Pakko kommentoida tähän Elisan kalastelukampanjaan, että sama rahastus-Elisa siellä on taustalla. Olemassa oleville asiakkaille jätetään luu käteen ja nostellaan heille liittymien hintoja pikkuhiljaa, kun taas uusia kosiskellaan erikoistarjouksilla ja jättidiileillä. Toki muutkin operaattorit tätä tekevät, mutta oman kokemuksen pohjalta Elisa on se pahin. Elisalla tuntuu lisäksi olevan pallo eniten hukassa tarjousten yhtenäisyydessä - joku saa vieläkin paremman tarjouksen jostain chatin Pekka Perättömältä lahjakortin kera ja joku taas soittamalla numeroon, joka ei ole kaikkien tiedossa. Elisan ständillä tai liikkeessä eivät sitten erikoistarjouksista ole koskaan kuulleetkaan.
Mikseivät operaattorit panosta enemmän olemassa oleviin asiakkaisiin? Mitä kauemmin olet heidän asiakkaanaan, sitä halvemmaksi liittymät yms. palvelut tulisivat? Nykyiset "etuohjelmat" ovat lähinnä vitsi. Käytännössä siis nyt vanhat asiakkaat maksavat uusien erikoistarjoukset. Ainoa kirje, jonka operaattorilta saa on se, että "olemassa olevan liittymäsi hinnat nousevat, ei aiheuta sinulta mitään toimenpiteitä". Kaikki tarjoukset pohjautuvat tähän 1-2 vuoden määräaikaiseen operaattorirulettiin ja tarjousten metsästykseen. Koko perheen liittymät pitäisi aina säännöllisesti kilpailuttaa ja vaihtaa toiselle operaattorille juupas-eipäs-menetelmällä, että saisi edes jonkun tarjouksen. Muuten rangaistuksena on hintojen nouseminen. Sitä voi vain miettiä kuinka paljon esim. ikäihmisiä viilataan linssiin tämän seurauksena tai niitä, jotka eivät jaksa olla mukana tässä operaattoriruletissa.
Moille täytyy siinä nostaa hattua, että eivät ole (vielä) nostaneet olemassa olevien asiakkaiden liittymien hintoja (viime hintojen nousussa Potti 9€+4€/kk pysyi vanhoille asiakkaille). Jään siis periaatteesta vielä Moille, koska he tuntuvat edes hitusen arvostavan vielä olemassa oleviakin asiakkaita.