Mulla on ASUS ROG deltat ja Bose quietcomfort 35 II mietin että ostanko koneeseen Bluetooth mahdollisuuden boseja varten vai ostanko vain beyerdynamicit ROG deltoja en haluaisi käyttää koska ne hiostaa päässä aika paljon jos pidempään käyttää deltat on ollut hyviä koska on kuullut mistä vihollinen tulee mietin vain että jos vaihdan mukavuus syistä beyerdynamic tai boseen kuulenko askeleet edelleen yhtä tarkasti tai tarkemmin voi siis ehdottaa mitä vain kuulokkeita pelaamiseen 100-200€ budjetilla
Jos on hiljainen ympäristö, niin avoimen rakenteen luurit kangas/veluuripehmusteilla hiostavat vähiten.
Jos on taustaääniä, niin silloin kuulokkeiden hengittävyydestä on tingittävä ja ainakin suljettu rakenne on tarpeen.
Beyerdynamicin DT770 veluureilla olisi siihen hyvä kompromissi.
Avoimissa taas löytyy hyvin vaihtoehtoja sen mukaan haluatko parhaat yksityiskohdat neutraalin basson kustannuksella, vai tasapainoa "fun factorin" ja yksityiskohtien väliltä.
AKG K702:t ovat yksityiskohdille yhdet parhaimmista pelaamiseen, mutta basso sitten pysyy "kiltisti takapenkillä".
Beyerin DT990:ssä on taas bassossa neutraalia enemmän potkua, mutta avoimessa rakenteessa se ei ala heti jyräämään täysin kaiken muun yli suljettujen lailla.
(basson neutralointi taajuuskorjaimella tietenkin korostaisi tarvittaessa yksityiskohtia)
Mukavuuden suhteen Beyerin vanha kunnon manuaalisesti säädettävä panta isolla pituussäätövaralla on varmempi.
AKG:n "automaattisesti" säätyvä panta olisi isopäiselle luultavasti helpommin puristava ja omaa ongelmansa pienellekin päälle.
Kuppien paikallaan pysyminen kun perustuu osin puristukseen, niin pienellä ja varsinkin alaspäin kapenevalla päällä voisivat helposti pyrkiä valumaan alaspäin.
Itsellä on juuri siinä rajoilla että alkaisi valumaan.
(löytyy sekä DT990:t että kahdet AKG:t)
Kummatkin (kuten myös esim Sennheiser HD559) ovat taatusti reilusti kyvykkäämpiä, kuin valtaosa pelikuulokkeiksi kutsutusta ylihinnoitellusta rihkamasta.
Kunhan vain syötetään ihmiskorville oikeata signaalia, eli binaural-ääntä.
3D:nä kuuleminen perustuu siihen, että pään muoto (+korvalehdet) aiheuttaa tulosuunnasta riippuvia muutoksia korvien äänilähteestä vastaanottamaan signaaliin.
Aivot sitten prosessoivat näistä binauraalisista signaalieroista äänilähteen sijainnin.
Näitä äänen muutoksia voidaan simuloida matemaattisesti HRTF:ksi kutsutulla algoritmillä.
Dolby Headphone on niistä vanhin ja täysin ylihypetetty keskinkertaisuus pelaamiseen.
Muita algoritmejä on löytynyt Creativen äänikorteista vuosikymmenen.
(Creativelta löytyy myös ohjelmisto esim. integroitujen kanssa käytettäväksi)
Jokerina pakassa luonnollisesti erilainen pään muoto aiheuttaa erilaiset muutokset korvien signaaleihin.
Eli jonkin keskiarvopään mallia käyttävät HRTF-algoritmit ovat kompromisseja suurimmalle osalle rajoittaen immersion tarkkuutta.
Tuohon saadaan ehkä viimein muutos kuukauden parin sisään, kun Creativen pitäisi julkaista kustomoitavan HRTF:n "Super X-Fi" tekniikalla oleva äänikortti tämän vuosineljänneksen aikana.
Peliäänten kehityksen tila kun on ollut lähinnä häpeällinen katastrofi, kun ei ole tuotakaan tullut aiemmin.