LGA 2011-3 X99 Kellottelut

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 281
Jep ja sitten käyttää virrattomanna niin boottaa suoraan windowssiin niin on samat ohjelmat auki kuin lepotilasta heräisi....
Tuo lienee W10:n ominaisuus.

Olisi mielenkiintoista tietää onko lepotilaongelmat vain kellotettujen Rampage V kokoonpanojen päänsärky, vai esiintyykö samaa ongelmaa myös muilla X99-emoilla.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Täälläkin Rampage V 5820K:n kanssa. Täytyy itsekin testailla lepotilaa ja katsoa mitä tapahtuu. Minun mielestä ei ennen ainakaan ole antanut BF-koodia.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
34
Mitä pidätte näille broadwell-E prossuille max. 24/7 jännitteenä? 4.2ghz@adapt.1.300vcore, 4.3ghz@adapt.1,350vcore, 4.4ghz@adapt.1.390vcore. Lämmöt handbraken jälkeen.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Mitä pidätte näille broadwell-E prossuille max. 24/7 jännitteenä? 4.2ghz@adapt.1.300vcore, 4.3ghz@adapt.1,350vcore, 4.4ghz@adapt.1.390vcore. Lämmöt handbraken jälkeen.
1.35V olen pitänyt 24/7 ilmalla HW-E prossulla. Googlen kautta jos etsii max jännitettä niin monesta paikkaa saa lukea että tuon 1.35V yli ei pitäisi mennä HW-E/BW-E prossuilla. Mutta toisaalta jos jäähy riittää pitämään lämmöt kurissa niin miksi ei?

Hyvät lämmöt sinulla handbraken jälkeen. Ei ole coret menneet yli 80 asteen.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
@xarot @Dessu @Demogorgon Onko kellään rampage 5 emon omaavalla win 10 creators update käytössä että uskaltaako päivittää
Mulla on ja ainoot ongelmat tulleet nvidian ajureiden kanssa. Kannattaa miettiä päivittääkö onhan tää muutenkin siinä kunnossa että varmaan laitan tavan W10 takasin.

E: Muotoillaan paremmin. Nvidian uusimmista ajureista ei asentunut creators updaten jälkeen mikään muu kuin 381.89 sen jälkeen kun se julkaistiin. Windows asenteli 378.78 ajureita ja DDU:kaan ei auttanut.

Nyt Windows valittaa että tiliä ei löydy, vaikka se on lisätty ja on tämän kanssa muutakin ongelmaa, jonka takia menee uusin vakaa versio asennukseen kunhan jaksan sen asentaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Mulla on ja ainoot ongelmat tulleet nvidian ajureiden kanssa. Kannattaa miettiä päivittääkö onhan tää muutenkin siinä kunnossa että varmaan laitan tavan W10 takasin.

E: Muotoillaan paremmin. Nvidian uusimmista ajureista ei asentunut creators updaten jälkeen mikään muu kuin 381.89 sen jälkeen kun se julkaistiin. Windows asenteli 378.78 ajureita ja DDU:kaan ei auttanut.

Nyt Windows valittaa että tiliä ei löydy, vaikka se on lisätty ja on tämän kanssa muutakin ongelmaa, jonka takia menee uusin vakaa versio asennukseen kunhan jaksan sen asentaa.
Just. taidan skipata tältä iltaa. Tuntuu kans itsellä jo vähän bugiselta kun ollut win 10 julkasusta asti käytössä ja ei ole tullut kertaakaan uudelleen asennettua.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 281
@xarot @Dessu @Demogorgon Onko kellään rampage 5 emon omaavalla win 10 creators update käytössä että uskaltaako päivittää
Minulle ei näköjään tule ilmoitusta, jos joku on tägännyt minut viestiketjuun :shifty:
Ja ei. Anniversary updatella mennään, kunnes päivitys tuodaan automaagisesti. En jaksa rikkoa toimivaa.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 281
Mitä pidätte näille broadwell-E prossuille max. 24/7 jännitteenä? 4.2ghz@adapt.1.300vcore, 4.3ghz@adapt.1,350vcore, 4.4ghz@adapt.1.390vcore. Lämmöt handbraken jälkeen.
5960x Vcore adaptiivisella n. 1.28V @4.5-4.625 GHz. Ja lämmöt Handbrake HEVC-koodauksella piikkaa n. 80C:hen, keskiarvo n. 70C. Ja vakaa on ainakin Handbrakessa, kerran jurnutin 28h putkeen.
*mutinaajupinaa* Tällä prossulla ja kellolla enkoodausvauhti mahtavat 3 fps:ää. Joko nyt prkl olisi korkea aika koodareiden ottaa itseään niskasta kiinni ja saada nopeutta JA laatua irti GPU-kiihdytyksellä. :grumpy: *marmatimarmati*
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Onko onnistunut kellotus, kun Cinebench antaa pienempää tulosta, kuin vastaavalla vakiolla tulisi saada? :lol: Prossu löytyy tiedoista, eli 6850K ja kelloja on 4.2GHz ja 3.7GHz cachelle. Mistä moinen voi oikein johtua? :btooth:
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Onko onnistunut kellotus, kun Cinebench antaa pienempää tulosta, kuin vastaavalla vakiolla tulisi saada? :lol: Prossu löytyy tiedoista, eli 6850K ja kelloja on 4.2GHz ja 3.7GHz cachelle. Mistä moinen voi oikein johtua? :btooth:
Paljonko se Cinebench sitten antoi pisteitä? Tuo 4.2GHz vastaa HW-E:n 4.5GHz Cinebenchissä, jolloin pisteitä pitäisi tulla 1340 - 1380. Tuohon vaikuttaa muistien nopeudet, prossun lämpötilat ja kaikki tuollainen. 4.63GHz saan itse +1400CB.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Paljonko se Cinebench sitten antoi pisteitä? Tuo 4.2GHz vastaa HW-E:n 4.5GHz Cinebenchissä, jolloin pisteitä pitäisi tulla 1340 - 1380. Tuohon vaikuttaa muistien nopeudet, prossun lämpötilat ja kaikki tuollainen. 4.63GHz saan itse +1400CB.
No nyt näköjään parikymmentä pojoa enemmän kuin aiemmin, mutta tulos oli nyt 1327, eli samat mitä se antaa verrokki 6850K:n tulokseksi (eli oletan vakiota).

Edit: muistit cl14 3200Mhz ja prossun lämmöt n. 50C.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
34
omalla 6800klla 1351@4.2ghz&3000mhz/16-17-17-35-2T tikuilla:), eli ihan normilta vaikuttaa.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
No nyt näköjään parikymmentä pojoa enemmän kuin aiemmin, mutta tulos oli nyt 1327, eli samat mitä se antaa verrokki 6850K:n tulokseksi (eli oletan vakiota).

Edit: muistit cl14 3200Mhz ja prossun lämmöt n. 50C.
On tuo normaali tulos kun noin vähän heittää. Lämmötkin hyvät.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Juu tajusin sen kyllä, mutta mulla ei ole tallenettuna yhtään omaa aiempaa vetoa, joten tuossa pylväsdiagrammissa se antaa verrokiksi ilmeisesti vakion 6850K:n, jolla kuitenkin samat pisteet..? :confused:
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Juu tajusin sen kyllä, mutta mulla ei ole tallenettuna yhtään omaa aiempaa vetoa, joten tuossa pylväsdiagrammissa se antaa verrokiksi ilmeisesti vakion 6850K:n, jolla kuitenkin samat pisteet..? :confused:
Eiköhän se ole sinun aikaisempi veto joka jäänyt sinne. Mulla ei ainakaan näy yhtään HW-E/BW-E prossuja tuossa listassa, ainoastaan omia vanhempia ajoja. Täytyy vielä tarkistaa :)
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Eiköhän se ole sinun aikaisempi veto joka jäänyt sinne. Mulla ei ainakaan näy yhtään HW-E/BW-E prossuja tuossa listassa, ainoastaan omia vanhempia ajoja. Täytyy vielä tarkistaa :)
Ok. Jännä juttu, että tallentaa, vaikka valitsee vaihtoehdon "älä tallenna" :btooth:. Joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa sukupolvea vanhempaan paremman kellottuvuuden toivossa. Tänään tuota koitin viilailla, ja maksimit oli 4.4Ghz @ 1.375V, jolloin lämmöt meni jo AVX rasituksessa kuumimmalla corella 81:een asteeseen :(. Cache kukkuu 3.7Ghz jopa noilla korkeammilla kelloilla. Kokeilin myös ajella 4.3Ghz, mutta päätin palata takaisin 4.2Ghz kelloihin, ja säädellä vielä jänöjä. Nyt on omaan mieleen hyvä, kun maks lämmöt heiluu kuudessakympissä, vaikkakin kaipaisi lisää suorituskykyä vanhempiin peleihin, jotka eivät hyödynnä montaa corea.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Ok. Jännä juttu, että tallentaa, vaikka valitsee vaihtoehdon "älä tallenna" :btooth:. Joka tapauksessa tekisi mieli vaihtaa sukupolvea vanhempaan paremman kellottuvuuden toivossa. Tänään tuota koitin viilailla, ja maksimit oli 4.4Ghz @ 1.375V, jolloin lämmöt meni jo AVX rasituksessa kuumimmalla corella 81:een asteeseen :(. Cache kukkuu 3.7Ghz jopa noilla korkeammilla kelloilla. Kokeilin myös ajella 4.3Ghz, mutta päätin palata takaisin 4.2Ghz kelloihin, ja säädellä vielä jänöjä. Nyt on omaan mieleen hyvä, kun maks lämmöt heiluu kuudessakympissä, vaikkakin kaipaisi lisää suorituskykyä vanhempiin peleihin, jotka eivät hyödynnä montaa corea.
Kokeile 125 strapilla kellotella. 100 strap asetuksella itsellä kellottuu 4.5GHz ja 4.6GHz ei mene millään, mutta samoilla asetuksilla 1.35V saa 125 strapilla kellotettua tuohon 4.63GHz. Itse en vaihtais vanhempaan vaikka kellottuisi enemmän. Ainoastaan ehkä 5960X sinun tilanteessa. Sinunkin prossu 4.2GHz kuitenkin vastaa n. 4.5GHz kellotettua HW-E prossua.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Kokeile 125 strapilla kellotella. 100 strap asetuksella itsellä kellottuu 4.5GHz ja 4.6GHz ei mene millään, mutta samoilla asetuksilla 1.35V saa 125 strapilla kellotettua tuohon 4.63GHz. Itse en vaihtais vanhempaan vaikka kellottuisi enemmän. Ainoastaan ehkä 5960X sinun tilanteessa. Sinunkin prossu 4.2GHz kuitenkin vastaa n. 4.5GHz kellotettua HW-E prossua.
Eikös tuo strapilla leikkiminen sitten estä xmp-profiilin käytön? En ymmärrä muistien säädöstä ja latensseista mitään, joten en tiedä osaanko niitä manuaalisesti laittaa kohilleen. Nyt se on vaan yhden napin painalluksen takana. Olen koittanut vähän etsiäkin, mutten ole törmännyt mihinkään fiksuun tutoriaaliin muisteihin liittyen. Käsittääkseni noiden pitäisi kuitenkin olla ihan ok kammat kulkemaan (G.Skill TridentZ 3200Mhz Cl14 Gtz).
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Eikös tuo strapilla leikkiminen sitten estä xmp-profiilin käytön? En ymmärrä muistien säädöstä ja latensseista mitään, joten en tiedä osaanko niitä manuaalisesti laittaa kohilleen. Nyt se on vaan yhden napin painalluksen takana. Olen koittanut vähän etsiäkin, mutten ole törmännyt mihinkään fiksuun tutoriaaliin muisteihin liittyen. Käsittääkseni noiden pitäisi kuitenkin olla ihan ok kammat kulkemaan (G.Skill TridentZ 3200Mhz Cl14 Gtz).
En tiedä kun mulla ei oo toiminu XMP profiileista kuin yksi sinä aikana mitä nämä Kingstonin muistit olen omistanut. Manuaalisesti laittanut 3000MHz CL15 ja 3333MHz ei enää mene. Nuo sinun kammat on paremmat ja pitäis kyllä kulkee kun löytää sopivat asetukset. Netistä voi löytyä artikkeleita noiden kampojen kellottamisesta, jonka mukaan voi kokeilla säätää jos omat muistit kulkis yhtä paljon samoilla asetuksilla. Itse tein näin kun en osaa muisteja kunnolla kellottaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819


Ihan hyvä yksilö :D

Muistit menee tässä lähiaikoina uusiksi, dualissa vain joten gflops voi olla vähän alhainen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
Aika paljon nousi gflopsit. Säädöt vielä kesken, mut näyttäis vakaalta vaik tiputin vähä coren voltteja:



Wanha 5820k vaati samoille kelloilla 1.33V :vihellys:
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
616
5820K ja X99-A/USB 3.1 yhdistelmällä 10 kuukautta (core/uncore) 4.3/4.1Ghz (core voltit 1.2, lämmöt rasituksessa <80C)
-->5820K RIP.

Oireet: Täysin vakaa maanantaihin asti, kunnes tiistai iltana boot jämähti A0 koodiin. XMP vivun käyttö toisessa asennossa ja takaisin boottauksineen palautti tilanteen normaaliksi --> Raskasta pelaamista ja sammutus lopuksi. Keskiviikko iltana enää millään ei pääse pidemmälle kuin A0 ja harvoin edes sinnekkään.

Kivi ei myöskään postaa toiseen koneeseen siirrettynä.

Eli ei mitään oireita joista olisi voinut ennakoida tai epävakautta, jonka perustella olisi voinu kellottaa maltillisemmin. Viimeksi asetuksia oli säädetty siis elokuussa. Nyt kun emoa katselee tarkemmin niin cpu:n virransyöttö sekä x99 piiri ovat käyneet niin kuumina että lakka on sulanut/emossa on vähäistä värin muutosta niiden läheisyydessä.

Nyt sitten pohdituttaa että onko tuo CPU hajonnut omia aikojaan vai onko mahdollisesti emon virransyöttö hajonnut ja käräyttänyt CPU:n eli uskaltaako tähän emoon laittaa enää seuraavaa kiveä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
5820K ja X99-A/USB 3.1 yhdistelmällä 10 kuukautta (core/uncore) 4.3/4.1Ghz (core voltit 1.2, lämmöt rasituksessa <80C)
-->5820K RIP.

Oireet: Täysin vakaa maanantaihin asti, kunnes tiistai iltana boot jämähti A0 koodiin. XMP vivun käyttö toisessa asennossa ja takaisin boottauksineen palautti tilanteen normaaliksi --> Raskasta pelaamista ja sammutus lopuksi. Keskiviikko iltana enää millään ei pääse pidemmälle kuin A0 ja harvoin edes sinnekkään.

Kivi ei myöskään postaa toiseen koneeseen siirrettynä.

Eli ei mitään oireita joista olisi voinut ennakoida tai epävakautta, jonka perustella olisi voinu kellottaa maltillisemmin. Viimeksi asetuksia oli säädetty siis elokuussa. Nyt kun emoa katselee tarkemmin niin cpu:n virransyöttö sekä x99 piiri ovat käyneet niin kuumina että lakka on sulanut/emossa on vähäistä värin muutosta niiden läheisyydessä.

Nyt sitten pohdituttaa että onko tuo CPU hajonnut omia aikojaan vai onko mahdollisesti emon virransyöttö hajonnut ja käräyttänyt CPU:n eli uskaltaako tähän emoon laittaa enää seuraavaa kiveä..
Jaa jännä juttu. onkohan x99-a:ssa paljonkin löyhemi virran syöttö? itse ajellut 2014 syksystä asti 5960X ~1.3v jänöillä ja ei ainakaan vielä ole probleemia ollut. virran syöttökään ole lämmennyt normi käytössä paljon yli 60c. R5E emona. Sulla kummiskin ollut vielä maltilliset kellot ja jänniitteet niin ei luulis niistä johtuvan. Milllanen jäähytys sulla on?
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
616
CPU:lle oli jäähynä Coolink Corator DS jonka tuuletin pysyvästi täysillä, Coolink Corator DS LGA2011 Review

Emolla on omasta takaa jonkunmoiset jäähytysrivat virransyötölle ja piirisarjalle (joiden alla ne purukumityynyt). Virransyöttö 8 vaiheinen, muuta en siitä osaa sanoa.

Lisäksi koteloon puhaltaa etuseinästä kylmää 2 kpl Arctic 14cm ja yksi samanlainen imee sieltä kuumaa ulos CPU jäähyn takaa, nämä myös pysyvästi täysillä. Lisäksi vielä kotelon ja virtalähteen alkuperäiset tuuletukset käytössä.

Kaikenkaikkiaan lämmöt ovat siis pysyneet oikein hyvällä tasolla mutta juurikin virransyöttö sijaitsee kohdassa minne ei mikään suoranaisesti puhalla.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Miten porukka on laittanut täällä cachelle voltit? Itsellä on manuaalisesti laitettuna 1.25v jännite, mutta tekeekö tuo pahaa, kun ei laska voltteja idlessä? käsittänyt, että tuo 1.25v on suositeltu raja cachelle, ja prossuna on siis 5820k.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Miten porukka on laittanut täällä cachelle voltit? Itsellä on manuaalisesti laitettuna 1.25v jännite, mutta tekeekö tuo pahaa, kun ei laska voltteja idlessä? käsittänyt, että tuo 1.25v on suositeltu raja cachelle, ja prossuna on siis 5820k.
Manuaalisesti 1.35V. Tuota pitänyt rajana eikä ongelmia ole ollut. Eikö muka cachen voltit laske idlessä? Täytyy tarkistaa illalla, sama prossu käytössä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Manuaalisesti 1.35V. Tuota pitänyt rajana eikä ongelmia ole ollut. Eikö muka cachen voltit laske idlessä? Täytyy tarkistaa illalla, sama prossu käytössä.
Ei itselläni ainakaan, kun voltit on laitettu manuaalisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
Mulla on cache 4.4ghz ja offsetilla +.250, rasituksessa hiukan alle 1.25V, idlessä 1.084V ja emona RVE
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
485
Oma 5820K kellottunut mukavasti 4,6GHz 1.303V kun baseclock ollut 100MHz. Nyt uusilla muisteilla XMP-profiili nostaa baseclockin ->125MHz eikä mene vakaana biosiin asti edes 4,5GHz (kerroin 36). Onko neuvoja miten saisi vakaaksi? :confused: Tällä hetkellä lähes kaikki autolla, paitsi jännite adaptivella 1.3V.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Oma 5820K kellottunut mukavasti 4,6GHz 1.303V kun baseclock ollut 100MHz. Nyt uusilla muisteilla XMP-profiili nostaa baseclockin ->125MHz eikä mene vakaana biosiin asti edes 4,5GHz (kerroin 36). Onko neuvoja miten saisi vakaaksi? :confused: Tällä hetkellä lähes kaikki autolla, paitsi jännite adaptivella 1.3V.
Laittasin 100mhz bclk ja sit vaan säädellä vccsa jännitettä kunnes vakaa
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
485
Olikin kyse vain siitä että adaptive voltage ei toimi 125 strapilla. Laitoin override modeen ja sen jälkeen pelitti mukavasti 4,625 GHz ja muisteilla 3000MHz. Lämpösenä meinasi vaan käydä, minkä takia tiputin -> 4,5GHz kiinteellä 1.24V jännitteellä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Aika paljon nousi gflopsit. Säädöt vielä kesken, mut näyttäis vakaalta vaik tiputin vähä coren voltteja:

(paljon kuvia)

Wanha 5820k vaati samoille kelloilla 1.33V :vihellys:
Juu, on se vaan niin epäreilua. Oma yksilö jaksaa arkikelloiksi 4,4ghz@1.301V. Cache 4ghz ja muistit 3200Mhz (16-18-18-39 2T). Cinebenchissä tulee sellaiset 1300 pistettä. Olisihan se kiva tuosta pudottaa yli 0.1V pois :btooth:

Aiemmin emona oli Asuksen X99-A (se alkuperäinen malli) ja se vaati jännästi 1.34V samoille kelloille ja silloinkin oli aika rajoilla jo vakauden suhteen, niin arkikellot olivat alemmat. Nykyinen X99M-WS vaatii huomattavasti vähemmän. Aika mielenkiintoista. Pitänee ehkä testailla, jos saisi tuonne 4,5ghz venytettyä prossun benchmarkien ajaksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
Vaikka ketju on kellottelut, niin millaisia IBT max lämpöjä muilla on?

 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Mihinkä asti tuo CPU input voltage on turvallista laittaa Haswell-E prossulla, tähän on ainakin 2000000 eri mielipidettä näköjään netissä. Mietin vaa kun rupesin nyt leikkimään ja koittaa puristaa kaikki megahertsilät prossusta, 4,8Ghz tuntuisi olevan vakaa, mutta en saanut sitä millään muulla vakaaksi kuin pienellä CPU input voltage nostolla (tällä hetkellä 2.0V) ja prossun jänöt maltilliset 1.3V
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Mihinkä asti tuo CPU input voltage on turvallista laittaa Haswell-E prossulla, tähän on ainakin 2000000 eri mielipidettä näköjään netissä. Mietin vaa kun rupesin nyt leikkimään ja koittaa puristaa kaikki megahertsilät prossusta, 4,8Ghz tuntuisi olevan vakaa, mutta en saanut sitä millään muulla vakaaksi kuin pienellä CPU input voltage nostolla (tällä hetkellä 2.0V) ja prossun jänöt maltilliset 1.3V
suositus pitää 0.45V enempi kun vcore mutta kuitenkin alle 2V. sulla kuitenkin vielä maltillinen tuo vcore niin luulisi sen nostokin auttavan jos vaan lämmöt pysyy kurissa
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
suositus pitää 0.45V enempi kun vcore mutta kuitenkin alle 2V. sulla kuitenkin vielä maltillinen tuo vcore niin luulisi sen nostokin auttavan jos vaan lämmöt pysyy kurissa
Joo täytynee antaa lisää volttia vaan, ja pistää tuo input voltage fixattuna 1.95V, ollut joku neuroosi tuon 1.3V:n kanssa, voisi suoraa laittaa 1.35V ja katsoa mitä sillä saa aikaiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
546
Uskaltaako täältä huudella vinkkejä?
Kellottelu on jokseenkin tuttua z87-z170 alustoilla, mut nyt tuli laitettua isojen poikien vehkeet tulille ja hieman neuvoja kaipailisin jotta en menisi papanaluukku edellä vaahteraan.
kokoonpano on seuraavanlainen:
i7-5960X
Asus Rampage V Extreme (uusin bios ja 1801 sisällä)
2x8gb Corsair lpx 3000mhz
Evga gtx 1080 ftw
Corsair HX750i
Samsung 960 evo 256gb + 850 evo 500gb
Win 10 pro
Jäähdytyksen hoitaa luuppi:
Ek blokit cpu + gpu
Ek D5 pumppu + reso
Alphacool 360 60mm radi

Olen aikaisemman omistajan ohjeistuksella löytänyt ilmeisesti vakaat kellot 4,5ghz@1.28V vain muuttamalla kerrointa, voltagea ja asettamalla LLC asentoon 7.
Lämmöt on pysynyt siinä alle 70c ibt rasituksessa.
Ensimmäisenä kysymyksenä on noi muistit.
Olen etsinyt jo hakukoneilla vastausta millä ne saisi tuonne 3000mhz, johon ne on speksattu, siinä onnistumatta.
Onko tähän olemassa jotain selkeää ohjetta?
Ja toki voi hieman neuvoa mistä lähteä hienosäätämään JOS haluaa kutitella prossua enemmän.

EDIT: on siis kokeiltu säätää xmp:n kanssa ja ilman, mutta ei vaan onnistu tuo muistien "kellottaminen".


Kiitokset jo etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
Mulla on RVE:n kanssa cache 4.5Ghz @ 1.27V, offsetilla voltit +0.390
System agent +0.270
CPU input 1.9
LLC mulla on ollu automaatilla, se ei näissä vaikuta vcoreen ainakaan suoraan vaan tohon input voltageen.
Muistit Mulla on 4x4gb 3200Mhz 16-16-18-38 (3466Mhz speksattu mut en saa toimii)
Laita muistien Mhz sekä timingsit käsin, ja nosta toi system agent voltage johki 1.1V. Väylä mulla on perus 100.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
411
i7-6800k ei nähtävästi tykännyt jatkuvasta 1.38-1.40V ajelusta.

Kerran meni noin kuukausi sitten windowssi täysin jumiin ja vaihdoin varuiksi ssd:n koska moni seikka viittasi vähän sen mahdolliseen häröilyyn. Uuden ssd:n ja käyttiksenkin jälkeen kone kaatui muutaman kerran satunnaisesti, nämä pistin ihan muistien kellottelun ym. piikkiin. Nyt sunnuntaina kippasi taas työpöydälle ja otin sitten ihan varmuuden vuoksi kaikki kellottelut ym. pois, kerran vielä pääsin työpöydälle ja siihen kuoli aivan täysin. Cpu ledi vaan paloi ja tuulettimet huusivat pätkittäin vaikka kuinka yritin kaikin keinoin saada käynnistymään.

Melkein tarkalleen vuoden se kesti ennen kuin otti ja kuoli :grumpy:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 228
Viestejä
4 195 094
Jäsenet
70 875
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom