Laadukkaat nappikuulokkeet?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Nyt jo tovin katsellut nuita langattomia nappikuulokkeita. Mutta ei oikein tiedä mitkä ois hyvät.
Vaatimukset pitää pysyä liikkuessa korvassa ja toimii Androidin kanssa. Äänen laadulla ei ole niin suurta merkitystä.
Ehdotuksia?

Edit jos vaikka alle 200€ löytys
Samsungin Galaxy Buds 2 on saaneet aika hyviä arvioita. Pienet ja kevyet. Jos sopivat omiin korviin, niin pysyvät varmaan hyvin paikallaan. Ite hommasin juuri Samsungin Galaxy Buds plussat ja tykkään kovasti. Ainut miinus on todella herkät kosketuskontrollit. Nuo uudet on päivitetty vähän joka osa-alueella.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Rairai, lisää myöhemmin.
No mitäpä näistä nyt sit sanois kun en osaa musiikkia sen syvällisemmin kuvailla. Beyerdynamic DT 990 Pro:t poistuu pöydältä nyt, pitänee siis hankkia toiset Rai Solot jotta on työpisteellä ja reissussa samat setit. On nää mahtavat, kaikin tavoin paremmat kuin nuo aiemmat Shuren SE215:t.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
74
Moi!

Tuli hankittua SUPRA NERO-TX TRUE WIRELESS kuulokkeet. Toinen kuulokkeista ei tahdo pysyä korvissa vaikka kokeilin kaikkia vaihtopäitä. Onko kellään kokemuksia SUPRA COMFORT FOAM vaihtotulpista?
Comply-merkkiset vaihtotulpat on saanut myös kehuja, niillä on vaan niin suuri valikoima että menee hieman sekaisin mitä kannattaa ottaa. Vinkkejä otetaan vastaan!
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Moi!

Tuli hankittua SUPRA NERO-TX TRUE WIRELESS kuulokkeet. Toinen kuulokkeista ei tahdo pysyä korvissa vaikka kokeilin kaikkia vaihtopäitä. Onko kellään kokemuksia SUPRA COMFORT FOAM vaihtotulpista?
Comply-merkkiset vaihtotulpat on saanut myös kehuja, niillä on vaan niin suuri valikoima että menee hieman sekaisin mitä kannattaa ottaa. Vinkkejä otetaan vastaan!
Mä kokeilin Foamerin vaahtotulppia omissa sonyissa mutta mielestäni vakiotulpat ovat mukavammat ja istuvat tukevammin korvassa.
Jokaisen korvat ovat toki yksilölliset, joten aika hankalaa tuohon on kenenkään vastata. Tulpan kooksi sama mikä toisessa korvassa ja eiköhän sieltä firman kotisivuilta löydy jonkinlainen valintaopas, ainakin Foamerilla sellainen oli. Paras tietysti olisi jo myisivät useamman eri koon pakkausta missä voisi testata eri kokoja, itse ostin sellaisen.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
Ketjun innoittamana hankin minäkin muutama viikko sitten Jabran Elite Active 65t :t, ja olen kyllä tosi tyytyväinen. Ainakin Gigantissa näyttää edelleen olevan tuolla 49e: lla. Omiin korviini istuu tosi hyvin, useampia monen tunnin äänikirjasessioita olen pitänyt, eikä tunnu missään. Asennus pitää vaan "opetella", noita täytyy hiukan pyöräyttää että menevät oikealle paikalleen. Kätevä ominaisuus myös esim. HearThrough, jolla saa kuulumaan vaikka keskustelun ilman että tarvii kaivaa tulppaa pois korvasta.

Yleisesti kuulokkeisiin liittyen, io-techin youtube : sta kannattaa vilkaista tuo AutoEq-pätkä. Ainakin Androidiin todella helppo ottaa käyttöön esim. nuo AutoEq:n käyrät Wavelet-sovelluksella, jolla saa kyllä melkoisesti muutettua kuulokkeiden vakiosaundeja. Karmean pitkä lista kuulokkeista joille on valmiita Harman-käyrän mukaisia profiileja.

 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Paras tietysti olisi jo myisivät useamman eri koon pakkausta missä voisi testata eri kokoja, itse ostin sellaisen.
Toi olisi ihan ok.

Toinen mikä olisi myös hyvä, että nappikuulokkeissa saataisiin jotkut standardi kannoille, eli että tietäisi esim. että minulla nyt olevat, korvaan työnnettävät napit, joissa on kanta ZXY-098, käy noihin uusin kuulokkeisiin. Usein sellaiset hyvin istuvat napit, jotka malleissa A, toimii hyvin myös malleissa B, jos vain saa napit kiinni. Näin on usein ollut esim. Sonyn kumeissa. Vaan tuntuu käyvän joskus suoraan, tai pienellä fixaamisella, myös eri merkkisiin. Tämä on tullut selväksi vuosien varrella, kun olen kikkaillut jopa kahden eri merkin napeista yhdet ja toisiin nappikuulokkeisiin sopivat napit. Ei yleensä sovi mukana tulevat, ovat lähes aina liian pienet.

Tietenkin tuollaista yhteistä standardia ei tulla tekemään, kunhan haaveilin.:) Ja Apple nyt poikkeaisi tapansa mukaan joka tapauksessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
359
Ostin Tinymate 2 nappikuulokkeet ja nämä on täysin käyttökelvottomat. Siis muuten ihan jees, mutta pienimmälläkin puhelimen volyymillä ääni on niin kova, että pitkään ei tee mieli kuunnella kun haluan kuitenkin pitää kuulostani huolta. Onko kellään mitään ideaa miten tuon voisi korjata? Puhelin on Pixel 5.

Kokeilin tietokoneella ja sillä saa äänet tarpeeksi alhaalle, mutta puhelimen kanssa näitä olisi tarkoitus lähinnä käyttää.

Edit. Tähän löytyi ratkaisu menemällä puhelimen kehittäjäasetuksiin ja laittamalla yleinen äänenvoimakkuuden säätö päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Mun Sonyn nappikuulokkeissa rupesi olemaan sitä ongelmaa, ettei se enää pysynyt puhelimen liittimessä kunnolla kiinni. Koko ajan pompsahteli irti niin aina sai olla laittamassa takaisin ja musiikkiin tuli stoppi.
Ja olin jo hemmetin kyllästynyt selvittämään solmulle meneviä johtoja, niin päätin sitten päivittää langattomiin ja kävin prismasta hakemassa nämä: https://www.prisma.fi/fi/prisma/jbl-true-wireless-nappikuulokeet-c115tws-musta ihan hyvän hintaiset ja äänenlaatu ihan kelvollinen tälle hinnalle. Noiden pitäisi mukamas olla jotain pure bassia, mutta basso aika vaimea ja ääni enemmän neutraali, mistä itse tykkään enemmän, ja sen takia vähän päädyinkin näihin. Arvosteluista olin siis lukenut, että basso aika hiljainen näissä.

Mutta mikä mua nyt näissä rassaa vähän on se, että nämä nyt pätkivät vähän väliä. Jos puhelimesta valitsen musiikin minkä laitan soimaan ja laitan puhelimen housujen taskuihin, niin saattaa ruveta pätkimään. Perkele, tämän vaivan takia juuri ostin uudet kuulokkeet. :mad:

Prismassakin lukee että hygieniasyistä näitä ei voi palauttaa, niin mitäs näiden kanssa nyt tekisi? Voinko vaan käydä palauttamassa vaikka Prisma erilailla ohjeistaakin?

Olisi vaan pitänyt pulittaa enemmän ja ostaa vaikka Sonyn.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
Mun Sonyn nappikuulokkeissa rupesi olemaan sitä ongelmaa, ettei se enää pysynyt puhelimen liittimessä kunnolla kiinni. Koko ajan pompsahteli irti niin aina sai olla laittamassa takaisin ja musiikkiin tuli stoppi.
Ja olin jo hemmetin kyllästynyt selvittämään solmulle meneviä johtoja, niin päätin sitten päivittää langattomiin ja kävin prismasta hakemassa nämä: https://www.prisma.fi/fi/prisma/jbl-true-wireless-nappikuulokeet-c115tws-musta ihan hyvän hintaiset ja äänenlaatu ihan kelvollinen tälle hinnalle. Noiden pitäisi mukamas olla jotain pure bassia, mutta basso aika vaimea ja ääni enemmän neutraali, mistä itse tykkään enemmän, ja sen takia vähän päädyinkin näihin. Arvosteluista olin siis lukenut, että basso aika hiljainen näissä.

Mutta mikä mua nyt näissä rassaa vähän on se, että nämä nyt pätkivät vähän väliä. Jos puhelimesta valitsen musiikin minkä laitan soimaan ja laitan puhelimen housujen taskuihin, niin saattaa ruveta pätkimään. Perkele, tämän vaivan takia juuri ostin uudet kuulokkeet. :mad:

Prismassakin lukee että hygieniasyistä näitä ei voi palauttaa, niin mitäs näiden kanssa nyt tekisi? Voinko vaan käydä palauttamassa vaikka Prisma erilailla ohjeistaakin?

Olisi vaan pitänyt pulittaa enemmän ja ostaa vaikka Sonyn.
Ettei sulla vaan ole wifi päällä luurissa kun bluetoothilla kuuntelet musaa?
Jotkut kuulokkeet arkoja tolle. (älä kysy miks kun en tiedä. ei oo jaksanu googlettaa)
Tosin jotkut kuulokkeet on vaan huonompia ton taskusta kuulokkeisiin signaalin kanssa. Itelläkin yhdet kuulokkeet Mpowilta toimii vaikka kävelis kämpässä toiseen laitaan ja Urbanista paris kuulokkeet taas tykkää pätkiä jos laittaa just taskuun tai kävelee muutaman metrin luurista.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Ettei sulla vaan ole wifi päällä luurissa kun bluetoothilla kuuntelet musaa?
Jotkut kuulokkeet arkoja tolle. (älä kysy miks kun en tiedä. ei oo jaksanu googlettaa)
Tosin jotkut kuulokkeet on vaan huonompia ton taskusta kuulokkeisiin signaalin kanssa. Itelläkin yhdet kuulokkeet Mpowilta toimii vaikka kävelis kämpässä toiseen laitaan ja Urbanista paris kuulokkeet taas tykkää pätkiä jos laittaa just taskuun tai kävelee muutaman metrin luurista.
No perkule kyllähän mulla vaan oli wi-fi päällä. Pitää myöhemmin sitten kokeilla ilman wi-fiä.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Olisi vaan pitänyt pulittaa enemmän ja ostaa vaikka Sonyn.
Mulla oli WF-1000XM3 kuulokkeet en nyt muista pätkikö ne mutta äänen kanssa oli ongelmia ja lähti palutukseen.
Tilalle tuli Jabra Elite Active 75t WLC. Puhelinta piti pitää aina oikeassa taskussa jos ei halunnut että pätkivät, pätkivät silllonkin välillä kun käsi oli puhelimen edessä.
Nyt jotkut Kygo napit, ei täys langattomat ja toimii ongelmitta.
Ei tuo hinta näytä olevan mikään takuu että toimisivat hyvin.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Mulla oli WF-1000XM3 kuulokkeet en nyt muista pätkikö ne mutta äänen kanssa oli ongelmia ja lähti palutukseen.
Tilalle tuli Jabra Elite Active 75t WLC. Puhelinta piti pitää aina oikeassa taskussa jos ei halunnut että pätkivät, pätkivät silllonkin välillä kun käsi oli puhelimen edessä.
Tuo kuulostaa jo aika erikoiselta. Taitaa olla melkein jotain henkimaailman juttuja nämä.

Voi tietty olla että ollaan saatu jotain susikappaleita.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
No perkule kyllähän mulla vaan oli wi-fi päällä. Pitää myöhemmin sitten kokeilla ilman wi-fiä.
Mut jos tolla korjaantuu, niin kannattaa miettiä silti onko noi napit sua varten jos tykkäät käyttää wifiä samaan aikaan kun kuulokkeita.
Piti ihan kaivaa laatikosta ja Edifier Tws-1:t ei tykänny just tosta samanaikasesta wifin käytöstä.
e:nyt piti ihan muokata kun tuli mieleen että onhan noissa wifeissäkin eri taajuudet mitä käyttää. Varmasti myös kuulokkeetkin käyttää eri taajuuksia ja jos menee ristiin niin bitti jumittaa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
Mulla ei ole jabroilla auttanut vaikka poistaa wifin käytöstä.
Joo kuten sanoin, niin toiset kuulokkeet on vaan herkempiä ton signaalin läpäisyn/kantavuuden kanssa.
Pitäs melkein joku pvä jaksaa googlettaa mistä johtuu.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Joo kuten sanoin, niin toiset kuulokkeet on vaan herkempiä ton signaalin läpäisyn/kantavuuden kanssa.
Tämän takia ei viitsi enään kokeilla onnea toimiiko.
Kun laittaa kuulokkeisiin sen parisataa euroa kiinni en ainakaan itse hyväksy mitään pätkimisiä.
Nyt kun niitä ei voi enään palautta ellei ole rikki, jää minulla tuon hintaiset napit jatkossa ostamatta.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
350
Tämän takia ei viitsi enään kokeilla onnea toimiiko.
Kun laittaa kuulokkeisiin sen parisataa euroa kiinni en ainakaan itse hyväksy mitään pätkimisiä.
Nyt kun niitä ei voi enään palautta ellei ole rikki, jää minulla tuon hintaiset napit jatkossa ostamatta.
Mä oon näitä ennenkin täällä kehunut, ei pätki ja soi hienosti ku hieman equttaa bassoja lisää(näihin siis saa oikeesti bassoa). Hieman kookkaat ovat eli jos korvat on pienemmästä päästä niin voi olla sovittamista. Aikas halvatkin tuolla geekillä, ite maksoin enempi Amazonille aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Ettei sulla vaan ole wifi päällä luurissa kun bluetoothilla kuuntelet musaa?
Jotkut kuulokkeet arkoja tolle. (älä kysy miks kun en tiedä. ei oo jaksanu googlettaa)
Tosin jotkut kuulokkeet on vaan huonompia ton taskusta kuulokkeisiin signaalin kanssa. Itelläkin yhdet kuulokkeet Mpowilta toimii vaikka kävelis kämpässä toiseen laitaan ja Urbanista paris kuulokkeet taas tykkää pätkiä jos laittaa just taskuun tai kävelee muutaman metrin luurista.
Hieman vastaavaa huomannut useammilla langattomilla kuulokkeilla. Kantama riittää ilman pätkimisiä, vaikka kävelet toiseen päähän asuntoa. Mutta jos laitat puhelimen väärin päin taskuun ja käännät päätä niin rupee pätkimään. Sama ilmiö huomattu parillakin Oneplussan puhelimella ja JBL:n kuulokkeilla sekä Shuren langattomilla napeilla. Syyksi epäilen Oneplussaa.

Lisäkommervenkkinä JBL tarjoaa samanaikaisesti bluetooth-laitteena sekä normaalin että LE päätteisen laitteen. Ihmettelin aikani että mitähän eroa näillä on, mutta yhdistin tuohon LE-päätteiseen ja totesin että kantama oli paska. Kunnes myöhemmin kävi ilmi että tuo LE tarkoittaa "Low Energy". :dead: Kantavuus parani kummasti kun yhdisti tuohon normaaliin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 145
Hieman vastaavaa huomannut useammilla langattomilla kuulokkeilla. Kantama riittää ilman pätkimisiä, vaikka kävelet toiseen päähän asuntoa. Mutta jos laitat puhelimen väärin päin taskuun ja käännät päätä niin rupee pätkimään. Sama ilmiö huomattu parillakin Oneplussan puhelimella ja JBL:n kuulokkeilla sekä Shuren langattomilla napeilla. Syyksi epäilen Oneplussaa.

Lisäkommervenkkinä JBL tarjoaa samanaikaisesti bluetooth-laitteena sekä normaalin että LE päätteisen laitteen. Ihmettelin aikani että mitähän eroa näillä on, mutta yhdistin tuohon LE-päätteiseen ja totesin että kantama oli paska. Kunnes myöhemmin kävi ilmi että tuo LE tarkoittaa "Low Energy". :dead: Kantavuus parani kummasti kun yhdisti tuohon normaaliin...
Ihan vain huomautuksena että tuo Low Energy ei tarkoita huonompaa kantamaa vaan energiasäästöjä ihan muilla menetelmillä. Käyttämällä koodattua lähetyskanavaa LE:llä maksimikantama näköyhteydellä on lähemmäs kilometrin luokkaa, toki käytännössä läheskään tällaisiin etäisyyksiin ei päästä vaan puhutaan muutamasta sadasta metristä. Bluetooth LE tosin ei tue toistaiseksi vielä audiosiirtoa vaan LE audion speksaus on tällä hetkellä vielä työn alla ja tulee tulevaisuudessa korvaamaan vanhemman Bluetooth audion. Uusia ominaisuuksia siinä on muun muassa tuki monikanavaäänille ja eri kaiuttimien välinen synkronointi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Ihan vain huomautuksena että tuo Low Energy ei tarkoita huonompaa kantamaa vaan energiasäästöjä ihan muilla menetelmillä. Käyttämällä koodattua lähetyskanavaa LE:llä maksimikantama näköyhteydellä on lähemmäs kilometrin luokkaa, toki käytännössä läheskään tällaisiin etäisyyksiin ei päästä vaan puhutaan muutamasta sadasta metristä. Bluetooth LE tosin ei tue toistaiseksi vielä audiosiirtoa vaan LE audion speksaus on tällä hetkellä vielä työn alla ja tulee tulevaisuudessa korvaamaan vanhemman Bluetooth audion. Uusia ominaisuuksia siinä on muun muassa tuki monikanavaäänille ja eri kaiuttimien välinen synkronointi.
Kiitos korjauksesta ja täsmennyksestä. :thumbsup:
Nyt epäilyni kohdistuvat entistä enemmän Oneplussaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 145
Kiitos korjauksesta ja täsmennyksestä. :thumbsup:
Nyt epäilyni kohdistuvat entistä enemmän Oneplussaan.
Niin ja jotta ei jäisi kuva että LE:llä yleisesti saavutetaan satojen metrien kantama, niin yleensä LE:n perusmuodossa käytetty siirtotapa tukee ehkä noin kymmenen-kahdenkymmenen metrin kantamaa. Tuo koodattu lähetys on käytössä LE long range laajennoksessa.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
296
Saisko raadilta suosituksia. Langattomat napit salille budjetti 120 tai alle. Playlisteiltä löytyy elektronista musiikkia ja arvostan kuulokkeissa yleensä basson täyteisempää soundia. Puhelin on Google Pixel 4a, jos sillä on mitään väliä. Markkinointipuheissa mainostettiin jotain hienoa codeccia ainakin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Löytyyköhän mitään Android-puhelimille sopivia langattomia budjettinappeja, jotka kelpaisi satunnaiseen musiikin- tai podcastien kuunteluun? Olen aikaisemmin pärjännyt ihan langallisilla applen earpodeilla, jossa on minulle ihan riittävä äänenlaatu, mutta ovat melkoista kertakäyttökulttuurin ylistystä kun ennen pitkää noista mulla aina hajoaa se lanka niin että enää toinen puoli kuulokkeesta toimii. Yleensä tuo johto hajoaa jostain juuresta....

Speksit:
- Hinta < 50€
- ei saa olla tulppamalliset, minusta kaikki korvaan tunkeutuvat korvatulpan tyyliset ovat erittäin ikäviä (tämä karsii aika tehokkaasti useimmat mallit pois) - eli mieluummin jotain earpods tyylistä
- Langattomat tai mieluiten true wireless
- mikrofonin olemassaolo/laatu ei juuri kiinnosta

Vähän katselin Philipsin tat2236, mutta ei noista löydy edes yhden yhtä Youtube-videota.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
163
Onko muita hyviä vaihtoehtoja teollisuusympäristöön (>80 desibeliä) kuin Isotunes free
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mitkä olisivat hyvät täysin langattomat kuulokkeet jotka pysyisivät lenkillä korvissa ja jotka kestäisivät upotuksen veteen ja pesun vedellä?

Jaybird vista 2 on ainoa jotka tiedän, mutta onko muita?
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
55
Sennheiseriltä on näköjään tullu uudet CX Plus true wirelessit. Kannattaako ostaa nämä vai perus CX mallit? Hintaeroa se parisen kymppiä. Vanhat Kiinan Jabrat ei mukamas kestäny parin tunnin pesua takin taskussa niin saa uusia kahtella .
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4
Flossy pitää parhaana alle 200$ True Wireless ANC. Videossa vertaa perusmalleihin, niistää puuttuu tuo aktiivinen melunvaimennus. Maksaisin siitä kyllä 20€ extraa, kun Sennheisereissa vielä toimii ilmeisen hyvin.

 
Liittynyt
06.09.2021
Viestejä
16
Saisko raadilta suosituksia. Langattomat napit salille budjetti 120 tai alle. Playlisteiltä löytyy elektronista musiikkia ja arvostan kuulokkeissa yleensä basson täyteisempää soundia. Puhelin on Google Pixel 4a, jos sillä on mitään väliä. Markkinointipuheissa mainostettiin jotain hienoa codeccia ainakin.
Itellä ainakin Jabran Elite 75t toiminut kaikin puolin loistavasti. On bassoa, muuten tasapainoinen ja hyvä ääni ja mikkikin ok + akku loistava. Ainoa miinus se, että kävellessä ja juostessa saa lisätä reilusti volumea, sillä alkaa muuten "resonoida" nuo. Jos ei pääosin tule juoksuun, niin suosittelen. Juoksunapeiksi sitten ehkä jotkut muut.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Itellä ainakin Jabran Elite 75t toiminut kaikin puolin loistavasti. On bassoa, muuten tasapainoinen ja hyvä ääni ja mikkikin ok + akku loistava. Ainoa miinus se, että kävellessä ja juostessa saa lisätä reilusti volumea, sillä alkaa muuten "resonoida" nuo. Jos ei pääosin tule juoksuun, niin suosittelen. Juoksunapeiksi sitten ehkä jotkut muut.
Täällä on Jabran Elite Active 75t. Minäkin olen noista pitänyt muuten, mutta eivät meinaa oikein pysyä korvissa, eli vähän väliä saa olla painelemassa syvemmälle, kun muuten bassot katoavat. Mitään resonointia en ole huomannut. Mikrofoni poimii fillaroidessa tuulen kohinan vähän liiankin herkästi.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
296
Itellä ainakin Jabran Elite 75t toiminut kaikin puolin loistavasti. On bassoa, muuten tasapainoinen ja hyvä ääni ja mikkikin ok + akku loistava. Ainoa miinus se, että kävellessä ja juostessa saa lisätä reilusti volumea, sillä alkaa muuten "resonoida" nuo. Jos ei pääosin tule juoksuun, niin suosittelen. Juoksunapeiksi sitten ehkä jotkut muut.
Jees. Haen nuo huomenna suoraan powerin myymälästä, kun näytää olevan hyvään hintaan siellä. Noita katselin vs sennheiser cx. Vaikea perustella senujen kovempaa hintaa, kun molempien äänenlaatu on saanut kehuja. Juoksulenkeillä en ole tykännyt mistään napeista epämukavuuden takia. On-ear kuulokkeet oli mielestäni mukavammat paitsi kesähelteillä ei voi niitäkään käyttää hikoilun takia.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
Täällä on Jabran Elite Active 75t. Minäkin olen noista pitänyt muuten, mutta eivät meinaa oikein pysyä korvissa, eli vähän väliä saa olla painelemassa syvemmälle, kun muuten bassot katoavat. Mitään resonointia en ole huomannut. Mikrofoni poimii fillaroidessa tuulen kohinan vähän liiankin herkästi.
Mulla on Jabran Elite Active 65t : t ja ainakin niiden asentaminen korvaan pitää tehdä silleen pyöräyttämällä n. 45 astetta alaspäin. Tavallaan siis silleen "ruuvattava" päähän, muuten eivät pysy hyvin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mulla on Jabran Elite Active 65t : t ja ainakin niiden asentaminen korvaan pitää tehdä silleen pyöräyttämällä n. 45 astetta alaspäin. Tavallaan siis silleen "ruuvattava" päähän, muuten eivät pysy hyvin.
Samalla tavalla toki asetellaan nämäkin, mutta ei se auta siinä pysymisessä ainakaan omalla kohdalla, jos liikkuu yhtään aktiivisemmin. Fillaroidessakin tosiaan tuppaavat nousemaan sen verran, että bassot karkaavat.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Pitäisi hankkia lahjaksi toimivat napit, joissa järkevä akunkesto ja hyvä tomintavarmuus. Itsellä Bomaker Sifi 2:t ja olen ollut tyytyväinen. Ongelmitta toimii vain yksi nappi korvassa ja pystyy vaihtamaan. Pitkä kantama. Ainoa ongelma ollut, että jokus kotelossa virta jäänyt päälle ja tyhjentänyt akut. Mutta näitä tai vastaavia ei tunnu saavan. Olisiko muita ehdokkaita? Monet korvakappaleet olis hyvä sopivuuden varmistamiseksi. Riittävä puhelinmikki olisi plussaa.

Tarjouksesta voisi saada nyt Sonyn WF-1000XM3 tarjouksessa 79e. Pitäisikö näihin panostaa vaikka ANC:lle ei varsinaisesti tarvetta? Tosin jollakulla oli juuri näiden kanssa ongelmia.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Onko teillä käytännön kokemuksia vastamelukuulokkeiden hyödystä kuntosalikäytössä, tyyliin että onko nice-to-have vai aikalailla pakollinen ominaisuus nappikuulokkeissa? Tietenkin riippuu täysin miten lujaa musiikki soi kuntosalilla, omalla kuntosalilla musiikki lienee keskivertoa kovemmalla mutta ei nyt mitenkään ärsyttävää kun siellä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Onko teillä käytännön kokemuksia vastamelukuulokkeiden hyödystä kuntosalikäytössä, tyyliin että onko nice-to-have vai aikalailla pakollinen ominaisuus nappikuulokkeissa? Tietenkin riippuu täysin miten lujaa musiikki soi kuntosalilla, omalla kuntosalilla musiikki lienee keskivertoa kovemmalla mutta ei nyt mitenkään ärsyttävää kun siellä on.
Mä ainakin itseasiassa käytän jopa enemmän hear-through-tilaa kuin anc:tä salilla ollessani. Riippuu toki tosi paljon siitä miten ruuhkaiseen aikaan siellä on. En ainakaan itse koe anc:tä mitenkään pakollisena ominaisuutena jos salia varten nappeja miettii.
 

mtee

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
21
Pitäisi hankkia lahjaksi toimivat napit, joissa järkevä akunkesto ja hyvä tomintavarmuus. Itsellä Bomaker Sifi 2:t ja olen ollut tyytyväinen. Ongelmitta toimii vain yksi nappi korvassa ja pystyy vaihtamaan. Pitkä kantama. Ainoa ongelma ollut, että jokus kotelossa virta jäänyt päälle ja tyhjentänyt akut. Mutta näitä tai vastaavia ei tunnu saavan. Olisiko muita ehdokkaita? Monet korvakappaleet olis hyvä sopivuuden varmistamiseksi. Riittävä puhelinmikki olisi plussaa.

Tarjouksesta voisi saada nyt Sonyn WF-1000XM3 tarjouksessa 79e. Pitäisikö näihin panostaa vaikka ANC:lle ei varsinaisesti tarvetta? Tosin jollakulla oli juuri näiden kanssa ongelmia.
mistä löytyy 79eurolla?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Hakusessa tytölle synttärilahjaksi budsit kun moisia toivoi. Puolisolla Sony WF-1000XM3 jotka todettu hyviksi, lieköhän nuo edelleen parhaat n. 100-150€ hintaluokassa?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Hakusessa tytölle synttärilahjaksi budsit kun moisia toivoi. Puolisolla Sony WF-1000XM3 jotka todettu hyviksi, lieköhän nuo edelleen parhaat n. 100-150€ hintaluokassa?
On ne hyvät, mutta isot ja irtoavat korvista helposti. Ostaisin mieluummin Jabra Elite 75t -napit. Ovat vedenpitävät, kompaktimmat, akunkestoltaan paremmat, löytyy ANC ja fyysisten nappien käyttö mukavampaa. Kummastakin runsaasti kokemusta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
On ne hyvät, mutta isot ja irtoavat korvista helposti. Ostaisin mieluummin Jabra Elite 75t -napit. Ovat vedenpitävät, kompaktimmat, akunkestoltaan paremmat, löytyy ANC ja fyysisten nappien käyttö mukavampaa. Kummastakin runsaasti kokemusta.
Kiitos vinkistä, täytyy perehtyä. Voisin kuvitella että tuo korvissa pysyminen on ehkä tärkein prioriteetti, äänenlaadusta voi hieman tinkiä kun ei ainakaan vielä ole hifistiksi ryhtynyt 13-vuoden iässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
278
On ne hyvät, mutta isot ja irtoavat korvista helposti. Ostaisin mieluummin Jabra Elite 75t -napit. Ovat vedenpitävät, kompaktimmat, akunkestoltaan paremmat, löytyy ANC ja fyysisten nappien käyttö mukavampaa. Kummastakin runsaasti kokemusta.
Täältä myös ääni Jabralle. Sony ehkä ääniltään edistyneempi, mutta kyllä Jabrastakin huomaa vuosien kuulolaitekokemuksen. 7 Pro kiinnostaisi. Nyt ymmärrän, miksi 75t oli alessa.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Pitihän ostaa LG HBS-FN7 -tws nappikuulokkeet. Aika erikoisen eq-käyrän joutui säätämään, että kuulosti hyvältä.

Screenshot_20211113-112119~2.png
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
^ Mikäs EQ-ohjelma tuo on?
Android storesta PowerAmp Equalizer. Ostin maksullisen version, ja on enemmän kuin hintansa arvoinen.

edit: ton paras ominaisuus on DVC (direct volume control), jonka ansiosta eq-säädöt ei ylisaturoi, eli basso räkii tai äänentaso vaihtelee jatkuvasti.

Sanalla sanoen, oon saanut käytännössä kaikki kuulokkeet soimaan hyvin tolla eq-apilla.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom