Laadukkaat kuulokkeet?

En nyt ymmärtänyt, miten patentit liittyy siihen, pidetäänkö identtisten kopioiden valmistamista ja myymistä yleisesti hyväksyttävänä.

Ei taida ihan sattumalta kiinalaisten tuotteet näyttää tältä:

Q-Bricks - Made in EU:​

1742391077693.png

Vielä näistä Sinae Closed -kuulokkeista. Niitä voi ilmeisesti tilata eri näköisillä kuulokekupeilla (14 vaihtoehtoa, joista alla pari esimerkkiä). Ymmärtääkseni Sinae sanana tarkoittaa Kiinaa(?), joten kuulokkeet eivät vaikuttaisi olevan nimetty harhaanjohtavasti. Kuulokekupeissa oleva logo ei myöskään vaikuttaisi viittaavan ZMF:ää.

1742395817325.png

Viimeksi muokattu:
Vielä näistä Sinae Closed -kuulokkeista. Niitä voi ilmeisesti tilata eri näköisillä kuulokekupeilla (14 vaihtoehtoa, joista alla pari esimerkkiä). Ymmärtääkseni Sinae sanana tarkoittaa Kiinaa(?), joten kuulokkeet eivät vaikuttaisi olevan nimetty harhaanjohtavasti. Kuulokekupeissa oleva logo ei myöskään vaikuttaisi viittaavan ZMF:ää.
Niinpäs näkyy. Nyt kun tiedän muotoilun eroavan prosentin verran, väitän, että ZMF:n sietäisi hävetä. Eivät ole muotoilleet omaperäisempiä puukuppeja tai ritilöitä, vaan kiinalaiset CNC-koneet tuottaa niitä oletusasetuksilla töpseli seinään kiinnittäessä ja play-nappia painaessa. Toi ritilä etenkin on niin basic, että voi ihan vahingossa tulla samanlaiset, kun metallia vähän leikkelee. Stabiloitu puu ja resiini on myös kuin nykyajan muovia, joten niitä saattaa tuolleen lurahtaa mukaan satunnaisissa väreissä valmistajalta kuin valmistajalta.

Niinpäs näkyy. Nyt kun tiedän muotoilun eroavan prosentin verran, väitän, että ZMF:n sietäisi hävetä. Eivät ole muotoilleet omaperäisempiä puukuppeja tai ritilöitä, vaan kiinalaiset CNC-koneet tuottaa niitä oletusasetuksilla töpseli seinään kiinnittäessä ja play-nappia painaessa. Toi ritilä etenkin on niin basic, että voi ihan vahingossa tulla samanlaiset, kun metallia vähän leikkelee. Stabiloitu puu ja resiini on myös kuin nykyajan muovia, joten niitä saattaa tuolleen lurahtaa mukaan satunnaisissa väreissä valmistajalta kuin valmistajalta.

Ihanko tyhjästä ZMF on nuo kuulokkeensa keksinyt ja mitään samanlaista ei kellään ole ollut koskaan aikaisemmin? Vai olisiko ihan vähän vaan lainannut sekä rakennetta että ulkonäköä muilta valmistajilta?

Tietokilpailukysymys: Kuka on muotoillut (lähes joka taloudesta löytyvän) Iittalan Mariskoolin?

Fostex ilmeisesti kopioinut ZMF:ää:

1742403836232.png

Viimeksi muokattu:
Pari AKG:tä olisi.
Ei ainakaan suoraan tule mieleen tekijää. Nykyään niin harvoissa kuulokkeissa on enää kiinteää kaapelia, ettei liittimien asentamisesta saa oikein ammattia Suomen kokoisessa maassa, vaikka samalla tekisikin kaikkea muuta siinä sivussa. Jos löytyy sopivat työkalut, itse tekeminen voisi olla ihan järkevä vaihtoehto.

Jos löytyy sopivat työkalut, itse tekeminen voisi olla ihan järkevä vaihtoehto.
Sepä se, kun ei ole niitä työkaluja. Niiden hankimiseen menee varmasti samat rahat tai enemmänkin, kuin jos toiselle työstä maksaisi. Toisaalta, varmaan sille kolville (ja dremelille) muutakin käyttöä sitten löytyisi.

AKG:t myös vähän hankalat modata kun siellä kupin sisällä ei ole juuri ollenkaan tyhjää tilaa.

Sepä se, kun ei ole niitä työkaluja. Niiden hankimiseen menee varmasti samat rahat tai enemmänkin, kuin jos toiselle työstä maksaisi. Toisaalta, varmaan sille kolville (ja dremelille) muutakin käyttöä sitten löytyisi.
Mä modasin aikoinaan mun DT770 Pro:n mini-XLR liittimen. En kyllä yhtään osaa sanoa että kuinka helppoa/vaikeaa se on verrattuna AKG:n kuppeihin sillä niistä mulla ei ole kokemusta. Enkä itse asiassa ole koskaan modannut liitintä mihinkään muihin kuulokkeisiin. Näihin mun vaan oli ihan "pakko" modata se koska mulla meni hermot alkuperäisen kaapelin kanssa :D

IMG20250319214156.jpg

Prosessi oli kuitenkin sen verran työläs, että jos haluat teetättää työn jossakin pajassa niin tulee varmaan halvemmaksi vain ostaa uudet kuulokkeet joissa on liitin ja irroitettava piuha heti valmiina...

Pariin AKG K550 tein piuha modin aikoinaan, niihin oli helpompaa kuin Beyerin DT770 modaus. Mutta vaihtelee siis varmaan malleittain aika paljon.
Ei tarvinnut kuin kökön kolvin ja sopivan 3,5mm jakin, 10-20€ yhteensä.

Pariin AKG K550 tein piuha modin aikoinaan, niihin oli helpompaa kuin Beyerin DT770 modaus. Mutta vaihtelee siis varmaan malleittain aika paljon.
Ei tarvinnut kuin kökön kolvin ja sopivan 3,5mm jakin, 10-20€ yhteensä.
Hyvä tietää. Toinen modaamisen kohde olisikin juuri K550. Toisena olisi K272, mutta tuo näyttää olevan vähän haastavampi tilan kannalta.

Tuli hankittua Meze 105 AER. Vaikuttavat lupaavilta. Pitää vielä kokeilla putkivahvistimen kanssa, kun kuulemma harmoninen särö sopisi näille.

Onko tietoa maailman suurimman kuulokevalmistajan Beatseista ja Maxeista? Ovatko millaisia äänen verrattuna muihin BT-kuulokkeisiin? Itsellä ei kokemusta kuin nappikuulokkeista ko. valmistajalta.

Nyt tuli hankittua ensimmäiset kuulokkeet käytettynä. Fostex TH616 eBaysta. Priimakuntoiset vaikuttavat olevan eli lottorivi tuli tällä kertaa tehtyä oikein. Laitoin myös verrokiksi tilaukseen Hifigosta Sivga Anserit (sekä TANCHJIM MINO Asano Tanch korvanapit, joita ajattelin verrata Applen tuotoksiin).

Mikäköhän olisi paras upgrade suljettujen puolella dt 770 pro tilalle? Max 400€. Fiion q1 mk2 amp/dac löytyy.

Enemmän tulee avoimia sennheisereitä käytettyä, mutta suljetuillekin oma aikansa ja paikkansa.

Itse vaihdoin juurikin DT770 Prosta Sundara Closediin ja olen kyllä tykännyt. Lähtee nyt monesta paikkaa noin 150 eurolla.

Sword Of Damocles on tehnyt oivan arvostelun niistä: Arvostelu: Hifiman Sundara Closed - Kuulokenurkka

Edit. Dt 700 Pro X oli myös jonkin aikaa kokeilussa eikä nekään kyllä huonot olleet, mutta Sundara Closedit ovat enemmän omaan makuuni. Dt 1770 ei oikein kiinnostanut soundillisesti arvosteluiden perusteella.

Mikäköhän olisi paras upgrade suljettujen puolella dt 770 pro tilalle? Max 400€. Fiion q1 mk2 amp/dac löytyy.

Enemmän tulee avoimia sennheisereitä käytettyä, mutta suljetuillekin oma aikansa ja paikkansa.
Fiio FT1. Onhan ne "liian halvat" budjettiin nähden, mutta noissa saa tavallista parempaa vastinetta rahalle.

Viimeksi muokattu:
Mulla on myös nimenomaan DT 770 Pro:t ja olen miettinyt niiden tilalle joko Fiio FT1:t tai sitten Hifiman Sundara Closedit. FT1 Prot mulla on jo.

Myös tämän Reddit keskustelun perusteella Fiiot olisivat vissiin se parempi valinta: Need help deciding between Fiio FT1 and Hifiman Sundara Closed-black.

Sundara Closedeja en ole kokeillut niin kovin kattavasti en pysty kommentoimaan. Mutta DT770 Prot on myös hyvät kuulokkeet, joten jo tässä vaiheessa parannukset kuulokkeissa voi olla subjektiivisia.
Kuulokenurkalla on muuten edullisten suljettujen kuulokkeiden testi Vertailussa edulliset suljetut kuulokkeet - mitä saa 100-200 eurolla? ja vaikkei Sundara Closed ole mukana niin ko. arvostelun kommenttikentässä testaaja kysyttäessä vertailee Sundata Closedia mm. DT770 Pro:hon. Siitä voi vähän saada osviittaa sopiiko se kuuloke omaan makuun. FT1:stä Kuulokenurkka ei valitettavasti ole testannut, mutta se on niin pidetty että arvosteluja on helppo löytää.

Redditin ja muidenkin paikkojen "kuuloke A on parempi kuin kuuloke B" keskustelut on hankalia koska ihmiset haluaa niin eri asioita kuulokkeilta eikä tiedä mistä kuulokkeista kommentoijilla on kokemusta.

Tuo HD620S arvostelujen ja taajuusvasteen perusteella voi olla aika pökäle, pitäisi kuulla. Azurys on oikeastaan saanut vain hyviä arvosteluja, joten kysyjille varmaan myös hyvä ehdokas.

Itellä oli Sundara Closed ja vaimolla on DT770 Pro. Beyerit ovat näistä omaan korvaan paremmat. En ostaisi noista kumpaakaan, vaan katselisin Fiio FT1:n suuntaan.

Tosiaan näihin 770 pro pitäisi vaihtaa toistamiseen kuulokkeen kupit ja oli viimeeksi erittäinkin ikävää hommaa pyöritellä niitä hiustenkuivaajan kanssa paikalleen. Eihän nämä perkeleet muuten hajoa. Lisäksi jostain syystä näillä valtavia vaikeuksia kuulla askelien suuntaa/etäisyyttä peleissä. Tästä syystä en näitä pelikäytössä ole käyttänytkään.

Täytynee varmaan tuo Fion FT1 testata ekana. Sen verran ylistystä saanut. Ei taida saada hyllystä 150€, mutta eipä tässä ole kiire. Vahvistin puolella olenkin ollut Fiio:n fani jo pitkään ihan vaan hinta/laatu-suhteen puolesta. Yllätyksenä tuli, että Sundara Closed on "vain" 150€ hintainen. Ei vissiin myynyt kovin hyvin ja jonkin verran risujakin saanut. Audizen Maxwellkin saanut näköjään suurta ylistystä, mikä on aika yllättävää sinänsä langattomalle pelikuulokkeelle. Nääkin vois olla jees ihan siis vain langattomuuden ja ilmeisen hyvän äänenlaadun yhteistyönä. Ilmeisesti jotain yhteys ongelmia amd-pohjaisissa koneessa voi ilmetä.

Itsellä on fps käytössä edelleen PC 363D, joka on ihan saatanan hyvä askelten kuulemiseen ja mikrofoonikin pesee lähes kaikki headsetit. Tuo on jonkun 10 vuotta vanha ja vain padit vaihdettu pari kertaa. Tavallaan tuo on PC38X edeltäjä, joskin ei saanut aikanaan niin paljon näkyvyyttä. Musiikin kuuntelussakin menee, mutta häviää kyllä selvästi HD600.

Viimeksi muokattu:
Yllätyksenä tuli, että Sundara Closed on "vain" 150€ hintainen. Ei vissiin myynyt kovin hyvin ja jonkin verran risujakin saanut.
Siis ennemminkin 100 € hintaluokassa:

Siis ennemminkin 100 € hintaluokassa:

Joo tuo on sen verran kuitenkin risuja saanut arvosteluissa, että testiin tilattu nyt FT1 ja Maxwell.

Jos en huomaa upgradea näissä DT 770 verrattuna niin kaipa mä sitten tilaan vaan ne uudet padit. Näköjään beyerit thomanilta ostettu hintaan 111€ v. 2018, että aika kova value näissä on kyllä ollut.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 872
Jäsenet
77 107
Uusin jäsen
albertopro123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom