Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan noi tarjoukset ihan selvästi Moin ulosajamiseksi tehty.
Muilla hinnat pyörii melkein kartellimaisesti samoilla nurkilla, vähän tietysti eri operaattoreilla erilaisia vivahteita yms.
Itse kun vaihdoin Moilta takaisin Elisalle (50m rajaton ja 4g tarkka yhteensä about 8e/kk, kahdesta liittymästä tuo niin pakko oli ottaa) niin samaan aikaan kauppakeskuksessa tuli Telian kaveri juttelemaan.
Totesin, että olin juuri Elisalta simmit hakenut, kerroin syyn ja hinnan. Kaveri vaan totesi että voi harmi, olisi kuulemma "hänelläkin ollut tarjous, jos vielä olisin Moilla". :shifty: ¨

Ymmärtääkseni Elisalle oli jo kuluttasuojaviranomainen älähtänyt noista polkuhintakampanjoista Moin asiakkaille. Ja nuo yksityiskirjeissä olevat tarjoukset ainakin oli aika hyvän maun rajalla. (Kiertää myös kätevästi ei mainoksia -kiellon...)

Suurin osa ihmisistä on aika lampaita mitä tulee hintojen kilpailluttamiseen. Jos ihmiset tekisivät tota useammin, niin ehkä operaattoritkin kiinnostuisivat tekemään jotain tarjouksia "lojaaleille" asiakkaille. Toisaalta, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Toivon kovasti että Moi tai joku vastaava olisi markkinoilla vielä 2020.
 
Isäukolle (Moin asiakas) oli tullut kirjeellä tuo henkilökohtainen koodi, jolla piti saada Huoleton 4G ja mobiililaakaista noihin tarjoushinnoilla. Voimassa 3.6 asti. Yritettiin äsken käydä Elisan sivuilla tekemässä sopimukset niin tarjos tuolla koodilla Huoletonta 24,90e/kk ja Mobiililaajakaistaa 18,90e/kk :D Hienosti toimii henkilökohtainen koodi. Jospa huomenna olis chatin tai myyntipalvelun kautta parempi tuuri.
 
Isäukolle (Moin asiakas) oli tullut kirjeellä tuo henkilökohtainen koodi, jolla piti saada Huoleton 4G ja mobiililaakaista noihin tarjoushinnoilla. Voimassa 3.6 asti. Yritettiin äsken käydä Elisan sivuilla tekemässä sopimukset niin tarjos tuolla koodilla Huoletonta 24,90e/kk ja Mobiililaajakaistaa 18,90e/kk :D Hienosti toimii henkilökohtainen koodi. Jospa huomenna olis chatin tai myyntipalvelun kautta parempi tuuri.

Lue hyvät tarjoukset ketjun keskustelupuolta jonkun matkaa tästä eteenpäin niin syy tuolle tapahtuneelle (toimimattomuudelle) avautuu paremmin. Koodi toimi siis ihan hyvin lauantaihin klo16 saakka, kunnes Elisa joutui ottamaan nuo tarjoukset pois sivuiltaan. Tieto noista tarjouksista suorine tilauslinkkeineen levisi aivan liikaa ja tilausmäärät varmaan räjähtivät. Mutta kerro toki onnistiko sitten aspan kautta, toivottavasti saatte nuo.
 
Viimeksi muokattu:
Lue hyvät tarjoukset ketjun keskustelupuolta jonkun matkaa tästä eteenpäin niin syy tuolle tapahtuneelle (toimimattomuudelle) avautuu paremmin. Koodi toimi siis ihan hyvin lauantaihin klo16 saakka, kunnes Elisa joutui ottamaan nuo tarjoukset pois sivuiltaan. Tieto noista tarjouksista suorine tilauslinkkeineen levisi aivan liikaa ja tilausmäärät varmaan räjähtivät. Mutta kerro toki onnistiko sitten aspan kautta, toivottavasti saatte nuo.

Kysyin pe tuosta tarjouksesta, että jos tuollaisen tarjousliittymän hankkii, niin heidän puheiden mukaan sitä ei oteta poiskaan, jos on ehtiny hankkimaan tuolla hinnalla.
 
Kysyin pe tuosta tarjouksesta, että jos tuollaisen tarjousliittymän hankkii, niin heidän puheiden mukaan sitä ei oteta poiskaan, jos on ehtiny hankkimaan tuolla hinnalla.

Niin no en tiedä millä selityksellä lähtisivät purkamaan muutenkaan. Asiakkaan vastuulla ei varsinaisesti ole selvittää mikä tuon tarjouksen tausta on, kun tarjousta tilattaessakaan ei varsinaisesti puhuta tietylle ryhmälle kuuluvasta erikoistarjouksesta. Siten tuon voi mieltää ihan normaaliksi yleiskampanjaksi. Hintavirheeseenkään ei voi vedota, koska hinta on ihan oikea. Elisan itsensä piikkinhän tuo tapahtuneen mahdollistuminen loppukädessä menee.
 
Huoleton Premium sisältää 10 gigaa EU-dataa. 16,90€/kk olis irronnu perjantaina tuo 100M Premium. Se on tarjousliittymä yhtä lailla kuin nämä kaksi suositumpaaki. Jos EU-datalle on tarvetta niin ehdottomasti Premium tilaukseen eikä perinteistä Huoletonta.
Kuuluuko tuohon 9,90€ huolettomaan kuitenkin rajaton pohjoismaissa?
 
Kuuluuko tuohon 9,90€ huolettomaan kuitenkin rajaton pohjoismaissa?

Jos se on Saunalahti Huoleton, niin ei kuulu pohjoismaat, mutta jos se on Saunalahti Huoleton Premium, niin siihen kuuluu pohjoismaiden käyttö.

Omasta Elisasta löytyy Sopimuksen alta liittymätyyppi ja liittymän ominaisuudet, niin sieltä selviää
 
Viimeksi muokattu:
Lue hyvät tarjoukset ketjun keskustelupuolta jonkun matkaa tästä eteenpäin niin syy tuolle tapahtuneelle (toimimattomuudelle) avautuu paremmin. Koodi toimi siis ihan hyvin lauantaihin klo16 saakka, kunnes Elisa joutui ottamaan nuo tarjoukset pois sivuiltaan. Tieto noista tarjouksista suorine tilauslinkkeineen levisi aivan liikaa ja tilausmäärät varmaan räjähtivät. Mutta kerro toki onnistiko sitten aspan kautta, toivottavasti saatte nuo.

Ei kyllä siitä johdu. Itsekkin yritin käyttää koodia ennen lauantaita ja antoi 24,90 hintaa Moin numerolla, ja 19,90 hintaa Telian numerolla. Ovat kyllä muistaakseni Huoleton Premium, eli 100mbps netti ja ulkomaan data. En tiedä mihin perustuu nuo hinnoittelut.

Mutta tietenkin Aspasta saa ihan ilman koodiakin tuon 9,90e liittymän.

EDIT: ja siis se mikä poistettiin oli suora linkki jolla sai tuon 9,90e liittymän uuteen numeroon tai minkä tahansa liittymän numeronsiirtoon (paitsi tietenkin Elisan omat numerot).
 
Kuuluuko tuohon 9,90€ huolettomaan kuitenkin rajaton pohjoismaissa?

Se 9,90€/kk tarjous on perus Huoleton 4G eli ilmeisesti jatkossa (kesäkuun puolivälistä) puhelut ja tekstarit kuuluvat rajattomasti EU-alueelle mutta data on vain Suomen sisäistä.

Ei kyllä siitä johdu. Itsekkin yritin käyttää koodia ennen lauantaita ja antoi 24,90 hintaa Moin numerolla, ja 19,90 hintaa Telian numerolla. Ovat kyllä muistaakseni Huoleton Premium, eli 100mbps netti ja ulkomaan data. En tiedä mihin perustuu nuo hinnoittelut.

Mutta tietenkin Aspasta saa ihan ilman koodiakin tuon 9,90e liittymän.

EDIT: ja siis se mikä poistettiin oli suora linkki jolla sai tuon 9,90e liittymän uuteen numeroon tai minkä tahansa liittymän numeronsiirtoon (paitsi tietenkin Elisan omat numerot).

No kyllä ne muutoksia teki tuohon tarjoushommaan lauantaina. Se on ihan laajalti tiedossa. Itselläni, kuten monella muullakin, antoi siihen muutosten tekoon saakka tuolta Huoleton 4G 9.90€/kk ja Mobiililaajakaista 4G:n 4.90€/kk. Noiden suorien linkkienkin hinnat nousivat ja tarjoukset lyhenivät, samalla tavoin kuin koodin takaa, ennen sen koko linkin toiminnan lakkaamista. Tämä aika pitkälti tarkoittaa sitä, että poistivat nuo halvat hinnat nyt netistä kokonaan. Lisäksi tuo Mobiililaajakaistahan oli aluksi tarjolla ihan kaikille koodilla 4.90€/kk eikä se vaatinut edes numeron syöttöä, ennenkuin la (vai olikohan tämä pe) alkoivat muuttelemaan tuota systeemiä. Kyllähän tuosta muutoksesta kertoo jo se, että edes kirjeen saaneet ihmiset eivät saa enää tuota netistä. En tiedä mikset sinä saanut Moin hintoja, jos liittymäsi on Moilla. Ja muutokset eivät välttämättä pelkästään johdu noista tarjousketjun touhuista mutta varmasti niillä oli osansa siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Ja en sitten tiedä, tekevätkö seuraavalla kerralla, että koodi toimii pelkästään Saunalahti-pisteellä ja Elisa Shopit liikkeessä.
 
Ja en sitten tiedä, tekevätkö seuraavalla kerralla, että koodi toimii pelkästään Saunalahti-pisteellä ja Elisa Shopit liikkeessä.

Varmaan seuraava askel on tosissaan se, että ihan sen kirjeen kanssa pitää fyysisesti käydä jossakin pisteellä. Eipä tuossa oikein muita vaihtoehtoja, jos haluaa kokonaan "huijarit" karsia pois. Tietty tämä nettikamppis oli aika helppo ulkopuolisille hyväksikäyttää ja näitä tuskin enää nähdään (elleivät saa noita jotenkin henkilökohtaiseksi, esim. suoraan OmaElisaan). Ilmeisesti tarve ottaa yhteyttä myyntiin karsii kuitenkin jo melko hyvin näitä "ylimääräisiä" tarjouksen hyödyntäjiä, kun ei aiemmin ole varsinaisesti ollut ongelmaa näissä.
 
Varmaan seuraava askel on tosissaan se, että ihan sen kirjeen kanssa pitää fyysisesti käydä jossakin pisteellä. Eipä tuossa oikein muita vaihtoehtoja, jos haluaa kokonaan "huijarit" karsia pois. Tietty tämä nettikamppis oli aika helppo ulkopuolisille hyväksikäyttää ja näitä tuskin enää nähdään (elleivät saa noita jotenkin henkilökohtaiseksi, esim. suoraan OmaElisaan). Ilmeisesti tarve ottaa yhteyttä myyntiin karsii kuitenkin jo melko hyvin näitä "ylimääräisiä" tarjouksen hyödyntäjiä, kun ei aiemmin ole varsinaisesti ollut ongelmaa näissä.
Liittymä alkaa tuossa kohtaa tuottamaan vielä myöhemmin, kun pitää myyjälle maksaa provit. Kyllä ne jotenkin tuon estää, laittavat sitten vaikka numeron syötön kohdalle numpac tunnistuksen, jossa katsotaan operaattori, ja sen perusteella tulee tarjous. Noin itse sen tekisin.
 
Kyllä ne jotenkin tuon estää, laittavat sitten vaikka numeron syötön kohdalle numpac tunnistuksen, jossa katsotaan operaattori, ja sen perusteella tulee tarjous. Noin itse sen tekisin.

Aika laiskaa jossei ole mitään tunnistuksia tehty, kun heillä kuitenkin oli tarjouksen mukaan vielä "tilapäinen kampanjarekisteri" käytössä, josta osoitetiedot poimittu.
Siellä on varmaan säätämässä sama kaveri, jonka mielestä on ollut hyvä idea käsinkirjoittaa nuo mainoskuoret. Varmasti on parilla työntekijällä/harjoittelijalla ollut helvetin hauskaa kirjoitella niitä osoitteita käsin. :D

Itse soitin heidän myyntinumeroon, jossa se asiakaspalvelija näki jo heti koneelta, että olen Moilla ja mitä tarjouksia olen saanut. Kysyi sitten viime minuutilla vielä niitä koodeja.
 
Aika laiskaa jossei ole mitään tunnistuksia tehty, kun heillä kuitenkin oli tarjouksen mukaan vielä "tilapäinen kampanjarekisteri" käytössä, josta osoitetiedot poimittu.
Siellä on varmaan säätämässä sama kaveri, jonka mielestä on ollut hyvä idea käsinkirjoittaa nuo mainoskuoret. Varmasti on parilla työntekijällä/harjoittelijalla ollut helvetin hauskaa kirjoitella niitä osoitteita käsin. :D

Itse soitin heidän myyntinumeroon, jossa se asiakaspalvelija näki jo heti koneelta, että olen Moilla ja mitä tarjouksia olen saanut. Kysyi sitten viime minuutilla vielä niitä koodeja.

Joo näkevät sen soittavan henkilön operaattorin suoraan, samoin kun sinäkin näät, jos laitat vain fonectan päälle. Mutta tuossa tilausjärjestelmässä sitä ei taida olla ympätty numeronsyöttö tietueeseen. Muutenhan tuollaiset "henkilökohtaiset" kampanjakoodit olisi turhia, jotka suunnattu tietyn operaattorin asiakkaalle. Saattaa olla kustannuksena tällä hetkellä kalliimpaa toteuttaa tuo salesforceen, kuin printauttaa koodeja jouksevana ja postituttaa asiakasrekisterille.

Ja onhan niillä tavat nähdä ne operaattori tietueet, mutta se, että kamppis tulee jo tilausvaiheessa esiin automaattisesti operaattoritietueen perusteella, ei näytä olevan noille vielä mahdollista. Saattaa puuttua pari addonia SF:sta tai sitten numpacin järjestelmä ei ole suoraan yhteensopiva sen kanssa.
 
Joo näkevät sen soittavan henkilön operaattorin suoraan, samoin kun sinäkin näät, jos laitat vain fonectan päälle. Mutta tuossa tilausjärjestelmässä sitä ei taida olla ympätty numeronsyöttö tietueeseen. Muutenhan tuollaiset "henkilökohtaiset" kampanjakoodit olisi turhia, jotka suunnattu tietyn operaattorin asiakkaalle. Saattaa olla kustannuksena tällä hetkellä kalliimpaa toteuttaa tuo salesforceen, kuin printauttaa koodeja jouksevana ja postituttaa asiakasrekisterille.

Luulisi, ettei tuohon ole vaikeaa edes tehdä systeemiä, joka tarkistaa kuuluulo koodi sille osoitteelle vai ei. Eli jos osoite ei ole sama annettaessa kuin niillä tiedoissa, niin ei tuu tarjousta.
 
Luulisi, ettei tuohon ole vaikeaa edes tehdä systeemiä, joka tarkistaa kuuluulo koodi sille osoitteelle vai ei. Eli jos osoite ei ole sama annettaessa kuin niillä tiedoissa, niin ei tuu tarjousta.

Sen verran monta järjestelmää tuolla, jotka eivät kovin hyvin keskustele keskenään, niin tuskin on. Ja pääosa on 2000-luvun alussa tuotettuja.

Mutta meinasin vain, että jos kamppis on tarkoitettu vain Moin asiakkaille (kaikille, ei tietyille), niin numpac haku siihen tilaukseen jo, niin ei tarvitse lähetellä noita koodeja Moin asiakkaille. Saattaa tietenkin olla, ettei ole vielä mahdollista. En tiedä kuinka paljon joutuu muokkaa salesforcea tuossa kohtaa, jos se ees on käytössä verkkotilauskanavassa.
 
Eiköhän tuo järjestelmä olisi toteutettu fiksummin, jos se olisi helposti ja kustannustehokkaasti mahdollista. Ei Elisa kuitenkaan mikään tyhmä pulju ole, siellä kyllä varmasti tiedetään näiden hommien plussat ja miinukset ja se miten nämä kannattaisi ihannemaailmassa toteuttaa. Vaan kun todellisuus on se, että paras tapa ei aina ole kustannustehokkain ja kustannustehokkuus on varmaan se yksittäinen tärkein asia näitä pohdittaessa. Ennemmin antanevat muutamat ylimääräiset Moi-kamppikset ulkopuolisille kuin käyttävät suuria summia järjestelmäinvestointeihin, jotka jäävät turhiksi heti kun jokin markkinoinnin taho älähtää näistä kamppiksista.
 
Jahas, nyt tuolla etusivulla on taas mobiilidata 4,90 24kk ajan, Huoleton edelleen sen 24,90/12kk.

No, onneksi ei oo tarvetta tilalla.
 
Oisko tullut liikaa tiedusteluja ja tilauksia chattiin/puhelimeen, jolloin on todettu järkevämmäksi laittaa tarjous vain takaisin tuonne? Se toki ihmetyttää, että miksi vain toinen palautui.
 
Telian vastatarjous tuohon Huoleton 4G liittymään oli Rajaton 20M, eli 20 megaa nettiä ja 250 min/kpl puhetta/viestejä. En tiedä mihin hintaan olisi myynyt kun toivotin samoin tein hyvät päivänjatkot.
 
Voisiko joku osoittaa MoiMobiilin sopimuksesta sen kohdan jonka perusteella avausmaksua ei hyvitetä? Itse kyllä siirsin numeron, mutta samalla aktivoimaton sim-korttikin lähti takaisin Moille ja ilmoitin sen 14vrk kuluessa että en halua liittymää heiltä ja että kyseessä oli virhepäätös. Summahan ei ole suuri, mutta ihan periaatteesta nyt tuntuu että Moi:n ehdot ovat puutteelliset ja tulkinnanvaraiset.

"Liittymän hankintahinta palautetaan ainoastaan, mikäli liittymää ei ole aktivoitu ja otettu käyttöön. Tilanteissa, joissa rahaa palautetaan asiakkaalle Moi:n toimesta, palautus tapahtuu mahdollisimman pian sen jälkeen kun palautettu hyödyke on saapunut Moi:lle. Hyödyke tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa uudenveroisena kaikkine mukana olleine lisätarvikkeineen. Rahan palautus tehdään mahdollisuuksien mukaan samalle luottokortille tai muulle kortille taikka pankkitilille, jolta maksusuoritus Moi:lle on tehty. Epäselvissä tai ongelmallisissa tapauksissa Moi on yhteydessä asiakkaaseen ennen rahan palautusta."
 
Osaako kukaan sanoa, toimiiko Saunalahden mobiililaajakaista Soneran Huawei E3372 E3276 tikun kanssa?
Käytössä Mobile Broadband softa.

M.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Osaako kukaan sanoa, toimiiko Saunalahden mobiililaajakaista Soneran Huawei E3372 tikun kanssa?
Käytössä Mobile Broadband softa.

M.jpg

Ainaki LiLink-ohjelmistolla oleva Telian kautta hommattu E3372 toimii ainaki suoraan DNA:n liittymällä. Meni veljelle TW-EAV510 kaveriksi ja ainaki tähän mennessä ei ongelmia.

Mutta, kun sulla on tuo ohjelmisto, niin sun pitää tehdä profiili Saunalahden asetuksille.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Telian vastatarjous tuohon Huoleton 4G liittymään oli Rajaton 20M, eli 20 megaa nettiä ja 250 min/kpl puhetta/viestejä. En tiedä mihin hintaan olisi myynyt kun toivotin samoin tein hyvät päivänjatkot.
16.90e oli itselle tarjous, toki 100M netillä ja 1000 min/kpl. Totesi vaan kun elisan hinnan kuuli, että on kuullut kyllä tästä elisan kampanjasta, eikä pysty siihen vastaamaan.
 
Tiedän että täälläkin kirjoittelee tyyppejä jotka on aika suoraan noiden tarjouksien kanssa tekemisissä. Ei tarvitse mennä yksityiskohtiin tai muuhun firman puolesta kiellettyyn, mutta olisi hauska kuulla mite toi homma toimii, missä firmassa sitten olettekin. Eikä sitäkään tarvitse sanoa.

Järjestelmään joku limit ja kaikki sen yli jotain bonaria?
 
Voisiko joku osoittaa MoiMobiilin sopimuksesta sen kohdan jonka perusteella avausmaksua ei hyvitetä? Itse kyllä siirsin numeron, mutta samalla aktivoimaton sim-korttikin lähti takaisin Moille ja ilmoitin sen 14vrk kuluessa että en halua liittymää heiltä ja että kyseessä oli virhepäätös. Summahan ei ole suuri, mutta ihan periaatteesta nyt tuntuu että Moi:n ehdot ovat puutteelliset ja tulkinnanvaraiset.

"Liittymän hankintahinta palautetaan ainoastaan, mikäli liittymää ei ole aktivoitu ja otettu käyttöön. Tilanteissa, joissa rahaa palautetaan asiakkaalle Moi:n toimesta, palautus tapahtuu mahdollisimman pian sen jälkeen kun palautettu hyödyke on saapunut Moi:lle. Hyödyke tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa uudenveroisena kaikkine mukana olleine lisätarvikkeineen. Rahan palautus tehdään mahdollisuuksien mukaan samalle luottokortille tai muulle kortille taikka pankkitilille, jolta maksusuoritus Moi:lle on tehty. Epäselvissä tai ongelmallisissa tapauksissa Moi on yhteydessä asiakkaaseen ennen rahan palautusta."

Moin aspa kertoo seuraavaa: "Jos meiltä tilaa uuden puhelinnumeron ja siirtää sen toisaalle, tulkitaan tämä toimenpide aina irtisanomisena. [Tuollaisessa winbackiin tarttumisessa numero ei koskaan siirry meille saakka, jolloin kyse on peruutuksesta.]"
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Niin... siis ilmoitin, peruin ohjeitten mukaan ja siirsin numeron toisaalle. Lähetin samantien paluupostissa simkuoren takaisin. En vaan ymmärrä että mikä meni vikaan. Aktivointi tapahtuu sopimuksen mukaan siinävaiheessa kun simkortti rekisteröityy verkkoon.

Ei ole mun vika jos peruutusilmoituksesta seuraavaksi otan ko. numerolla toisen liittymän. Vaikka aspa nyt varmaan on eri mieltä. Ja onhan ne moin emailit ja webbisivut hellyyttäviä nuorisoslangeineen.

Ymmärrän kyllä että Elisaunalahden kieron kampanjan takia otetaan sitten se 9.50€ lähes väkisin. Mutta ei se nyt ole kuitenkaan ihan oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Hupaisaa muuten tuo, että Moi tahtoo SIM-kortin takaisin peruutustilanteessa. Kokemusteni mukaan yksikään muu operaattori ei välitä niistä mitään.
 
Hupaisaa muuten tuo, että Moi tahtoo SIM-kortin takaisin peruutustilanteessa. Kokemusteni mukaan yksikään muu operaattori ei välitä niistä mitään.

Ei ole Moi koskaan pyytänyt multa SIMejä takaisin. Eli eivät pyydä tai vaadi niitä ellei ihan erikseen ala perumisista keskustelemaan Moin kanssa. Omat tapaukset ovat olleet sellaisia, joissa "peruminen" on hoidettu siirtämällä numero toiselle operaattorille tai perumalla numsi ja eivät ne näissä ala erikseen viestiä laittamaan pyytäen SIMejä.

Numero voidaan mieltää liittymään kuuluvaksi palveluksi ja numero on otettu käyttöön siirtämällä se toiselle operaattorille.

Tämähän se pitkälti olisi. Moi luo liittymälle numeron ja siirtää kyseisen numeron muualle. Numero on osa tilausta ja jos numero jää elämään niin eihän tilaustakaan ole täysin irtisanottu. En väitä etteikö tuota voisi vielä selkeästi ilmaista ehdoissa mutta toki taitaa olla aika pieni Elisan kanssa kikkaileva vähemmistö, joka alle 14vrk sisään siirtää uuden numeron Moilta muualle. Itsekään en aikanaan saanut posteja takaisin taikka niiden liittymien maksuja, jotka siirsin heti Elisalle tarjousten perässä. Alkuun hieman ihmettelin mutta kyllähän tuo selitys (numeron säilyminen) on lopulta aika selkeä ja ymmärrettävä.
 
En oikein ymmärrä miten tuo voisi olla epäselvä? Jos tilaa numeron, ja sitten päättää pitää kyseisen numeron, niin eihän tuo millään lailla ole peruutus.
 
likka kokeili tänää tota elisan moi-kortin systeemiä, sai tilattuu liittymät. sil oli kyl moi kehissä.
 
Lue hyvät tarjoukset ketjun keskustelupuolta jonkun matkaa tästä eteenpäin niin syy tuolle tapahtuneelle (toimimattomuudelle) avautuu paremmin. Koodi toimi siis ihan hyvin lauantaihin klo16 saakka, kunnes Elisa joutui ottamaan nuo tarjoukset pois sivuiltaan. Tieto noista tarjouksista suorine tilauslinkkeineen levisi aivan liikaa ja tilausmäärät varmaan räjähtivät. Mutta kerro toki onnistiko sitten aspan kautta, toivottavasti saatte nuo.

Ei vielä testattu, mutta kaveri laittoi viikonloppuna Moille siirron ja sai tänään napattua Huolettoman winbäkkinä 9,90€/kk. Mikseipä olisi voimassa myös ennestään Moilla oleville/ muualta sinne siirtyville.
 
Kertokaas nyt joku toimiko tuo OmaSaunalahden numeronkorvaus toivotusti (ilmoitus asiasta puhuneille: @jm82 @Sindrom @umeet88)? Eli jos on päänumero Moilla ja Elisalta Tarkka 4G 2.90€/kk niin testasitteko ihan käytännössä tuon, että sen liittymän hinta ja kamppis säilyvät sekä vain ja ainoastaan numero korvautuu? Tuo aspa on kyllä ihan kujalla näistä, eivät osanneet sanoa mitään tuosta toiminnosta. Sopijan vaihdossa ainakin tuo tarjous poistui ja jouduin pyytämään sen takaisin aspasta. Samalla kysyin tästä niin "ei pitäisi onnistua mutta voihan sitä omasaunalahtea kokeilla, mutta emme enää palauta tarjoushintaa liittymän vaihduttua". Eli vähän niinkuin omalla riskillä pitäisi tehdä tuo ja hieman huolestuttaa säilyykö tarjous tuossa prosessissa. Jos ei säily niin kerkeävät vaihtumiseen mennessä loppumaan nämä nykyisetkin kamppikset.

Tällä hetkellä siis henkilöltä jonka kanssa olen tekemässä tuo löytyy puhelimesta Moi 6€ + Tarkka 4G 2.90€ sekä sitten reitittimeen 4.90€ Mobiililaajakaista. Ideana olisi siirtää Moin numero tuohon tarkan päälle, jolloin säästäisi tuon turhan Moin kuukausimaksun. Jos taas tuo tarjous ei säilykään niin olisi halvinta ottaa Moin päälle Huoleton 4G ja laittaa Tarkka reitittimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tekisin varman päälle Moi 6€ siirron tuohon 9.9€ huolettomaan. Nuo 2.9€ ja 4.9€ liittymät sitten johonkin muuhun käyttöön.

Itse annoin toisen 2.9€ simin isälle tablettiin ja se maksaa tuosta 8€/kk. Sai siis toisenkin 2.9€ kortin myös hyötykäyttöön.

Nyt pääsin oma.saunalahteen, mutta eihän tuosta aivan tarkasti tiedä säilyykö se alennus jos numero vaihtuu. Tarkennuksessa lukee ainakin se nykyinen numero.

Edit:
Toisen numeron kohdalla puh numeroa ei ole. Vaan pelkkä sopimusnumero
Tarkka 4G 2.90€/kk
(Sopimus sulkeutuu laskutuskauden päättyessä 23.2.2020) Käytössä -22.00 €
/ 1 kk
 
Viimeksi muokattu:
testasitteko ihan käytännössä tuon, että sen liittymän hinta ja kamppis säilyvät sekä vain ja ainoastaan numero korvautuu?
Testasin. Aspa ei toki ollut tästä kuullutkaan ja se piti neuvoa menemään omasaunalahti-sivulle. Kaikki meni hyvin, paitsi että siinä kesti joku 3 viikkoa ja mobiilivarmenne lakkasi toimimasta (eli uus sim piti siksi noutaa). Muuten eitietenkään vaikuttanut etuihin tms. mitenkään. Go ahead.
 
Kertokaas nyt joku toimiko tuo OmaSaunalahden numeronkorvaus toivotusti (ilmoitus asiasta puhuneille: @jm82 @Sindrom @umeet88)? Eli jos on päänumero Moilla ja Elisalta Tarkka 4G 2.90€/kk niin testasitteko ihan käytännössä tuon, että sen liittymän hinta ja kamppis säilyvät sekä vain ja ainoastaan numero korvautuu? Tuo aspa on kyllä ihan kujalla näistä, eivät osanneet sanoa mitään tuosta toiminnosta. Sopijan vaihdossa ainakin tuo tarjous poistui ja jouduin pyytämään sen takaisin aspasta. Samalla kysyin tästä niin "ei pitäisi onnistua mutta voihan sitä omasaunalahtea kokeilla, mutta emme enää palauta tarjoushintaa liittymän vaihduttua". Eli vähän niinkuin omalla riskillä pitäisi tehdä tuo ja hieman huolestuttaa säilyykö tarjous tuossa prosessissa. Jos ei säily niin kerkeävät vaihtumiseen mennessä loppumaan nämä nykyisetkin kamppikset.

Tällä hetkellä siis henkilöltä jonka kanssa olen tekemässä tuo löytyy puhelimesta Moi 6€ + Tarkka 4G 2.90€ sekä sitten reitittimeen 4.90€ Mobiililaajakaista. Ideana olisi siirtää Moin numero tuohon tarkan päälle, jolloin säästäisi tuon turhan Moin kuukausimaksun. Jos taas tuo tarjous ei säilykään niin olisi halvinta ottaa Moin päälle Huoleton 4G ja laittaa Tarkka reitittimeen.

Itsellä meni ongelmitta tämä: Moi:lta uusi liittymä ja numero -> aktivointi heti kun mahdollista (aktivointi ei ole pakollista) -> heti perään Ellulta kysely tarjouksista Moi:n asiakkaille -> sopimuksen teko (Tarkka 4G) -> Ellun liittymän odotus ja aktivoinnin odotus -> heti aktivoinnin jälkeen numeronsiirtoprosessi käyntiin OmaSaunalahden kautta DNA:n numero (pääasiallinen numeroni) -> Ellu (jonka numero oli alunperin Moi:lta).

[edit] Unohtu mainita et hinnat ja sopparit säilyi siinä mitä ne oli sovittaessa Elisan kanssa.

[edit] Lisätty polkuun tieto, että Moi:n liittymän aktivointi ei ole pakollista.
 
Viimeksi muokattu:
Kauanko kestää että saa uuden moin liittymän aktivoitua? Kerkeääkö vielä tällä viikolöa kikkailla että sais tuom elisan 4,90e nettiliittymän?
 
Kauanko kestää että saa uuden moin liittymän aktivoitua? Kerkeääkö vielä tällä viikolöa kikkailla että sais tuom elisan 4,90e nettiliittymän?
Ei sitä tarvi aktivoida. Täytät Moin sivuilla tiedot ja saat samalla numeron. Sitte vaan yhteyttä Elisaan. Mulla kesti n. 5 minuuttia koko prosessi. Moi velottaa sen 9.50€ tästä lystistä tosin.
 
Kauanko kestää että saa uuden moin liittymän aktivoitua? Kerkeääkö vielä tällä viikolöa kikkailla että sais tuom elisan 4,90e nettiliittymän?

Moin luoma uusi numero näkyy numerorekisterissä tavalliselle kuluttajalle muistaakseni parin päivän sisään. Elisalle mahdollisesti heti. Eli jos laitat heti niin kyllä se viimeistään pe tai la näkyy. (Ja sitä simiä ei tartte tosissaan itse varsinaisesti aktivoida.)
 
Kauanko kestää että saa uuden moin liittymän aktivoitua? Kerkeääkö vielä tällä viikolöa kikkailla että sais tuom elisan 4,90e nettiliittymän?

Nopeesti se aktivointi tapahtuu, kun se tehdään Moi:n sivujen kautta nappia painamalla. Itse aktivoin sen Moi:n liittymän kun en tiennyt, että se ei ole pakollista.
 
Moin liittymät aktivoituu nettisivuilta välittömästi tilauksen jälkeen ja näkyvät Elisalla heti. Huoleton piti siirtää, mutta 4,9€/kk mobiilikaistalle avattiin uusi numero, joten sitä ei olisi tarvinut edes avata Moille.
 
Tulipa laitettua itsekin NumSi pyyntö Elisalta Moi:lle. Saas nähdä vieläkö nämä hyvät tarjoukset on voimassa :nb: Tuon 4,90€/kk moblan otinkin jo padille, Telialla tais olla 5,90€/kk tosin 100M netillä. Speedtestillä Telia ~50Mbps ja tuolla Elisalla ~25Mbps eli takapakkia mentiin aika tavalla :shifty: Noh 90% ajasta on kuitenkin Wi-Fi verkossa.

E: Pitikin kysyä vielä, onko näitä hyviä winback tarjouksia vielä tullut muille Elisalta -> Moi:lle siirtyessä?
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa laitettua itsekin NumSi pyyntö Elisalta Moi:lle. Saas nähdä vieläkö nämä hyvät tarjoukset on voimassa :nb: Tuon 4,90€/kk moblan otinkin jo padille, Telialla tais olla 5,90€/kk tosin 100M netillä. Speedtestillä Telia ~50Mbps ja tuolla Elisalla ~25Mbps eli takapakkia mentiin aika tavalla :shifty: Noh 90% ajasta on kuitenkin Wi-Fi verkossa.

E: Pitikin kysyä vielä, onko näitä hyviä winback tarjouksia vielä tullut muille Elisalta -> Moi:lle siirtyessä?

Winbäkit ynnä muut ovat voimassa vähintään 3.6 asti. Todennäköisesti kauemmin. Saako tuota Telian 100M-liittymää mitenkään tuohon 5,9e/kk hintaan? Kyllähän tuplanopeudesta mielellään euron maksais. Nettisivuilla tällä hetkellä 24,90e/kk eli ei hirveästi houkuttele :D Tänä iltana pitäisi saapua Elisan 50M-mobiilikaistalle tuo Nettiboksi B525. Jännä nähdä mitä näyttää nopeus.
 
Winbäkit ynnä muut ovat voimassa vähintään 3.6 asti. Todennäköisesti kauemmin. Saako tuota Telian 100M-liittymää mitenkään tuohon 5,9e/kk hintaan? Kyllähän tuplanopeudesta mielellään euron maksais. Nettisivuilla tällä hetkellä 24,90e/kk eli ei hirveästi houkuttele :D Tänä iltana pitäisi saapua Elisan 50M-mobiilikaistalle tuo Nettiboksi B525. Jännä nähdä mitä näyttää nopeus.

Tuon 5,90€/kk sain liittymätyypin vaihtona kun olin siirtämässä lasten liittymiä Telialle, ystävällinen neitokainen siellä totesi vanhan olevan vähän alimitoitettu. Muistaakseni joku 5,90€/kk 3G nopeudella ja 10Gt/kk(padille sopiva kun harvakseltaan tarvi) ja lupasi sen vuodeksi tuolla hintaa.
 
Menipä nyt säätämiseksi, kun yritin siirtää numeroa Elisan sisällä :facepalm:. Eli Tarkka 4G:n numero -> Huoleton 4G, niin että Tarkka suljettaisiin ja Huoleton jäisi tarjoushinnoin. Tämä ei onnistu (varmaan joillekin itsestään selvää, mut piti testata) vaan se onnistuu ainoastaan liittymätyypin vaihtona, eli Tarkka 4G vaihdetaan Huoleton 4G:ksi (hinta muistaakseni 21,jotain€/kk) ja edellinen Huoleton 4G (tarjoushinta 9,90€/kk) jää rinnalle. Eipä siinä, eikun Tarkka 4G-liittymän siirto Moi:lle ja samalla numeronsiirto siihen liittymään, sitten kun se on valmis, ihan normaali numeronsiirto OmaSaunalahdesta Moi:lta -> Elisan Huoleton 4G (9,90€/kk) :rofl::rofl::rofl:.

Meni hommat ihan sekasi tuon Elisan virheen takia, jolloin noi Huoleton 4G:t pääsi tilaamaan muutki ku Moi:n asiakkaaat 9,90€/kk hintaan :sdarra:.
 
Miks se numero nyt pitäis Moille asti siirtää? Eiköhän saa winbäkkinä sen huolettoman...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom