Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ilman muuta juuri noin kannattaa toimia, jos hakusessa on Tarkka-tyyppinen liittymä.

Elisa menettää asiakkaita, mikä on ihan oikein, jos/kun eivät niistä halua pitää kiinni.

En väitä vastaan, etteikö tuo olisi Elisalle ihan oikein, kun miettii millaista sekoilua tämä touhu on.

Tarkka-tyyppisissä liittymissä suurin etu on kuitenkin rajaton data. Senpä takia Moi tulee maksamaan 23€/kk siinä missä Elisa tarjosi jo ensimmäisessä puhelussa Tarkkaa 14,99€/kk. Vaikka en tykkää tästä winback-touhusta ja asiakkaiden eriarvoistamisesta, niin en ole valmis maksamaan 8€/kk periaatteen vuoksi.

Ketjun perusteella huomattavasti vähemmän raportoidaan tarjouksista jo olemassa oleville Moi- liittymille.

Siinä mielessä ei jaksais päästää tuota siirtoa toteutumaan varsinkin, kun Elisa tarjoaa nyt 24kk etuhintaa ja rumba loppuu hetkeksi. Jos päätyy Moille ja alkaa siellä haaveilla halvemmasta hinnasta niin on ihan tuurissaan tarjoaako Elisa juuri mitään (varsinkaan näitä Winbackkeja parempaa) alennusta ja lisäksi Moi ei välttämättä tarjoa winbackeja ollenkaan. Ainakaan mitään houkuttelevaa ei ole tainnut olla ketjussa pitkiin aikoihin.
 
En väitä vastaan, etteikö tuo olisi Elisalle ihan oikein, kun miettii millaista sekoilua tämä touhu on.

Tarkka-tyyppisissä liittymissä suurin etu on kuitenkin rajaton data. Senpä takia Moi tulee maksamaan 23€/kk siinä missä Elisa tarjosi jo ensimmäisessä puhelussa Tarkkaa 14,99€/kk. Vaikka en tykkää tästä winback-touhusta ja asiakkaiden eriarvoistamisesta, niin en ole valmis maksamaan 8€/kk periaatteen vuoksi.

Ketjun perusteella huomattavasti vähemmän raportoidaan tarjouksista jo olemassa oleville Moi- liittymille.

Siinä mielessä ei jaksais päästää tuota siirtoa toteutumaan varsinkin, kun Elisa tarjoaa nyt 24kk etuhintaa ja rumba loppuu hetkeksi. Jos päätyy Moille ja alkaa siellä haaveilla halvemmasta hinnasta niin on ihan tuurissaan tarjoaako Elisa juuri mitään (varsinkaan näitä Winbackkeja parempaa) alennusta ja lisäksi Moi ei välttämättä tarjoa winbackeja ollenkaan. Ainakaan mitään houkuttelevaa ei ole tainnut olla ketjussa pitkiin aikoihin.

Moilta winbackinä 9 €/kk Elisan Tarkasta paranneltu versio:

Mulla loppu viime kuussa Telian kaksi vuotta voimassa ollut 18€/kk 4G 150M puhelinliittymä, josta siirryin Moille 300M 22€ & parisen viikkoa myöhemmin soiteltiin Elisalta, että kelpaisko 100M 9,99€ johon tietysti tartuin. Tämän jälkeen Moilta vastatarjouksena 200M 9€ ja juuri äsken Elisalta vielä koetettiin tarjota 100M 9,99 + 50€ lahjakortti (kaikissa 24kk voimassaolo & puhelut/viestit erikseen). Päädyin jäämään Moille, kun en puhelussa keksinyt mitä moisella koskaan ostaisin :kahvi:

Halvempi hinta. Nopeampi liittymä nimellisnopeudeltaan. Halvemmat puhelut ja tekstarit ja lisäksi niille hintakatto 4 €/kk.
 
Moilta winbackinä 9 €/kk Elisan Tarkasta paranneltu versio:

Oho, tuo on todella kova tarjous. Täytyy olla taivaanmerkit kohdallaan, että molemmista tarjotaan alle 10€ liittymää. Tuosta innostuneena taidan antaa siirron mennä Moille jos ei mitään kummempaa enää tarjota. Pitää kilauttaa vaikka parin viikon päästä itse tuohon myyntinumeroon jos Elisalta ei kuulu mitään.

Nyt vasta hoksasin Moin 15€:n liittymästä tuon 10€ hintakaton lisädatoille. Pitää vaihtaa ainakin tuohon niin pääsee wifin avulla monesti halvemmalla kuin rajattoman 22€.
 
Laitettu 11.9 Moille siirtymään 100M tarkka 9.01€/kk. Jatko 13.99€ 12kk olisi tullut automaattisesti. SMS:llä tuli tarjous 100M perus 14.99€, eli euron kalliimpi.

Soittelin eilen win back numeroon, eikä parempaa ollut tarjolla kuin tuo 13.99€.

Liittymän käyttö pientä, dataa muutama sata MB kuussa, suurin 1.6GB. Puheluita ei juurikaan.

Moilla saa ääs bonusta, niin jää 14.25€ hintaa, ja puhelut halvempia.
Eipä tullut muita tarjouksia. Moille siirtyi tänään.

16.9 tuli viesti että haluaa pitää asiakkaana ja soittopyyntö. Ja toinen oli 17.9 jossa 14.99€ tarjous, johon soitin perään mutta 13.99€ parempaa ei saanut. Ei tullut muita yhteydenottoja..
 
Ite olen tässä nyt viime vuodet pysynyt Elisan Tarkassa niin, että joulukuussa vaihto Moille, jotta Elisalta saa taas sen halvan diilin. Moi ei ole koskaan laittanut winbackia tässä tilanteessa, vaikka olen ikäänkuin ollut heidän asiakkaansa muutaman päivän ajan. Voisko tämä johtua siitä, että olen tarttunut Elisan winbackiin jo ennenkuin Moilta on edes SIM ehtinyt vielä tulla? Eli jos olisin Moin asiakas esim. kuukauden tai pari ja sitten vaihtaisin pois niin olisin asiakas jota kalastavat takaisin winbackillä?

Tämä ruljanssi taas edessä parin kuukauden päästä niin kiinnostaisi tietää millä taktiikalla saa keploteltua parhaiten Moilta ehkä parempaa diiliä kuin mitä Elisa tulee tarjoamaan.
 
Ite olen tässä nyt viime vuodet pysynyt Elisan Tarkassa niin, että joulukuussa vaihto Moille, jotta Elisalta saa taas sen halvan diilin. Moi ei ole koskaan laittanut winbackia tässä tilanteessa, vaikka olen ikäänkuin ollut heidän asiakkaansa muutaman päivän ajan. Voisko tämä johtua siitä, että olen tarttunut Elisan winbackiin jo ennenkuin Moilta on edes SIM ehtinyt vielä tulla? Eli jos olisin Moin asiakas esim. kuukauden tai pari ja sitten vaihtaisin pois niin olisin asiakas jota kalastavat takaisin winbackillä?

Tämä ruljanssi taas edessä parin kuukauden päästä niin kiinnostaisi tietää millä taktiikalla saa keploteltua parhaiten Moilta ehkä parempaa diiliä kuin mitä Elisa tulee tarjoamaan.
Itse muistan kun soitteli moilta winbackia niin mainitsi juuri tuon että "olet ollut nyt jonkun aikaa asiakkaana", että varmaan olet ihan oikeassa.
 
Moi ei ole koskaan laittanut winbackia tässä tilanteessa, vaikka olen ikäänkuin ollut heidän asiakkaansa muutaman päivän ajan. Voisko tämä johtua siitä, että olen tarttunut Elisan winbackiin jo ennenkuin Moilta on edes SIM ehtinyt vielä tulla?
Tästähän se johtuu. Ei siinä olla päivääkään Moin maksavana asiakkaana jos liittymä ei ehdi vaihtua. Muistini on huono, mutta en muista tapausta, jossa Moi lähtisi hintakilpailuun tuossa tilanteessa. Eli siirron viimeistely ja numeronsiirto Elisalle on se, mikä aiheuttaa lopulta actionia Moin suunnalta, jos aiheuttaa.
 
Täytyypä itsekin palata tämän kalastusharrastuksen pariin. Olen siis samassa tarjoussyklissä monen muun tänne kirjoittelevan kanssa. "Kiitokseksi että olet asiakkaamme...10,99€ -> 16,99€"... Oli muuten sanatarkkan sama viesti mitä aiempina korotuskertoina, poikkeuksena vain että nyt ei nostettu hintaa eurolla. En tiedä sitten ottaako kukaan tuollaista 55% korotusta kovinkaan vilpittömänä kiitoksena. Tuskin. Käyttäisivät vaikka nyt sitä tekoälyä laatimaan vähän vähemmän vittuilulta kuullostavia tarjousviestejä.

Seuraavia siirtoja tarvii tuskin sen enempää täällä jankata. Nyt ollaan taas tämän hintaharrastuksen syvimmässä olemuksessa, moimoi.
Moi vaan taas tänäkin vuonna. Vähemmän yllättäen Elisa tarttui kuin tarttuikin lopulta syöttiin. Tämän vuoden jatko-osa vietiin jatko-osamaisesti edellistä pidemmälle ja Elisa-myyntitykin vapauttava puhelu pärähti vasta vajaa puolitoista tuntia ennen Moi:n ilmoittamaa numeronsiirtymisaikaa.

Suraavat 24kk 9.90€/kk. Oma-aloitteisesti poisti liittymismaksun (10€), eikä tarvinnut siitä alkaa vänkäämään. Lahjakortteja tai muita en edes jaksanut mainita. Pääasia että pääsin tyypistä eroon. Numsi Moille oli muuten jollain järjestelmätasolla jo tapahtumassa, eikä Elisan liimatukkakaan voinut sitä kuulemma enää estää. Eli mulle koitui tästä moi-pikavisiitistä about 10€ kuluja (Moin liittymismaksu+Elisan sim-kortin toim.maksu).

Tarina sai siis jälleen onnellisen lopun, jossa on tälläkin kertaa vain voittajia. Elisa piti asiakkaansa, Moi sai liittymismaksunsa ja itse voin unohtaa tämän paskan taas hetkeksi. Moimoi.
 
Suraavat 24kk 9.90€/kk. Oma-aloitteisesti poisti liittymismaksun (10€), eikä tarvinnut siitä alkaa vänkäämään. Lahjakortteja tai muita en edes jaksanut mainita.

On tämä niin huumoritouhua, ettei voi ku päätä puistella. 9,90€, 11,12€, 13,99€, 14,99€. En usko, että nämä olis mistään datankäytöstä kiinni, vaan tähtien asento ratkaisee. Mulle selitti ummet ja lammet, kuinka heidän pitää laittaa peruutus Moille, eikä sen myötä voi poistaa maksua. Kyllä kelpais tuollainen hinta. Soittelen hiukan ennen H-hetkeä jos ei Elisalta kuulu mitään.
 
Moi vaan taas tänäkin vuonna. Vähemmän yllättäen Elisa tarttui kuin tarttuikin lopulta syöttiin. Tämän vuoden jatko-osa vietiin jatko-osamaisesti edellistä pidemmälle ja Elisa-myyntitykin vapauttava puhelu pärähti vasta vajaa puolitoista tuntia ennen Moi:n ilmoittamaa numeronsiirtymisaikaa.

Suraavat 24kk 9.90€/kk. Oma-aloitteisesti poisti liittymismaksun (10€), eikä tarvinnut siitä alkaa vänkäämään. Lahjakortteja tai muita en edes jaksanut mainita. Pääasia että pääsin tyypistä eroon. Numsi Moille oli muuten jollain järjestelmätasolla jo tapahtumassa, eikä Elisan liimatukkakaan voinut sitä kuulemma enää estää. Eli mulle koitui tästä moi-pikavisiitistä about 10€ kuluja (Moin liittymismaksu+Elisan sim-kortin toim.maksu).

Tarina sai siis jälleen onnellisen lopun, jossa on tälläkin kertaa vain voittajia. Elisa piti asiakkaansa, Moi sai liittymismaksunsa ja itse voin unohtaa tämän paskan taas hetkeksi. Moimoi.

Tässä kyllä ihmetyttää se että, sait kuitenkin tarjouksen jos oli jo tilanteessa ettei Elisa pystynyt sitä enää estämään? Kun itselle kävi vastaava tilanne ei tehnyt edes tarjousta ilmoitti vaan ettei enää onnistu. Vai oliko toi winback kun uusi sim-kortti? Tietysti Elisa erityisesti Moin asiakkaitakin haalii ei samalla tavalla muiden operaattorien.
 
En usko, että nämä olis mistään datankäytöstä kiinni, vaan tähtien asento ratkaisee.
Niimpä. Huomasin tänään tuota Moi-simmiä reitittimeen tunkiessa, että tässä vajaassa kahdessa vuodessa reitittimen total used data on noin neljä teraa, tarkemmin 4340GB. Tuo elisan Tarkka 100M on ainoa liittymä jolla reititintä on käytetty. Siinä siis myös uploadit laskettu mukaan...

Vai oliko toi winback kun uusi sim-kortti?
On. En edes yrittänyt ymmärtää logiikkaa tuossa, mutta sen uuden sim-kortin toimitusmaksun veloittavat. Olikohan 2.90€ tai jotain sitä luokkaa.
 
Niimpä. Huomasin tänään tuota Moi-simmiä reitittimeen tunkiessa, että tässä vajaassa kahdessa vuodessa reitittimen total used data on noin neljä teraa, tarkemmin 4340GB. Tuo elisan Tarkka 100M on ainoa liittymä jolla reititintä on käytetty. Siinä siis myös uploadit laskettu mukaan...


On. En edes yrittänyt ymmärtää logiikkaa tuossa, mutta sen uuden sim-kortin toimitusmaksun veloittavat. Olikohan 2.90€ tai jotain sitä luokkaa.
Jep. Jostain syystä halusivat joko uusia sim-kortin tai veloittaa vain tuon pienemmän maksun. Eipä niiden logiikkaa aina ymmärrä. Hyvä että, näitä näinkin edullisia tarjouksia vielä tarjoavat.
 
Lähdin sitten minäkin koettamaan onneani eli Tarkka Elisalta 25,20 e/kk olisi siirtymässä Moille Reilu 5g 450 liittymään. 22-28 e/kk. Sim tuli tänään. Elisalta tuli tänään tekstari: "Hanki rajattoman hyvä liittymä Suomen suosituimmassa verkossa! Saat nyt Elisa 5G Rajaton 300M -liittymän 29,99 €/kk (Hinta 24 kk jälkeen 35,99 €/kk.) Taisi olla normimainos, ei winback.
 
Kannattaako tuonne 0800-numeroon soittaa vaikka ei olisi Moi:lle siirtymässä? Mulle tuli kahdelle Tarkalle automaatti 13,99€/kk jatko (vain 12kk). Toisaalta, jos vain harvat ja valitut ovat saaneet 9,99€/kk hintaan (lukenut kahdesta tapauksesta täältä).
 
Kannattaako tuonne 0800-numeroon soittaa vaikka ei olisi Moi:lle siirtymässä? Mulle tuli kahdelle Tarkalle automaatti 13,99€/kk jatko (vain 12kk). Toisaalta, jos vain harvat ja valitut ovat saaneet 9,99€/kk hintaan (lukenut kahdesta tapauksesta täältä).

Ei siinä ainakaan ajan ja hermojen lisäksi mitään menetä, koska soittaminen on ilmaista. Paremman hinnan mahdollisuudet ilman numeronsiirtoa on huonot, mutta eihän näistä ikinä varmaa tiedä.
 
Kannattaako tuonne 0800-numeroon soittaa vaikka ei olisi Moi:lle siirtymässä? Mulle tuli kahdelle Tarkalle automaatti 13,99€/kk jatko (vain 12kk). Toisaalta, jos vain harvat ja valitut ovat saaneet 9,99€/kk hintaan (lukenut kahdesta tapauksesta täältä).
Eikö ne tuon numeron tekstiviesteihin muutenkin numeronsiirto tilanteessa lähetä riippumatta mihin on siirtämässä? Joskus eivät tarjoa muuta mahdollisuutta kuin pyytävät soittamaan juurikin 0800. Mulla on joskus ollut aikaa sitten ollut tuon tyyppinen tarjous rajattomaan joka alunperin oli 7,90€/kk sitten korotti 9,90€/kk. Mutta viime aikoina tosiaan ainakin harvinaisempaa saada noin hyvä tarjous Elisalta. Olen joskus soittanut vaikka ei numeronsiirtoa hoituu sieltä muutkin kuin winback tarjoukset.
 
No niin. Huomenna aamupäivästä menisi siirto Moille.

Nyt oli kännykkä merkinnyt jo roskapostiksi Elisan tekstarin. Tarjottiin Rajaton 200M 17,99€/kk 24kk soppari ja 70€ lahjakortti K-kauppaan. Myös Ruutu+ kuukaudeksi.

Kilautin myyntinumeroon ja jätin soittopyynnön (kuten joka kerta), koska eivät vastanneet.

Kyllähän tuo pitää hyväksyä. Vaikka avaus- ja toimitusmaksua ei saisi kaupan päälle niin silti tuo lahjakorttikin vie hinnasta reilusti yli 2€/kk.

En näe mitään järkeä siirtyä Moin 22€:n liittymään, johon tulisi päälle keskimäärin 1€/kk puheluita.

Kyselen enää avausmaksujen lisäksi, että saako Tarkkaa tuohon 9,99€ tai edes 13,99€-14,99€ lahjakortin kera. Omilla puheluilla tarkka olisi parempi, mutta otetaan rajaton jos tuota Tarkkaa ei irtoa lahjakortin kanssa.

Ihan tyytyväinen saa olla lopputulokseen, kunhan sieltä myynnistä vaivautuu joku soittamaan. Näköjään pientä työvoimapulaa Elisalla, kun ei ole kertaakaan vastattu kohtuullisen odotuksen jälkeen.
 
Edelleen. Moin 22€ liittymää ei kannata ottaa/pitää. Eikä Elisan 34€ liittymää.

Ja edelleen, vertaa listahintoja listahintoihin. Ja winback-hintoja winback-hintoihin, jos jotain vertailet.

Moin winback 200M 9€/kk rajaton data + maksimissaan 4 €/kk puheluista kannattaa ottaa. Parempi diili kuin mikään Ellun winback-tarjouksista.

Ellun 200M Rajaton (data, puhelut ja tekstarit) 16,99 €/kk on toki myös ihan ok, jos kylkeen saa K-ryhmään sen 70€ tai 80€ lahjakortin.

Mitä enemmän jengi tyytyy Ellun huonoihin tarjouksiin eikä anna numsien mennä läpi ja hanki Moilta parempaa winbackiä, sitä vähemmän Ellulla on intressejä parantaa omia winback-tarjouksiaan.
 
Mutjoo, @Datsyuk13 jos Ellulta saat jonkun suopean myyntitykin kiinni puhelimitse, niin 200M Rajattoman 17,99 €/kk voisi vielä muuttua -> 16,99 ja kertakorvauksen 9,99€ -> 0€.

Ja 100M Tarkkakin irrota halvemmalla kuin viimeisin tarjous.
 
Ja edelleen, vertaa listahintoja listahintoihin. Ja winback-hintoja winback-hintoihin, jos jotain vertailet.

Ymmärrän pointin, mutta pakko se on verrata winback-tarjousta juuri siihen listahintaan, johon ollaan siirtymässä/joutumassa, koska ne ovat siinä kohtaa omat vaihtoehdot, jotka on tarjolla 100% varmuudella. Et voi verrata tarjoukseen, jota et välttämättä koskaan saa.

Toki voi lähteä riskillä yrittämään Moin winbackia, mutta siihen asti maksellaan kallimpaa liittymää ja stressaten siitä tuleeko Elisalta joko hyvä tarjous vai laitetaanko liittymä siirtymään Elisalle pelkän Moin winbackin toivossa. Tuossa on kuitenkin paljon muuttujia.
 
Usko on vaffa, että numsin jälkeen Ellu pommittaa hyvällä tarjouksella ja/tai Moi antaa hyvän winback-tarjouksen, jos/kun laittaa siirron takaisin Ellulle.

Ellulta numsi Moin Rento 4G -liittymään (15 €/kk) ja viikon liittymää käytettyään numsi Ellulle liittymään x.

Mutta kyllä, musta pekka voi jäädä käteen.
 
Kannattaa vaihtaa Telian winbackiin, joka on kaikille saatavilla ja avoin.

Kunnes muut operaattorit laittavat samanlaisen.
 
Kannattaa vaihtaa Telian winbackiin, joka on kaikille saatavilla ja avoin.

Kunnes muut operaattorit laittavat samanlaisen.

Lisätietoja, kiitos.

Miten Telia voi voittaa takaisin asiakkaan, joka ei ole heidän asiakkaansa tai välttämättä ikinä ollutkaan? :hmm:

Millaisia Telian winback-tarjoukset ovat siinä kaikille saatavilla olevassa, avoimessa palvelussa?
 
Tuli otettua tuo ylempänä mainitsemani Rajaton 200M 17,99€/kk 24kk:n soppari Keskon 70€ lahjakortilla ja Ruutu+ kuukaudeksi.

Soitti pirulainen just kun olin jonottamassa silmälääkäriin. Ehdin kysyä 9,9€:n kertamaksun armahduksesta, mutta alkoi taas selittämään, että sitä ei voi ottaa pois, ku se menee näistä muutostöistä yms. Ehdin vain tuumata, että joiltaki se voidaan kuitenki ottaa pois, mutta sen enempää en tinkaillut. Ärsyttää vaan miksi pitää osalle valehdella kuinka sitä ei voida ottaa pois, vaikka selkeästi näin voidaan toimia. Samoin kusetettiin viime viikolla, ettei lahjakortteja voida jakaa muuta kuin 5G liittymistä.

Tarkka- vaihtoehdon ehdin myös kysyä ja se oli 13,99€/kk VUODEN sopparilla ja ilman lahjakorttia, joten oli helppo päätös siirtyä tässä kohtaa rajattomaan, ettei tätä rumbaa tarvitse toistaa ku vasta kahden vuoden päästä.

Lääkäri kutsui jo ovelta niin varmaan puolet aiotuista asioista jäi sanomatta. Tuli lopulta niin kiire, että piti lukea jälkikäteen vahvistusviestit tarkkaan, että tuli kaikki oikein.

Tarjous tuli tosiaan viestinä, joten voisi olettaa, että tuo on se aika yleisesti jaossa oleva tarjousversio loppusuoralla. Lahjakortin kohteesta iso plussa, koska tuo on käytännössä rahaa. Elisan kaupasta olisi pitänyt ostaa väkisin jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Elisan oman kaupan lahjakortit ovat myös voimassa vain 1 (yhden) kuukauden eli monelle lähes arvottomia. K-ryhmän kortit vissiin 24kk.
 
Elisan oman kaupan lahjakortit ovat myös voimassa vain 1 (yhden) kuukauden eli monelle lähes arvottomia. K-ryhmän kortit vissiin 24kk.
Itse valitsen mieluummin sopivan kk-hinnan kuin lahjakortin. En laske sille tilanteessani lisäarvoa kun saan niitä muita reittejä kaikenlaisia ja osa jää käyttämättä oli leffalippuja, ostokortteja tms. yms. En kehu mitään tiettyä operaattoria erikseen mutta herättää kysymyksiä erityisesti toi Elisan toiminta noiden tarjouksien kanssa ei vain omasta vaan muidenkin puolesta. Kaikki operaattorit itelleni ainakin samalla viivalla kun neuvottelen tarjouksista mikä sopii omaan tilanteeseen vain hinnalla on merkitystä. Noitten voimassolot tosiaan vaihtelee toisissa ne on voimassa kun koko summa käytetty joka olisi tietty paras.
 
Lisätietoja, kiitos.

Miten Telia voi voittaa takaisin asiakkaan, joka ei ole heidän asiakkaansa tai välttämättä ikinä ollutkaan? :hmm:

Millaisia Telian winback-tarjoukset ovat siinä kaikille saatavilla olevassa, avoimessa palvelussa?
Varmaan tarkoitetaan tätä:


Tuohan on kaikille avoin. Laitat liittymän Telialle ihansama mihin ei määräaikaseen liittymään. Telialla kun oot niin laitat samantien numeronsiirron menemään vaikkapa Elisalle. Kun numsi aktiivinen niin nappaa tuon parinkympin Rajattoman 200M ja kaupanpäälle 30e lidlin kortti tuosta linkistä itsepalveluna.

Eihän tuo mikään paras mahdollinen hinta ole, mutta listahintojen alapuolella kuitenkin. Ton saa(voi saada) 2e/kk halvemmalla chatista kysymällä kun numsi aktiivinen.
 
Itse valitsen mieluummin sopivan kk-hinnan kuin lahjakortin. En laske sille tilanteessani lisäarvoa kun saan niitä muita reittejä kaikenlaisia ja osa jää käyttämättä oli leffalippuja, ostokortteja tms. yms. En kehu mitään tiettyä operaattoria erikseen mutta herättää kysymyksiä erityisesti toi Elisan toiminta noiden tarjouksien kanssa ei vain omasta vaan muidenkin puolesta. Kaikki operaattorit itelleni ainakin samalla viivalla kun neuvottelen tarjouksista mikä sopii omaan tilanteeseen vain hinnalla on merkitystä. Noitten voimassolot tosiaan vaihtelee toisissa ne on voimassa kun koko summa käytetty joka olisi tietty paras.

Ruokaa ja päivittäistavaroita on itse kunkin ostettava. Silläpä K-ryhmän kortit ovat käytännössä alennus liittymän hintaan.
 
Varmaan tarkoitetaan tätä:


Tuohan on kaikille avoin. Laitat liittymän Telialle ihansama mihin ei määräaikaseen liittymään. Telialla kun oot niin laitat samantien numeronsiirron menemään vaikkapa Elisalle. Kun numsi aktiivinen niin nappaa tuon parinkympin Rajattoman 200M ja kaupanpäälle 30e lidlin kortti tuosta linkistä itsepalveluna.

Eihän tuo mikään paras mahdollinen hinta ole, mutta listahintojen alapuolella kuitenkin. Ton saa(voi saada) 2e/kk halvemmalla chatista kysymällä kun numsi aktiivinen.

Kaikille avoin, kunhan ensin alat Telian asiakkaaksi.

EIkä yhtä hyviä tarjouksia kuin Ellulla ja Moilla.

Noh, vaihtoehto tuokin kaiketi.
 
Kaikille avoin, kunhan ensin alat Telian asiakkaaksi.

EIkä yhtä hyviä tarjouksia kuin Ellulla ja Moilla.

Noh, vaihtoehto tuokin kaiketi.

Sanottiinkin että "kaikille avoin winback". Winback-tarjous määritelmällisesti tarkoittaa, että sillä yritetään saada poistuva asiakas pysymään asiakkaana, joten tietysti ensin on oltava asiakkaana edes hetken.

Tässä avoimuus tarkoittaa, että tuo on tarjolla kelle tahansa ilman tapaus- tai tuurikohtaista vaihtelevuutta (vieläpä poikkeuksellisesti itsepalveluna), toisin kuin winback-tarjoukset tyypillisesti.

Ei suinkaan ole paras mahdollinen hinta, mutta positiivinen harvinaisuus liittymämyyntikentässä.
 
Sanottiinkin että "kaikille avoin winback". Winback-tarjous määritelmällisesti tarkoittaa, että sillä yritetään saada poistuva asiakas pysymään asiakkaana, joten tietysti ensin on oltava asiakkaana edes hetken.

Tässä avoimuus tarkoittaa, että tuo on tarjolla kelle tahansa ilman tapaus- tai tuurikohtaista vaihtelevuutta (vieläpä poikkeuksellisesti itsepalveluna), toisin kuin winback-tarjoukset tyypillisesti.

Ei suinkaan ole paras mahdollinen hinta, mutta positiivinen harvinaisuus liittymämyyntikentässä.

Ok.

Helppo tarjousten saatavuus väistämättä tarkoittanee sitä, että tarjoukset eivät ole yhtä hyviä.

Eli en itse ainakaan toivo tuon yleistyvän Elisalle/Moille. Käytän mielummin 15-30 min omaa aikaani 2 vuoden välein saadakseni paremman tarjouksen.
 
Ok.

Helppo tarjousten saatavuus väistämättä tarkoittanee sitä, että tarjoukset eivät ole yhtä hyviä.

Eli en itse ainakaan toivo tuon yleistyvän Elisalle/Moille. Käytän mielummin 15-30 min omaa aikaani 2 vuoden välein saadakseni paremman tarjouksen.

Samoin toimin itse (Moin kautta taas kerran kikkailtu 10 euron Elisa 100M voimassa vielä vajaat 2 vuotta), mutta koen silti tuon Telia-diilin tarjollaolon yksinomaan hyväksi asiaksi.
 
Ruokaa ja päivittäistavaroita on itse kunkin ostettava. Silläpä K-ryhmän kortit ovat käytännössä alennus liittymän hintaan.
Kyllä siitä sellainen kaveri joka ruokakassijonosta välillä hakee ilahtuu kun antanut niille sellaisia, totta. Mutta ei se siihen asiaan auta jos maksaa kuitenkin kuukausittain turhan korkeaa hintaa.
 
Sain tuon saman liittymän 16,99€/kk. 24kk - lahjakortteja ei ollut tällä hetkellä saatavilla, eikä 9,99 kertamaksua poistettu. Ruutu+ etua ei maininnut lainkaan.

Olisin yrittänyt ilman kiirettä tingata vielä euron, mutta menköön näin. Lahjakortti on toki parempi kuin euron ale kuukausimaksussa.

Ruudun puuttuminen on melko yllättävää. Siitä mainitaan ainakin kahdessa viestissä, että kaikki myyntipalveluun soittavat saavat sen. Minullekin onneksi myyjä sen mainitsi, koska en olisi enää muistanut koko asiaa.
 
Kyllä siitä sellainen kaveri joka ruokakassijonosta välillä hakee ilahtuu kun antanut niille sellaisia, totta. Mutta ei se siihen asiaan auta jos maksaa kuitenkin kuukausittain turhan korkeaa hintaa.

Vapaaehtoinen tulonsiirtosi ei vaikuta siihen, että se kortti on käytännössä alennus liittymän hintaan.
 
Vapaaehtoinen tulonsiirtosi ei vaikuta siihen, että se kortti on käytännössä alennus liittymän hintaan.
Niin tai sitten myy samalla kun muutakin tavaraa. Mutta eihän se sitä poista jos haluat tietyn kk-hinnan ja se on kriteeri liittymän valinnalle kuitenkin maksaa sen vähän alle 20€/kk sen 24kk. Ei kaikki ajattele kaupan päällisiä samalla tavalla. Mutta jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi katsoo.
 
Kyllä siitä sellainen kaveri joka ruokakassijonosta välillä hakee ilahtuu kun antanut niille sellaisia, totta. Mutta ei se siihen asiaan auta jos maksaa kuitenkin kuukausittain turhan korkeaa hintaa.

Onpa todella omituista tekstiä. K- tai S- ryhmän lahjakortti on käytännössä rahaa, koska voit tehdä vaikka ruokaostokset sillä ja Citymarketeista ja Prismoista tietysti paljon muutakin vaihtoehtoja. Ei siihen mitkään ruokajonot liity mitenkään. Ja se auttaa kyllä siihen kuukausihintaan, kun ajattelet/lasket kustannukset kahden vuoden ajanjaksolla.
 
Onpa todella omituista tekstiä. K- tai S- ryhmän lahjakortti on käytännössä rahaa, koska voit tehdä vaikka ruokaostokset sillä ja Citymarketeista ja Prismoista tietysti paljon muutakin vaihtoehtoja. Ei siihen mitkään ruokajonot liity mitenkään. Ja se auttaa kyllä siihen kuukausihintaan, kun ajattelet/lasket kustannukset kahden vuoden ajanjaksolla.
Ne antaa K-ryhmän kortteja Elisalla ei sitä pysty käyttämään S-ryhmässä. Eikä tehdä ostoksia Citymarketissa ja Prismassa vaan ainoastaan Citymarketissa joka on K-ryhmää. Ja ei niin liitykään muuten kuin mainitsin joskus antaneeni lahjakortin jollekin joka on käynyt ruokakassijonossa sai vaihtelua ruokiin. Lahjakortin voi käyttää vaikka kerralla kuitenkin pidempää maksaa sitä 18,90e/kk summaa Elisalle tästä oli kyse kyllähän se varmasti kahdessa vuodessa enemmän tekee jos maksaisi vaikka 7,90€/kk Elisalle liittymästä.
 
Lahjakortin voi käyttää vaikka kerralla kuitenkin pidempää maksaa sitä 18,90e/kk summaa Elisalle tästä oli kyse kyllähän se varmasti kahdessa vuodessa enemmän tekee jos maksaisi vaikka 7,90€/kk Elisalle liittymästä.

Niin ihan sama käyttääkö kerralla vai miten. Helpompi kuitenkin laskea kertalaakilla.

Esim minulle tuli hinnaksi 17,99€/kk, joten kahdessa vuodessa maksan 70€:n ruokakassista ja kahden vuoden liittymästä 431,76€ samalla, kun 16,99€:n liittymällä ilman lahjakorttia näistä maksetaan 477,76€.

Eli käytännössä euron halvemmalla kuukausimaksulla diili on tasan 46€ huonompi jos muut ehdot ovat samat.
 
Niin ihan sama käyttääkö kerralla vai miten. Helpompi kuitenkin laskea kertalaakilla.

Esim minulle tuli hinnaksi 17,99€/kk, joten kahdessa vuodessa maksan 70€:n ruokakassista ja kahden vuoden liittymästä 431,76€ samalla, kun 16,99€:n liittymällä näistä maksetaan 477,76€.

Eli käytännössä euron halvemmalla kuukausimaksulla diili on tasan 46€ huonompi jos muut ehdot ovat samat.
Suomen hintatason huomioonottaen kuitenkin pikkusumma 70€ se on äkkiä käytetty. Jossain edullisempien hintojen maassa enemmän tuolla. Se on tietysti haluaako säästää rahassa jota maksaa palvelusta vai hyvittääkö lahjakortti muualle sitten tätä. Paljon sitten säästäisit jos maksaisit kahden vuoden ajan 7,90€/kk samasta liittymästä? Kun monelle myös tarjotaan 17,99€/kk ilman lahjakorttia.
 
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta: Tietääkö joku kuinka pitkälle ennakkoon sopparin voi tehdä? Eli jos esim. määräaikainen liittymä loppuisi 2kk päästä, niin suostuvatko kilpailevat operaattorit tekemään diiliä vasta sinne alkavaksi - vai pitääkö tässä odotella lähemmäs määräajan päättymistä ennen koko kilpailutushelvetin aloittamista?

Kun vaikkapa sähkösopparin voi laittaa alkamaan enintään 3kk päähän, jos jostain osuu kohdalle hyvä tarjous jo sitä ennen.

Haluaisin siis vaihtaa Elisalle, DNA ei enää mökillä pelaa. Mietin vain mikä olisi paras strategia edullisen rajaton 4g 200m liittymän saamiseksi, kun haluan vaihtaa operaattoria eikä DNA:n mahdolliset winbackit tule missään kohtaa kiinnostamaan.
 
Haluaisin siis vaihtaa Elisalle, DNA ei enää mökillä pelaa.

Onko kuuluvuuteen tullut siis jokin muutos, vai eikö ole koskaan pelannutkaan? Jos ei täytä minimilupauksia, niin määräaikaisesta pääsee kyllä irti tuolla perusteella. Itse keplottelin joskus irti puhelinliittymästä ihan vain toteamalla, että ei toiminut Porvoo-Helsinki välillä motarilla, vaan katkoi puheluita - kuten tekikin, ja töiden puitteissa saatoin autosta puheluja soitella. "Ok, tämä riittää".

Toki jos ei ole muuttunut juuri huonompaan suuntaan, niin voivat ihmetellä, miksi juuri nyt haluaisit siitä eroon.. :)
 
Onko kuuluvuuteen tullut siis jokin muutos, vai eikö ole koskaan pelannutkaan? Jos ei täytä minimilupauksia, niin määräaikaisesta pääsee kyllä irti tuolla perusteella.

Joo muutosta kyllä, reilun vuoden verran menty lähes nollatolpilla. Jännä kun sitä ennen DNA ylivoimaisesti paras siellä suunnalla, nyt päinvastainen tilanne. Olisikohan tukiasemat muuttuneet...

Voisihan tuohon kuuluvuuteen yrittää vedota, niin pääsisi ehkä aiemmin määräajasta eroon. Kiitos vinkistä!
 
Voihan sen määräaikaisenkin siirtää, joutuu vaan maksamaan sen 2kk loppuun. Jos siis on oikeasti ongelma, niin turha kärvistellä. Ja toki voi yrittää katkaista, jos on muuttunut esim. Yhteisverkon käyttöönoton myötä kuuluvuus huonoksi.
 
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta: Tietääkö joku kuinka pitkälle ennakkoon sopparin voi tehdä? Eli jos esim. määräaikainen liittymä loppuisi 2kk päästä, niin suostuvatko kilpailevat operaattorit tekemään diiliä vasta sinne alkavaksi - vai pitääkö tässä odotella lähemmäs määräajan päättymistä ennen koko kilpailutushelvetin aloittamista?

Kun vaikkapa sähkösopparin voi laittaa alkamaan enintään 3kk päähän, jos jostain osuu kohdalle hyvä tarjous jo sitä ennen.

Haluaisin siis vaihtaa Elisalle, DNA ei enää mökillä pelaa. Mietin vain mikä olisi paras strategia edullisen rajaton 4g 200m liittymän saamiseksi, kun haluan vaihtaa operaattoria eikä DNA:n mahdolliset winbackit tule missään kohtaa kiinnostamaan.
Itse tilasin kesäkuun 3. päivä liittymän ja sen sai alkamaan 3.9, eli kolme kuukautta ennakkoon oli mahdollista tilata itsepalveluna. Luulisi, että sama pätee myös muihin tilauskanaviin.
 
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta: Tietääkö joku kuinka pitkälle ennakkoon sopparin voi tehdä? Eli jos esim. määräaikainen liittymä loppuisi 2kk päästä, niin suostuvatko kilpailevat operaattorit tekemään diiliä vasta sinne alkavaksi - vai pitääkö tässä odotella lähemmäs määräajan päättymistä ennen koko kilpailutushelvetin aloittamista?

Kun vaikkapa sähkösopparin voi laittaa alkamaan enintään 3kk päähän, jos jostain osuu kohdalle hyvä tarjous jo sitä ennen.

Haluaisin siis vaihtaa Elisalle, DNA ei enää mökillä pelaa. Mietin vain mikä olisi paras strategia edullisen rajaton 4g 200m liittymän saamiseksi, kun haluan vaihtaa operaattoria eikä DNA:n mahdolliset winbackit tule missään kohtaa kiinnostamaan.
Itsellä samanlaiset suunnitelmat kun kyllästyttää 12kk välien näitä DNA-tarjouksia kilpailuttaa.

Elisa puhelimessa kaupittelee uusille asiakkaille 22-24e/kk hintasia 200m rajattomia. Johonkin ilmaisnumeroon soittaaehkä tämä (0800 93866 (arkisin 8-18, la 9-17) niin tuon voisi saada. Jos tuosta vielä halvemmaksi haluaa niin sitten tuolta winback kokeilu niin voisi tippua tuonne 18e paikkeille.

Tätä suunnitelmaa itse lähden ehkä toteuttamaan - mutta jos DNA tarjoaa 17e alkavaa niin voi olla että siihen tulee sorruttua.
 
Itsellä samanlaiset suunnitelmat kun kyllästyttää 12kk välien näitä DNA-tarjouksia kilpailuttaa.

Elisa puhelimessa kaupittelee uusille asiakkaille 22-24e/kk hintasia 200m rajattomia. Johonkin ilmaisnumeroon soittaaehkä tämä (0800 93866 (arkisin 8-18, la 9-17) niin tuon voisi saada. Jos tuosta vielä halvemmaksi haluaa niin sitten tuolta winback kokeilu niin voisi tippua tuonne 18e paikkeille.

Tätä suunnitelmaa itse lähden ehkä toteuttamaan - mutta jos DNA tarjoaa 17e alkavaa niin voi olla että siihen tulee sorruttua.
Kiitos tiedoista. Eli onko potentiaalinen suunnitelmasi pyrkiä ensiksi saamaan Elisalta liittymä (vaikka sitten tuolla 22-24e/kk hinnalla), odottaa DNA:n winbackia ja sitten tuon numeron kautta uudestaan yrittäisi saada vielä parempaa vastatarjousta Elisalta?

Vai pitääkö tässä skenaariossa toimia: numsi läpi Elisalle -> tilaa liittymä toiselta operaattorilta -> odota Elisan winback -> profit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 195
Viestejä
4 451 944
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom