Lähinnä toi LHDC 5.0 ärsyttää, että Samsung tahallaan jättänyt sen pois.Mitkä kaikki ovat avoimia? SBC ja AAC?
Edit: ja taas tuota LDAC:ia Esim Nothing Earit ei tue.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähinnä toi LHDC 5.0 ärsyttää, että Samsung tahallaan jättänyt sen pois.Mitkä kaikki ovat avoimia? SBC ja AAC?
JBL Tune Beam 39€
JBL Tune 235NC 39€
JBL Tune buds 39€
JBL Live Pro 2 79€
Ei näistä löydy oikein mistään tietoa... Onkohan noista mikään hyvä ostos?
Itse päädyin JBL Tune Beam kuulokkeisiin ja tuolla 39€ hinnalla ihan hyvältä vaikuttaa.Itse tutkin samaa asiaa Black Fridayn aikaa ja yllä näkyvistä malleista päädyin lopulta vertailemaan JBL Live Pro 2 ja Jabra Elite 7 Pron välillä. Jabra oli +30 eur kalliimpi (BF 119eur - ovh. 199e). Ostopäätökseni kohdistui Jabraa sen saamien hyvien arvosteluiden pohjalta.
HS:n testissä Jabran ääntä kehuttiin, ja nyt lyhyen käyttökokemuksen jälkeen tuohon voi yhtyä. Jabrassa on hyvä appsi, josta pystyy hyvin hallitsemaan kuulokkeita. L&B:ssä Jabra sai myös hyvät arviot:
![]()
![]()
Lähde.
Nämä voisi olla ihan potentiaaliset myös JLab Epic Lab Edition True Wireless Earbuds (kunhan tulee saatavuutta Eurooppaan)
Onko kokemuksia Jlabin tuotteista?
e. Laitoin tilaten, kun Amazonissa puoleen hintaan ($99,99)
Mitkä ne olis tän hetken parhaat langattomat napit ehkä max 150e hintaan? Ei haittaa vaikka alle satasenkin luokkaa olis.
Tulee käytettyä 90% ajasta musiikin tai podcastien kuunteluun. Plussa toki jos hyvä mikki olis puhelujakin varten.
Tyttö onnistui hukkaamaan kylkiäisinä saaduista Buds Pro-kuulokkeista latauskotelon, mutta onneksi Expressin Ali möi kahdella kympillä uuden. Tuli siinä koteloa etsiessä bongattua että Telialla Buds 2:t hyvässä alessa, itsellä nuo, myös kylkiäisenä saadut ja ei ole mitään moitittavaa.
![]()
Samsung Galaxy Buds 2 musta
Samsung Galaxy Buds 2 -bluetooth-kuulokkeet hurmaavat tyylikkäällä muotoilullaan, pitkällä akunkestolla ja vastamelutoiminnollaan. Tutustu ja tilaa Telialta!www.telia.fi
On vähän kehno ratkaisu sonylta laittaa nuo filtterit pelkästään noihin "tyynyihin". Tavallaan rajoittaa vaihtoehtoisten tipsien käyttöä aika radikaalisti, jos ei sitten vedä ilman filtteriä tms. Vähän itsekin etsinyt vaihtoehtoja noille alkuperäisille... vähän tuntuu että eivät aina mene tai pysy korvissa niin tiiviisti kuten kuuluisi. Ainakin lievää taistelua saada ne kunnolla paikoilleenMistä saisi ostettua XM5 nappeihin uudet korvatyynyt? Näissä kun on tuo vaikkufiltteri itse tyynyssä niin eivät ole yhteensopivia xm4 tyynyjen kanssa.
Tuliskohan XM5-nappien mukana edellismallia pienemmät tulpat?
Nm. Kaposet käytävät
Onnistuin joululomalla hukkaan parhaat nappikuulokkeeni, Sony XM4. Mä luulen, että ovat jossain asunnossa, mutta en vaan keksi, että mihin ne olen työntänyt... Eli uudet tarvis hankkia. Tykkäsin noista XM4:sta. Tosin vaihdoin niihin heti silikoniset korvasovitteet, kun en saanut niitä memoryitä sopimaan korviin. Mutta mitkä kuulokkeet hankin.
Haluaisin:
- Toimivan vastamelun
- Mahdollisuuden käyttää nappia yksinkin (niitäkin on tullut vastaan, jotka ei toimi...)
- Mukavat korvissa
- Kohtuullinen toiminta-aika (väh. 4 h yhdellä latauksella, mieluusti 8 h)
- Hyvä ääni on plussaa, mutta pääasiassa menee äänikirjojen ja podcastien kuunteluun, niin vastamelu on tärkeämpi ominaisuus.
Eli kysymys on, että sijoitanko XM5 vai onko joku muu harkinnan arvoinen vaihtoehto?
Lisään vielä, että nyt on käytössä jotkut Samsungin langattomat napit, jotka sain tabletin kylkiäisenä. Ne eivät sovi korviini yhtä hyvin kuin nuo XM4, vaan tahtovat pudota.
PS. XM5:lle saa todella halvalla vaihtotulppia Startseite - 1,99€/kpl ja pitäisi olla ihan virallisia. Laitoin samalla XM4:t vaikka hinnakkaat ovatkin, kaikkialla loppu ne. Piti pistää mailboxde.com kautta tulemaan, raportoin myöhemmin miten kävi. Ainakin paketti lähti jo sinnepäin liikeelle.
Mistä ostit akut ?Tuli vaihdettua WF-1000XM3 nappeihin uudet akut kun vanhat olivat aivan lahot, toisella napilla riitti akkua vain ~30min ennen kuin alkoi valittamaan virran puutteesta.
Yllättävän halpa operaatio (12€/akku) vaikka akut osti ihan suomesta.
Pitää nyt antaa noiden vaihtoakkujen latautua täyteen minkä jälkeen voi testailla että tuliko paskottua jotain vai ei.
EDIT: Hyvin käy ja kukkuu. Harmi kun XM4 ja XM5 ovat menneet askel askeleelta kohti 0/10 korjattavuutta. XM4 oli mahdollista edelleen korjata mutta XM5 kohdalla on jo ihan turha edes yrittää.
Näköjään sekä A3 että A4 variantit on loppu varastosta.Mistä ostit akut ?
XM4 pitäs vaihtaa akku, oiskohan tuolla^?
Tai myis pois.
Itseltäni hajonnut yllättäen nyt kahdet kuulokkeet. Ensin JBL:t ja nyt Jabrat. Toisessa korvanapissa ei ole mitään eloa. Pitäisi keksiä mitä kokeilla seuraavaksi. Tavalliset airpodit vaikuttaa huonolta vaihtoehdolta koska ei ole vastamelua tai vaihdettavia silikoni-sovitteita (Ei siis välttämättä istu hyvin korvaan eikä voi puhdistaa helposti) ja maksavat noin paljon.Yleistä. Sony XM3 ja XM4 nappien akut hajosivat kahdessa vuodessa, samoin myös 70€ Edifier TWS6 minkä akkukapasiteetti on pudonnut alle puoleen alkuperäisestä.Mitenköhän yleistä tämä on että nappikuulokkeet hajoaa 1,5-2 vuoden kuluttua ostostaItseltäni hajonnut yllättäen nyt kahdet kuulokkeet. Ensin JBL:t ja nyt Jabrat. Toisessa korvanapissa ei ole mitään eloa. Pitäisi keksiä mitä kokeilla seuraavaksi. Tavalliset airpodit vaikuttaa huonolta vaihtoehdolta koska ei ole vastamelua tai vaihdettavia silikoni-sovitteita (Ei siis välttämättä istu hyvin korvaan eikä voi puhdistaa helposti) ja maksavat noin paljon.
Mitenköhän yleistä tämä on että nappikuulokkeet hajoaa 1,5-2 vuoden kuluttua ostostaItseltäni hajonnut yllättäen nyt kahdet kuulokkeet. Ensin JBL:t ja nyt Jabrat. Toisessa korvanapissa ei ole mitään eloa. Pitäisi keksiä mitä kokeilla seuraavaksi. Tavalliset airpodit vaikuttaa huonolta vaihtoehdolta koska ei ole vastamelua tai vaihdettavia silikoni-sovitteita (Ei siis välttämättä istu hyvin korvaan eikä voi puhdistaa helposti) ja maksavat noin paljon.
Mitenköhän yleistä tämä on että nappikuulokkeet hajoaa 1,5-2 vuoden kuluttua ostostaItseltäni hajonnut yllättäen nyt kahdet kuulokkeet. Ensin JBL:t ja nyt Jabrat. Toisessa korvanapissa ei ole mitään eloa. Pitäisi keksiä mitä kokeilla seuraavaksi. Tavalliset airpodit vaikuttaa huonolta vaihtoehdolta koska ei ole vastamelua tai vaihdettavia silikoni-sovitteita (Ei siis välttämättä istu hyvin korvaan eikä voi puhdistaa helposti) ja maksavat noin paljon.
Tämä. Puhdistamisesta on toki tehty todella hankalaa. Esim xm5 vaikkusuojukset ja rakenne. Karufakta on että jotain sieltä korvsta irtoaa ja tukki kanavaa. Sen puhdistaminen sitten osuu yhteen akun elinkaarenkanssa ja tuottoisa business on mallillaan.Aika yleistä on myös että ne ei oo ihan puhtaat ja toinen napeista menee liki mykäksi.
Tämä. Puhdistamisesta on toki tehty todella hankalaa. Esim xm5 vaikkusuojukset ja rakenne. Karufakta on että jotain sieltä korvsta irtoaa ja tukki kanavaa. Sen puhdistaminen sitten osuu yhteen akun elinkaarenkanssa ja tuottoisa business on mallillaan.
Nyt kun tämä vika ilmeni niin olen puhdistellut koteloa ja silikonisovittimia mutta eipä ole auttanut. Mulla siis ei ole mitään eloa toisessa korvanapissa. Ei pala valot esim. kun laittaa koteloon tai ottaa sieltä pois. Kyseessä Jabra Elite Active 75t. Vasen puoli ilmeisesti toimisi kun siinä palaa valot edelleen mutta ei oikeanpuoleinen.Joo, ja toi mykistyminen on aika yleinen ongelma, itse tuota joskus selvittelin kun parin viikon sisään hiljeni kaksista galaxy budseista vasen nappi.
Nyt kun tämä vika ilmeni niin olen puhdistellut koteloa ja silikonisovittimia mutta eipä ole auttanut. Mulla siis ei ole mitään eloa toisessa korvanapissa. Ei pala valot esim. kun laittaa koteloon tai ottaa sieltä pois. Kyseessä Jabra Elite Active 75t. Vasen puoli ilmeisesti toimisi kun siinä palaa valot edelleen mutta ei oikeanpuoleinen.
XM5 tuli nyt taloon ja tykkään. Sopivat korvaan paremmin kuin noi XM4:set. En vaan tykkää noista memory-korvaosista. Alkavat ärsyttää korvakäytävää melko nopeasti (parissa tunnissa). Mietinkin, että mistähän noihin saisi silikoniset tulpat, joissa tuo vaikkuverkko on siinä tuplassa... Verkottomia on kasa kaapissa, mutta ei se paljon auta.Onnistuin joululomalla hukkaan parhaat nappikuulokkeeni, Sony XM4. Mä luulen, että ovat jossain asunnossa, mutta en vaan keksi, että mihin ne olen työntänyt... Eli uudet tarvis hankkia. Tykkäsin noista XM4:sta. Tosin vaihdoin niihin heti silikoniset korvasovitteet, kun en saanut niitä memoryitä sopimaan korviin. Mutta mitkä kuulokkeet hankin.
Haluaisin:
- Toimivan vastamelun
- Mahdollisuuden käyttää nappia yksinkin (niitäkin on tullut vastaan, jotka ei toimi...)
- Mukavat korvissa
- Kohtuullinen toiminta-aika (väh. 4 h yhdellä latauksella, mieluusti 8 h)
- Hyvä ääni on plussaa, mutta pääasiassa menee äänikirjojen ja podcastien kuunteluun, niin vastamelu on tärkeämpi ominaisuus.
Eli kysymys on, että sijoitanko XM5 vai onko joku muu harkinnan arvoinen vaihtoehto?
Lisään vielä, että nyt on käytössä jotkut Samsungin langattomat napit, jotka sain tabletin kylkiäisenä. Ne eivät sovi korviini yhtä hyvin kuin nuo XM4, vaan tahtovat pudota.
Hienoa! Vähänhän tuo vaatii vaivaa tuolla tavalla. Toki ihan omasta viitseliäisyydestä vaan kiinniUudet xm5 tulpat saapuivat viimein. Tilasin ne Scbaumeisteristä. Mailbox.de välityspalvelua piti myös käyttää koska edellä mainittu puoti ei toimittanut kuin saksanmaalle.
Alkuperäisen tilauksen tein 11.1
Paketti saapui Mailboxille 19.1
Paketti rekisteröitiin Helsingissä postin toimesta 26.1
Ja lopulta paketti oli noudettavissa Turusta 7.2
Kannattaa siis olla hyvissä ajoin tilailemassa uusia tyynyjä, jos alkaa nykyiset olla ehtoo puolella. Omassa käytössä nämä vaahtomuoviset tyynyt alkoivat olla vaihtokunnossa 3kk päivittäisen käytön jälkeen.
Ongelmahan on se, että näissä on se vaikkufiltteri siinä tyynyssä. Itse en löytänyt mitään kolmannen osapuolen valmistamia tyynyjä, jotka olisivat näihin sopineet.Hienoa! Vähänhän tuo vaatii vaivaa tuolla tavalla. Toki ihan omasta viitseliäisyydestä vaan kiinniNita ei ilmeisesti (vielä) löydy silikoni tms versioina? Toi polyuretaani tms. ei oikein tunnu parhaalta vaihtoehdolta omiin kuiviin korviini
![]()
Totta. Luulisi että joku kiina-vendori haistaa markkinaraon. On näistä sen verran keskustelua eri foorumeissa...Ongelmahan on se, että näissä on se vaikkufiltteri siinä tyynyssä. Itse en löytänyt mitään kolmannen osapuolen valmistamia tyynyjä, jotka olisivat näihin sopineet.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.