- Liittynyt
- 07.07.2017
- Viestejä
- 2 770
Tori.fi, jos käytetyt kelpaavat?Mistä kannattaisi hankkia pääkaupunkiseudulla sellaiset perustason laskettelu kamat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tori.fi, jos käytetyt kelpaavat?Mistä kannattaisi hankkia pääkaupunkiseudulla sellaiset perustason laskettelu kamat?
Tuosta "without stopover" mietittiin, että se tarkoittaisi matkan jatkamista samalla kulkuvälineellä pois Sveitsistä, kuin millä tulikin, joten varmuuden vuoksi käytiin testissä. Varmaa tietoa minulla ei ole. Täyttämällä tuon maahantulona lentokoneen ja että kulkuväline vaihtuu, se vaatii koronatestiä.Ilmeisesti ei tarvitse Sveitsissä takaisintullessa testiä, jos on jatkamassa heti matkaa.
Travelcheck
travelcheck.admin.ch
Tori.fi, jos käytetyt kelpaavat?
Entä, jos haluaa uudet?
Tuossa onkin hyvä setti.Suuntaa vaikka lähimpään XXL liikkeeseen, niillä on yleensä aika hyvä valikoima suksia ja monoja hyllyssä.
Jos ihan aloittelija/perustason kamaa etsit niin tällä hetkellä sukset siteineen saa alkaen parilla satkulla (esim. nämä rossarit) ja monot satkulla (esim. nämä salomonit). Sitten jos haluaa nostaa tasoa niin enemmän euroja tiskiin.
Jos joku tarkastaa ja testi on positiivinen, niin ainakin teoriassa matka pysähtyy siihen ja jäät rajalle. Se, että miten käytännössä toimitaan on täysi arvoitus.
Suosittelisin välttämään sveitsin kautta kulkemista, elleivät säännöt muutu…
Ostoksista. Tiiättekö mikä on se halvin ja paras ja nopein tapa saada lisää laskuunsa? Onko se
-uudet terävät sukset?
-uudet jäykemmät monot? Tms.
Ei ole.
Vastaus on liian helppo, jotta sen hokaisi:
Se on muutama tunti laskun opetusta hiihdonopettajalta.
Jos vastasit minulle, niin ostimme kamat vain helpottaaksemme elämäämme. Ei enää sitä ainaista vuokrausta, joko joka kerta tai moneksi päiväksi kerralla. Ahdistusta hikisestä/täi kypärästä tai sitä että monot on taas jotenkin jonkun muun jaloille sopivat.
Ei meistä kummastakaan enää mitään Stenmarkkia tule ja viittauksestani voit päätellä kuinka vanhoja ollaan. Lähinnä nautitaan elämästä. Nykin meni koko päivä rinteessä. Saunottiin. Vilvoiteltiin terasilla viinin kanssa. Laitoin uunissa lohta ja nyt takassa palaa tuli. Kolmosen vaalitentti on vielä aika hauskaa komediaa tässä samalla. Kauhea kuin tosissaan ne uskaltaa suoltaa skeidaa. Vaihdetaan ykkösen uutisille...
Jos vastasit minulle,
Mistähän näkisi kivasti Alppien lumitilanteen?
Hiihtokeskuksilla on monesti omia lumitilannekarttoja yms. Vähän tarkemmin pitäisi siis tietää minne ollaan menossa.Mistähän näkisi kivasti Alppien lumitilanteen?
Riippuu vähän lumitilanteesta. Eilen soiteltiin Cerviniaan hotelliin ja toisessa päässä voivoteltiin kun on niin vähän lunta että ei kannata tullaHiihtokeskuksilla on monesti omia lumitilannekarttoja yms. Vähän tarkemmin pitäisi siis tietää minne ollaan menossa.
Carv:n avulla oon ite treenannut. Se on vähän niinku oma hiihdonopettaja koko ajan mukana. Pitää toki laskea paljon että kehittyy. Löytyy 50$ alennus-linkki - DM jos kiinnostaaOstoksista. Tiiättekö mikä on se halvin ja paras ja nopein tapa saada lisää laskuunsa? Onko se
-uudet terävät sukset?
-uudet jäykemmät monot? Tms.
Ei ole.
Vastaus on liian helppo, jotta sen hokaisi:
Se on muutama tunti laskun opetusta hiihdonopettajalta.
Veikkaisin että ei sovellu noin eri vehkeille ihan laskutavasta ja -tekniikasta johtuen, koska tuolloin tarkoituskaan ei ole koko ajan kulkea "raiteilla" vaan välillä pitää sladittaa vauhtia pois tarpeen mukaan kääntyessä? Carv soveltuu oman kokemuksen perusteella vain carvingiin - ei suksien luisutteluun, kumpareisiin, parkkiin eikä oikein vapaalaskuunkaan.Toi on kyllä ihan kiinnostava konsepti. Miten mahtaa toimia erilaisilla vehkeillä, jos ei olekaan jalassa 150 carverit vaan 240 syöksysukset? Tai 9 asteen tai 16 asteen monot? Hmm... Carv - your digital ski coach. Learn how to ski with better technique.
Löytyykös täältä keneltäkään kokemusta heliski reissuista alpeilta tai jostain muualta?
Otitteko pelkät nostot vai oliko joku all-inc paketti?Alpeilla taitaa vähemmän olla heliskitä, oiskohan Italiassa Aostassa, ellen muista väärin, mutta muista en tiedä. Kokemusta on lähempää, eli Ruotsista, Kittelfjällistä, oli ihan nastaa, muttei välttämättä aivan hintansa väärti. Otettiin kahdelle päivälle yhteensä 9 nostoa, laskut muistaakseni n. 500-800m vertikaalia. Muistaakseni myös riksussa tais olla helihiihtoa.
Edellä mainituissa hinnat on välillä 1 pudotus n. 400€ - 6 päivän paketti n. 24 000 €, ja kaikkea noiden väliltä.mitä maksaa suurinpiirtein heliski? puhutaanko tonneista? tarviiko olla kuinka kokenut että tuollaiseen uskaltais lähtee?
Ei nyt ihan noin kallista Ruotsissa. Meillä saatiin tsäkällä erikoishinta, vielä halvemmat kuin nykyiset Helinordin hinnat, mutta täällä nuo Helinordin nykyiset hinnat, eli about 100€/nosto Helinord
Riippuen kelistä, mutta pärjännee, kun pärjää esim jyrkillä laskettelurinteilläkin.
Satku per nosto ja silti ei ollut sen arvoista?
No perhana, itse ostin kalliimmalla 90x-version. Tuossa 120:ssa on jo ne takaruuvit jäykistämään ja lisäksi etukallistus siedettävä 13 astetta,
kun minulla säälittävä pysty 11! Aika tavalla on joutunut rakentamaan spoileria taakse, ja kun kallistuksen muuttaa, ei enää ruuvejakaan voi
laittaa ;-D