Laadukkaat kuulokkeet?

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Niin, ei taida soundstagen mittaamiseen olla mitään objektiivista keinoa, kunhan totesin, ettei tuolla foamin poistolla ole mitään vaikutusta kuulokkeiden taajuusvasteeseen.

RTINGS:n yritys: Our Soundstage Score and Tests: Heaphones



Jos kuulokkeiden PRTF = (Frequency Response w/ Pinna) - (Frequency Response w/o Pinna) ja ymmärsin oikein tuon RTINGS:n mittaustavan, niin silloinhan kuulokkeiden taajuusvasteen pitäisi muuttua, että soundstage muuttuu. Vertailukohtana kuulokkeille toimii "ideal stereo loudspeaker setup, in the ideal room".
Ainoa vain että hölyn pölyä tuokin että pelkästään kuulokkeet saisivat aikaan äänilähteiden sijoittelun.
Kuulokkeillahan ei tapahdu äänen luonnollista kulkeutumista äänilähteestä kumpaankin korvaan, pään ja korvalehden aiheuttaessa korvien vastaanottamaan signaaliin äänen tulosuunnasta riippuvia muutoksia.
Aivot prosessoivat äänilähteen sijainnin noista korvien välisistä eroista.

Binauraalinen tallentaminen perustuu juuri kyseisten muutosten tallentamiseen signaalissa mallipäätä käyttäen.
Diving into new sound dimensions with binaural recording
Signaalin toiston vain on oltava tarkka, eikä mikään kaunisteleva/pyöristelevä musiikkinautintoviritys.



 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565

Mittausten mukaan tuolla foamin poistolla ei ole mitään vaikutusta ääneen. Alla kuvassa sininen stockkina ja pinkki ilman foamia sekä verkkoa.



"The foam is just there for better looks and has no function regarding the sound. I do not recommend to remove the foam as it is there to protect the open part of the driver (the hole in the middle) from dust. When the rear hole modification (see page 13 & 14) is done the driver the foam is not needed any more." -DIY-AUDIO-HEAVEN

Se foami/pehmuste on siellä vain ulkonäön takia ja pitää samalla pölyn pois driverin avoimesta kohdasta. Jos tekee tuon linkatun DIY-AUDIO-HEAVEN:n HD58X evaluation pdf:n "rear hole" modin (sivut 13 & 14), niin silloin tuolle foamille ei ole enää tarvetta, koska modi estää pölyn pääsyn driveriin.
Todellakin selkeä ero on joskin ei se kovin iso ole.

Pölyllä ei ole mitään tekemistä näin halpojen kuulokkeiden kanssa ja se pölymäärä mikä sinne voisi mennäkkin tuskin vaikutta yhtään mitää muutenkaan edes vuosien käytön jälkeen.
Näin entisenä muusikkona kun on absoluuttinen sävelkorva tuon eron kyllä kuulee, äänikenttä on laajempi.
Toisekseen jos halua foamin reiän kohdalle laittaa homma hoituu kaksipuolisella teipillä minuutissa, tosin ei jaksa vaivaa edes sen verran. Taajuusvastetta en kommentoi koska ei jaksa vertailla enempää, äänikentän koko on mulle tärkeämpää kuin taaajuuskäyrien tuijjottelu, muutenkin vähän pixelirunkkau$ta koko homma. Jokainen kun kuulee joka tapauksessa erilailla ja näin ollen noilla ei oikeastaan juurikaan merkitystä vaan sillä miltä se kuulostaa omaan päähän.

Mitä muuhun äänenlaatuun tulee nyt hieman enemmän kuunneltuna, ei ole aivan AUDEZE SINEn tasolla yleisesti mutta äänikenttä on laajempi ja erottelevampi. Bassot eivät ole yhtä napakat eikä niin tarkka toisto muutenkaan, tosin kuulee noilla jotain mitä taas audezeilla ei kuule niin selkeästi. Nighthawkeissa on 3D maailma parempi mutta muuten taas jää jalkoihin.

Hintaisekseen kyllä tosi loistokkaat kannut, kuuluisi joka hemmon hyllyyn ihan vaan muistuttamaan että ei sen tartte olla niin kallista. Äänenlaadun nääs.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
496
Eipä siinä soundstageen tai mihinkään muuhunkaan tullut mitään eroa omilla 58X luureilla kun muutaman kerran laitteli niitä foameja edestakaisin, muistakaa placebon vaikutus.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Jos sinä et kuule ei merkitse sitä että minä tai joku muu ei kuule. Placebot juu, tämä kuulee kyllä kunnolla. Voi sormella osoittaa mistä viulu kuuluu ja eroa on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Todellakin selkeä ero on joskin ei se kovin iso ole.

Pölyllä ei ole mitään tekemistä näin halpojen kuulokkeiden kanssa ja se pölymäärä mikä sinne voisi mennäkkin tuskin vaikutta yhtään mitää muutenkaan edes vuosien käytön jälkeen.
Näin entisenä muusikkona kun on absoluuttinen sävelkorva tuon eron kyllä kuulee, äänikenttä on laajempi.
Toisekseen jos halua foamin reiän kohdalle laittaa homma hoituu kaksipuolisella teipillä minuutissa, tosin ei jaksa vaivaa edes sen verran. Taajuusvastetta en kommentoi koska ei jaksa vertailla enempää, äänikentän koko on mulle tärkeämpää kuin taaajuuskäyrien tuijjottelu, muutenkin vähän pixelirunkkau$ta koko homma. Jokainen kun kuulee joka tapauksessa erilailla ja näin ollen noilla ei oikeastaan juurikaan merkitystä vaan sillä miltä se kuulostaa omaan päähän.

Mitä muuhun äänenlaatuun tulee nyt hieman enemmän kuunneltuna, ei ole aivan AUDEZE SINEn tasolla yleisesti mutta äänikenttä on laajempi ja erottelevampi. Bassot eivät ole yhtä napakat eikä niin tarkka toisto muutenkaan, tosin kuulee noilla jotain mitä taas audezeilla ei kuule niin selkeästi. Nighthawkeissa on 3D maailma parempi mutta muuten taas jää jalkoihin.

Hintaisekseen kyllä tosi loistokkaat kannut, kuuluisi joka hemmon hyllyyn ihan vaan muistuttamaan että ei sen tartte olla niin kallista. Äänenlaadun nääs.
Todellä selkeä, mutta ei iso ero. :rolleyes: Mitä tekemistä kyvyllä tunnistaa säveliä niiden äänenkorkeuden perusteella ilman ulkoista referenssiääntä on suhteessa instrumenttien sijainnin hahmottamiseen x, y ja z -akseleilla?

Tuskimpa kuulokkeissa ja kaiuttimissa ihan huvinkaan vuoksi on elementtejä suojattu pölyllä + muulta lialta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Tänään sain kätösiini DT 770:t (32 ohm, käytetyt). Ensivaikutelmat: se kuuluisa diskantti ei ole näissä ihan niin kirpeän kuuloinen kuin sanotaan, odotin pahempaa. Tssäh-äänet pistää joskus vähän sävähtämään isommilla äänenvoimakkuuksilla mutta tähän asti näitä on pystynyt kuuntelemaan isommin ärsyyntymättä. Midit on vähän mitä on mutta ompahan tarkat ja erottelevat. Odotin näiltä enemmän bassoa mutta eipä sillä väliä ole, jotain olen kuullut että 32 ohmisessa versiossa olisi vähemmän bassoa kuin muissa. Soundstage ok suljetuiksi tosin vähän lyttääntyneet padit voi pienentää sitä jonkin verran.

Äänipuoli on sinällään ihan kunnossa mutta pakko myöntää että silti jotenkin kliinisen ja elottoman kuuloinen esitys eli mitään isompaa jippii-fiilistä nämä ei tuota. Saan kaverilta ensi viikolla DT 880:n lainaan ja kokeilen jos sen padit muuttaisi jotakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Nyt olisi hakusessa täysin avoimet kuulokkeet. Beyerdynamic DT 990:lla tuskin mennään kauheasti metsään, mutta mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi tarjolla (alle 400 €, käyttö: musiikki, videot, pelit)?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Nyt olisi hakusessa täysin avoimet kuulokkeet. Beyerdynamic DT 990:lla tuskin mennään kauheasti metsään, mutta mitä muita hyviä vaihtoehtoja olisi tarjolla (alle 400 €, käyttö: musiikki, videot, pelit)?
AKG K712 Pro:t saa äänen täältä. Nämä ovat toimineet meikäläisellä lopullisen ratkaisun kuulokkeina jo pitkään, eikä ole hetkeäkään kaduttanut ostopäätös. Tekivät myös tyttöystävään siinä määrin vaikutuksen, että HD 598 senkut saivat lähteä K712:n tieltä.
 

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
712pro on sitten aika lailla eri maailmasta kuin moni Akg:n luuri (esim. 701) . Todella paljon lämpimämpi ääni, joka jossain määrin tuo senkkujen äänen mieleen hyvässä sekä pahassa. Eivät kyllä millään materiaalilla myöskään ärsytä eikä ole edes ronkelit huonolaatuiselle äänitteelle. Tottelee myös equa varsin hyvin, jos haluaa ääntä hienosäätää omaan makuun sopivaksi.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 334
Omistin 712 Pro:n noin puoli vuotta, mutta ei napannut. Tykkään enemmän HD 58X ja HD 6XX:stä. Molemmat ovat mielestäni parempia kuulokkeita.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Omistin 712 Pro:n noin puoli vuotta, mutta ei napannut. Tykkään enemmän HD 58X ja HD 6XX:stä. Molemmat ovat mielestäni parempia kuulokkeita.
Tää on kuulokkeista keskustellessa jännää. Itse ottaisin K712:t HD58x:n ja HD6-sarjan yli. Eikä kumpikaan meistä ole väärässä.

Optimitilanteessa pitäisi olla mahdollisuus testata luureja ennen ostopäätöstä. Tosi vaikeaa tietää mistä toisen korvat lopulta tykkäävät.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
1. HE4XX Massdrop
2. HD58X Massdrop
3. Fidelio X2

Tuossa meikäläisen suosikit hintalaatusuhteeltaan. Kokeiltuna dt770, dt990, hd598, hd650, hd660s, 712Pro ja Monolith m1060.

712pro, HD650 ja HE4XX oli juuri viime viikolla samaan aikaan testissä o2/odacin kautta.


.
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 334
Tää on kuulokkeista keskustellessa jännää. Itse ottaisin K712:t HD58x:n ja HD6-sarjan yli. Eikä kumpikaan meistä ole väärässä.

Optimitilanteessa pitäisi olla mahdollisuus testata luureja ennen ostopäätöstä. Tosi vaikeaa tietää mistä toisen korvat lopulta tykkäävät.
Pikainen testi kaupassa harvemmin myöskään riittää. Lisäksi olisi hyvä testata omilla vekottimilla. Voi vaan olla hankalaa ilman ostamista...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Pikainen testi kaupassa harvemmin myöskään riittää. Lisäksi olisi hyvä testata omilla vekottimilla. Voi vaan olla hankalaa ilman ostamista...
Tätä juuri hain. Itselleen oikeanlaisten luurien hankkiminen voi olla yllättävän vaikeaa. Toisaalta edellämainitut akg:t, senkut ja hifimanit on kaikki turvallisia valintoja, eli todellisia laatuvehkeitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Se on ainakin tärkeää, että ne on mukavat päässä. Itse sen takia ostin AKG:t DT:n sijasta, kun kokeilin molempia kaupassa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Se on ainakin tärkeää, että ne on mukavat päässä. Itse sen takia ostin AKG:t DT:n sijasta, kun kokeilin molempia kaupassa.
En ole itse huomannut eroja Beyerdynamicin ja AKG:n välillä. Beyerdynamicin luureissa on tuoreena turhan kova puristusvoima, mutta se on helppo korjata, kun suoristaa pannan muutaman kerran. Se on hyvä tehdä senkin vuoksi, etteivät padit painu kasaan niin nopeasti.
 

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Mukavuudessa muuten nuo k712 on aivan tajuttoman hyvät. Toki ne padit sitten maksaakin huntin parilta jos kulahtavat miten nopeasti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kalliit padit on k712 pro:n heikkous. Jossain taisi olla 55-60€ luokkaa noita k712 pro/k702 anniversary padeja.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 334
Mukavuudessa muuten nuo k712 on aivan tajuttoman hyvät. Toki ne padit sitten maksaakin huntin parilta jos kulahtavat miten nopeasti.
Varmaan riippuu päästä. Omalla kohdalla se pantasysteem ei oikein futannut. Tuntu kuin koko aja olisivat tippumassa alaspäin tai jotain. Lisäksi pää tuli kipeäksi.

Kaikkea tosiaan kannattaa testata ja ihan hartaudella. Mukavuusongelmat ovat todella yksilöllisiä eikä niitä heti huomaa.
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Vihdoin 58X Jubileet saapuivat. Noin tunnin kuuntelun jälkeen vaikuttavat todella hyvältä ostokselta.

Rakenne on ehkä vähän liiankin muovinen antaen hieman halvahkon kuvan, mutta uskoisin kestävyyden silti olevan riittävällä tasolla. En tiedä sitten miten selviytyvät reissaamisesta.

Luurit pysyvät hyvin päässä ja vaikka minulla on iso pää (?), ei nämä tunnu liian puristavilta.

Usein sanotaan, että uudet kuulokkeet tarvitsevat sisäänajon joko drivereille tai kuuntelijan päähän. Näiden kanssa olin kuitenkin heti kuin kotonani. Odotin hieman kirkkaampaa soundia tosin, ainakin pienemmillä äänenvoimakkuuksilla. Bassoa myös riittää hyvin vaikka pidän itseäni jonkinlaisena bassopäänä. Tosin mitään elektronista en vielä kerennyt kuunnella. Soundin puolesta näissä vaikuttaisi oolevan hyvä kokonaisuus omaan makuun.

Nyt vaan tuli kauhea hinku testata myös noi dropin HE4XX.... tätä se on...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Ei kenellekään sattuisi olemaan kokemusta ATH-R70X:stä? Ajattelin jos hankkisi nuo veronpalautuksilla toisiksi avoimiksi.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
230
Mitä luureja suosittelisitte lähinnä elokuvia varten ja satunnaisesti peleihin?
Mieluusti alta 400€
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Mitä luureja suosittelisitte lähinnä elokuvia varten ja satunnaisesti peleihin?
Mieluusti alta 400€
Fidelio X2 voisi olla ainakin passeli vaihtoehto tuohon käyttötarkoitukseen. Ei siitä kyllä 300 euroa kannata maksaa, mutta jos 100-200 eurolla löytää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Fidelio X2:sta saa ainakin Aliexpressistä 200€ pintaan. Ihan aitoa tavaraa, oma SHP9500 on myös sieltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 445
Beyerdynamic Byron Wired oli aamuun asti siedettävät työmatkalla, löytyykö hyviä BT -nappikuulokkeita <100€ hintaan, kun talven tullen johto alkaa käydä enemmän tielle? Mikki tarpeellinen. Katselin noita Verkkiksen langattomia Sonyja, mutta oikean kuulokkeen yhteyden katkeamiset kävellessä ei ollenkaan hyvä juttu.

edit: @Jezme kiitos, koitanpas noita Bulletseja.
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Varmaan riippuu päästä. Omalla kohdalla se pantasysteem ei oikein futannut. Tuntu kuin koko aja olisivat tippumassa alaspäin tai jotain. Lisäksi pää tuli kipeäksi.

Kaikkea tosiaan kannattaa testata ja ihan hartaudella. Mukavuusongelmat ovat todella yksilöllisiä eikä niitä heti huomaa.
Itsellä on aika lähellä rajaa että AKGt alkaisivat valua.
Se "automaattisen säädön" kuminauha kun ei ole erityisen jämäkkä ja isommassa päässä varmaan viruisi nopeasti. Niin nojaavat ainakin yhtä paljon puristukseen päätä vasten kuppien paikallaan pysymiseen.
Beyerin perinteinen manuaalinen säätö on kyllä mukava, kun kupit oikeasti pysyvät paikallaan.
Lienee vain aika turha toivoa että AKG muuttaisi pannan rakennetta.
Sehän on heille suoranainen "tavaramerkki".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
@ojisama Itse olen tykännyt Oneplussan Bullets wireless -kuulokkeista. Koen tuon niskapannan mukavammaksi ja näppärämmäksi ratkaisuksi kuin pelkän vapaasti roikkuvan johdon (esim. Jaybirdseissä ja Nuforceissa) ja USB-C lataus on mielestäni myös plussaa, jos puhelimesta löytyy sellainen. Äänessäkään ei mitään kummempaa moitittavaa hintaan nähden, joskin joiden arvostelujen mukaan kannnattaa käyttää aptx:ää. Tosin tuo taitaakin löytyä kaikista Androideista joissa on vähintään Android 8.0. Akkukesto on luokassaan hyvä mutta mikkiä en ole testaillut. Etusivu - Elisa - Verkkokauppa

Toinen toimiva voisi olla Nuforcen BE sport 3 tai 4. Nelosversiosta ei ole kokemusta mutta itse vaihdoin aikanaan Sport 3 -> Bullets wireless ja olen tykännyt kyllä enemmän näistä Bulletseista. Syynä pääasiassa tuo johtoratkaisu ja USB C. Tuo vapaasti roikkuva johto otti ainakin itselläni ikävästi niskaan kiinni päätä käännellessä ja sillä ei oikein toimi yhden napin käyttö yhtä hyvin kuin pannalla. Äänenlaatu mielestäni oli hyvä myös noissa Sport 3 ja 4 pitäisi olla vielä parempi. Optoma NuForce BE Sport 4 hörlurar - Kuulokkeet ja Optoma NuForce BE Sport 3 -kuulokkeet - Kuulokkeet
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuo AKG:n säätömekanismi jakaa kyllä mielipiteitä aika rankasti. Meikäläiselle nuo K712:t on mukavimmat luurit mitä olen ikinä päähän laittanut.

Tässä on nyt harkinnassa vielä yhdet luurit lisää. Pitäisi päättää HD650:n ja HE4xx:n väliltä. Onko tuo viimeksi mainittu miten lähellä HE400i tai HE400s?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Ehdottomasti 712pro kaveriksi he4xx. Bassossa hyvää iskevyyttä, energinen / kirkas presentaatio, hyvä instrumenttien ja detailien erottelukyky. HE4XX tulee valmiiksi hifimanin focus-a padeilla, näissä on ilmeisesti vakiona parempi basson ulottuvuus kuin he400i/s.

Massdrop x HIFIMAN HE4XX Measurements and Impressions

HE4XX kuulostaa teknisesti paljon edistyneemmältä kuin hd650/712pro, se ei kuitenkaan jokaisen kohdalla välttämättä tarkoita parempaa musiikkinautintoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Näyttäisi löytyvän nyt myös Saksan Amazonista 215 eurolla.
No se on varmaan parempi vaihtoehto sitten, Kiinasta tilatessa voi tulla vielä alvit päälle.

Fideliosta nyt sanoisin vielä sen verran että sopii äänensä puolesta kyllä leffoihin ja peleihin oikein mainiosti ison basson ja soundstagen ansiosta mutta missään muussa ne ei mun mielestäni oikein loistaneet. Jotenkin tympeän tunkkainen yleissoundi, vokaali- tai instrumenttipitoinen musiikki ei ole niiden vahvuuksia (ainakaan omaan korvaan).
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Mulla oli Fidelio X2 wooxit alunperin ja ne eivät olleet yhtään tunkkaiset, enemmänkin kirkkaat kuin tunkkaiset. Sitten niiden jäätyä takuureissulle ostin tilalle käytetyt X2:set jotka oli erilaisilla padeilla ja ilmeisesti Gibsonin erää, niiden ääni oli myös hieman tunkkainen ja vähemmän innostava. Uskon vahvasti että woox/gibsonin valmistuserissä on myös äänenlaadullisia eroja.

Nyt on taas '2014 valmistetut woox:in X2:et ja niiden äänestä tykkään kovasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Mulla oli Fidelio X2 wooxit alunperin ja ne eivät olleet yhtään tunkkaiset, enemmänkin kirkkaat kuin tunkkaiset. Sitten niiden jäätyä takuureissulle ostin tilalle käytetyt X2:set jotka oli erilaisilla padeilla ja ilmeisesti Gibsonin erää, niiden ääni oli myös hieman tunkkainen ja vähemmän innostava.
Täysin subjektiivistahan tämä on mutta mun mielestäni niissä on jokseenkin tummasävyinen sointi, ei vastaa ainakaan omaa käsitystä kirkkaasta kuulokkeesta. Kaverilla on nuo Gibsonin valmistamat joita olen demonnut useita kertoja mutta viime kerrasta on aikaa, täytyy varmaan käydä joskus kuuntelemassa uudestaan ja katsoa muistanko vain väärin. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Onko tuossa uudessa X2/HR mallissa oikeasti jotain eroa vanhaan nähden? Jotenkin itselleni jäi aikanaan mielikuva, että tuo on vain uudelleenbrändäys jolla ehkä osittain koitetaan paikata sitä Gibson-sekoilua (liimat sun muut laatujutut).
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Täysin subjektiivistahan tämä on mutta mun mielestäni niissä on jokseenkin tummasävyinen sointi, ei vastaa ainakaan omaa käsitystä kirkkaaasta kuulokkeesta. Kaverilla on nuo Gibsonin valmistamat joita olen demonnut useita kertoja mutta viime kerrasta on aikaa, täytyy varmaan käydä joskus kuuntelemassa uudestaan ja katsoa muistanko väärin. :)

Juurihan tuossa totesin että minäkin miellän gibsonin valmistaman X2:en vähän tunkkaiseksi. Ero oli mun mielestä tosi selkeä, se ehkä selittäisi myös kyseisen kuulokkeen todella ristiriitaisia arvosteluja/käyttäjäkokemuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Juurihan tuossa totesin että minäkin miellän gibsonin valmistaman X2:en vähän tunkkaiseksi. Ero oli mun mielestä tosi selkeä, se ehkä selittäisi myös kyseisen kuulokkeen todella ristiriitaisia arvosteluja/käyttäjäkokemuksia.
Mulla saattaa mennä nyt valmistajat sekasin, en oo enää yhtään varma kumman valmistamat sillä oli. :D Menipäs sekavaksi. Jotenkin muistelin että alkuperäinen olisi ollut Gibsonin. Täytyypähän ihan kysyä.

E: Sain vastauksena että osti silloin kun ne alunperin ilmestyi eli wooxit kai sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Onko tuossa uudessa X2/HR mallissa oikeasti jotain eroa vanhaan nähden? Jotenkin itselleni jäi aikanaan mielikuva, että tuo on vain uudelleenbrändäys jolla ehkä osittain koitetaan paikata sitä Gibson-sekoilua (liimat sun muut laatujutut).
Muistelisin, että lähinnä pieniä eroja käytetyissä materiaaleissa ja padeissä. Itsellä kävi Gigantista pyörähtämässä about pari vuotta sitten kolme kappaletta noita X2 (kaikki Gibsonin tekeleitä), joissa oli kaikissa sama vika. Panta narisi todella ärsyttävästi, jos päätä liikutti vähänkään mihinkään suuntaan. En kyllä ainakaan Gibsonin tekemistä maksaisi lähellekkään 200e. Wooxin tekemät ovat kuulemma ihan OK.

Tuo AKG:n säätömekanismi jakaa kyllä mielipiteitä aika rankasti. Meikäläiselle nuo K712:t on mukavimmat luurit mitä olen ikinä päähän laittanut.

Tässä on nyt harkinnassa vielä yhdet luurit lisää. Pitäisi päättää HD650:n ja HE4xx:n väliltä. Onko tuo viimeksi mainittu miten lähellä HE400i tai HE400s?
Täälläkin kiinnostelis nuo HE4XX, mutta hirveän ruusuista kuvaa Hifimanin laadusta ei foorumien perusteella saa, kun osan parin kuukauden ikäisistä kuulokkeista ruuvit löystyy, padit ei ilmeisesti ole hirveän pitkäikäiset ennen kuin repeävät ja painamalla liittimiä kuulokkeiden päässä saa äänen katkeamaan.

Sattuuko kellään muuten olemaan kokemusta Massdropin Meze 99 Noir tai Dekoni Blue kuulokkeista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Muistelisin, että lähinnä pieniä eroja käytetyissä materiaaleissa ja padeissä. Itsellä kävi Gigantista pyörähtämässä about pari vuotta sitten kolme kappaletta noita X2 (kaikki Gibsonin tekeleitä), joissa oli kaikissa sama vika. Panta narisi todella ärsyttävästi, jos päätä liikutti vähänkään mihinkään suuntaan. En kyllä ainakaan Gibsonin tekemistä maksaisi lähellekkään 200e. Wooxin tekemät ovat kuulemma ihan OK.
Sama natina oli omissa Gibsonin X2:ssa. Kahdet kappaleet testasin, molemmat eri eristä ja molemmat palautuivat Giganttiin. Kiva kuunnella sitä natinaa, jos vähänkin kääntää tai kallistaa päätään tai kenties vaikka vaan puhuu mikrofoniin. Noin muuten olivat ihan pätevän oloiset luurit. Tosin pakko sanoa, joskin näin ulkomuistista huono, niin mielestäni nykyiset HD58X:t voittavat aiemmat DT990:t selkeämmin kuin nuo X2:t.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Otimpas tuosta vähän aikaa kuuntelematta olleet Sony MDR-V6:t ja pistin päähän. Soi kyllä yllättävän hyvin ikäänsä (ja hintaansa) nähden. Ajaton soundi. :) Sääli että näitä ei enää valmisteta.
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
175
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noniin, tulipa juuri tilattua HD58X Senkut Massdropista AKG K712 & K612 Pro:n ja Superlux HD-660:n kaveriksi. HE-4XX houkutteli, mutta Hifimanien saama palaute käsiin hajoavista luureista kuumotti liikaa. Jos tilataan toiselta mantereelta luurit niin pitäisi pystyä luottamaan siihen, että ne palvelevat vuosia ja vuosia hajoamatta. Senkut oli omassa kokeilussa sen verran miellyttävät, että kyllä niistä viitsii maksaa sen vajaa 190€. Pitäisi jälleenmyyntihintakin olla ihan kunnossa jos niistä haluaa päästä eroon.

Jokohan nyt alkaisi olla lopullinen lineup sitten kasassa ilman niitä Hifimanejakin. Pitäisi varmaan K612 Pro:t myydä pois kun niitä tulee kohta käytettyä vielä vähemmän kun Senkutkin saapuvat taloon. Nuo K612:t on pirun hyvät luurit, erityisesti hintaluokassaan, mutta eihän ne oikein isoveljen kanssa kykene kilpailemaan, ja HD58X on hankittu tuomaan vähän vaihtelua peliin.

Senkuista puheenollen, ilmeisesti eivät ole yhtä vaikeat ajettavat kuin isoveljensä? Olettaisin, että Fiio E10k:lla tai Xonar DGX:llä pärjää edelleen mennen tullen?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
367
Tilasin myös juuri HD58X Massdropista. Ennestään löytyy esim. hd518 ja hd439, rs175 sekä muutamat superluxit yms. Testissä joskus ollut fidelio x2, sekä hd598. Lukemani mukaan 58X pitäisi olla paljon paremmat kuin esimerkiksi HD598 ja odotan innolla päästä kuuntelemaan.

Varmaan kuukauden sisään saa olettaa, että kuulokkeet saapuvat?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Varaudu pariin viikkoon. Tuurilla voi tulla nopeamminkin.

Mitä nyt on tullut 58X kuunneltua, niin tarvitsevat ehdottomasti erillistä vahvistusta. Ihan turha edes yrittää puhelimen, emolevyn äänikortin tms. kanssa.
 
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
62
Tilasin myös juuri HD58X Massdropista. Ennestään löytyy esim. hd518 ja hd439, rs175 sekä muutamat superluxit yms. Testissä joskus ollut fidelio x2, sekä hd598. Lukemani mukaan 58X pitäisi olla paljon paremmat kuin esimerkiksi HD598 ja odotan innolla päästä kuuntelemaan.

Varmaan kuukauden sisään saa olettaa, että kuulokkeet saapuvat?
Minulla tuli noin parissa viikossa. 15. Syyskuuta lähetetty ja 1. Lokakuuta oli postissa. Tuossa tuli vielä pari päivää ylimääräistä, kun en tajunnut seurata Postin sivuilta milloin ilmestyi tulliin. DHL:n seuranta oli pari päivää jäljessä tuon kanssa. Eli voisin suositella katsomaan Postin seurannasta tuolla DHL:n toisella koodilla sen jälkeen kun paketti on selvinnyt Hampuriin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 690
Viestejä
4 208 757
Jäsenet
70 937
Uusin jäsen
Kaizzu86

Hinta.fi

Ylös Bottom