Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suomalaisen firman suunnittelemat jaSuomeen sitä rahaa jää enemmän kuin muita ostamalla.
Linkkaan vaan noin vuoden takaisen ranttini Valcoista tänne: Laadukkaat kuulokkeet?Valcot käytössä täällä, ~140 euroa ja suomalaiset. Mikki toimii hyvin ja eristää tarpeeksi hyvin.
Ei noita ole Suomessa suunniteltu muuten, kuin että pyydetty erilainen taustalevy logolla. Se kyllä on totta, että Suomeen jää enemmän rahaa tuosta noin nelinkertaisesta myyntikatteesta mitä veloittavat.Suomalaisen firman suunnittelemat jaSuomeen sitä rahaa jää enemmän kuin muita ostamalla.
Tosiaan, mitä nyt ehdin muutamasta marketista ja tietokonekaupasta katsoa, niin pelikuulokkeita on erittäin runsaasti. (Ehdin jo kirjoittaa ruman sanan, mutta sensuroin sen).Meikäläinen ei osaa suositella kuin Jabran evolveja, joita ei saa sataseen langattomana. Taitaa lähteä n. 160 eurosta ylöspäin ja jos haluaa vähän vielä mukavampaa pädiä, niin kipuaa yli kahden sadan.
Jos ne päässä pitää kuitenkin olla päivittäin ja vielä pitkiä aikoja kerrallaan, niin henk. koht en tinkisi hinnasta tai laadusta / mukavuudesta (jos ei oikeasti ole rahan puolesta tiukkaa). Jabrat ainakin pelaa hyvin Teamsin kanssa ja nuohan voi työntää verotuksessa tulonhankkimiskuluiksi, kun duunikäyttöön kerran hommattu.
Kaikenlaisia pelikuulokkeita on satasen pintaan, mutta ei mitään käsitystä, miten ne toimii toimistokäytössä ts. Teamsin tai Google Meettien kanssa.
Mää oon pari tilausta tehnyt Proshopista ja ihan ok ne on mennyt, vaikka ei nyt varsinaisesti kehua osaa. Pitkähköt taisivat olla toimitusajat. Logitechin MX3 hiiri taisi tulla viimeisimpänä.Tosiaan, mitä nyt ehdin muutamasta marketista ja tietokonekaupasta katsoa, niin pelikuulokkeita on erittäin runsaasti. (Ehdin jo kirjoittaa ruman sanan, mutta sensuroin sen).
ProShopissa näyttäisi olevan Jabroja. Ja alle 160 euron ei taida tuota Evolve2 65-mallia mistään saada. Siitä on näköjään sekä USB-A, että USB-C-versiot.
Jabra Evolve2 65 Link380a ms Stereo Beige | Edullinen
195,86 € Kuuloke + mikrofoni, korvien päällä, Bluetooth, langaton, USB-A, melua vaimentava, beige, sertifioitu Microsoft Teamsille. Nopea toimituswww.proshop.fi
Näköjään vaihtelevia kokemuksia foorumilaisilla ProShopista, mitä nyt pikaisesti selasin.Jabra Evolve2 65 Link380c ms Stereo Musta | Varastossa | Edullinen
178,67 € Kuuloke + mikrofoni, korvien päällä, Bluetooth, langaton, USB-C, melua vaimentava, musta, sertifioitu Microsoft Teamsille. Nopea toimituswww.proshop.fi
Kävin kuitenkin nuo Sennheiser 458 hakemassa. Ei tuo panta niinkään mutta clamp force on kyllä aikamoinen rutistus. Äänenlaatu häviää Superluxin 668B:lle ihan reippaasti. Ajattelin että tähän rahaan bluetoothillakin pitäisi jo nuo päihittää. Sinänsä koomista että Superluxit maksoivat 35 euroa. Jotain vikaakin ehkä on kun äänenlaatu piuhalla on aivan perseestä. Vastameluominaisuus kotona kokeillen aika mieto efekti.Vaikutti pikaisen myymälätestin perusteella niin helvetin kovalta tuo panta kaljua päätä vasten että jäi itsellä vielä ostamatta. Nyt tietysti hullunmylly päällä että mitkä sitä hankkisi.
Puristuu kyllä tiukkaan päähän toki riippuu päästäkin. Vastamelu ominaisuus ei kyllä kovin tehokas ole. Itsellä kyllä saa selkeästi kovemmin musiikin kulumaan johdolla, äänenlaatua en ole sen kummemmin kuunnellut kun lähinnä ulkoillessa ja joskus juoksumatolla käytän. Tais näihin joku mobiili sovelluskin olla jolla saa ääntä säädettyä, en ole käyttänyt.Kävin kuitenkin nuo Sennheiser 458 hakemassa. Ei tuo panta niinkään mutta clamp force on kyllä aikamoinen rutistus. Äänenlaatu häviää Superluxin 668B:lle ihan reippaasti. Ajattelin että tähän rahaan bluetoothillakin pitäisi jo nuo päihittää. Sinänsä koomista että Superluxit maksoivat 35 euroa. Jotain vikaakin ehkä on kun äänenlaatu piuhalla on aivan perseestä. Vastameluominaisuus kotona kokeillen aika mieto efekti.
Ääni kuitenkin sinänsä tyydyttää, pitää miettiä vielä pari päivää jääkö taloon.
En viitsi lainailla ketjusta viikkoja vanhoja viestejä, joissa Audezen luureja on mainittu, joten kysyn tällai puhtaalta pöydältä. Mikähän voisi olla looginen steppi ylöspäin LCD-2C mallista, jos tuntuu, että vielä ois löysää pankkitilillä ja pitäs saada parempaa Audezea? Ja siis jos tykkää ko. mallista.
Sinällään mitään tarvetta päivittää noista ei ole, kun ovat ensimmäiset luurit, joita oikeasti jaksaa kuunnella himassa, mutta aina tuota rupeaa ennen pitkää miettimään, että mikä ois vielä parempaaBasson määrästä en halua tinkiä, koska olen näemmä kaikesta huolimatta jonkin asteinen bassomaanikko, joten vähän arveluttaa lukea arvosteluita, joissa noita parempia malleja luonnehditaan neutraalimmiksi. Equttaminenkaan ei tule oikein kyseeseen, kun suuri osa kuuntelusta tapahtuu sohvalta streamerin kautta, eikä kiinnostaisi alkaa miettimään, mihin väliin sais equa työnnetyksi. Ja Roonia ei myöskään ole.
muoks. tai no.. ois kai voinu kysyä suoraan, miten LCD-3 (post 2016 mallit) ja LCD-4MX vertautuu LCD-2C malliin, jos on kokemuksiaNuo ne on, jotka tulee kyseeseen. Avoimet pitäs kuitenkin olla rakenteeltaan ja LCD-4 painaa jo niin h*lvetisti, ettei ehkä uskalla ajatellakaan.
Katos, toi 4z on mennyt ohi. Tattista, tuo pitää jättää muistiin ja kysellä jossain kohti demokappaletta. Parin kilon LCD-3:t raaskis vielä tilatakin suunnilleen sokkona, mut ei enää noita.MX4:t ovat aivan pirun hyvät kuulokkeet ja todella mukavat päässä, mutta soinniltaan neutraalit. Bassoa on kuitenkin ihan riittävästi näin entisen TH900:n omistajan vinkkelistä.
LCD-3 lienee lähempänä 2C:n soundia, mutta kumpaakaan en ole kuullut. 4Z pitäisi olla äänenlaadultaan identtinen LCD-4:n kanssa, mutta helpompi ajaa ja varustettu MX4:n ergonomialla.
Mitä tarkoittaa "hyväbassoinen"?Ehkä kannattaa kans tutustua ZMF:n Verite Openeihin. Mulla on noi suletut versiot ja nämä ei kyllä jätä mistään kylmäksi, ei edes avoimuudessa.
...
Tai hyväbassonen vaihtoehto vois olla kans esim minulta ZMF Aeolukset.
https://www.amazon.de/-/en/Bluetooth-Transmitter-Receiver-Headphones-Speakers-Black/dp/B078MYLL46Eilen saapuivat Sennheiser PXC-550 II -kuulokkeet Amazonista. Päätin tarttua, koska a) hinta oli paljon halvempi kuin Suomessa ja b) näissä on aptX Low Latency -tuki. Olen keskimäärin erittäin allerginen huulisynkkaongelmille, ja suora BT-yhteys telkkariin on todettu toimimattomaksi. Siksi siis nyt telkkarin headphone outissa Inateckin halpa aptX LL -toistin ja Sennheiserit siinä kiinni ja huulisynkka on erittäin hyvällä tasolla. Plussana telkkukin pysyy pelimoodissa, kun normaalisti BT tiputtaisi sen pois.
ANC tuntuu toimivalta, hipaisukäyttö on melko sujuvaa ja äänenlaatu on kohtuullinen. Eivät kyllä pärjää ye olde AKG K240 Mk II -kuulokkeilleni tarkkuudessa, mutta se on langattomuuden hinta. Miinusta vähän kiristävästä pannasta ja virtanapin puutteesta, kuulokkeet sammuvat korvakuppia kääntämällä.
Inateck aptX HD/aptX Low Latency Bluetooth Adapter, 2: Amazon.de: Elektronik
Tämä vai joku muu? Tuo ratkaisisi omankin allergiani, kiitos vinkistä.
Mun mielestä ei oikein ole hintansa väärtit. Jotain outoa kaikua mideissä. Tykkäsin enempi kaikista 400 sarjan hifimaneista. Modaamallahan noista saa enempi irti. Testasin modatut hf580:t ja niihin oli saatu aika muikea basso. Ei varsinaisesti korostunut mutta subbass osasto jyrisi niin vakuuttavasti että jopa Audeze lcd2 ja lcd3 jäi (muistikuvien mukaan) toiseksi.Onko tekkiläisillä kokemuksia Takstar HF 580 kuulokkeista?
Oma kokemus Hifiman HE400i (ei tämä uusi vaan se vanhempi malli) yläpään osalta ei sovi mulle yhtään. Todella monissa äänitteissä vokalistien "s" - kirjaimet tekee niin pahaa etten pysty kovinkaan kauaa kuuntelemaan.Mun mielestä ei oikein ole hintansa väärtit. Jotain outoa kaikua mideissä. Tykkäsin enempi kaikista 400 sarjan hifimaneista. Modaamallahan noista saa enempi irti. Testasin modatut hf580:t ja niihin oli saatu aika muikea basso. Ei varsinaisesti korostunut mutta subbass osasto jyrisi niin vakuuttavasti että jopa Audeze lcd2 ja lcd3 jäi (muistikuvien mukaan) toiseksi.
Oma kokemus Hifiman HE400i (ei tämä uusi vaan se vanhempi malli) yläpään osalta ei sovi mulle yhtään. Todella monissa äänitteissä vokalistien "s" - kirjaimet tekee niin pahaa etten pysty kovinkaan kauaa kuuntelemaan.
Nyt käytössä Fostex th-x00. Niiden rinnalle pitäis löytää jotain missä olis myös midrange.
Minkälainen muistikuva on jäänyt LCD-2 ja LCD-3 välisestä bassotoistosta?Ei varsinaisesti korostunut mutta subbass osasto jyrisi niin vakuuttavasti että jopa Audeze lcd2 ja lcd3 jäi (muistikuvien mukaan) toiseksi.
Ei Sennheiser ole mikään tylsä vaihtoehto. Oon vaan antanu itseni ymmärtää että hd650 vaatii kunnolla soidakseen järeän(kalliin) vahvistimen.
Tarkoitus olis pitää setti mahollisimman yksinkertasena. Eli äänilähteenä on puhelin/tidal.
Aiemmin ollut vahvistimena Chord Mojo, mutta se on myyty. Tilalle jotain edullisempaa.
Nyt käytössä Fostex th-x00. Niiden rinnalle pitäis löytää jotain missä olis myös midrange.
En oikein kunnolla pysty noita vertaamaan kun ei ollut molempia samaan aikaan. Lcd-3f oli vanhalla löysemmällä pannalla ja kuluneemmilla pehmusteilla. Lcd2 istui päässä napakammin ja pehmusteet tarrasi naamaan kuin imukupit. Varmaan tuosta syystä lcd2 basso olikin vähän voimakkaampi. Tarkempi vertailu vaatisi melkeinpä rinnakkain kuuntelua.Minkälainen muistikuva on jäänyt LCD-2 ja LCD-3 välisestä bassotoistosta?
Niin kuin tuolla aikaisemmin, niin tekis mieli kokeilla muitakin Audezen malleja, kun LCD-2C toimii niin hyvin. Tosi hyvin potkua ja muutenkin mukavan murea ja alas asti ulottuva basso. Aika paljon sellaisia sävyjäkin, joita ei bassotoistossa oikein muuten kuule.
Ois mulla kaiuttimetkin kohtuu laadukkaaseen bassoon, mutta valitettavasti kuuntelutila ja akustiikka ei toistaiseksi ihan niiden tasolla..
Tuo Fostex näyttää kyllä ihan mielenkiintoiselta. Näyttää pyörineen välillä täälläkin keskusteluissa. Suljettu rakenne kyllä arveluttaa.. Ulkopuolisen melun vaimennukselle ei ole tarvetta hiljaisella kotikonttorilla ja suljettu rakenne tuppaa vähän niin kuin korostamaan sitä, että nyt kuunnellaan kuulokettaMitä itse voin suositella niin Fostex th900 on kyllä bassotoiston suhteen aika uskomaton kunhan pehmusteet sulkee korvat hyvin. Lähes planarmainen kontrolli dynaamisen elementin iskulla. Kohta 10 vuotta vanha malli ja eipä oo tainnut yksikään kuuloke tuosta selkeästi parantaa bassojen suhteen. Ainakaan en ole törmännyt juttuihin mistään fostexin tappajasta. Toki sointi muuten on todella erilainen kuin Audezessa. Jos Audezen "house sound" on oma juttu niin fostexit voi olla vaikeat sulateltavat. Abyss varmaan olis kova...mutta niin on hintakin.
Hd58x vois olla kuuntelemisen arvonen. Harmi vaan ettei myydä Suomessa. Toki Takstarin kohdalla sama ongelma. Senkuissa epäilyttää myös toi alapää.
Aivan. Onhan nuo Fostexitkin jo sen hintaluokan vermeet, että mielellään kuulisi ennen ostamista. Ehkä tuon kuvauksen perusteella ei uskalla ainakaan suoraan tilata.Fostexit on avoimen kuuloiset suljetuiksi ja rakenteeltaan ne onkin aika semi-openit. Kotelon ja etulevyn välissä on paljon ilmareikiä jotka ei näy päälle päin. Äänikuva on heittäen isompi kuin Audezessa. Toki tuossa vaikuttaa fostexin pirskahteleva diskantti. Audezeen tottuneella voi tosiaan korvat huutaa armoa, tai sitten ei. Hirveästi vaikuttaa korvan rakenne. Toisella pienikin 6khz piikki on tuskaa ja 8khz ei haittaa mitään. Jolla kulla toisella sitten päinvastoin. Itselleni taas ei sovi Audezen ylämidien puute. Ei vaan korvat/aivot kompensoi yhtään tuota joten fiilis on kuin kuuntelisi korvatulppien läpi.
Mielenkiintoinen kuuloke ja hintaluokka mihin voisi itsekin taipua.Eilen saapuivat Sennheiser PXC-550 II -kuulokkeet Amazonista. Päätin tarttua, koska a) hinta oli paljon halvempi kuin Suomessa ja b) näissä on aptX Low Latency -tuki. Olen keskimäärin erittäin allerginen huulisynkkaongelmille, ja suora BT-yhteys telkkariin on todettu toimimattomaksi. Siksi siis nyt telkkarin headphone outissa Inateckin halpa aptX LL -toistin ja Sennheiserit siinä kiinni ja huulisynkka on erittäin hyvällä tasolla. Plussana telkkukin pysyy pelimoodissa, kun normaalisti BT tiputtaisi sen pois.
ANC tuntuu toimivalta, hipaisukäyttö on melko sujuvaa ja äänenlaatu on kohtuullinen. Eivät kyllä pärjää ye olde AKG K240 Mk II -kuulokkeilleni tarkkuudessa, mutta se on langattomuuden hinta. Miinusta vähän kiristävästä pannasta ja virtanapin puutteesta, kuulokkeet sammuvat korvakuppia kääntämällä.
Mielenkiintoinen kuuloke ja hintaluokka mihin voisi itsekin taipua.
Kysyin tuolla aiemmin onko jollain kokemusta näistä vs RS-160 missä kleer. Osaatko sä mitään sanoa miten vertautuvat? Nykyinen vastaava RS kuuloke lienee tuo RS-175.
Onko äänenlaadullisesti kuinka lähellä toisiaan?
Oon aika amatööri datan vertailussa, toki kultakorva omasta mielestäni ja ehkä erotan eroja kuunnellessa mutta pirun vaikeata paperilta lukea.En valitettavasti osaa, RS-175 oli pitkään tutkassa mutta minulle ei ollut oikein järkevää paikkaa tuolle tukiasemalle. Verrokkina ovat vain Creative Outlier Air -nappikuulokkeet langattomana ja AKG K271 Mark II -lankakuulokkeet (virheellisesti puhuin K240-mallista alkuperäisessä viestissäni). Tykkään ihan älyttömästi AKG:n kliinisestä ja tarkasta saundista, ja samaan nämä Sennheiserit eivät yllä, mutta päihittävät Creativet toki selvästi.
Toki DACissakin on eroa, kun AKG:t olivat kiinni Denonin X3500H-vahvistimessa ja nämä Sennheiserit telkkarin perään kytketyssä kiinalaisessa BT-lähettimessä. Denonin Zone 2 -toteutus ei valitettavasti ole tarpeeksi joustava, että sitä voisi käyttää näiden kanssa.
Miten kuuntelet kuulokkeita ennen ostoa ja missä? Pk-seudulla itse vaikutan.Spekseistä saa minusta lähinnä mielenrauhaa. Soundin joutuu kuuntelemaan, jos oikeasti haluaa tietää.
Kalliimmat hifilaitteet olen pyytänyt hifiliikkeistä kotiin testiin. Viimeisimpänä NAD M50.2 streameri tuli maahantuojalta tutulle hifikauppiaalle ja sieltä minulle testiin.Miten kuuntelet kuulokkeita ennen ostoa ja missä? Pk-seudulla itse vaikutan.
En ole hyviä kuulokkeita juuri ostanut niin en tiedä kuuntelumahdollisuuksista.
Kiinnostaa noin 200€ bt kuulokkeet.
Miten kuuntelet kuulokkeita ennen ostoa ja missä? Pk-seudulla itse vaikutan.
En ole hyviä kuulokkeita juuri ostanut niin en tiedä kuuntelumahdollisuuksista.
Kiinnostaa noin 200€ bt kuulokkeet.
Eilen saapuivat Sennheiser PXC-550 II -kuulokkeet Amazonista. Päätin tarttua, koska a) hinta oli paljon halvempi kuin Suomessa ja b) näissä on aptX Low Latency -tuki. Olen keskimäärin erittäin allerginen huulisynkkaongelmille, ja suora BT-yhteys telkkariin on todettu toimimattomaksi. Siksi siis nyt telkkarin headphone outissa Inateckin halpa aptX LL -toistin ja Sennheiserit siinä kiinni ja huulisynkka on erittäin hyvällä tasolla. Plussana telkkukin pysyy pelimoodissa, kun normaalisti BT tiputtaisi sen pois.
Gigantin bf-tarjouksessa Sonyn wh-1000xm3 vastamelukuulokkeet tarjouksessa. Oiskohan nuo hyvät? Nykyiset langattomat kuulokkeet jotkut jbtl BT live ja vähän kehnot on.
Gigantin bf-tarjouksessa Sonyn wh-1000xm3 vastamelukuulokkeet tarjouksessa. Oiskohan nuo hyvät? Nykyiset langattomat kuulokkeet jotkut jbtl BT live ja vähän kehnot on.