Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen takiahan lentoliikenne on turvallista, että virheistä jauhetaan ja opitaan. Monen minuutin viivästys evakuoinnista palavasta koneesta olisi toisissa olosuhteissa voinut johtaa kaikkien matkustajien kuolemaan, joten on ihan syytäkin pohtia miten varmistetaan, että jatkossa homma toimii paremmin.Niin siina evakuinnissa ei kuollut kukaan ja siita nyt jauhetaan? Ei se nyt putkeen mennyt mutta kukapa nyt ei olisi virheita elaissaan tehnyt?
MLAT on maa tukiasemiin perustuva järjestelmä.
ehkä huono linkki
Sen takiahan lentoliikenne on turvallista, että virheistä jauhetaan ja opitaan. Monen minuutin viivästys evakuoinnista palavasta koneesta olisi toisissa olosuhteissa voinut johtaa kaikkien matkustajien kuolemaan, joten on ihan syytäkin pohtia miten varmistetaan, että jatkossa homma toimii paremmin.
Alaska Airlinesin 737 Max-9 on menetti paineistuksen ja osan seinää, yhtiön koko 737 Max 9 fleetti toistaiseksi maadoitettu tarkastuksia odottaen.
Ei ilmeisesti vakavia henkilövahinkoja. Vähän lienee tuuriakin mukana, kun ilmeisesti kukaan ei istunut reikää lähinnä olevalla ikkunapaikalla, ja porukalla vyöt kiinni.
Ilmeisesti irronneen paneelin kohdalla on paikka hätäuloskäynnille, mutta ei kuitenkaan hätäuloskäyntiä ko. yksilössä.
Uudenkarhea kone, joten valmistusvika nousee ensimmäisenä mieleen, toki tutkimuksissa selviää.
Uhkaava tilanne matkustajakoneessa USA:ssa – Lentoyhtiöltä iso varotoimi: 65 konetta jäihin
Yhdysvaltalaisen lentoyhtiön matkustajakone joutui tekemään hätälaskun pian nousun jälkeen.www.iltalehti.fi
Toi oli todella outoa, että seinä noin repeää. Tuli mieleen, että olis komposiittikone ja "liimaukset" pettäneet. Saa nähdä laitetaanko koneet maahan ympäri maapalloa?Alaska Airlinesin 737 Max-9 on menetti paineistuksen ja osan seinää, yhtiön koko 737 Max 9 fleetti toistaiseksi maadoitettu tarkastuksia odottaen.
Ei ilmeisesti vakavia henkilövahinkoja. Vähän lienee tuuriakin mukana, kun ilmeisesti kukaan ei istunut reikää lähinnä olevalla ikkunapaikalla, ja porukalla vyöt kiinni.
Ilmeisesti irronneen paneelin kohdalla on paikka hätäuloskäynnille, mutta ei kuitenkaan hätäuloskäyntiä ko. yksilössä.
Uudenkarhea kone, joten valmistusvika nousee ensimmäisenä mieleen, toki tutkimuksissa selviää.
Uhkaava tilanne matkustajakoneessa USA:ssa – Lentoyhtiöltä iso varotoimi: 65 konetta jäihin
Yhdysvaltalaisen lentoyhtiön matkustajakone joutui tekemään hätälaskun pian nousun jälkeen.www.iltalehti.fi
Toi oli todella outoa, että seinä noin repeää. Tuli mieleen, että olis komposiittikone ja "liimaukset" pettäneet. Saa nähdä laitetaanko koneet maahan ympäri maapalloa?
Ymmärsin, että toi lentoyhtiö ei noilla enää lennä. Onneksi tostakin selvittiin, ilman henkilövahinkoja.
Tuossa on valinnaisen hätäuloskäynnin paikka, aukon tulppaaminen on epäonnistunut tavalla tai toisella.
No kerrankos Boeing vähän optimoi koneidensa designiä ja unohtaa kertoa siitä kenellekään, MCASin lisäksi uusimmissa MAXeissa on siis PWIU (Panoramic Window Instant Upgrade)?"Kyseessä oli Boeing 737 Max 9 -kone. Yhdysvaltain Liittovaltion lentovirasto FAA määräsi lauantaina kaikki kyseisen mallin koneet väliaikaisee lentokieltoon ja niiden turvallisuuden tarkastettavaksi."Lentokoneesta irtosi palanen kesken lennon Yhdysvalloissa – FAA määrää Boeingin mallin väliaikaiseen lentokieltoon
Yhdysvalloissa Alaska Airlinesin matkustajat kokivat kauhunhetkiä, mutta kone teki onnistuneen hätälaskun eikä kukaan loukkaantunut.yle.fi
Noita on USA:ssa 171 ja kaikki lentokieltoon, joten eiköhön kohta euroopassakin? Kohtuu nopeaa toimintaa FAA:ta. Yllättävä ongelma tollanen ja aiemmin oli vielä se ohjelmistovikakin.
Pitää muistaa, että kiitoradalle siirtyminen (line-up runway) ja lupa lentoonlähtöön (cleared for takeoff) annetaan erikseen, ainakin täällä suunnalla. Näin ollen pidempikin tauko periaateessa kiitoradalla on mahdollinen, eikä välttämättä liity mitenkään itse lähtevään lentokoneen tekemisiin. Toisaalta lähtevän koneen ei pitäisi ilmoittaa olevansa valmis odotuspaikalla, mikäli se ei sitä oikeasti ole, koska silloin sen oletetaan tekevän lentoonlähdön viiveettä.Onhan hän voinut saasa lähtöluvan muutamia hetkiä aikaisemmin ja tekevät usein tarkistuksia vielä siinä seisoessaan, tai ainakin seisovat joskus Hesa-Vantaallakin.
Pitää muistaa, että kiitoradalle siirtyminen (line-up runway) ja lupa lentoonlähtöön (cleared for takeoff) annetaan erikseen, ainakin täällä suunnalla. Näin ollen pidempikin tauko periaateessa kiitoradalla on mahdollinen, eikä välttämättä liity mitenkään itse lähtevään lentokoneen tekemisiin. Toisaalta lähtevän koneen ei pitäisi ilmoittaa olevansa valmis odotuspaikalla, mikäli se ei sitä oikeasti ole, koska silloin sen oletetaan tekevän lentoonlähdön viiveettä.
Tässä on jo aikaa kun Hesa-Vantaa 22R nousuja olen seurannut, mutta muistelen tosiaan että olis kauemminkin (kuin 10s) siinä joskus odotelleet.Pitää muistaa, että kiitoradalle siirtyminen (line-up runway) ja lupa lentoonlähtöön (cleared for takeoff) annetaan erikseen, ainakin täällä suunnalla. Näin ollen pidempikin tauko periaateessa kiitoradalla on mahdollinen, eikä välttämättä liity mitenkään itse lähtevään lentokoneen tekemisiin. Toisaalta lähtevän koneen ei pitäisi ilmoittaa olevansa valmis odotuspaikalla, mikäli se ei sitä oikeasti ole, koska silloin sen oletetaan tekevän lentoonlähdön viiveettä.
Tässä on jo aikaa kun Hesa-Vantaa 22R nousuja olen seurannut, mutta muistelen tosiaan että olis kauemminkin (kuin 10s) siinä joskus odotelleet.
Eivät koneet siihen kohtaa kylläkään laskussa tule, ainakaan normaalisti, mutta onhan noilla koneilla korkeuttakin.
NTSB:n mukaan Boeing 737 MAX 9 (737-9) -koneen ovitulpan yläosan ohjainkiinnikkeet olivat murtuneet ja tulppa oli päässyt liikkumaan pystysuunnassa pois sitä runkoa vasten kiinni pitävistä kiinnikkeistä. Neljä ovitulpan pystysuuntaisen liikkeen estävää pulttia on edelleen kateissa, mikäli niitä oli edes asennettu paikalleen.
Venäjän ilmailuviranomaiset kertoivat sunnuntaina Reutersin mukaan, että Venäjälle rekisteröity lentokone katosi tutkasta Afganistanin yllä eilisiltana.
Tieto tuli sen jälkeen, kun paikalliset viranomaiset kertoivat saaneensa ilmoituksia pudonneesta koneesta.
Historiallinen toisen maailmansodan aikainen Supermarine Spitfire LF Mk IX -hävittäjä (MK356) on tuhoutunut maahansyöksyssä Ison-Britannian Lincolnshiressa 25. toukokuuta. Lentäjä menehtyi onnettomuudessa.
Tapauksesta mitään tietämättä tulee mieleen konetyyppiin littyvät aiemmat tapaukset. Yksi erikoisuus on, että potkuri(tai potkurit) on mahdollista lepuuttaa(voidaan pitää moottoria käynnissä maassa ilman että potkuri pyörii, eikä täten tarvita APU). Ohjaamoasettelun puolesta tyriminen voi olla suht helppoakin, kun luulee säätävänsä laskusiivekkeitä.Aika erikoinen pudotus Brasiliassa: Brazil latest updates: No survivors after passenger plane crashes in residential area of Sao Paulo ATR tulee tuollein flatspinnillä alas. Kaappaus? Jotenkin outoa, että matkustajakone tulisi alas noin, jos lentäjät on järjissään.