Nyt se tapahtui, olen käyttänyt reilut 10 vuotta Sennheiserin ja AKG:n 150-300€ kuulokkeita, mutta 2 viikkoa sitten ostin Logitechin G933 "pelikuulokkeet." Olin kuullut huhuja pelikuulokkeiden surkeasta laadusta, jne. mutta nämähän on aivan vitun hyvät.
Äänenlaatu on yhtä hyvä mitä edellisissä kuulokkeissa ja ainakin omaan korvaan miellyttävämpi mitä kaikissa Sennheisereissä (HD570, HD599) joita olen omistanut, niissä korkeat äänet toistuivat liian lujasti ja sitä myötä huonosti. Huonona ja hyvänä puolena G933:ssa on joku oma kompressointi jonka takia esim. aseen äänet ja muut pamaukset tuntuvat mukavasti, mutta saman kompressoinnnin ansiosta nämä eivät sovi ollenkaan musiikin tekoon. Musiikin kuuntelua se ei haittaa, ehkä jopa parantaa teknoa ja muuta jumputusta. 7.1 tilaäänelle en ole keksinyt käyttöä ja kytkin sen välittömästi pois päältä.
Langattomuus on iso plussa kun voi hakea kahvikupin tai käydä vessassa kuulokkeista välittämättä. Kuulokkeissa on rulla äänenvoimakkuudelle ja 3 lisänappulaa, joihin saa kätevästi vaikka Windowsin äänilähteen pikavalinnan (kuulokkeet/kajarit) ja push-to-talk -napin (jos sielä vessasta haluaa puhua eikä ole näppistä vieressä). Mikrofoni on hyvä laatuinen kun vertaa
Antlion modmiciin tai 10€ USB-pöytämikkiin, push-to-talkia käyttämättömille mikki menee kätevästi mutelle kun sen nostaa ylös ja samalla mikkiin syttyy punainen ledi joka muistuttaa silmäkulmassa että nyt on mikki mutella. Suorastaan rakastan näin hyvää suunnittelua!
Akku kestää 12h ja kankainen laturin johto menee USB-porttiin. Ennen ostamista minua peloteltiin että kun kuulokkeet on laturissa niistä kuuluisi häiriöääntä, mutta se oli paskapuhetta.
Saa nähdä oliko tämä vuoden paras ostos.