Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 746
Itse olen etsiskelemässä uusia kuulokkeita, kun HyperX Cloud II's eivät vain tunnu mukavilta päässä ja tuntuvat hieman puristavan. Onhan näitä jo käytetty varmaan vuoden verran. Katselin noita Sennheiser G4me One kuulokkeita, mutta tuli sitten mieleen että saisikohan samalla rahalla ihan kunnoliset headphonet ja erillisen mikin. Ennen HyperX Cloud II oli käytössä nuo Superlux HD 660+ DT770 padeilla jotka purisitivat aika lailla nuppia. Mietin vaihtoehtoja että ottaisiko sitten Beyerdynamic DT990 vai Superlux HD 330 molemmat ovat kumminkin avoimet niin ei pitäisi puristaa. Vai löytyisköhän tuolla 160€ luokalla sitten jotain muita parempia vaihtoehtoja?

Käyttö tarkoitus olisi pelaaminen(mm. Overwatch,PUBG,Rainbow Six Siege) ja musiikin(metal,chill step, trance) kuuntelu.
Ei se puristamiseen vaikuta onko suljetut tai avoimet. Toki suljetuissa se puristus on oleellisempaa ettei äänet karkaa ja sinetti mene rikki. G4me Onen puolesta puhuu kyllä erittäin hyvä mikki ja se puomin nostamalla tapahtuva mykistys, äänestä en osaa sanoo koska olen vain G4me Zeroja käyttänyt ja ne oli huonot musiikin kuunteluun. Mutta tuossa hintaluokassa on varmaan ihan älyttömästi kuulokkeita. Esim. tuon Beyerdynamic DT990 tai suljettuna DT770. Itsellä on pääasiallinen FPS kuuloke AKG K550 jossa ihan hyvin erottaa suuntia ja askeleita jne. mutta ei se yhtä hyvä ole musiikin kanssa kuin DT770, jälkimmäistä taas en ole pelaamiseen juurikaan kokeillut koska käytän niitä töissä. Kannattaa tsekata redditistä z reviewsin pelikuuloke suositukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Ei kannata unohtaa DT-880 mallia. Analyyttinen ääni musiikilla ja toimii myös peleissä. Hyvät ns. yleiskuulokkeet kaikkeen.

Beyerin 770/880/990 malleja saa venytellä pannasta mielensä mukaan ja klampin sitä kautta sopivaksi. Ei ole pelkoa rikkoutumisesta, kuten useissa muovisissa saman hintaluokan kuulokkeissa.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
...Beyerdynamic DT990 vai Superlux HD 330...

Vai löytyisköhän tuolla 160€ luokalla sitten jotain muita parempia vaihtoehtoja?

Käyttö tarkoitus olisi pelaaminen(mm. Overwatch,PUBG,Rainbow Six Siege)
Jos mahdollisimman tarkkoja yksityiskohtia kuten askelääniä haet niin neutraalibassoinen AKG K702 olisi pelaamiseen ehdottomia kärkiluureja.
AKG K702 avoimet kuulokkeet - St. Paul's Sound verkkokauppa

DT990:n äänikuva on pykälän AKG:n tasoa pienempi ja neutraalia jykevämpi "fun factor" basso tekee yksityiskohdista vaikeammin erotettavia samanaikaisten bassoäänten kanssa.
(kokonaisuutena näiden väliltä oleva AKG:n K712 meneekin sitten jo reilusti yli budjetin)
HyperX Cloudit kyllä suljettuina omannevat neutraalia selvämmän basson, joten niihin nähden ei varmasti takapakkia tulisi ja K702:n basso voisi tuntua "arastelevalta".
Senkun bassokin lienee aika neutraali, äänikuva lienee perustana olevan HD5xx sarjan lailla Beyerin tasolla/pykälän AKG:tä jäljessä.


HD330 Superluxin pehmusteet ovat vähän aasialaiselle korvan koolle tehtyjä, niin vaatisi niiden vaihdon "korvamukavuuden" nostamiseksi hyvälle tasolle.
Ääni taas on kyllä hintaansa nähden loistava ja aikalailla DT990 tyylinen. Basso tuntui potkivan vähän enemmän ja keskiäänet vastaavasti vajaammilta.
Äänikuvan koko binaural-äänellä taas on askelen pienempi.
Nuo tuli aikanaan hankittua 30€ kokeiluna.
Muuta mitä löytyy on Beyerin DT990 puolenkymmenen vuoden takaa ja loppuvuonna hankitut AKG:n K702 (kun hyvään hintaan sai pari vuotta vanhan) ja K712.
(+ vanhemmat teippi pitää muovinpalat tippumasta HD595 Senkut)


Jos et tiedä mitä äänikuva binaural äänellä tarkoittaa niin kunnon avoimilla luureilla tässä on hyvin selkeä etäisyyksien tuntu.
Ensimmäinen minuutti on erittäin hyvä pikatesti siihen.
Tyypillisillä halvoilla suljetun rakenteen pelirihkamilla sitten kuulostaa "ämpäri päässä veden alla" tunnelmalta etäisyyksien suhteen.
Suljettu rakenne on akustisesti hyvin hankala, niin eivät helpolla pääse avointen lähelle.
Ironisesti lähes kaikki pelikuulokkeet ovat siis huonoja antamaan kunnollista immersiota peleissä.


Ei kannata unohtaa DT-880 mallia. Analyyttinen ääni musiikilla ja toimii myös peleissä. Hyvät ns. yleiskuulokkeet kaikkeen.
Mad Lust Envyn vertailun mukaan neutraalimmasta bassostaan huolimatta häviävät DT990:lle binaural-äänellä äänikuvassa.
Mikä on helppo uskoa tuon Superluxin puoliavoimeksi mainitseman Beyeriä matkivan HD330 kokemusten pohjalta.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Eikös se ole ollut HD662F jos vähäänkään on tutkinut asiaa mutta Superluxilta paras äänenlaadulta on nykyään HD668. Vaativat molemmat korjailua ääneen.

Superlux HD688.pdf
noita 668 olen katsellut mutta niista ei löydy googlaamalla mitään. tuo hd 662f on ainakin semiavoimet. itse ainakin olen ollut tyytyväinen superlux hd 330 luureihin niin ajattelin että noi ois jotenkin aika lähellä toisiaan.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
noita 668 olen katsellut mutta niista ei löydy googlaamalla mitään. tuo hd 662f on ainakin semiavoimet. itse ainakin olen ollut tyytyväinen superlux hd 330 luureihin niin ajattelin että noi ois jotenkin aika lähellä toisiaan.
HD662F voi luokitella suljetuksi. Siellä ihan vaan millin rako. HD668 on sitten täysin umpinainen.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
30
Jos mahdollisimman tarkkoja yksityiskohtia kuten askelääniä haet niin neutraalibassoinen AKG K702 olisi pelaamiseen ehdottomia kärkiluureja.
AKG K702 avoimet kuulokkeet - St. Paul's Sound verkkokauppa

DT990:n äänikuva on pykälän AKG:n tasoa pienempi ja neutraalia jykevämpi "fun factor" basso tekee yksityiskohdista vaikeammin erotettavia samanaikaisten bassoäänten kanssa.
(kokonaisuutena näiden väliltä oleva AKG:n K712 meneekin sitten jo reilusti yli budjetin)
HyperX Cloudit kyllä suljettuina omannevat neutraalia selvämmän basson, joten niihin nähden ei varmasti takapakkia tulisi ja K702:n basso voisi tuntua "arastelevalta".
Senkun bassokin lienee aika neutraali, äänikuva lienee perustana olevan HD5xx sarjan lailla Beyerin tasolla/pykälän AKG:tä jäljessä.
Tuosta K702 näyttäisi olevan kaksi eri mallia tuo normi ja sitten anniversary . Anniversary:ssä näyttäisi olevan hieman paremmat padit, mutta hintakin näyttäisi olevan paljon kovempi. Tiedä sitten kuinka paljon noilla on eroja kun en mielestäni ole kauhea audiophile vaikka musiikkia kuuntelenkin joka päivä aika paljon. Arvostelujakin hieman vaikea katsoa noista kun kaikki melkein tuosta anniversary "massdrop" editionista. Kiinnostusta kyseisistä kuulokkeista kyllä on. Kuinkas mukavat nuo ovat verratuina johonkin Beyerdynamic DT770,990 tai sitten Superluxeihin ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Harmi kun ei ole Mrspeakersillä maahantuojaa Suomessa.
Tosin ne maksais sen 950-1000€ Suomessa kun tuntuvat tuon Saksassakin maksavan.
Suoraan Mrspeakersiltä tulleineen ja alveineen jäis 880€. Varmaan sieltä pitää sitten joskus hommata.
LCD2C:t tosin sais Thomannilta 899€.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Tuosta K702 näyttäisi olevan kaksi eri mallia tuo normi ja sitten anniversary . Anniversary:ssä näyttäisi olevan hieman paremmat padit, mutta hintakin näyttäisi olevan paljon kovempi. Tiedä sitten kuinka paljon noilla on eroja kun en mielestäni ole kauhea audiophile vaikka musiikkia kuuntelenkin joka päivä aika paljon. Arvostelujakin hieman vaikea katsoa noista kun kaikki melkein tuosta anniversary "massdrop" editionista. Kiinnostusta kyseisistä kuulokkeista kyllä on. Kuinkas mukavat nuo ovat verratuina johonkin Beyerdynamic DT770,990 tai sitten Superluxeihin ?
Normaalit ne omat K702:t on. (K701 on sama kiinteällä kaapelilla)
Itse asiassa Mad Lust Envyn vertailussa Anniversarylle oli muistaakseni mainittu "tunkkaisuutta" äänikuvassa verrattuna muihin AKG:hin, niin pelaamiseen olisikaan edes paremmat.
(musiikille kehuttu HD650 Senkku olisi myös binaural äänelle keskinkertaisella tunkkaisella äänikuvalla)
Hinta tai stereomusiikille sopivuus ei suoraan kerro siitä kuinka hyvin luurit sopivat kaiken irti ottamiseen äänestä pelatessa.

Mukavuudesssa AKG:n pehmusteet ovat itse asiassa vähän isommat kuin Beyerissä ja isommalla tilalla korville.
Nahkaisessa pääpannassahan taas ei AKG:llä ole pehmustetta, mutta ainakin ovat keveät.
HD330 ei pääse lähellekään samaa niukan kokoisilla nahkajäljitelmäpehmusteillaan ja kierretty kaapelikin tuntuu muovisemmalta ja helposti kuulokkeisiin johtuvia hankausääniä aiheuttavalta.
Isokokoisella päällä AKG:n pannan "automaattinen säätö" voisi olla myös virutuksella ja pienemmällä varsinkin alaspäin kapenevalla päällä voisivat kupit pyrkiä valumaan alaspäin.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
@Heezy

Kiinasta mukavat pädit noihin. Jos meet laittaa puhtaat velourit noihin niin ei toimi. Rikot vaan taajuusvasteen. Saat vaan jonkin verran keskialuetta ja diskanttia. Voi leikata bassoa 10 dB tai sitten osa keskialueesta lähtee 5 dB pois.

Hybridit. Pehmeämpi vaahtomuovi, mukavammat alentaa enempi bassoa kuin pleatherit.
For AKG K240 S K241 K242 K270 K Series Headphones Ear Pads Seals Velour thicker | eBay

Pleatherit. Hieman kovempi vaahtomuovi, ei alenna bassoa.
Thicker Cushion ear pads seals pillow memory foam cover for headphones Full size | eBay
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
30
Mukavuudesssa AKG:n pehmusteet ovat itse asiassa vähän isommat kuin Beyerissä ja isommalla tilalla korville.
Nahkaisessa pääpannassahan taas ei AKG:llä ole pehmustetta, mutta ainakin ovat keveät.
HD330 ei pääse lähellekään samaa niukan kokoisilla nahkajäljitelmäpehmusteillaan ja kierretty kaapelikin tuntuu muovisemmalta ja helposti kuulokkeisiin johtuvia hankausääniä aiheuttavalta.
Isokokoisella päällä AKG:n pannan "automaattinen säätö" voisi olla myös virutuksella ja pienemmällä varsinkin alaspäin kapenevalla päällä voisivat kupit pyrkiä valumaan alaspäin.
HD330 tietysti tarkoitin DT770 padeilla varustettuina. Itse pidän veloureista enemmän kuin tekonahkaisista, kun ei hiosta korvia yhtä paljon.

Itse en omasta pään koosta niin tiedä, mutta eipä näytä olevan kauhean iso kun noita Superlux HD660 ja HyperX Cloudeja käytetty siinä missä on ne 2-3 pistettä sangassa . Kunhan eivät valu pois päästä niin sitten hyvä kyllä. Vähän kahden vaiheella että ottaisiko nyt sitten nuo AKG K702 vai sitten Superlux HD330 + DT770 velour padeilla. Pelaamisessa siis nuo AKG K702 antavat tarkan tuntuman(jos ymmärsin oikein), mutta mites sitten musiikin laatu? Tietysti varmasti parempaa kun mitä näistä Hyperx Cloud II saa irti. Riittääkö ihan tuo halpis Asus Xonar DG pyörittämään noita?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Vähän kahden vaiheella että ottaisiko nyt sitten nuo AKG K702 vai sitten Superlux HD330 + DT770 velour padeilla. Pelaamisessa siis nuo AKG K702 antavat tarkan tuntuman(jos ymmärsin oikein), mutta mites sitten musiikin laatu?
Mikäli musiikki kuulostaa yhtään samalta kuin mitä omat Q701, niin takaan ettet pety. Aivan taivaallinen ääni kerta kaikkiaaan.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Itse en omasta pään koosta niin tiedä, mutta eipä näytä olevan kauhean iso kun noita Superlux HD660 ja HyperX Cloudeja käytetty.
Pelaamisessa siis nuo AKG K702 antavat tarkan tuntuman(jos ymmärsin oikein), mutta mites sitten musiikin laatu? Tietysti varmasti parempaa kun mitä näistä Hyperx Cloud II saa irti. Riittääkö ihan tuo halpis Asus Xonar DG pyörittämään noita?
HD330 on samalla pannalla kuin HD660, niin sen mukavuuden voit siirtää suoraan HD330:in.

K702 ottaa pelaamisessa selvän kaulan Superluxiin.
Superlux on parempi ainoastaan vahvasti potkivassa bassossa.
Suoraa vertailua en ole tehnyt, mutta muista omien luurien keskinäisestä vertailusta sanoisin että äänikuvan koko on kaksi askelta parempi.
Ja yksityiskohdat sitten ovat neutraalin basson ansiosta binaural äänellä "god mode/wall hack" tasolla.

Dolby Headphonen kanssahan ei kyllä yhtään neutraalia vahvempi basso sovi.
Sen bassopöhötys alkaa kuulostaa juuri ja juuri siedettävältä neutraalibassoisella luurilla.
Dolby sitä ja tätä hypen määrään ja ennakko-odotuksiin nähden oli täysi shokki kuunnella Dolby Headphonea ensimmäistä kertaa pelivideoista kuten tästä.


Tosiaan musiikin kanssakin ihan sama homma.
Kunnollisilla luureilla hyvä lähdemateriaali kuulostaa paremmalta, mutta vastaavasti huonolaatuisen tallenteen outoudet/virheet kuuluu tarkasti ja "siloittelematta".

Hyvillä luureilla toivot myös että enemmän musiikkia löytyisi binaural-tallenteina.
Kuulostavat selkeän kuulokkeiden/tallenteen kuuntelemisen sijaan enemmän paikan päällä olemiselta:
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 405
Ei kannata unohtaa DT-880 mallia. Analyyttinen ääni musiikilla ja toimii myös peleissä. Hyvät ns. yleiskuulokkeet kaikkeen.

Beyerin 770/880/990 malleja saa venytellä pannasta mielensä mukaan ja klampin sitä kautta sopivaksi. Ei ole pelkoa rikkoutumisesta, kuten useissa muovisissa saman hintaluokan kuulokkeissa.
Jaahas. Minulla on DT880 panta teipattu rikkoontumisen vuoksi kuvan osoittamasta paikasta.
upload_2018-4-5_13-27-16.png
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
30
HD330 on samalla pannalla kuin HD660, niin sen mukavuuden voit siirtää suoraan HD330:in.

K702 ottaa pelaamisessa selvän kaulan Superluxiin.
Superlux on parempi ainoastaan vahvasti potkivassa bassossa.
Suoraa vertailua en ole tehnyt, mutta muista omien luurien keskinäisestä vertailusta sanoisin että äänikuvan koko on kaksi askelta parempi.
Ja yksityiskohdat sitten ovat neutraalin basson ansiosta binaural äänellä "god mode/wall hack" tasolla.

Dolby Headphonen kanssahan ei kyllä yhtään neutraalia vahvempi basso sovi.
Sen bassopöhötys alkaa kuulostaa juuri ja juuri siedettävältä neutraalibassoisella luurilla.
Dolby sitä ja tätä hypen määrään ja ennakko-odotuksiin nähden oli täysi shokki kuunnella Dolby Headphonea ensimmäistä kertaa pelivideoista kuten tästä.

Hyvillä luureilla toivot myös että enemmän musiikkia löytyisi binaural-tallenteina.
Noh pistin nuo AKG K702 tilaukseen. Tosiaan itse en oikein tiedä audio vehkeistä tai näistä binaural(onpas vaikea sana) hommeleista. Vähän sama ku jos joku sanoisi jotain autoista, kun niistä tiedä hölkäsen pöläystä ellei selitetä ELI5 tasolla. Kaikki äänet vaan tuntuu hieman vaimennetulta näillä hyperx cloudeilla niin nyt sitten tilattu ihan kunnolliset. Kaipa tuo Asus Xonar DG äänikortti riittää noita pyörittämään. 62 ohmiset nuo AKG K702 ovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Jaahas. Minulla on DT880 panta teipattu rikkoontumisen vuoksi kuvan osoittamasta paikasta.
Puhuin pannan venyttämisestä. Siellä on pelkkää metallia tai vastaavaa, ei mitään rikkoutuvaa osaa. Tottakai tuo muovi murtuu jossain vaiheessa, jos kupista ottaa kiinni ja venyttelee. Silloin kuppien rautakiinnike painaa suoraan muovia vasten.

Tuo on yksi harvoista muoviosista ko. luureista ja uudet voi vaikka 3d-tulostaa tai tilata Kiinasta. Siinä on kaksi muoviosaa ruuveilla kiinni toisissaan ja niiden keskellä muovinen klipsu, joka säätää kuppien korkeutta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noh pistin nuo AKG K702 tilaukseen. Tosiaan itse en oikein tiedä audio vehkeistä tai näistä binaural(onpas vaikea sana) hommeleista. Vähän sama ku jos joku sanoisi jotain autoista, kun niistä tiedä hölkäsen pöläystä ellei selitetä ELI5 tasolla. Kaikki äänet vaan tuntuu hieman vaimennetulta näillä hyperx cloudeilla niin nyt sitten tilattu ihan kunnolliset. Kaipa tuo Asus Xonar DG äänikortti riittää noita pyörittämään. 62 ohmiset nuo AKG K702 ovat.
Tuo Xonar riittää aivan mainiosti. Olen pyörittänyt samalla äänikortilla mm. K701, K712 pro ja K612 pro luureja ilman mitään ongelmia. Oikein mainio budjettiratkaisu. Todella hyvät luurit valitsit myös, olisin itse tosin valinnut suunnilleen samasta hintaluokasta K612 pro:t - äänikuva ja yksityiskohdat kärsivät hieman K702 verrattuna, mutta pidän niitä hauskempina luureina päivittäiskäytössä. Täysin makuasia mistä pitää enemmän - joka tapauksessa saa rahoilleen vastinetta ja timanttisen kovat luurit.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
30
Tuo Xonar riittää aivan mainiosti. Olen pyörittänyt samalla äänikortilla mm. K701, K712 pro ja K612 pro luureja ilman mitään ongelmia. Oikein mainio budjettiratkaisu. Todella hyvät luurit valitsit myös, olisin itse tosin valinnut suunnilleen samasta hintaluokasta K612 pro:t - äänikuva ja yksityiskohdat kärsivät hieman K702 verrattuna, mutta pidän niitä hauskempina luureina päivittäiskäytössä. Täysin makuasia mistä pitää enemmän - joka tapauksessa saa rahoilleen vastinetta ja timanttisen kovat luurit.
Tämäpä hyvin mukava kuulla ettei sitten tarvitse noiden daccien amppien kanssa lähteä, kun niistäkään itselläni ei ole ollenkaan mitään hajua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
880
Mulla on kypsynyt hiljalleen ajatus parempien kuulokkeiden hankkimisesta ja Beyerdynamic T1:t ovat tällähetkellä vahvin ehdokas. Harmaita hiuksia aiheuttaa mistä noille ääni. Stereot on vielä analogivehkeitä ja halu olisi streamata noille musiikki iPad pron kautta (usb3) daccina toimisi dragonfly red. Riittääkö musiikkilähteen laatu lähellekään noita luureja. Varaa ei oikein olisi laittaa vielä toista tonnia kuulokevahvistimeen. Lisäksi tuon setupin helppo liikuteltavuus houkuttaisi paljon.
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Tämäpä hyvin mukava kuulla ettei sitten tarvitse noiden daccien amppien kanssa lähteä, kun niistäkään itselläni ei ole ollenkaan mitään hajua.
Digitaali/analogi-muunninta tarkoittava DAC on vain muotitermi jolla vähempää myydään enempänä.
Kaikista digitaalisella tallenteella toimivista analogista signaalia antavista laitteista löytyy se.
Ja vaikka löytyy porukkaa väittämään että sen pitää olla se ja se ja vähintään niin kallis, ihmiskuulon tarkkuuden tasolle pääseminen ei nykyisillä puolijohteilla erityistä vaadi.
Tuo testattu ALC889 on Audigy Fx/Xonar DG(X) budjettiäänikorttien luokassa:
I sank $2000 of my own money into the DAC2 HGC last December, so I subjectively wanted it to sound better than everything else. Tests have shown that it doesn't...
Using world-class headphones, a $2 Realtek integrated audio codec could not be reliably distinguished from the $2000 Benchmark DAC2 HGC in a four-device round-up.

Anything Above $2 Buys More Features, Not Better Quality - What Does It Take To Turn The PC Into A Hi-Fi Audio Platform?

Vahvistinmainostuskin samaa käärmeöljyä vähintään puolitäynnä.
Ne putketkin kuulostavat erilaiselta sen takia, että ne eivät puolijohteista poiketen pysty toistamaan signaalia tarkasti, vaan lisäävät siihen oman "sormenjälkensä"/vääristymänsä.
Ja eihän sellaisella pitäisi olla mitään tekemistä tarkemman äänentoiston kanssa.
Kuulokkeiden tarvitsemista tehoista puhuttaessa "erillis"komponentti-höpötyskin on tyhjää hypeä.
Kunnollista audio opamppia vastaavan signaalin laadun saaminen vaatisi erilliskomponenteilla tehdyn kytkennän osien hyvin tarkkaa yhteen sovittamista käsityönä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Tuollaiset testit laittaa nämä omat tulevat ja menneet hifihankinnat pienen kysymysmerkin alle :D

Itse vertailin 02+Odac/Soundblaster G5/Realtek ALC1150 samoilla kaiuttimilla ja onhan noissa loppupeleissä tosi pienet erot dac osastolla. Odac kuulosti ehkä aavistuksen kirkkaammalta ja kuivemmalta kuin nämä kaksi muuta. Kuulokepuolella erot on olleet vähän selvempiä mutta siihen vaikuttaa sitten vahvistuspuoli ja sehän oikeasti vaikuttaakin jo aika merkittävästi osan kuulokkeiden kanssa äänenlaatuun vaikka heikompitehoisella vahvistuksella saisikin saman äänenvoimakkuuden.

Sitäkin miettinyt että noita todella tehokkaita kuulokevahvistimia käytetään kuitenkin suuremmassa osassa tapauksia low gainilla ja täten sitä ylimääräistä headroomia jää aivan älyttömästi käytettäväksi.

Suunnittelin tässä juuri Graxe m9xx hankintaa kun siinä on lähtöimpedanssi 0.1 ja ilmeisesti hieman lämpimän sävyinen ääni ja normaalia pehmeäpi diskantti, saattaisi sopia omille toistimille ihan hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Itse vertailin 02+Odac/Soundblaster G5/Realtek ALC1150 samoilla kaiuttimilla ja onhan noissa loppupeleissä tosi pienet erot dac osastolla. Odac kuulosti ehkä aavistuksen kirkkaammalta ja kuivemmalta kuin nämä kaksi muuta. Kuulokepuolella erot on olleet vähän selvempiä mutta siihen vaikuttaa sitten vahvistuspuoli ja sehän oikeasti vaikuttaakin jo aika merkittävästi osan kuulokkeiden kanssa äänenlaatuun vaikka heikompitehoisella vahvistuksella saisikin saman äänenvoimakkuuden
Oman pöydän kautta on kulkeneet erinäisten huonompien ( ALC892 sun muut realtekit ) ja parempien ( Xonar D2X, Xonar STX, SBZ ) äänikorttien lisäksi O2 amp, Heed Canamp ja Musical Fidelity V-Dac. Näistä kaikista luulin kuulevani eroja AKG K701, Sennheiser HD650 ja Sennheiser HD800 kuulokkeilla, kunnes järjestin arvioinnin niin, että äänilähteiden välillä vaihtaminen tapahtuu välittömästi ja lähteet oli volume-tasattu SPL-mittarilla. Kuvittelemani erot katosivat jo tuolla, ei tarvittu edes sokeaa testausta. Nykyään jätän käärmeöljyt kauppaan. Joku perus-OK äänikortti on enemmän kuin tarpeeksi lähes mille tahansa kuulokkeille ja jos ääntä haluaa parantaa, se täytyy tehdä joko ohjelmallisesti tai hankkimalla uudet kuulokkeet.
 

Uke

BANNATTU
BANNED
Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Jos HD800 saa kuulostamaan samalta parin kympin vahvistimella ja parin tonnin vahvistimella on joko päässä vikaa tai trollaa.

Tuossa on niin monta tekijää jotka vaikuttavat että tuollainen yhden jampan vasurilla nopeasti kasaan huitoman nollapostauksen voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Esim jo se onko Class A vahvistin vai joku muutaman pennin Class D kiinanpalikka tekee HD800 kuulokkeilla niin ison eron ääneen että ei voi olla kuulematta. Siihen päälle lähtöimpedanssit, säröt yms niin ei siinä paljoa SPL tasaukset vaikuta kun ero on kuin yö ja päivä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Riippuu toki kuulokkeistakin mutta kyllä mullakin HD 598:n soundi "heräsi henkiin" ihan eri tavalla jo tuolla Creativen äänikortin vahvistimellakin vaikkei se nyt mikään huippuluokan vahvistin olekaan joten on aika vaikea uskoa että ei huomaisi tonnin kuulokkeilla mitään eroa emon integroidun ja jonkun paremman vahvarin välillä. Mulla on semmonen käsitys että HD 800 ainakin vaatii suurin piirtein maailmanluokan vahvistimen jotta siitä saa kaiken irti? Eikä HD 650:kään todennäköisesti soi kunnolla jollain vanhalla Realtekillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Tunnetusti joku aina älähtää kun vihjaa, että satojen/tuhansien eurojen laatikot pöydällä ei välttämättä teekään muuta kuin näyttää kivalle. Ei mitään, jokainen linjallaan.
 

Uke

BANNATTU
BANNED
Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Tunnetusti joku aina älähtää kun vihjaa, että satojen/tuhansien eurojen laatikot pöydällä ei välttämättä teekään muuta kuin näyttää kivalle. Ei mitään, jokainen linjallaan.
Silloin pitää älähtää kun joku väittää jotain ilman faktoja ja on riski sille että joku tekee päätöksiä sen pohjalta.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
en tiiä muista, mut ihan omalla korvalla jos rumppaan eestakas nobsound ns-08e ja darkvoicen välillä, ni ero on yöllä ja päivällä. melko kuuro saa olla jos väittää ettei huomais mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Silloin pitää älähtää kun joku väittää jotain ilman faktoja ja on riski sille että joku tekee päätöksiä sen pohjalta.
Paljonko omassa viestissäsi oli faktoja?

EDIT: Kyllähän eroja tulee, jos niitä sinne tarkoituksella tehdään. Mutta se ei ole mitään hifiä enää vaikka hintalappu olisi kolminumeroinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Vertasin tässä mun Takstar Pro 82:ta nopeasti emon integroidussa ja Soundblaster AE-5:ssä ja kyllä mun harjaantumattomat korvanikin kuulivat niissä selvän eron, ei sitä tarvinnut mitenkään etsiä. Sitä voi vain arvuutella kuulostaisivatko nuo paremmalta jonkun kalliimman vahvistimen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Vertasin tässä mun Takstar Pro 82:ta nopeasti emon integroidussa ja Soundblaster AE-5:ssä ja kyllä mun harjaantumattomat korvanikin kuulivat siinä selvän eron, ei sitä tarvinnut mitenkään etsiä. Sitä voi vain arvuutella kuulostaisivatko nuo paremmilta jonkun kalliimman vahvistimen kanssa.
Arviosi luotettavuus on kyseenalainen ( itsellesikin ) niin kauan kun tiedät kumpi soi milloinkin. Lisäksi jos volume on tasaamatta, hiemankin kovempaa soiva kuulostaa useimmiten paremmalta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Ja sitten tuossa piuhojen vaihtamisessa lähteestä toiseen kestää hetki, jos erot on pieniä niin jo tuo pieni katkos sekä volumen tasaaminen aiheuttaa sen että joutuu muistelemaan miltä se toinen kuulosti. Jos noita eroja haluaisi oikeasti testata niin pitäisi olla kaikki jonkinlaisen räkin perässä josta voisi nappia painamalla vaihtaa lähdettä niin viivettä ei tulisi.

@atomi kaippa noissa putkivahvareissa nuo erot onkin selvempiä kuin solidstate vehkeissä.

Laitoin nyt itselle tulemaan tuon grace m9xx kun löytyi sopivasti käytettynä 240€:lla, tuohan vastaa grace m900 joka kustantaa thomanilla 600€. Laitan vaikka kokemuksia tänne vaikka tuon satavuus järkevään hintaan onkin rajallista, jos tuollainen 600€ olisi sijoittaa uuteen laitteeseen niin olisin varmaan valinnut audio gd nfb-11 / R2R-11 tai Ifi Micro IDSD Black Labelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Putkista nyt on turha hakeakaan mitään hifiä. Niillä haetaan lähinnä miellyttävää säröä, jos sellaista kaipaa.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Tarjousketjussa näytti koodi olevan, mutta ilmeisesti oli vain voimassa sunnuntaihin asti, jolloin kokemuksia kyselin.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Aika tunkkaisen kuuloiset. Vanhempi versio kuulostaa samalta ja omat myin pois, koska ilman modauksia bassoa on liikaa boost päällä ja taas ilman boostia äänestä jotenkin katoaa energiaa.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Sony MDR-XB950N1 kuulokkeet NC BT
Onko jollain näistä kokemusta? Näyttäis olevan hyvässä alessa.
Itsekään en ole näitä testaillut, mutta kuten @L0nkero sanoi, niin arvosteluiden mukaan bassopäille sopivat.

Jos haluaa ääntä, joka on enemmän balanssissa, niin kannattaa (kuulemma) säästää vähän lisää ja hommata Gigantista tai Powerista 179 euron hintaan Sony h.ear on 2. Nämä ovat äänenlaadullisesti arvosteluiden mukaan jopa parempiääniset kuin 1000XM2.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Offtopiccia:

Tilasin Mrspeakersin Aeon Flow openit keskiviikkona ja ne lähti fedexin kyytiin San Diegosta samana päivänä ja nyt ovat jo Ranskassa Fedexin keskuksessa. Ihmettelin alussa kun lupailivat maanantaiksi mulle näitä. No tullauksessa ja muussa Suomi byrokratiassa meneekin sitten muutama päivä päälle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 346
Viestejä
4 198 713
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom