Kävin nuo XM4:t hankkimassa tuossa viikonloppuna, ensivaikutelmat on kyllä erinomaiset. Mulla on tässä ollut aktiivikäytössä Jabran 85t (sisällä duunissa) ja Creativen Outlier Goldit (ulkona ja/tai urheillessa), ja peilaan ehkä havaintojani vähän niihin.
XM4 osuu kooltaan ja muotoilultaan noitten 85t ja Outlierien väliin. Eli ovat vähän painavammat ja isommat kuin Outlierit, mutta toisaalta sitten sirommat (EDIT: Otin nuo rinnakkain pöydälle, ja koossa ei olekaan niin isoa eroa, lähinnä Jabrojen painopiste on ulompana mikä ehkä tekee tuon eron) ja paremmin vauhdissa korvissa pysyvät kuin 85t, mitkä on aika muhkut. Voisin kuvitella että koska 75t on vähän 85t:tä sirommat, niin varmaankin aika samalla viivalla tuon suhteen. Noissa 85t:ssä on erinomainen mikki MUTTA kun mikeille on paljon reikiä, niin tuuli ottaa niihin helposti ja suhisee huomattavan häiritsevästi läpi vaikka ANC olisi päällä. Olettaisin tämän olevan melkolailla sama juttu 75t:n kanssa. Noilla Sonyillä en ainakaan vielä havainnut tämän suhteen ongelmaa.
XM4:ssä on LDAC, mikä on ehdoton plussa, siitä ei pääse mihinkään. Olin alkuun vähän epäileväinen noiden XM4 hipaisunappien suhteen, mutta ne toimii erinomaisesti, myös hanskat kädessä. ANC on erinomainen, kuten Sonyn luureissa yleensäkin. Suurin puute näissä on multipointin puuttuminen, mikä löytyy Jabroista. Ja molemmista löytyy langaton lataus ja USB-C, eli noiden suhteen ei eroa.
Itse ostaisin (ja ostinkin) nuo Sonyt, mutta luulen että monelle saattaa nuo Jabrat tosiaan olla hintalaatusuhteeltaan aika lyömätön diili.