Määräaikainen varmaan kyseessä?
Hinta on määräaikainen, liittymä ei. Ei Elisalla ole enää määräaikaisia liittymiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Määräaikainen varmaan kyseessä?
Voi siis napata lahjakortin ja vaihtaa liittymän jonnekin muualle...Hinta on määräaikainen, liittymä ei. Ei Elisalla ole enää määräaikaisia liittymiä.

Tuli sähköpostia Elisalta, että yhdistävät liittymiä, ja vaihtavat oman Saunalahden Tarkka liittymän Elisa Perus -liittymäksi. Samalla toki kuukausimaksu nousee pari euroa ollen sitten 15,99 €/kk.
Tuo Saunalahden netitön liittymä tuli aikanaan otettua idealla, että käytän tupla SIM-puhelinta ja mobiilinetti firman liittymän kautta. Tämä on pelannut hienosti jo 6 vuotta, mutta netittömät liittymät ovat ajan mittaan käyneet harvinaisemmaksi ja harvinaisemmaksi. Kuukausimaksu on tuplaantunut myös tuossa ajassa. Onko siis markkinoilla enää edullista liittymää, joka olisi pääasiassa keskittynyt puheluihin ja tekstiviesteihin? MOI:nkin halvin näköjään 15 euroa sisältäen jonkunlaisen mobiilinetin...
En ainakaan tänään päivällä Kampissa päässyt kuin 100 Mbps -nopeuksiin. Nyt kokeilin Järvenpäässä ja 140 Mbps sain.Onko teillä tuo moi 300mbs antanut ladata tuolla nopeudella?
Tuli sähköpostia Elisalta, että yhdistävät liittymiä, ja vaihtavat oman Saunalahden Tarkka liittymän Elisa Perus -liittymäksi. Samalla toki kuukausimaksu nousee pari euroa ollen sitten 15,99 €/kk.
Tuo Saunalahden netitön liittymä tuli aikanaan otettua idealla, että käytän tupla SIM-puhelinta ja mobiilinetti firman liittymän kautta. Tämä on pelannut hienosti jo 6 vuotta, mutta netittömät liittymät ovat ajan mittaan käyneet harvinaisemmaksi ja harvinaisemmaksi. Kuukausimaksu on tuplaantunut myös tuossa ajassa. Onko siis markkinoilla enää edullista liittymää, joka olisi pääasiassa keskittynyt puheluihin ja tekstiviesteihin? MOI:nkin halvin näköjään 15 euroa sisältäen jonkunlaisen mobiilinetin...
Melko samanlaisessa tilanteessa päätin tänään yhden liittymän jolla vain soitellaan siirtää tuonne globetelille Elisalta kun tuli tuo sama posti. Itsellä oli vielä se tarkka 9,90kk tarjouspaketilla niin hinnanousu tuntui erityisen ikävältä.Liittymät - Globetel
globetel.fi
Omalla puhelimella latausnopeus on testaillessa ollut 250-320 Mbit/s , lähetys 25-40 Mbit/s. Hyvässä verkossa siis ihan mahdollista päästä nimellisnopeuteen, mutta toihan siis riippuu täysin paikasta ja verkon ruuhkaisuudesta. Sopimuksessa ilmoitettu vaihteluväli 4g verkossa on 4-300 ja 4-50 Mbit/s.Onko teillä tuo moi 300mbs antanut ladata tuolla nopeudella?
Kannattaa tsekata myös se elisan latausliittymä. Siinä ei ole kk-maksua.Liittymät on kyllä nykyisellään melkoisen röyhkeän hintaisia. Pitäisi lapselle hankkia liittymä, jotta hänet saa tarvittaessa kiinni. Dataa tähän tarvitaan korkeintaan 1giga kuukaudessa ja sekin on todella yliammuttua. Halvin liittymä DNA (sis. MOI) / TELIA / ELISA linjalla on 15 € ensimmäiset 12 tai 24 kuukautta, jonka jälkeen 16 €. Ilmeisesti ainoa edes jokseenkin järkevä vaihtoehto on Globetelin perus ja siihen päälle 3 gigaa dataa. Tällöin hinta 7.90 € / kk.
Miten tunnissa voi muuttua noin nuo hinnat, neuvohan kun mullekin aikovat soittaa tänään elisalta winback puhelua
Miten tunnissa voi muuttua noin nuo hinnat, neuvohan kun mullekin aikovat soittaa tänään elisalta winback puhelua
Globetel Laite toimii myös puhelinliittymänä, hinta 6,9€/kk. Juuri yhdelle henkilölle laitettiin tämä liittymä vastaavan Telian liittymän tilalle mikä poistui valikoimasta. Numeronsiirto onnistui myös Globetel Laite -liittymään.Liittymät on kyllä nykyisellään melkoisen röyhkeän hintaisia. Pitäisi lapselle hankkia liittymä, jotta hänet saa tarvittaessa kiinni. Dataa tähän tarvitaan korkeintaan 1giga kuukaudessa ja sekin on todella yliammuttua. Halvin liittymä DNA (sis. MOI) / TELIA / ELISA linjalla on 15 € ensimmäiset 12 tai 24 kuukautta, jonka jälkeen 16 €. Ilmeisesti ainoa edes jokseenkin järkevä vaihtoehto on Globetelin perus ja siihen päälle 3 gigaa dataa. Tällöin hinta 7.90 € / kk.
Liittymät on kyllä nykyisellään melkoisen röyhkeän hintaisia. Pitäisi lapselle hankkia liittymä, jotta hänet saa tarvittaessa kiinni. Dataa tähän tarvitaan korkeintaan 1giga kuukaudessa ja sekin on todella yliammuttua. Halvin liittymä DNA (sis. MOI) / TELIA / ELISA linjalla on 15 € ensimmäiset 12 tai 24 kuukautta, jonka jälkeen 16 €. Ilmeisesti ainoa edes jokseenkin järkevä vaihtoehto on Globetelin perus ja siihen päälle 3 gigaa dataa. Tällöin hinta 7.90 € / kk.
Mun nähdäkseni latausliittymän ongelma on tuo kulutus/päiväkohtainen datamaksu. Jos dataa kuluu tasaisesti koko kuukauden tulee pelkästään siitä laskuksi n. 20e. Itse aikoinaan kitkuttelin ekaluokkalaisen kanssa prepaidia käyttäen vuoden, tulihan siinä säästettyä kun latauksiin meni ehkä 20e mutta oliko se sen arvoista, jälkeenpäin ajatellen ei ollut
. Kaikki datasäästöt päälläkin dataa kului ja pelkästään nekin saattoi aiheuttaa ongelmia family linkin kanssa. Lopulta useasti data ei kulkenut eikä saanut kun vanhanaikaisella kiinni. Moilta olis tainnut saada silloin vielä 6e simmin, jolloin data perusmaksuineen olis maksanut 42e+käyttöveloitukset.Totta, jos koko joka päivä käyttää dataa, silloinhan se saldo kyllä hupenee. Prepaid olisi sitten vaihtoehto tuolle, jos sen kanssa kikkailee. Niissä data taisi maksaa senttejä per kulutettu data. Itse ehkä ettisin kuitenkin jonkun sellaisen edullisen, missä rajaton data, mutta hidas. Jos ulkomailla ei tartte toimia, sitten telian halvin yhteys mukaan kotimaa vai mikä se oli.Mun nähdäkseni latausliittymän ongelma on tuo kulutus/päiväkohtainen datamaksu. Jos dataa kuluu tasaisesti koko kuukauden tulee pelkästään siitä laskuksi n. 20e. Itse aikoinaan kitkuttelin ekaluokkalaisen kanssa prepaidia käyttäen vuoden, tulihan siinä säästettyä kun latauksiin meni ehkä 20e mutta oliko se sen arvoista, jälkeenpäin ajatellen ei ollut. Kaikki datasäästöt päälläkin dataa kului ja pelkästään nekin saattoi aiheuttaa ongelmia family linkin kanssa. Lopulta useasti data ei kulkenut eikä saanut kun vanhanaikaisella kiinni. Moilta olis tainnut saada silloin vielä 6e simmin, jolloin data perusmaksuineen olis maksanut 42e+käyttöveloitukset.
En nyt jaksa tarkastaa, mutta luulen että samankaltainen datamaksu niin prepaidissa kuin latausliittymässäkin, kattohinnat vaan erit. Usein prepaideissa ollut max 1e/päivä kun taas laturissa 0.66e.Totta, jos koko joka päivä käyttää dataa, silloinhan se saldo kyllä hupenee. Prepaid olisi sitten vaihtoehto tuolle, jos sen kanssa kikkailee. Niissä data taisi maksaa senttejä per kulutettu data. Itse ehkä ettisin kuitenkin jonkun sellaisen edullisen, missä rajaton data, mutta hidas. Jos ulkomailla ei tartte toimia, sitten telian halvin yhteys mukaan kotimaa vai mikä se oli.
Telia: Nettikäyttö 0,01 €/Mt (max. veloitus 0,99 €/päivä)En nyt jaksa tarkastaa, mutta luulen että samankaltainen datamaksu niin prepaidissa kuin latausliittymässäkin, kattohinnat vaan erit. Usein prepaideissa ollut max 1e/päivä kun taas laturissa 0.66e.
16.99 Elisalta 24kk ajaksi ja 50 euron lahjakortti niiden kauppaan.
200 megainen Rajaton liittymä.
Tartuin siihen enkä vaihtanut liittymää pois.
16.99 Elisalta 24kk ajaksi ja 50 euron lahjakortti niiden kauppaan.
200 megainen Rajaton liittymä.
Tartuin siihen enkä vaihtanut liittymää pois.
Tämä kiinnostaa, onko muillakin jäänyt Moi-winback yhteydenotot saamatta?Mä laitoin kahden lapsen Moin liittymät Elisalle kun oli 13.99€/kk rajaton 10M(tänään aktivoitui Elisa), mutta kas kummaa Moilta ei ole kuulunut winback tarjouksia ollenkaan.
Ostoskoriin kun laittaa niin lisätiedot kertoo seuraavaa:Voiko noilla soittaa? Aiemmin taisi lisätiedoissa olla hinnat mutta enää ei ole?
Tuohon ei taida onnistu numeroa siirtämään, ei missään vaiheessa tilausta sellaista tarjonnut.
Heti menisi tuo liittymä tilaukseen lapsille, jos saisi numeron mukaan.
Chatin kautta voisi koittaa saada numerokin siirtymään. Minä sain numeroni laitenettiliittymään.Tuohon ei taida onnistu numeroa siirtämään, ei missään vaiheessa tilausta sellaista tarjonnut.
Heti menisi tuo liittymä tilaukseen lapsille, jos saisi numeron mukaan.
Chatin kautta voisi koittaa saada numerokin siirtymään. Minä sain numeroni laitenettiliittymään.
No chattia siis kiusaamaan vähän myöhemmin. Tulee vähä kutina et lähtee tuo puhelinliittymä muualle jos ei onnistu kun muille on onnistunut. Tuo Telian kanssa asiointi on muutenkin aina jotenkin niin hankalaa Mä laitoin kahden lapsen Moin liittymät Elisalle kun oli 13.99€/kk rajaton 10M(tänään aktivoitui Elisa), mutta kas kummaa Moilta ei ole kuulunut winback tarjouksia ollenkaan.
Tämä kiinnostaa, onko muillakin jäänyt Moi-winback yhteydenotot saamatta?
Olen onnistuneesti pari kertaa saanut numeroni siirrettyä chatin kautta. Kyseessä ollut vielä sama numerokin!Toinen yritys chatissa, ei tuottanut tulosta. Vielä pari kertaa voisi yrittää, kenties puhelimitse jos saisi jonkun osaavamman luurin päähänAiniin, Telia kertoi että nää foorumit nyt vaan on sellasia, eikä kannata luottaa.
Tää antaa vähän uskoa onnitumiseenOlen onnistuneesti pari kertaa saanut numeroni siirrettyä chatin kautta. Kyseessä ollut vielä sama numerokin!
Nuo chatin onnistumiset kai kuun asennosta kiinni.![]()
Ja huom hänkin ilmoitti näiden foorumien olevan väärässä.
Haha juuri näin!Tottakai ne noin ilmoittelee. Niille maksetaan siitä palkkaa.![]()
Siihen ei nimenomaan saa telian numeroa siirrettyä, toiselta operaattorilta taas onnistui. Tai ainakin näin kun viime alesta lapsille nuo hommattiin.Ei tohon saanut edes telialla olevaa numeroa siirrettyä, piti ottaa uus liittymä ja irtisanoa vanha. Ei oo ihan uus juttu, viime vuonna oli sama homma. Itselle tolla ei oo väliä mut varmaan se monelle ois tarpeenkin.
Niin minunkin numeroni oli toisella operaattorilla ja siirron yhteydessä otin chattiin yhteyttä. Minulla oli liittymä aiemmin Elisa/Saunalahden latausliittymässä, josta siirtona Laitenettiin, kun siihen sain eSimmin.Ahaaa, eli jos ei Telian sisäinen siirto onnistu niin pitäisi kierrättää numero toisaalla ja sitten pyytää chatista numsi siihen? Outoa tai Telian tapauksessa vähemmän outoa että eivät viitsineet tuota yksityiskohtaa kertoaMut kyllä täällä osista viesteistä sai kuvan että on siirto pyytämällä onnistunut
![]()

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.