Kiitos, tämä oli täysin uusi tuttavuus minulle. Äkkiseltään voisin kuvitella että ehkä tuo näyttää liian monimutkaiselta ja vahinkopainallukset ovat mahdollisia, mutta niinhän se on normaalin kaukosäätimen kanssakin.
Jos jollain on vielä ehdotuksia langattomista kuulokkeista niin ottaisin nekin mielelläni vastaan. Usein ongelmana on lähinnä urheilu josta toinen osapuoli ei ole ollenkaan kiinnostunut joten se saisi vaimentua minimiin. Myöskin se, että television kaiuttimien tuottama ääni heijastuu seinästä vahvemmin juuri väärään paikkaan eikä sinne mistä televisiota katsellaan.
Onhan tuo Sony tietenkin monimutkaisempi kuin langattomat kuulokkeet mutta kuten sanoitkin niin onhan se kaukosäädinkin ja vahinkopainallukset mahdollisia tietenkin molemmilla. Eikä tuo ole halpakaan.
Urheilun kohdalla ratkaisu olisi tökätä mitkä tahansa kuulokkeet tuohon Sonyyn ja laskea tv äänet nollaan.
Mutta varmistaisin sen että mitenkä heidän televisio toimii.
Meillä on Samsungin KU6072 ja jos tv kaiuttimet valittuna niin ääni tulee ulos myös toslinkkia pitkin ja voit säätää tv kaiuttimien äänenvoimakkuutta mutta toslink lähtö on ns. line out (mikä on hyvä). Ja tietenkin jos valitsee vain toslink ulostulon niin sitten ne tv kaiuttimet ei ole käytössä.
Tosin jos tv:ssä on vain kuulokeliitin niin kannattaa varmistaa että tv:n kaiuttimet pysyy aktiivisena jos Sonyn tökkää kiinni.
Tuo Samsungin logiikka ulostulojen kanssa on siis aika täydellinen jos siihen tökkäisi tuollaisen Sonyn toslinkilla kiinni.
Eli ukko ottaa Sonyn pöydälle hänen eteen tai syliin ja saa siitä itselleen sopivan äänenvoimakkuuden kun rouva säätää töllöstä äänenvoimakkuuden itselleen.
Ja jos ukko katsoo urheilua niin tökkää mitkä tahansa langalliset kuulokkeet kiinni Sonyyn ja tv:n äänet nollaan niin rouva ei häiriinny.
Mitenkäs niiden kuulokkeiden kanssa jos he molemmat haluavat katsoa tv:tä yhtä aikaa? Vai katsovatko he?
Jos katsovat niin tässäkin pitäisi sitten tv kaiuttimet pysyä aktiivisena rouvaa varten oli sitten käytössä toslink/3.5mm base stationilla varustettu langaton kuuloke kokonaisuus tai pelkät BT kuulokkeet.
Minä en ole pahemmin käyttänyt kuulokkeita televisioiden kanssa, oli ne langallisia tai ei, niin minulle se toimintatapa tuollaisessa skenaariossa on mysteeri.
Mutta kannattaa näyttää (/selittää) vanhemmillesi tämä vaihtoehto, kun sinäkään et ollut tuollaisesta vaihtoehdosta tietoinen niin tuskin hekään. Saavat itse päättää mitä haluavat.
Sitten joskus kun minun kuulo ei enää toimi kunnolla niin olisihan tuollainen kätevä. Tosin ei siihen heikentynyttä kuuloa välttämättä tarvitse että ostaisin vastaavan, helposti keksii muitakin käyttökohteita tai skenaarioita missä voisi olla hyödyllinen. Siinä mielessä hieno, niche tuote.
P.S. Minä törmäsin tuohon Sonyyn Techmoanin videon kautta. Kun luin viestisi niin tuohan tuli heti mieleen. En itse tuota omista ja tuskin koskaan omistankaan tuolla hinnalla jne disclaimereitä en ole sonyn kätyri jne.