 4€ katto. Kysyin sitten mites se minun toinen nyt jo Elisalla oleva liittymä. Jos sekin siirrettäisiin Moi:lle, niin saanko samaan hintaan? Ei suoralta kädeltä luvannut, mutta varmisti esimieheltä. Ja jos tänään tekisin tilauksen MunMoi:n kautta, niin lupasi samaan hintaan!

Kerroin jossain välissä, että vaimolla onkin jo teillä muutama liittymä ja oli tarkoitus vaihtaa nekin Elisalle. Moi:n asiakaspalvelu toimi tässä kohtaa kyllä erittäin fiksusti ja pyysi vaimoa soittamaan heidän asiakaspalveluunsa ja kertomaan mitä minulle luvattiin. Samalla hinnalla saataisiin myös hänelle tuollainen "3€/kk + puhelut max 4€/kk" -hinta kaikkiin liittymiin ilman turhia numeronsiirto tilauksia Elisan suuntaan.

Joten nyt viikon lopulla tilanne on se, että vanhat Moi:n potti-liittymät on jo päivittyneet tuollaisiksi Rajaton 4G 100 liittymiksi ja ainoastaan omani odottelee numeronsiirtoa. Ja varmasti myös puhelinsoittoa Elisan suunnalta ;)
Nii, onko noi Moin liittymät mitä sait 24kk?
 
Elisan chatista sain itsekkin tosiaan rajattomalla datalla 100M liittymän 2,99€\kk. Puhelut ja sms erikseen. Rajaton puhelu + sms rajattomalla 100M netillä olisi elisalla tarjouksessa 6,99€\kk
 
Elisan chatista sain itsekkin tosiaan rajattomalla datalla 100M liittymän 2,99€\kk. Puhelut ja sms erikseen. Rajaton puhelu + sms rajattomalla 100M netillä olisi elisalla tarjouksessa 6,99€\kk
Tuohon 6,99 ainakin saattaa saada kysymällä lahjakortin, vaikka ei olisi tarjouspahvia tullut postilaatikkoon.
 
Tuohon 6,99 ainakin saattaa saada kysymällä lahjakortin, vaikka ei olisi tarjouspahvia tullut postilaatikkoon.

Kyllä. Siirsin tänään Moi laitenetin Elisa 100M rajaton liittymäksi niin tuli vielä 40e K-lahjakortti. Ihmettelin hieman mutta en sanonut mitään, kun siinä joillekin kotiin tulleessa pahvissa lukee että 30e kortti. Sen sijaan siihen toiseen laitenet -> 300M ei tullut mitään lahjakorttia, vaikka kysyin. Joko myyjät ei oikein tiedä tai sitten se veti sen lahjakortin omaan käyttöönsä. No en jaksa valittaa.
 
Elisan 2,99€ liittymien simmikortit haettavissa elisan kaupasta, ilman että edes moin liittymää on aktivoitu.
Se, että saat sim-kortin käteesi ei vielä takaa mitään siitä, että liittymän siirto tulee onnistumaan. Liittymän puhelinnumero ei ole sim-kortissa, vaan verkko tietää, että tiettyä liittymänumeroa käytetään tietyllä sim-kortilla. Siksi sim-kortti voidaan jakaa etukäteen, mikä varsinkin yritysliittynäpuolella on hyvinkin tavallista.
 
Mutta se sim-kortti hallussa voi vaihtaa liittymä 'jälkikäteen', kuten itse tein toissapäivänä. Ts. hain simmin viime viikolla Elisan myymälästä, kirjasimme puhelinnumeron järjestelmään, jonka haluan vaihtaa ja myyjä soitti viikolla vaihdosta.
Aikaisemmin( vuosia sitten eräässä toisessa kamppiksessa) olen vaihtanut liittymän jo kotona olleeseen käyttämättömään simmiin.
 
Juu toinen simmi toimi heti ja se moilta siirtyvä kestää.
ooklan nopeustesti näyttää down 99 ja up 7 mb
 
Kertooko tämä Elisan 2,99€ tarjous jotain puhelinliittymien katteiden suuruudesta vai onkohan tuon myyminen jo tappiollista?
 
Kertooko tämä Elisan 2,99€ tarjous jotain puhelinliittymien katteiden suuruudesta vai onkohan tuon myyminen jo tappiollista?
Eipä näiden liittymien ostajat varmaan kokonaisuutena paljoa edes verkkoa käyttele. Itsekin hyvin pärjäisin tuolla moin laitenetillä tarvittaessa omalla puhelinkäytöllä, vaikka ei ihan niin mukava ole selailla.
 
Kertooko tämä Elisan 2,99€ tarjous jotain puhelinliittymien katteiden suuruudesta vai onkohan tuon myyminen jo tappiollista?
Oletettavasti liittymän välittömät kulut ovat pienet, joten pienikin tulo on kotiin päin. Operaattorin kiinteät kulut ovat kuitenkin merkittäviä, joten tarvitaan riittävästi myös isomman hinnan maksavia.
 
Vieläkö ehtii kikkailla Elisalta Moille ja takaisin, vai oliko tällä 2,99€ / 6,99€ liittymäkampanjalla jokin päättymisaika? Sellaista tietoa en löytänyt mistään.
 
Vieläkö ehtii kikkailla Elisalta Moille ja takaisin, vai oliko tällä 2,99€ / 6,99€ liittymäkampanjalla jokin päättymisaika? Sellaista tietoa en löytänyt mistään.
Mulla tuli eilen Jodelissa vastaan kuva tämmöisestä esitteestä eli 16.3. asti näyttää olevan

IMG_4963.png
 
Eihän tuohon sentään nykyisen liittymän hinta tai suoraveloitus mitään vaikuta. Ennen piti maksaa satojen eurojen vakuusmaksu niin homma onnistui ilman luottotietoja. Nykyään ainakin googletuksen perusteella käytäntö vaihtelee paljon eri operaattoreiden välillä. Luulisi, että homman saisi onnistumaan asiakaspalvelun kautta isolla vakuusmaksulla.

En nyt ihan tässä yhteydessä syyttäisi, ettei raha kelpaa. Jos palveluntarjoaja katsoo, että aiemmin asiakkaalle ei ole laskujen maksaminen kelvannut niin eihän se kumma ole jos ei kovin sujuvasti hoidu asiat toiseenkaan suuntaan. Näin siis ex- luottotiedottoman kokemuksella. Ihan aiheesta niitä vakuuksia vaaditaan ja luottotietoja tarkastellaan tässä ja muissakin asioissa.
Elisa toimii tässä mielessä järkevästi. Elisalta saa luottotiedottomanakin puhelinliittymän, Elisa lähettää 100€ vakuusmaksun, mutta sitä ei ole pakko maksaa. Mikäli maksat liittymä toimii tavallisen puhelinliittymän tavoin ja mikäli et maksa niin liittymälle tulee palvelunumeroestot jotka myöhemmin saa pois vakuuksen maksamalla (MUISTAAKSENI, myös niin että liittymä on ollut tarpeeksi kauan elisalla, olikohan vuosi. Samoin kuin maksetun vakuusmaksun palautuksen voi pyytää vuoden jälkeen jos laskutuksessa ei ole ollut häikkää)

Tuo moin systeemi, ettei luottotiedottomille ollenkaan myydä mitenkään on vähän meh, en näkisi toiminnassa mahdottoman suurta riskiä jos elisan tavoin liittymälle lyödään sopivat estot päälle kun moi vielä veloitetaan kortilta. Näihin toki voisi jonkun pakollisen saldorajankin laittaa jos haluaa varmistua ettei mahdolliset luottotappiot olisi suuret, mutta moillakin tuossa on 4€ katto puheluille ja viesteille. Enkä hirveästi muutenkaan usko, että ihmiset tavan puheluilla ja viesteillä enää järkyttäviä laskuja saa aikaiseksi kun eletään pikaviestinaikaa.
 
Otin tänään vielä kaksi 2,99 eur Elisaa lisää Moi->Elisa siirtojen oheistuotteina, eli siis näille kahdelle tämänpäiväiselle ei ollut Moi-liittymää vaan suoraan uusia Elisa-liittymiä jotka toimii heti. Ne näkyivät OmaElisassa ja sieltä klikkailin Vaihda liittymän omistaja juttua ja laitoin menemään tuttavien nimiin. 24kk, ei lahjakortteja.

En ilmeisesti olisi saanut näitä, ellei olisi ollut Moi->Elisa siirto kesken, näin ainakin kivijalkaliikkeen myyjä antoi ymmärtää.
 
Mahtaako pitää toi 10 liittymää per koodi edes paikkansa kun noinkin julkisesti jaossa ja edelleen antaa ainakin ostoskoriin asti lisätä liittymän.
Tuskinpa, eiköhän se ole ihan kaikille Moin asiakkaille saatavilla kun tuon tarjouksen saanee sieltä Elisan chatista anyway
 
Kertooko tämä Elisan 2,99€ tarjous jotain puhelinliittymien katteiden suuruudesta vai onkohan tuon myyminen jo tappiollista?
Kotimodeemiin liittymän ostaneet lienevät useimmiten tappiollisia asiakkaita. Muistaakseni 4G-verkossa sähköä kuluu 0,12 kWh/Gt. Jos dataa liikkuu "vain" 10 Gt/vrk, niin kulutus jo 36 kWh/kk. Tällöin energia + siirto + vero (en osaa sanoa kumpaan luokkaan tuollainen verkko kuuluu) saisi maksaa n. 8 senttiä ettei jo pelkästään se aiheuta tappiota.
 
Pakko kommentoida tähän Elisan kalastelukampanjaan, että sama rahastus-Elisa siellä on taustalla. Olemassa oleville asiakkaille jätetään luu käteen ja nostellaan heille liittymien hintoja pikkuhiljaa, kun taas uusia kosiskellaan erikoistarjouksilla ja jättidiileillä. Toki muutkin operaattorit tätä tekevät, mutta oman kokemuksen pohjalta Elisa on se pahin. Elisalla tuntuu lisäksi olevan pallo eniten hukassa tarjousten yhtenäisyydessä - joku saa vieläkin paremman tarjouksen jostain chatin Pekka Perättömältä lahjakortin kera ja joku taas soittamalla numeroon, joka ei ole kaikkien tiedossa. Elisan ständillä tai liikkeessä eivät sitten erikoistarjouksista ole koskaan kuulleetkaan.

Mikseivät operaattorit panosta enemmän olemassa oleviin asiakkaisiin? Mitä kauemmin olet heidän asiakkaanaan, sitä halvemmaksi liittymät yms. palvelut tulisivat? Nykyiset "etuohjelmat" ovat lähinnä vitsi. Käytännössä siis nyt vanhat asiakkaat maksavat uusien erikoistarjoukset. Ainoa kirje, jonka operaattorilta saa on se, että "olemassa olevan liittymäsi hinnat nousevat, ei aiheuta sinulta mitään toimenpiteitä". Kaikki tarjoukset pohjautuvat tähän 1-2 vuoden määräaikaiseen operaattorirulettiin ja tarjousten metsästykseen. Koko perheen liittymät pitäisi aina säännöllisesti kilpailuttaa ja vaihtaa toiselle operaattorille juupas-eipäs-menetelmällä, että saisi edes jonkun tarjouksen. Muuten rangaistuksena on hintojen nouseminen. Sitä voi vain miettiä kuinka paljon esim. ikäihmisiä viilataan linssiin tämän seurauksena tai niitä, jotka eivät jaksa olla mukana tässä operaattoriruletissa.

Moille täytyy siinä nostaa hattua, että eivät ole (vielä) nostaneet olemassa olevien asiakkaiden liittymien hintoja (viime hintojen nousussa Potti 9€+4€/kk pysyi vanhoille asiakkaille). Jään siis periaatteesta vielä Moille, koska he tuntuvat edes hitusen arvostavan vielä olemassa oleviakin asiakkaita.
 
Tuo "vanha asiakas"-konsepti on aikalailla näivettynyt näin digiaikana. Ymmärrän kyllä täysin ja hyödynnän tuota aina kun muistan ja vaihtelen operaattoreita lahjakorttien yms. perässä. Cash is king jos on homman nimi ja näin saadaan viivan alla tavaraa niin sillä mennään.
 
Tuskinpa, eiköhän se ole ihan kaikille Moin asiakkaille saatavilla kun tuon tarjouksen saanee sieltä Elisan chatista anyway

Ihan vaan vinkkinä, kahdessa edellisessä vastaavassa Elisan Moi-kalastelukampanjassa sai siirrettyä muidenkin operaattorien liittymiä samaan hintaan vastaavan kupongin tiedoilla, ei tuo verkkokauppa-ostoputki tarkistanut mistä se numero on siirtymässä. ”Henkilökohtainen” koodikin näyttää samalta kuin jossain aikaisemmassa kampanjassa.
 
Pakko kommentoida tähän Elisan kalastelukampanjaan, että sama rahastus-Elisa siellä on taustalla. Olemassa oleville asiakkaille jätetään luu käteen ja nostellaan heille liittymien hintoja pikkuhiljaa, kun taas uusia kosiskellaan erikoistarjouksilla ja jättidiileillä. Toki muutkin operaattorit tätä tekevät, mutta oman kokemuksen pohjalta Elisa on se pahin. Elisalla tuntuu lisäksi olevan pallo eniten hukassa tarjousten yhtenäisyydessä - joku saa vieläkin paremman tarjouksen jostain chatin Pekka Perättömältä lahjakortin kera ja joku taas soittamalla numeroon, joka ei ole kaikkien tiedossa. Elisan ständillä tai liikkeessä eivät sitten erikoistarjouksista ole koskaan kuulleetkaan.

Mikseivät operaattorit panosta enemmän olemassa oleviin asiakkaisiin? Mitä kauemmin olet heidän asiakkaanaan, sitä halvemmaksi liittymät yms. palvelut tulisivat? Nykyiset "etuohjelmat" ovat lähinnä vitsi. Käytännössä siis nyt vanhat asiakkaat maksavat uusien erikoistarjoukset. Ainoa kirje, jonka operaattorilta saa on se, että "olemassa olevan liittymäsi hinnat nousevat, ei aiheuta sinulta mitään toimenpiteitä". Kaikki tarjoukset pohjautuvat tähän 1-2 vuoden määräaikaiseen operaattorirulettiin ja tarjousten metsästykseen. Koko perheen liittymät pitäisi aina säännöllisesti kilpailuttaa ja vaihtaa toiselle operaattorille juupas-eipäs-menetelmällä, että saisi edes jonkun tarjouksen. Muuten rangaistuksena on hintojen nouseminen. Sitä voi vain miettiä kuinka paljon esim. ikäihmisiä viilataan linssiin tämän seurauksena tai niitä, jotka eivät jaksa olla mukana tässä operaattoriruletissa.

Moille täytyy siinä nostaa hattua, että eivät ole (vielä) nostaneet olemassa olevien asiakkaiden liittymien hintoja (viime hintojen nousussa Potti 9€+4€/kk pysyi vanhoille asiakkaille). Jään siis periaatteesta vielä Moille, koska he tuntuvat edes hitusen arvostavan vielä olemassa oleviakin asiakkaita.
Ei vanhoille asiakkaille tarvitse tarjota mitään halvemmalla kun suurin osa maksaa kiltisti sen 30€/kk/liittymä eikä vaihda kuitenkaan vaikka mutisee kuinka kallista on. Toki tässä nykyisessä kartellitilanteessa ei ole paljoa valinnanvaraa hintojen suhteen kun moikin hinaa listahintoja ylöspäin. Ainut keino kuluttajalle saada "kohtuuhintainen" liittymä on sitten veivata liittymiä edestakaisin.
 
Elisan kamppiksiin vielä, käsittääkseni tarjoushinta on voimassa 24kk, mutta itse liittymä ei ole määräaikainen. Eli jos parempaa tarjousta pukkaa muualta, niin voi vaihtaa suht pian.
 
Yrittänyt ketjua seurata, mutta olen pudonnut kärryiltä. Saisiko joltain TL;DR ohjeet halvimpaan liittymävaihtoon (nyt Elisan Tarkka 100M / 8,99€, vaihtuu ensi laskussa 13,99€)? Sama numero tulisi säilyä ja kiinnostaa maksaa ainoastaan netin +100M nopeudesta.
 
Yrittänyt ketjua seurata, mutta olen pudonnut kärryiltä. Saisiko joltain TL;DR ohjeet halvimpaan liittymävaihtoon (nyt Elisan Tarkka 100M / 8,99€, vaihtuu ensi laskussa 13,99€)? Sama numero tulisi säilyä ja kiinnostaa maksaa ainoastaan netin +100M nopeudesta.
Winbackinä Moita vastaan Elisa on nyt tarjonnut 4G Perus 100M:ää (käytännössä sama kuin vanha Tarkka) hintaan 2,99 €/kk 12 kk:n ajaksi (+10 € muutosmaksu). Eli:
- numeronsiirto vetämään Moille
- parin päivän päästä tilauksesta kysy Elisalta vastatarjousta

Vaihtoehto 2, varsinkin jos puhelin tukee kahta sim-korttia:
- tilaa uusi Moi Laitenetti (halvin Moi)
- sitten pyydä Elisalta tarjousta Moi-numerolle: tulee sama 4G Perus 100M 2,99 € /kk, mutta 24 kk:n ajaksi ja ilman avausmaksua.
- aktivoi Moi mahdollisimman pian (oli sim-kortti perillä tai ei), jotta siirto Elisalle onnistuu
- nykyisen numeron voit säilyttää tekemällä siitä puoli-ilmaisen Elisan Latausliittymän, mutta se vaatii käymisen eri operaattorilla, koska suora Elisa -> Latausliittymä -muutos ei onnistu.
 
Mulla tuli eilen Jodelissa vastaan kuva tämmöisestä esitteestä eli 16.3. asti näyttää olevan

IMG_4963.png
Näyttää menevän ostoskoriin asti tuolla koodilla ja puhelinnumerolla vaikka mulla ei ole edes Moi:n liittymää. Todennäköisesti jossain kohtaa prosessia tulisi kuitenkin peruutus.
 
Näyttää menevän ostoskoriin asti tuolla koodilla ja puhelinnumerolla vaikka mulla ei ole edes Moi:n liittymää. Todennäköisesti jossain kohtaa prosessia tulisi kuitenkin peruutus.
Pistin kanssa testaten. Nykyinen Telian rajaton 15€/kk määräaikainen soppari loppuisi 29.5. Pistelin tolla koodilla ja puhelinnumerollani ja tuli nuo tarjoukset. Pistin ostoskoriin 2.99e/kk + 20e lahjis ja klikkailin, että nykyinen on määräaikainen soppari. Pistin kalenterista siirtopäiväksi 30.05, ettei tarvitsisi 50€ sakkoa maksaa + turhaan kk-hintaa.

Tilausvahvistus tuli säpöön. Saa nähdä peruvatko, ei tuolla muuten lue mitään Moin tarpeellisuudesta kuin kupongissa.
 
Pistin kanssa testaten. Nykyinen Telian rajaton 15€/kk määräaikainen soppari loppuisi 29.5. Pistelin tolla koodilla ja puhelinnumerollani ja tuli nuo tarjoukset. Pistin ostoskoriin 2.99e/kk + 20e lahjis ja klikkailin, että nykyinen on määräaikainen soppari. Pistin kalenterista siirtopäiväksi 30.05, ettei tarvitsisi 50€ sakkoa maksaa + turhaan kk-hintaa.

Tilausvahvistus tuli säpöön. Saa nähdä peruvatko, ei tuolla muuten lue mitään Moin tarpeellisuudesta kuin kupongissa.
Screenshot_20250309_162026_Samsung Internet.jpg
 
Oho my bad, sokeus iskenyo_O Mut säpöön tulleet tilausvahvistukset jne normaaleja. Todennäkösesti peruvat, aina voi toivoa ettei :) Miettinyt tuota uuden numeronki vaihtoehtoa, mutta ei oikein jaksaisi.

E: Aattelin käydä kattoon tuota kommenttia, mutta nyt koodin ja numeron pistäessäni tulee "Hupsista! Antamasi koodi tai puhelinnumero ei näytä oikeuttavan kampanjaan. Tarkista vielä syötitkö tiedot oikein." :D

E2: Varmaan virheviestiä koska koodi aktivoitu tuolla.. Kokeilin ty:n numerolla (ei ole moi eikä elisa) ja tarjosi kuitenkin tarjousta.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin kanssa testaten. Nykyinen Telian rajaton 15€/kk määräaikainen soppari loppuisi 29.5. Pistelin tolla koodilla ja puhelinnumerollani ja tuli nuo tarjoukset. Pistin ostoskoriin 2.99e/kk + 20e lahjis ja klikkailin, että nykyinen on määräaikainen soppari. Pistin kalenterista siirtopäiväksi 30.05, ettei tarvitsisi 50€ sakkoa maksaa + turhaan kk-hintaa.

Tilausvahvistus tuli säpöön. Saa nähdä peruvatko, ei tuolla muuten lue mitään Moin tarpeellisuudesta kuin kupongissa.
Jep samma på här, nyt jännitetään meneekö läpi Telia -> Elisa. Nappasin sen keskimmäisen 6,99 e jne.
Alkoi vituttaa sen verran Tellun ilmoitus "pakko 5g" + hinnankorotus kesällä, että jos tämä onnistuu niin hurraa! Ja heti vaihtoon vaan, koska Telian liittymäni ei ole määräaikainen paitsi hinnaltaan 06/2025 asti
 
Moin joku ikuvanha 11€ data/2€ puhelut, vaihdettu Elisan 4G rajaton 100M 6,99€ + 30€ K-lahjakortti. (tässä myös puhelut rajattomat joita myös käytetään) Ja samalla toinen,
Elisan 16,99€ rajaton(myös puhelut joita ei tarvita) 200M -> Moin 9€ 200M tarjoukseen.
Mielenkiinnolla odottelen tuleeko vastatarjouksia kummaltakaan, viimeksi Moi oli ihan mykistynyt, ei tullut minkäänlaista vastatarjousta. Elisan puolelta voisin ottaa tuon 2,99€ 100M jos winbackkiä tarjoavat, muuten siirtyy Moille.
 
Viimeksi muokattu:
viime hintojen nousussa Potti 9€+4€/kk pysyi vanhoille asiakkaille
Kaunkohan tuo vanha 9e "potti" pysyy moilla voimassa? Muistaako kukaan oliko sama homma sen 6e liittymän kanssa, kauanko sen hinta pysyi, ja ilmoittiko moi jossain vaiheessa, että nyt loppuu ja vaihtuu toiseen liittymään/hintaan?

Kovasti yritän tässä miettiä josko tuohon 2,99e tarjoukseen ottaisi nyt kiinni (tai että moi tarjoaisi siihen sitä 3e +4e max puheluista). Halvin normaali moin liittymä on 15 euroa nykyään.
 
Telialla on nykyään kaikki tarjoushinnoitellut liittymät 12kk määräaikaisia. Listahinnalla jos otat niin ei.
Vähän epäilen edelleen, että 12kk koskee vain hintaa kuten itselläkin.

Tekstari numeroon 18321 ja viestiksi SOPIMUS antaa tiedon sopimustyypistä:

Liittymän +35840xxxxxx sopimus on voimassa toistaiseksi. Terveisin Telia, asiakaspalvelu: puh. 020 690 400
 
Vähän epäilen edelleen, että 12kk koskee vain hintaa kuten itselläkin.

Tekstari numeroon 18321 ja viestiksi SOPIMUS antaa tiedon sopimustyypistä:

Liittymän +35840xxxxxx sopimus on voimassa toistaiseksi. Terveisin Telia, asiakaspalvelu: puh. 020 690 400
Ainoa mitä kannattaa epäillä on nuo omat kuvitelmat. Kyllähän Telialla edelleen on määräaikaisia liittymiä kuten aiemmin kerrottiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 635
Viestejä
4 683 533
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom