Lakeside Airpark Finland * Taas tyhmiä koijataan

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 124
Taas kerran tyhmiä koijataan. Nigerian prinssin kullat on vaihtunut italialaiseen 100 miljoonan "sijoitukseen". Mikä onkaan mukavampaa, kuin herätä potkurien pärinään ja vetää keuhkot täyteen kerosiinin makeaa tuoksua.

Suunnitelmissa on siis rakentaa 250 miljoonan lentokenttäasuinalue jossa voit omalla lentokoneella rullata omakotitalosi pihaan.

Lentokoneella voi pian rullata kotipihaan Mänttä-Vilppulassa: valtuusto hyväksyi kaupungin historian suurimman yksittäisen hankkeen
Arviolta 250 miljoonan euron asunto- ja yritysalueen rakentamisen on tarkoitus alkaa tulevana kesänä.

Mänttä-Vilppula
27.1.2020 klo 19.40päivitetty 27.1.2020 klo 22.48
39-6314685e1f30d5c13a9.jpg

Sassin lentopaikan ympäristöön suunnitellaan muun muassa asuntoja, joiden pihaan voisi rullata lentokoneella.Lakeside Airpark Finland
Mänttä-Vilppulan kaupunginvaltuusto hyväksyi Suomen mittakaavassa harvinaisen asuin- ja yritysalueen rakentamisen maanantaina. Valtuusto sallii kaupungin osallistumisen Sassin pienlentokentän ympärille suunniteltuun 250 miljoonan euron Lakeside Airpark Finlandiin.

Äänestyksessä hanketta kannatti 28 valtuutettua ja vastusti 7 valtuutettua. Päätökseen jätettiin useita eriäviä mielipiteitä.

Tulevaa aluetta on mainostettu muun muassa siten, että lentokoneella voisi rullata kotioven eteen. Hankkeen nettisivujen mukaan (siirryt toiseen palveluun) asuintonteille voi rakentaa joko vakituisen tai vapaa-ajan asunnon sekä lentokonehangaarin.

Hankkeen toteuttaa mänttävilppulalainen Lakeside Airpark Finland Oy ja sen rahoittaa italialaisen Osanna Group Srl (siirryt toiseen palveluun):n suomalainen tytäryhtiö Osanna ACI Finland Oy.

Italialaiset rahoittajat olivat maanantaina Mänttä-Vilppulassa kertomassa osallistumisestaan hankkeeseen. Osanna Groupin hallituksen puheenjohtajan Francesco Osannan mukaan rahoitus tulee luxemburgilaisesta sijoisturahastosta. Osanna kertoi, että rahaa olisi aluksi tulossa 100 miljoonaa euroa.

Kaupunginjohtaja Markus Auvinen kuvaili maanantaina Lakeside Airpark Finlandia Mänttä-Vilppulan kaupungin historian suurimmaksi yksittäiseksi hankkeeksi.

39-6356965e2f083625c88.jpg

Sassin lentopaikan ympärille rakentuvasta lentokaupunkihankkeesta päätettiin Mänttä-Vilppulan kaupunginvaltuustossa maanantai-iltana.Antti Palomaa / Yle
Kylpylähotelli ja yrityspuisto
Sassin lentopaikan ympäristöön on Auvisen mukaan mahdollista rakentaa muun muassa lentoasema, asuntoja, yrityspuisto, kylpylähotelli ja toimistokeskittymä.

Mittavan kiinteistökehityshankkeen pitäisi alkaa toteutua aivan Mäntän pienlentokentän viereen tulevana kesänä. Samalla kenttää on tarkoitus uudistaa. Koko alueen rakentaminen kestää useita vuosia.

Kaupunginjohtaja puolusti hanketta sen tuomilla työpaikoilla ja verotuloilla. Myös kansainvälistä näkyvyyttä on hänen mukaansa luvassa, koska aluetta markkinoidaan ulkomaille.

– Uskon, että olemme sytyttämässä monia uusia valoja tähän kaupunkiin, Auvinen sanoo.

Taloudelliset riskit puhuttivat valtuutettuja
Enemmistö suurimman puolueen SDP:n valtuustoryhmän jäsenistä kannatti Airparkia. Puolueen ryhmäpuheenvuoron pitänyt Lasse Siltanen kuvaili hanketta pitkään valmistelluksi ja massiiviseksi.

– Hankkeella on kaikki edellytykset olla valtaisa elvytys- ja piristysruiske, jota alueelle tarvitaan, Siltanen sanoi.

Myös keskustassa ja kokoomuksessa riittää uskoa hankkeeseen. Riskit on kannattajien mielestä punnittu riittävän tarkasti.

Riskit liittyvät kaupungin omiin velvoitteisiin. Mänttä-Vilppula vastaa muun muassa kaavoituksesta, kunnallistekniikasta ja tarvittavien maa-alueiden hankkimisesta yksityisiltä omistajilta.

39-6357375e2f4c20047a0.jpg

Italialaiset rahoittajat ja Mänttä-Vilppulan päättäjät juhlistivat valtuuston päätöstä nostamalla maljoja.Antti Palomaa / Yle
Sopimuksen mukaan kaupunki tallettaa niin sanotulle sulkutilille 10 miljoonaa euroa siltä varalta, että se ei täytä velvoitteitaan.

Hankkeen arvostelijat pitävät taloudellisia riskejä liian suurina. Kriitikoiden mukaan lentoliikenteeseen nojaava rakentaminen on kestämätöntä myös ympäristön ja ilmaston näkökulmasta.

Joissakin puheenvuoroissa hanketta kuvailtiin utopistiseksi. Osa valtuutetuista kaipasi lisätietoa kaupungin ja rahoittajan välisistä sopimuksista.

Vihreiden valtuustoryhmässä mielipiteet jakautuivat. Osa vihreistä piti riskejä mahdollisuuksia suurempina.

Vasemmistoliiton koko valtuustoryhmä vastusti hanketta. Sen mielestä kaupungin ja rahoittajan välisissä sopimuksissa on liikaa tulkinnanvaraisuuksia eikä hanke ole kaupungille riskitön. Vasemmistoliiton mielestä rahoituksen taustat pitäisi selvittää nykyistä paremmin.

Kaupungin mukaan rahoituksen taustat on selvitetty huolellisesti ja riskit ovat harkitut ja rajalliset.


Lentokoneella voi pian rullata kotipihaan Mänttä-Vilppulassa: valtuusto hyväksyi kaupungin historian suurimman yksittäisen hankkeen
 
Viimeksi muokattu:
Tietyissä piireissä puhutaan rumasti Singapore Slingeistä, persaukiset tahot levittelee punaista mattoa kun joku vain heiluttelee horisontissa rahatukkoa.
 
Ei nyt helvetti taas vaihteeksi. Välillä sitä oikein ihmettelee millaista porukkaa sitä oikein on päättämässä kunnan rahojen käytöstä.

Sopimuksen mukaan kaupunki tallettaa niin sanotulle sulkutilille 10 miljoonaa euroa siltä varalta, että se ei täytä velvoitteitaan.

Sitten odotellaankin, miten italialaiset bisnesmiehet saavat keploteltua tuon kunnalta.
 
Viimeksi muokattu:
Koska tontit tulevat myyntiin? Pakko ostaa oma, ennen kuin kaikki on varattu.

Joo, nää menee kuin vesi kuumille kiville. Mutta jos sijoittajilla on kravatit ja puvut, sekä hienot havainnekuvat powerpoint esityksessä, niin kyllä nyt Mänttä-Vilppulan kannattaa kiirehtiä, ennenkuin joku Pyhtää tai Lieksa nappaa idean.
 
Kappas, tää saikin oman ketjun. :D

250 miljoonan euron lentokenttä/asuinalue-hanke olisi helvetin iso juttu mihin tahansa suureenkin kaupunkiin ja sillon siinä olis etäisesti edes vähän perustaa, mutta Mänttä-Vilppula??

Tulevaa aluetta on mainostettu muun muassa siten, että lentokoneella voisi rullata kotioven eteen.

Se on kyllä harmi ettei nää Tampereen ok-talolähiöt tarjoa moista mahdollisuutta. :(
 
Paljonkohan suomessa on aktiivisia ilmailijoita? Googlailin että kaikkiaan lentolaitteita on vajaat pari tuhatta rekisterissä jos oikein ymmärsin. Olisiko aktiivisia lentäjiä tuo määrä korkeintaan? (koneella voi olla monta omistajaa mutta suomen pilottien keski-ikä on aika korkea ja lentäminen vähissä)

Aika moinen prosentti heistä pitäisi nyt saada muuttamaan Mänttä-Vilppulaan, siinä sopii jo kohdennettua mainontaakin tyrkyttää.
 
Näyttää että markkinointi on sälytetty tuolle MW-kehitys Oy:lle, joka taitaa olla melko vahvasti kaupunkiin sidoksissa. Onkohan tuo 10 miljoonan vakuus nyt laukeamassa sellaisessa odottamattomassa tilanteessa, että markkinoinnista huolimatta ennakkomyynti ei toteudu odotetulla tavalla ja hanketta ei päätetä toteuttaa :think:

edit:
upload_2020-1-29_9-49-14.png
 
Viimeksi muokattu:
Piti etsiä tuo paikka google mapsistä. Tuossa tosiaan on joku kilometrin pituinen ilmeiseti hiekkapäälysteinen kiitorata jo ennestään, muttei mitään muuta infrastruktuuria.

Google Maps

Ja pidempää kuin kilometrin kiitorataa tuohon ei mahdu;Siitä ei milään isoilla koneilla lennetä.
 
markkinoinnista huolimatta ennakkomyynti ei toteudu odotetulla tavalla ja hanketta ei päätetä toteuttaa :think:

Kyllä nyt kannattaa sijoittaa tähän, onnistumisen meininki on varma ja vahva luotto tulevaisuuden lentokenttäkaupunginosaan. Jossa pääsee lentokoneella kotiovelle. Hanke on suorastaan nerokas, kuten Sunny Car Centerkin on. Jos olisi miljoonia, apustaisin heti kaikkia osallisia monilla miljoonilla jotta saisin lentokenttätontin ja naapurin Cesnan pörisemään heti viideltä aamulla ekspluluvisiivisen lentokenttätaloni naapuriin.
 
Siis mikäs tästä nyt niin tyhmän tekee? Mielellään aina perustelut mukaan.
 
Lentelystä juuri mitään tietämättä kysyn, eikö pienelle lentokoneelle riitä melkein mikä tahansa riittävän pitkä tasainen pätkä asfalttia kiitoradaksi? Käsittääkseni pieniä valvomattomia lentopaikkoja on vaikka kuinka. Eihän tuo projekti siis vaatisi muuta kuin sen kiitoradan ja kaavan, jonka perusteella riittävän hullut voivat rakentaa talonsa kentän viereen. Rahaa pitäisi jäädä yli n. 247,5 miljoonaa.
 
Piti tulla ihan tähän ketjuun ihmettelemään. Voiko olla nykypäivänä enää porukkaa joka menee tähän uunottamiseen. Olisi kiva jutella kaikkien ehdotusta kannattaneiden 28:n uunon kanssa ja kysyä että mikä tässä hommassa vakuutti. Kyllä sai päivän parhaat naurut vaikka vähän myötähäpeää omaan kansakuntaa kohti tässä tuntee.
 
Siis mikäs tästä nyt niin tyhmän tekee? Mielellään aina perustelut mukaan.

En tunne tämän yksittäisen asian yksityiskohtia, mutta tavallisesti tällaisiin hankkeisiin liittyy vahvasti se, että kunta sidotaan hankkeeseen mukaan rakentamalla kallista infraa jne. Kun hanke sitten kaatuu, niin tappiot ovat kunnan piikissä.
 
Siis mikäs tästä nyt niin tyhmän tekee? Mielellään aina perustelut mukaan.

250 miljoonan euron lentokenttä/asuinaluehanke Mänttä-Vilppulaan? Tarviiko tuota nyt oikeasti perustella.
4 vuotta sitten tehdyn vetovoimavertailun perusteella M-V on sijalla 273.

Tutkija listasi Suomen vetovoimaisimmat kunnat - katso oman asuinpaikkasi sijoitus

M-V on myös yksi pahiten muuttotappiosta kärsiviä kuntia, jo 5 vuotta sitten eikä suunta ole varmasti muuttunu.

Väki vähenee, nämä kunnat kuihtuvat - katso lista!

Pakko kysyä, mistä tässä keississä on oikein kyse? :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Kaupunki tallettaa 10 miljoonaa sulkutilille, eli 1000 euroa per kunnan asukas. Ihan hyvä idea sinänsä, mutta 10.000 asukkaan pikkukunta syrjässä, jonne toteutetaan?
 
Piti etsiä tuo paikka google mapsistä. Tuossa tosiaan on joku kilometrin pituinen ilmeiseti hiekkapäälysteinen kiitorata jo ennestään, muttei mitään muuta infrastruktuuria.

Google Maps

Ja pidempää kuin kilometrin kiitorataa tuohon ei mahdu;Siitä ei milään isoilla koneilla lennetä.
Näyttäisi olevan 800 m toi nykyinen.
 
Huomautus - Offtopic - Huhtasaari ja hänen nimittely ei liity ketjun aiheeseen.
250 miljoonan euron lentokenttä/asuinaluehanke Mänttä-Vilppulaan? Tarviiko tuota nyt oikeasti perustella.
4 vuotta sitten tehdyn vetovoimavertailun perusteella M-V on sijalla 273.

Tutkija listasi Suomen vetovoimaisimmat kunnat - katso oman asuinpaikkasi sijoitus

M-V on myös yksi pahiten muuttotappiosta kärsiviä kuntia, jo 5 vuotta sitten eikä suunta ole varmasti muuttunu.

Väki vähenee, nämä kunnat kuihtuvat - katso lista!

Pakko kysyä, mistä tässä keississä on oikein kyse? :confused:

Laura "retardi" Huhtasaari on M-V:stä.

Kun siihen lisätään Italian ma.. luotettava rahoitus ja kuntapäättäjien taito saadaan huima kasvu aikaan jolla M-V kasvaa Suomen suurimmaksi metropoliksi 2035 vuoteen mennessä ja M-V;n muuttotappiolle voidaan vaan naureskella!

kusettajat kusettaa kunnan kansalaisten rahat kunnan kautta ja lopulta kunta on konkurssissa. Mitä voi odottaa kun huhtis on samasta paikasta?
 
Siis mikäs tästä nyt niin tyhmän tekee? Mielellään aina perustelut mukaan.

Suomessa ei ilmailun harrastajia ihan valtavaa määrää ole ja hyvin vaikea nähdä, että siitä joukosta moni muuttaisi Mänttä-Vilppulaan päästäkseen asumaan lentokentän viereen. Vielä harvempi harrastajapiirin ulkopuolelta haluaa kuunnella lentokoneen moottorin pärinää päivittäin. En usko myöskään alueen vetovoimaan ulkomaalaisten parissa. Vaikea myös nähdä minkä vuoksi yritykset haluaisivat muuttaa alueelle - tuolle kiitoradan pätkälle ei kuitenkaan millään rahtikoneilla laskeuduta. Todennäköisesti tavoitteena on vain imuroida kunnan ja sijoittajien rahat ja kadota.
 
Jenkeissähän tämäntapaisia asuinalueita on useita, mutta siellä tosin varmaan melkoisesti enemmän porukkaa jolla taaloja ajella omalla lentokoneella töihin. Mahtaako Mänttä-Vilppulassa tosiaan kannattaa...
 
Kopioin tuon alla olevan viestini tyhmät ihmiset ketjusta tänne:

Onhan tuolla Mänttä-Vilppulassa kuitenkin melkein 10 tuhatta asukasta ja Tampereen metropoliinkaan ei ole kuin reilu 100 kilometriä.

En tiedä mikä tuossa suunnitelmassa voi mennä vikaan rakentaa tuonne 100 miljoonan euron "sioituksella" lentokenttä ja asuinalue joiden talojen pihaan pääsee rullaamaan koneella suoraan kiitotieltä.

:lol:

Muutenkin logistisesti varmaan Euroopan tai kenties koko maailman paras paikka lentokentälle.

"Sioittajan" www-sivustokin näyttää viimeisen päälle luotettavalta:

Home

Bonusta tuosta että yhteystiedoista löytyy kuitenkin mistä valita. Tai ainakin yksi sähköpostiosoite josta yritykseen voi yrittää ottaa yhteyttä. Nettisivustokin on saavuttanut jo erittäin kunnoitettavan yli kahden vuoden iän ( Osannagroup : Osanna Group ). Jotain pientä petrattavaa tuolla sivustolla on kuten esimerkiksi puuttuva https-salaus ja jotain pientä scammerivaroitusta on netissä siitä sivustosta ( OsannaGroup.com >> 1 complaint & reviews | SCAMGUARD™ ).

Osanna veijarin tietoon Mänttä-Vilppulan hanke oli tullut vielä kun olivat hanketta mainostaneet Business Finlandin tilaisuudessa Lontoossa.

Mikä tuossa oikein voi mennä vikaan kun sopimuksen mukaan kaupunki tallettaa vielä niin sanotulle sulkutilille 10 miljoonaa euroa siltä varalta, että kaupunki ei täytä velvoitteitaan?

Seems legit!

shut-up-and-take-my-money.jpeg
 
Älkääs älkääs, Mänttä-Vilppula katsoo vain kauas tulevaisuuteen. Eihän tässä tarvitse kuin teknologian kehittyä sen verran, että tietokone kykenee lentämään luoetettavasti ja turvallisesti pienlentokonetta ilman, että tarvitaan ihmispilottia lentolupakirjoineen, yksityiskoneiden hinnat tippuu murto-osaan nykyisistä ja moottorit voivat muuttua sähköisiksi akkuteknologian läpimurtojen johdosta, lennonjohto pystytään automatisoimaan täysin jne jne, niin jopa alkaa kiinnostamaan lentokenttä mökin vieressä. On tietenkin mahdollista, että tätä saadaan hetkinen odotella, et en ehkä itse kuitenkaan pistäisi rahaa tähän.

Jenkeissä matkatessa yövyin muutaman yön pienessä kylässä, jossa oli tuollainen kenttä keskellä kylää. Olihan se hauska, mutta ei siitä yhtään konetta noussut tai siihen laskeutunut.
 
Älkääs älkääs, Mänttä-Vilppula katsoo vain kauas tulevaisuuteen. Eihän tässä tarvitse kuin teknologian kehittyä sen verran, että tietokone kykenee lentämään luoetettavasti ja turvallisesti pienlentokonetta ilman, että tarvitaan ihmispilottia lentolupakirjoineen, yksityiskoneiden hinnat tippuu murto-osaan nykyisistä ja moottorit voivat muuttua sähköisiksi akkuteknologian läpimurtojen johdosta, lennonjohto pystytään automatisoimaan täysin jne jne, niin jopa alkaa kiinnostamaan lentokenttä mökin vieressä. On tietenkin mahdollista, että tätä saadaan hetkinen odotella, et en ehkä itse kuitenkaan pistäisi rahaa tähän.

Jenkeissä matkatessa yövyin muutaman yön pienessä kylässä, jossa oli tuollainen kenttä keskellä kylää. Olihan se hauska, mutta ei siitä yhtään konetta noussut tai siihen laskeutunut.
Suomessa Malmin lentokenttä oli käytännössä tuollainen ja erittäin suosittu sellainen. Ei pelkästään vieressä asuville, vaan toimivan joukkoliikenteen takia isommalle porukalle. Parempi on panostaa hyviin yhteyksiin lentokentälle, en näe lisäarvoa siinä että koneen saisi omaan autotalliin. Varsinkin kun on paljon porukkakoneita.
 
Dynasty tietopalvelu : Mänttä-Vilppula

http://mantta-vilppula.oncloudos.com/kokous/20201143-1-6.PDF

Siljan Air Park Ruotsissa Falunissa on Euroopan suosituin Airpark. Ilmeisesti 15 vuoden aikana kun sitä on rakennettu sinne on saatu 27 mökkiä joista 9 on myynnissä ja koko paska on hiipumassa. Lentopaikalla on 850 metrin pituinen asfaltoitu kiitorata.

Johan se hölmöimmellekkin aivokuolleelle luulisi olevan selvää ettei kukaan yksityinen taho "sioita" mitään 100 miljoonaa euroa moisen rakentamiseen jonnekkin Mänttä-Vilppulaan vaan liikeideana on kusettaa se 10 miljoonaa euroa omaan taskuun jonka Mänttä-Vilppulan "kaupunki" tallettaa sinne sulkitilille.

En osaa suoraan sanottuna edes kuvitella sitä tapaa jolla rehellisellä liiketoimminnalla voisi saada sen 100 miljoonan euron yksityisen investoinnin takaisin ja 150 miljoonaa euroa päälle muista investoinneista siihen muuta rahaa takaisin tuollaisesta kankkulan kaivosta ja vielä sijoitetulle pääomalle tuottoa ja tuottoa vielä sen verran reilusti että kattaisi sen todella ison riskin joka tuollaiseen liittyy.

Mitä noita pienkenttiä on Suomessa keskellä syvintä maaseutua, niin muutama hassu harrastaja niiltä lentää säännöllisesti kultakin kentältä ja sitten on muutaman viikon vuodessa jotain toimintaa. Tyyliin laskuvarjokerhon viikon kesäleiri tai kentän vuokraaminen muutamaksi viikoksi lestadiolaisten suviseurojen pitopaikaksi kerran viidessä vuodessa. Sen verran huonosti kannattavaa pisnestä ne, että siinä saa kymmenen vuotta kinastella kunnan ja valtion kanssa että jostakin löytyy 100 tuhatta euroa kentän asfaltoinnin uusimiseen tai siihen että rakentavat jonkun huoltokopin suihkuineen ja vessoineen kentän reunalle.
 
Mäntän 250 miljoonan euron jättihankkeella hyvä tuotto sijoittajille: ”Tämä antaa meille pullaa” – valtuutettu huolissaan lainan takaisinmaksusta
Kaupunginvaltuuston kokouksessa asia vilahti esiin, kun keskustan Tauno Mäkelä sanoi koron olevan kuusi prosenttia. Hän kuului hankkeen vastustajiin.

– Näin on sovittu. Laskin, että jos on 100 miljoonaan euron laina ja se on 12 vuoden aikana lyhennettävä, niin noin 40 miljoonaa euroa menee korkomenoihin, Mäkelä sanoo. Hän tietää, että hankkeeseen liittyvä korko on salassa pidettäväksi määritelty tieto.

Aamulehdessä vähän lisää tietoa. Ilmeisesti ollaan ottamassa 6% korolla lainaa 100 miljoonaa euroa Luxemburgista. Sitten voidaan vain miettiä kenen maksettavaksi nämäkin oikein tulee :think:
 
Mäntän 250 miljoonan euron jättihankkeella hyvä tuotto sijoittajille: ”Tämä antaa meille pullaa” – valtuutettu huolissaan lainan takaisinmaksusta


Aamulehdessä vähän lisää tietoa. Ilmeisesti ollaan ottamassa 6% korolla lainaa 100 miljoonaa euroa Luxemburgista. Sitten voidaan vain miettiä kenen maksettavaksi nämäkin oikein tulee :think:

Eihän tuo 100 miljoonaa euroa tee kuin 10.000 euroa vauvasta vaariin jokaista Mänttä-Vilppulan asukasta kohti velkaa. Tai 600 euroa nokka nokka vuodessa korkomenoja.

Ihan noin positiiviinen se hanke ei kuitenkaan ole Mänttä-Vilppulan veronmaksajien kannalta vaan päälle tulee sitten ne menot mahdollisesti rakennettavan lentokentän ja uusien kiinteistöjen ylläpidosta.

:lol:

Liekkö kyseessä tässä Mänttä-Vilppulan kunnanisien ja -äitien osalta jonkinlainen loppurahastus jossa kaikki mahdolliset lainat ja vastuut vetäistään niin ylös kuin ikinä saa ja jaellaan rahat kunnan yrittäjille ylihintaisien urakoiden kautta? Ja sitten odotellaan vain että kunta kriisikuntana kaatuu valtion syliin ja liitetään pakolla vaikka Tampereen kaupunkiin ja kaadetaan satojen miljoonien velat manselaisten murheeksi?
 
Eihän tuo 100 miljoonaa euroa tee kuin 10.000 euroa vauvasta vaariin jokaista Mänttä-Vilppulan asukasta kohti velkaa. Tai 600 euroa nokka nokka vuodessa korkomenoja.

Ihan noin positiiviinen se hanke ei kuitenkaan ole Mänttä-Vilppulan veronmaksajien kannalta vaan päälle tulee sitten ne menot mahdollisesti rakennettavan lentokentän ja uusien kiinteistöjen ylläpidosta.

:lol:

Liekkö kyseessä tässä Mänttä-Vilppulan kunnanisien ja -äitien osalta jonkinlainen loppurahastus jossa kaikki mahdolliset lainat ja vastuut vetäistään niin ylös kuin ikinä saa ja jaellaan rahat kunnan yrittäjille ylihintaisien urakoiden kautta? Ja sitten odotellaan vain että kunta kriisikuntana kaatuu valtion syliin ja liitetään pakolla vaikka Tampereen kaupunkiin ja kaadetaan satojen miljoonien velat manselaisten murheeksi?
Mäntti-Vilppilä pitäisi mieluummin aidata, erottaa Suomesta ja EU:sta ja pyytää ohikulkijoita ruokkimaan asukkaita aidanraosta maapähkinöillä.
Tai jotakin sellaista.
 
Mäntän 250 miljoonan euron jättihankkeella hyvä tuotto sijoittajille: ”Tämä antaa meille pullaa” – valtuutettu huolissaan lainan takaisinmaksusta


Aamulehdessä vähän lisää tietoa. Ilmeisesti ollaan ottamassa 6% korolla lainaa 100 miljoonaa euroa Luxemburgista. Sitten voidaan vain miettiä kenen maksettavaksi nämäkin oikein tulee :think:
Linkissä luki "Kaupungilla ja Yrkellä ei ole liiketoimintariskiä." , jos menee konkkaan niin muutaman tuhanne euron pääoma.

No sulkutilin korko ei ehkä ole suurempi kuin se millä kaupuinki saa lainaa + riski.

Mutta mikä on jutun koukku, osa epäillyt että tuo 10 miljonaa yritetään jotenkin puhaltaa.

Jos jotain vedätyksiä muistelee, niin se varsinainen lypsäminen alkaa myöhemmin, tulee kaikenlaisia haasteita rahojen toimittamisen kanssa, mutta jos pikkusen saisi ihrilta väliaikaisesti rahaa, niin sitten hoituu.

Voi toki miettiä missä se vedätys on, onko kokonaan jossain muualla, jonka tarkoittaa että minimi kuluilla ja kaikki kunnan piikkiin mikä vain mahdollista.

Kai kunnalla nyt joku lakimies on joka varmistanut että vastuu aukkoja ei ole, ja että ei ole toisenpuolen laatimia papereita allekirjoitettu ja rahat omalla kylällä juridisesti pitävästi. Ja mitään ei tehdä ennen kuin toinen on rahansa tuonut.

Tosin mitä sitä vaikeasti, "luotettavan" tuntunen kaveri ja jos ei luottaisi miksi edes lähteä mukaan.
 
Suomessa Malmin lentokenttä oli käytännössä tuollainen ja erittäin suosittu sellainen. Ei pelkästään vieressä asuville, vaan toimivan joukkoliikenteen takia isommalle porukalle. Parempi on panostaa hyviin yhteyksiin lentokentälle, en näe lisäarvoa siinä että koneen saisi omaan autotalliin. Varsinkin kun on paljon porukkakoneita.
Oishan tuo unelma, illasta kotioven eteen pienkoneella ja aamulla taas töihin, ei väliä onko Turku Tampere Helsinki jne.. Senkun hurauttaa
Huomautus 2020-01-29 130820.png
 
Tuo meluaspekti. Parkki täynnä cessnaa ja muuta - mahtaa olla hyvät äänenvaimennukset taloissa. Itsehän pörräisin vittuillakseni hävittäjällä ilmatilan herrana. Ei stna en ikinä menisi tuonne asumaan, nojoo löytyyhän tuolta ABC ja joku Data Group ym..

Kyllä visiot ja missiot taas vilkkunut päättäjien aivosolukoissa.
 
Laura "retardi" Huhtasaari on M-V:stä.
Ei näy Huhtasaaren nimeä Mänttä-Vilppulan kunnanvaltuuston listoilla. Se, että hän (kenties) on Mänttä-Vilppulan seudulta kotoisin ei tee paikkakunnasta "retardia". Eihän Lahtikaan (vai Kouvola, Kuopio, Hyvinkää tms.) ole "retardi", vaikka Mechanical Man sieltä onkin kotoisin.
 
Tuo meluaspekti. Parkki täynnä cessnaa ja muuta - mahtaa olla hyvät äänenvaimennukset taloissa. Itsehän pörräisin vittuillakseni hävittäjällä ilmatilan herrana. Ei stna en ikinä menisi tuonne asumaan, nojoo löytyyhän tuolta ABC ja joku Data Group ym..

Kyllä visiot ja missiot taas vilkkunut päättäjien aivosolukoissa.
Monia jotka menisivät sen sijaan on. Itsekin menisin sopivaan hintaan, jos haluaisin asua tuolla paikkakunnalla. Mikään ei ole mukavampaa kuin pörisevät lentokoneet. Lisäksi noilla paikoilla on melurajat, erikseen yöajalle, joten ei siellä miten tahansa meluta. Pikku-Cessnan taikka vanhan rouvan (DC-3) ääntä kuuntelee mielellään ja monesti siitä on saanutkin nauttia.
 
Oishan tuo unelma, illasta kotioven eteen pienkoneella ja aamulla taas töihin, ei väliä onko Turku Tampere Helsinki jne.. Senkun hurauttaa

Mukavan kuuloinen visio tuollainen äkkiseltään on. Tosin en ymmärrä vittua siellä sitten sen loppuajan peltolentokentän laidalle muuttanut tekee kun koneen saanut parkkiin siihen talonsa viereen. Katselee sitä autiota talvista kiitotien pätkää illasta toiseen tai shoppailee paikallisessa S-Marketissa? Tai ihastelee illasta toiseen sitä kunnan laskevaa asukasmäärän käyrää?

Lentokoneella jos menee sieltä vaikka lentämällä Helsinkiin töihin, niin siinähän menee taas se tunteroinen että sieltä Helsinki-Vantaan lentokentältä pääsee sinne Helsingin keskustaan.

Jos itse harrastaisin tai olisin töissä ilmailualalla ja ehdottomasti haluaisin muuttaa lentokentän lähelle, niin enköhän siinäkin tapauksessa muuttaisi vaikka siihen 10-15 minuutin matkan päähän Helsinki-Vantaan lentokentästä. Siinähän olisi kuitenkin asuinpaikkakunnalla "hieman" eri tavalla vapaa-ajanviettomahdollisuuksia kuin Mänttä-Vilppulan pellolla ja varmaan puolisollekkin olisi paremmin töitä ja lapsetkin varmaan paremmin viihtyisivät siellä.

Viimeisen päälle rehelliseltä luigilta pisnesmieheltä tuo Francesco Osanna näyttääkin:


Yle Uutiset Pirkanmaa | Yle Uutiset Pirkanmaa 28-01-2020 Klo 17-06 (kohdasta 53 sekuntia eteenpäin)

55d2afa4-ebd3-4271-845d-6dfd72fe3ade-1200x1200.jpg


Jotenkin tuo mieleen Tommi Auran ja Jurase Park-miehen.
 
Monia jotka menisivät sen sijaan on. Itsekin menisin sopivaan hintaan, jos haluaisin asua tuolla paikkakunnalla. Mikään ei ole mukavampaa kuin pörisevät lentokoneet. Lisäksi noilla paikoilla on melurajat, erikseen yöajalle, joten ei siellä miten tahansa meluta. Pikku-Cessnan taikka vanhan rouvan (DC-3) ääntä kuuntelee mielellään ja monesti siitä on saanutkin nauttia.

Parilla-kolmella miltsillä saanee jo mukavasti maksettua oman osuutensa investoinneista. Onneksi tämän hintaluokan talonostajia onkin Suomessa yllinkyllin vain odottamassa mieluisia kohteita.
 
Ei stana, eihän tää voi olla totta. En nyt pakin terävin veitsi aina itekkään ole ollut, mutta tälläseen kusetukseen mukaan ja kunnan johdolla? Hohhoijaa. Pitäs kriminalisoida tän tason älyvapaat päätökset. Toivotaan että poliisi puhaltaa pelin poikki, ennenkuin yhtään senttiä on otettu velkaa. Veronmaksajien piikkiinhän tuo kusetus menee, minnekkäs muuallekkaan.
 
Monia jotka menisivät sen sijaan on. Itsekin menisin sopivaan hintaan, jos haluaisin asua tuolla paikkakunnalla. Mikään ei ole mukavampaa kuin pörisevät lentokoneet. Lisäksi noilla paikoilla on melurajat, erikseen yöajalle, joten ei siellä miten tahansa meluta. Pikku-Cessnan taikka vanhan rouvan (DC-3) ääntä kuuntelee mielellään ja monesti siitä on saanutkin nauttia.

Siinä on lihavoituna yksi niistä isoimmista ongelmista. Eli se sijainta kun ei sinne keskelle ei mitään halua muuttaa oikeastaan kukaan ja ne jotka ennestäänkin asuvat Mänttä-Vilppulassa muuttavat sieltä kiihtyvää tahtia pois.

Jos tuollaista puuhaisivat vaikka Helsingin Lauttasaareen niin ihmiset olisivat hysteerisestä tappelemassa siitä kuka saa ostaa parilla sadalla tuhannalle eurolla siitä omakotitalotontteja meren rannasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 722
Viestejä
4 545 142
Jäsenet
74 837
Uusin jäsen
residentti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom