Lakeside Airpark Finland * Taas tyhmiä koijataan

Lampinen (SDP), Paananen (Vasemmisto) sekä Huttunen (PS) ainakin vastustavat hanketta, kaksi ensimmäistä myös kaupunginhallituksessa, jossa jättivät Sassi-hankkeesta eriävän mielipiteen. Happonen ei ole hallituksessa jättänyt eriävää mielipidettä, mutta esitti 27.1.2020 kokouksessa, että hanke jätetään pöydälle.

Tuo teoria "bottom level idiootti-strategiasta' on uskottava. Julkisessa sopimuksessahan on kohta, etteivät sopimuskumppanit saa puhua sopimuksen sisällöstä julkisesti, mikä muuten myös tarkoittaa sitä, ettei saa myöskään levittää mitään pahansuopaa legendaa Osannasta, vaikka italialaiskonsultin lupaukset ovat todennäköisesti samanlaista löpinää, kuin Astral -tv:n ennustajien 10 euroa min puhelinennustukset.

– Kaupunki ja Yrke ovat tutustuneet Osannan muihin hankkeisiin ja saaneet niistä selvitykset. Epäselvyyksiä ei ole tullut esille. Ei ole myöskään syytä epäillä, etteikö rahoittaja kykenisi rahoittamaan Sassin kokoluokan hanketta.

Selvityksen saaneet kaupunki ja Yrke tarkoittavat tuossa jutussa nähtävästi Auvista ja Huttusta, joten koko hanke lienee valmisteltu salassa, salassapidettäväks sekä vaiettavaksi, erittäin pienessä piirissä. Minkäänlaisesta läpinäkyvyydestä ei tässä tapauksessa voi puhua. Mikä muuten oli Auvisen rooli ennen kuin hänet valittiin kaupunginjohtajasti. Aivan oikein! Mänttä-Vilppulan kaupungin talousjohtaja.
 

Liitteet

  • kaksi.jpg
    kaksi.jpg
    226,6 KB · Luettu: 161
Viimeksi muokattu:
Onkohan "ostohalukkaiden" taustoja tutkittu ollenkaan. Koijarille ei liene liian vaikeaa järjestää tavattoman innokkaalta vaikuttavia maileja ympäri maailman.

Niin, sekin vielä. Jos hommaa on käyty läpi 2018 lähtien Osannan porukan kanssa ja lämmitelty M-V:n päättäjiä internacional biznizmiehillä jo siitä asti, niin kuten tuossa yllä kuvattiin huijauksen psykologiaa, Mäntässä on liikkeellä sellainen juna ettei sitä hevillä pysäytetä.

Tälle hankkeelle olisi muuten ihan helppo nauraa mutta kun tässä ollaan kohta meidän kaikkien suomalaisten veronmaksajien kukkarolla M-V:n kriisiä paikkaamassa ja varsinaiset syylliset pääsevät, kuten SCC:n tapauksessa, kuin koira veräjästä, niin ei paljoa naurata. Hanke on oikeasti saatava jollain tasolla nyt seis, ennen kuin Sassissa ehditään käynnistää mitään töitä.

Kuten SCC ja lukemattomat muut tapaukset opetti, niin ei näistä tapauksista käy edes oppirahoiksi, kun ei näistä kukaan ikinä mitään opi.
 
Onkohan "ostohalukkaiden" taustoja tutkittu ollenkaan. Koijarille ei liene liian vaikeaa järjestää tavattoman innokkaalta vaikuttavia maileja ympäri maailman.

Juuri näin. Nigerialaishuijareillakin on milloin mikäkin hallituksen, pankin, notaatin jne edustaja apuna todistamassa bisneksen rehellisyyttä. Tosin kaikki viestit tulevat kummasti samasta IP-osoitteesta samalla tavalla kirjoitettuna. Lyön vetoa, että heti MV-uutisen julkaisun jälkeen useita kiinnostuneita kyselijöitä ja tontinostajia on ilmestynyt ympäri Eurooppaa ja maailmaa luomaan uskottavuutta ja pöhinää. Yhtään todellista henkilöä saatika suomalaista tai ylipäätään maksukykyistä tosin ei ole joukossa.
 
Tässä KMV-lehden klo 9.41 päivitetty juttu tekstimassana. Tämä on hyvä ja kattava juttu eikä kiviä ole jäänyt kääntämättä.

Onko missään päin maailmaa projektia joka olisi viety loppuun Osannan rahoituksen turvin? Esimerkki?

– Kaupunki ja Yrke ovat tutustuneet Osannan muihin hankkeisiin ja saaneet niistä selvitykset. Epäselvyyksiä ei ole tullut esille. Ei ole myöskään syytä epäillä, etteikö rahoittaja kykenisi rahoittamaan Sassin kokoluokan hanketta.

Tässä olisi journalisteille hyvä paikka varmistaa asia. Jos kerran kaupunki ja Yrke ovat tutustuneet noihin Osannan muihin onnistuneisiin hankkeisiin, niin luonnollisesti kaupungin- ja Yrkkeen edustaja voisi yhden tälläisen esimerkin kertoa niin toimittajat voisivat varmistaa pitääkö paikkaansa.

Nythän Osannalla on netissä paljon kättelykuvia ja videoita, mutta mitään hanketta eivät toimittajat ole löytäneet. Tämä on helppo ja konkreettinen asia Mänttä-Vilppulalle todistaa rahoittajan olevan todellinen, kun kertoisi näistä hankkeista.
 
Olen juuri miettinyt tuota kusettajien huonoa julkista mainetta (esim. pienellä selvityksellä Osanna ja hänen yhtiönsä vaikuttaa lähes varmalta kusetukselta), projektin järjettömyyttä (neljännes miljardi keskelle hevonpersettä ilman vakuuksia) jne.
Onkohan näillä käytössä sama strategia kuin sähköpostikusetuksissa/nigerialaiskirjeissä eli tahallaan tehdään niistä niin itsestäänselviä ettei niihin kukaan edes etäisesti järkevä tartu vaan haaviin jäävät vain ne todelliset kaiken uskovat bottom level idiootit, jotta homma olisi mahdollisimman smooth sailing siitä hetkestä lähtien kun uhri löytyy?

Samaa itsekin mietin. Saman tyylinen komponenttihan on yleensä pyramidihuijauksissa, kuten joku Zinzino, Onecoin, Wincapita tai vaikka Fitline. Nehän tehdään tarkoituksella epämääräiseksi ja selkeästi pyramidin malliseksi, jotta saadaan kriittiset ja älykkäät ihmiset pysymään poissa jo alkuvaiheessa.
 
Noista vastustaneista Lampinen siis edustaa Keskustaa, Happpnen (eikä Huttunen) Persuja, Paananen Vasemmistoa. Kuvatekstin teksti eli (vas.) tuli ja sekoitti.

Allaolevaan liittyen olen samaa mieltä mustakarin kanssa. Taisin mainita, kun minulle hermostuttiin erään kahvion kahvipöydässä, kun toisena tai kolmantena peräkkäisenä aamuna otin asian esiin. Tuli kommenttia että 'Mitä sä tota koko ajan jankkaat' minkä jälkeen toinen kaveri, kun aloin selittää kolmannelle tyypille asiaa, alkoi osoittaa mulle viereistä pöytää, eli vaati vaihtamaan paikkaa. Tämä jankkaamisesta valttanut kaveri totesi edellisaamuna, että 'Ei nuo Mäntän asiat meitä mitenkään täällä Tampereella koske, meillä on täällä omiakin ongelmia ja rahat loppu', mutta yhdyn tosiaan allaolevaan mielipiteeseen jo yksin siksi, että lopulta koko puhallus tulee meidän kaikkien maksettavaksi.


Tälle hankkeelle olisi muuten ihan helppo nauraa mutta kun tässä ollaan kohta meidän kaikkien suomalaisten veronmaksajien kukkarolla M-V:n kriisiä paikkaamassa ja varsinaiset syylliset pääsevät, kuten SCC:n tapauksessa, kuin koira veräjästä, niin ei paljoa naurata. Hanke on oikeasti saatava jollain tasolla nyt seis, ennen kuin Sassissa ehditään käynnistää mitään töitä.



Ohessa muuten tuore, ehkä vähän positiivisempi juttu kaupungista.




Yksi sellainen kuvio, joka tuli mieleen on se, että se sulkutilin kymppimiljoonaahan ei ole ainoa pääoma, jonka Osanna voisi käyttää vakuutena hakiessaan lainaa, koska ihan varmasti Rusaset + Kuopion Tahkon 'bisnesmiehet' ovat - mikäli projektit ei ole tarkoituksellista lumetusta ja niiden tyypit kompuksessa Osannan kanssa - laittamassa Osannan sulkutilille ainakin muutamia miljoonia. Kun Osannalla on pääomaa haalittuna useasta paikasta, hän ottaa pääomalla - olisiko se sitten vaikka 30 miljoonan takaus - 100 - 150 miljoonaa lainaa, minkä jälkeen yritykset katoavat. Nettisivujenhan ei tarvitse kadota, kun niissä ei mitään järkevää dataa olekaan. Riittää vaan että rahat kämmätään ja kaveri katoaa sitten Arabiemiraattien kautta jonnekin.

Matkalaskut Osannan kohteisiin ja toimistoihin varmaan on tallessa, sekä julkisia. Ihan koko prosessihan ei voi mitenkään voi kuulua jonkinlaisen salaamisoikeuden piiriin. Mun mielestä yksi ainoita Ei-Mäntässä käytyjä neuvotteluja on ne Klaus Kurki -hotellin neuvottelut, josta kuvamateriaalia.


pullot.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olen juuri miettinyt tuota kusettajien huonoa julkista mainetta (esim. pienellä selvityksellä Osanna ja hänen yhtiönsä vaikuttaa lähes varmalta kusetukselta), projektin järjettömyyttä (neljännes miljardi keskelle hevonpersettä ilman vakuuksia) jne.
Onkohan näillä käytössä sama strategia kuin sähköpostikusetuksissa/nigerialaiskirjeissä eli tahallaan tehdään niistä niin itsestäänselviä ettei niihin kukaan edes etäisesti järkevä tartu vaan haaviin jäävät vain ne todelliset kaiken uskovat bottom level idiootit, jotta homma olisi mahdollisimman smooth sailing siitä hetkestä lähtien kun uhri löytyy?
Samaa itsekin mietin. Saman tyylinen komponenttihan on yleensä pyramidihuijauksissa, kuten joku Zinzino, Onecoin, Wincapita tai vaikka Fitline. Nehän tehdään tarkoituksella epämääräiseksi ja selkeästi pyramidin malliseksi, jotta saadaan kriittiset ja älykkäät ihmiset pysymään poissa jo alkuvaiheessa.

Tätähän on ihan tieteellisestikin tutkittu.

Kun on yleisesti tiedossa, että huijarit ovat Nigeriasta ja "nigerialaiskirje" kaikkien tuntema sana, niin miksi huijarit eivät peittele, että ovat juuri Nigeriasta.

Tutkimus:
Why do Nigerian Scammers Say They are from Nigeria?
Cormac Herley Microsoft Research

Löytyy ihan Googlella.

Vastaus: huijarille on tärkeää seuloa isosta massasta nopeasti esiin ne hölmöt, joihin huijaus menee läpi asti.

"Far-fetched tales of West African riches
strike most as comical. Our analysis suggests that is an advantage to the attacker, not a disadvantage. Since
his attack has a low density of victims the Nigerian scammer has an over-riding need to reduce false positives. By sending an email that repels all but the most
gullible the scammer gets the most promising marks to
self-select, and tilts the true to false positive ratio in his favor"

Tässä lienee syy, miksi esim. Osannan nettisivuille on jätetty Shutterstockin vesileimat. Kaikki muut, paitsi aivan pahimmat riemuidiootit (so. kohderyhmä), ymmärtävät nauraen siirtyä eteenpäin. Mutta kun joku tsekattuaan Osannan nettisivut palaa neuvotteluihin, niin italiaanot tietävät, että nyt on kala koukussa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä lienee syy, miksi esim. Osannan nettisivuille on jätetty Shutterstockin vesileimat. Kaikki muut, paitsi aivan pahimmat riemuidiootit (so. kohderyhmä), ymmärtävät nauraen siirtyä eteenpäin. Mutta kun joku tsekattuaan Osannan nettisivut palaa neuvotteluihin, niin italoaanot tietävät, että nyt on kala koukussa.
Voin kuvitella, miten jonkun mätäpään otsasuoni tykyttää tuollaista tylytystä lukiessa, vielä kun tässä vaiheessa kiistää kaiken ja tietää olevansa oikeassa. Ehkä yöllä herää tuskanhikeen ja tajuaa, mitä ne nörtit tarkoittivat sillä vesileimalla. :rofl:

Juuri tällaisiin pokiin nämä huijaukset perustuvat. Sitä voi olla vähän vaikea hahmottaa, missä kivenkolossa asumisyksiköiden lisäksi näitä kaikkein vähälahjaisimpia on, mutta kunnallispolitiikassa ja -hallinnossa esimerkiksi. Eivät ne kaikki peruskoulun ja intin jälkeen kadonneet "jonnekin" loputtomaan Oriveden Opiston kynttilänvalantakurssien kierteeseen vaan osa on pöngätty suhteilla työelämään ja jälki on rumaa.
 
Kylläpäs on salaiset referenssit kun ei niitä avattu edelleenkään. Voin kuvitella sen tilanteen kun on esitelty kuvia lomamatkalta Abu Dhabista Aliexpressin kello kiillellen. Kylkeen vielä vähän Shutterstockin medioita. Hölmöläiset sitten nielaisseet koukun siimoineen.
 
Näinä päivinä on tuottanut ylipääsemättömiä vaikeuksia saada viestiä läpi Taidekaupungille.
Viestikeinoja on kehitettävä. Oheinen kuva julkaistu luvalla.
Taidekkommentti.png
 
Luulisi, että kaupunki saisi halvemmallakin lainaa kuin 6%:lla. Tuohan tasoa, millä vakuudettomat jantterit ostavat osarilla saksantuontiritsojaan.

6% on kuntalainalle erittäin korkea korko, kuten myöhemmin haastattelussa mainittiin M-V:n lainojen keskikorko on n. prosentin, isoilla kunnilla se on vielä pienempi.. Hämeenlinna muistaakseni lainasi uusimman lainansa miinuskorolla.

Yrityslainan koroksi 6%ei ole iso.. esim. pörssiyhtiö Citycon jolla vakuutena on kauppakeskuksia otti 2019 350meur lainaa jonka kiinteä korko oli 4,496%. Cityconin kaikkien lainojen keskikorko on tällä hetkellä n. 2,39%. (4,496% laina on hybridilaina joka lasketaan taseessa omaksi pääomaksi ja näinollen parantaa yhtiön luottoluokitusta).

Tai Rapalan hybridilaina jonka korko on 5,375 (ennalta arvioitu 7-8% korkoa).

Molempia korkoja pidetään ennätysmatalina.. noista kun ovat pörssiyhtiöt maksaneet yli 10% korkoa..
 
Osannan tatskakuvankin voisi panna eteenpäin heraldiikan tai taiteen tuntijalle, mutta olisi hyvä saada esille sellainen kuva, jossa koko tatuointi on esillä.
Löytyykö netistä topless-kuvaa?
Hänellähän on raskaasti tatuointeja myös käsivarsissa.
Tuossa tatuoinnissa siipien takana jonkinlainen verhotanko, joka ei sellaisenaan sovi välttämättä kuvioon.
Voisi lähettää viestiä myös jonkin isomman italialaiskaupungin tai sitten vaikkapa Latinan tatuoijalle.


0004BF85-antonio-bini-sul-petto-ha-l-aquila-della-repubblica-sociale-italiana.jpg
 
Osannan tatskakuvankin voisi panna eteenpäin heraldiikan tai taiteen tuntijalle, mutta olisi hyvä saada esille sellainen kuva, jossa koko tatuointi on esillä.
Löytyykö netistä topless-kuvaa?
Hänellähän on raskaasti tatuointeja myös käsivarsissa.
Tuossa tatuoinnissa siipien takana jonkinlainen verhotanko, joka ei sellaisenaan sovi välttämättä kuvioon.
Voisi lähettää viestiä myös jonkin isomman italialaiskaupungin tai sitten vaikkapa Latinan tatuoijalle.


0004BF85-antonio-bini-sul-petto-ha-l-aquila-della-repubblica-sociale-italiana.jpg
Se on vitsakimppu, italiaksi fasces. Italian fasistipuolue nimettiin fascesin mukaan, jonka jäsenet olivat omaksuneet vuonna 1919 embleemikseen. Tunnus esiintyy heraldiikassa ja julkisen vallan symbolina muuallakin.
 
Osannan IG-tili on muutenkin mielenkiintoista seurattavaa. Tässä on ilmeisesti herran eka päivitys, onkohan hashtagien mukaan silloin jo lähdetty isolla tykillä kohti mm. hölmölä-Suomea ampumaan?
SmartSelect_20200209-211715_Instagram.jpg
 
Kyllä on kuva niinkuin roomalaisesta kylpylässä 2000 vuotta sitten. Kotka lienee järjestön tunnuksena juuri Rooman valtakunnan peruja.


Latinassa ilmestyvän Latinapressin jutun mukaan. Casapound on edelleen voimissaan. 2017 Latinassa Beatles Abbey Road -tyyppinen mielenosoitus, jossa surkuteltu liikennemerkkien puuttumista köyhässä italialaiskaupungissa: "Kohta meiltä varmaan viedään suojatietkin."


Osannan Casapound -toimista muuten sitten allaolevan linkin uutinen. Käänsin yhden kommenteista. Osannan lempinimi Casapound -järjestössä on italiankielen Trichero, suomeksi 'mursu'.



"Isn't it hypocritical to occupy a building 5 months after the elections ??? Anyone who says it wasn't a political occupation just says bullshit. I remind everyone that a certain Osanna, known as Tricheco, applied for the city by covering the city with a flame, also putting the name of casapound on the posters. It was a premeditated occupation with the aim of bringing one of their candidates in common and that's why Zacchaeus supported them."
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä joku voisi kysellä Mänttä-Vilppulan kaupungiltä sitä, onko se 10 miljoonan euron vakuusraha jo maksettu sinne tilille. Ja jos ei ole niin milloin se sinne maksetaan.

Selvää se on ettei Osanna tule penninjeniä "sioittamaan" sinne Mänttä-Vilppulan sorakentälle. Rahan on tarkoitus kulkea toiseen suuntaan Osannan taskua kohti.

Mielenkiintoista nähdä alkaako ne mänttivilppilät oikeasti kaivelemaan niitä kiitotien pohjia ja pistää rahaa haisemaan sen maatöihin.

:lol:
 

Francesco Osannan toimisto sijaitsee tämän jutun mukaan Latinassa Torre Pontino -nimisessä pilvenpiirtäjässä.


Tajeddine Seif on siellä Osannan naapurina. Allaolevassa linkissä kaikkea hämmentävää Seifistä. On rakentamassa muiden muassa Inwex Sheikh Zayed stadionia jonnekin Eurooppaan, eli Valko-Venäjälle.


Muistakaa että Osannan sähköautoprojekti oli 'Year of Sheikg Zayed'. Pele, Maradona ja Paavi mainittu.
Tämä kuvio alkaa tunti tunnilta muuttua järjettömämmäksi. Tuo stadion on kyllä hieno.


zayed_stadium.jpg




Hyvä idea tuo allaolevakin ehdotus. Mänttä-Vilppulahan on nyt ensimmäisenä ottamassa sen 10 miljoonan euron lainan takausta varten.En usko, että sellaista summaa välttämättä järjestellään suomalaisesta pankista muutamassa päivässä. Ainakin tätä aihetta sivuttiin KMV:n jutussa jo aikaisemmin. Teknisesti tämä tarkoittaa, että rahat saa siirtää sulikutilille vasta siinä vaiheessa, kun asiasta saadaan lainvoimainen päätös. Lainvoimainen päätös saadaan sen 30 päivää valtuustopäätöksen jälkeen, ellei kukaan asiasta valita. Jos valitus on tulossa, asia menee hallinto-oikeuteen ja prosessi jatkuu sen jälkeen kun asia on siellä käsitelty.
Valtio-oikeuden ja yleishallinnon tapausten käsittelyajat ovat hallinto-oikeudessa keskimäärin 12,5 kk.
Valitustapauksessa siis saadaan lainvoimainen päätäs aikaisintaan 2021 helmikuussa. Toivotaan, että jos valitetaan, HO tekee päätöksen valittajan eduks.


Miten iso erä 10 miljoonan lainan korot ovat kaupungille kolmen vuoden sulkutilitalletuksen aikana? Mistä laina otetaan?

– Kaupungin lainojen keskikorko on tällä hetkellä hieman alle 1 %. Rahoituslaitos ja lainan ehdot tarkentuvat heti kun saamme lainvoimaisen päätöksen



Ehkä joku voisi kysellä Mänttä-Vilppulan kaupungiltä sitä, onko se 10 miljoonan euron vakuusraha jo maksettu sinne tilille. Ja jos ei ole niin milloin se sinne maksetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Osanna on rahoittamassa tätä puljua 20.000.000 eurolla:

Tahko-Bungalows Oy:
  • Y-tunnus 0114453-2
  • Liikevaihto 2018 135.000 €
  • Tilikauden tulos -92.000 €
  • Omavaraisuusaste -9%
  • Taseen loppusumma 245.000 €
  • Henkilöstö 1
Ylen uutinen
 
Viimeksi muokattu:

Tahkolla vilisee nimikkäitä vieraita, ainakin Tahko Toursissa.


Jos ymmärrän oikein, Nilsiä möi kyseisen kohteen eli tuolloin Nilsiän lomakylän venäläisille 2008. Yllä MTV:n juttu.


Tahko Bungalowsin toimitusjohtajasta taas ei oikein löydy mitään mistään. Tours on aika lailla Bungalowsien vieressä, eli vajaan 3 kilsan päässä. Olisikohan suunnitelmissa vähän laajentaa Bungalowsia, sen jälkeen myydä se Putinin hierojalle.

Ohessa Outi Salovaaran ansiokas artikkeli venäläisomistuksista Suomessa, jossa Nilsiä mainitaan.


Silloin Kuopion Tahkolla olisi - luonnollisesti kaikenlaiseen aktiviteettiin eli pieniin sotilaallisiin aktioihinkin - valmis Airiston helmeäkin massivisempi venäläisten liikemiesten datsakylä tai ainakin puitteet, jollaiseen sellaisen voi tarvitessa pystyttää.


Tämän linkin pohjalta sheikki-stadion Valkovenäjällä kuulostaa vielä aikaisempaa poskettomammalta. Islaminuskoisia on maan asukkaista ehkä reilu promille. Sheikki viittaa kuitenkin yleensä hengelliseen johtajaan, jolloin on samalla imaamin synonyymi. Valkovenäläisille kristityille imaamin kaltainen voi olla jo sellaisenaan punainen vaate, saatika sitten imaamille omistettu stadion. Keski-Euroopassa, Saksassa on omistettu kokonoaisia areenoita pelimiehille, kuten muiden muassa Stuttgartin Hans-Martin Schleyer Halle, joka nousi harjakorkeuteensa 1983. Schleyer oli saksalainen teollisuusmagnaatti sekä entinen Natsi-Saksan aikainen SS-sotilas, jonka kommunistita kansannousua Länsi-Saksassa viritellyt Punainen armeijakunta RAF (aikaisemmin Baader-Mainhof) 1977 kidnappasi sekä julmasti murhasi.


Francesco Osanna muuten vilahtaa täällä Valko-Venäjän imaamiarenan videossakin. Eli stadikalle luonnollisesti ajetaan sitten Inwexin + Osannan sähköpikkubussilla.

 
Viimeksi muokattu:
Ehkä joku voisi kysellä Mänttä-Vilppulan kaupungiltä sitä, onko se 10 miljoonan euron vakuusraha jo maksettu sinne tilille. Ja jos ei ole niin milloin se sinne maksetaan.

Selvää se on ettei Osanna tule penninjeniä "sioittamaan" sinne Mänttä-Vilppulan sorakentälle. Rahan on tarkoitus kulkea toiseen suuntaan Osannan taskua kohti.

Mielenkiintoista nähdä alkaako ne mänttivilppilät oikeasti kaivelemaan niitä kiitotien pohjia ja pistää rahaa haisemaan sen maatöihin.

:lol:
Ilmeisesti tarkoitus on tallettaa varat päätöksen saatua lainvoiman. Kaupunginhallituksen esityslistalla on 3.2.2020 ollut ehdotus, jonka mukaan valtuuston päätös pantaisiin täytäntöön sen saatua lainvoiman. Tätä viestiä kirjoitettaessa kaupungin verkkosivuilla ei vielä ole tarkastettua pöytäkirjaa, mutta kaipa asia on päätetty esityksen mukaisesti. Kaupunginhallituksen pöytäkirjan pitäisi kaupungin internetsivujen mukaan olla tänään maanantaina nähtävillä internetissä.
 
Ilmeisesti tarkoitus on tallettaa varat päätöksen saatua lainvoiman. Kaupunginhallituksen esityslistalla on 3.2.2020 ollut ehdotus, jonka mukaan valtuuston päätös pantaisiin täytäntöön sen saatua lainvoiman. Tätä viestiä kirjoitettaessa kaupungin verkkosivuilla ei vielä ole tarkastettua pöytäkirjaa, mutta kaipa asia on päätetty esityksen mukaisesti. Kaupunginhallituksen pöytäkirjan pitäisi kaupungin internetsivujen mukaan olla tänään maanantaina nähtävillä internetissä.

Sitä lainvoimaisuutta jos odottelevat niin siihen taitaa mennä se 1-2 vuotta hallinto-oikeudessa ja toinen mokoma päälle jos KHO:en joku vielä valittaa.

Ehkä ne mänttivilppilät voisivat kunnan laskuun tehdä jo nyt muutamalla miljoonalla eurolla niitä sorakiitotien maansiirtotöitä ja muuta infrastruktuuria rakentaa. :lol:
 
Ilmeisesti tarkoitus on tallettaa varat päätöksen saatua lainvoiman. Kaupunginhallituksen esityslistalla on 3.2.2020 ollut ehdotus, jonka mukaan valtuuston päätös pantaisiin täytäntöön sen saatua lainvoiman. Tätä viestiä kirjoitettaessa kaupungin verkkosivuilla ei vielä ole tarkastettua pöytäkirjaa, mutta kaipa asia on päätetty esityksen mukaisesti. Kaupunginhallituksen pöytäkirjan pitäisi kaupungin internetsivujen mukaan olla tänään maanantaina nähtävillä internetissä.

Tässä kun on ollut niin tuhottomasti lukemista ja linkkejä mihin en ole ollenkaan jaksanut tai ehtinyt perehtyä kuin pintapuolisesti.

Niin kuinka nopeasti tai hitaasti case eskaloituu johonkin tulokseen?

Kun melko paljon on paljastettu, ja mikään ei lupaa mitään hyvää.
Päälle vielä muuta koijaukset muista kaupungeista ja kunnista missä koijaus kestänyt pitkään. Ja nyt tämä Osanna ilmestyi kuin tyhjästä takomaan rahaa pitkin poikin. Tarkoittaen että jarrut pohjaan vai antaa jatkua..?
 
Valitusaika on 30 päivää. Jos ei tule valituksia, päätös tulee lainvoimaiseksi kaupunginhallituksen päätöksellä valitusajan jälkeen. Jos taas tulee valitus tai valituksia, käsitellään valitukset hallinto-oikeudessa, jolloin päätös tulee lainvoimaiseksi sen jälkeen, kun halinto-oikeus on asian ratkaissut. Jos ratkaistaan silloin vastaajan eli kaupungin eduksi, valittaja voi hakea valituslupaa korkeimmalta hallinto-oikeudelta.




- Ei valituksia, lainvoima 3/2020
- Valitus hallinto-oikeuteen, päätäs vastaajan eduksi 2021
- Jos tästä valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen, saa lainvoiman KHO:n päätöksen jälkeen 2022 lopulla

Eli kun diaariota lykkää, ei Osanna siitä tykkää, kun ei dinaareja nyt nää. Nyt lähden nukkumaan!
 

Liitteet

  • lainvoima.jpg
    lainvoima.jpg
    124,9 KB · Luettu: 106
Tässä KMV-lehden klo 9.41 päivitetty juttu tekstimassana. Tämä on hyvä ja kattava juttu eikä kiviä ole jäänyt kääntämättä. Kuka muuten päättää sen, mitä on 'hankkeelle aiheutunut merkittävä haitta'? Myös jutun viimeinen kommentti, eli 'mikä tahansa vaihtoehto on Sassia huonompi' kaupungin kehittämiseen littyen on aika makaaberi. Annetaan kuva siitä, että Sassi on ainoa mahdollisuus. Jos hankkeeseen ei ryhdytä, kaupunki hukkuu. Hankkeen vastustajat ovat sitten luonnollsesti vastuussa kaikesta, eivät hanketta piippuun ajaneet virkamiehet.

KMV_tuore.jpg

Epäilykset eivät ole horjuttaneet toimijoiden luottoa Sassin hankkeeseen: Kaupunki vastaa kysymyksiin ja väitteisiin rahoituksesta, julkisuudesta, ekologisuudesta ja salassapidosta
9.2.2020 09.36 – PÄIVITETTY 09.41

Italialainen Osanna Group valittiin Mänttä-Vilppulaan suunnitellun mittavan kiinteistöhankkeen rahoittajaksi. Kaupunginvaltuusto hyväksyi hankkeen 27.1. Kokouksen jälkeen tiedotustilaisuuden pitivät Osanna ACI Finland Oy:n pääomistaja Francesco Osanna (vas.) ja toimitusjohtaja Luigi Orcese (oik.), kaupunginjohtaja Markus Auvinen ja Yrke Kiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Otto Huttunen.ERIIKA AHOPELTO

Keskustele
Eija Ruoho
Mänttä-Vilppulan valtuuston tammikuussa 2020 hyväksymä 250 miljoonan euron elinvoimahanke Sassin alueelle on herättänyt valtavasti huomiota ja keskustelua. Kaupunkilaiset ovat ilmaisseet huoliaan ja epäilyjään eri foorumeilla, kuten KMV-lehden ja useiden muiden medioiden kommenttipalstoilla sekä sosiaalisessa mediassa.

KMV-lehti kokosi eri kanavista väitteitä ja kysymyksiä, joihin kaupunginjohtaja Markus Auvinen ja Yrke Kiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Otto Huttunen vastasivat. Huttusen mukaan lisää konkreettista tietoa hankkeen etenemisestä on luvassa, kun kaupunginvaltuuston päätös saa lainvoiman 5. maaliskuuta.

Osa kysymyksistä on suoraan yleisön kommenteista.

Kielteistä ja myönteistä julkisuutta
Paljonko hanke on herättänyt huomiota Suomessa ja ulkomailla, paljonko olette saaneet yhteydenottoja asian tiimoilta? Mihin asioihin niissä on kiinnitetty huomiota?

– Hanke on otettu paikallisesti innokkaasti vastaan, palaute pääosin myönteistä tai erittäin myönteistä. Iso avaus, jota on odotettu. Kokoluokka sellainen, jolla vaikutusta tulevaan kehitykseen. Diilin ehtoja kiitellään: kunnan riskit hyvin rajattu ja lähes olemattomat. Muualta Suomesta tulee myös tsemppausta. Terävän kärjen hanke, jossa Suomen eri vahvuudet yhdistyvät. Ulkomaiset yhteydenotot liittyvät jo suoraan asiakkuuksiin. Tulee tiedusteluja, joko nyt voi ostaa taloja tai tuoda liiketoimintaa.

Varmaankin olette tietoisia hankkeeseen kohdistuvista epäilyistä?

– Palaute itse hankkeesta on ollut kauttaaltaan hyvin myönteistä. Mitä kauemmaksi Mänttä-Vilppulasta mennään palaute on sitä asiakeskeisempää. Tulevat asiakkaat ovat noteeranneet hankkeen käynnistymisen ja pyrkivät varmistamaan, voivatko tulla käymään. Kohun mittasuhteet saaneesta rahoittajan ihmettelystä puuttuu pitävät faktat. Mielipiteitä ja asenteellisuutta on kyllä ilmassa reilusti, sen tunnistaa jokainen. Kaiken kaikkiaan ihmiset tunnistavat hyvin huhujen ja tosiasioiden rajan.

Kaupunki aikoo tiettävästi järjestää aiheesta keskustelutilaisuuden yleisölle. Milloin ja missä tilaisuus järjestetään?

– Infotilaisuus järjestetään sen jälkeen, kun hankkeen käynnistyminen varmistuu. Eli valtuuston päätösten lainvoimaa odotetaan.

Rahoituksen kiemuroita
Miten vastaatte väitteisiin, joiden mukaan ”italialainen konserni on todellisuudessa joukko rutiköyhiä yhtiöitä”, kuten Yle uutisoi?

– On nostettu esiin, ja vähän ihmeteltykin, kansainvälisiin pääomaliikkeisiin liittyvät kuoriyhtiöt ja muutaman henkilön rahoitusyhtiöt. Tällaiset järjestelyt ovat tavanomaisia kansainvälisessä rahoitusmaailmassa, eikä niistä voi tehdä johtopäätöksiä yhtiöiden toimintakyvystä tai volyymistä. Olemme omassa valmistelussamme tutustuneet perusteellisesti Sassia koskevaan rahoitusjärjestelyyn. Ei aikaisemmin, eikä kuluneen viikonkaan aikana ole noussut esiin yhtään seikkaa, jonka perusteella meidän olisi syytä muuttaa käsitystämme siitä miten Sassin rahoitus hoidetaan.

Kaupunki joutuu ottamaan lainaa 10 miljoonaa sulkutiliä varten, 3,1 miljoonaa käytetään maakauppoihin ja samaan aikaan kaupungissa on yt-menettely. Supistetaanko muusta kaupungin toiminnasta jotta Sassin hanketta kyetään viemään eteenpäin? Mistä ja miten?

– Kaupunki ei joudu tämän hankkeen takia supistamaan tai muuttamaan muuta toimintaansa mitenkään, eikä hanke vaikuta kaupungin peruspalveluiden tuottamiseen. Hanke on itsenäinen ja se rahoitetaan muualta.

Miten elinkeinoelämää ja kiinteistöjä muualla kaupungissa kehitetään, kun kansalaisten mielestä näyttää siltä että kaikki panostukset laitetaan Sassiin?

– Kaupungin elinkeinoyhtiöt hoitavat täysin normaaliin tapaansa tehtäviään, kuten ne ovat hoitaneet tähänkin asti. On harhakäsitys, että Sassi olisi vienyt puhtia muusta kehittämisestä. Elinkeinoyhtiöt ovat koko ajan olleet keskeisesti kaikessa kaupungin kehittämisessä mukana.

Onko oikeasti otettu selvää rahoittajan taustoista riippumattomasti vai uskovatko päättäjät sinisilmäisesti mitä heille vaan kerrotaan?

– Hankkeen rahoittaja on ollut selvillä kesästä 2018 alkaen. Taustoja on selvitetty eri vaiheissa huolellisesti ja johdonmukaisesti koti- ja ulkomaisin toimeksiannoin, omana työnä sekä monien eri asiantuntijoiden avulla. Kaikki nämä selvitykset on tuotu päättäjien tietoon.

Mihin lainaan liittyy 6 prosentin korko joka tuli ilmi valtuuston kokouksessa? Kuka maksaa koron ja jos se on hankeyhtiö, tuleeko korkokuluja Yrkelle?

– Hankkeen rahoitus on yksinomaan hankeyhtiön ja rahoittajan välinen asia. Mitään vastuita tai velvoitteita ei maksuista tai lyhennyksistä tule Yrkelle tai kaupungille.

Miten iso erä 10 miljoonan lainan korot ovat kaupungille kolmen vuoden sulkutilitalletuksen aikana? Mistä laina otetaan?

– Kaupungin lainojen keskikorko on tällä hetkellä hieman alle 1 %. Rahoituslaitos ja lainan ehdot tarkentuvat heti kun saamme lainvoimaisen päätöksen.

Onko missään päin maailmaa projektia joka olisi viety loppuun Osannan rahoituksen turvin? Esimerkki?

– Kaupunki ja Yrke ovat tutustuneet Osannan muihin hankkeisiin ja saaneet niistä selvitykset. Epäselvyyksiä ei ole tullut esille. Ei ole myöskään syytä epäillä, etteikö rahoittaja kykenisi rahoittamaan Sassin kokoluokan hanketta.

Miksi tarvitaan Osannan kaltaisen toimijan roolia eikä haeta suoraan rahoitusta esimerkiksi luxemburgilaisesta sijoitusrahastosta?

– Kansainvälinen sijoituspääoma kulkee rahoitusyhtiöiden kautta. Oikoteitä ei ole.

Mikä on Osannan vastaava vakuus kuin kaupungin 10 miljoonan euron sulkutili? Miten Osanna osoittaa aitoa sitoutumista?

– Tässä on mittakaavaharha vastuissa ja sitoutumisessa. Täytyy huomata, että rahoittaja rahoittaa koko hankkeen ilman vakuuksia. Voiko enempää osoittaa sitoutumista tai sitä, että on tosissaan?

Mikä on ensimmäinen sellainen konkreettinen toimenpide, jossa rahoittajan sitoutuneisuus tulee todeksi eli ”raha liikahtaa”?

– Hankeyhtiön toiminta käynnistyy sillä kun Yrke myy sen osakkeita rahoittajalle. Se on ensimmäinen kohta kun raha liikkuu.

Millainen riski on, että sulkutiliä koskeva sopimusrikkomus tapahtuu? Riittääkö siihen esimerkiksi salassapitosopimuksen rike tai kaavoituksen viivästyminen vaikka valitusten takia?

– Riski on käytännössä olematon. Se tarkoittaisi, että kaupunki ei suoriutuisi niistä tehtävistä, joita se normaalistikin tekee. Sopimussakosta puhutaan vain, jos maankäytössä ja palveluiden tarjoamisessa epäonnistutaan ja hankkeelle aiheutuu merkittävää haittaa. Demokraattinen päätöksenteko ei laukaise sakkoa.

Miten on ekologisuuden laita?
Hanketta on moitittu epäekologiseksi. Millaista yritystoimintaa/teknologiaa alueelle havitellaan? Miten Lakeside Airpark -hanke sopii Suomen hallituksen tavoitteeseen hiilineutraalista Suomesta 2035?

– Hanke ei ole epäekologinen, päinvastoin. Tiedostamme, että asiakaskunta edellyttää hiilijalanjäljen ja kestävyyden näkökulmien huomioimista. Tämä näkyy muun muassa rakentamisessa. Lentokenttä tehdään uusiomaarakentamisen keinoin. Infra, lämpöverkot, rakennukset suunnitellaan ja toteutetaan ekologinen kestävyys huomioiden. Yritystoiminnassa mm. liikkumisen uudet innovaatiot ovat keskeisiä. Sähkö-, LNG- tai polttokennotekniikkaa. Sähkölentäminen on yksi esimerkki.

Onnistumisen mahdollisuus
Ruotsin Siljan Airpark -hanke on julkisuudessa olleiden tietojen mukaan taantuva alue johon ei ole riittänyt asukkaita ja sijoittajia. Mikä tekee Sassista paremman?

– Sassi on kompleksi, jonka osat toimivat toisiaan vahvistaen. Esimerkkejä ei suoraan ole olemassa. Erottuvuustekijöitä ovat muun muassa suuri yritystoiminnan osuus, koulutustoiminta, liikenne, sijainti.

Mihin kylpylä-hotellin menestymisen edellytykset perustuvat? Mistä matkailijavirrat tulisivat? Onko jo tiedossa hotelliyrittäjä? Miten varmalla pohjalla?

– Hotellikonsepti varmistetaan operaattorin, kehittäjän ja rakennuttajan välisellä yhteistyöllä. Mikä operaattori, konsepti ja toteutus lopulta valikoituukaan, on selvää, että asiakaskunta on merkittävässä määrin ulkomaalaista.

Onko tiedossa muita esimerkiksi teknologiaan liittyviä yrityksiä jotka alueelle sijoittuvat? Mikä saa sijoittajan, esimerkiksi varakkaan ilmailunharrastajan, tulemaan Mänttään ja ostamaan täältä asunnon? Millaisia markkinatutkimuksia asiasta on tehty?

– Kiinnostus Sassin aluetta kohtaan on tunnistettu jo 2009, jolloin Lentävät museokoneet ry. käynnisti kenttäalueen kehittämisen. Sijoittuvia yrityksiä ja yksityisiä toimijoita on kartoitettu monessa eri markkinoille kohdennetussa markkinatutkimuksessa. Yksi Sassin valteista on Saskyn lentokoneasentajakoulu, joka merkitsee suoraa työvoima- ja koulutuskytkentää yrityksiin.

Jos jostain syystä koko hanke jää kesken, kuka silloin vastaa? Onko suunniteltu, mitä sitten tehdään, jos hanke on esimerkiksi puolivälissä, mutta kaatuu silloin rahojen loputtua?

– Vastuu hankkeen toimista on yksinomaan hankeyhtiö Lakeside Airpark Finland Oy:llä. Se myös omistaa maat ja sinne rakennetut alueet.

Kaupungin rooli ja päätöksenteko
Mitä tapahtuu seuraavaksi kaupunginvaltuuston päätöksen valitusajan päättymisen jälkeen

1. Jos päätöksestä valitetaan?

– Hankkeen käynnistyminen siirtyy vähintään sen verran kuin valitusten käsittely hallinto-oikeudessa kestää.

2. Jos päätöksestä ei valiteta?

– Hankeyhtiön toiminta käynnistetään, se saa rahoitusta ja maanomistusjärjestelyt toteutetaan. Tämä tapahtuu maalis-huhtikuussa 2020.

Miten kaavoitus lähtee liikkeelle, aikataulu?

– Alueen asemakaavoitusta johtaa kaupunki ja hanke maksaa kaavaan liittyvän suunnittelutyön. Kaavoitus eteen täysin normaalia tahtia. Aloitus syksyllä 2020.

Onko kaupunginvaltuuston päätöksellä tehdyissä sopimuksissa mitään peruuttamismahdollisuutta?

– Päätös on tehty ja hanke siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Kyse on siitä, että seuraavaksi hallitaan prosessia sen eri vaiheissa.

Miksi valtuutetuilta on vaadittu salassapitosopimukset asiassa? Mitä kaikkea salassapito koskee ja kuinka kauan?

– Salassapito on normaalia yrityselämän käytäntöä. Liikesalaisuuksista ei mikään yritys halua keskustella julkisesti.

Mikä on hankeyhtiön hallituksen kokoonpano?

– Hallitus organisoituu sitten, kun päätöksillä on lainvoima ja toiminta käynnistetään. Päätöksiä henkilöistä ei ole tehty.

Aikataulu
Mitä aletaan ensimmäiseksi rakentaa ja milloin?

– Rakentamaan päästään Sassissa voimassa olevan asemakaavan puitteissa. Tarkoitus on aloittaa lentokentästä ja ruoppaamalla rantoja. Lisäksi maaseuturahaston hankkeena toteutetaan pienkonehangaari. Tämä kesällä 2020.

Missä vaiheessa junaseisakkeiden kehittäminen on ja mistä tämän asian eteneminen riippuu?

– Rautatieliikenteen kehittäminen on iso kokonaisuus, jossa Sassi on vain yksi osa. Kaupunki vie prosessia eteenpäin osaltaan, muita toimijoita ovat muun muassa VR, Väylä, radan varren kunnat.

Rakentaminen ja omistus
Minkäkokoinen on alueelle suunniteltu toimistotalo? Montako pienyritystä sinne mahtuu?

– Toimistotilojen tarve on tunnistettu alueellisesti ja se korostuu tällaisen kompleksin osana. Tavoitteena on toteuttaa helposti tarpeisiin mukautuva, muunneltava talo. Yritykset voivat vuokrata pienen huoneen tai vaikka koko kerroksen.

Ovatko alueelle rakennettavat talot vuokrattavia ja kuka ne siinä tapauksessa omistaa?

Asumis- ja matkailukäyttöön rakennettavat villat myydään joko suoraan yksityisille omistajille tai niitä vuokraaville yrityksille.

Onko niin että alueen rakennusurakoita ei tarvitse kilpailuttaa?

– Kilpailuttaminen on tietenkin hankeyhtiön edun mukaista. Sillä tavoitetaan mm. kustannus- ja aikataulutehokkuutta. Mutta jos tarkoitetaan, pitääkö kilpailuttaa julkisen hankintalain edellyttämällä proseduurilla, niin ei pidä.

Mikä olisi vaihtoehto Sassin hankkeelle?

– Kyseessä on ainoalaatuinen kehittämishanke, jossa Mänttä-Vilppula pääsee tarjoamaan jotain, mitä ei missään muualla ole. Tämä siksi, että hanke hyödyntää Sassin lentopaikan ainoalaatuisia ominaisuuksia. Mikä tahansa muu sisältö on tavanomaisempi ja kilpailu vaimentaa mahdollisuutemme. Mikäli haluamme muuttaa kaupunkimme tulevaisuuden suuntaa, mikä tahansa muu vaihtoehto on Sassia huonompi

comical-ali.jpg


Onko tästä miehestä tullut joku kotimaisen kriisiviestinnän referenssi? Huvittavaa seurata näitä viime aikaisia kohuja nimittäin, kun oli sitten minkälainen p-myrsky menossa tahansa mediassa niin aina korostetaan vaan iloisesti kuinka paljon on tullut positiivista palautetta ja kannustavia viestejä asian tiimoilta, ja kuinka kaikki hommat on täysin hallussa.
 
Voisiko joku asiaan enemmän perehtynyt, tehdä pienen yhteenvedon, tähän mennessä olemassa olevien tietojen perusteella?
Jos onnistuu, niin ihan sellainen matemaattispohjainen olisi aika kiva.
Matematiikka kun ei valehtele.

Eli siis arvoina tiedossa olevat laina?summat, korot, sanktiot, tuotto-olettamat jne. jne.
Mitä enemmän dataa saisi taulukkoon, sitä parempi.
Olisi paljon helpompaa jatkaa spekulointia, raa'an datan ja kylmien laskelmien perusteella.
 
Piti etsiä tuo paikka google mapsistä. Tuossa tosiaan on joku kilometrin pituinen ilmeiseti hiekkapäälysteinen kiitorata jo ennestään, muttei mitään muuta infrastruktuuria.

Google Maps

Ja pidempää kuin kilometrin kiitorataa tuohon ei mahdu;Siitä ei milään isoilla koneilla lennetä.
Sitä lyhyyttä varmaan voisi kompensoida rakentamalla kiitoradan liukuhihnalle..? Tätä vanhaa ideaa voisi alkaa jatkojalostaa nyt kun varma rahoittaja on tiedossa. Saman tien voin myydä kohta purettavan Eiffelin tornin lennonjohtotorniksi, ostin sen ihan vasta romumetalliksi mutta olisihan se parempi ettei tarvitsisi sulattaa. Ja saataisiin maailmanluokan matkailukohde tänne Euroopan peränurkkaan. Ostakee, special price only for you, sir! O:)
 

Hyvää medialukutaitoviiikoa 10-16.2.2020. Tämäkin liittyy aiheeseen, koska Mänttä-Vilppula esitti virallisella kanavallaan viime viikolla, että kommentoijista täällä on medialukutaidottomia.


Mänttä-Vilppulan kiitoradan tapauksessahan on luvassa myös jonkinlainen lupa Traficomilta.
Jos valituskierrosta nyt on luvassa ja homma liikahtaisikin eteenpäin, pelkkä kentän maapohjan
rakentaminen kestäisi 2-3 vuotta, vasta tämän jälkeen päästäisiin alueelle tekemään rakennuksia.

Hankkeen valmistuminenn esimerkiksi viidessä vuodessa on täysin epärealistista höttöä.
M-V kehityksen sivulla kerrotaan, että 'lentopaikalla toteutetaan uutta Airpark-hanketta' vaikka
hanke on vasta suunnitteluvaiheessa. Hankkeen suunnitteluja toki on toteutettu, mutta hanketta
ei ole toteutettu, vaan se on vasta suunnitteluvaiheessa.




Joskus 5-6 vuotta sitten oli Aamulehdessä muuten kiinnostava Pirkanmaata ja erityisesti
kolmostietä Tampereen ja Oriveden välillä koskeva uutinen. Siinä ennustettiin että vuoteen 2050
mennessä on kaupunkien välin tienvarsi täyttynyt yrityksistä, kaupoista sekä yrityskylistä.
Eli vähän niinkuin fantasia näkymästä junassa pääkaupunkiseudulta Tikkurilan ja Pasilan välillä
siirrettynä hämäläiseen korpeen valtatien varteen. En muista kuka oli idean takana, mutta
tästäkin löytyy varmaan jostapäin juttua.







Pakko liittää tämä kuva loppukevennyksi. Keskustelua Luumäen lomakylähankkeesta. Nauroin katketakseni eilen kun
kommentit näin :)
 

Liitteet

  • asiat.jpg
    asiat.jpg
    236,4 KB · Luettu: 642
Viimeksi muokattu:
Kun olette seuranneet kaupungin tiedotusta, niin onko mielestänne kaupungin strategian ja arvojen mukaista?


Poimintoja (korotukset minun)
Arvot: Vastuullisuus
"Päätöksenteko ja toiminta kaupungissa on läpinäkyvää, johdonmukaista ja kestävää."

"Digitalisaation suomia mahdollisuuksia hyödynnetään optimaalisesti kaikessa
toiminnassa"

"Digitalisaation optimaalinen hyödyntäminen kaikessa toiminnassa"

"Arvojensa mukaisesti kaupunki kannustaa asukkaita, yhteisöjä ja yrityksiä
aktiivisuuteen
, luovuuteen ja vastuullisuuteen kaikilla elämisen ja toiminnan
alueilla sekä näitä koskevassa päätöksenteossa ja taloudenhoidossa"

"Asukkaiden osallistumis- vaikuttamismahdollisuuksia lisätään monipuolisesti

Asukasdemokratian kehittämisessä ja asiakaspalvelussa digitalisaation tarjoamat
mahdollisuudet
otetaan aktiiviseen käyttöön perinteisten osallistumis- ja
vaikuttamismuotojen rinnalla (esim. aloitteet, ajanvarausjärjestelmät, yhteydenpito,
asiakastyytyväisyyskyselyt ja kuntalaispalautteet)"
 
Tsekkasin juuri äsken Trovecin nettisivut. Luotu kaksi vuotta sitten. Amerikkalaistyyppinen lasileuka Roy Goff, joka on yksi Osanna Finlandin hallituksen jäsenistä, löytyy linkistä alta. Goff muistuttaa kaukaisesti tätä vanhoja autoja keräilevaa 1990-luvun kuuluisaa talk-show - isäntää Jay Lenoa. Aci Legalilla ollut jonkinlaista aktiivisuutta verkossa 2014-2018, mutta 2019 hiljaista. Olen samaa mieltä, eli kannattaa ottaa sivustoja talteen sekä napata screenshotteja sitten tarvitessa.

ACI Legal | Meet the Team | UK
Trovec sentään on naamioitunut hiukan paremmin kuin eräs kotimainen Trevoc. Vaihtaneet vokaalien paikkaa..
 
Osannan IG-tili on muutenkin mielenkiintoista seurattavaa. Tässä on ilmeisesti herran eka päivitys, onkohan hashtagien mukaan silloin jo lähdetty isolla tykillä kohti mm. hölmölä-Suomea ampumaan?

Samoihin aikoihin, eli syksyllä 2016 on perustettu Graham Evans'n Evansis Property Intelligence Limited.

Graham Evans pyöri kuvissa ainakin Luumäen hankkeessa. Yhtiön kotisivut https://www.evansis.co.uk/
ovat samanlaista soopaa kuin näiden muidenkin. Blogi-osion tekstit on kopsattu sanasta sanaan Business Finlandin https://www.goodnewsfinland.com/
sivustoilta.
 
Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...
 
Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...
Eiköhän nuo M-V:n viisaat kunnanpäättäjät kera Osannan ole laskeneet, että riittää ihan kotimaiset (ja kenties Ruotsin itärannikon) lentoharrastelijat ylläpitämään tuota kenttää kustannustehokkaasti. Saa nähdä, koska oikein suuret Megaluokan avajaisbileet pidetään M-V:ssä. Toivottavasti majoituskapasiteetti riittää l. riittävästi on mökkiä pystyssä tuolloin.
 
Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...

Mänttä-seuran selvityksessä onkin piirretty ympyröitä, kuinka pitkälle pääsee yhdellä välitankkauksella ja kuvia isoimmista yksimoottorisista, millä pääsee tuolta kulkemaan: Pilatus PC-12 – Wikipedia. Huikeat 9 matkustajaa.

Haaveissahan on ollut säännölliset lennot Keski-Eurooppaan, ei ehkä ihan maailman realistisin ajatus.
 
Jonkin verran lentokoneista kiinnostuneena kiinnitin huomiota tuohon suunniteltuun kiitorataan ja ennenkaikkea sen pituuteen (lyhyyteen). 850 metriä. Ja suunnitelmissa siis on että Keski-Euroopasta lennettäisiin Mänttään omilla koneilla. Ainoa vaan ettei tuo kiitoradan pituus riitä suihkukoneilla ja potkurikoneilla taas matka-aika venyy pitkäksi eikä välttämättä koneen range riitä Suomeen asti...
Jos nyt ollaan rehellisiä niin onhan se keski-eurooppalaiselle pilotille suuri kunnia päästä vierailemaan Mänttä-Vilppulan Airparkissa. Joten kyllä tuollaisen tilaisuuden eteen nyt helposti on valmis matkustamaan vaikka muutamankin päivän ja välilaskun verran. :happy: Itseasiassa homma on jo niin itsestäänselvä ettei tuon Airparkin kapasiteetti välttämättä edes riitä rauhoittamaan kysyntää. Parempi olisi varmaan aloittaa pikimmiten jo toisen airparkin suunnitelmat Osannan kanssa ellei jopa kolmannenkin.

Varmaan kannattaisi jo alkaa hallituksen ja THL kanssa harkitsemaan rauhoittavien lääkkeiden toimituksia ulkomaille, jotta keski-eurooppalaiset miljonäärit lentokoneidensa kanssa malttavat odottaa airparkin avautumista. Onhan tuo odotus varmasti henkisesti raastavaa. Laittaisiko joku M-V kunnan päättäjille vinkkiä?
 
Älähän nyt, veikkoseni:
- Tällaiset järjestelyt ovat tavanomaisia kansainvälisessä rahoitusmaailmassa (kaupunginjohtaja Markus Auvinen)

No mikä siinä sitten, alan bookkaamaan seuraavaa lentoani Sassi - BER.

Tosin en tiedä, kumpi pää tässä reittisuunnitelmassa on epärealistisempi, pientä taitaa olla hölmöilyt lähtöpäässä Berliiniin verrattuna.
 
Hankkeen markkinoinnista vielä. Milloin MW-kehitys tahi Yrke ovat alkaneet käyttämään hankkeesta sanamuotoa 'valmistuu'. MW-kehityksen sivuilla todetaan että 'hanketta toteutetaan'.

Ei voi olla tuollaista sanamuotoa, koska hanke ei ole saanut lainvoimaa. Jos hankkeella ei ole olemassaolevaa lainvoimaa, ei silloin voi myö olla hanketta, jota toteuttaa.

Hanketta toki voidaan suunnitella ja valmistella vaikka vuosikymmeniä, mutta toteuttaminen lähtee vasta sitten, kun kaikki palikat on kunnossa ja kun hanke on saanut lainvoiman.

Alettiinko Tampereen tornihotellia rakentaa ennen päätöstä rakentaa ja kertoiko Tampereen kaupunki ehdottomana totuutena, että Tampereelle 'valmistuu' tornihotelli ennen lainvomaista rakennuspäätöstä. Ei nähtävästi kertonut, vaan sanamuoto oli 'Tampereelle ideoidaan / suunnitellaan rakennettavaksi tornihotellia'. Olettaisin samalla tavalla toimitus Kansi- ja areenahankkeesta tiedottaessa.

MW-kehityksen sivuilla uhutaan tyyliin, että hanke olisi lainvoimainen, kun käytetään sanoja 'valmistuu' ja 'toteutetaan parhaillaan. Pitäisi olla käytössä 'ideoidaan' sekä 'jos mahdollisesti idea toteutuu', 'valmistuu' on taas harhaanjohtava, koska ei voi valmistusta edes aloittaa ilman lainvoimaa.

Kyse on siis myös harhaanjohtavasta markkinoinnista kaupungin virallisilla sivuilla.

Markkinoidaan varmana sekä varmasti toteutuvana hanketta, joka vasta ideatasolla.

Kiinnostava tuo Evansiksen yhteys Luumäen projektiin. Löytyyköhän Evansin ja Rusasten veljesten tapaamisista minkäänlaista materiaalia, esimerkiksi lehtijuttuja? Evansiksen sivut ovat huomattavasti ammattitaitoisemmin tehdyt sekä kohtalaisen tyylikkäästi kuvitetut. Evansilta hieno strategia poseerata iglussa tai lumilinnassa jossain Pohjois-Suomessa.

KMV-lehden Mitä nyt, M-V? -kolumnisivustolle on tullut muuten jo parisenkymmentä kommenttia, pitkiä ja asiallisia. Kannattaa käydä lukemassa.

Hyvä tuo idea rauhoittavista lääkkeistä Keski-Eurooppaan. Pillereillä pääsee nykyisin niin lentoon, kuin lentoon.


"Nykyään käyn hakemassa rauhoittavat tabletit lääkäriltä ja lennän niiden avulla rauhallisin mielin!"


747593.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt ollaan rehellisiä niin onhan se keski-eurooppalaiselle pilotille suuri kunnia päästä vierailemaan Mänttä-Vilppulan Airparkissa. Joten kyllä tuollaisen tilaisuuden eteen nyt helposti on valmis matkustamaan vaikka muutamankin päivän ja välilaskun verran. :happy: Itseasiassa homma on jo niin itsestäänselvä ettei tuon Airparkin kapasiteetti välttämättä edes riitä rauhoittamaan kysyntää. Parempi olisi varmaan aloittaa pikimmiten jo toisen airparkin suunnitelmat Osannan kanssa ellei jopa kolmannenkin.

Eiköhän Mänttä-Vilppulan lentokentästä tule samanlainen legenda lentäjien parissa kuin Luklan lentokenttä Nepalissa on, jossa lentäjien taidot punnitaan henkeäsalpaavissa maisemissa. Lisäksi Mänttä-Vilppulassa löytyy loistavia ostosmahdollisuuksia shoppailun ystäville Harrodsin, Macyn, KaDeWe ja Galeries Lafayetten tavaratalosta lähtien S-Marketista ja K-Marketista lähtien. Mänttä-Vilppulassa on myös maailman luokan turistinähtävyyksiä Gizan pyramideista, Machu Picchusta, Kiinan muurista, Eiffel-torniin ja Grand Canyoniin saakka Taj Mahalin unohtamatta sekä Niagaran putoukset ja loistelias Louvren taidemuseo Serlachius-museo. Kirkkojen ystäville Mänttä-Vilppulasta löytyy sekä Pietarin kirkko että Notre Damin katedraali ja vielä Itkumuuri Mäntän kirkko että Vilppulan kirkko.

Turistilaumoja Mänttä-Vilppulassa hellii ympäri vuoden aurinkoinen sää ja miellyttävä +21C - +26 Celsiuksen lämpötila subarktinen ja paikoin jopa arktinen ilmasto ja raikas pohjoistuuli.

Kaiken muun hyvän päälle Mänttä-Vilppulassa turistit saavat hengittää raikasta puhdasta vuoristoilmaa Mäntän Metsäliitto-konsernin paperitehtaan aromatisoimaa ilmaa.

Mikä tuossa Mänttä-Vilppulan lentokenttä tai kiitotie suunnitelmassa voisi mennä vikaan? Eiköhän se kannattaisi kunnan lyödä nyt "all in" ja päräyttää käyntiin kiireesti kymmenen kertaa alkuperäistä suurempi Lakeside Airpark Finlandin laajennus jossa rakennettaisiin 2,5 miljardin euron budjetilla vähän isompi lentokenttä jonne mahtuisi hyvin myös ne rahamiesten Airbus A380 privaattijetit laskeutumaan ja Air Force One koneellekkin olisi hyvin tilaa.
 


Hyvää sarkasmia edellisessä kommentissa! Jos vaikka kutsuttaisiin Hjallis Harkimo paikkaan ensin tutustumaan, selvitettäisiin samalla myös hänen kiinnostustaan osallistua hankkeen rahoitukseen sekä ryyditettäisiin kauppahaluja kertomalla, että rahaa ovat järjestämässä projektiin Geoff Evansin ja Francesco Osannan kaltaiset globaalin sijoituskonsultoinnin monikymmenvuotiset ultra-ammattilaiset.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 162
Viestejä
4 488 325
Jäsenet
74 161
Uusin jäsen
mikinese

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom