Laadukkaat nappikuulokkeet?

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Tämä. Puhdistamisesta on toki tehty todella hankalaa. Esim xm5 vaikkusuojukset ja rakenne. Karufakta on että jotain sieltä korvsta irtoaa ja tukki kanavaa. Sen puhdistaminen sitten osuu yhteen akun elinkaarenkanssa ja tuottoisa business on mallillaan.
Joo, ja toi mykistyminen on aika yleinen ongelma, itse tuota joskus selvittelin kun parin viikon sisään hiljeni kaksista galaxy budseista vasen nappi.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Sony XM3 akut hyytyi.
Verkkiksen halppis procaster vain kuoli.
Creative Outliereja kuollut kahdet.
Yhdet Jabra Elite 75t takuuseen.

Toistaiseksi Galaxy Budsit ja Jabra Elite Active 75t rokkaa ihan hyvin. Jabrat kestäneet yllättävän hyvin käyttömäärään nähden. Toisaalta en niitä urheilussa käytä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Joo, ja toi mykistyminen on aika yleinen ongelma, itse tuota joskus selvittelin kun parin viikon sisään hiljeni kaksista galaxy budseista vasen nappi.
Nyt kun tämä vika ilmeni niin olen puhdistellut koteloa ja silikonisovittimia mutta eipä ole auttanut. Mulla siis ei ole mitään eloa toisessa korvanapissa. Ei pala valot esim. kun laittaa koteloon tai ottaa sieltä pois. Kyseessä Jabra Elite Active 75t. Vasen puoli ilmeisesti toimisi kun siinä palaa valot edelleen mutta ei oikeanpuoleinen.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Nyt kun tämä vika ilmeni niin olen puhdistellut koteloa ja silikonisovittimia mutta eipä ole auttanut. Mulla siis ei ole mitään eloa toisessa korvanapissa. Ei pala valot esim. kun laittaa koteloon tai ottaa sieltä pois. Kyseessä Jabra Elite Active 75t. Vasen puoli ilmeisesti toimisi kun siinä palaa valot edelleen mutta ei oikeanpuoleinen.
Sulla varmaan on sit eri ongelma jollei merkkivalo pala, mut itse sain nuo budsit molemmat heräteltyä henkiin putsailemalla sitä pientä metalliritilää joka on kiinni korvanapissa, ei se silikonitötsän putsailu siihen vaikuttanut. Sit ratkaisin mahdollisen tulevan ongelman siirtymällä käyttämään Complyn sovitteita, niissä on itsessään sisällä verkko joka tuntuu auttavan asiaa. Tai sit ei vaan nykyään käytössä olevat Buds2:t ja Buds2 Pro:t oo yhtä herkkiä moiselle.
 
Liittynyt
29.12.2022
Viestejä
11
Onnistuin joululomalla hukkaan parhaat nappikuulokkeeni, Sony XM4. Mä luulen, että ovat jossain asunnossa, mutta en vaan keksi, että mihin ne olen työntänyt... Eli uudet tarvis hankkia. Tykkäsin noista XM4:sta. Tosin vaihdoin niihin heti silikoniset korvasovitteet, kun en saanut niitä memoryitä sopimaan korviin. Mutta mitkä kuulokkeet hankin.

Haluaisin:
- Toimivan vastamelun
- Mahdollisuuden käyttää nappia yksinkin (niitäkin on tullut vastaan, jotka ei toimi...)
- Mukavat korvissa
- Kohtuullinen toiminta-aika (väh. 4 h yhdellä latauksella, mieluusti 8 h)
- Hyvä ääni on plussaa, mutta pääasiassa menee äänikirjojen ja podcastien kuunteluun, niin vastamelu on tärkeämpi ominaisuus.

Eli kysymys on, että sijoitanko XM5 vai onko joku muu harkinnan arvoinen vaihtoehto?

Lisään vielä, että nyt on käytössä jotkut Samsungin langattomat napit, jotka sain tabletin kylkiäisenä. Ne eivät sovi korviini yhtä hyvin kuin nuo XM4, vaan tahtovat pudota.
XM5 tuli nyt taloon ja tykkään. Sopivat korvaan paremmin kuin noi XM4:set. En vaan tykkää noista memory-korvaosista. Alkavat ärsyttää korvakäytävää melko nopeasti (parissa tunnissa). Mietinkin, että mistähän noihin saisi silikoniset tulpat, joissa tuo vaikkuverkko on siinä tuplassa... Verkottomia on kasa kaapissa, mutta ei se paljon auta.
 
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
97
Uudet xm5 tulpat saapuivat viimein. Tilasin ne Scbaumeisteristä. Mailbox.de välityspalvelua piti myös käyttää koska edellä mainittu puoti ei toimittanut kuin saksanmaalle.
Alkuperäisen tilauksen tein 11.1
Paketti saapui Mailboxille 19.1
Paketti rekisteröitiin Helsingissä postin toimesta 26.1
Ja lopulta paketti oli noudettavissa Turusta 7.2

Kannattaa siis olla hyvissä ajoin tilailemassa uusia tyynyjä, jos alkaa nykyiset olla ehtoo puolella. Omassa käytössä nämä vaahtomuoviset tyynyt alkoivat olla vaihtokunnossa 3kk päivittäisen käytön jälkeen.
 

Liitteet

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Uudet xm5 tulpat saapuivat viimein. Tilasin ne Scbaumeisteristä. Mailbox.de välityspalvelua piti myös käyttää koska edellä mainittu puoti ei toimittanut kuin saksanmaalle.
Alkuperäisen tilauksen tein 11.1
Paketti saapui Mailboxille 19.1
Paketti rekisteröitiin Helsingissä postin toimesta 26.1
Ja lopulta paketti oli noudettavissa Turusta 7.2

Kannattaa siis olla hyvissä ajoin tilailemassa uusia tyynyjä, jos alkaa nykyiset olla ehtoo puolella. Omassa käytössä nämä vaahtomuoviset tyynyt alkoivat olla vaihtokunnossa 3kk päivittäisen käytön jälkeen.
Hienoa! Vähänhän tuo vaatii vaivaa tuolla tavalla. Toki ihan omasta viitseliäisyydestä vaan kiinni :thumbsup: Niitä ei ilmeisesti (vielä) löydy silikoni tms versioina? Toi polyuretaani tms. ei oikein tunnu parhaalta vaihtoehdolta omiin kuiviin korviini :confused2:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
97
Hienoa! Vähänhän tuo vaatii vaivaa tuolla tavalla. Toki ihan omasta viitseliäisyydestä vaan kiinni :thumbsup: Nita ei ilmeisesti (vielä) löydy silikoni tms versioina? Toi polyuretaani tms. ei oikein tunnu parhaalta vaihtoehdolta omiin kuiviin korviini :confused2:
Ongelmahan on se, että näissä on se vaikkufiltteri siinä tyynyssä. Itse en löytänyt mitään kolmannen osapuolen valmistamia tyynyjä, jotka olisivat näihin sopineet.
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
39
Tuli hommattua Linsoul KZ ZS 10 Pro nappikuulokkeet Amazonista, muutaman tunnin testauksen jälkeen vaikuttavat oikein päteviltä. Kourallisen verran olen käyttänyt monenlaisia halpoja sekä kylkiäisinä tulleita nappikuulokkeita ja nämä on kyl kaikista mukavimmat päässä. 50e Amazonista.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Ongelmahan on se, että näissä on se vaikkufiltteri siinä tyynyssä. Itse en löytänyt mitään kolmannen osapuolen valmistamia tyynyjä, jotka olisivat näihin sopineet.
Totta. Luulisi että joku kiina-vendori haistaa markkinaraon. On näistä sen verran keskustelua eri foorumeissa...
 
Liittynyt
17.10.2023
Viestejä
150
Monesti langattomissa napeissa toinen menee mykäksi. Resetoimalla saa ne taas toimimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
84
Toinen Linkbuds S -napeista alkanut sammumaan alle tunnin käytön jälkeen. Onko kokemuksia takuukorjauksista (taisi takuu mennä 12kk kohdalla umpeen)? Vai olisiko ainoa ratkaisu lähteä itse akun vaihtoa yrittämään?
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Toinen Linkbuds S -napeista alkanut sammumaan alle tunnin käytön jälkeen. Onko kokemuksia takuukorjauksista (taisi takuu mennä 12kk kohdalla umpeen)? Vai olisiko ainoa ratkaisu lähteä itse akun vaihtoa yrittämään?
Verkkis ainakin mainostaa 24kk takuuta joten kannattaa tarkistaa tuo takuun pituus.

Ja vaikka olisikin vain 12kk niin kuluttajansuoja on siltikin voimassa, kuulokkeiden oletetun käyttöiän voidaan helposti olettaa olevan yli vuoden normaalissa käytössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
84
Verkkis ainakin mainostaa 24kk takuuta joten kannattaa tarkistaa tuo takuun pituus.

Ja vaikka olisikin vain 12kk niin kuluttajansuoja on siltikin voimassa, kuulokkeiden oletetun käyttöiän voidaan helposti olettaa olevan yli vuoden normaalissa käytössä.
Kiitos vastauksesta. En löytänyt Powerin sähköposteista takuutietoja, mutta kirjautuneena asiakastilille näkyikin, että takuuta vielä lähes vuosi eli näyttäisi olevan 24kk takuu, eli pitäisi onnistua vähällä väännöllä.
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
193
Onko täällä millaisia kokemuksia Airpodien takuuhuolloista? Lähinnä ajattelin, että omat Airpod pro:t olisi varmaan tarpeen viedä (uudestaan) tsekattavaksi, mutta en ole varma että meneekö enää takuun piikkiin ja ei huvittaisi itsellä maksaa siitä että ajavat testit läpi ja toteavat ettei ongelma lankea enää takuun alle. Alunperin ostettu 2020 syksyllä

Taustaa siis sen verran, että omat kuulokkeet olen jo kertaalleen takuun piikkin käynyt puolitoista vuotta sitten syksyllä vaihtamassa. Noh, noin kuukausi sitten alkoi toisesta kuulokkeesta kuulumaan "tikittävää" ääntä aina kun pää jollain tavalla liikkuu tai kroppa ottaa jollain tavalla iskua. Esimerkiksi juostessa. Hieman googlettelin ja vika ilmeisesti aiheutuu irronneesta sisäänpäinsuunnatusta mikrofonista.

Alkaako näissä virhevastuu / takuu alusta kun ne käyttää huollossa ja vaihdetaan uusiin vai onko sama heittää kirves kaivoon ja alkaa katselemaan että millaiset kuulokkeet hankkisi seuraavana?

edit: vastaan itse itselleni

Soitin Applen tukeen ja ongelman kuvattuani asiakaspalvelija totesi, että ei muuta kuin heidän kauttaan huoltoon. Kuulemma virhevastuun piiriin menee.

edit2:
Piti soittaa takaisin tukeen kun on alkuperäinen kuitti löytynyt. Noh, soitin takaisin ja asiakaspalvelija sanoi, että eivät mene virhevastuun piikkiin kun alkuperäisestä ostosta on jo yli kolme vuotta ja oireet eivät täsmää takaisinveto-ohjelmaan (joka sekin kattaa vain kolme vuotta alkuperäisestä ostopäivästä). Tätä ei ensimmäinen asiakaspalvelija osannut sanoa vaikka kerroin ostaneeni kuulokkeet syksyllä 2020.Tämä jälkimmäisen vastaus nyt sinällään käy itsellenikin enemmän järkeen, ei virhevastuu pitene huoltotoimenpiteestä. Asiakaspalvelila itsekkin tuumasi, että hieman harmaalle alueelle menee, kun kuulokkeet on kuitenkin vuosi sitten vaihdettu huollossa uusiin....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
84
Kiitos vastauksesta. En löytänyt Powerin sähköposteista takuutietoja, mutta kirjautuneena asiakastilille näkyikin, että takuuta vielä lähes vuosi eli näyttäisi olevan 24kk takuu, eli pitäisi onnistua vähällä väännöllä.
Toimi muuten harvinaisen mukavasti tuo Powerin asiakaspalvelu kun vei netistä ostetun tiskille. Sai samoin tein uuden paketin hyllystä. Hyvä etten lähtenyt Elcareen lähettämään.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Pitää uudet kuulokkeet hankkia kun alkaa nykyiset Sonyn (WH-H910N) olla surkeassa kunnossa ja tarvitsisi toimistoympäristössä saada taustahälyä pois. Käyttäjä @Leatherman päätyi omassa arviossaan lopuksi näihin Sony Linkbuds S:iin ja näitä saisi Powerista nyt alle 150 euron. Niin olisiko jotain kommenttia teillä, nuo Sonyt vai esim. Apple Airpods 2. sukupolven napit noin samalla hinnalla (omassa käytössä Applen puhelin, toimistolla Windows 10 tietokone ja ainakin heillä Sonyn luurit yhdistyy ilman ongelmaa tuohon), tietty Applen napeissa ei (?) saa tuota ANC ominaisuutta, mikä on se huonompi homma. Tuo alle 150 euroa tällä hetkellä olisi sellainen sopiva hinta mitä olen valmis vielä maksamaan, mutta ei millään innostaisi maksaa taas sitä n. 250 euroa vastaavista Sonyn luureista kuin vanhat olivat. Kiitokset avusta/mielipiteistä. :)
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Pitää uudet kuulokkeet hankkia kun alkaa nykyiset Sonyn (WH-H910N) olla surkeassa kunnossa ja tarvitsisi toimistoympäristössä saada taustahälyä pois. Käyttäjä @Leatherman päätyi omassa arviossaan lopuksi näihin Sony Linkbuds S:iin ja näitä saisi Powerista nyt alle 150 euron. Niin olisiko jotain kommenttia teillä, nuo Sonyt vai esim. Apple Airpods 2. sukupolven napit noin samalla hinnalla (omassa käytössä Applen puhelin, toimistolla Windows 10 tietokone ja ainakin heillä Sonyn luurit yhdistyy ilman ongelmaa tuohon), tietty Applen napeissa ei (?) saa tuota ANC ominaisuutta, mikä on se huonompi homma. Tuo alle 150 euroa tällä hetkellä olisi sellainen sopiva hinta mitä olen valmis vielä maksamaan, mutta ei millään innostaisi maksaa taas sitä n. 250 euroa vastaavista Sonyn luureista kuin vanhat olivat. Kiitokset avusta/mielipiteistä. :)
Nothing ear 2 menis tuohon rahaan. Itellä ollu vuoden käytössä ilman ongelmia tai pätkimistä. Soundi hyvä ja istuu korvaan. Nc toimii kuten pitääkin. Erityisbonuksena 8 alueinen täysparametri eq.
Edelliset oli sony wf-1000xm4 ja nää menee selvästi edelle.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Jonkinlaisena hypen uhrina päätin hommaa MOONDROP CHU II ku eihännää juurikaan maksa mitään siihe häne mitä rahalla saa. Kiva nahkapussukkakin jotta voi kätevästi mukana liikuttaa. Testaillaas miten soipi chord mojolla ja khadas tone 2 pro:lla

IMG_0663 kopio.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Joo, ja toi mykistyminen on aika yleinen ongelma, itse tuota joskus selvittelin kun parin viikon sisään hiljeni kaksista galaxy budseista vasen nappi.
Mulla on kaksi vuotta vanhat Sonyn WF-C500 vai mitkä liekkään. Vasen kuuloke selkeästi vaimeampi kuin oikea, akutkin kuluu eri tahtiin. Toi vasen kuuloke mykistyy kokonaan välillä.
Näitä ennen on hajonnut kahdet JBL:t ja yhdet Airpodsit, ja kaikista oli juuri mennyt takuu. Nää Sonyt on kestäneet parhaiten, vaikka ovat halvimmat. Samalla myös huonoin äänenlaatu.

Kai se on ostettava jatkossa vain johdollisia.

Tietokoneella istuessa mulla on Kiwi Earsin IEM:t ja ovat valtavan hyvät, ehkä ostettava vaan toiset samanlaiset työ / lenkkikäyttöön.
 
Liittynyt
05.03.2024
Viestejä
1
Pahuksen koira söi Sony XM4 oikean napin! Pikaisella guuglauksella saisi ostettua vain yhden napin, ootteko tehneet tällaista, onnistuuko paritus näissä?
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
63
Onko täällä millaisia kokemuksia Airpodien takuuhuolloista? Lähinnä ajattelin, että omat Airpod pro:t olisi varmaan tarpeen viedä (uudestaan) tsekattavaksi, mutta en ole varma että meneekö enää takuun piikkiin ja ei huvittaisi itsellä maksaa siitä että ajavat testit läpi ja toteavat ettei ongelma lankea enää takuun alle. Alunperin ostettu 2020 syksyllä

Taustaa siis sen verran, että omat kuulokkeet olen jo kertaalleen takuun piikkin käynyt puolitoista vuotta sitten syksyllä vaihtamassa. Noh, noin kuukausi sitten alkoi toisesta kuulokkeesta kuulumaan "tikittävää" ääntä aina kun pää jollain tavalla liikkuu tai kroppa ottaa jollain tavalla iskua. Esimerkiksi juostessa. Hieman googlettelin ja vika ilmeisesti aiheutuu irronneesta sisäänpäinsuunnatusta mikrofonista.

Alkaako näissä virhevastuu / takuu alusta kun ne käyttää huollossa ja vaihdetaan uusiin vai onko sama heittää kirves kaivoon ja alkaa katselemaan että millaiset kuulokkeet hankkisi seuraavana?

edit: vastaan itse itselleni

Soitin Applen tukeen ja ongelman kuvattuani asiakaspalvelija totesi, että ei muuta kuin heidän kauttaan huoltoon. Kuulemma virhevastuun piiriin menee.

edit2:
Piti soittaa takaisin tukeen kun on alkuperäinen kuitti löytynyt. Noh, soitin takaisin ja asiakaspalvelija sanoi, että eivät mene virhevastuun piikkiin kun alkuperäisestä ostosta on jo yli kolme vuotta ja oireet eivät täsmää takaisinveto-ohjelmaan (joka sekin kattaa vain kolme vuotta alkuperäisestä ostopäivästä). Tätä ei ensimmäinen asiakaspalvelija osannut sanoa vaikka kerroin ostaneeni kuulokkeet syksyllä 2020.Tämä jälkimmäisen vastaus nyt sinällään käy itsellenikin enemmän järkeen, ei virhevastuu pitene huoltotoimenpiteestä. Asiakaspalvelila itsekkin tuumasi, että hieman harmaalle alueelle menee, kun kuulokkeet on kuitenkin vuosi sitten vaihdettu huollossa uusiin....
Itselläni alkoi sama probleema 2 gen proissa, oikea kuuloke pitää usein naputtavaa/koputtavaa ääntä kävellessä ja juostessa. Onneksi vasta puolitoista vuotta vanhat, niin kirjailin huoltolähetteen Telialle ja vien vaikka huomenna sinne, hoitakoot he loput. Kävin aikoinaan vanhan puhelimen kanssa iTronicissa eli valtuutetussa huoltoliikkeessä niin siellä ripustauduttiin täysin vuoden takuuseen, virhevastuut ynnä muut käytiin läpi, mutta jannu intti niin kovaa ettei virhevastuu tarkoita mitään jos Applen takuu on loppu eikä ole maksanut AppleCaresta niin jätin homman sikseen ja toimitin puhelimen myyjän kautta huoltoon jossa homma toimi. Puhelimella oli siis ikää alle 2 vuotta.
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
193
Itselläni alkoi sama probleema 2 gen proissa, oikea kuuloke pitää usein naputtavaa/koputtavaa ääntä kävellessä ja juostessa. Onneksi vasta puolitoista vuotta vanhat, niin kirjailin huoltolähetteen Telialle ja vien vaikka huomenna sinne, hoitakoot he loput. Kävin aikoinaan vanhan puhelimen kanssa iTronicissa eli valtuutetussa huoltoliikkeessä niin siellä ripustauduttiin täysin vuoden takuuseen, virhevastuut ynnä muut käytiin läpi, mutta jannu intti niin kovaa ettei virhevastuu tarkoita mitään jos Applen takuu on loppu eikä ole maksanut AppleCaresta niin jätin homman sikseen ja toimitin puhelimen myyjän kautta huoltoon jossa homma toimi. Puhelimella oli siis ikää alle 2 vuotta.
Jos ovat tosiaan vain puolitoista vuotta vanhat, niin luulisi menevän virhevastuun piikkiin. Toivotaan parasta :thumbsup:

Mulla alkoi alkuperäiset 1. gen pro:t aikanaan tärisemään voimakkaasti vastamelun ollessa päällä. Siihen liittyen Applella oli jokin takaisinveto ja Mcare vaihtoi kuulukkeet uusiin ne testattuaan.

Saa nyt nähdä mitä käy uusien 2. Gen pro kuulokkeiden kanssa. Kai tämä jonkun sairauden tunnusmerkit täyttää jo kun näitä haluaa edelleen ostaa vaikka laatu tuntuu olevan luokkaa ser- jäte :lol:
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
63
Saa nyt nähdä mitä käy uusien 2. Gen pro kuulokkeiden kanssa. Kai tämä jonkun sairauden tunnusmerkit täyttää jo kun näitä haluaa edelleen ostaa vaikka laatu tuntuu olevan luokkaa ser- jäte :lol:
No siis nää on ollut parhaat kuulokkeet koskaan itselle. Pysyy korvassa hyvin, äänenlaatu mahtava, pään seuranta hauska, vastamelu peittää täysin esim. viilennyslaitteen 65db metelit, äänensäätö kuulokksseta toimii jopa lapaset kädessä ja jos ei niin siriä käskemällä homma skulaa.

Ostin kuitenkin viel Sonyn WH-1000xm4 kaveriksi, että pystyy latailemaan podejakin kun kesäpäivinä hurinassa haluaa hiljaisuutta. Pakko sanoa, ettei nämä laadultaan yllä Airpodeisin etenkin kaipaan adaptiivista läpikuuntelua, mutta kyllä näillä pärjää.

Ja siis joo, sairaus on ikävä termi mielummin enthusiast :D
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
8
Moro,

Haen In-Ear kuulokkeita korvaamaan vanhat Sony WF-1000XM4 -kuulokkeeni.
Toisen kuulokkeen akku hajosi, ja sain hyvityksen pankkitilille.
Ostin Sennheiser TW4 -kuulokkeet, mutta palautin ne, koska niissä näyttää olevan bugi/tahallinen valinta pakottaa DVC päälle.
Kuulokkeiden on tuettava DVC:n poiskytkemistä.
Syy miksi tarvitsen tuon ominaisuuden johtuu kolmannen osapuolen taajuskorjaimesta joka mulla on käytössä.
Pitäsköhän vaan ostaa WF-1000XM5 kuulokkeet tilalle?
Käytän kuulokkeita pääasiassa musiikin kuunteluun puhelimestani ja äänien vaimentamiseen.
Muut mieltymykset:
  • Saatavilla EU:n sisällä. (Takuut+Virhevastuut)
  • ANC TUki.
  • Hyvä basso.
  • Akun kesto vähintään 4 tuntia per lataus.

Kysykää, jos unohdin mainita jotain kriittistä. (Ei olisi ensimmäinen kerta.)
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Jokunen viikko ny tullu kuuneltua MOONDROP CHU II , Ainut mikä näis välillä häirinny ylempikeskiäänen tonality kuulostaa välillä omaakorvaan oudolta tai halvalta ja electronisessa musassa kun on enempi erinlaisia ylä ääniä ni tahtoovat hieman puuroutua / sekottua yhteen. Basso kyllä yllättävänkin jees ja matala sub basso jopa antaa painetta korvaan.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
63
Jos ovat tosiaan vain puolitoista vuotta vanhat, niin luulisi menevän virhevastuun piikkiin. Toivotaan parasta :thumbsup:
Tarkistin huollon tilanteen, niin ovat jo tulossa takasin Telia kauppaan oikea kuuloke vaihdettuna. Eli hyvin meni läpi virhevastuuseen vetoamalla. En kyllä hetkeäkään epäillyt etteikö onnistuisi, ainoa mikä mietitytti riski joutua käymään kkv linjan kautta "hyväksyttämässä". Johan näiden hintakin on sellainen ettei puolitoista vuotta riitä käyttöiäksi. Tässä on myös positiivista se, että jos vasen alkaa myöhemmin olemaan merkittävästi heikompi akunkestolta kuin oikea niin Applelta voi sitten tilata uuden kuulokkeen, niin saa käyttöikää taas lisää. Tietty latauskotelokin saattaa hapertua, mutta niitäkin saa uusina

Telia Kaupan kaveri oli itse kanssa sillä linjalla ettei varmaan kustannuksia tule, mutta velvollisuudesta joutui kertomaan ettei huollon ilmaisuudesta ole takeita.

Pakko myöntää, että tässä noin viikon aikana on tullut kauhea ikävä noita podseja kun joutui käyttämään "perusnappejä" eli Harman Kardon Fly BT. Ympäristön äänistä kuuluu juuri ne mitkä peittää musiikkia, esim. puhe ei kuulu juurikaan, mutta autojen jyrinä pääsee läpi. Eikä nuo kunnolla pysy päässä juostessa tai salilla rehkiessä. Äänenlaatu sopivassa ympäristössä on kyllä tosi hyvä, mutta joutuu pitämään sen verran kovalla, että puhelin valittaa liian kovasta äänenvoimakkuudesta korvien suojelemiseksi. Ne Sonyt mitkä mainitsin sopii lähinnä kotikäyttöön kun en osaa tuolla over-ear kuulokkeiden kanssa kulkea :lol:
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
193
Tarkistin huollon tilanteen, niin ovat jo tulossa takasin Telia kauppaan oikea kuuloke vaihdettuna. Eli hyvin meni läpi virhevastuuseen vetoamalla. En kyllä hetkeäkään epäillyt etteikö onnistuisi, ainoa mikä mietitytti riski joutua käymään kkv linjan kautta "hyväksyttämässä". Johan näiden hintakin on sellainen ettei puolitoista vuotta riitä käyttöiäksi. Tässä on myös positiivista se, että jos vasen alkaa myöhemmin olemaan merkittävästi heikompi akunkestolta kuin oikea niin Applelta voi sitten tilata uuden kuulokkeen, niin saa käyttöikää taas lisää. Tietty latauskotelokin saattaa hapertua, mutta niitäkin saa uusina

Telia Kaupan kaveri oli itse kanssa sillä linjalla ettei varmaan kustannuksia tule, mutta velvollisuudesta joutui kertomaan ettei huollon ilmaisuudesta ole takeita.

Pakko myöntää, että tässä noin viikon aikana on tullut kauhea ikävä noita podseja kun joutui käyttämään "perusnappejä" eli Harman Kardon Fly BT. Ympäristön äänistä kuuluu juuri ne mitkä peittää musiikkia, esim. puhe ei kuulu juurikaan, mutta autojen jyrinä pääsee läpi. Eikä nuo kunnolla pysy päässä juostessa tai salilla rehkiessä. Äänenlaatu sopivassa ympäristössä on kyllä tosi hyvä, mutta joutuu pitämään sen verran kovalla, että puhelin valittaa liian kovasta äänenvoimakkuudesta korvien suojelemiseksi. Ne Sonyt mitkä mainitsin sopii lähinnä kotikäyttöön kun en osaa tuolla over-ear kuulokkeiden kanssa kulkea :lol:
Loppu hyvin kaikki hyvin :thumbsup:

Itse kokeilin uusia kuulokkeita odotellessa kulkea over-earien kanssa, mutta eihän siitä tullut yhtään mitään. Kokoajan tuntui siltä että olisivat haitolla (eivät varmaan oikeasti olleet, mutta siltä tuntui) salilla ja juostessa. On nuo podsit vaan kätevät kapistukset. Ei oikein tajuakkaan kuinka paljon niitä käyttää ennen kuin joutui over-eareja raahaamaan mukana :lol:
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
460
Melko tarkalleen 1v 3kk kesti Sonyn wf1000xm4, kunnes oikea nappi ei enää tahdo latautua 100% ja menettää muutenkin virtaa huomattavasti nopeammin kuin vasen. Takuu on voimassa, eli ei auta kuin mennä poweriin ja toivoa parasta. Jätti kyllä silti paskan maun tämä kyseisen tuotteen laadusta. Toki kyseessä todennäköisesti vaan paska paristo, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
84
Melko tarkalleen 1v 3kk kesti Sonyn wf1000xm4, kunnes oikea nappi ei enää tahdo latautua 100% ja menettää muutenkin virtaa huomattavasti nopeammin kuin vasen. Takuu on voimassa, eli ei auta kuin mennä poweriin ja toivoa parasta. Jätti kyllä silti paskan maun tämä kyseisen tuotteen laadusta.
Tuossa juuri hetki sitten itsellä samaa Linkbus S ja Powerin kanssa. Sai palata uuden kuulokepaketin kanssa kun kävi näyttämässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Nyt näköjään vihdoin olisi Soundcore Liberty NC 4:t tarjouksessa Amazon.de:ssä.
(+postimaksu tosin tulee sitten)

Siis nämähän on yleisesti arvioitu "paras alle ~100$/€ nappikuuloke", Soundcore Life P3:sten seuraaja aika pitkälti, nuo P3:t ovat/olivat myös kehutut, itse niitä(P3) muutaman vuoden käyttänyt ja tyytyväinen ollut, nyt taidan nuo NC4 laittaa tilaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Melko tarkalleen 1v 3kk kesti Sonyn wf1000xm4, kunnes oikea nappi ei enää tahdo latautua 100% ja menettää muutenkin virtaa huomattavasti nopeammin kuin vasen. Takuu on voimassa, eli ei auta kuin mennä poweriin ja toivoa parasta. Jätti kyllä silti paskan maun tämä kyseisen tuotteen laadusta. Toki kyseessä todennäköisesti vaan paska paristo, mutta kuitenkin.
Tuossa juuri hetki sitten itsellä samaa Linkbus S ja Powerin kanssa. Sai palata uuden kuulokepaketin kanssa kun kävi näyttämässä.
Juuri tässä aloin ihmetellä omien Linkbuds S kanssa samaa. 1v 9kk napeilla ikää, ja täsmälleen sama oire. Pitkän kotelossa latauksenkaan jälkeen oikea nappi ei pääse 100% saakka, vaan vain n. 90% varaukseen. Ja akun varaus tippuu jo noin tunnissa varausrajan varoitukseen asti.

Helkkarin hyvät napithan nämä on tähän asti olleet, mutta alkaa vähän vaikuttamaan Sonyn ko. sukupolven tyyppivialle.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Laitoin tilaukseen Moondropin uudet langattomat planarit; MOONDROP Golden Ages 13MM Planar TWS True Wireless Headphone (TWS)
Vaikutti omiin tarpeisiin passeleilta ja ihan mielenkiintoista kuulla miten planarit toimii napeissa. Retroteemasta voi olla montaa mieltä, mutta itellä ei ulkonäölle ole väliä.

Edit. @Lauri_ Emännän Jabra Elite 75t hiljeni ~10%:aan reilun vuoden päivittäiskäytön jälkeen, mutta muutama 5 min. kierros ultraäänipesurissa sai äänen takasin. :thumbsup:
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 153
Mitäs mieltä täällä ollaan Jabra elite 5 napeista? Hakusessa on alle 100€ napit ja nuo saisi viikonlopun ajan Powerista 80€. Osaako joku suositella parempia tai halvempia yhtäå hyviä?
 

tumbes

Tukijäsen
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
140
Nämä Sonyn link bud s on täälläkin kehuttu pieniksi ja moneen korvaan sopiviksi. Taitaa olla halvimpaan hintaan tuo 105e... otin ite testiin, katotaan miten sopii
Link bud s
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 371
Nämä Sonyn link bud s on täälläkin kehuttu pieniksi ja moneen korvaan sopiviksi. Taitaa olla halvimpaan hintaan tuo 105e... otin ite testiin, katotaan miten sopii
Link bud s
Näitä nyt joku +4kk käyttänyt päivittäin ja ovat kyllä kivat. Ja kermanvärinen on upea, eli suosittelen kokeilemaan muuta väriä kuin perus mustaa!
Hieman pelottaa tuo Sonyn akkuongelma, monet kun valittavat että näissä akku kuolee toisesta kuulokkeesta suht nopeasti ja näyttäisi olevan aika tyypillinen Sonyn tyyppivika. Eli kannattaa henkisesti varmaan varautua näiten nappien lyhytikäisyyteen ja takuupalautuksiin.

Nuo menevät yllättävän syvälle korvaan ja huomasin että ANC vs ANC-off ei ole edes kauhen suurta eroa ja akkua toisaalta saa pidennetty sen 1/3 jos ANC on pois päältä. Ja tuo transparent ominaisuus on taas aivan loistava noissa, kuulet käytännössä yhtä hyvin kuin ei olisi nappeja ollenkaan korvassa.
Miinusta siitä että noita painalluksia (play/pause etc) ei pysty kunnolla customoida kun taas monissa halvemmissa ne on täysin customoitavissa, kuten Ankerin soundcoreissa.

Itsekkin ostin about 100€ hintaan ja tuohon hintaan nähden ovat kyllä erittäin hyvät. Eivät taida edes kauheasti erota Sonyn parhaista malleista jotka maksavat 200-300€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Telialla Oneplus Buds 3 jo alessa 80€: OnePlus Buds 3 -vastamelukuulokkeet Sininen



Arvostelussa pisti silmään paranneltu ANC ja voluumikontrolli. Nämä tulevat Z2 korvaajiksi jotka olivat jo positiivinen yllätys aikanaan. Tuntuu, että nappikuulokkeissa tämä kehitys on nykyään vilkkainta.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 596
Edit. @Lauri_ Emännän Jabra Elite 75t hiljeni ~10%:aan reilun vuoden päivittäiskäytön jälkeen, mutta muutama 5 min. kierros ultraäänipesurissa sai äänen takasin. :thumbsup:
Laitoitko koko kuulokkeen siis ultraäänipesuriin?

Minulla nuo samat Jabrat ja isopropanolilla olen kankaalla niitä putsaillut ajoittain.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Laitoitko koko kuulokkeen siis ultraäänipesuriin?

Minulla nuo samat Jabrat ja isopropanolilla olen kankaalla niitä putsaillut ajoittain.
Joo, heitin molemmat kuulokkeet ohutseinäiseen juomalasiin, jossa kädenlämpöistä vettä ja tippa Fairia ja siinä UÄ-pesuriin vissiin vartiksi. Suurin haaste oli saada vesi menemään äänireikään, mutta muutamalla start/stop-syklillä ja ravistelemalla sai sieltäkin ilmakuplat pihalle.
Itellä on pieni ~1l "35/50W" pesuri pikkuhilppeille ja herkemmälle tavaralle ja sillä toimi oikein hyvin. Ongelma vissiin oli reiän pohjalla olevan verkon tukkeutuminen, joka ei IPA:lla lähtenyt mihinkään, UÄ:llä näky kun mähmät "savusi" pihalle. :sick::lol:

En välttämättä suosittele kuulokkeille jotka ei veteenupotusta kestä, enkä huvikseen uittelemaan, mutta tuolla sai käyttökelvottomat kuulokkeet takaisin toimintaan. :thumbsup: Muuten oisin ottanut elektroniikan ensin ulos, mutta noi on liimattu kasaan. :rolleyes:
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 596
En välttämättä suosittele kuulokkeille jotka ei veteenupotusta kestä, enkä huvikseen uittelemaan, mutta tuolla sai käyttökelvottomat kuulokkeet takaisin toimintaan. :thumbsup: Muuten oisin ottanut elektroniikan ensin ulos, mutta noi on liimattu kasaan. :rolleyes:
Olikos nämä perusmallit vai ne vedenpitävinä mainostetut "active"-versiot?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
579
Näin tämän uutisen: Huawei toi myyntiin täyslangattomat ja muotoilullaan erottuvat FreeClip-nappikuulokkeet - io-tech.fi. Heräsi ajatus, että olisiko jotain hyvää vaihtoehtoa mukavista nappikuulokkeista käytettäväksi Windows 10 PC:n kanssa, mitä haluaisitte suositella? Airpods Pro ja XM4 -napit jo löyvät, mutta kun ne menevät korvakäytävän sisälle, niin eivät ole riittävät mukavat varsinkaan pitemmässä käytössä. Tavalliset Airpodsit eivät pysy taas korvissa. Vaatimuksena olisi mukavuus ja kelvollinen äänenlaatu sekä matala latenssi.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Sony WF-1000XM5 3.2.1 päivitys näyttää ilmestyneen. Just latailen niin en osaa sanoa mitään, mutta ainakin omat napit ovat pätkineet siihen pisteeseen, että harkitsen lähettämistä huoltoon tms. Muutenkin alkanut vähän vituttamaan "ominaisuudet" näissä. Sen enempää nyt avaamatta tällä kertaa...
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Tuli päivitettyä WF-1000XM5 firmware yllämainittuun versioon 3.2.1 ja vähän yllättäenkin moni vitutusta aiheuttanut asia korjaantui :) Ennenkaikkea pätkiminen väheni huomattavasti. Ilmeisen selvä ero entiseen, jossa tuntui häiriönaiheuttajia olevan koko ympäristö täynnä. Esimerkiksi hakaniemen torilla jokin aiheutti todella pahaa pätkimistä ja ajoittain pitkiäkin hiljaisuuskohtauksia. Kauppojen varashälyttimien läpikävelemisestä puhumattakaan. Myös pään kääntäminen aiheutti usein pätkimistä, vaikka kaikki kyseiset ominaisuudet on olleet pikaisen testauksen jälkeen visusti pois päältä.

Napit eivät enää (ilmeisesti) ala pauhaamaan heti kotelosta ulos otettaessa (huolimatta että toiminto on ollut asetuksista pois). Vielä kun saisi koko systeemin siten, että jos spotify ei ole puhelimessa avoinna, niin ei musiikinkaan tarvitsisi alkaa soida. Ilmeisesti korviin tunkiessa tulee aina hipaistua sen verran "väärästä kohdasta" että poppi alkaa pauhaamaan, vaikka ei haluaisi.

Vielä jos löytyisi silikoniset tai hieman tätä polyuretaani-orkkiksia nihkeämmät tipsit, niin nämä voisi olla ihan suositeltava ostos. Nykyisellään vähän vielä vaikea hyväksyä (tarjous)hintaa 211€ mitä näistä tuli maksettua. Lisäksi appsi on Jabrojen jälkeen todella sekavan tuntuinen. Varmaan turha toivoa muutosta. Testailun jälkeen tuli myös poistettua kaikki muut appsit mitä hölmöyksissäni asensin tuon headphones connectin tyrkyttämänä. Ihan kuin Sonyllä olisi vähän pallo hukassa näitten kanssa. Päivitysilmoituskin tyyliin "lataa nyt päivitys WF-1000XM5 kameraasi" :facepalm:

e. en iedä/ole viitsinyt googlettaa ovatko nuo ongelmat olleet yleisempiäkin. Itse käytän vähän vanhemmalla laitteella (OP7pro) ja LDAC combolla, muut asetukset bluetoothia myöten suunnilleen automaattisella ja priority->quality. Tiedä sitten voisiko jostain laadusta tinkiä ihan huolella koska pelkkää Spotifytä tulee kuitenkin kuunneltua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Tuli laitettua tilaukseen Moondrop Space Travel TWS napit, kun hintaa jäi vaan reippa 24€.
Netistä löytyy jonkun verran kokemuksia napeista ja ilmeisesti hintaisekseen ovat ihan kohtuulliset. Ainoa negatiivinen asia omaan silmään on tuo kotelo, saa nähdä kerääkö ajan kanssa paljon likaa taskuissa pyöriessä ja tuleeko latauksen kanssa ongelmia, kun ei ole mitään luukkua suojana.

Omassa käytössä tuntuu melkein vuodessa vaikku tuhoavan toisen napin kuulokkeista kuin kuulokkeista eikä nuita oikein saa millään kunnolla putsattua, kun ritilät ovat kiinteitä ja lika painuu siitä sisään. Ostin testiin sankakuulokkeet tämän ongelman takia, mutta ei niitä kyllä oppinut vaan käyttämään. Toivottavasti nämä olisi kelvolliset niin ei harmittaisi niin paljoa uusiakkaan vuoden välein tuohon hintaan.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Omassa käytössä tuntuu melkein vuodessa vaikku tuhoavan toisen napin kuulokkeista kuin kuulokkeista eikä nuita oikein saa millään kunnolla putsattua, kun ritilät ovat kiinteitä ja lika painuu siitä sisään.
Ite putsaillut vuosia noita kiinteitä ritilöitä kynsilakanpoistoaineella hieman kostuttamalla ja puhaltelemalla päälle. Ei varmasti yhdenkään valmistajan suosittelema menetelmä, mutta yhtään nappia en luullakseni myöskään tappanut. Jabroissa taas oli sellainen nuppineulan mentänä reikä, joka tukkeentui pienimmästäkin ja aiheutti äänen vaimenemisen. Sitä tuli joskus suutuspäissään joskus ronkittua ehkä vähän liiankin kanssa. Huonoa suunnittelua mielestäni, eikä ns. omaa syytä kaikki nämä "vaikea puhdistaa" viritelmät.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Ite putsaillut vuosia noita kiinteitä ritilöitä kynsilakanpoistoaineella hieman kostuttamalla ja puhaltelemalla päälle. Ei varmasti yhdenkään valmistajan suosittelema menetelmä, mutta yhtään nappia en luullakseni myöskään tappanut. Jabroissa taas oli sellainen nuppineulan mentänä reikä, joka tukkeentui pienimmästäkin ja aiheutti äänen vaimenemisen. Sitä tuli joskus suutuspäissään joskus ronkittua ehkä vähän liiankin kanssa. Huonoa suunnittelua mielestäni, eikä ns. omaa syytä kaikki nämä "vaikea puhdistaa" viritelmät.
Tätä samaa kikkaa tullut itsekkin käytettyä ja todettu suhteellisen toimivaksi. Nyt on kuitenkin todella pahasti vaimentunut ääni toisessa eikä putsailut ole enää auttaneet. Saisi olla kaikissa kuulokkeissa helposti purettava ja putsattava tuo ritilä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ite putsaillut vuosia noita kiinteitä ritilöitä kynsilakanpoistoaineella hieman kostuttamalla ja puhaltelemalla päälle. Ei varmasti yhdenkään valmistajan suosittelema menetelmä, mutta yhtään nappia en luullakseni myöskään tappanut. Jabroissa taas oli sellainen nuppineulan mentänä reikä, joka tukkeentui pienimmästäkin ja aiheutti äänen vaimenemisen. Sitä tuli joskus suutuspäissään joskus ronkittua ehkä vähän liiankin kanssa. Huonoa suunnittelua mielestäni, eikä ns. omaa syytä kaikki nämä "vaikea puhdistaa" viritelmät.
Mä en välttämättä asetonipohjaisilla litkuilla putsailisi, jos en olisi ihan varma kuulokkeiden muovilaadu(i)sta. Sulaa äkkiä koko napit. Isopropanoli on tähänkin se vakiovaihtoehto itsellä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Mä en välttämättä asetonipohjaisilla litkuilla putsailisi, jos en olisi ihan varma kuulokkeiden muovilaadu(i)sta. Sulaa äkkiä koko napit. Isopropanoli on tähänkin se vakiovaihtoehto itsellä.
Kyllä. Siksi en "suositellut" vaan lähinnä omat kokemukset jaoin. Kynsilakanpoistoaine on muuten melko mietoa litkua vs ihan puhdas asetoni rautakaupasta, enkä ole saanut sillä mitään sulatettua. Tietysti isoprop. on way-to-go, jos sattuu olemaan käsillä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 466
Viestejä
4 200 337
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom