Hifin määritelmästä nyt voi tapella loputtomasti; siihen ei ole yhtä ja "oikeaa" määritelmää. Esim. Wikipedian määritelmä. Itse käytän mielummin termiä korkelaatuinen äänentoisto. Harva meistä tietää miltä sen äänitteen oikeasti pitäisi tai olisi pitänyt kuulostaa muusikon mielestä ja toistuuko se nyt kotona juuri alkuperäiselle mahdollisimman uskollisesti vai ei.
Itsestäni on fiksumpaa kasata sellainen setti, millä kaikki äänitteet toistuu (omaa korvaa) miellyttävästi ilman mitään muokkauksia. Itse en ainakaan omista mitään ihmeellisiä purkkeja, vaan aika minimaalisen määrän laitteita per setti. Jos nyt itseltäni kysytään, niin esim. Antimoden käytön vielä "hyväksyn" ja pidän järkevänä, mutta silläkin lähinnä tehdää hienosäätöä alapään osalta.
Itsestäni on fiksumpaa kasata sellainen setti, millä kaikki äänitteet toistuu (omaa korvaa) miellyttävästi ilman mitään muokkauksia. Itse en ainakaan omista mitään ihmeellisiä purkkeja, vaan aika minimaalisen määrän laitteita per setti. Jos nyt itseltäni kysytään, niin esim. Antimoden käytön vielä "hyväksyn" ja pidän järkevänä, mutta silläkin lähinnä tehdää hienosäätöä alapään osalta.
Viimeksi muokattu: