- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 688
Onkohan "ostohalukkaiden" taustoja tutkittu ollenkaan. Koijarille ei liene liian vaikeaa järjestää tavattoman innokkaalta vaikuttavia maileja ympäri maailman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkohan "ostohalukkaiden" taustoja tutkittu ollenkaan. Koijarille ei liene liian vaikeaa järjestää tavattoman innokkaalta vaikuttavia maileja ympäri maailman.
Onkohan "ostohalukkaiden" taustoja tutkittu ollenkaan. Koijarille ei liene liian vaikeaa järjestää tavattoman innokkaalta vaikuttavia maileja ympäri maailman.
Tässä KMV-lehden klo 9.41 päivitetty juttu tekstimassana. Tämä on hyvä ja kattava juttu eikä kiviä ole jäänyt kääntämättä.
Onko missään päin maailmaa projektia joka olisi viety loppuun Osannan rahoituksen turvin? Esimerkki?
– Kaupunki ja Yrke ovat tutustuneet Osannan muihin hankkeisiin ja saaneet niistä selvitykset. Epäselvyyksiä ei ole tullut esille. Ei ole myöskään syytä epäillä, etteikö rahoittaja kykenisi rahoittamaan Sassin kokoluokan hanketta.
Olen juuri miettinyt tuota kusettajien huonoa julkista mainetta (esim. pienellä selvityksellä Osanna ja hänen yhtiönsä vaikuttaa lähes varmalta kusetukselta), projektin järjettömyyttä (neljännes miljardi keskelle hevonpersettä ilman vakuuksia) jne.
Onkohan näillä käytössä sama strategia kuin sähköpostikusetuksissa/nigerialaiskirjeissä eli tahallaan tehdään niistä niin itsestäänselviä ettei niihin kukaan edes etäisesti järkevä tartu vaan haaviin jäävät vain ne todelliset kaiken uskovat bottom level idiootit, jotta homma olisi mahdollisimman smooth sailing siitä hetkestä lähtien kun uhri löytyy?
Olen juuri miettinyt tuota kusettajien huonoa julkista mainetta (esim. pienellä selvityksellä Osanna ja hänen yhtiönsä vaikuttaa lähes varmalta kusetukselta), projektin järjettömyyttä (neljännes miljardi keskelle hevonpersettä ilman vakuuksia) jne.
Onkohan näillä käytössä sama strategia kuin sähköpostikusetuksissa/nigerialaiskirjeissä eli tahallaan tehdään niistä niin itsestäänselviä ettei niihin kukaan edes etäisesti järkevä tartu vaan haaviin jäävät vain ne todelliset kaiken uskovat bottom level idiootit, jotta homma olisi mahdollisimman smooth sailing siitä hetkestä lähtien kun uhri löytyy?
Samaa itsekin mietin. Saman tyylinen komponenttihan on yleensä pyramidihuijauksissa, kuten joku Zinzino, Onecoin, Wincapita tai vaikka Fitline. Nehän tehdään tarkoituksella epämääräiseksi ja selkeästi pyramidin malliseksi, jotta saadaan kriittiset ja älykkäät ihmiset pysymään poissa jo alkuvaiheessa.
Voin kuvitella, miten jonkun mätäpään otsasuoni tykyttää tuollaista tylytystä lukiessa, vielä kun tässä vaiheessa kiistää kaiken ja tietää olevansa oikeassa. Ehkä yöllä herää tuskanhikeen ja tajuaa, mitä ne nörtit tarkoittivat sillä vesileimalla.Tässä lienee syy, miksi esim. Osannan nettisivuille on jätetty Shutterstockin vesileimat. Kaikki muut, paitsi aivan pahimmat riemuidiootit (so. kohderyhmä), ymmärtävät nauraen siirtyä eteenpäin. Mutta kun joku tsekattuaan Osannan nettisivut palaa neuvotteluihin, niin italoaanot tietävät, että nyt on kala koukussa.
- Tällaiset järjestelyt ovat tavanomaisia kansainvälisessä rahoitusmaailmassa, eikä niistä voi tehdä johtopäätöksiä yhtiöiden toimintakyvystä tai volyymistä. (kaupunginjohtaja Markus Auvinen)... miksi esim. Osannan nettisivuille on jätetty Shutterstockin vesileimat...
Taitaa olla tämä tatuointina:Aika kivat tatuoinnit.
Luulisi, että kaupunki saisi halvemmallakin lainaa kuin 6%:lla. Tuohan tasoa, millä vakuudettomat jantterit ostavat osarilla saksantuontiritsojaan.
Se on vitsakimppu, italiaksi fasces. Italian fasistipuolue nimettiin fascesin mukaan, jonka jäsenet olivat omaksuneet vuonna 1919 embleemikseen. Tunnus esiintyy heraldiikassa ja julkisen vallan symbolina muuallakin.Osannan tatskakuvankin voisi panna eteenpäin heraldiikan tai taiteen tuntijalle, mutta olisi hyvä saada esille sellainen kuva, jossa koko tatuointi on esillä.
Löytyykö netistä topless-kuvaa?
Hänellähän on raskaasti tatuointeja myös käsivarsissa.
Tuossa tatuoinnissa siipien takana jonkinlainen verhotanko, joka ei sellaisenaan sovi välttämättä kuvioon.
Voisi lähettää viestiä myös jonkin isomman italialaiskaupungin tai sitten vaikkapa Latinan tatuoijalle.
![]()
Il tatuaggio fascista del bodybuilder che pesta per un nonnulla
Martedì scorso ha staccato un orecchio a un tassista a Milano. La vittima vuole presentarsi come parte civile. Il culturista però dice di essere provocato. Mentre sfoggia l'aquila della Rsi sul petto...www.globalist.it
![]()
Ilmeisesti tarkoitus on tallettaa varat päätöksen saatua lainvoiman. Kaupunginhallituksen esityslistalla on 3.2.2020 ollut ehdotus, jonka mukaan valtuuston päätös pantaisiin täytäntöön sen saatua lainvoiman. Tätä viestiä kirjoitettaessa kaupungin verkkosivuilla ei vielä ole tarkastettua pöytäkirjaa, mutta kaipa asia on päätetty esityksen mukaisesti. Kaupunginhallituksen pöytäkirjan pitäisi kaupungin internetsivujen mukaan olla tänään maanantaina nähtävillä internetissä.Ehkä joku voisi kysellä Mänttä-Vilppulan kaupungiltä sitä, onko se 10 miljoonan euron vakuusraha jo maksettu sinne tilille. Ja jos ei ole niin milloin se sinne maksetaan.
Selvää se on ettei Osanna tule penninjeniä "sioittamaan" sinne Mänttä-Vilppulan sorakentälle. Rahan on tarkoitus kulkea toiseen suuntaan Osannan taskua kohti.
Mielenkiintoista nähdä alkaako ne mänttivilppilät oikeasti kaivelemaan niitä kiitotien pohjia ja pistää rahaa haisemaan sen maatöihin.
![]()
Ilmeisesti tarkoitus on tallettaa varat päätöksen saatua lainvoiman. Kaupunginhallituksen esityslistalla on 3.2.2020 ollut ehdotus, jonka mukaan valtuuston päätös pantaisiin täytäntöön sen saatua lainvoiman. Tätä viestiä kirjoitettaessa kaupungin verkkosivuilla ei vielä ole tarkastettua pöytäkirjaa, mutta kaipa asia on päätetty esityksen mukaisesti. Kaupunginhallituksen pöytäkirjan pitäisi kaupungin internetsivujen mukaan olla tänään maanantaina nähtävillä internetissä.
Ilmeisesti tarkoitus on tallettaa varat päätöksen saatua lainvoiman. Kaupunginhallituksen esityslistalla on 3.2.2020 ollut ehdotus, jonka mukaan valtuuston päätös pantaisiin täytäntöön sen saatua lainvoiman. Tätä viestiä kirjoitettaessa kaupungin verkkosivuilla ei vielä ole tarkastettua pöytäkirjaa, mutta kaipa asia on päätetty esityksen mukaisesti. Kaupunginhallituksen pöytäkirjan pitäisi kaupungin internetsivujen mukaan olla tänään maanantaina nähtävillä internetissä.
Tässä KMV-lehden klo 9.41 päivitetty juttu tekstimassana. Tämä on hyvä ja kattava juttu eikä kiviä ole jäänyt kääntämättä. Kuka muuten päättää sen, mitä on 'hankkeelle aiheutunut merkittävä haitta'? Myös jutun viimeinen kommentti, eli 'mikä tahansa vaihtoehto on Sassia huonompi' kaupungin kehittämiseen littyen on aika makaaberi. Annetaan kuva siitä, että Sassi on ainoa mahdollisuus. Jos hankkeeseen ei ryhdytä, kaupunki hukkuu. Hankkeen vastustajat ovat sitten luonnollsesti vastuussa kaikesta, eivät hanketta piippuun ajaneet virkamiehet.
Epäilykset eivät ole horjuttaneet toimijoiden luottoa Sassin hankkeeseen: Kaupunki vastaa kysymyksiin ja väitteisiin rahoituksesta, julkisuudesta, ekologisuudesta ja salassapidosta
9.2.2020 09.36 – PÄIVITETTY 09.41
Italialainen Osanna Group valittiin Mänttä-Vilppulaan suunnitellun mittavan kiinteistöhankkeen rahoittajaksi. Kaupunginvaltuusto hyväksyi hankkeen 27.1. Kokouksen jälkeen tiedotustilaisuuden pitivät Osanna ACI Finland Oy:n pääomistaja Francesco Osanna (vas.) ja toimitusjohtaja Luigi Orcese (oik.), kaupunginjohtaja Markus Auvinen ja Yrke Kiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Otto Huttunen.ERIIKA AHOPELTO
Keskustele
Eija Ruoho
Mänttä-Vilppulan valtuuston tammikuussa 2020 hyväksymä 250 miljoonan euron elinvoimahanke Sassin alueelle on herättänyt valtavasti huomiota ja keskustelua. Kaupunkilaiset ovat ilmaisseet huoliaan ja epäilyjään eri foorumeilla, kuten KMV-lehden ja useiden muiden medioiden kommenttipalstoilla sekä sosiaalisessa mediassa.
KMV-lehti kokosi eri kanavista väitteitä ja kysymyksiä, joihin kaupunginjohtaja Markus Auvinen ja Yrke Kiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Otto Huttunen vastasivat. Huttusen mukaan lisää konkreettista tietoa hankkeen etenemisestä on luvassa, kun kaupunginvaltuuston päätös saa lainvoiman 5. maaliskuuta.
Osa kysymyksistä on suoraan yleisön kommenteista.
Kielteistä ja myönteistä julkisuutta
Paljonko hanke on herättänyt huomiota Suomessa ja ulkomailla, paljonko olette saaneet yhteydenottoja asian tiimoilta? Mihin asioihin niissä on kiinnitetty huomiota?
– Hanke on otettu paikallisesti innokkaasti vastaan, palaute pääosin myönteistä tai erittäin myönteistä. Iso avaus, jota on odotettu. Kokoluokka sellainen, jolla vaikutusta tulevaan kehitykseen. Diilin ehtoja kiitellään: kunnan riskit hyvin rajattu ja lähes olemattomat. Muualta Suomesta tulee myös tsemppausta. Terävän kärjen hanke, jossa Suomen eri vahvuudet yhdistyvät. Ulkomaiset yhteydenotot liittyvät jo suoraan asiakkuuksiin. Tulee tiedusteluja, joko nyt voi ostaa taloja tai tuoda liiketoimintaa.
Varmaankin olette tietoisia hankkeeseen kohdistuvista epäilyistä?
– Palaute itse hankkeesta on ollut kauttaaltaan hyvin myönteistä. Mitä kauemmaksi Mänttä-Vilppulasta mennään palaute on sitä asiakeskeisempää. Tulevat asiakkaat ovat noteeranneet hankkeen käynnistymisen ja pyrkivät varmistamaan, voivatko tulla käymään. Kohun mittasuhteet saaneesta rahoittajan ihmettelystä puuttuu pitävät faktat. Mielipiteitä ja asenteellisuutta on kyllä ilmassa reilusti, sen tunnistaa jokainen. Kaiken kaikkiaan ihmiset tunnistavat hyvin huhujen ja tosiasioiden rajan.
Kaupunki aikoo tiettävästi järjestää aiheesta keskustelutilaisuuden yleisölle. Milloin ja missä tilaisuus järjestetään?
– Infotilaisuus järjestetään sen jälkeen, kun hankkeen käynnistyminen varmistuu. Eli valtuuston päätösten lainvoimaa odotetaan.
Rahoituksen kiemuroita
Miten vastaatte väitteisiin, joiden mukaan ”italialainen konserni on todellisuudessa joukko rutiköyhiä yhtiöitä”, kuten Yle uutisoi?
– On nostettu esiin, ja vähän ihmeteltykin, kansainvälisiin pääomaliikkeisiin liittyvät kuoriyhtiöt ja muutaman henkilön rahoitusyhtiöt. Tällaiset järjestelyt ovat tavanomaisia kansainvälisessä rahoitusmaailmassa, eikä niistä voi tehdä johtopäätöksiä yhtiöiden toimintakyvystä tai volyymistä. Olemme omassa valmistelussamme tutustuneet perusteellisesti Sassia koskevaan rahoitusjärjestelyyn. Ei aikaisemmin, eikä kuluneen viikonkaan aikana ole noussut esiin yhtään seikkaa, jonka perusteella meidän olisi syytä muuttaa käsitystämme siitä miten Sassin rahoitus hoidetaan.
Kaupunki joutuu ottamaan lainaa 10 miljoonaa sulkutiliä varten, 3,1 miljoonaa käytetään maakauppoihin ja samaan aikaan kaupungissa on yt-menettely. Supistetaanko muusta kaupungin toiminnasta jotta Sassin hanketta kyetään viemään eteenpäin? Mistä ja miten?
– Kaupunki ei joudu tämän hankkeen takia supistamaan tai muuttamaan muuta toimintaansa mitenkään, eikä hanke vaikuta kaupungin peruspalveluiden tuottamiseen. Hanke on itsenäinen ja se rahoitetaan muualta.
Miten elinkeinoelämää ja kiinteistöjä muualla kaupungissa kehitetään, kun kansalaisten mielestä näyttää siltä että kaikki panostukset laitetaan Sassiin?
– Kaupungin elinkeinoyhtiöt hoitavat täysin normaaliin tapaansa tehtäviään, kuten ne ovat hoitaneet tähänkin asti. On harhakäsitys, että Sassi olisi vienyt puhtia muusta kehittämisestä. Elinkeinoyhtiöt ovat koko ajan olleet keskeisesti kaikessa kaupungin kehittämisessä mukana.
Onko oikeasti otettu selvää rahoittajan taustoista riippumattomasti vai uskovatko päättäjät sinisilmäisesti mitä heille vaan kerrotaan?
– Hankkeen rahoittaja on ollut selvillä kesästä 2018 alkaen. Taustoja on selvitetty eri vaiheissa huolellisesti ja johdonmukaisesti koti- ja ulkomaisin toimeksiannoin, omana työnä sekä monien eri asiantuntijoiden avulla. Kaikki nämä selvitykset on tuotu päättäjien tietoon.
Mihin lainaan liittyy 6 prosentin korko joka tuli ilmi valtuuston kokouksessa? Kuka maksaa koron ja jos se on hankeyhtiö, tuleeko korkokuluja Yrkelle?
– Hankkeen rahoitus on yksinomaan hankeyhtiön ja rahoittajan välinen asia. Mitään vastuita tai velvoitteita ei maksuista tai lyhennyksistä tule Yrkelle tai kaupungille.
Miten iso erä 10 miljoonan lainan korot ovat kaupungille kolmen vuoden sulkutilitalletuksen aikana? Mistä laina otetaan?
– Kaupungin lainojen keskikorko on tällä hetkellä hieman alle 1 %. Rahoituslaitos ja lainan ehdot tarkentuvat heti kun saamme lainvoimaisen päätöksen.
Onko missään päin maailmaa projektia joka olisi viety loppuun Osannan rahoituksen turvin? Esimerkki?
– Kaupunki ja Yrke ovat tutustuneet Osannan muihin hankkeisiin ja saaneet niistä selvitykset. Epäselvyyksiä ei ole tullut esille. Ei ole myöskään syytä epäillä, etteikö rahoittaja kykenisi rahoittamaan Sassin kokoluokan hanketta.
Miksi tarvitaan Osannan kaltaisen toimijan roolia eikä haeta suoraan rahoitusta esimerkiksi luxemburgilaisesta sijoitusrahastosta?
– Kansainvälinen sijoituspääoma kulkee rahoitusyhtiöiden kautta. Oikoteitä ei ole.
Mikä on Osannan vastaava vakuus kuin kaupungin 10 miljoonan euron sulkutili? Miten Osanna osoittaa aitoa sitoutumista?
– Tässä on mittakaavaharha vastuissa ja sitoutumisessa. Täytyy huomata, että rahoittaja rahoittaa koko hankkeen ilman vakuuksia. Voiko enempää osoittaa sitoutumista tai sitä, että on tosissaan?
Mikä on ensimmäinen sellainen konkreettinen toimenpide, jossa rahoittajan sitoutuneisuus tulee todeksi eli ”raha liikahtaa”?
– Hankeyhtiön toiminta käynnistyy sillä kun Yrke myy sen osakkeita rahoittajalle. Se on ensimmäinen kohta kun raha liikkuu.
Millainen riski on, että sulkutiliä koskeva sopimusrikkomus tapahtuu? Riittääkö siihen esimerkiksi salassapitosopimuksen rike tai kaavoituksen viivästyminen vaikka valitusten takia?
– Riski on käytännössä olematon. Se tarkoittaisi, että kaupunki ei suoriutuisi niistä tehtävistä, joita se normaalistikin tekee. Sopimussakosta puhutaan vain, jos maankäytössä ja palveluiden tarjoamisessa epäonnistutaan ja hankkeelle aiheutuu merkittävää haittaa. Demokraattinen päätöksenteko ei laukaise sakkoa.
Miten on ekologisuuden laita?
Hanketta on moitittu epäekologiseksi. Millaista yritystoimintaa/teknologiaa alueelle havitellaan? Miten Lakeside Airpark -hanke sopii Suomen hallituksen tavoitteeseen hiilineutraalista Suomesta 2035?
– Hanke ei ole epäekologinen, päinvastoin. Tiedostamme, että asiakaskunta edellyttää hiilijalanjäljen ja kestävyyden näkökulmien huomioimista. Tämä näkyy muun muassa rakentamisessa. Lentokenttä tehdään uusiomaarakentamisen keinoin. Infra, lämpöverkot, rakennukset suunnitellaan ja toteutetaan ekologinen kestävyys huomioiden. Yritystoiminnassa mm. liikkumisen uudet innovaatiot ovat keskeisiä. Sähkö-, LNG- tai polttokennotekniikkaa. Sähkölentäminen on yksi esimerkki.
Onnistumisen mahdollisuus
Ruotsin Siljan Airpark -hanke on julkisuudessa olleiden tietojen mukaan taantuva alue johon ei ole riittänyt asukkaita ja sijoittajia. Mikä tekee Sassista paremman?
– Sassi on kompleksi, jonka osat toimivat toisiaan vahvistaen. Esimerkkejä ei suoraan ole olemassa. Erottuvuustekijöitä ovat muun muassa suuri yritystoiminnan osuus, koulutustoiminta, liikenne, sijainti.
Mihin kylpylä-hotellin menestymisen edellytykset perustuvat? Mistä matkailijavirrat tulisivat? Onko jo tiedossa hotelliyrittäjä? Miten varmalla pohjalla?
– Hotellikonsepti varmistetaan operaattorin, kehittäjän ja rakennuttajan välisellä yhteistyöllä. Mikä operaattori, konsepti ja toteutus lopulta valikoituukaan, on selvää, että asiakaskunta on merkittävässä määrin ulkomaalaista.
Onko tiedossa muita esimerkiksi teknologiaan liittyviä yrityksiä jotka alueelle sijoittuvat? Mikä saa sijoittajan, esimerkiksi varakkaan ilmailunharrastajan, tulemaan Mänttään ja ostamaan täältä asunnon? Millaisia markkinatutkimuksia asiasta on tehty?
– Kiinnostus Sassin aluetta kohtaan on tunnistettu jo 2009, jolloin Lentävät museokoneet ry. käynnisti kenttäalueen kehittämisen. Sijoittuvia yrityksiä ja yksityisiä toimijoita on kartoitettu monessa eri markkinoille kohdennetussa markkinatutkimuksessa. Yksi Sassin valteista on Saskyn lentokoneasentajakoulu, joka merkitsee suoraa työvoima- ja koulutuskytkentää yrityksiin.
Jos jostain syystä koko hanke jää kesken, kuka silloin vastaa? Onko suunniteltu, mitä sitten tehdään, jos hanke on esimerkiksi puolivälissä, mutta kaatuu silloin rahojen loputtua?
– Vastuu hankkeen toimista on yksinomaan hankeyhtiö Lakeside Airpark Finland Oy:llä. Se myös omistaa maat ja sinne rakennetut alueet.
Kaupungin rooli ja päätöksenteko
Mitä tapahtuu seuraavaksi kaupunginvaltuuston päätöksen valitusajan päättymisen jälkeen
1. Jos päätöksestä valitetaan?
– Hankkeen käynnistyminen siirtyy vähintään sen verran kuin valitusten käsittely hallinto-oikeudessa kestää.
2. Jos päätöksestä ei valiteta?
– Hankeyhtiön toiminta käynnistetään, se saa rahoitusta ja maanomistusjärjestelyt toteutetaan. Tämä tapahtuu maalis-huhtikuussa 2020.
Miten kaavoitus lähtee liikkeelle, aikataulu?
– Alueen asemakaavoitusta johtaa kaupunki ja hanke maksaa kaavaan liittyvän suunnittelutyön. Kaavoitus eteen täysin normaalia tahtia. Aloitus syksyllä 2020.
Onko kaupunginvaltuuston päätöksellä tehdyissä sopimuksissa mitään peruuttamismahdollisuutta?
– Päätös on tehty ja hanke siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Kyse on siitä, että seuraavaksi hallitaan prosessia sen eri vaiheissa.
Miksi valtuutetuilta on vaadittu salassapitosopimukset asiassa? Mitä kaikkea salassapito koskee ja kuinka kauan?
– Salassapito on normaalia yrityselämän käytäntöä. Liikesalaisuuksista ei mikään yritys halua keskustella julkisesti.
Mikä on hankeyhtiön hallituksen kokoonpano?
– Hallitus organisoituu sitten, kun päätöksillä on lainvoima ja toiminta käynnistetään. Päätöksiä henkilöistä ei ole tehty.
Aikataulu
Mitä aletaan ensimmäiseksi rakentaa ja milloin?
– Rakentamaan päästään Sassissa voimassa olevan asemakaavan puitteissa. Tarkoitus on aloittaa lentokentästä ja ruoppaamalla rantoja. Lisäksi maaseuturahaston hankkeena toteutetaan pienkonehangaari. Tämä kesällä 2020.
Missä vaiheessa junaseisakkeiden kehittäminen on ja mistä tämän asian eteneminen riippuu?
– Rautatieliikenteen kehittäminen on iso kokonaisuus, jossa Sassi on vain yksi osa. Kaupunki vie prosessia eteenpäin osaltaan, muita toimijoita ovat muun muassa VR, Väylä, radan varren kunnat.
Rakentaminen ja omistus
Minkäkokoinen on alueelle suunniteltu toimistotalo? Montako pienyritystä sinne mahtuu?
– Toimistotilojen tarve on tunnistettu alueellisesti ja se korostuu tällaisen kompleksin osana. Tavoitteena on toteuttaa helposti tarpeisiin mukautuva, muunneltava talo. Yritykset voivat vuokrata pienen huoneen tai vaikka koko kerroksen.
Ovatko alueelle rakennettavat talot vuokrattavia ja kuka ne siinä tapauksessa omistaa?
Asumis- ja matkailukäyttöön rakennettavat villat myydään joko suoraan yksityisille omistajille tai niitä vuokraaville yrityksille.
Onko niin että alueen rakennusurakoita ei tarvitse kilpailuttaa?
– Kilpailuttaminen on tietenkin hankeyhtiön edun mukaista. Sillä tavoitetaan mm. kustannus- ja aikataulutehokkuutta. Mutta jos tarkoitetaan, pitääkö kilpailuttaa julkisen hankintalain edellyttämällä proseduurilla, niin ei pidä.
Mikä olisi vaihtoehto Sassin hankkeelle?
– Kyseessä on ainoalaatuinen kehittämishanke, jossa Mänttä-Vilppula pääsee tarjoamaan jotain, mitä ei missään muualla ole. Tämä siksi, että hanke hyödyntää Sassin lentopaikan ainoalaatuisia ominaisuuksia. Mikä tahansa muu sisältö on tavanomaisempi ja kilpailu vaimentaa mahdollisuutemme. Mikäli haluamme muuttaa kaupunkimme tulevaisuuden suuntaa, mikä tahansa muu vaihtoehto on Sassia huonompi
Sitä lyhyyttä varmaan voisi kompensoida rakentamalla kiitoradan liukuhihnalle..? Tätä vanhaa ideaa voisi alkaa jatkojalostaa nyt kun varma rahoittaja on tiedossa. Saman tien voin myydä kohta purettavan Eiffelin tornin lennonjohtotorniksi, ostin sen ihan vasta romumetalliksi mutta olisihan se parempi ettei tarvitsisi sulattaa. Ja saataisiin maailmanluokan matkailukohde tänne Euroopan peränurkkaan. Ostakee, special price only for you, sir! OPiti etsiä tuo paikka google mapsistä. Tuossa tosiaan on joku kilometrin pituinen ilmeiseti hiekkapäälysteinen kiitorata jo ennestään, muttei mitään muuta infrastruktuuria.
Google Maps
Ja pidempää kuin kilometrin kiitorataa tuohon ei mahdu;Siitä ei milään isoilla koneilla lennetä.
Siitä voi päästä luistamaan jollain varttihullun papereilla. Ne saisi varmaan helposti, eihän kukaan täysjärkinen tollasen lähde.Ei tunnu kauheasti hidastavan, että näissä ollaan äkkiä henkilökohtaisessa vastuussa.
Fake newsOma ironiansa tässäkin, että MV-lehti teki asiasta jutun..
https://mvlehti.net/2020/01/29/tast...kennetaan-lakeside-airpark-mantta-vilppulaan/
Trovec sentään on naamioitunut hiukan paremmin kuin eräs kotimainen Trevoc. Vaihtaneet vokaalien paikkaa..Tsekkasin juuri äsken Trovecin nettisivut. Luotu kaksi vuotta sitten. Amerikkalaistyyppinen lasileuka Roy Goff, joka on yksi Osanna Finlandin hallituksen jäsenistä, löytyy linkistä alta. Goff muistuttaa kaukaisesti tätä vanhoja autoja keräilevaa 1990-luvun kuuluisaa talk-show - isäntää Jay Lenoa. Aci Legalilla ollut jonkinlaista aktiivisuutta verkossa 2014-2018, mutta 2019 hiljaista. Olen samaa mieltä, eli kannattaa ottaa sivustoja talteen sekä napata screenshotteja sitten tarvitessa.
ACI Legal | Meet the Team | UK
Osannan IG-tili on muutenkin mielenkiintoista seurattavaa. Tässä on ilmeisesti herran eka päivitys, onkohan hashtagien mukaan silloin jo lähdetty isolla tykillä kohti mm. hölmölä-Suomea ampumaan?
Eiköhän nuo M-V:n viisaat kunnanpäättäjät kera Osannan ole laskeneet, että riittää ihan kotimaiset (ja kenties Ruotsin itärannikon) lentoharrastelijat ylläpitämään tuota kenttää kustannustehokkaasti. Saa nähdä, koska oikein suuret Megaluokan avajaisbileet pidetään M-V:ssä. Toivottavasti majoituskapasiteetti riittää l. riittävästi on mökkiä pystyssä tuolloin.Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...
Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...
Jos nyt ollaan rehellisiä niin onhan se keski-eurooppalaiselle pilotille suuri kunnia päästä vierailemaan Mänttä-Vilppulan Airparkissa. Joten kyllä tuollaisen tilaisuuden eteen nyt helposti on valmis matkustamaan vaikka muutamankin päivän ja välilaskun verran.Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...
Haaveissahan on ollut säännölliset lennot Keski-Eurooppaan, ei ehkä ihan maailman realistisin ajatus.
Älähän nyt, veikkoseni:
- Tällaiset järjestelyt ovat tavanomaisia kansainvälisessä rahoitusmaailmassa (kaupunginjohtaja Markus Auvinen)
Jos nyt ollaan rehellisiä niin onhan se keski-eurooppalaiselle pilotille suuri kunnia päästä vierailemaan Mänttä-Vilppulan Airparkissa. Joten kyllä tuollaisen tilaisuuden eteen nyt helposti on valmis matkustamaan vaikka muutamankin päivän ja välilaskun verran.Itseasiassa homma on jo niin itsestäänselvä ettei tuon Airparkin kapasiteetti välttämättä edes riitä rauhoittamaan kysyntää. Parempi olisi varmaan aloittaa pikimmiten jo toisen airparkin suunnitelmat Osannan kanssa ellei jopa kolmannenkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.