- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 697
@kurkimies Mielenkiinnosta, minkä vuoksi olet joutunut "kinaamaan" Elisa-myyjän kanssa jos liittymäsi on jo ollut heillä? Lähinnä ihmettelen mitä myyjä on kuvitellut saavuttavansa tuossa. Omien kokemuksien mukaan myyjät toivottelevat heti päivänjatkot, jos toteaa liittymän olevan jo heillä.
Jotkut Moille siirtymiset ilmeisesti näkyy jostain syystä DNA:na tai sitten jokin osa Moin tiedoista on yhteneväistä DNA:n kanssa. Tämä olettamus perustuen siihen, että välillä näkevät Moin suoraan ja välillä sekoittavat. Mutta esim. täältä kyllä erottaa Moin ja DNA:n Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu (Moilla tunniste "EMO".)
Tuo kilpailijan mollaaminen on kyllä oikeasti säälittävää enkä itse jaksaisi puhua ollenkaan tuollaisten "epäasiallisten" myyjien kanssa. Sitten vielä nuo mutuheittelyt kilpailijan tarjouksen sisällöstä.. Ei hyvää päivää. Itsellänikin Telia teki viimekesänä jonkun 17€/kk tarjouksen 12kk ajaksi mutta sitten sain Elisalta 15€/kk H4G:n 24kk. Telialta sitten oma-aloitteisesti joku soitteli aika kärttyisäänkin äänensävyyn ja kyseli mitä touhuan. Kun sanoin, että sain kovemman tarjouksen ja pidemmällä tarjousajalla niin vastauksena tuli luokkaa "tuo meidän tarjouskin on jo niin hyvä, ettei sellaista olisi saanut tehdä.. miten voi olla kovempi, maksaako Elisa sulle asiakkuudesta?". Ja tuo ei niinkään tullut vitsillä vaan enemmänkin sellaiseen syyllistävään äänensävyyn. Kokonaisuudessaan tuo puhelu, mitä en edes itse kaivannut tai pyytänyt, ei jättänyt erityisen hyvää viimeistä kuvaa Teliasta pitkään kestäneen asiakkuuden jälkeen. Se kesti kohtuullisen pitkään ja puhelun aikana tarjottiin vain huonompia tarjouksia kuin mitä olin jo saanut. Fiksumpaa olisi näissä tilanteissa vain hyväksyä se, että kilpailija teki tällä kertaa kovemman ja kun ei ole millä vastata niin toivotetaan asiakas tervetulleeksi takaisin myöhemmin. Tuo toisen mollaaminen lähinnä antaa huonon loppuvaikutelman yrityksestä eikä kyllä 99% ajasta johda myyntiin.
Oman kokemukseni mukaan Elisalla myyjät ovat tajunneet aika usein lopettaa kauppaamisen, kun ymmärtävät että on jo parempi tarjous käytössä kuin mihin he pystyvät. Esim. aikanaan Soneran Jätti (17€/kk 24kk, Soneran silloinen lippulaivaliittymä) oli sellainen minkä mainittua moni Elisan myyjä jätti suosiolla kauppaamisen siihen. Telialla sen sijaan tuntuu aina jatkavan kauppaamista vaikka molemmat osapuolet tietäisivät heidän tarjouksensa olevan huonompi. Kaikista huvittavinta oli ehkä se, kun aikanaan 15€/kk rajattoman Megareilu 3G:n tilalle kauppasivat jotain "parempaa" mutta rajoitettua kahdenkympin 4G liittymää vaikka totesin, että mun puhelimeni ei edes tuo 4G:tä ja tuo matala dataraja ei käy mulle. Silti koitti tuputtaa sitä parempana eikä meinannut millään uskoa etten huoli. On siis tuoreempiakin kokemuksia, esim. tuo aiemmin mainittu, mutta jotenkin tämä on jäänyt hyvin mieleen.
Toinen huvittava myyntitapaus oli kanssa se, kun yksi Moin myyjä koitti kaupata heidän 6€ liittymäänsä nykyisen Tarkka 4G 2.90€/kk 24kk liittymäni päälle. Perusteluna miksi valita Moi oli se, että heidän liittymänsä hinta on vakio mutta omani nousee tarjousajan jälkeen. Melkoisen erikoinen perustelu ottaa nyt kalliimpi liittymä, joka ei edes sovi yhtä hyvin tarpeisiini. Ihanniinkuin sitä Moita ei voisi ottaa sitten kahden vuoden päästä jos se on 1) edelleen olemassa ja 2) edelleen samanhintainen. Herkemmin se Moi kuitenkin nostaa hintaansa kahden vuoden sisään kuin Elisa, jonka kanssa on tehty pitkäkestoinen sopimus hinnasta.
Elisalta soiteltiin ja kyseltiin millaisen tarjouksen sain kilpailijalta. Vastasin, että halvemman. "Eli hinnan perässä vaihtamassa olet?"
Näkyykö siellä nuo Moi:lle tehdyt NumSit DNA-operaattorina? Se kyseli, että olet näköjään DNA:lle vaihtamassa johon korjasin, että ei kun Moi:lle. "No sitten minulla on antaa semmonen tarjous, ettet kyllä voi kieltäytyä"
9,90€/kk 24kk
Jotkut Moille siirtymiset ilmeisesti näkyy jostain syystä DNA:na tai sitten jokin osa Moin tiedoista on yhteneväistä DNA:n kanssa. Tämä olettamus perustuen siihen, että välillä näkevät Moin suoraan ja välillä sekoittavat. Mutta esim. täältä kyllä erottaa Moin ja DNA:n Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu (Moilla tunniste "EMO".)
Näistä jo Matkapuhelinfoorumille laitoinkin, mutta puhelu kääntyi hyvin äkkiä Elisan mollaamiseksi, kun Telialla ei ollut tarjota mitään liittymää, jolla olisi voinut kilpailla Elisan tarjouksen kanssa. Jotain mutinaa tuli mahdollisista lainsäädännön muutoksista vastauksena tuohon Telian mahdollisuuteen nostaa Singles Day -hintaa ennenaikaisesti. Lisäksi täti väitti (virheellisesti), että Elisalla joutuu maksamaan euron extraa, jos haluaa mainoskiellon liittymäänsä, "mutta Telialla se ei maksa mitään". Oikeastaan ainoa oikeaan osunut väite oli mobiilivarmenteen maksullisuus Elisalla, kun Telialla se on ilmainen.
Ai niin, tuli sieltä vielä epäilys, että puhelut ja viestit ovat rajattomia vain toisiin Elisan liittymiin ja muiden operaattoreiden liittymiin niistä menee erillinen maksu. "Ei voi saada alle kympillä täysin rajatonta liittymää"...
Tuo kilpailijan mollaaminen on kyllä oikeasti säälittävää enkä itse jaksaisi puhua ollenkaan tuollaisten "epäasiallisten" myyjien kanssa. Sitten vielä nuo mutuheittelyt kilpailijan tarjouksen sisällöstä.. Ei hyvää päivää. Itsellänikin Telia teki viimekesänä jonkun 17€/kk tarjouksen 12kk ajaksi mutta sitten sain Elisalta 15€/kk H4G:n 24kk. Telialta sitten oma-aloitteisesti joku soitteli aika kärttyisäänkin äänensävyyn ja kyseli mitä touhuan. Kun sanoin, että sain kovemman tarjouksen ja pidemmällä tarjousajalla niin vastauksena tuli luokkaa "tuo meidän tarjouskin on jo niin hyvä, ettei sellaista olisi saanut tehdä.. miten voi olla kovempi, maksaako Elisa sulle asiakkuudesta?". Ja tuo ei niinkään tullut vitsillä vaan enemmänkin sellaiseen syyllistävään äänensävyyn. Kokonaisuudessaan tuo puhelu, mitä en edes itse kaivannut tai pyytänyt, ei jättänyt erityisen hyvää viimeistä kuvaa Teliasta pitkään kestäneen asiakkuuden jälkeen. Se kesti kohtuullisen pitkään ja puhelun aikana tarjottiin vain huonompia tarjouksia kuin mitä olin jo saanut. Fiksumpaa olisi näissä tilanteissa vain hyväksyä se, että kilpailija teki tällä kertaa kovemman ja kun ei ole millä vastata niin toivotetaan asiakas tervetulleeksi takaisin myöhemmin. Tuo toisen mollaaminen lähinnä antaa huonon loppuvaikutelman yrityksestä eikä kyllä 99% ajasta johda myyntiin.
Oman kokemukseni mukaan Elisalla myyjät ovat tajunneet aika usein lopettaa kauppaamisen, kun ymmärtävät että on jo parempi tarjous käytössä kuin mihin he pystyvät. Esim. aikanaan Soneran Jätti (17€/kk 24kk, Soneran silloinen lippulaivaliittymä) oli sellainen minkä mainittua moni Elisan myyjä jätti suosiolla kauppaamisen siihen. Telialla sen sijaan tuntuu aina jatkavan kauppaamista vaikka molemmat osapuolet tietäisivät heidän tarjouksensa olevan huonompi. Kaikista huvittavinta oli ehkä se, kun aikanaan 15€/kk rajattoman Megareilu 3G:n tilalle kauppasivat jotain "parempaa" mutta rajoitettua kahdenkympin 4G liittymää vaikka totesin, että mun puhelimeni ei edes tuo 4G:tä ja tuo matala dataraja ei käy mulle. Silti koitti tuputtaa sitä parempana eikä meinannut millään uskoa etten huoli. On siis tuoreempiakin kokemuksia, esim. tuo aiemmin mainittu, mutta jotenkin tämä on jäänyt hyvin mieleen.
Toinen huvittava myyntitapaus oli kanssa se, kun yksi Moin myyjä koitti kaupata heidän 6€ liittymäänsä nykyisen Tarkka 4G 2.90€/kk 24kk liittymäni päälle. Perusteluna miksi valita Moi oli se, että heidän liittymänsä hinta on vakio mutta omani nousee tarjousajan jälkeen. Melkoisen erikoinen perustelu ottaa nyt kalliimpi liittymä, joka ei edes sovi yhtä hyvin tarpeisiini. Ihanniinkuin sitä Moita ei voisi ottaa sitten kahden vuoden päästä jos se on 1) edelleen olemassa ja 2) edelleen samanhintainen. Herkemmin se Moi kuitenkin nostaa hintaansa kahden vuoden sisään kuin Elisa, jonka kanssa on tehty pitkäkestoinen sopimus hinnasta.
Viimeksi muokattu: