Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Onko täällä kuinka tietoa noista vastamelukuulokkeista työkäytössä?

Meillä kun töissä on sen verran paljon hallissa meteliä että radiopeltorit päässä pitää olla jos haluaa kuulonsa pitää.

Muutamalla kaverilla nyt käytössä sony xm3 ja tuolla vastamelulla hallissa on hiljaisempaa kuin nuo peltorit päässä. Mutta mietityttää että vaimentaako kuulokkeet oikeasti sitä ääntä vai tekeekö se vain korvaan "illuusion" että olisi hiljaisempaa? Eli jos on koneen lähellä mistä todellakin tulee melua niin että peltorit suojaa kuuloa, tekeekö vastamelukuulokkeet saman vai suojaako ollenkaan?
Vastamelukuulokkeethan tuottavat vastakkaisen värähtelyn ilmaan kuin mitä se ulkopuolinen meteli on joka puolestaan poistaa värähtelyn. Ilmeisesti siis haluat kysyä, että voiko vastamelukuulokkeet aiheuttaa vielä kovemman metelin kuin melun lähde mutta jostain syystä et kuule sitä? Vastaus on, että ei voi ja aistittu äänenvoimakkuus on suoraan verrannollinen äänenvoimakkuuteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Onko täällä kuinka tietoa noista vastamelukuulokkeista työkäytössä?

Meillä kun töissä on sen verran paljon hallissa meteliä että radiopeltorit päässä pitää olla jos haluaa kuulonsa pitää.

Muutamalla kaverilla nyt käytössä sony xm3 ja tuolla vastamelulla hallissa on hiljaisempaa kuin nuo peltorit päässä. Mutta mietityttää että vaimentaako kuulokkeet oikeasti sitä ääntä vai tekeekö se vain korvaan "illuusion" että olisi hiljaisempaa? Eli jos on koneen lähellä mistä todellakin tulee melua niin että peltorit suojaa kuuloa, tekeekö vastamelukuulokkeet saman vai suojaako ollenkaan?
Vaimennuksen hyvyys riippunee ihan metelin tyypistä. Moottorien mölinä ja muu työkoneiden ääni varmasti suodattuu hyvin, mutta jos ympäristössä kuuluu jotain voimakasta kolinaa tjsp. niin näitä ANC ei todennäköisesti pysty tehokkaasti suodattaan. Kuuntelemalla soveltuvuus selviää.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Muutamalla kaverilla nyt käytössä sony xm3 ja tuolla vastamelulla hallissa on hiljaisempaa kuin nuo peltorit päässä. Mutta mietityttää että vaimentaako kuulokkeet oikeasti sitä ääntä vai tekeekö se vain korvaan "illuusion" että olisi hiljaisempaa? Eli jos on koneen lähellä mistä todellakin tulee melua niin että peltorit suojaa kuuloa, tekeekö vastamelukuulokkeet saman vai suojaako ollenkaan?
Vastameluluurit perustuvat aaltojen interferenssiin.
Vastakkaisessa vaiheessa olevat aallot kumoavat toisensa.
Wave interference - Wikipedia

Ja jos vastamelu olisi voimakkaampi kuin sillä kumottava melu, niin itse sen vastamelun alkaisi taas kuulemaan voimistuvana meluna, koska niiden aaltojen summa ei enää olisi nolla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Käytännössä Sonyn vastamelut aiheutti minulle esim. paikallisjunassa epämiellyttävää paineen tunnetta korvassa. Siirryin takaisin tavallisiin kuulokkeisiin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Käytännössä Sonyn vastamelut aiheutti minulle esim. paikallisjunassa epämiellyttävää paineen tunnetta korvassa. Siirryin takaisin tavallisiin kuulokkeisiin.
Itsekin samaisesta syystä varmaan palauttamassa Boseja Giganttiin. Toinen syy on kun taitaa olla pieni pää niin ilman lippistä boset heiluu päässä ihan liikaa ja ei tunnu hyviltä sen takia. Kuitenkin yli 200euroa näihin pistäneenä oon käyttänyt 100euron kuulokkeita jotka tässä asiassa ovat parempia. Ehkä itselle ei vaan sovi vastamelukuulokkeet.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
778
Jos suurta vaimennusta kaipaa niin IEM luurit on yks vaihtoehto. Tosin niissäkin mukavuus on hyvin henkilökohtaista. Jotku voi vetää päivän ja joillekki ei sovi alkuunkaan. Ite pystyn omien Shure535 kanssa vetää sen pari kolme tuntia ilman epämukavuutta, sitten alkaa oikea korva oireilee.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Jos suurta vaimennusta kaipaa niin IEM luurit on yks vaihtoehto. Tosin niissäkin mukavuus on hyvin henkilökohtaista. Jotku voi vetää päivän ja joillekki ei sovi alkuunkaan. Ite pystyn omien Shure535 kanssa vetää sen pari kolme tuntia ilman epämukavuutta, sitten alkaa oikea korva oireilee.
Itsellä oli kans nuforce edc 3 napit joilla pysty olemaan oikeastaan niin pitkään kun haluaa. Jabra elite 65t taas meinaa parin tunnin jälkeen painaa. Mutta tottumiskysymyksiähän nuo on.
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
190
Tarttisin suljettuja planar luureja. Onko kenelläkään kokemuksia? Saako neutraalia soundia, hyvillä bassoilla? Taitaa vaihtoehdot olla aika vähissä. Ei meinaa huvittais maksella +600€ kuulokkeista :p
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Onko satasen luokassa mitään hyvähköjä Bluetooth kuulokkeita? Mielellään over-ear. ANC ei pakollinen.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Käytännössä Sonyn vastamelut aiheutti minulle esim. paikallisjunassa epämiellyttävää paineen tunnetta korvassa. Siirryin takaisin tavallisiin kuulokkeisiin.
Oliko minkä generaation malli? Kuulemma noissa XM3 on huomattavasti parempi juuri tuo paineen tunne ja siinä kännykkäapissakin on sellainen työkalu joka optimoi tilanteen mukaan vastamelun niin että entisestään vähenee vielä se paineen tunne. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Boseissa kyllä huomasi selvästi sen ongelman.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Onko satasen luokassa mitään hyvähköjä Bluetooth kuulokkeita? Mielellään over-ear. ANC ei pakollinen.
Itse tykkäsin JBL E55BT äänenlaadusta ainakin, ihan mukavatkin ne oli päässä. Ei ole mikään överibasso noissa niinkuin tyypillisesti on tuon hintaluokan bluetooth-kuulokkeissa jostain syystä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Tarttisin suljettuja planar luureja. Onko kenelläkään kokemuksia? Saako neutraalia soundia, hyvillä bassoilla? Taitaa vaihtoehdot olla aika vähissä. Ei meinaa huvittais maksella +600€ kuulokkeista :p
Varmaan audezen ldc-2 closed saattas olla ja käytettynä ei tarvi 600€ maksaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Oliko minkä generaation malli? Kuulemma noissa XM3 on huomattavasti parempi juuri tuo paineen tunne ja siinä kännykkäapissakin on sellainen työkalu joka optimoi tilanteen mukaan vastamelun niin että entisestään vähenee vielä se paineen tunne. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Boseissa kyllä huomasi selvästi sen ongelman.
Olivat XM2:t. Optimointi tilanteen mukaan oli mielestäni jo niiden appsissa..
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Oon karsinut näitä vaihtoehtoja BT-kuulokkeista, mutta pähkäilyä tää on silti.

Aion käyttää kuulokkeita kotona ja matkoilla, musiikin kuunteluun pääasiassa, lasit päässä. Taittuminen pienemmäksi olisi pop.
Alle 100 euron hinta olisi pop, pitkä saikuttaminen ei oo erityisesti lisännyt mun vakavaravaisuutta. ANC ei ole vaatimus, mutta jos se on en tykkää kyttyrää.

EDIFIER W830BT - pitkä akkukesto, mutta aliexpress ihme. Ei myydä Suomessa. Jos menee rikki niin onnea vaan takuu asioiden kanssa

BackBeat GO 810 - en mä näistä osaa mitään sanoa. Kehuttu netissä

AKG Y50BT - on vain on-ear malliset, oon muuten katsellut enimmäkseen over-ear mallisia. Päästääkö ääniä läpi?

Lindy BNX-60 - ihan tuntemattomat mulle. Netissä kehuttu

Anker Soundcore Life 2 - täysin tuntemattomat mulle, netissä kehuttu. Mutta pitäisi tilata netistä, taas ne takuuongelmat taattuja.

ATH-SR30BT - Hyvä valmistaja, myydään suomessa, pitkä akkukesto, aptx.

Sennheiser HD 4.40 BT - Hyvä valmistaja, myydään suomessa, aptx ja BT 4.0.

JBL E55BT - miksi näitä vaihtoehtoja on niin monta?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Tarttisin suljettuja planar luureja. Onko kenelläkään kokemuksia? Saako neutraalia soundia, hyvillä bassoilla? Taitaa vaihtoehdot olla aika vähissä. Ei meinaa huvittais maksella +600€ kuulokkeista :p
Suljettuja planareita on hyvin vähän, etenkään hyviä. Paremmista tulee mieleen lähinnä MrSpeakers Aeon Flow closedit tai Ether CX:t, mutta menevät kyllä hinnaltaan yli 600€. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Ether CX:t on melko neutraalit ja tosi analyyttiset, muttei vakiopadeilla mitkään bassojyrät.

Hieman halvemmista tulee mieleen Audezen EL-8 closedit tai OPPO PM3, jos jostakin satut käytettynä löytämään. Monopricen Monolith M1060C:t ajanee myös asiansa ja niitä ainakin on myynnissä.

Audezen LCD2 closed-backeista en ole kuullut hyvää.

Onkos vielä muita... Eikös jotkin Fostexin T50RP:t ja niiden modit ole puolisuljettuja/lähempänä suljettua?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Fostex T60RP voin suositella. Pirun nätitkin vielä bonuksena. "Puoliavoimet", mutta lähempänä suljettua nämä kuitenkin ovat.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Olivat XM2:t. Optimointi tilanteen mukaan oli mielestäni jo niiden appsissa..
XM2:t ollu nyt jonkin aikaa käytössä eikä omalle kohdalle ole osunut tätä ongelmaa. ANC on oikeastaan juuri se osa mikä pelaa moitteetta. Bosen anc aiheutti kyllä paineentunnetta korvissa (olikohan ne nyt qc25 vai qc35, en ole varma) ja Senkun momentumeissa se anc taas reagoi bussimatkan ja kävelyn töyssyihin mikä teki niistä sitä kautta käyttökelvottomat. Olisi mielenkiintoista kuulla onko momentumin kolmosversio korjannut ongelmat.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Suosituksia kuulokkeista seuraavanlaiseen käyttöön?

- Kaikki käyttö tapahtuu kotona
- Langattomuus
- Budjetti 150-200 euroa.
- Pääasiallinen käyttö TVtä katsellessa ja pelatessa Xboxilla. Mikrofoni ei välttämätön.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Suosituksia kuulokkeista seuraavanlaiseen käyttöön?

- Kaikki käyttö tapahtuu kotona
- Langattomuus
- Budjetti 150-200 euroa.
- Pääasiallinen käyttö TVtä katsellessa ja pelatessa Xboxilla. Mikrofoni ei välttämätön.
Jos tarkoituksena on myös kuunnella musiikkia yhtään reilummin niin Audio Technican DSR7BT saa täältä ainakin äänen. Tarjouksissa näkynyt välillä 195-210€ hintaan. Tällä hetkellä ei nopeasti katsottuna näytä olevan hyviä tarjouksia, scandinavianphotosta löytyy 239€ hintaan toimituksineen. Vastamelun puute oli noissa se puute minkä takia jouduin itse luopumaan. Parasta langatonta äänenlaatua mitä olen alle 500€ hintaluokassa kuullut. Vaikka pääosin musiikin kuuntelu kotosalla tapahtui Audezeilla, niin DSR7BT:tä tuli silti käytettyä yllättävän paljon, esimerkiksi vaikka tiskatessa tai muita kotitöitä tehdessä. Langattomuus ja aidosti hyvä äänenlaatu samassa paketissa oli varsin virkistävää. Leffakäyttöön myös mainiot. Jotkut valittivat bt-luureille tyypillisestä suhinasta, oma yksilö ei sellaista harrastanut.

Jos parempaa langatonta äänenlaatua haluaa, niin täytyy kääntää katse DSR9BT:n, Hifiman Ananda BT:n tai Beyerdynamic Amiron Wirelessin suntaan. Samalla budjettiakin pitäisi kasvattaa 500€-1000€ luokkaan.

Kun kyseessä on kotikäyttö niin Sennheiserin 2.4GHz tukiasemaa käyttävä RS -sarja on myös vaihtoehto. Esimerkiksi RS 175 näyttää löytyvän 199€ verkkokaupasta. Nämä on kuultu kyllä aikaisemmin mutta siitä on niin kauan, että en millään uskalla sanoa mitään äänenlaadusta. Ei niillä kuitenkaan metsään menisi, eli laatua pitäisi olla. Kannattaa kysellä paikallisista hifiliikkeistä (tai verkkiksestä jos löytyy läheltä) onko näitä mahdollista päästä kokeilemaan.

Mukavuudesta en sano mitään, koska se on niin täysin yksilöllistä. Jos pitäisi valita yksi vaihtoehto yksinomaan olohuonekäyttöön ja budjetin raja kulkee 200 eurossa, niin RS 175 olisi varmaan oma valinta. Muilla on varmasti myös hyviä ehdotuksia.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Suosittelen kans RS-sarjaa. Itselleni merkittäviä asioita oli että tukiasema on myös latausasema eli ei tarvi räpeltää yhtään latausjohtojen kans. Käyttää myös standardeja AAA-akkuja josta plussa. Mulla on DAC:in perässä on RCA-splitteri josta lähtee johdot kuulokkeille ja kaiuttimien vahvistimelle, joka tarkoittaa sitä että ikinä ei tarvi räpeltää windowsin äänioutputtien kans, äänilähteen valinta onnistuu yksinkertaisesti laittamalla laitteen päälle.

Toki tuo onnistuu myös BT-kuulokkeilla mutta sitten joutuu huomioimaan erillisen BT-lähettimen hinnan.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
@unholy_walrus oonko mie ihan hullu ku tuntuu että nää dekonin padit parans tai selkeytti erottelua LCD-2C:ssä? en tiiä johtuuko tuosta pleatherin luomasta "vakuumista" vai mistä, mutta tuntu ettei aiemmin saanu koskaan erotettua tarkkaan? vai onko se vaan tuo kurvi ku korjaantuu? ja on muuten mukavat, parani mukavuus 9+:sta 10!

EDIT: ei kyllä se on vaan yksityiskohat mitkä nousee esille enemmän ku aiemmin, sen takia kuulostaa oudolta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
@unholy_walrus oonko mie ihan hullu ku tuntuu että nää dekonin padit parans tai selkeytti erottelua LCD-2C:ssä? en tiiä johtuuko tuosta pleatherin luomasta "vakuumista" vai mistä, mutta tuntu ettei aiemmin saanu koskaan erotettua tarkkaan? vai onko se vaan tuo kurvi ku korjaantuu? ja on muuten mukavat, parani mukavuus 9+:sta 10!
Pitäisi kanssa padit uusia omiin lcd-2fazoreihin mutta voiko noihin muka laittaa muutakun orkkis lambskin padia?
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Pitäisi kanssa padit uusia omiin lcd-2fazoreihin mutta voiko noihin muka laittaa muutakun orkkis lambskin padia?
Kuten unholy_walrus kehu aiemmin, lukenu kans paljon, miten padien vaihto orkkiksista dekonin elite veloureihin "korjaa" luurit. Ite en niinkään äänen korjausta tarttenu, koska EQ, mutta mukavuus kärsii itellä, ku ei tuo pleather hengitä yhtään. Syksyllä/talvella toki ei niin paha, mutta kesällä oli ihan yhtä helvettiä ku hikoaa.

Tuosta en osaa sanoa, miten padien vaihto muihin malleihin vaikuttaa, mutta itellä tosiaan lähti nyt sitten EQ:t ainaki toistaseksi pois käytöstä ja vakiona mennään, sen verran hyvät on padit. Ja velour joka hengittää ja ei tee tuota "vakuumia" mikä pleathereilla on. Kannattaa se ainaki testata vaihtoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Kuten unholy_walrus kehu aiemmin, lukenu kans paljon, miten padien vaihto orkkiksista dekonin elite veloureihin "korjaa" luurit. Ite en niinkään äänen korjausta tarttenu, koska EQ, mutta mukavuus kärsii itellä, ku ei tuo pleather hengitä yhtään. Syksyllä/talvella toki ei niin paha, mutta kesällä oli ihan yhtä helvettiä ku hikoaa.

Tuosta en osaa sanoa, miten padien vaihto muihin malleihin vaikuttaa, mutta itellä tosiaan lähti nyt sitten EQ:t ainaki toistaseksi pois käytöstä ja vakiona mennään, sen verran hyvät on padit. Ja velour joka hengittää ja ei tee tuota "vakuumia" mikä pleathereilla on. Kannattaa se ainaki testata vaihtoa.
Mites velourit vaikuttaa alapäähän?
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Mites velourit vaikuttaa alapäähän?
Vaikea sanoa, ilmeisesti se tiputtaa vähän voimaa sieltä, mutta ku ite ajanu EQ:n kautta 100hz:sta alaspäin +4db aiemmin, nyt menee RME:n kautta vaan +2db bassoon, 80hz:sta alaspäin. Ei se paljoa vaikuttanu bassoon kyllä. Ei todellakaan basso katoa jos sitä pelkäät :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Vaikea sanoa, ilmeisesti se tiputtaa vähän voimaa sieltä, mutta ku ite ajanu EQ:n kautta 100hz:sta alaspäin +4db aiemmin, nyt menee RME:n kautta vaan +2db bassoon, 80hz:sta alaspäin. Ei se paljoa vaikuttanu bassoon kyllä. Ei todellakaan basso katoa jos sitä pelkäät :)
Toisaalta voishan sitä kokeilla noita dekonin hybridejäkin. Sinänsä tykännyt kyllä veloureita pitää mutta nahkaiset vaan paljon hienommat ja laaduukkaamman näköiset.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Sanoisin et kyllä paransi erottelua dekonit. Jännä että oma musiikin kuuntelu on lisääntynyt reilusti noiden hankkimisen jälkeen. Kaikesta, erityisesti modernista jatsista, saa enemmän irti.

2C:n ja T1:n kaveriksi on tulossa vielä Monopricen THX AAA 887 loppuvuodesta. Jännä kuulla miltä nuo kuulostaa balansoituna sen läpi. Meinasin ensin napata tuon 788+dac yksikön, mutta tuossahan on jo Zdac mistä löytyy balansoidut lähdöt.

Mietin samalla pitäisikö T1 vaihtaa sittenkin Anandaan tai Edition XX:ään. En tiedä onko gen 2 kovin erilainen ääneltään, mutta gen 1 on ollut pieni pettymys.

Edit: dekonin veluureilla lähtee 2C:n ihan alabassosta vähän voimaa pois mutta ei paljon ja se on helppo korjata pienellä eq-säädöllä. Voin jakaa omat asetukset myöhemmin jos on kiinnostusta. 2C vastaa equun ylipäätään tosi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
@unholy_walrus

Tuossa katselin että sulla aika samanmoinen kuuloke puoli kun mulla eli lcd2-c ja T1 kun mulla lcd-2f ja T90 niin millai kuvailisit audezen ja beyereiden eron? Taitaa T90 ja T1 olla lopuuksi aika samanmoiset.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jossain välissä scan.co.uk oli LCD-2C:t jotain luokkaa £560. Suomesta noita ei taida saada paljoa alle 899€. Nuo on näköjään brittien amazonissa tarjouksessa hintaan £520 mikä on jo helvetin hyvä hinta noista luureista. Näyttää ainakin siltä, että tuo tulee briteistä eli veroja tuskin menee. Toimituskuluja tulee varmaan jokunen kymppi.

Ihan oikeasti nämä jutut voisi jatkossa yrittää selvittää itse. Googleen tuotteen nimi ja katso mitä löytyy, tai etsi amazonin tarjonnasta.

@unholy_walrus

Tuossa katselin että sulla aika samanmoinen kuuloke puoli kun mulla eli lcd2-c ja T1 kun mulla lcd-2f ja T90 niin millai kuvailisit audezen ja beyereiden eron? Taitaa T90 ja T1 olla lopuuksi aika samanmoiset.
T1 löytyy isompi soundstage ja ne erottelee vähän paremmin ja tarkkuutta löytyy enemmän. Lisäksi yläpää on selvempi ja kirkkaampi, tosin aivan liian kirkas mulle ilman eq:ta. 2C on mun mielestä parempi sitten kaikessa muussa. Hankkiudun näistä varmaan eroon jossain välissä ja nappaan tilalle Hifimanin Sundarat tai Anandat. Tosi harvoin valitsen T1:n 2C:n yli. 2C tekee musiikista niin paljon miellyttävämpää kuunnella. Jos pitäisi valita T1:n ja 2C:n väliltä niin 2C voittaa aina. En sitten tiedä miten paljon gen 2 eroaa näistä.

Tyttöystävän mielestä T1:t on sitten taas ihan mahtavat. Mun kirjoissa DT1990 on näistä Beyerin huippumalleista se parempi. T5p on tosin vielä kokonaan kuulematta.

T90 Beyerit on kuultu kerran, se niiden treble oli ihan hirveetä murhaa. Luulin niitä ensin rikkinäisiksi. :rofl: Ei sopinu ollenkaan mun korville.

edit: Tuli varmaan selväksi jo mutta mainitaan vielä, että olen erittäin trebleherkkä. Monet kuulokkeet aiheuttaa mulle myös kuunteluväsymystä, ja T1 tekee nimenomaan tätä, kun taas LCD-2C ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
268
Onko kellään kokemusta mpow merkistä? Itsellä osunut nuo mpow h12 alle 50€ lähtis amazonista vastamelukuulokket
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Mites velourit vaikuttaa alapäähän?
Mun mielestä ei merkittävästi. Sitä planaaribassoa tulee upeesti Veloureillakin. Ehkä jopa aavistuksen erottelevamminkin, mutta tuo saattaa olla placeboakin.

Enivei Velourit on ihan ehdoton näihin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Jossain välissä scan.co.uk oli LCD-2C:t jotain luokkaa £560. Suomesta noita ei taida saada paljoa alle 899€. Nuo on näköjään brittien amazonissa tarjouksessa hintaan £520 mikä on jo helvetin hyvä hinta noista luureista. Näyttää ainakin siltä, että tuo tulee briteistä eli veroja tuskin menee. Toimituskuluja tulee varmaan jokunen kymppi.

Ihan oikeasti nämä jutut voisi jatkossa yrittää selvittää itse. Googleen tuotteen nimi ja katso mitä löytyy, tai etsi amazonin tarjonnasta.



T1 löytyy isompi soundstage ja ne erottelee vähän paremmin ja tarkkuutta löytyy enemmän. Lisäksi yläpää on selvempi ja kirkkaampi, tosin aivan liian kirkas mulle ilman eq:ta. 2C on mun mielestä parempi sitten kaikessa muussa. Hankkiudun näistä varmaan eroon jossain välissä ja nappaan tilalle Hifimanin Sundarat tai Anandat. Tosi harvoin valitsen T1:n 2C:n yli. 2C tekee musiikista niin paljon miellyttävämpää kuunnella. Jos pitäisi valita T1:n ja 2C:n väliltä niin 2C voittaa aina. En sitten tiedä miten paljon gen 2 eroaa näistä.

Tyttöystävän mielestä T1:t on sitten taas ihan mahtavat. Mun kirjoissa DT1990 on näistä Beyerin huippumalleista se parempi. T5p on tosin vielä kokonaan kuulematta.

T90 Beyerit on kuultu kerran, se niiden treble oli ihan hirveetä murhaa. Luulin niitä ensin rikkinäisiksi. :rofl: Ei sopinu ollenkaan mun korville.

edit: Tuli varmaan selväksi jo mutta mainitaan vielä, että olen erittäin trebleherkkä. Monet kuulokkeet aiheuttaa mulle myös kuunteluväsymystä, ja T1 tekee nimenomaan tätä, kun taas LCD-2C ei.
Mulla on tuo sama trebleherkkyys! LCD-2C jaksaa miellyttää pidemmänkin työpäivän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Mun mielestä ei merkittävästi. Sitä planaaribassoa tulee upeesti Veloureillakin. Ehkä jopa aavistuksen erottelevamminkin, mutta tuo saattaa olla placeboakin.

Enivei Velourit on ihan ehdoton näihin.
Jees...Dekonin hybridit tarkoitus näihin laittaa.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Älkää ostako sitä 1st Gen T1. Lähes sietämätön treble niissä.

Kakkosessa korjattu se treble spike ja aivan eri kuuloinen kuuloke ja selvästi parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Nyt vasta huomasin, että Massdrop kokeilee EU shipping.

upload_2019-9-25_6-33-26.png
upload_2019-9-25_6-34-26.png


Täytyy miettiä ja tutkailla, jos vaikka olisi BF-aleja tai jotain.. Lisäksi nuo EU-hinnat on erilaisia ja kolmen ~$200 kuulokkeen perusteella hintaero vaihtelee $30-$60..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Nyt vasta huomasin, että Massdrop kokeilee EU shipping.



Täytyy miettiä ja tutkailla, jos vaikka olisi BF-aleja tai jotain.. Lisäksi nuo EU-hinnat on erilaisia ja kolmen ~$200 kuulokkeen perusteella hintaero vaihtelee $30-$60..
Nopsaan laskemalla tulee EU:sta tilaaminen hieman halvemmaksi. Jenkeistä tilatessa tulee vielä $15 postikulut ja 24% verot koko köntän päälle, kun taas EU:sta tilatessa ilmaiset postit ja ei tullattavaa.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
153
Pari päivää oli Audezen LCD 2 classicit Tampereen hifihuoneelta lainassa ja erottelevuus oli kyllä huikea, tutuistakin biiseistä kuuli kilahduksia mitä ei ole ennen huomannut - vai tulikohan uusilla luureilla kuunneltua vaan tavallista tarkemmin :hmm:

Orkesterimusiikin, soulin ja rokin kanssa erinomaiset mutta raskaammassa hevissä korkeat taajuudet kävi vähän jo korville, myös 550g paino tuntui niskassa jos klonkkuili tietokoneella eikä istunut ryhdikkäästi. Huomasi kyllä eron 3 vuotta käytössä olleisiin Sennheiser HD-650 luureihin mutta pitää kokeilla vielä muita merkkejä ennenkuin lähtee päivittämistä miettimään vakavasti.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
Juu audezen kuulokkeet ei ole kaikille, useamman kerran olen heidän kuulokkeita omistanut ja aina päätynyt samaan että liian epämukavat, ei tule pidemmän päälle kuunneltua ja sitten myyntiin.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
153
Tilasin Dekonin sheepskin hybridit nykyisiin kuulokkeisiin, laimentaa päivitysintoa kun tuntuu päässä uusilta :cigar2:
 

olbe

epic sax guy
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
316
Mielipiteitä / kokemuksia Sennheiser GSP 670 kuulokkeista?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
Kuutisen vuotta nyt käyttänyt Sennheiserin rs 170 kuulokkeita pc:llä ja paluuta langallisiin ei ole. Nuo ovat alkaneet tuhoamaan akkuja - olen joutunut tänä vuonna vaihtamaan ne jo kahdesti. Tämän vuoksi aloin kartoittamaan langattomien markkinoita mutta tarjonta vaikuttaa aika huonolta. Käyttötarkoitukset pelaaminen ja musiikinkuuntelu.

Onko tosiaan niin, että ainoat varteenotettavat 2.4GHz vaihtoehdot ovat juuri senkun rs-sarja ja ehkä hifikontekstissa kirosananakin pidetty steelseries arctis?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 459
Viestejä
4 162 761
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom