Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiinnostaisi myösMistä se paineen tunne sit muodostuu vastamelukuulokkeissa?
Kiinnostaisi myös
Käytännössä Sonyn vastamelut aiheutti minulle esim. paikallisjunassa epämiellyttävää paineen tunnetta korvassa. Siirryin takaisin tavallisiin kuulokkeisiin.
Onko satasen luokassa mitään hyvähköjä Bluetooth kuulokkeita? Mielellään over-ear. ANC ei pakollinen.
Tarttisin suljettuja planar luureja. Onko kenelläkään kokemuksia? Saako neutraalia soundia, hyvillä bassoilla? Taitaa vaihtoehdot olla aika vähissä. Ei meinaa huvittais maksella +600€ kuulokkeista![]()
Oliko minkä generaation malli? Kuulemma noissa XM3 on huomattavasti parempi juuri tuo paineen tunne ja siinä kännykkäapissakin on sellainen työkalu joka optimoi tilanteen mukaan vastamelun niin että entisestään vähenee vielä se paineen tunne. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Boseissa kyllä huomasi selvästi sen ongelman.
Tarttisin suljettuja planar luureja. Onko kenelläkään kokemuksia? Saako neutraalia soundia, hyvillä bassoilla? Taitaa vaihtoehdot olla aika vähissä. Ei meinaa huvittais maksella +600€ kuulokkeista![]()
XM2:t ollu nyt jonkin aikaa käytössä eikä omalle kohdalle ole osunut tätä ongelmaa. ANC on oikeastaan juuri se osa mikä pelaa moitteetta. Bosen anc aiheutti kyllä paineentunnetta korvissa (olikohan ne nyt qc25 vai qc35, en ole varma) ja Senkun momentumeissa se anc taas reagoi bussimatkan ja kävelyn töyssyihin mikä teki niistä sitä kautta käyttökelvottomat. Olisi mielenkiintoista kuulla onko momentumin kolmosversio korjannut ongelmat.Olivat XM2:t. Optimointi tilanteen mukaan oli mielestäni jo niiden appsissa..
Suosituksia kuulokkeista seuraavanlaiseen käyttöön?
- Kaikki käyttö tapahtuu kotona
- Langattomuus
- Budjetti 150-200 euroa.
- Pääasiallinen käyttö TVtä katsellessa ja pelatessa Xboxilla. Mikrofoni ei välttämätön.
@unholy_walrus oonko mie ihan hullu ku tuntuu että nää dekonin padit parans tai selkeytti erottelua LCD-2C:ssä? en tiiä johtuuko tuosta pleatherin luomasta "vakuumista" vai mistä, mutta tuntu ettei aiemmin saanu koskaan erotettua tarkkaan? vai onko se vaan tuo kurvi ku korjaantuu? ja on muuten mukavat, parani mukavuus 9+:sta 10!
Pitäisi kanssa padit uusia omiin lcd-2fazoreihin mutta voiko noihin muka laittaa muutakun orkkis lambskin padia?
Kuten unholy_walrus kehu aiemmin, lukenu kans paljon, miten padien vaihto orkkiksista dekonin elite veloureihin "korjaa" luurit. Ite en niinkään äänen korjausta tarttenu, koska EQ, mutta mukavuus kärsii itellä, ku ei tuo pleather hengitä yhtään. Syksyllä/talvella toki ei niin paha, mutta kesällä oli ihan yhtä helvettiä ku hikoaa.
Tuosta en osaa sanoa, miten padien vaihto muihin malleihin vaikuttaa, mutta itellä tosiaan lähti nyt sitten EQ:t ainaki toistaseksi pois käytöstä ja vakiona mennään, sen verran hyvät on padit. Ja velour joka hengittää ja ei tee tuota "vakuumia" mikä pleathereilla on. Kannattaa se ainaki testata vaihtoa.
Mites velourit vaikuttaa alapäähän?
Vaikea sanoa, ilmeisesti se tiputtaa vähän voimaa sieltä, mutta ku ite ajanu EQ:n kautta 100hz:sta alaspäin +4db aiemmin, nyt menee RME:n kautta vaan +2db bassoon, 80hz:sta alaspäin. Ei se paljoa vaikuttanu bassoon kyllä. Ei todellakaan basso katoa jos sitä pelkäät![]()
mistä saisi halvimillaan Audece 2 kuulokkeet?
Haetko nimenomaan LCD-2 vai LCD-2 Classic?mistä saisi halvimillaan Audece 2 kuulokkeet?
@unholy_walrus
Tuossa katselin että sulla aika samanmoinen kuuloke puoli kun mulla eli lcd2-c ja T1 kun mulla lcd-2f ja T90 niin millai kuvailisit audezen ja beyereiden eron? Taitaa T90 ja T1 olla lopuuksi aika samanmoiset.
Mun mielestä ei merkittävästi. Sitä planaaribassoa tulee upeesti Veloureillakin. Ehkä jopa aavistuksen erottelevamminkin, mutta tuo saattaa olla placeboakin.Mites velourit vaikuttaa alapäähän?
Mulla on tuo sama trebleherkkyys! LCD-2C jaksaa miellyttää pidemmänkin työpäivän.Jossain välissä scan.co.uk oli LCD-2C:t jotain luokkaa £560. Suomesta noita ei taida saada paljoa alle 899€. Nuo on näköjään brittien amazonissa tarjouksessa hintaan £520 mikä on jo helvetin hyvä hinta noista luureista. Näyttää ainakin siltä, että tuo tulee briteistä eli veroja tuskin menee. Toimituskuluja tulee varmaan jokunen kymppi.
Ihan oikeasti nämä jutut voisi jatkossa yrittää selvittää itse. Googleen tuotteen nimi ja katso mitä löytyy, tai etsi amazonin tarjonnasta.
T1 löytyy isompi soundstage ja ne erottelee vähän paremmin ja tarkkuutta löytyy enemmän. Lisäksi yläpää on selvempi ja kirkkaampi, tosin aivan liian kirkas mulle ilman eq:ta. 2C on mun mielestä parempi sitten kaikessa muussa. Hankkiudun näistä varmaan eroon jossain välissä ja nappaan tilalle Hifimanin Sundarat tai Anandat. Tosi harvoin valitsen T1:n 2C:n yli. 2C tekee musiikista niin paljon miellyttävämpää kuunnella. Jos pitäisi valita T1:n ja 2C:n väliltä niin 2C voittaa aina. En sitten tiedä miten paljon gen 2 eroaa näistä.
Tyttöystävän mielestä T1:t on sitten taas ihan mahtavat. Mun kirjoissa DT1990 on näistä Beyerin huippumalleista se parempi. T5p on tosin vielä kokonaan kuulematta.
T90 Beyerit on kuultu kerran, se niiden treble oli ihan hirveetä murhaa. Luulin niitä ensin rikkinäisiksi.Ei sopinu ollenkaan mun korville.
edit: Tuli varmaan selväksi jo mutta mainitaan vielä, että olen erittäin trebleherkkä. Monet kuulokkeet aiheuttaa mulle myös kuunteluväsymystä, ja T1 tekee nimenomaan tätä, kun taas LCD-2C ei.
Mun mielestä ei merkittävästi. Sitä planaaribassoa tulee upeesti Veloureillakin. Ehkä jopa aavistuksen erottelevamminkin, mutta tuo saattaa olla placeboakin.
Enivei Velourit on ihan ehdoton näihin.
Nopsaan laskemalla tulee EU:sta tilaaminen hieman halvemmaksi. Jenkeistä tilatessa tulee vielä $15 postikulut ja 24% verot koko köntän päälle, kun taas EU:sta tilatessa ilmaiset postit ja ei tullattavaa.Nyt vasta huomasin, että Massdrop kokeilee EU shipping.
![]()
![]()
Täytyy miettiä ja tutkailla, jos vaikka olisi BF-aleja tai jotain.. Lisäksi nuo EU-hinnat on erilaisia ja kolmen ~$200 kuulokkeen perusteella hintaero vaihtelee $30-$60..

Kysytääs täältä. Työnantaja lupasi ostaa meille vastamelukuulokkeet, hinta <250e ja löydyttävä verkkokauppa.comista. Mikrofoni oltava skype-puheluita varten.
Sennheiser PXC 550 -Bluetooth-vastamelukuulokkeet 249,00
Näitä kattelin, liekö parhaat? Musiikkia tulee töissä myös kuunneltua, napakka bassotoisto ois kiva juttu.
Vituttaa vähän nämä ison firman ongelmat, kun vähän lisää laittamalla saisi joko Boset tai Sonyt.
Jos PC käytössä, niin miksi BT ei olisi vaihtoehto? Se avaisi markkinat paljon laadukkaammille toteutuksille kuin nuo senkut tai Steelseriesin lelut.Kuutisen vuotta nyt käyttänyt Sennheiserin rs 170 kuulokkeita pc:llä ja paluuta langallisiin ei ole. Nuo ovat alkaneet tuhoamaan akkuja - olen joutunut tänä vuonna vaihtamaan ne jo kahdesti. Tämän vuoksi aloin kartoittamaan langattomien markkinoita mutta tarjonta vaikuttaa aika huonolta. Käyttötarkoitukset pelaaminen ja musiikinkuuntelu.
Onko tosiaan niin, että ainoat varteenotettavat 2.4GHz vaihtoehdot ovat juuri senkun rs-sarja ja ehkä hifikontekstissa kirosananakin pidetty steelseries arctis?
Luin tätä lankaa kymmenisen sivua taaksepäin eikä fps-pelejä pelaavalle suositeltu BT-ratkaisuja latenssin takia. Tämän vuoksi itsekin ostin aikoinaan nuo 2.4GHz luurit. Lisäksi emolevyssäni ei taida olla BT-tukea ja dongle kuulostaa huonolta ratkaisulta. Korjaa jos olen väärässä.Jos PC käytössä, niin miksi BT ei olisi vaihtoehto? Se avaisi markkinat paljon laadukkaammille toteutuksille kuin nuo senkut tai Steelseriesin lelut.
Ostin vuosi sitten Hifimanin HE-400i.
Olen tykännyt äänestä kovasti enkä noista planaareista haluaisi luopua (toiset kuulokkeet on HD600).
Ongelma on Hifiman mekaaninen kestävyys, nimittäin kuulokkeista on ehtinyt vuoden aikana jo rispaantua alkuperäinen kaapeli rikki, jonka tilalle ostin uuden yli 100€ piuhan.
Nyt sitten vielä nuo pehmusteetkin lähteny liimoistaan pois molemmilta puolin.
Onko kellään vastaavia kuulokkeita tai ongelmia?
Kannattaisko yrittää korjata noi pehmusteet ite jollain pikaliimalla vai ostaa jotkut paremmat pehmusteet?
Vai heittää romukoppaan ja ostaa jotain muuta planaaria... :|

Mulla on sennheiserin HD58X luurit fiio BTR3 BT adapterin kanssa langattomassa käytössä, ääni on todella hyvä mutta jopa aptx low latency modessa liikaa latenssia pelaamiseen, musiikkiin ja videoiden katseluun toimii. Taitaa tuo senkun RS sarja olla edelleen paras pelaamiseen.Luin tätä lankaa kymmenisen sivua taaksepäin eikä fps-pelejä pelaavalle suositeltu BT-ratkaisuja latenssin takia. Tämän vuoksi itsekin ostin aikoinaan nuo 2.4GHz luurit. Lisäksi emolevyssäni ei taida olla BT-tukea ja dongle kuulostaa huonolta ratkaisulta. Korjaa jos olen väärässä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.