Laadukkaat nappikuulokkeet?

Nykyisistä Oneplus Buds 3 -napeista katosi jonnekin vasen kuuloke. Nyt tarvis siis jotkut tilalle ja kaipaisin suosituksia. Max hintaluokka 100€ pintaan.

Lähinnä podcastien kuunteluun ja videoiden/sarjojen katseluun, joskus myös musiikkia. Käyttöympäristöt kodin ja töiden lisäksi kuntosali ja lenkki, eli pitää olla myös edes suht hyvä vastamelu. Nykyiset ihan riittävän hyvät, tosin korvassa pysyminen saisi olla parempaa. Mutta näillä olisin mennyt, jos en olisi kadottanut toista...

TL;DR - Suosituksia hyviin <= 100€ nappeihin? Jos oikeasti hyvät, budjetti saa hieman ylittyäkin.
 
1771090121863.png

1771090148951.png

1771090164601.png


Tuli uudet Sony WF-1000XM6 napit noudettua Verkkiksestä tänään. Nyt voi vanhat XM5 napit siirtyä pöytälaatikkoon viettämään ansaittuja eläkepäiviä.
 
1771090121863.png

1771090148951.png

1771090164601.png


Tuli uudet Sony WF-1000XM6 napit noudettua Verkkiksestä tänään. Nyt voi vanhat XM5 napit siirtyä pöytälaatikkoon viettämään ansaittuja eläkepäiviä.
Onko noissa xm6-kuulokkeissakin se vaikkusuoja kiinni pehmusteessa?

Mulla on xm5 jääneet vähälle käytölle, kun tuo muistivaahto ärsyttää korvakäytäviä ja silikonisia vaikkusuojallisia en löytänyt tilalle. En tosin ole muutamaan vuoteen etsinytkään.
 
Onko noissa xm6-kuulokkeissakin se vaikkusuoja kiinni pehmusteessa?

Mulla on xm5 jääneet vähälle käytölle, kun tuo muistivaahto ärsyttää korvakäytäviä ja silikonisia vaikkusuojallisia en löytänyt tilalle. En tosin ole muutamaan vuoteen etsinytkään.
Juu, vaikkusuoja on kiinni sovitteissa.
 
1771090121863.png

1771090148951.png

1771090164601.png


Tuli uudet Sony WF-1000XM6 napit noudettua Verkkiksestä tänään. Nyt voi vanhat XM5 napit siirtyä pöytälaatikkoon viettämään ansaittuja eläkepäiviä.
Käyttäjäarviota sitten jossain vaiheessa? Kovasti kuumottelisi ostaa, kun alkaa vanhat LinkBuds S:ät sanomaan sopimusta irti.
 
Onko noissa xm6-kuulokkeissakin se vaikkusuoja kiinni pehmusteessa?

Mulla on xm5 jääneet vähälle käytölle, kun tuo muistivaahto ärsyttää korvakäytäviä ja silikonisia vaikkusuojallisia en löytänyt tilalle. En tosin ole muutamaan vuoteen etsinytkään.
Juu tismalleen samat sovitteet kuin xm5 -napeissa.
 
Olen yrittänyt googlailla n. 500 euron budjetilla tws-nappikuulokkeita. Tekisi mieli kokeilla vieläkin laadukkaampia kuin Sony Wf-1000 -series. Sonyyn olen ollut tyytyväinen kaikin puolin, mutta XM6 ei sytyttänyt laatikkomaisen kotelon takia. Käytössä olleet julkaisusta saakka XM5, vastamelu toimii erittäin hyvin. Onko B&W ja Audio Technica ainoat Suomessa myytävät valmistajat?
 
Olen yrittänyt googlailla n. 500 euron budjetilla tws-nappikuulokkeita. Tekisi mieli kokeilla vieläkin laadukkaampia kuin Sony Wf-1000 -series. Sonyyn olen ollut tyytyväinen kaikin puolin, mutta XM6 ei sytyttänyt laatikkomaisen kotelon takia. Käytössä olleet julkaisusta saakka XM5, vastamelu toimii erittäin hyvin. Onko B&W ja Audio Technica ainoat Suomessa myytävät valmistajat?
Noblen fokus rex5 on kehuttu äänen laadultaan parhaiksi tws nappikuulokkeiksi. Siinä yksi vaihtoehto harkittavaki. Kokemuksia ei kyllä ole itsellä.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykö mitään firmoja jotka voisi vaihtaa akun Sony Linkbuds S -nappeihin? Olen ollut noihin tyytyväinen (eli tottunut käyttämään niitä) ja nyt kun niistä akku sanoi oikeasta napista yhteistyösopimuksen irti niin uusien kuulokkeiden löytäminen on osoittautunut hankalaksi kun noita samoja ei näköjään enää löydy uutena mistään. Hommasin jo korvaajiksi Linkbuds Fitit mutta nämä ovat epämiellyttävän tuntuiset pitää vähänkään pitempään korvassa.
 
Löytyykö mitään firmoja jotka voisi vaihtaa akun Sony Linkbuds S -nappeihin?
Eikö nää ole prässättyä muovia, eli niitä ei ole edes tehty huollettaviksi?
Kato iFixitistä ohjeet tai muita vastaavia ohjeita ja koita seurata niitä, mutten pidättelis henkeä lopputuloksen suhteen. Itse oon korjannu jotain tällästä snadia kertakäyttöelektroniikkaa ja onnistumiset on aika lähellä 50/50. Jos sulla ei ole tälläseen työkaluja niin ei kannata ees koittaa ellet ole valmis tuhoamaan niitä tai haluat vaan nähdä sisään (spoiler: näissä on kaikki pienellä piirillä läjässä eli elektoniikan korjaaminen mahdotonta).
 
Eikö nää ole prässättyä muovia, eli niitä ei ole edes tehty huollettaviksi?
Kato iFixitistä ohjeet tai muita vastaavia ohjeita ja koita seurata niitä, mutten pidättelis henkeä lopputuloksen suhteen. Itse oon korjannu jotain tällästä snadia kertakäyttöelektroniikkaa ja onnistumiset on aika lähellä 50/50. Jos sulla ei ole tälläseen työkaluja niin ei kannata ees koittaa ellet ole valmis tuhoamaan niitä tai haluat vaan nähdä sisään (spoiler: näissä on kaikki pienellä piirillä läjässä eli elektoniikan korjaaminen mahdotonta).
Joo katsoin ja sen perusteella akun pystyy vaihtamaan mutta minulla ei todennäköisesti taidot riitä. Sen vuoksi kysyin "Löytyykö mitään firmoja..." eli olisin ihan valmis maksamaan ammattilaiselle korjaamisesta.
 
Omat Sony WF-1000XM3:t on palvelleet hyvin mutta nyt alkais olla aika päivittää. Olisikohan järkevää säästää 100€ ja ostaa XM5? Toki XM6 ovat jossain määrin paremmat mutta onko 100€ verran paremmat? Muitakin saa toki suositella. Tuo 299€ hinta on aika suolainen itselle, toisaalta jos kestää sen 5-6 vuotta mitä nämä XM3:t, niin ihan hyvä sijoitus se voisi olla.
 
Omat Sony WF-1000XM3:t on palvelleet hyvin mutta nyt alkais olla aika päivittää. Olisikohan järkevää säästää 100€ ja ostaa XM5? Toki XM6 ovat jossain määrin paremmat mutta onko 100€ verran paremmat? Muitakin saa toki suositella. Tuo 299€ hinta on aika suolainen itselle, toisaalta jos kestää sen 5-6 vuotta mitä nämä XM3:t, niin ihan hyvä sijoitus se voisi olla.
Jos puhelin on Samsungia niin Galaxy Buds 4 Pro olisi varteenotettava vaihtoehto.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/-lyBi3O-Egg?si=mfHEWKpbJVH-fYLo
 
Lossless bluetooth napit hyvällä bassotoistolla, alle 200€?
Moneen kertaan jo suositellut. Earfun air pro4 about 50e tai pro4+ about 70e. Itellä ei kokemusta pro4+:sta, mutta pro4:t on eri hyvät ja pro4+ rankattu vielä paremmiksi(paitsi anc). Bassoa joutuu equttamaan esiin, mutta noiden apissa hyvä equ jolla hoituu helposti ja napit kestävät equa tosi hyvin ilman että alkavat särkeä.
 
Itse lähtisin johdollisilla jos ei saa ääni huonontua matkalla. Onko olemassa bluetoothilla toimivia jotka ei ääntä muokkaa mitenkään huonontaen? Ja onko latenssi niin pieni ettei haittaa videoiden katselua?
 
Itse lähtisin johdollisilla jos ei saa ääni huonontua matkalla. Onko olemassa bluetoothilla toimivia jotka ei ääntä muokkaa mitenkään huonontaen? Ja onko latenssi niin pieni ettei haittaa videoiden katselua?
Törmäsin tuohon lossless bluetooth ja innostuin, onko tuo oikeasti häviötön?
 
Törmäsin tuohon lossless bluetooth ja innostuin, onko tuo oikeasti häviötön?
Mulla ei ole tietoa onko häviötön, mutta reaaliaikaiseen monitorointiin bluetooth ei käy latenssin takia. Kai se jotain pakkaa tai jättää toistamatta rajallisen siirtokyvyn takia.
 
Törmäsin tuohon lossless bluetooth ja innostuin, onko tuo oikeasti häviötön?
CD-laatuun pääsee androidilla aptx losslessilla, jos puhelin ja kuulokkeet molemmat sitä tukee. Applella AAC korkein :poop:

Tämän takia itsellä Truthear Hexat donglella, jos haluaa hifistellä enemmän. Onhan se piuha vittumainen, mutta en usko, että mikään TWS pärjää noille puhtaasti äänenlaadussa.
 
Itse lähtisin johdollisilla jos ei saa ääni huonontua matkalla. Onko olemassa bluetoothilla toimivia jotka ei ääntä muokkaa mitenkään huonontaen? Ja onko latenssi niin pieni ettei haittaa videoiden katselua?
Tämän takia itsellä Truthear Hexat donglella, jos haluaa hifistellä enemmän. Onhan se piuha vittumainen, mutta en usko, että mikään TWS pärjää noille puhtaasti äänenlaadussa.
Näistä syistä mulla on donglen sijaan kannettava DAC, nyt jo iäkäs Fiio BTR5 (Bluetooth 5.0, tukee SBC/aptX/aptX LL/ aptX HD/LDAC/AAC) + Moondrop Blessing 2 sekä Truthear Zero Blue IEM:t, vaikka on tuolla DAC:lla ajettu kunnon luurejakin (Beyerdynamic BT 990 PRO 250 Ohms).
Toi DAC painaa reilut 40 grammaa ja menee paidan taskuun tai povariin eikä sitä huomaa juuri lainkaan. Jonkun kerran laittanu housun taskuun, mutta istuessa mulla tulee paranoia että plugi vääntyy ja jotain hajoaa. Pidin sitä joskus myös USB-piuhan perässä puhelimen ja läppärin kanssa, mutta koin sen verran hankalaksi ettei tule liitettyä muuten kuin jos istuu pöydän ääressä.

Voi vilkuilla vaikka Hangout.audio bundlet tai sit DACeista (CrinEar Protocol Max:ia olen nähnyt kehutun) sekä IEMstä omaan hintaan sopivat kombo. Siellä on graafit kaikista myynnissä olevista IEM:stä jos haluaa esimerkiksi sitä basso buustia metsästää.
Shenzhenaudio.com on toinen itselleni tuttu kauppa, itse olen sieltä tilannut ongelmitta pariin otteeseen (myönnettäköön että viimeksi 2022 mutta kuitenkin), meinasin jättää mainitsematta kun viimeksi tuli sanomista.
 
S26 Ultran ostosta tuli vähän Samsung pisteitä, niin pistin ne kiinni -15% kupongin kanssa Samsung Buds 4 Pro -kuulokkeisiin.

Sanotaan, että en mä näistä missään nimessä täyttä hintaa maksaisi, mutta kun hintaa jäi pisteiden ja alejen jälkeen se noin 70 €, niin ihan ok.

S26 Ultran kanssa Samsungin UHQ kodekki ja ja PC:llä LC3 ja LE-audio. Ihan ok äänenlaatu, kun vähän säätää enimmät basson pois ja lisää hieman trebleä, jotta kuulostaa tasapainoisemmalta.

Screenshot 2026-04-11 073607.png
 
Viimeksi muokattu:
Mikä olisi äänenlaadullisesti hyvä soitin androidille, Poweramp vai Neutron?
Onko tuolla minkä verran merkitystä ja voiko puhelin vaikuttaa toistokäyrään niin ettei soittimella ole merkitystä tai se ei voi toistokäyrää muuttaa (ns. pakotettu EQ puhelimessa)?
 
Itse olen käyttänyt vuosia Musicolet soitinta paikallisten tiedostojen toistamiseen. Tuskin eri soittimilla juurikaan saa eroa ääneenlaatuun jos mahdolliset EQ säädöt on identtiset. Mutuna sanon, että iso osa käyttää samoja äänikirjastoja toistamiseen.


 
Mikä olisi äänenlaadullisesti hyvä soitin androidille, Poweramp vai Neutron?
Onko tuolla minkä verran merkitystä ja voiko puhelin vaikuttaa toistokäyrään niin ettei soittimella ole merkitystä tai se ei voi toistokäyrää muuttaa (ns. pakotettu EQ puhelimessa)?
Jos käyttää DACia puhelimessa, saa USB Player Pro:lla bit perfect toiston aikaiseksi *snip*
En tajunnut että käytössä oli ulkoinen DAC. Kuulokeliitin tuntui olevan kaikkea muuta kuin neutraali mutta ulkoisen konvertterin kanssa juttu onkin toinen.
Eipä tuossa sitä mainittukaan, mäkin reagoin tuohon kysymykseen ihan ekana että äänilähteestä tämä taitaa enemmän olla kiinni (mietin tässä kohtaa paikalliset FLAC-tiedostot vs. joku striimiviritys tai jotain tämän suuntaista).

Mielenkiintoista, pitääpä tutustua tuohon USB Audio Player Pro:hon... pitääkin etsiä onko parempi ketju tälle keskustelulle.
 
Mitkä vastamelunappikuulokkeet ei "tumputa" liikkeessä? Nyt on jotkut JBL n. 50e napit ja pyöräillessä tärähtää ja vaikka hyppiessä päästää joka rytmillä thump, thump thump vaikka liimais korvakäytäviin. En löytäny suomen kielellä keskustelua googlella, mutta täällä joku tunnistanee ongelman?
 
Mitkä vastamelunappikuulokkeet ei "tumputa" liikkeessä? Nyt on jotkut JBL n. 50e napit ja pyöräillessä tärähtää ja vaikka hyppiessä päästää joka rytmillä thump, thump thump vaikka liimais korvakäytäviin. En löytäny suomen kielellä keskustelua googlella, mutta täällä joku tunnistanee ongelman?
Ainakaan pelkkä hinta ei ratkaise ongelmaa, minulla sama juttu Sony WF-1000XM4 kanssa. Käytän niitä juoksulenkilläkin, niin pistää kyllä välillä ärsyttämään. Mietin, että oiskohan jotkut "paremmat" nimenomaan urheilukäyttöön tehdyt napit ratkaisseet kyseisen ongelman?
 
Ainakaan pelkkä hinta ei ratkaise ongelmaa, minulla sama juttu Sony WF-1000XM4 kanssa. Käytän niitä juoksulenkilläkin, niin pistää kyllä välillä ärsyttämään. Mietin, että oiskohan jotkut "paremmat" nimenomaan urheilukäyttöön tehdyt napit ratkaisseet kyseisen ongelman?
Langalliset korvamonitorit toimii hyvin koska massa on pieni ja ne tukeutuu korvan yli, mutta kannattaa vetää selän kautta ja joissain tapauksissa teipata niskaan vedonpoisto. Sit voi vetää vaikka volttia jos vaan puhelin pysyy taskussa. :)

Ei toki ratkaise ongelmaa jos pitää olla langattomat. Langallisista edulliset on Shure SE215 noin 100e mutta ovat yhdellä kaiuttimella joten ei kovinta hifiä (hyvät kuitenkin). Kestää mitä vaan ja johtoja saa varaosana sekä laaja valikoima korvasovittimia.
 
Olen ehkä aikaisemminkin peräänkuuluttanut niskasangallisia langattomia. Napit ei pysy.
Kokeiltu on RHA (tykkäsin, ei taida löytyä enää), Sennheiser cx350bt (hyvö ääni mutta sietämätön ergonomia) ja Klipsch T5 joihin varman palaan - sitä ennen kysyisin kuitenkin että osaatteko suositella muita - ehkä kotimaisesta kivijalasta saatavia noin satkun hintaluokassa?
 
Olen ehkä aikaisemminkin peräänkuuluttanut niskasangallisia langattomia. Napit ei pysy.
Kokeiltu on RHA (tykkäsin, ei taida löytyä enää), Sennheiser cx350bt (hyvö ääni mutta sietämätön ergonomia) ja Klipsch T5 joihin varman palaan - sitä ennen kysyisin kuitenkin että osaatteko suositella muita - ehkä kotimaisesta kivijalasta saatavia noin satkun hintaluokassa?
Niin Beats Flexiä näyttää olevan lahdeksankympin hinnoissa.
 
Olen ehkä aikaisemminkin peräänkuuluttanut niskasangallisia langattomia. Napit ei pysy.
Kokeiltu on RHA (tykkäsin, ei taida löytyä enää), Sennheiser cx350bt (hyvö ääni mutta sietämätön ergonomia) ja Klipsch T5 joihin varman palaan - sitä ennen kysyisin kuitenkin että osaatteko suositella muita - ehkä kotimaisesta kivijalasta saatavia noin satkun hintaluokassa?
JBL Endurance Pace | Avoimet nappikuulokkeet urheiluun vähän kinostelis ittee lenkeille hommata. En tykkää tulppamallisista sitten yhtään.
 
Earfun Air Pro 4+ lienee edelleen aikalailla no-brainer valinta edelleen?
Hävisi toinen nappi nykysistä niin pitäs uuet katella prkl. Neloset oli aiemmin, ja ne oli ehkä vähiten huonosti sopivat omaan korvaan tähän mennessä. Sonyn WF-C500 olivat kans käytössä joskus ennenkuin kokivat kovan kohtalon ja niiden hallintapainikkeet oli valovuoden edellä näitä hipaisukytkimiä...

Edit: Nappasin sitte Powerista WF-C510 hintaan 44€, kun oli aikaa tapettavaksi ja haahuilin siellä tarjousten toivossa. Tuolla hintaa ei ainakaan kauhean pahaa harmitusta tule ja onpahan tuntumalliset hallintanapit.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkäs noissa WF-1000XM5/6 napeissa toimii useamman laitteen yhdistäminen ilman BT multipointtia? En siis halua yhdistää useampaa laitetta yhtä aikaa vaan vaihtaa kokonaan laitteiden välillä. Sankamallisissa XM4:ssa saa paritettua monta laitetta mutta edellisestä laitteesta joutuu yhteyden ensin katkaisemaan että saa toisen yhdistettyä. Osaako XM5/6 katkaista edellisen yhteyden lennosta jos vaan yhdistää uuden laitteen bluetooth valikosta?
 
Sony WF-1000XM4 - parista toisen akku ilmeisesti antautui. Pitää kokeilla hommata siihen jostakin varaosana uudet akut molemmille puolille, mutta sitä ennen hommaan jotkin uudet napit tilalle, mutta mitkä?

Painotus äänenlaadussa ja käytettävyydessä salilla, pyöräillessä ja kävellessä. Vastamelu pitää olla, mutta se ei ole listalla kärjessä.

Mitä siis laitetaan tilalle? Bose QC II Ultra gen 2 vaikuttaa ihan hyvältä. Tai sitten Technics AZ100. Muita hyviä vaihtoehtoja (vai korjaanko suosiolla nykyiset parilla kympillä)?

Edit.
Nuo XM4:t ovat olleet muuten ihan ok, mutta niihin ei oikein tunnu saavan hyvin alkuperäistä vastaavia silikoninuppeja mistään. Complyn päitä olen niissä käytellyt pari vuotta, mutta ne käyvät kalliiksi, kun kuluvat niin nopeasti.

Tilasin niihin nyt uudet akut (Zenipower Z55H, 3.85V 70mAh Li-ion) ja kirkasta B-7000 liimaa saumoihin. Se jää nähtäväksi, että tuleeko näistä silti kakkosnapit varalle.
 
Viimeksi muokattu:
Olen mielellään suosinut kotimaista kivijalkaa mutta kieltämättä hintaero on melkoinen...
Joo, siis Beats Flex...Halusin keltaiset niin hinta oli sama, hain siis kivijalsta. Jotain ominaisuuksia puuttuu kuten että kuulokkeesta ei saa siirryttyä eteen/taaksepäin. Ääni on ihan ok, ei kirkkain mahdollinen mutta hintaisekseen minusta sangen OK ja valikoimast löytyi myös korvaan sopiva tulppa. Istuu niskassa kevyesti mutta ihan tukevasti. Näillä mennään jonkin aikaa.
 
Sony WF-1000XM4 - parista toisen akku ilmeisesti antautui. Pitää kokeilla hommata siihen jostakin varaosana uudet akut molemmille puolille, mutta sitä ennen hommaan jotkin uudet napit tilalle, mutta mitkä?

Painotus äänenlaadussa ja käytettävyydessä salilla, pyöräillessä ja kävellessä. Vastamelu pitää olla, mutta se ei ole listalla kärjessä.

Mitä siis laitetaan tilalle? Bose QC II Ultra gen 2 vaikuttaa ihan hyvältä. Tai sitten Technics AZ100. Muita hyviä vaihtoehtoja (vai korjaanko suosiolla nykyiset parilla kympillä)?

Edit.
Nuo XM4:t ovat olleet muuten ihan ok, mutta niihin ei oikein tunnu saavan hyvin alkuperäistä vastaavia silikoninuppeja mistään. Complyn päitä olen niissä käytellyt pari vuotta, mutta ne käyvät kalliiksi, kun kuluvat niin nopeasti.

Tilasin niihin nyt uudet akut (Zenipower Z55H, 3.85V 70mAh Li-ion) ja kirkasta B-7000 liimaa saumoihin. Se jää nähtäväksi, että tuleeko näistä silti kakkosnapit varalle.
Se on sonyn tyyppivika ,siihen on tullut korjaus päivitys. Päivitys ei kuulemma auta ongelman jo tultua, näin kävi myös itselle.
 
Sony WF-1000XM4 - parista toisen akku ilmeisesti antautui. Pitää kokeilla hommata siihen jostakin varaosana uudet akut molemmille puolille, mutta sitä ennen hommaan jotkin uudet napit tilalle, mutta mitkä?

Painotus äänenlaadussa ja käytettävyydessä salilla, pyöräillessä ja kävellessä. Vastamelu pitää olla, mutta se ei ole listalla kärjessä.

Mitä siis laitetaan tilalle? Bose QC II Ultra gen 2 vaikuttaa ihan hyvältä. Tai sitten Technics AZ100. Muita hyviä vaihtoehtoja (vai korjaanko suosiolla nykyiset parilla kympillä)?

Edit.
Nuo XM4:t ovat olleet muuten ihan ok, mutta niihin ei oikein tunnu saavan hyvin alkuperäistä vastaavia silikoninuppeja mistään. Complyn päitä olen niissä käytellyt pari vuotta, mutta ne käyvät kalliiksi, kun kuluvat niin nopeasti.

Tilasin niihin nyt uudet akut (Zenipower Z55H, 3.85V 70mAh Li-ion) ja kirkasta B-7000 liimaa saumoihin. Se jää nähtäväksi, että tuleeko näistä silti kakkosnapit varalle.

Tein itse tuon akunvaihto-operaation pari vuotta sitten, pitää olla todella varovainen ettei katkaise niitä akulle tulevia kynsiä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 371
Jäsenet
83 349
Uusin jäsen
okutara

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom